Hier zijn aardige wolken te zien. Maak zo even een foto. 14 graden!quote:Op zondag 5 juni 2005 11:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb hier net een buitje gehad.
Gister had ik een paar drupjes gehad, voor de rest zag ik die buien gewoon langs trekken
13.0 graden momenteel.
Voor de komende 10 jaar verwacht ik te hete zomer, veel onweer, regen, stormen etcquote:Op zondag 5 juni 2005 14:02 schreef oetelmen het volgende:
deze week verwacht ik geeen boeiend weer! droog en nu en dan zon, koel!
Volgens mij is het juist de verwachting dat de zomers minder warm zullen zijn door het 'wegvallen' van de warme golfstroom ....quote:Op zondag 5 juni 2005 14:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor de komende 10 jaar verwacht ik te hete zomer, veel onweer, regen, stormen etc
25 graden is oke olee oleequote:Op zondag 5 juni 2005 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist de verwachting dat de zomers minder warm zullen zijn door het 'wegvallen' van de warme golfstroom ....
Mag hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:12 schreef AMD64 het volgende:
[..]Zal ik je even toevoegen dan?
Hier begint er weer een donkere lucht aan te waaien
quote:Misoogsten in Italië na noodweer
Grote delen Europa zuchten onder kou
Het is bijna zomer, maar de temperaturen in grote delen van Europa doen anders geloven. In Oostenrijk viel gisteren verse sneeuw. Zoveel zelfs dat de autoriteiten wegen moesten afsluiten voor auto's zonder sneeuwkettingen. In delen van Kroatië, Engeland en Schotland werden gisteren temperaturen gemeten onder het vriespunt.
De ongewoon koude junimaand zorgt zelfs in het normaal nu warme Italië voor hoofdpijn. Er is al voor miljoenen euro's schade aangericht aan gewassen. In de landelijke streek rond Verona in het noordoosten van Italië, één van de zwaarst getroffen regio's, moet 30 à 40 procent van de appel- en perzikenoogst als verloren worden beschouwd na stevige hagelbuien. Rome werd gisternacht getroffen door extreme regenval en stevige windstoten. Straten liepen onder en de politie moest wegen afsluiten voor het verkeer. Ook overdag bleef het hondenweer in de Italiaanse hoofdstad.
Paus Benedictus' XVI openluchtmis werd lichtelijk in de war gestuurd door de weersomstandigheden, hij moest noodgedwongen zijn mijter afzetten omdat het te hard waaide. "Harde wind is in het Heilige Schrift een symbool van de Heilige Geest en we hopen dat Hij ons verlicht nu we psalm 110 overpeinzen", aldus de kerkvorst terwijl hij zowat wegwoei.
In delen van Oostenrijk viel 40 centimeter sneeuw, diverse sleepwagens werden er op uit gestuurd om gestrande automobilisten weer op weg te helpen. In Wenen viel geen sneeuw, maar de temperatuur daalde er tot liefst -7 graden Celsius, ongekend voor deze tijd van het jaar. Het natte en koude weer komt 90.000 rockfans die een festival in de oostelijke stad Nickelsdorf bezoeken uiterst ongelegen. De organisatie van het rockfestijn, dat vandaag begint, heeft de bezoekers opgeroepen zich vooral warm aan te kleden en de paraplu's gereed te houden. Ook in Kroatië is het ongewoon koud. In het zuiden viel zelfs sneeuw. Net als in Italië waaide het er flink. De veerdienst tussen de zuidelijke stad Makarska en het bij toeristen populaire eiland Brac werd uit de vaart genomen. Een Duitse zeiler die overboord sloeg, wordt nog vermist.
In Servië, Zwitserland en delen van Duitsland is het stukken frisser dan normaal. In Bosnië-Herzegovina sneeuwde het voor het eerst in 44 jaar in juni. Echter niet overal in Europa komt de zomer met moeite op gang. In drie noordelijke districten in Portugal is de brandweer in hoogste staat van paraatheid gebracht om eventuele bosbranden snel de kop in te drukken nu de temperatuur de afgelopen dagen hard is opgelopen.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:05 schreef dimage het volgende:
astu roel tegen de kou daar in limbabwe
[afbeelding]
quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf zondag 19 juni tot en met donderdag 23 juni lijken er zomerse en mogelijk weer tropische (30+) temperaturen in te zitten. ( Die op die 23e juni mogelijk door onweer afgestraft worden)
Het is nog ver weg, maar hou het in de gaten ( voor een vrije dag of week)
Op de een of andere manier heb ik niet 't idee dat het weer op die termijn op enige manier al is te voorspellen ...quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanaf zondag 19 juni tot en met donderdag 23 juni lijken er zomerse en mogelijk weer tropische (30+) temperaturen in te zitten. ( Die op die 23e juni mogelijk door onweer afgestraft worden)
Het is nog ver weg, maar hou het in de gaten ( voor een vrije dag of week)
ja, zie het ook. opmerkelijke verandering t.o.v. de runs van gisteren, maar daar zit ik niet meequote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:38 schreef dimage het volgende:
neuh de kaarten zien er allemaal redelijk gelijkgestemd uit dus ik geef het echt wel 75% kans op hitte volgend weekend
quote:SYNOPTISCHE ONTWIKKELING, MODELBEOORDELING EN ONZEKERHEDEN:
"De hogedrukkern op 500 hPa die zich nabij de Britse Eilanden bevindt
neemt de komende dagen in betekenis af en een Scandinavisch hoogtelaag
komt in de loop van het weekeinde dichterbij en blijft dan de rest van
de periode dichtbij ons in de buurt liggen". Dat was het koele en
wisselvallige scenario wat de operationele run ons gisteren liet zien.
De EPS gaf gisteren echter al aan dat er genoeg andere mogelijkheden
waren die beduidend minder koud en wisselvallig waren. Vandaag volgt de
operationele zo'n warmer scenario. Het hoogtelaag trekt nu over de
Noordzee verder richting Schotland en Atlantische Oceaan waardoor de
bovenstroming eindelijk weer eens de zuidwesthoek opzoekt. Dat heeft
direct een gunstige invloed op de temperaturen. Bovendien breidt een
uitloper van het Azorenhoog zich uit naar West Europa en dat heeft tot
gevolg dat de neerslagkansen niet al te groot meer zijn en de zon
waarschijnlijk ook kansen krijgt.
In de EPS-pluim zien we nu dat de operationele run wel een van de
warmste en droogste is. Dat kan morgen zomaar weer totaal anders zijn.
Wat echter hoop biedt is dat het EPS-gemiddelde ook een stijgende trend
vertoont (in de temperatuur). Daar houden we ons vooralsnog maar aan
vast.
Had ik hier (Amsterdam) vanochtend ook, en ik leef nogquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Iets heel mafs, maar er hangt hier een zwarte streep in de lucht (Utrecht)
Zal wel komen door dat zwakke buienlijntje dat nu ergens boven het zuiden moet liggen. Weinig spectaculairs in ieder geval.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:03 schreef flugeltje het volgende:
Het waait hier momenteel best wel hard... Heel m'n haar door de war![]()
Komt er toevallig iets aan?
Tsja, het onbekende is angstigquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:13 schreef drelletje het volgende:
Een zwarte streep is niets meer dan een schaduw van een contrail op een wolk... En dat zie ik zeker 1 keer per maand, dus waarom nu iedereen freaked
Waar was dat? Heb je foto's?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 18:23 schreef drelletje het volgende:
Vandaag mamatus en beginnende tornadotjes... Tuba's? En het was vreeemd weer was echt alsof er elk moment een tornadotje kon ontstaan.. Vanochtend dan..
Yepquote:
buurtgenootquote:Op zondag 12 juni 2005 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
Wat gerommel in Amsterdam-west, en regen regen regen regen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |