Is dat dan zo erg?quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:12 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nu zie je veel van die mooi weer rijders op de motor![]()
---------------------------------------------------------------------
De hoge sluierbewolking moet hier nog dikker worden
Dan kunnen we (hopelijk) weer genieten van een halo.
Circumhorizon arcquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:26 schreef drelletje het volgende:
[..]
Wil hier ook nog niet echt lukken..
Toch redelijk wat sluier bewolking! Maargoed ik kijk wel af en toe.
Weet jij in welke periode je een circum horizontal arc kan zien?? En of die hier wel te zien is? Zal toch haast wel een paar dagen per jaar kunnen?
volgens mij heb ik er een foto van.... FF zoekenquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:39 schreef drelletje het volgende:
De zon komt hier wel hoog genoeg dus? naja ik ga gewoon kijken en als ik em zi dan ben ik blij
Hier ook!quote:
Het kan toch soms raar lopen....quote:Hello again,
I enquired about other Lowitz sightings to Peter-Paul Hattinger Verschure of
the HALONET Holland Atmospheric Light phenomena Observers Network.
He says:
Hello Les, thanks. I,ve met Jos once, a long time ago in my grammar
school time which passed partially in Venlo indeed (it was about 1973/4).
But I have no more contact with him. I guess it is the best you propose him
to contact me, rather than sending his images by you with all concern to it.
So I hope to get the images from himself.
Best regards, Peter-Paul
So would you send him your image please? I know Peter-Paul and can assure
you that you will get a very well informed opinion and he can tell you about
any other observations.
Thanks
Les
Les Cowley
Atmospheric Optics:
http://www.sundog.clara.co.uk/atoptics/phenom.htm
Neus FF in je mailbox..........quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:43 schreef drelletje het volgende:
OMG?! jij bent dus Jos? hahahah
Vraag hem oom maar of hij mijn foto's wil. Dus oa die die Les heeft bewerkt..
En of je ook lid kan worden van zo een halo observing instantie
We zullen kijken wat we voor je kunnen regelenquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:11 schreef it_was_me het volgende:
Ik ga zondag bbq-en willen jullie de onweer en regen dan weg houden uit Eindhoven noord?
Kijk maar naar het vorige pagina van dit topic.. Had ze ook gezien! Maargoed zijn dus NLC's of lichtende nacht wolken. Echt mooie zooi!quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooie foto bij RTL Weer zojuist. Van stofwolken op 80 km hoogte die de lucht zilver kleuren.
Vreemd! Zie nu pas dat Les me 2 dagen geleden heeft gemailt met ongeveer de zelfde mail als jij kreeg. Raar dat ik hem nu pas zagquote:
WHOEIquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
We zullen kijken wat we voor je kunnen regelen.
De CAPE en LI zien er goed uit, maar er is geen vocht. Dus ziet het er onweerloos uit !! Echt dramakaarten zoals ze er nu bij liggen. Eind van de week meer dan 40C in Frankrijk en zo'n 35 graden hier. Kan ik, met alleen maar zon, geen wolken en dus helemaal zonder onweer, niet vrolijk van worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:36 schreef dimage het volgende:
och maandag iig lekkere onweers/regenbuien
totdat je door de hitte geen stroom meer mag gebruikenquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:49 schreef dimage het volgende:
* dimage is happy met zijn ( echte ) airco in huiswoonkamer 19 a 20 graden slaapkamers 15 a 16 graden
Da's tegenwoordig heel vaak dat er te weinig vocht is...quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
De CAPE en LI zien er goed uit, maar er is geen vocht. Dus ziet het er onweerloos uit !! Echt dramakaarten zoals ze er nu bij liggen. Eind van de week meer dan 40C in Frankrijk en zo'n 35 graden hier. Kan ik, met alleen maar zon, geen wolken en dus helemaal zonder onweer, niet vrolijk van worden.![]()
Ik zal me bed en computer op zolder de hele week niet aanraken, dat wordt afzien en in de kelder liggen.![]()
psst zonnecellen op dakquote:Op donderdag 16 juni 2005 09:52 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
totdat je door de hitte geen stroom meer mag gebruiken![]()
Dat is zeker nog niet doorgedrongen tot KNMI enzo, want ik zie gewoon 23 graden op maandag?quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:15 schreef Oom_Agent het volgende:
Damn.....na maandag helemaal geen verkoeling ! Hele week 30 graden of meer volgens de kaarten.
ja, ook in hun meerdaagse guidance zie ik die 30 niet terugquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:07 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Dat is zeker nog niet doorgedrongen tot KNMI enzo, want ik zie gewoon 23 graden op maandag?
De GFS uitdraai van 06Z ziet er idd gematigder uit. Die van 00Z was niet te harden.........quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, ook in hun meerdaagse guidance zie ik die 30 niet terug
Die Peter-Paul had de verkeerde voor zich.quote:Op donderdag 16 juni 2005 03:03 schreef drelletje het volgende:
[..]
Vreemd! Zie nu pas dat Les me 2 dagen geleden heeft gemailt met ongeveer de zelfde mail als jij kreeg. Raar dat ik hem nu pas zagMaargoed ik stuur morgen (vandaag) de foto's nu is het me te laat
Dan zullen we het zelf maar goed aanvullenquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's tegenwoordig heel vaak dat er te weinig vocht is...
het kan best nog wel tegenvallen morgen... maar meer dan wat motregen zal het nooit worden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:56 schreef Funnie het volgende:
En hier regent het zachtjes..
Ik hoop dat het morgen de hele dag droog is
De zon breekt al voorzichtig door hier. Die tropische temperaturen gaat wel lukken dit weekeinde!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:31 schreef flugeltje het volgende:
Hier goed bewolkt momenteel. Net ff m'n teen buiten de deur gestoken en het is niet overdreven warm ofzo, een jas moet je wel aan...
Ben benieuwd of we dit weekend die 'tropische' temperaturen wel gaan halen.
Nou, van mij mag de zon hier ook doorbreken. Kan ik nog ff bijbruinen op m'n balkonnetjequote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
De zon breekt al voorzichtig door hier. Die tropische temperaturen gaat wel lukken dit weekeinde!
de zon komt er echt aan:quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:39 schreef Funnie het volgende:
21,1 hier, maar geen zonnetje te vinden...
Wie is u nou weer?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:45 schreef hellmondunited het volgende:
Ik zal hier ook weer eens gaan postenhebben jullie me gemist?
Kijk maar op de foto hier boven, het is vlakbij, maar het schiet niet echt op.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:42 schreef HeatWave het volgende:
ja, hier in Amsterdam idd regen!!!!
Waar blijft dat lekkere weer nou???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |