We kunnen onze hoop nog vestigen op een nieuwe lijn die activerend boven België deze kant op trekt...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zeggen ze altijd ja... maar ik geloof het niet meer... dit blijft gewoon een kuttopic![]()
ja, straks is er zelfs een nieuwe slogan.quote:
dat is hem jaquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:16 schreef flugeltje het volgende:
Bij Antwerpen hangt een pluk die mijn kant uit zou kunnen komen, maar ik moet het eerst nog zien.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ja, straks is er zelfs een nieuwe slogan.
"Er gaat niets boven Zwolle" alles wordt weggevaagd bij jullie![]()
Serieus?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Eindhoven heeft 0.0001 mm neerslag gehad of zo.![]()
misschien was het wel 0.0002 mm hoor.. dat moet je maar voor lief nemen. Ik kon het zo snel niet metenquote:
Eindhoven heeft altijd mazzelquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
misschien was het wel 0.0002 mm hoor.. dat moet je maar voor lief nemen. Ik kon het zo snel niet meten![]()
Hoor helemaal niets in Hellevoetsluisquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:30 schreef Butra het volgende:
In Spijkenisse gaat het aardig te keer wat onweer betreft, wel droog nu. Van die lekkere knetter onweer, en niet zo zachtjes ook.
Ja, ik verzin het ter plekke.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:31 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hoor helemaal niets in HellevoetsluisZo ver liggen we niet van elkaar.
Hé daar woon ik...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:32 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar een blik uit het raam leert me dat er ten oosten van Eindhoven donkere lucht aankomt. Moet ik toch maar mijn camera eens klaarleggen dan..
Ana Ivanovic, tennister.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hee, wie is die dame in je avatar
ik ga een klacht indienen bij het MDI, we worden gediscrimineerdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:35 schreef Prowl het volgende:
De zon komt hier gewoon tussen de wolken door
KUTTOPIC, SLOTJE!!![]()
![]()
![]()
![]()
*reporting dead link on je site (weerstation dokkum)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oke mensen 1 foto en de vervolg en nog veel mooiere foto's vind je hier: Geniet er maar van
[afbeelding]
Tja wat zou hier nou uit komen
[b]P.S: foto's hier niet neer zetten, plaat geliefde dan de link of de NR van die foto.
Mocht je de groote versie willen hebben dan kan dat natuurlijk ook
Weet ik, die zal ik weer eruit halen als ik tijd heb, momenteel ben ik te druk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:44 schreef Gappie het volgende:
[..]
*reporting dead link on je site (weerstation dokkum)![]()
alle beetjes helpen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:46 schreef oetelmen het volgende:
in eindhoven moet er nu wel een bui vallen maar lang niet so heftig als in der rest van het land, zoals noordholland en friesland!
ik dacht ik ben lief en meld et ffquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Weet ik, die zal ik weer eruit halen als ik tijd heb, momenteel ben ik te druk.
Hier in Eindhoven-noord hebben we 10 druppeltjes gehad op 25 m2. Het is niet de moeite waard. Maar wel benauwdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:46 schreef oetelmen het volgende:
in eindhoven moet er nu wel een bui vallen maar lang niet so heftig als in der rest van het land, zoals noordholland en friesland!
Hier ook... (ook Eindhoven noordquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:50 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Hier in Eindhoven-noord hebben we 10 druppeltjes gehad op 25 m2. Het is niet de moeite waard. Maar wel benauwd![]()
Dan zijn wij geen buren, want ik zit in Tongelrequote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:56 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn druppeltjes wat doe je? wij zijn buren?
Op wijkniveau welquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:56 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn druppeltjes wat doe je? wij zijn buren?
ach ja ik weet het weerquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op wijkniveau wel(jij woont toch achterin Blixembosch-Oost bij de geluidswal?)
* DemonRage woont in de Tempel
off-topic : raar idee hebben we ooit samen bij de jumbo aan de kassa gestaanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op wijkniveau wel(jij woont toch achterin Blixembosch-Oost bij de geluidswal?)
* DemonRage woont in de Tempel
Noodweer mijn kont, ik heb nog geen flikker gezien. Nu ga ik gewoon brutaal tv kijken..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:10 schreef drelletje het volgende:
Fucking kutregen en onweer en 2 shelfclouds en velen tubas en gustfront! Flikker maar op!
Kom je ook zo vaak bij de jumbo? Wie weet hebben we elkaar onbewust wel eens gezien.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:07 schreef it_was_me het volgende:
[..]
off-topic : raar idee hebben we ooit samen bij de jumbo aan de kassa gestaan![]()
Pfff hahhaahah! Een aaneenschakeling van noodweer hier! NU IS HET GENOEG!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Noodweer mijn kont, ik heb nog geen flikker gezien. Nu ga ik gewoon brutaal tv kijken..![]()
Als jij eens even lekker de hik ging krijgen....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:16 schreef drelletje het volgende:
[..]
Pfff hahhaahah! Een aaneenschakeling van noodweer hier! NU IS HET GENOEG!
Volgens die Radar zou het in Tilburg nú moeten regenen...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:17 schreef DemonRage het volgende:
Toch nog wel een paar druppels op komst volgens de radar:
[afbeelding]
(en dat komt over Eindhoven heen)
Dat is op de geluidswal? Kom ik toch een keer kijken met onweer!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kom je ook zo vaak bij de jumbo? Wie weet hebben we elkaar onbewust wel eens gezien.
btw... herken je dit?
[afbeelding]
Dat was op 1 mei... toen het voor het eerst dit jaar 30°C werd, hoge CAPE waarden toen, maar geen onweer helaas... als er onweer op komst is, dan kun je me daar wel eens tegenkomen.
Mooi uitzicht daar iig.
Als je een camera hebt, is dat natuurlijk de plek bij uitstek. Vooral als onweer uit het westen komt heb je er zo zicht op.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:18 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Dat is op de geluidswal? Kom ik toch een keer kijken met onweer!
Klopt je hebt daar een heel breed zicht! Wij zien elkaar wel een keer!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:21 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je een camera hebt, is dat natuurlijk de plek bij uitstek. Vooral als onweer uit het westen komt heb je er zo zicht op.
Ik heb niet gezegd over regenquote:
Ik durf niet eens in bad omdat ik bang ben dood te gaan!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:17 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als jij eens even lekker de hik ging krijgen....![]()
Als de volgende keer de rollen omgedraaid zijn ga ik mezelf ook niet inhouden hoor....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:31 schreef drelletje het volgende:
[..]
Ik durf niet eens in bad omdat ik bang ben dood te gaan!
Hahah heerlijk het volk een beetje te stanken
Ah dan heb ik het wel in de verte horen donderen, ben benieuwdquote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:40 schreef DemonRage het volgende:
Volgens mij zag ik een flits hier
Jaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!! ONWEER![]()
![]()
-edit: pff was maar 1 flits+donder-
oke 100 druppels op 25 m2quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:40 schreef DemonRage het volgende:
Volgens mij zag ik een flits hier
Jaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!! ONWEER![]()
![]()
-edit: pff was maar 1 flits+ 1 donder-
En dat in Eindhoven waar altijd de helft van de stad wegdrijft en de andere helft in het zonnetje zit!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:04 schreef indahnesia.com het volgende:
De lucht is hier groenig en het regent... maar het mag allemaal geen naam hebben.
Haha ja zekersquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Die laatste foto lijkt wel een tsunami aan slecht weer.
Jij ook de hele nachtquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:43 schreef MissHobje het volgende:
ZO ben weer back.. onder het werk ook alleen maar heftig onweer gehad.. echt van 16.00 tot net uur of 21.00 tis nu even stil, ben wel benieuwd of er nog meer komt enzo![]()
Moet vanacht toch de hlee nacht wakker blijven dus wel ff leuk als er mooie flitsen zijn![]()
Haha ja is goed... ben alleen wel buiten steedsquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:44 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Jij ook de hele nacht
Zullen wij dan elkaar op de hoogte houden?
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Haha ja is goed... ben alleen wel buiten steedsen af en toe ff hierbinnen tsjekken
![]()
( loop wacht tijdens kids speeltuin nachtje slapen enzo)
Mooi zegquote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:14 schreef rbman het volgende:
Hier een kleine reportage![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas wel! Had er meer van verwacht.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:59 schreef achterdeur het volgende:
de weerkaarten melden ook niks bijzonders meer, volgens mij hebben we alles weer gehad
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:22 schreef achterdeur het volgende:
Morgen overdag zou me wel goed, dan kan ik weer met de speigel reflex spelen
Haha was dat maar zo dat ik dat kon doen...quote:
Wow. Das aardig wat.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
17.0 mm regen vandaag.
En kom op dit moment uit op: 303.5 mm van dit jaar
Lapland (dus) ookquote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:33 schreef Oom_Agent het volgende:
In het noorden van Noorwegen is het nu 24 uur per dag licht.
Hier zijn aardige wolken te zien. Maak zo even een foto. 14 graden!quote:Op zondag 5 juni 2005 11:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb hier net een buitje gehad.
Gister had ik een paar drupjes gehad, voor de rest zag ik die buien gewoon langs trekken
13.0 graden momenteel.
Voor de komende 10 jaar verwacht ik te hete zomer, veel onweer, regen, stormen etcquote:Op zondag 5 juni 2005 14:02 schreef oetelmen het volgende:
deze week verwacht ik geeen boeiend weer! droog en nu en dan zon, koel!
Volgens mij is het juist de verwachting dat de zomers minder warm zullen zijn door het 'wegvallen' van de warme golfstroom ....quote:Op zondag 5 juni 2005 14:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor de komende 10 jaar verwacht ik te hete zomer, veel onweer, regen, stormen etc
25 graden is oke olee oleequote:Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist de verwachting dat de zomers minder warm zullen zijn door het 'wegvallen' van de warme golfstroom ....
Mag hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:12 schreef AMD64 het volgende:
[..]Zal ik je even toevoegen dan?
Hier begint er weer een donkere lucht aan te waaien
quote:Misoogsten in Italië na noodweer
Grote delen Europa zuchten onder kou
Het is bijna zomer, maar de temperaturen in grote delen van Europa doen anders geloven. In Oostenrijk viel gisteren verse sneeuw. Zoveel zelfs dat de autoriteiten wegen moesten afsluiten voor auto's zonder sneeuwkettingen. In delen van Kroatië, Engeland en Schotland werden gisteren temperaturen gemeten onder het vriespunt.
De ongewoon koude junimaand zorgt zelfs in het normaal nu warme Italië voor hoofdpijn. Er is al voor miljoenen euro's schade aangericht aan gewassen. In de landelijke streek rond Verona in het noordoosten van Italië, één van de zwaarst getroffen regio's, moet 30 à 40 procent van de appel- en perzikenoogst als verloren worden beschouwd na stevige hagelbuien. Rome werd gisternacht getroffen door extreme regenval en stevige windstoten. Straten liepen onder en de politie moest wegen afsluiten voor het verkeer. Ook overdag bleef het hondenweer in de Italiaanse hoofdstad.
Paus Benedictus' XVI openluchtmis werd lichtelijk in de war gestuurd door de weersomstandigheden, hij moest noodgedwongen zijn mijter afzetten omdat het te hard waaide. "Harde wind is in het Heilige Schrift een symbool van de Heilige Geest en we hopen dat Hij ons verlicht nu we psalm 110 overpeinzen", aldus de kerkvorst terwijl hij zowat wegwoei.
In delen van Oostenrijk viel 40 centimeter sneeuw, diverse sleepwagens werden er op uit gestuurd om gestrande automobilisten weer op weg te helpen. In Wenen viel geen sneeuw, maar de temperatuur daalde er tot liefst -7 graden Celsius, ongekend voor deze tijd van het jaar. Het natte en koude weer komt 90.000 rockfans die een festival in de oostelijke stad Nickelsdorf bezoeken uiterst ongelegen. De organisatie van het rockfestijn, dat vandaag begint, heeft de bezoekers opgeroepen zich vooral warm aan te kleden en de paraplu's gereed te houden. Ook in Kroatië is het ongewoon koud. In het zuiden viel zelfs sneeuw. Net als in Italië waaide het er flink. De veerdienst tussen de zuidelijke stad Makarska en het bij toeristen populaire eiland Brac werd uit de vaart genomen. Een Duitse zeiler die overboord sloeg, wordt nog vermist.
In Servië, Zwitserland en delen van Duitsland is het stukken frisser dan normaal. In Bosnië-Herzegovina sneeuwde het voor het eerst in 44 jaar in juni. Echter niet overal in Europa komt de zomer met moeite op gang. In drie noordelijke districten in Portugal is de brandweer in hoogste staat van paraatheid gebracht om eventuele bosbranden snel de kop in te drukken nu de temperatuur de afgelopen dagen hard is opgelopen.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:05 schreef dimage het volgende:
astu roel tegen de kou daar in limbabwe
[afbeelding]
quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf zondag 19 juni tot en met donderdag 23 juni lijken er zomerse en mogelijk weer tropische (30+) temperaturen in te zitten. ( Die op die 23e juni mogelijk door onweer afgestraft worden)
Het is nog ver weg, maar hou het in de gaten ( voor een vrije dag of week)
Op de een of andere manier heb ik niet 't idee dat het weer op die termijn op enige manier al is te voorspellen ...quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf zondag 19 juni tot en met donderdag 23 juni lijken er zomerse en mogelijk weer tropische (30+) temperaturen in te zitten. ( Die op die 23e juni mogelijk door onweer afgestraft worden)
Het is nog ver weg, maar hou het in de gaten ( voor een vrije dag of week)
ja, zie het ook. opmerkelijke verandering t.o.v. de runs van gisteren, maar daar zit ik niet meequote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:38 schreef dimage het volgende:
neuh de kaarten zien er allemaal redelijk gelijkgestemd uit dus ik geef het echt wel 75% kans op hitte volgend weekend
quote:SYNOPTISCHE ONTWIKKELING, MODELBEOORDELING EN ONZEKERHEDEN:
"De hogedrukkern op 500 hPa die zich nabij de Britse Eilanden bevindt
neemt de komende dagen in betekenis af en een Scandinavisch hoogtelaag
komt in de loop van het weekeinde dichterbij en blijft dan de rest van
de periode dichtbij ons in de buurt liggen". Dat was het koele en
wisselvallige scenario wat de operationele run ons gisteren liet zien.
De EPS gaf gisteren echter al aan dat er genoeg andere mogelijkheden
waren die beduidend minder koud en wisselvallig waren. Vandaag volgt de
operationele zo'n warmer scenario. Het hoogtelaag trekt nu over de
Noordzee verder richting Schotland en Atlantische Oceaan waardoor de
bovenstroming eindelijk weer eens de zuidwesthoek opzoekt. Dat heeft
direct een gunstige invloed op de temperaturen. Bovendien breidt een
uitloper van het Azorenhoog zich uit naar West Europa en dat heeft tot
gevolg dat de neerslagkansen niet al te groot meer zijn en de zon
waarschijnlijk ook kansen krijgt.
In de EPS-pluim zien we nu dat de operationele run wel een van de
warmste en droogste is. Dat kan morgen zomaar weer totaal anders zijn.
Wat echter hoop biedt is dat het EPS-gemiddelde ook een stijgende trend
vertoont (in de temperatuur). Daar houden we ons vooralsnog maar aan
vast.
Had ik hier (Amsterdam) vanochtend ook, en ik leef nogquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Iets heel mafs, maar er hangt hier een zwarte streep in de lucht (Utrecht)
Zal wel komen door dat zwakke buienlijntje dat nu ergens boven het zuiden moet liggen. Weinig spectaculairs in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:03 schreef flugeltje het volgende:
Het waait hier momenteel best wel hard... Heel m'n haar door de war![]()
Komt er toevallig iets aan?
Tsja, het onbekende is angstigquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:13 schreef drelletje het volgende:
Een zwarte streep is niets meer dan een schaduw van een contrail op een wolk... En dat zie ik zeker 1 keer per maand, dus waarom nu iedereen freaked
Waar was dat? Heb je foto's?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:23 schreef drelletje het volgende:
Vandaag mamatus en beginnende tornadotjes... Tuba's? En het was vreeemd weer was echt alsof er elk moment een tornadotje kon ontstaan.. Vanochtend dan..
Yepquote:
buurtgenootquote:Op zondag 12 juni 2005 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
Wat gerommel in Amsterdam-west, en regen regen regen regen
Hier is het droog, fluiten de vogels, lopen grote groepen mensen naar de terrassen en ligt alles er stoffig en droog bij.......quote:Op zondag 12 juni 2005 19:38 schreef Againzender het volgende:
Slageregens in Amsterdam, en de satellietzenders liggen er uit door blikseminslag
hmm vooruit zicht voor volgend weekend lijkt goed, hopen dat het zaterdag droog blijft (ga naar DefQon1quote:Op zondag 12 juni 2005 23:33 schreef surferr het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
uit gesloten topic, die links maken was zoveel moeite dat het het waard is om nog eens te posten
Komt eraanquote:Op maandag 13 juni 2005 01:11 schreef -Mk- het volgende:
Ben wel toe aan wat temperaturen boven de 20 graden![]()
waar lees je dat nou weer?quote:Op maandag 13 juni 2005 01:17 schreef -Mk- het volgende:
Ik lees net dat het in India plaatselijk 50 graden was![]()
![]()
En wat wil dat nou zeggen? Wat is zo'n Lowitz eigenlijk? Snap um nie...quote:Op maandag 13 juni 2005 17:24 schreef drelletje het volgende:
Ik zit in de Lowitz club!
(volgens les cowley)
http://www.sundog.clara.co.uk/halo/lowitz.htm dit is een lowitz arcquote:Op maandag 13 juni 2005 21:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
En wat wil dat nou zeggen? Wat is zo'n Lowitz eigenlijk? Snap um nie...
kweet het nog zo niet 1 2 3 .. denk dat wij vanaf maandag toch weer een gerede kans maken op onweer. zo te zien krijgen wij weer te maken met een (gevoelige) temperatuursdaling.quote:Op zondag 12 juni 2005 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Voor onweer zul je nog lang moeten wachten ben ik bang
Same answer here.....quote:Op maandag 13 juni 2005 17:24 schreef drelletje het volgende:
Ik zit in de Lowitz club!
(volgens les cowley)
Email:
Hello Francis,
I think it is possible that you saw Lowitz arcs. One cannot be certain however.
Here is one of your images enhanced:
[afbeelding]
A=sundog B=22 degree halo + Lowitz? C+parhelic circle D= Lower Lowitz arc??
Notice the likeness. Look also how (in the simulation) the circular Lowitz arc
brightens the 22 degree halo position at 8 and 10 o'clock. There is possibly
some 10 o'clock brightening in your image.
In circumstances like these it is advisable to take photographs at intervals with
the camera on a tripod. In that way (especially if they are digitally stacked) the
clouds can better be distinguished from halo arcs.
The odd looking arc on PICT0001 does not correspond to a halo arc. I think it is
a cloud streak and there is a similar (same?) one on 0003.
Welcome to the Lowitz Club :-).
Les
Les Cowley
Atmospheric Optics:
http://www.sundog.clara.co.uk/atoptics/phenom.htm
quote:Yes it/they look like upper and lower Lowitz arcs.
However, it is not possible to be certain.
I have had one other possible Lowitz sighting from the Netherlands,
this was said to be on the 27th May but I suspect both events were
the same?
I have written to the co-ordinator of the halo observing net in Holland to
see whether there were any more sightings.
Regards
Les
Les Cowley
Atmospheric Optics:
Maandagochtendquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:10 schreef JoeKurr het volgende:
Waar halen jullie toch al die regen en onweer vandaan?
Hahah cool!quote:
http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/halot/ehp/quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:05 schreef drelletje het volgende:
[..]
Hahah cool!
Weet jij iets meer van die halo obseving dinges? En kan je daarvan lid worden ofzo? Ik kan denk ik wel wat bijdragen zou graag al me halo's willen opschrijven... Vandaag weer een vage 22° dusss
Helaas kan ik ze niet meer zienquote:Op woensdag 15 juni 2005 00:26 schreef drelletje het volgende:
Nu allemaal naar het noorden kijken!! Nachtlichtende wolken te zien!! zo mooi!1e keer dat ik ze zie!
de link atmosfeer-bodem ontgaat mij hier enigszins, misschien kan je het hier proberen:quote:Op woensdag 15 juni 2005 06:30 schreef dimage het volgende:
zware aardbeving 80 mijl uit de kust van oost amerika en de tsnunamie waarschuwingen slaan op tilt.. ben erg benieuwd. op de diverse tsnunami radars zie je nog weinig
Nu zie je veel van die mooi weer rijders op de motorquote:
Wil hier ook nog niet echt lukken..quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu zie je veel van die mooi weer rijders op de motor![]()
---------------------------------------------------------------------
De hoge sluierbewolking moet hier nog dikker worden
Dan kunnen we (hopelijk) weer genieten van een halo.
Is dat dan zo erg?quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu zie je veel van die mooi weer rijders op de motor![]()
---------------------------------------------------------------------
De hoge sluierbewolking moet hier nog dikker worden
Dan kunnen we (hopelijk) weer genieten van een halo.
Circumhorizon arcquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:26 schreef drelletje het volgende:
[..]
Wil hier ook nog niet echt lukken..
Toch redelijk wat sluier bewolking! Maargoed ik kijk wel af en toe.
Weet jij in welke periode je een circum horizontal arc kan zien?? En of die hier wel te zien is? Zal toch haast wel een paar dagen per jaar kunnen?
volgens mij heb ik er een foto van.... FF zoekenquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:39 schreef drelletje het volgende:
De zon komt hier wel hoog genoeg dus? naja ik ga gewoon kijken en als ik em zi dan ben ik blij
Hier ook!quote:
Het kan toch soms raar lopen....quote:Hello again,
I enquired about other Lowitz sightings to Peter-Paul Hattinger Verschure of
the HALONET Holland Atmospheric Light phenomena Observers Network.
He says:
Hello Les, thanks. I,ve met Jos once, a long time ago in my grammar
school time which passed partially in Venlo indeed (it was about 1973/4).
But I have no more contact with him. I guess it is the best you propose him
to contact me, rather than sending his images by you with all concern to it.
So I hope to get the images from himself.
Best regards, Peter-Paul
So would you send him your image please? I know Peter-Paul and can assure
you that you will get a very well informed opinion and he can tell you about
any other observations.
Thanks
Les
Les Cowley
Atmospheric Optics:
Neus FF in je mailbox..........quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:43 schreef drelletje het volgende:
OMG?! jij bent dus Jos? hahahah
Vraag hem oom maar of hij mijn foto's wil. Dus oa die die Les heeft bewerkt..
En of je ook lid kan worden van zo een halo observing instantie
We zullen kijken wat we voor je kunnen regelenquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:11 schreef it_was_me het volgende:
Ik ga zondag bbq-en willen jullie de onweer en regen dan weg houden uit Eindhoven noord?
Kijk maar naar het vorige pagina van dit topic.. Had ze ook gezien! Maargoed zijn dus NLC's of lichtende nacht wolken. Echt mooie zooi!quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooie foto bij RTL Weer zojuist. Van stofwolken op 80 km hoogte die de lucht zilver kleuren.
Vreemd! Zie nu pas dat Les me 2 dagen geleden heeft gemailt met ongeveer de zelfde mail als jij kreeg. Raar dat ik hem nu pas zagquote:
WHOEIquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
We zullen kijken wat we voor je kunnen regelen.
De CAPE en LI zien er goed uit, maar er is geen vocht. Dus ziet het er onweerloos uit !! Echt dramakaarten zoals ze er nu bij liggen. Eind van de week meer dan 40C in Frankrijk en zo'n 35 graden hier. Kan ik, met alleen maar zon, geen wolken en dus helemaal zonder onweer, niet vrolijk van worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:36 schreef dimage het volgende:
och maandag iig lekkere onweers/regenbuien
totdat je door de hitte geen stroom meer mag gebruikenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:49 schreef dimage het volgende:
* dimage is happy met zijn ( echte ) airco in huiswoonkamer 19 a 20 graden slaapkamers 15 a 16 graden
Da's tegenwoordig heel vaak dat er te weinig vocht is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
De CAPE en LI zien er goed uit, maar er is geen vocht. Dus ziet het er onweerloos uit !! Echt dramakaarten zoals ze er nu bij liggen. Eind van de week meer dan 40C in Frankrijk en zo'n 35 graden hier. Kan ik, met alleen maar zon, geen wolken en dus helemaal zonder onweer, niet vrolijk van worden.![]()
Ik zal me bed en computer op zolder de hele week niet aanraken, dat wordt afzien en in de kelder liggen.![]()
psst zonnecellen op dakquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:52 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
totdat je door de hitte geen stroom meer mag gebruiken![]()
Dat is zeker nog niet doorgedrongen tot KNMI enzo, want ik zie gewoon 23 graden op maandag?quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Damn.....na maandag helemaal geen verkoeling ! Hele week 30 graden of meer volgens de kaarten.
ja, ook in hun meerdaagse guidance zie ik die 30 niet terugquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:07 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Dat is zeker nog niet doorgedrongen tot KNMI enzo, want ik zie gewoon 23 graden op maandag?
De GFS uitdraai van 06Z ziet er idd gematigder uit. Die van 00Z was niet te harden.........quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, ook in hun meerdaagse guidance zie ik die 30 niet terug
Die Peter-Paul had de verkeerde voor zich.quote:Op donderdag 16 juni 2005 03:03 schreef drelletje het volgende:
[..]
Vreemd! Zie nu pas dat Les me 2 dagen geleden heeft gemailt met ongeveer de zelfde mail als jij kreeg. Raar dat ik hem nu pas zagMaargoed ik stuur morgen (vandaag) de foto's nu is het me te laat
Dan zullen we het zelf maar goed aanvullenquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's tegenwoordig heel vaak dat er te weinig vocht is...
het kan best nog wel tegenvallen morgen... maar meer dan wat motregen zal het nooit worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:56 schreef Funnie het volgende:
En hier regent het zachtjes..
Ik hoop dat het morgen de hele dag droog is
De zon breekt al voorzichtig door hier. Die tropische temperaturen gaat wel lukken dit weekeinde!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:31 schreef flugeltje het volgende:
Hier goed bewolkt momenteel. Net ff m'n teen buiten de deur gestoken en het is niet overdreven warm ofzo, een jas moet je wel aan...
Ben benieuwd of we dit weekend die 'tropische' temperaturen wel gaan halen.
Nou, van mij mag de zon hier ook doorbreken. Kan ik nog ff bijbruinen op m'n balkonnetjequote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
De zon breekt al voorzichtig door hier. Die tropische temperaturen gaat wel lukken dit weekeinde!
de zon komt er echt aan:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef Funnie het volgende:
21,1 hier, maar geen zonnetje te vinden...
Wie is u nou weer?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:45 schreef hellmondunited het volgende:
Ik zal hier ook weer eens gaan postenhebben jullie me gemist?
Kijk maar op de foto hier boven, het is vlakbij, maar het schiet niet echt op.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef HeatWave het volgende:
ja, hier in Amsterdam idd regen!!!!
Waar blijft dat lekkere weer nou???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |