abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27601996
Gisterenavond rond een uur of elf, toen we terugreden van Maastricht naar Elsloo na een terrasjesavond, zagen we in de weilanden onderstaande kat zielig kruipen.
We hebben allemaal niet zo veel verstand van katten, maar aangezien het beestje best mager aanvoelde, en die weilanden toch een eindje uit de bewoonde wereld liggen, vermoeden we dat iemand het diertje heeft gedumpt een paar dagen geleden.
We hebben hem dus maar meegenomen, en Poes zit momenteel in mijn appartement dat officieel verboden is voor huisdieren.
De kat ziet er vrij jong uit, heeft een hele platte kop, en er zaten wat takjes en rotzooi in z'n vacht. Ook een vreemde donkere vlek in z'n nek, die ruw aanvoelt, valt op. Hoop dat-ie geen ziekte heeft ofzo.
Kortom: niemand van ons kan de kat houden, en voordat ik 'm naar het asiel breng, hoop ik dat iemand het arme mormel herkent, en dat het dier gewoon is verdwaald en weer terug naar huis kan. Kans is klein, maar ik probeer 't toch maar.

Klikkerdeklik:

[ Bericht 20% gewijzigd door Belacheloos op 03-06-2005 12:03:16 ]
Kiek mèr, ich bin van 't kamp!
Helle kern tot op de knook!
pi_27602092
Lijkt me geen normale straatkat...

Is geld waard

Edit: Als hij niet stervende is....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27602126
Bel even naar de Amivedi in jouw regio, misschien dat ie daar als vermist staat.

http://www.amivedi.nl/
pi_27602238
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:28 schreef Tinkerbell het volgende:
Bel even naar de Amivedi in jouw regio, misschien dat ie daar als vermist staat.

http://www.amivedi.nl/
Ey thanx, das een nuttige site
Ik was al meteen bij asiels aan het zoeken
Niet bij stil gestaan dat er ook zoiets bestond. Ik kijk ff'tjes op die site...

Weet iemand wat voor soort/ras/merk/type kat dit is? Want ik krijg veel hits op die site...
pi_27602400
Er staat bij regio maastricht een boskat tussen, die erg voldoet aan de beschrijving van jouw kat. Ik zou de regio contactpersoon even bellen als ik jou was.
pi_27602465
ziet er meer uit als een pers, een noorse boskat heeft meer een neus toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27602502
Dit lijkt me een Pers, toch?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:38:15 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27602540
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Geen Bosmutsje dus. Volgens mij ook een pers.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27602544
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ja, eens. Maar het is de enige langharige kat die er op staat.

TS moet sowieso bellen, want nieuwe dieren op de site opnemen duurt soms wel eens iets langer (weet ik uit ervaring). Bellen is sneller. Dit is sowieso geen huis- tuin- en keukenkat, dus voor het beestje in een asiel belandt, lijkt het me wel van belang contact te zoeken met Amivedi
pi_27602576
idd amivedi bellen, ook mailadres vragen, foto doormailen naar ze..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27602810
Ik zal contact opnemen met amivedi, en zometeen ff wat meer foto's in de OP zetten, thanx
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:20:57 #12
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_27604204
Ook ff hier kijken/melden:

http://www.dierencentrale.nl
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:22:28 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27604260
Als kattenvriend ben ik benieuwd hoe dit afloopt!
pi_27604490
Oh er staan meer foto's bij nu. Mijn hemel, wat een mooi beest.

(erg mager hoor, die is al langer kwijt denk ik )
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:32:24 #15
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_27604587
Wat een mooie pers!
Qui habet aures audiendi audiat
pi_27604658
Ik ben ook heel benieuwd of je z'n thuis kan terug vinden.

Heb je hem al wat voer gegeven?
pi_27604717
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:34 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd of je z'n thuis kan terug vinden.

Heb je hem al wat voer gegeven?
Schoteltje water, een gemalen hondenbrokje en wat kleine stukjes van een broodje
Hoop dat het goed is voor hem/haar.
Is inderdaad een prachtig beestje.
pi_27604753
Heeft ze/hij er al van gegeten?
pi_27604959
Eten wel, een paar stukjes, en drinken heb ik nog niet gezien...
Iemand een idee wat ik straks bi jde Edah moet halen voor de kat?
En wat is de "natuurlijke behoefte"-frequentie van een kat?
pi_27605246
Gewoon een blikje kattenvoer of brokken zou voldoende moeten zijn. Drinken doen katten niet zo veel omdat ze het meeste vocht uit hun eten halen.

Ik weet niet waar hij nu zit bij je maar mischien een idee om ergens een kattebak te scoren?
pi_27605283
Goed bezig.

Je kan zo lang een afwasteiltje met wat grit of zo neerzetten voor de kat, dan kan hij ten minste op een soort bak.
En gewoon kattenvoer halen, lijkt me. Brokjes en eventueel 1 of 2 blikjes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27605284
Of mischien een oud teiltje vullen met kattebakgrid? Hebben ze vast ook wel bij de Edah.
pi_27605440
Poes zit nu op de badkamer, op een handdoek, omdat ik 'm niet door huis durf te laten lopen ivm eventueel dingen kapot krabben. Ik weet ook niet offie enge beesies meedraagt, wat overal kunnen komen als-ie los loopt. De badkamer is makkelijk te reinigen, en het raampje (hoog) staat lekker open voor frisse lucht.
Ik ben niet van plan 'm te houden, dus ik fabriceer wel een soort kattenbak met van die korrels.
Probleem is ook dat ik geen huisdieren mag houden, maar gelukkig maken katten geen lawaai...
Strax ff wat te eten halen, en dan dat mormel ff in bad pleuren, dat-ie schoon wordt
Kan ik 'm gewoon in lauw, laagstaand water laten spartelen met wat shampoo?
pi_27605546
Wassen zal hij/zij (heb je al gekeken wat het is?) niet waarderen en bovendien zal het de kat onnodig in de stress helpen. Ik zou het niet doen
pi_27605552
Pas je wel op.

Ze hebben scherpe nagels en aangezien jullie nog niet echt een goede band hebben opgebouwd zou het me niet verbazen als ie je niet helemaal vertrouwd.

Ze zeggen niet voor niets: "dat is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken"
pi_27605600
Probeer anders eerst even of ie je vertouwd. Dan kan je mischien kijken of je vlooien kan ontdekken.

Het je trouwens al gebeld?
pi_27605602
Hoe krijg ik 'm dan schoon? Ik weet niet wat-ie allemaal heeft en waar die heeft rondgelopen...
Ik kijk strax wel of het een hij of zij is
pi_27605637
Kan je niet gewoon proberen hem te kammen?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:16:39 #29
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27605894
Beter is als je niet de kat in bad doet, De kat maakt namelijk zichzelf schoon. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is wat Woepsie zegt en dat is gewoon kammen.
I'm getting too old for this....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:18:22 #30
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27605928
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:00 schreef Belacheloos het volgende:
en dan dat mormel ff in bad pleuren, dat-ie schoon wordt
Jij bent zeker levensmoe

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27606011
TS, hou ons, up-to-date
pi_27606764
Zojuist gebeld met een aardige mevrouw van Amivedi, en ik heb een beschrijving van het beestje doorgegeven. Ook afgesproken dat ik bovenstaande foto's zal mailen, wat ik net heb gedaan, zodat zij zelf evt. de beschrijving kan aanpassen. Ook het nummer van een asiel in Geleen gekregen, mocht ik niet met Poes overweg kunnen
In de loop van de avond zal de "APB" van Poes online staan op hun site
Nu maar afwachten met een gerust hart, en strax Poes ff verwennen met een eigen poepbak en 'n dineetje
pi_27608249
Begrijp ik goed dat ze vanaf nu Poes heet?

Mischien ook een idee om haar iets te geven om zich mee te vermaken? Propjes papier zijn leuk om met je poot tegen te slaan en als ze dan weg rollen kan je ze aanvallen.
pi_27608440
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Woepsie het volgende:
Begrijp ik goed dat ze vanaf nu Poes heet?
Yup
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Woepsie het volgende:
Propjes papier zijn leuk om met je poot tegen te slaan en als ze dan weg rollen kan je ze aanvallen.
Ik kijk liever TV. Ik denk dat ik Poes wat met papier laat stoeien
pi_27609640
Ga je d'r zelf houden als er geen eigenaar opduikt?
...
pi_27610008
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ga je d'r zelf houden als er geen eigenaar opduikt?
Like I said: ik mag van de huisbaas geen huisdieren houden, dus hij kan zowiezo niet bij mij blijven. Denk dat het toch het asiel wordt dan uiteindelijk, of een oom van mijn vriendin, maar da's nog niet zeker. Ik hoop dat 't echte baasje zich zal melden.
pi_27610787
Ik hoop dat het baasje zich nog meldt. Maar helaas worden perzen wel vaker gedumpt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27611030
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:58 schreef TearSong het volgende:
Maar helaas worden perzen wel vaker gedumpt
Waarom?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:06:12 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611054
Moet niet even gecontroleerd worden of deze poes gechipt is?! Dat is de kortste klap om de fokker of het baasje te achterhalen. Asiels, dierenambulances en dierenartsen hebben apparaten waarmee kan worden gecontroleerd op een chip.
The love you take is equal to the love you make.
pi_27611177
Hoe kom ik daar achter? Heeft-ie ergens een stuk printplaat onder de huid ofzo?
pi_27611216
Woon je in de buurt van Elsloo of niet? Zo nee dan kan ik het plaatselijke huis-aan-huisblad wel voor je in de gaten houden (de Schakel).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:15 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611285
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:10 schreef Belacheloos het volgende:
Hoe kom ik daar achter? Heeft-ie ergens een stuk printplaat onder de huid ofzo?
Een chip heeft de grootte van een rijstkorrel, dus zelf kom je er niet achter. Een asiel, dierenarts of dierenambulance heeft een apparaat waarmee te controleren is op aanwezigheid van een chip en zij kunnen vervolgens ook uitzoeken welke eigenaar er voor deze chip staat geregistreerd.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:40 #43
43556 miss_dynastie
pi_27611307
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:18 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Jij bent zeker levensmoe

De mijne gaat wel in bad. Maar die is dat ook van kleins af aan gewend. No way dat ik een vreemde pers ooit in bad zou doen.
pi_27611451
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:11 schreef Syrena het volgende:
Woon je in de buurt van Elsloo of niet? Zo nee dan kan ik het plaatselijke huis-aan-huisblad wel voor je in de gaten houden (de Schakel).
Nee ik woon in Valkenburg, dus het zou fijn zijn als iemand de Schakel in de gaten houdt
Zou ook kunnen dat-ie vanuit Maastricht daar is verzeilt geraakt, kweenie wat zo'n kat in een paar dagen kan afleggen qua afstand.
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een chip heeft de grootte van een rijstkorrel, dus zelf kom je er niet achter. Een asiel, dierenarts of dierenambulance heeft een apparaat waarmee te controleren is op aanwezigheid van een chip en zij kunnen vervolgens ook uitzoeken welke eigenaar er voor deze chip staat geregistreerd.
Da's een ideetje zeg, zou deze kat er ook een kunnen hebben? Neem aan dat alleen de "duurdere" katten dit hebben. Waar zit die chip, of is dat verschillend per kat? Misschien voel ik 'm wel.
pi_27611524
Ik zal straks thuis de huis-aan-huisbladen eens doorbladeren
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27611547
tenks
pi_27611614
Meestal zit z'n chip in de nek.
pi_27611648
Ik heb de chip nog nooit gevoeld bij de katten.
Je kan altijd even een DA in de buurt bellen.
Vragen of hij het eventueel een chip kan lezen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:26:04 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611758
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:17 schreef Belacheloos het volgende:
(...)

Da's een ideetje zeg, zou deze kat er ook een kunnen hebben? Neem aan dat alleen de "duurdere" katten dit hebben. Waar zit die chip, of is dat verschillend per kat? Misschien voel ik 'm wel.
Nee hoor, ook gewone katten worden steeds vaker gechipt. Katten die in het asiel terecht komen, worden bijv. standaard gechipt. Als jouw kat echt bij een fokker vandaan komt, is de kans best groot dat hij een chip heeft.

Het is niet precies te zeggen waar de chip zit. Meestal wordt 'ie ter hoogte van de schouderbladen ingespoten, maar hij kan zijn gaan zwerven. Bovendien raakt 'ie vaak ingekapseld, dus de kans dat je 'm voelt, is heel klein.

Ik zou de dierenambulance in jouw buurt bellen. Die registreren ook vermiste en gevonden dieren, dus dat is sowieso een goede actie. Wie weet komen ze wel even bij je langs om met zo'n scanner te kijken of hij gechipt is.

Zoek hier de dierenambulance bij jou in de buurt: http://dierenambulance.pagina.nl/
pi_27611971
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:05 schreef Belacheloos het volgende:

[helaas worden perzen wel vaker gedumpt]

Waarom?
Omdat zo'n beestje nogal wat onderhoud vraagt, als je ze niet regelmatig borstelt krijgen ze grote klitten/vervilte plekken. Plus dat sommige perzen zulke platte neusjes hebben dat hun ogen steeds tranen en dus een beetje vies worden, die moet je ook schoonhouden.

Het is trouwens echt een snoepje
pi_27612488
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou de dierenambulance in jouw buurt bellen. Die registreren ook vermiste en gevonden dieren, dus dat is sowieso een goede actie. Wie weet komen ze wel even bij je langs om met zo'n scanner te kijken of hij gechipt is.

Zoek hier de dierenambulance bij jou in de buurt: http://dierenambulance.pagina.nl/
Ik heb een mailtje verstuurd naar de dierenambulance wat de mogelijkheden zijn om dit te controleren. We komen er wel
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Het is trouwens echt een snoepje
Ja he
pi_27612579
Ik wil Poes wel hebben!!! Maar het mag niet van mijn man

Ik hoop dat de eigenaar zich snel meldt. Lijkt me vreselijk als je kat wegloopt (als-ie niet gedumpt is) c.q. de weg kwijt raakt.
#geen
pi_27612652
Jij hebt er al een
Ik hoop ook dat-ie zich meldt! Lijkt me shit als je je pet kwijt bent zeg...
pi_27612654
Als je trouwens bang bent voor vlooien kun je zo'n pipetje met anti-vlooienspul halen, dit druppel je in de nek en dan gaan de vlooien binnen een paar uur dood. Wel opletten dat je de versie hebt die vlooien doodt, want je hebt ook spul dat ze alleen onvruchtbaar maakt.
...
pi_27612678
Bij Kruidvat ofzo?
Ownee we hebben een Pet's Place @ Valkenburg
pi_27612895
Zo, bijna vijf uur, op naar huis, maar eerst shoppe:

1x kattevoer (moet dit wat speciaals zijn?)
1x kattedrank (of is water goed?)
1x kattebakkorrel
1x kattebak (of iets wat erop lijkt)
1x anti-luizen-spul
1x speelding

Zal ik wel het weekend mee doorkomen
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:01:48 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27613040
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:56 schreef Belacheloos het volgende:

Koop wat kuipjes 'natvoer' en een doos brokjes. Als 'ie dan het een niet lust, lust 'ie wel het ander. Merk maakt weinig uit. Tenzij hij erg verwend is.
Water is goed genoeg.
1x kattebakkorrel
Denk ook aan een schepje om de bak schoon te scheppen.
Doe niet te ingewikkeld, koop een grote afwasteil of anders een simpele kattenbak zonder kap
1x anti-luizen-spul
Anti-vlooienspul van Frontline is goed, maar duur.
1x speelding

vrijdag 3 juni 2005 @ 17:19:28 #58
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27613544
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:56 schreef Belacheloos het volgende:

1x kattebakkorrel
1x anti-luizen-spul
1x speelding

Ik hou van mensen zoals jij!

[ Bericht 8% gewijzigd door mazaru op 03-06-2005 17:26:27 ]
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_27615106
Ik doe alleen wat de kat zou willen dat ik doe, althans dat probeer ik

Kijk 'm eens in z'n nopjes zijn:

Naar buiten kijken.

Brokjes happe.

Twee eetbordjes en een drinkbakkie, wat wil ik nog meer?

Poes op ontdekkingsreis.

Ik heb ook nog een vlooiekammetje gekocht, eerst ff checke voordat ik dat dure spul koop
pi_27615198
Leuk om Poes zo te zien!

Is ze inmiddels al een beetje op haar gemak?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:29:00 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27615201
Ziet er prachtig uit!

Hou je wel in de gaten hoeveel je 'm te eten geeft? Dat hij zich niet ongans eet?

Met dat vlooienkammetje kun je proberen te kammen tegen de staart aan (ik heb zelf geen ervaring met het kammen van langharige katten). Bekijk de 'oogst' boven een wit oppervlak (tafel of wit vel papier). Zie je vlooien, dan is 't direct duidelijk. Zie je zwarte spikkeltjes, maak deze dan nat. Wordt het dan rood, heb je ook bewijs voor vlooien.

Als je vlooien vindt, kun je het beste een bakje met lauw water en wat afwasmiddel bij de hand houden. Daar kun je de vlooien dan in verdrinken.

Is 'ie al op de bak geweest?
pi_27615410

Als ik die foto's zie lijkt t wel alsof ze ooit een halsband heeft omgehad, de vacht lijkt daar een beetje plat, maar ik kan me vergissen.
...
pi_27615520
Thanx voor de tips, Poes heeft nog niet veel emotie getoond moet ik zeggen, dus het zal wel goed zijn
Ik heb d'r een half blikje Gourmet gevoerd, waarvan ze de helft op heeft. Meer krijgt ze ook niet, anders ontploft dat magere poessie. Een bordje Whiskas brokjes staat ernaast als snack, heeft er een paar gehad. Water drinkt ze niet echt veel heb ik het idee, maar als ze dorst heeft, zal ze wel drinken neem ik aan.
Dat borstelen probeer ik strax te doen, ze hebben me bij Pet's Place al wat tips gegeven, maar niet zo uitgebreid als Lienekien dat doet
Ik heb 'm in de bak gezet, maar daar gaat-ie weer uit. Hoop dat-ie een bak gewend is, zodat-ie ook dadelijk erop gaat kekke
Poes ligt nu rustig achter de tv kast te kijken hoe ik dit typ.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:23:54 #64
113496 Vegitto
Der Meister
pi_27616729
Zo aan de foto's te zien lijkt het wel een ZEER slecht verzorgde Ragdoll ('merk' kat) te zijn.. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben..
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
pi_27616797
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:23 schreef Vegitto het volgende:
Zo aan de foto's te zien lijkt het wel een ZEER slecht verzorgde Ragdoll ('merk' kat) te zijn.. Maar dat kan ik ook verkeerd hebben..
Ragdolls hebben volgens mij niet zo'n platte neus en grote oogjes.
...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:32:41 #66
113496 Vegitto
Der Meister
pi_27616953
Nee, meestal niet... Misschien is het een kruising?
games.fok.nl
pi_27616962
'n update'je gekregen via de mail:
quote:
Hoi Belacheloos

Ik heb de foto's gekregen, en het is inderdaad een Perz. ook ik hoop dat hij snel weer bij zijn terug is. Helaas heb ik hem nog niet als vermist door gekregen. Hopen maar dat dat alsnog gebeurt.

Groetjes Francien
Stichting Amivedi
Misschien toch een dumpgevalletje, die arme Poes.
pi_27616986
en wordt je al een beetje verliefd op je vondelingetje?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27617050
Anders had ik 'm niet meegenomen
  vrijdag 3 juni 2005 @ 19:39:07 #70
113496 Vegitto
Der Meister
pi_27617184
Kan je anders niet met je huisbaas overleggen?
games.fok.nl
pi_27617636
Wat ontzettend goed dat je zo goed voor Poes zorgt! Echt geweldig om te lezen! Ik hoop dat het verder allemaal goed komt met Poes!
pi_27618408
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Omdat zo'n beestje nogal wat onderhoud vraagt, als je ze niet regelmatig borstelt krijgen ze grote klitten/vervilte plekken. Plus dat sommige perzen zulke platte neusjes hebben dat hun ogen steeds tranen en dus een beetje vies worden, die moet je ook schoonhouden.
Inderdaad. Dat gaat sommige mensen al snel vervelen. En als je dan bedenkt dat de pers een beetje een mode-kat was begin en helft jaren 90 (zo populair als de boskatten en maine coons nu zijn was de pers toen..). Er zijn dus zat mensen die perzen hebben/hadden.
It's all up to you
pi_27618584
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 19:32 schreef Vegitto het volgende:
Nee, meestal niet... Misschien is het een kruising?
misschien. Ik zou echter eerder gokken op een chinchilla pers, vanwege de tekening en kleur.
Voor de TS: Zijn de ogen nou groenig of iets meer blauw?
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 20:25:21 #74
43556 miss_dynastie
pi_27618645
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 20:23 schreef TearSong het volgende:

[..]

misschien. Ik zou echter eerder gokken op een chinchilla pers, vanwege de tekening en kleur.
Voor de TS: Zijn de ogen nou groenig of iets meer blauw?
Denk je? Volgens mij hebben chinchilla's meer neus (net als de mijne, dat is ook een chinchilla)
pi_27619013
deze heeft ook meer neus, vergeleken met de perzen van tegenwoordig. Die neuzen zitten ongeveer op het voorhoofd. Maar gezien de tabby-tekening en de witte randen om de ogen...

Dit is bijv. ook een chinchilla en die vind ik ook niet zoveel neus hebben:

Nog een voorbeeldje van een chinchilla:

Ach een kruising kan natuurlijk ook, tis iig. een mooi beestje, wat het dan ook is
It's all up to you
  vrijdag 3 juni 2005 @ 20:42:14 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27619167
Ik vind 'm er ook best goed uitzien. Op een ander forum had iemand een pers gevonden, die moest half kaal worden geschoren door de dierenarts omdat de vacht zo vervilt was. Dat zie ik bij deze niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 03-06-2005 20:59:03 (Taalfout verbeterd.) ]
pi_27620716
Een kleine update van een trotse vinder van een poessiemauw

Ik heb wat proberen te ontdekken, maar volgens mij is Poes officieel een poes.
Zometeen lekker stappen, Poes heeft ondertussen al twee uurtjes alleen in de huiskamer gezeten zonder vernielingen of onderschijtingen, dus ze mag wel blijven vannacht. ff een bedje fixen en Poes kan de nacht doorkomen
Morgen gaat ze de teken- en luizencontrole ondergaan, maar ik heb het volste vertrouwen dat Poes clean is

[ Bericht 6% gewijzigd door Belacheloos op 03-06-2005 21:44:42 ]
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:42:08 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27620844
Oooh, die heeft het erg naar d'r zin!!

Nog maar weer een tip van Lienekien: Laat haar in de ruimte waar de bak staat, liefst met de deuren dicht. Dan kan ze wennen aan de bak.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:46:44 #79
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_27620975
Zeg Belacheloos mocht zo echt helemaal verlieft worden op dat poezebeessie he. Dan kun je haar gewoon houden hoor, want al mag je officieel geen huisdieren je huisbaas heeft geen enkel middel tot zijn/haar beschikking om er verandering in te brengen als je er ineens wel 1 hebt.

Je kan er hooguit op rekenen dat reparaties iets langer gaan duren voordat ze verholpen zijn.

Wens je veel plezier met je poezebeessie.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:48:20 #80
48233 Auticia
warriorette
pi_27621026
Oh wat een scheetje .
I bet you are flying inside.
pi_27621737
Volgens mij wil Poes gewoon bij Belacheloos blijven!!! (Y)
pi_27621896
poes en belacheloos hebben elkaar gevonden
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:19:33 #83
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_27621974

[ Bericht 100% gewijzigd door Tinkerbell op 03-06-2005 22:27:52 (niet doen) ]
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_27622382
wat een leuke poes....en ze lijkt het idd wel erg naar haar zin te hebben.....ik zou echt wel proberen of je dr niet kan houden
pi_27628679
En hoe zijn jullie samen de nacht doorgekomen? Heeft ze al gespint als je haar aait?
  zaterdag 4 juni 2005 @ 10:07:42 #86
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27628799
nu nog verhuizen en jullie zullen onafscheidelijke zoiets maatjes worden
Bernie en ik zijn tof.
pi_27628827
Ik ben ook wel benieuwd hoe de nacht is geweest.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 10:18:13 #88
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_27628890
Wat is ie mooi
pi_27630281
Ik zie iets moois opbloeien
pi_27631975
Hoe is het nu met Poes?
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 23:12:35 #91
43556 miss_dynastie
pi_27632013
Ik ben helemaal verliefd op Poes
pi_27632943
Het gaat goed met Poes, de nacht is ze zonder problemen doorgekomen, en nu vermaakt ze zich ook uitstekend
Voor de liefhebbers een foto-update:

Poes vermaakt zich met vriendin.

Poes kijkt in camera.

Poesportret.

Poes laat poes zien.

Poes met Pino.

Poes met Belacheloos.

Ze rommelde toenstrax wat in de kattenbak, maar ik heb niks gevonden na wat schepwerk, dus Poes heeft nog niks gedaan volgens mij, of misschien geplast.
Voor de rest vermaakt-ie zich uitstekend, tenminste ik merk nix vreemds aan z'n gedrag

Poes springt nèt uit de kattenbak, dus ik kijk ff wat ik vind...
  zondag 5 juni 2005 @ 00:14:13 #93
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_27633611
Hulde. Echt een superactie, Belacheloos! En bovendien leuke foto's.

De chip-scan is nog niet gebeurd, begrijp ik? Zou ik wel doen. Is een goed middel. Op die manier is een tijdje geleden mijn verdwenen kat na acht maanden teruggevonden. Zeker even checken, dus.
pi_27634001
Belacheloos, je bent echt goed bezig !
  zondag 5 juni 2005 @ 00:29:57 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_27634052
Goed zeg! Poes zal blij met je zijn
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_27634330
quote:
Op zondag 5 juni 2005 00:14 schreef broer het volgende:
De chip-scan is nog niet gebeurd, begrijp ik?
Nee, maar ik heb een telefoonnummer gekregen van de Dierenambulance hierover, dat bel ik maandag ofzo wel, ik wil eerst ff zelf van Poes genieten
pi_27634429
! wat een lieverd
pi_27634466
voor belacheloos & vriendin.

Wat een geweldig lief diertje, ze lijkt me erg aanhankelijk en niet schuw

Geniet er nog maar lekker even van!
#geen
pi_27634749
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:49 schreef Belacheloos het volgende:
Jij hebt er al een
Ik hoop ook dat-ie zich meldt! Lijkt me shit als je je pet kwijt bent zeg...
Drie. Ik heb er al 3
#geen
  zondag 5 juni 2005 @ 00:59:19 #100
121874 Belacheloos
BAK SUK!!!
pi_27634794
Poes is idd niet schuw ofzo, heeft slechts twee keer geblazen, omdat ik even wilde checken of ze niks raars op/aan zich heeft. Begrijpelijk.
Ik heb op een of andere kattensite gelezen dat het een langharige perz is, maar die zijn best flink toch? Poes is echt broodmager, ik ben bang dat-ie overbreekt als ik 'm oppak!
Mijn theorie: Poes is verwaarloosd, en daarom zo mager. uiteindelijk issie gedumpt in de weilanden. Als-ie goed gevoed was geweest en weggelopen, kan die niet zo lang overleeft hebben buiten, en zo mager zijn geworden. Vandaar de verwaarlozingstheorie.
Of heeft iemand nog een ander scenario?
Ik vind het in ieder geval fantastisch zo'n mormel is huis, en stiekum zie ik ons al oud worden
  zondag 5 juni 2005 @ 01:00:52 #101
121874 Belacheloos
BAK SUK!!!
pi_27634818
quote:
Op zondag 5 juni 2005 00:57 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Drie. Ik heb er al 3
Ik bedoelde wat anders met die opmerking...
pi_27635586
voor belacheloos (en vriendin ook natuurlijk!)

Geweldig man wat jij doet! zo zie je ze niet veel!!!

Maar wat een scheetje!! (die poes he )
Ben wel benieuwd naar die plek in dr nek waar je het over had..al enig idee wat dat is? Als het iets van een ontstoken wondje is of zo dan zou ik wel even uitkijken met eventueel vlooienspul...
Je zou eventueel naar de dierenarts kunnen gaan om dr te laten onderzoeken al gaat dat je wel centjes kosten.... En ben benieuwd of ze een chip heeft.....(kan dierenarts ook naar kijken )

Hou je ons wel op de hoogte??

ow ja hou je ook advertenties etc in de gaten? (in krant of supermarkt) als iemand poes kwijt is dan is dat vreselijk voor diegene.......is poes gedumpt dan mogen ze die gasten ophangen wat mij betreft ....als niemand dr mist en als jij (wat bijna niet anders kan) helemaal in love raakt met poes kun je dr vast niet meer wegdoen
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  zondag 5 juni 2005 @ 01:51:27 #103
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_27635848
ik werp me op als adoptie-ouder....als poes geen huis kan vinden, wil ik haar best van je overnemen.
* Oldbie is gek op katten en ander ongedierte

Je woont wel een beetje uit de buurt, misschien is verzenden een optie

Geintje natuurlijk Ik ben best bereid om naar valkenburg te komen
  zondag 5 juni 2005 @ 02:38:22 #104
121874 Belacheloos
BAK SUK!!!
pi_27636410
ff op Amivedi gekeken:
quote:
2 jun - Kat, PERZISCHE, GRIJS / WIT, Grijs, wit met een beetje lichtbruin, Nieuweweg Elsloo nr: 275661
Dat zal 'm wel zijn he

Vraagje:
Als katten kwispelen met hun staart, betekent dat hetzelfde als bij honden? Goed dus?

Poes spint nu lekker naast me, maar ik heb gelezen dat dat niet altijd positief hoeft te zijn, en dat-ie theoretisch zelfs pijn kan hebben of zelfs op sterven kan liggen
Maar dat kan ik me niet voorstellen, kijk die foto's nou: ain't that a happy cat
Anyway, kga Poes verlaten en m'n andere poes vergezellen in bed
pi_27636528
Die blik... Onbetaalbaar

[ Bericht 24% gewijzigd door Crashcat op 05-06-2005 02:57:38 ]
なんだっけ
  zondag 5 juni 2005 @ 02:55:32 #106
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_27636548
quote:
Op zondag 5 juni 2005 02:38 schreef Belacheloos het volgende:
ff op Amivedi gekeken:
[..]

Dat zal 'm wel zijn he

Vraagje:
Als katten kwispelen met hun staart, betekent dat hetzelfde als bij honden? Goed dus?

Poes spint nu lekker naast me, maar ik heb gelezen dat dat niet altijd positief hoeft te zijn, en dat-ie theoretisch zelfs pijn kan hebben of zelfs op sterven kan liggen
Maar dat kan ik me niet voorstellen, kijk die foto's nou: ain't that a happy cat
Anyway, kga Poes verlaten en m'n andere poes vergezellen in bed
Staart kwispelen is normaal gezien uit ontevredenheid/ergernis maar het kan samengaan met spinnen......het blijven vreemde dieren
Het komt voor dat een kat spint bij pijn. De kat van mijn ouders stierf bij mijn vader in zijn armen....spinnend en wel. Mijn vader was ook wel haar lievelingsmens Het zou dus kunnen maar ik zou er niet vanuit gaan.

[edit] die kat van mijn ouders was al erg oud: bijna 20 jaar en ze was erg ziek. Het leek of ze bleef wachten tot mijn vader uit bed kwam.....ging bij hem op schot liggen, luid spinnend, en ging dood. Het was eerste kerstdag 2003. Beetje treurig. [/edit]
pi_27636614
quote:
Een kat met een zwaaiende staart betekent: ga maar een straatje om. Hij wil de afstand vergroot hebben; het duidt op toegenomen spanning of agressie. Dikwijls slaan katten met hun staart heen en weer voordat ze uithalen. Bij onderwerping laten ze hun staart tussen de poten hangen; als de staart een soort L-vorm krijgt is dit een signaal van agressie en deze is het dwingendst wanneer ook de rug nog gekromd is. De staart in de lucht met een lichte kromming betekent een vriendelijke begroeting. Een verticale staartstand kan bij katten ook een andere betekenis hebben: een angstige kat zet zijn haren op, kromt zijn rug, maakt zijn staart dik en draagt deze rechtovereind.
  zondag 5 juni 2005 @ 03:12:35 #108
73188 Iceflake
Mowpheus! Suri Thing!
pi_27636660
Kittykat ziet er echt sweet uit
Love's like crapping your pants: everyone around you notices, but only you have that warm feeling inside
  zondag 5 juni 2005 @ 06:17:04 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27637281
quote:
Op zondag 5 juni 2005 02:38 schreef Belacheloos het volgende:
ff op Amivedi gekeken:
[..]

Dat zal 'm wel zijn he

(...)
Ja, klinkt waarschijnlijk. Je gaat toch wel bellen, hè? Ik weet dat je ervan uitgaat dat ze is verwaarloosd omdat ze zo mager is, maar eerlijk gezegd wordt die theorie een beetje tegengesproken door haar vacht die niet erg geklit lijkt en haar vriendelijke gedrag. Dus ik verwacht dat er een andere verklaring is voor de magerheid en denk dat ze toch niet is gedumpt maar is weggelopen.
pi_27637923
Volgens mij bedoelt Belacheloos dat Poes nu officieel als gevonden staat geregistreerd.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2005 @ 10:37:54 #111
43556 miss_dynastie
pi_27638255
Volgens mij ook, Woepsie. Anders had Amivedi waarschijnlijk ook allang gebeld
pi_27639081
mja zo lang zal ze idd niet buiten hebben gelopen als de vacht er nog zo goed uit ziet

maar vind het stoer dat je er zoveel moeite voor doet hoor!
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 5 juni 2005 @ 11:48:39 #113
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27639431
ik vrees dat Poes een gedumpte poes is, als je na een dag of 3 niet alles hebt geprobeerd om je (ongetwijfeld dure) pers terug te krijgen, zal wel van iemand zijn die ff niet heeft stilgestaan bij alles wat bij het houden van een poes hoort.

en vergeet niet dat heel langzaam maar zeker de vakantieperiode ook weer op gang komt, ook altijd goed voor klootzakken die hun huisdieren dumpen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 5 juni 2005 @ 12:36:25 #114
121874 Belacheloos
BAK SUK!!!
pi_27641094
Groot nieuws!
Ik werd wakker gemaakt en geconfronteerd met onderstaande feiten:

We kunnen wel raden wat Poes heeft proberen te begraven te daar
Ze begint ook al wat actiever te worden, ze kwam al met een sprintje naar ons toe, en begon langs ons te "schuren"
Nu ff ontbijten, en Poes heeft 'n stukkie vlees verdient. Wel vreemd dat-ie een stukje haring gisterenavond niet heeft opgegeten. Verwend nest

[ Bericht 8% gewijzigd door Belacheloos op 05-06-2005 12:56:01 ]
pi_27641652
Ben je nu al op het punt dat je em niet meer weggeeft?
pi_27641753
Mijn katten houden ook niet van haring dus dat is niet zo vreemd. Wel goed trouwens dat Poes zich al zo snel op haar gemak voelt bij jullie.
  zondag 5 juni 2005 @ 13:02:05 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27641950
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:11 schreef Woepsie het volgende:
Volgens mij bedoelt Belacheloos dat Poes nu officieel als gevonden staat geregistreerd.
Oeps. Dat las ik dus anders.

Ben nog steeds wel benieuwd of ze gechipt is.
pi_27642517
Goed gedaan dude!
pi_27642712
Goed bezig! De foto's zijn echt leuk ook, en je beschrijft het allemaal zo grappig als 'katten-leek'...

Wat ga je nu doen als Poes niet opgeeist wordt enzo... Huisbaas overhalen? Stiekem houden?
pi_27643435
't Beestje leeft helemaal op

Ik vrees dat Belacheloos geen afstand meer kan doen

Nominatie voor topic van het jaar!
pi_27643603
tink: mijn stem heeft ie hoor

ben niet gewend dat mensen zoveel moeite doen voor "slechts een huisdier"
jobensaskia.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 14:18:23 #122
38396 mazaru
pi_27644166
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:54 schreef Tinkerbell het volgende:
't Beestje leeft helemaal op

Ik vrees dat Belacheloos geen afstand meer kan doen

Nominatie voor topic van het jaar!
Ik dacht dat belacheloos weer een of andere vreemde kloon van iemand was.
Maar hij is nu officieel mijn favoriete user
pi_27644823
Wauw, heb nu net dit hele topic doorgelezen, wat geweldig zeg!!! Poes is echt lief, en echt super zoals je haar verzorgt Belacheloos!!!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  zondag 5 juni 2005 @ 15:14:05 #124
121874 Belacheloos
BAK SUK!!!
pi_27645728
Topic van het jaar?
Zoveel moeite doe ik niet hoor
Alleen voeren en opvangen, en af en toe 'n aai over de bol. Ze ligt de hele tijd lekker te dommelen
Poes heeft een aantal kleine klitten, maar niks ernstigs, en àls ze eens beweegt, komt er een pluisje vacht mee, maar dat zal wel normaal zijn.
pi_27647897
Heb je haar trouwens al nagekeken op vlooien en teken?

Mischien een goed idee om die klitten toch eruit te halen. Anders gaat ze er zelf aan lopen trekken en dan loopt je de kans dat ze haar huid open gaat scheuren. Je kan het proberen met een borstel of kam en als er echt geen redden aan blijkt te zijn dan gewoon de klit kort afknippen. Het laatste stukje verdwijnt dan vanzelf.
pi_27650221
Ik ben een leek op het gebied van poezen en katten, maar is het misschien een idee om van de week een keer bij de dierenarts langs te gaan? De dierenarts kan dan meteen zien of er iets mankeert, of er vlooien ed zijn, etc. Misschien kan de dierenarts ook wel zien of het beestje echt verwaarloosd is geweest?
Het is zomaar een idee wat hier bij me opkomt, en ik weet natuurlijk ook niet of dat veel kosten met zich mee brengt, zo'n bezoekje aan de dierenarts. En of het zoiezo nuttig is, want misschien meldt zich binnenkort toch een eigenaar.
pi_27652280
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:54 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik ben een leek op het gebied van poezen en katten, maar is het misschien een idee om van de week een keer bij de dierenarts langs te gaan?
Goede tip. Mijn kat heb ik ook gevonden, behalve dat hij toen broodmager was en een slechte vacht had, had hij ook wat vlooien en heel veel wormen, buikje was helemaal dik en hard. Hij heeft nog maandenlang wormen lopen uitkotsen en pas na een half jaar was ie er helemaal vanaf. Heeft wat bezoekjes aan de dierenarts gekocht, maar het was de moeite waard.
...
  zondag 5 juni 2005 @ 20:00:02 #128
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_27653610
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:11 schreef Syrena het volgende:
De Schakel, oftewel het plaatselijke porno-blad zoals wij het noemen op 't werk
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_27654185
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:00 schreef JaJoah het volgende:

[..]

De Schakel, oftewel het plaatselijke porno-blad zoals wij het noemen op 't werk
Nog nooit wat porno kunnen ontdekken in de Schakel (dammit....)
Ook geen mensen die hun beestje kwijt zijn trouwens.
Hier nog de adressen van twee dierenartsen in Elsloo:
Maaskant, dierenkliniek Stationsstraat 89
6181 AE Elsloo
046-4374300
06-51018812

Smeets Koolweg 62
6181 BM Elsloo
046-4375086

Maar ik denk dat Poes pirma zit waar ze nu zit
pi_27657890
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:24 schreef Belacheloos het volgende:
*knip*
De kat ziet er vrij jong uit, heeft een hele platte kop, en er zaten wat takjes en rotzooi in z'n vacht. Ook een vreemde donkere vlek in z'n nek, die ruw aanvoelt, valt op. Hoop dat-ie geen ziekte heeft ofzo.
*knip*
Hoe is die plek nu? al enig idee wat het is?
En ga je met dr naar de dierenarts? En ben je al beetje verliefd zodat je zegt poesje blijft ?

Topic van t jaar.... Ik stem mee
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_27660456
pi_27660546
http://img300.echo.cx/my.php?image=spa04717jg.jpg

Hij is echt broodje mager
Maar in goede handen
pi_27662382
Zo, net thuis van een avondje Dance Tour in Maastricht
Poes is alleen thuis gebleven, en vermaakt zich wel, ze ligt nu lekker warm op de logeerslaapzak van een vriend te rrr-en.
Ik heb het idee dat het beestje niks mankeert, behalve dan zijn magere figuurtje, wat ik niet kan verklaren. We hebben eens een blik geworpen op zijn vacht, en de klitten vallen mee, slechts een paar kleintjes, misschien opgelopen door z'n buitenavontuur.
Wat ongedierte betreft: hij krabt zich niet, we zien geen ongewenste beessies zoals vlooien, en een teek hebben we ook niet ontdekt tijdens de lange aai- en knuffelsessies.
Die vlek zal wel niks voorstellen, lijkt wel een kale plek, misschien issie daar ooit geschoren om die chip in te brengen...?
Ik kijk er nu ff niet naar, omdat-ie zo lekker ligt, check maar:

Hiero heb ik 'm betrapt in de kattenbak:

Morgen zal ik eens het nummer bellen dat de dierenambulance heeft gegevens, om te kijken wat een check-up kost, en of een eventuele chip uitgelezen kan worden.
Tijd voor een biertje.

Poes says: byebye
pi_27662544
ooo wat heeft Poes het zo te zien heerlijk naar zijn zin! Ben benieuwd wat er verder gaat gebeuren!
pi_27663275
Heel even over de vlooien.
Die zie je dus niet liggen, de eitjes ervan wel.
Dan zou je hem eens stevig moeten aaien of borstelen als dat toegelaten wordt op een donkere handdoek of zo.
Als je dan piepkleine witte dingetjes ziet heeft ie wel vlooien (eitjes).

Hebben we al een naam trouwens ?

Oh en nog ff zeiken als het mag... eten en kattenbak moet echt wat verder uit elkaar...
pi_27663465
Kmoet nog leren, heb nog nooit voor een kat hoeven te zorgen, en heb me er ook niet op kunnen voorbereiden. Maar ik zal de etenswaren verder van Poes' (de naam ) toilet zetten
Morgen zal ik zowel de donker- als lichte-ondergrond vlooientest doen.
Is de kans op vlooien groot trouwens?
Poes begin net spontaal wat te mauwen, waarschijnlijk gedroomd
Ze ligt nu in een onmogelijke positie, tussen laptop en slaapzak ingekronkeld te rrr-en/snurken. Ain't it sweet
pi_27663505
quote:
Op maandag 6 juni 2005 01:02 schreef Belacheloos het volgende:
Kmoet nog leren, heb nog nooit voor een kat hoeven te zorgen, en heb me er ook niet op kunnen voorbereiden.
Daar zijn wij voor
En de dierenarts
quote:
Maar ik zal de etenswaren verder van Poes' (de naam ) toilet zetten
quote:
Morgen zal ik zowel de donker- als lichte-ondergrond vlooientest doen.
Is de kans op vlooien groot trouwens?
Ja best wel, maar als ie niet krabt.... heeft ie ze waarschijnlijk niet.
Is het geslacht al bekend? Nee zeker?
quote:
Poes begin net spontaal wat te mauwen, waarschijnlijk gedroomd
Ze ligt nu in een onmogelijke positie, tussen laptop en slaapzak ingekronkeld te rrr-en/snurken. Ain't it sweet
Heeeeerlijk he
pi_27663649
Poes heet Poes omdat Poes een poes is, dus geslacht is bekend (had ik al eerder gemeld in dit topic )
pi_27663717
quote:
Op maandag 6 juni 2005 01:15 schreef Belacheloos het volgende:
Poes heet Poes omdat Poes een poes is, dus geslacht is bekend (had ik al eerder gemeld in dit topic )
Kan het nergens vinden
pi_27663818
quote:
Op maandag 6 juni 2005 01:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Kan het nergens vinden
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:38 schreef Belacheloos het volgende:
Blablabla...

Ik heb wat proberen te ontdekken, maar volgens mij is Poes officieel een poes.

Blablabla...
pi_27663836
*Bril opzet*
  maandag 6 juni 2005 @ 13:22:27 #142
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_27672990
Als je hulp nodig hebt met kammen of meer wilt weten over verzorging van perzen, dan moet je het zeggen, ik woon dichtbij valkenburg en wil je best een keer komen helpen met haar helemaal te kammen en evt te wassen. Ik heb mn hele leven al katten (perzen en maine coons).

Veel plezier ermee. Enne mocht je overwegen om haar toch weg te doen, dan zou ik het graag horen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_27673439
Roeji tof!
pi_27673525
Wat een scheet, ik zou hem wel een goed tehuis willen geven, kan het onze poes van bijna 1 jaar gezeldschap houden
pi_27673571
TS, houdt je haar zelf

Jammer voor mij, leuk voor de poes
pi_27673665
Iedereen wil volgens mij die poes
  maandag 6 juni 2005 @ 13:46:55 #147
63411 Roeji
pi_27673749
Heee Bluezz, dankjewel. Het is maar een kleine moeite. Het liefste zou ik Poes meteen gaan ophalen, maar ik denk dat ik dat eerst even moet voorleggen aan mijn 2 poezels. Ik weet niet of de heren een dame als gezelschap willen. En aangezien ze nog niet *knip* hebben gezegd weet ikzelf ook niet of dat verstandig is. Anders zit ik misschien meteen met een hele familie
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27674135
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:22 schreef Roeji het volgende:
Als je hulp nodig hebt met kammen of meer wilt weten over verzorging van perzen, dan moet je het zeggen, ik woon dichtbij valkenburg en wil je best een keer komen helpen met haar helemaal te kammen en evt te wassen. Ik heb mn hele leven al katten (perzen en maine coons).

Veel plezier ermee. Enne mocht je overwegen om haar toch weg te doen, dan zou ik het graag horen.
Bedankt voor het aanbod! Als het mezelf niet lukt, dan hoor je 't! Ik probeer eerst ff zelf, er staat genoeg info op internet (en in dit topic inmiddels)!
Denk dat Poes niet bang hoeft te zijn voor een asiel, want er zijn hier ook genoeg liefhebbers in geval van nood
Ik heb de kattenbak in een iets donkerdere hoek van de kamer gezet inmiddels, en ze begon er net meteen in de rommelen, nadat ik natuurlijk even wat vers eten op een schoon bordje had gefixt. Poes heeft zich net verzorgd:

En ligt inmiddels weer lekker te dommelen.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:03:01 #149
63411 Roeji
pi_27674295
Goed te horen!!
Ik zou haar zo willen hebben als ze weg moet, maar eerst even weten of ze gesteriliseerd is. Of het anders meteen laten doen. Maar dat is nog even vooruit dromen. ik hoop dat jij haar zelf kunt houden, dan hoeft ze niet weer een verhuizing mee te maken.
Weet je al of ze gechipped is?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27674376
Maar een eventuele eigenaar kan zich ook nog melden natuurlijk

Ik ben ook verliefd op Poes
pi_27674522
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:05 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar een eventuele eigenaar kan zich ook nog melden natuurlijk
Dat is natuurlijk een optie, maar om de een of andere reden heb ik hier weinig vertrouwen in...
pi_27674575
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:09 schreef Belacheloos het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een optie, maar om de een of andere reden heb ik hier weinig vertrouwen in...
Ik ook niet hoor, daar niet van.

Ik zou alleen wel naar een dierenarts bellen en vragen of zij de mogelijkheid hebben om een eventuele chip uit te lezen, dan weet je dat maar vast zeker
pi_27674616
Bij mij zal ze het heel goed hebben hoor
  maandag 6 juni 2005 @ 14:12:41 #154
63411 Roeji
pi_27674646
uiteraard. Ik hoop ook dat dat gaat gebeuren.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 6 juni 2005 @ 14:15:17 #155
63411 Roeji
pi_27674743
ik doelde op het terug vinden van de eigenaar.
En ymme ik twijfel er niet aan of ze het bij een van ons gegadigden het goed gaat krijgen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27674784
Roeji, is Poes echt een pers? Omdat er hier enige twijfel was van welk ras Poes is.. Ik ben wel benieuwd!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:20:25 #157
63411 Roeji
pi_27674955
Ik denk van wel. Ik heb de foto's nog niet vergroot bekeken maar op t eerste gezicht denk ik toch wel. Een ragdoll heb ik ook voorbij zien komen, maar daar ben ik iets minder bekend mee met de uiterlijke kenmerken. Ik zal vanavond de foto's eens op mn gemak bekijken en mocht ik toch nog denken dat het een ander ras is, dan post ik dat meteen.
Maar eens welk ras het is, langharige katten hebben nu eenmaal heel veel verzorging nodig.

Denk aan elke dag kammen, regelmatig naspeuren op vlooien en teken (en dat is een flinke klus bij zo'n lopend bolletje wol) evt wassen. Oogjes en neusje goed schoonhouden. Etc. Maar dat wist iedereen wel denk ik zo.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27675283
Nee een Ragdoll is het in ieder geval naar mijn mening niet, die hebben een ander uiterlijk..
pi_27675459
als je gewoon iedere dag het neusje en de oogjes schoonmaakt wordt het ook nauwelijks vies. kammen zelfde verhaal, iedere dag doen dan is het ook niet zo'n karwei en heeft Poes er zelf ook minder problemen mee (kammen als er veel klitten in zitten is niet echt fijn voor ze)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 6 juni 2005 @ 14:40:23 #160
63411 Roeji
pi_27675635
klopt, ondanks dat de pers van mn ouders elke dag gekamt werd. Konden ze toch niet voorkomen dat ie vol met klitten is komen te zitten op zn buik. Mijnheer slaapt nl op de tuinlamp die vaak vochtig is en dan klitten die haren supersnel.
We hebben hem uiteindelijk door een honden/katten-trimster laten scheren (alleen zn buik) want anders was het een hel geworden. Nu klit zijn vacht gelukkig niet meer zo snel, sinds die scheerbeurt.

@ Nilasha; Ik twijfelde er ook al sterk aan dat het een ragdoll kon zijn. Ik ben er eigenlijk vrijwel 95% zeker van dat het een pers is.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 6 juni 2005 @ 14:44:20 #161
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27675839
Ik vind het wel raar, een Pers is erg duur, dus het lijkt me niet dat deze gedumpt is. Eerder weggelopen, in een (vracht)auto gesprongen en de weg niet meer terug kunnen vinden.

De chip kan inderdaad overal in het lichaam zitten, ook al is-ie tussen de schouderbladen ingebracht. Heb je de dierenambulance al gebeld, zodat zij de eventuele chip kunnen lezen? Dan is de eventuele eigenaar ook zo achterhaald.

Als Poes geen chip heeft, is het via Amivedi even afwachten of ze een eigenaar heeft. Als het allemaal wat lang duurt, zou ik Poes zo lang onderbrengen in het asiel, daar zorgen ze goed voor haar.

Oh ja, doe haar niet in bad! Dit zorgt inderdaad alleen maar voor meer stress. Als ze echt heel vies is, zal ze dit zelf niet meer schoon kunnen maken. Een professionele dierenverzorger weet hoe dit aan te pakken, maar als er veel klitten in de vacht zitten, zal deze afgeschoren moeten worden, want die krijg je er niet meer uit.

Geef je Poes een dikke knuffel van me?
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:55:47 #162
63411 Roeji
pi_27676285
Nou ik vind het niet raar als ie gedumpt is. Meestal word zo'n beestje gekocht met het idee: oh wat is ie mooi en zacht en lief. En als na een tijdje blijkt dat het beestje wel erg veel onderhoud vereist, dan is ie niet meer zo lief/leuk/zacht etc. En dan .. asiel of nog erger: langs de weg.

Ik zou er zelf voor kiezen om het beestje zelf te verzorgen, het asiel is nu ook weer niet de meest prettige omgeving voor een dier. Als je tenminste de kans hebt om het beestje genoeg liefde en aandacht te geven. Dan kan ie tot rust komen en als dan de eigenaar zich toch nog meld, kan ie van de ene huiselijke omgeving naar de andere terug.

En badderen is niet voor elke kat een stresvolle bezigheid. Het ligt er puur aan hoe je het beestje in bad doet. Met veel tijd en geduld lukt het met elke kat. En natuurlijk m niet bij zn nekvel pakken en in een bak met water kieperen. Gewoon in de badkuip zetten en dan heel voorzichtig het bad een beetje vol laten lopen. Zo heb ik die van mij ook over hun wasvrees gekregen. Eentje komt nu vrolijk met me mee douchen en de andere laat zich gewoon rustig wassen als het nodig is.

Meestal willen we te snel zijn en dan gaat het fout. Het zijn en blijven tenslotte zeer koppige en eigenwijze beestjes die toch nog zelf beslissen wat ze wel en niet leuk vinden
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27677214
perzen worden best vaak gedumpt
want die moet je kammen.. en de oogjes schoonmaken enzo
dat is allemaal toch iets meer werken dan mensen vantevoren bedenken
en het word saai en vervelend

maar eerlijk gezegd ziet Poes er niet echt verwaarloosd uit
er zitten namelijk geen klitten in de vacht.. en dat is toch het eerste waar een pers op vrije voeten last van heeft

overigens.. het is geen ragdoll.. de kleurtjes kloppen niet volgens mij
bovnedien zijn ragdolls juist vrij groot..en Poes is vrij klein
jobensaskia.nl
  maandag 6 juni 2005 @ 15:26:11 #164
63411 Roeji
pi_27677377
Je hebt gelijk uhmmie. Maar misschien is ie pas een paar daagjes geleden gedumpt en heeft belacheloos haar vrij snel gevonden. Ook klitten ze vaak pas erger als ze in de rui zijn. De pers van mn ouders heeft zelden of nooit klitten en die zit de hele dag in de tuin in de struiken. Maar owee als ie in de rui is, daarom hebben we hem toen ook laten scheren.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27677574
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef Abigail het volgende:
Ik vind het wel raar, een Pers is erg duur, dus het lijkt me niet dat deze gedumpt is. Eerder weggelopen, in een (vracht)auto gesprongen en de weg niet meer terug kunnen vinden.
Zoals al eerder gezegd, helaas worden Perzen wel degelijk gedumpt. Veel mensen verkijken zich op de verzorging die zo'n beestje nodig heeft. (en dat is niet eens zoveel !!) En kijk maar eens wat voor raskatten er in het asiel te vinden zijn, bijna allemaal Perzen. Ik denk ook niet dat mensen meer van hun kat houden als ze er meer geld voor hebben betaald.

edit: hoezo niet goed gekeken ? antwoord was er al 3x ofzo.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:54:22 #166
63411 Roeji
pi_27678469
Ach nu is het tenminste wel duidelijk dat mensen ook hun dure katten (of andere dieren) gewoon dumpen als ze er geen zin meer in hebben.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27681265
Ik heb Poes nog een paar daagjes voor mezelf:
Aanstaande donderdag, om 19:40u, kan ik bij de dierenarts terecht om een eventueel aanwezige chip uit te lezen
  maandag 6 juni 2005 @ 17:13:36 #168
63411 Roeji
pi_27681367
Ik wacht vol spanning!!! Houdt ons vooral op de hoogte met foto's en verhalen!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27681532
Poes begint er ook steeds beter uit te zien, van een soort onverzorgde schapenvancht begint ze als ik het goed zie op de laatste foto's weer mooi verzorgd en pluizig te worden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27681545
Poes begint weer op te leven ja, en ik hou natuurlijk iedereen op de hoogte
Iemand een idee of er kosten aan verbonden zijn, dat chippie uitlezen? Vergeten te vragen bedenk ik me net...
  maandag 6 juni 2005 @ 17:19:12 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27681594
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:18 schreef Belacheloos het volgende:
Vanzelfsprekend!
Iemand een idee of er kosten aan verbonden zijn, dat chippie uitlezen? Vergeten te vragen bedenk ik me net...
Ik denk dat je voor een consult betaalt. Da's zo'n 20 euro, over het algemeen.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:20:09 #172
63411 Roeji
pi_27681629
misschien als je de hele situatie uitlegt dat ze het voor niets doen. Tenminste als het alleen bij het uitlezen blijft.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27681765
Tsja, misschien dat er een kleine check-up bij kan, zal hopelijk niet al te duur zijn
pi_27681959
Wat een lief poesje
  maandag 6 juni 2005 @ 17:33:31 #175
63411 Roeji
pi_27682048
ik meen dat ik voor het 'kennismakingsbezoek' bij mijn dierenarts zo'n ¤50 kwijt was voor 2 katten. Maar ik weet dat niet meer precies aangezien er toen ook iets van druppeltjes en zalf bij zat.
Dus ik denk dat Lienekien best goed zit met de schatting van ¤20.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27682067
Ik hoop dat Poes bij Belacheloos blijft...volgens mij heeft Poes daar een ontzettend lief baasje aan..
  maandag 6 juni 2005 @ 17:44:29 #177
63411 Roeji
pi_27682381
Belacheloos, hoe zie je het zelf? Denk je dat je Poes blijft houden als er geen eigenaar gevonden word? Of zal dat toch niet mogelijk zijn vanwege je huurbaas?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27682958
Ik heb de E720 ff geruild voor m'n echte A60-digicam, en onderstaande pics geschoten, die zijn duidelijker dan gsm-foto's:

Op de foto's is duidelijk de kale plek te zien in de linkerkant van de nek, die doorloopt tot de bovenkant van het linker voorpootje. Het ziet er erger uit dan het is, op de een na laatste foto...
Op de laatste foto staat Poes' koppie met tussen z'n oortjes een iets donkerdere kale plek. Geen idee wat het allemaal is.

En over het houden van Poes: de huisbaas hoeft het niet te weten, Poes is "muis"stil. Maar er zitten ook nadelen aan natuurlijk, zoals de verzorging etc. Maar ik wacht eerst ff de chiptest af, voordat ik me daar druk over ga maken
pi_27684261
Maar je bent eigenlijk wel een klein beetje verliefd geworden heh Belacheloos?? hihi
pi_27684364
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:54 schreef Nilasha het volgende:
Maar je bent eigenlijk wel een klein beetje verliefd geworden heh Belacheloos?? hihi
Since the beginning
pi_27684786
Beginnen er al wel weer haren te groeien op die kale plek, of is het een heel groot litteken..??

Misschien heeft ze wel schurft.
pi_27685527
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:11 schreef Barcelona het volgende:
Beginnen er al wel weer haren te groeien op die kale plek, of is het een heel groot litteken..??

Misschien heeft ze wel schurft.
Dat was ook meteen het eerste waar ik aan dacht...
Heeft ze er ook jeuk aan, krabt ze veel ?

Verder is het wel een beauty hoor !

p.s. Mocht het idd schurft zijn, dit is zeer besmettelijk, ook voor mensen !!

[ Bericht 12% gewijzigd door Kimmster op 06-06-2005 19:41:02 ]
pi_27685617
Ben benieuwd wat de dierenarts er donderdag over zegt
pi_27686149
Ik ben ook benieuwd, heb de foto aan een vriendin laten zien die dierenartsassistente is en die zegt dat de kale plek qua grootte toch wel aan een geschoren plek doet denken.. Dus dan zou Poes redelijk recent wellicht nog door een DA gezien moeten zijn.

Poes heeft echt een lekker koppie!
pi_27686504
Ze krabt zich totaal niet, behalve dan het normale "ff jeuk" krabben, wat wij ook wel es hebben...
Ben benieuwd wat de dierenarts heeft te melden, zeker na deze verontrustende berichten!
Hoe kan zo'n mormeltje nou schurft oplopen?
pi_27686721
Je kan makkelijk zien of die plek geschoren of gebeten/ gekrabd is.
pi_27686812
Handige site met verklaringen voor kaalheid bij katten.
http://www.dekattensite.nl/html/gvdkhv.html

Voordat we allemaal van het ergste uitgaan of gaan speculeren is dit nu nog "ter info".
Het kan natuurlijk ook zijn wat Nilasha zegt ; Kaalgeschoren, maar goed je zei dat de kat ook nog een ander wondje ergens had ?
Kan in verband staan met de kale plek ???
pi_27690064
Ben trouwens even op de site van Amivedi aan het neuzen en kom het volgende tegen :
Hier wordt gesproken over een Perzische kruising, zou dus best kunnen.

Dossiernummer
264517

Vermist sinds
3/20/2005 (kan dus kloppen met de vermagering !!)
Kat poes PERZISCHE X GRIJS Grijs, beige langharig

Amivedi hulppost
6081 PA Roermond e.o.
pi_27690387
Ik heb ook het gevoel dat er ergens iemand verdrietig thuis zit zonder Poes.
pi_27690574
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:43 schreef Barcelona het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat er ergens iemand verdrietig thuis zit zonder Poes.
Ja en als het "Poes" is waar die beschrijving van Amivedi over gaat, dan is dat toch al een tijdje.
pi_27691080
Overigens staat Poes als vermist bij de hulppost Roermond. Terwijl Elsloo een flink stuk dichter bij Maastricht ligt.

Dus als iemand de kat kwijt is zal deze eerder bij Maastricht kijken dan bij Roermond.
pi_27691130
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:35 schreef Kimmster het volgende:
Ben trouwens even op de site van Amivedi aan het neuzen en kom het volgende tegen :

Dossiernummer
264517

Vermist sinds

Amivedi hulppost
6081 PA Roermond e.o.
Dus Poes zwerft al meer dan twee maanden rond? En dan ook nog helemaal uit Roermond gedribbeld? Ik weet niet veel van poezen, maar hoe kan zo'n kleine lieve mauwerd twee maanden overleven tussen al dat verkeer en andere gevaar, zonder goed voedsel en dan deze afstand overbruggen?

Maar die beschrijving ziet er idd kloppend uit zeg!
pi_27691320
Heeft ze misschien een tatoeage in d'r oren..??
pi_27691515
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:10 schreef Barcelona het volgende:
Heeft ze misschien een tatoeage in d'r oren..??
Kheb voorzichtig gekeken, maar tussen de beharing in de oren kon ik geen tattoo ontdekken...
pi_27691737
quote:
Okay... daar sta ik wel ff van te kijken
Misschien heb ik wel een kat die ècht uit Perzië komt
Tsja, niks is onmogelijk dan he, België ligt trouwens ook vlakbij de vindplaats van Poes...
pi_27691755
Het is echt een pers...

Als het vlooien heeft kun je frontline halen
oke tis wel duur maar ja...men doet er lang mee...( ook al hou je de kat niet) en mocht het zijn dat je vlooien in huis krijgt, kun je beter iets doen voor ze er komen. Maar goed dat spul kun je gemakkelijk opsprayen en je hoeft de kat dan niet te wassen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_27691903
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:
Het is echt een pers...

Als het vlooien heeft kun je frontline halen
oke tis wel duur maar ja...men doet er lang mee...( ook al hou je de kat niet) en mocht het zijn dat je vlooien in huis krijgt, kun je beter iets doen voor ze er komen. Maar goed dat spul kun je gemakkelijk opsprayen en je hoeft de kat dan niet te wassen
jaha gemakkelijk opsprayen....ik zat toen ik dat deed onder de krassen aangezien t poezebeest niet zo houd van nattigheid wat op dr word gesprayd
pi_27691959
Als ze vlooien heeft merk je het wel aan dat ze de hele tijd zit te krabben. En dat frontline is nou ook niet echt fris spul.
pi_27691999
dubbel
pi_27692000
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:27 schreef Ilsjuhh het volgende:

[..]

jaha gemakkelijk opsprayen....ik zat toen ik dat deed onder de krassen aangezien t poezebeest niet zo houd van nattigheid wat op dr word gesprayd
Men neme een dikke handschoen...
Je drukt de kat voorover dus je gaat erachter zitten en je spuit dan snel dat spul op de rug en de flanken
voor de rest hoef je niet zoveel te doen dit spul trekt er snel in
En als het kan wrijf je snel nog ff met je dikke handschoen tegen de haargroeirichting in..Laat dan de kat wegspringen
et voila
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_27694914
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Je drukt de kat voorover dus je gaat erachter zitten en je spuit dan snel dat spul op de rug en de flanken
En als het kan wrijf je snel nog ff met je dikke handschoen tegen de haargroeirichting in..Laat dan de kat wegspringen
et voila
Je doet je nickname eer aan

Zolang een kat geen vlooien heeft zou ik mijn portemonaie en een dier al die troep besparen. De dierenarts waar TS heengaat van de week ziet snel genoeg of deze kat die NU geen jeuk heeft alsnog ondergespoten moet worden

TS zoals eerder gezegd in dit topic: als het overbodig is, is het insmeren alleen maar stress voor het diertje.
Verzwakte dieren, en deze is te mager (en te mak want haalt geen kattenkwaad uit) dus zeker niet in topconditie, kan je beter geen vlooienmiddelen geven. Dat staat ook in de bijsluiter van veel van die middeltjes.
pi_27694921
Heb je amivedi nog gebeld voor die vermiste kat uit roermond?

Die kale plek doet me denken aan een plek die mijn pers ooit heeft gehad....kwam doordat er een stuk vacht in de klit zat en die is gaan vervilten Op de 1 of andere manier heeft meneer toen die klit eraf gehaald en bleef ook met zo een kale plek zitten....

Die donkere plek in dr nek kan ik niet goed zien...kan het zijn dat dat ook zo een kale plek is maar dat dr huid daar donker is?

Ow ja voor het alleen aflezen van een chip hoef je meestal niet te betalen....maar je hebt nog wel meer dingetjes te vragen dus t ligt er maar aan hoe schappelijk die dierenarts is......bij ons (amsterdam) kost enkel het consult al over de 30 euro dus neem pinpas voor zekerheid maar mee
pi_27704367
even kijken of de kale plek mooi roze is zonder wondjes/kostjes/schilvertjes Dan lijkt met mij geen schurft of een schimmel effectie op de hiud. Verder idd kijken of je al haar ziet groeien daar..

Ben overigs wel benieuwt hoe dit afgelopen is..
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:16:31 #205
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27704429
Wat heb je er nou aan gedaan om te kijken of Poes niet van iemand anders is? Heb je de eventuele chip al laten lezen en/of heb je Amivedi gebeld om te melden dat je haar in huis hebt? Heb je de dierenasielen in de buurt gebeld dat je een kat hebt gevonden?
Daar lees ik niks van terug.
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:19:20 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27704500
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:16 schreef Abigail het volgende:
Wat heb je er nou aan gedaan om te kijken of Poes niet van iemand anders is? Heb je de eventuele chip al laten lezen en/of heb je Amivedi gebeld om te melden dat je haar in huis hebt? Heb je de dierenasielen in de buurt gebeld dat je een kat hebt gevonden?
Daar lees ik niks van terug.
Dan lees je niet goed.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:32:41 #207
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27704833
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed.
Ok, je hebt gelijk, heb over het hoofd gezien dat Belacheloos donderdag naar de DA gaat om een chip te laten lezen. De reden van mijn ietwat boze reactie was de reactie van Belacheloos op het bericht van Kimmster, dat ze bij Amivedi gelezen had dat er een Pers zoek is. Belacheloos vraagt zich alleen af of het wel kan dat een kat zo ver van huis is. Ja, dat kan. Zoals ik al zei, Poes kan in een auto/vrachtauto zijn gesprongen, meegenomen zijn, zelf zijn gelopen whatever. Maar het kan echt. Waarom dan niet even bellen met Avimedi denk ik dan, dan kunnen die mensen eventueel komen kijken of het hun kat is.....
pi_27704851
Abigail als je alle pagina's terug leest i.p.v. er overheen te lezen.. zie je wel degelijk dat er is gewerkt en zelfs nog volop aan word gewerkt. Ik neem mijn petje af hoor! Iemand die kosten wat het kost dat arme diertje helpt!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:38:18 #209
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27704960
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:33 schreef Digi23 het volgende:
Abigail als je alle pagina's terug leest i.p.v. er overheen te lezen.. zie je wel degelijk dat er is gewerkt en zelfs nog volop aan word gewerkt. Ik neem mijn petje af hoor! Iemand die kosten wat het kost dat arme diertje helpt!
Ik zeg toch niet dat er niets aan gedaan is en ik heb wel degelijk alle pagina's goed gelezen. Ik zie dat Belacheloos van plan was om Amivedi te bellen, maar heb daar niets meer op terug gehoord. Ik wil Belacheloos alleen veel moeite en kosten laten besparen.
Ik ben ook blij dat Belacheloos dit katje in huis genomen heeft, menigeen zou het diertje gewoon hebben laten lopen. Maar het idee dat er iemand is die een katje kwijt is vind ik ook erg. En als Belacheloos Amivedi had gebeld met een reactie op de advertentie die Kimmster heeft gezien had ze al meer geweten, toch?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:41:56 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27705060
Hij heeft een advertentie gezet bij Amivedi en laat donderdag controleren op een chip.

En ik ben het met je eens dat niet te snel moet worden gedacht dat deze kat is gedumpt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:45:10 #211
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27705145
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft een advertentie gezet bij Amivedi en laat donderdag controleren op een chip.

En ik ben het met je eens dat niet te snel moet worden gedacht dat deze kat is gedumpt.
Ow, sorry dacht dat Belacheloos een vrouw was . Fijn dat ook de heren zich zo bekommeren om een klein diertje!!

Die advertentie wilde ik even weten, bedankt. Nu maar afwachten dan.
pi_27709510
Ja wij heren kunnen ook aardig voor dieren zijn
En wat Amivedi betreft: ik heb 'm als vermist opgegeven, meer kan ik niet doen. Zij bemiddelen denk ik wel verder, en zij matchen de gevonden en vermiste dieren toch met elkaar dacht ik?
Vind het zowiezo een beetje vaag zoeksysteem wat op die Amivedi-site staat...
pi_27718600
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:57 schreef Belacheloos het volgende:
En wat Amivedi betreft: ik heb 'm als vermist opgegeven, meer kan ik niet doen. Zij bemiddelen denk ik wel verder, en zij matchen de gevonden en vermiste dieren toch met elkaar dacht ik?
Je hebt hem als gevonden opgegeven bedoel je?

Ik heb ook eens een kat gevonden in Amsterdam en toen bleek er voor vinders een volkomen chaotisch systeem van langs elkaar heen werkende asiels, ik moest ze allemaal apart bellen en de kat melden, dieren ambulance apart te bellen, Amivedi apart en de Dieren Kwijtlijn plus die websites van alle genoemde instellingen dagelijks uitpluizen. Veel vertraging daar, vaagheid, te kort aan vrijwilligers kortom. Tel daarnaast de chipcheck bij de arts op en het in een steeds grotere straal rondom de vindplaats ophangen van briefjes: ik had er een dagtaak aan die ik op een gegeven moment heb uitbesteed aan gepensioneerden. Niemand heeft die kat ooit als vermist opgegeven. Ze hebben hem nu zelf gehouden. Na een jaar voelden ze zich nl wel zo'n beetje de eigenaren van het dier.
pi_27721928
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:57 schreef Belacheloos het volgende:
Ja wij heren kunnen ook aardig voor dieren zijn
Alleen heb jij haarn opgegeven als zuivere pers terwijl de kat die vermist staat een kruising pers is.
Misschien wordt daar dan niet zo nauw naar gekeken ?
Trouwens die post van Amivedi "zit" in Roermond en geldt voor Roermond en omstreken, wil dus niet zeggen dat de poes persé uit Roermond vermist hoeft te zijn.
En mocht het haar zijn, dan kan ze in 2 maanden tijd best wel een afstand hebben afgelegd hoor !
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:47:14 #215
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27723304
echt goed bezig Ik hoop dat ie in een goed huis terecht komt
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_27724076
Ben ik de enige die heel "ongeduldig" zit te wachten op een verhaaltje en nieuwe foto's van Poes van vandaag!?
pi_27725440
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:08 schreef Nilasha het volgende:
Ben ik de enige die heel "ongeduldig" zit te wachten op een verhaaltje en nieuwe foto's van Poes van vandaag!?
Nee
Heb geen F5 meer op mijn F5 knopje staan
pi_27725989
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:08 schreef Nilasha het volgende:
Nee hoor!! Ik check ook de hele tijd! Ik ben fan van Poes
pi_27726336
Allémaal vrouwen hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door Barcelona op 07-06-2005 23:39:38 ]
pi_27727041
ben ook steeds aan t kijken of er al nieuws is van poes

Misschien moeten we een Poes-fanclub oprichten?

Belacheloos je kunt voor de zekerheid toch met amivedi bellen over die kruising pers die ze kwijt zijn......inderdaad hoort amivedi zelf de vermist/gevonden oproepen met elkaar matchen maar het kan zijn dat ze em over t hoofd hebben gezien doordat er kruizing pers staat en bij Poes staat er alleen maar pers .......is toch de moeite waard als mensen dat schatje missen.....
pi_27729464
Zo mensen, ik kom net thuis van 'n avondje café, maar ik wist niet dat Poes 'n fanclub zou krijgen
Ik zal voor de zekerheid morgen eens Amivedi in Roermond bellen, you never know he
En voor wie nog even Poes wil bekijken voor het slapen gaan, ik heb 'r nog even laten poseren voordat ik Poes haar nachtrust gun:

Poes kijkt omhoog naar mijn hand

Dichterbij ziet het er zo uit

Poes vraagt zich af waarom ik toch die foto's maak

Poes wordt geaaid door ondergetekende

Poes ligt lekker op de bank te luieren

Nog een aai over de bol

Kloos-upje van Poes

Poes heeft zich even gedraaid om jullie wat meer te laten zien

Nog ff poseren

Nog even 'n kleine boodschap voor het slapen gaan

Poes hoort me, en springt snel uit de bak

"Zeg, Belacheloos, ik ga toch ook niet kijken hoe jij zit te schijten..."

We gaan nu maar slapen, Poes is moe van het niks doen
Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk
pi_27729506
Nog 2 pagina's tot deel 2.
Moet je anders niet alvast een openingspost maken .
なんだっけ
pi_27729663
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:02 schreef Crashcat het volgende:
quote:
"Jonge kat gevonden bij Elsloo, Limburg, deel 2"
The beginning
Hier maar verder
Zoiets?
Hoop dat we zover komen, misschien is ze voor het weekend al bij d'r baasje
pi_27729840
Deze is erg liev

http://img295.echo.cx/my.php?image=spa05071px.jpg

Je doet het goed B.

truste
pi_27729864
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:02 schreef Crashcat het volgende:
We zitten pas op 222 hoor.
pi_27729912
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 01:12 schreef Belacheloos het volgende:

[..]

[..]

Zoiets?
Hoop dat we zover komen, misschien is ze voor het weekend al bij d'r baasje
Zal wel moeilijk zijn om los te laten, je hebt immers toch een band opgebouwd.
Maar ik hoop dat je vanaf het begin al wist waar je aan begon.
Wacht in ieder geval met smart af op de komende piccies.
なんだっけ
pi_27729964
'T lijkt verdorie net dat beest uit de James Bond films... Die grijze kat van Blofeld... Wat je tegenwoordig allemaal al niet vindt in Elsloo
Ja, ik generaliseer.
pi_27730205

* innepin vlieft is op Poes
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 09:49:12 #229
7074 moussy
kuttekop
pi_27733115
Ik weet niet of je al naar Amivedi in Roermond gebeld hebt, maar pas op dat er niet zo maar iemand komt om Poes te claimen. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt toen ik nog in een asiel werkte. Lang harige katten zijn erg gewild, omdat ze op deze manier goedkoop zijn.

Het toppunt was eens dat we 2 opeissende "eigenaren" aan de balie kregen voor 1 boskat....
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:59:32 #230
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27735037
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:49 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of je al naar Amivedi in Roermond gebeld hebt, maar pas op dat er niet zo maar iemand komt om Poes te claimen. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt toen ik nog in een asiel werkte. Lang harige katten zijn erg gewild, omdat ze op deze manier goedkoop zijn.

Het toppunt was eens dat we 2 opeissende "eigenaren" aan de balie kregen voor 1 boskat....
Ja, dat kun je ook nog krijgen inderdaad. Van die gehaaide types heb je er ook altijd bij. Ook ik ben benieuwd of ze bij Amivedi al meer weten!!

*wacht in spanning af op het vervolg van de Poes-story*
pi_27743275
Ik heb maar ff een mailtje verstuurd naar Amivedi Maastricht, met een aangepast signalement van Poes, en de vraag hoe het met de omliggende Amivedi's ligt, zoals in Roermond. Ik kon de melding van mij ook niet meer terugvinden, maar het staat er schijnbaar toch op:
quote:
Hoi Belacheloos

De vermissing staat er toch echt op, heb het meteen nagekeken. Heb hem gelijk een beetje aangepast. Ik heb inderdaad ook naar andere vermissingen gekeken in de omgeveing, maar helaas klopt de kleur niet van de vermiste perzen. Ik ben bang dat hij aan zijn lot is overgelaten. Je hoort het meteen zodra er nieuws is.

Groetjes Francien
Ik wacht maar rustig af nu
pi_27744708
Ze zegt dat de kleuren niet overeen kokmen, maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze één zo'n oproep over het hoofd ziet. Aan jouw foto's van Poes te zien klopt dat "grijs/beige" van die andere oproep best aardig volgens mij.
...
pi_27747852
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:55 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Aan jouw foto's van Poes te zien klopt dat "grijs/beige" van die andere oproep best aardig volgens mij.
Welke andere oproep?
pi_27748642
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:26 schreef Belacheloos het volgende:

[..]

Welke andere oproep?
Die vermissing die Kimmster postte.
...
  woensdag 8 juni 2005 @ 18:14:04 #235
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27749169
Ja! Dat vraag ik me ook al de hele tijd af!! Hoe kan het dat Amivedi daar niet op heeft gereageerd?? Maar uit jouw reactie lijkt het of jij die oproep ook niet hebt gezien....
En dat bedoelde ik eigenlijk met naar Amivedi bellen: checken of dat in die oproep niet jouw Poes wordt beschreven...
pi_27749833
Geweldige foto's weer belacheloos! Vooral die laatste! Die blik : onbetaalbaar

* inkie1010 is enorme Poes-fan!
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:42:32 #237
63411 Roeji
pi_27752103
Het is toch een scheetje. En echt een mooie pers, tenminste niet zo'n extreem platgedrukt neusje. Ik zit me wel nog steeds af te vragen wat die kale plek is. Ik vind het erg groot voor een uitgetrokken bos klitten. Maar als het geschoren zou zijn geweest, dan had er toch al wat nieuw haar te zien moeten zijn.
Weet je wat ik zo mooi aan haar vind, die lekkere dikke pootjes, met veel pluimpjes aan de tenen. Daar kun je zo leuk mee friemelen (alhoewel dat soms ook met een mep afgehandeld kan worden door poes).
De pers van mn ouders vind het heerlijk als je tussen de kussentjes in zit te kriebelen en te friemelen met die pluimpjes (ja ik weet het, raar beest)

Belacheloos, hoe gedraagt ze zich eigen naar andere mensen? Is ze schuw of juist aanhankelijk?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_27757523
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 18:14 schreef Abigail het volgende:
Ja! Dat vraag ik me ook al de hele tijd af!! Hoe kan het dat Amivedi daar niet op heeft gereageerd?? Maar uit jouw reactie lijkt het of jij die oproep ook niet hebt gezien....
En dat bedoelde ik eigenlijk met naar Amivedi bellen: checken of dat in die oproep niet jouw Poes wordt beschreven...
Precies....
pi_27759204
Ligt het aan mij, of kan ik mijn melding niet op Amivedi terugvinden?
pi_27759376
Ik wil ook wel ff kijken, maar weet niet waar ik moet zoeken
pi_27759443
Ehm, in de omgeving van Maastricht (toch?? of zeg ik nu iets raars..) kan ik 'm inderdaad ook niet vinden!
pi_27759584
Of is het deze?? Dus niet bij Maastricht, maar Roermond?

275661 6/2/2005 Kat PERZISCHE GRIJS / WIT Grijs, wit met een beetje lichtbruin,zwarte staart 6301 ET Roermond e.o
pi_27759617
ff nakijken.....
pi_27759680
edit, te laat met quoten
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_27759721
Hihi, snel je berichtje veranderen heh. Gesneakt!!

Maar Belacheloos las ik nou snel tussen de regels door dat als Poes van niemand schijnt te zijn ze lekker een plekje bij jou blijft houden???
Dat zou top zijn!
pi_27759729
Snelle edit he
pi_27759741
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:59 schreef innepin het volgende:

En wie ben jij om tegen het lot in te gaan? toch? toch? Poes lijkt zo gelukkig....

En toch vind ik het nodig om tot op het botje uit te zoeken of Poes niet gezocht wordt.
(Ik als kattenbezitter van 2 weggelopen katten in het verleden)
pi_27759818
Ja precies Bluezz... het is voor Belacheloos moeilijk om Poes eventueel weer af te staan, maar moet er echt niet aan denken dat één van mijn poezels vermist is.... Zou me vreselijk rot voelen.
Dus heel misschien zit er wel een heel verdrietig iemand die zijn/haar pers zo mist.
pi_27759860
Verrek!
quote:
275661 6/2/2005 Kat PERZISCHE GRIJS / WIT Grijs, wit met een beetje lichtbruin,zwarte staart 6301 ET Roermond e.o
Das mijn postcode, alleen woon ik niet in Roermond, maar in Valkenburg
Maar ja, Poes staat in ieder geval geregistreerd

Snap alleen niet dat Amivedi gewoon de gegevens in mijn mail er ook in heeft verwerkt, zoals het geslacht POES, niet de onbelangrijkste...
En nou denkt men dat ik Poes in Roermond heb gevonden
Sjezis, ik blijf bezig, nog maar es mailen morgen
pi_27759976
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En toch vind ik het nodig om tot op het botje uit te zoeken of Poes niet gezocht wordt.
(Ik als kattenbezitter van 2 weggelopen katten in het verleden)
I'm working on it
Ik zou het ook fijn vinden als ik m'n huisdiertje weer terug zou krijgen, dus als ik Poes moet afstaan dan moet het maar he...
Ben ook superbenieuwd waar Poes vandaan komt, en wat haar "echte" naam is!
pi_27760045
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:05 schreef Belacheloos het volgende:

Sjezis, ik blijf bezig, nog maar es mailen morgen
pi_27760144
Hoe is het nu met Poes? Slaapt ze al bij je op bed, kijkt ze samen met je tv, praten jullie met elkaar enzo, oftewel hoe verlieft zijn jullie al op elkaar?
pi_27760352
Nee, Poes mag niet boven komen (bij het bed). Dat hebben onze huisdieren nooit gemogen, en Poes voorlopig ook niet totdat ik weet wat ze allemaal wel of niet heeft.
Maar voor de rest ben ik stapel op Poes
Ze is lekker rustig, laat zich lekker kriebelen, en ligt de hele tijd naast me te maffen op de slaapzak, terwijl ik tv kijk en wat Fok!
pi_27760407
Echt lief!
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:45:42 #255
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27769388
Belacheloos, sorry dat ik zo aandring, maar het beste kun je simpelweg gewoon even bellen met Amivedi, dat gaat veel sneller dan mailen. Wat je dan moet doen is:
1. checken of die advertentie die Kimmster heeft gezien misschien jouw Poes is!!!!! Dan is alles opgelost!!!
2. Vertellen dat jouw advertentie niet geheel klopt ivm vindplaats en woonplaats en of ze erbij willen vermelden dat het om een Poes gaat, niet om een kater(weet je dat overigens zeker?)

Ik krijg steeds het idee dat alles via zo'n omweg gaat....
Succes ermee.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:48:17 #256
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27769445
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:35 schreef Kimmster het volgende:

Dossiernummer
264517

Vermist sinds

Amivedi hulppost
6081 PA Roermond e.o.
Bij deze nog een keer de advertentie die Kimmster heeft gezien
pi_27774456
Hoe is het nu met Poes?? En ga je nog naar de dierenarts? Ben wel benieuwd of ze een chip heeft!
Fotos zijn geweldig trouwens!!!
pi_27774539
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:45 schreef Abigail het volgende:

Ik krijg steeds het idee dat alles via zo'n omweg gaat....
Succes ermee.
Ja ik ook.
Ik snap ook wel dat hij nu erg gehecht is aan "Poes" en dat het moeilijk zal zijn om haar weer af te staan maar er zit misschien wel een heel verdrietig baasje of bazinnetje (of beiden) thuis te kniezen of ze "Poes" gewoon weg is of zelfs wel dood is.
pi_27785363
Belacheloos hoe was ie bij de dierenarts vanaaf! Hoop dat Poes helemaal in orde is joh!
pi_27789566
Ben ook wel benieuwd naar het dierenartsbezoekje... Doe us posten...
pi_27790231
Hoe was het bij de dierenarts met Poes?! We willen het zo graag weten!
pi_27793677
Sorry mensen, beetje laat met posten, maar hier weer een update
Ben naar de dierenarts geweest en die kwam met een aantal dingen:

- Helaas geen chip kunnen ontdekken met dat apparaat van 'm
- Poes is nu 100% zeker een poes
- Poes heet geen vlooien of andere enge dingen
- Het magere figuurtje kan komen door ondervoeding (van het zwerven) of misschien door verwaarlozing
- De kale plekken zijn misschien het gevolg van haar buitenavontuurtje, dus geen enge shit zoals schurft, haar huid ziet er goed uit volgens de doc
- De geschatte leeftijd is 1 jaar

Ze adviseerden ook dat ik Poes nog een weekje of twee in huis kan houden, en als ik haar dan definitief wil houden, dan kan voor 50 euro een complete katten-APK uitgevoerd worden, met anti-wormen gedoe enzo, zodat ze een nieuwe frisse start kan maken.
Ow ja, dit bezoekje was overigens voor nop, gelukkig

Over dat Amivedi, ik bel anders gewoon morgen naar Roermond, en laat ze wat foto's zien, misschien dat die het dan naar het baasje doorsturen, zodat-ie Poes herkent.

Mocht Poes ondanks alles niet meer bij haar baasje terug kunnen komen, dan wil ik haar wel houden
Ik heb alleen 1 probleem nu:

Toen we terugkwamen van de dierenarts, liep ik de hoek van het gebouw om, en wie staat daar...?
Right, de huisbaas
Mijn vriendin had Poes vast en liep langs de huisbaas: "Oh, een kat..." klonk het.
Ik besloot maar niks (behalve hallo) te zeggen, en we sloten de deur achter ons
Ik ben benieuwd of ik er ooit nog wat van hoor, ik vertel anders wel dat ik over artikel 10a heb gelezen in het huurcontract: het is de huurder blablabla verboden huisdieren te houden blablabla...

Anyway, helaas geen pics nu, omdat ik ff op een andere PC werk, en dus niks kan overzetten vanaf de foon. Maar trust me: Poes ligt weer heerlijk te dommelen op de bank naast me
pi_27794038
Poes Poes Het is helemaal goed met je
En die huisbaas... waar woont ie

We wachten natuurlijk op Amivedi, maar weet je, ik gun jou poes zo ontzettend
pi_27794083
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:22 schreef Bluezz het volgende:
En die huisbaas... waar woont ie
Een paar deuren verder in hetzelfde gebouw
Maar zeg nou zelf, tis een verschil of ik een blaffende hond in huis heb, of deze lieve stille Poes. De buren hoeven het nooit te merken
pi_27795064
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:27 schreef Belacheloos het volgende:

[..]

Een paar deuren verder in hetzelfde gebouw
Maar zeg nou zelf, tis een verschil of ik een blaffende hond in huis heb, of deze lieve stille Poes. De buren hoeven het nooit te merken
Misschien ben je niet de enige, ik bedoel, een goudvis is toch ook een huisdier
なんだっけ
pi_27796542
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:50 schreef Belacheloos het volgende:
Over dat Amivedi, ik bel anders gewoon morgen naar Roermond, en laat ze wat foto's zien, misschien dat die het dan naar het baasje doorsturen, zodat-ie Poes herkent.

Toch jammer dat Poes geen chip had, het zou zo makkelijker zijn als iedereen z'n kat liet chippen (zelfs als ie niet buiten komt, katten kunnen nou eenmaal ontsnappen).
...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:20:50 #267
48233 Auticia
warriorette
pi_27796619
Wat een feel-good-topic is dit toch .
I bet you are flying inside.
pi_27799662
Fijn dat Poes gewoon gezond is!!! Ik hoop dat je geen ge-emmer krijgt met die huisbaas, maar misschien ziet ie het wel door de vingers als toch niemand er last van heeft!
pi_27801932
Hee wat fijn dat met Poes alles oké is!! En ook top van de DA dat het kosteloos was.
Nu maar kijken of er nog een eventueel baasje zich komt melden.

Echt super Belacheloos!!
pi_27805668
Wil ik Amivedi Roemond bellen:
quote:
Roermond e.o. 0475-328156
Komt me dat nummer wel erg bekend voor, want daar heb ik Poes als gevonden opgegeven!
Ik had namelijk in het begin Maastricht gebeld, maar die man zei dat ik 0475-328156 moest bellen, blijkt dus Roermond te zijn.
Heeft dus weinig zin om nog eens te bellen denk ik
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 14:35:30 #271
7074 moussy
kuttekop
pi_27805872
Werkt goed daar zeg dat amivedi net zoals hier

Je zou nog even het asiel in de buurt kunnen bellen, of hun toevallig een fotootje van die kat hebben hangen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 15:18:02 #272
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27807337
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:29 schreef Belacheloos het volgende:
Wil ik Amivedi Roemond bellen:
[..]

Komt me dat nummer wel erg bekend voor, want daar heb ik Poes als gevonden opgegeven!
Ik had namelijk in het begin Maastricht gebeld, maar die man zei dat ik 0475-328156 moest bellen, blijkt dus Roermond te zijn.
Heeft dus weinig zin om nog eens te bellen denk ik
Ik zou toch maar bellen en zeggen dat je die advertentie hebt gezien en dat dat toch verdacht veel op jouw Poes lijkt. Bij Amivedi zijn ze misschien niet zo slim dat ze na het opnemen van een advertentie van een gevonden kat meteen gaan vergelijken of die kat misschien al ergens als vermist geregistreerd staat!!!

Begrijp me niet verkeerd, ik gun jou Poes ook van harte, want ik weet zeker dat je een goed baasje zult zijn, maar de gedachte dat er ergens mensen zijn die Poes al erg lang kwijt zijn, kan ik niet verdragen. Ook de dierenasielen bellen en foto's sturen. Pas als je er alles aan gedaan hebt om te achterhalen of Poes niet van iemand anders is, mag je haar houden, toch?

Veel succes nog!
pi_27807704
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 15:18 schreef Abigail het volgende:

[..]

Ik zou toch maar bellen en zeggen dat je die advertentie hebt gezien en dat dat toch verdacht veel op jouw Poes lijkt. Bij Amivedi zijn ze misschien niet zo slim dat ze na het opnemen van een advertentie van een gevonden kat meteen gaan vergelijken of die kat misschien al ergens als vermist geregistreerd staat!!!
Kan zijn dat ze een beetje langs elkaar werken... Anders had die Francien niet gemaild dat de kleuren van de vermiste Perzen niet kloppen met de kleur van Poes. Dus inderdaad, ik zou nog ff bellen en specifiek vragen naar die ene vermissing (dossiernr. 264517).
...
pi_27808978
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 15:18 schreef Abigail het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik gun jou Poes ook van harte, want ik weet zeker dat je een goed baasje zult zijn, maar de gedachte dat er ergens mensen zijn die Poes al erg lang kwijt zijn, kan ik niet verdragen. Ook de dierenasielen bellen en foto's sturen. Pas als je er alles aan gedaan hebt om te achterhalen of Poes niet van iemand anders is, mag je haar houden, toch?

Veel succes nog!
Aangezien gevonden Poes als Pers geregistreerd staat en vermiste poes als Kruising Pers kan dit ook een reden zijn dat niet meteen op jouw opgave van gevonden poes is gereageerd.
Zou inderdaad toch maar even bellen, ben het volledig met Abigail eens, de gedachte dat iemand thuis in totale onzekerheid zit over wat er nu met zijn/haar Poes is gebeurd (Poes die jij misschien nu thuis hebt !) terwijl Poes misschien gezellig bij iemand anders thuis zijn leven verder doorbrengt lijkt me ondraaglijk.
Zou dit in ieder geval,mocht het mij ooit gebeuren (hopelijk nooit),niet kunnen verdragen.

Mocht het nu totaal niet matchen met de vermiste poes en jouw Poes dan kun je tenminste tegen jezelf zeggen dat je er tot nu toe alles aan hebt gedaan.
pi_27811680
Ik belde net: voicemail.
Na 18u kan ik het weer proberen, aldus het bericht.
Maar eerst gaan we ff eten
pi_27813429
Smakelijk Poes en Belacheloos
pi_27816181
en, en?
And the druids turn to stone...
pi_27818397
ja precies.. ben ook wel benieuwt
pi_27822444
Idd een feel good topic
#geen
pi_27822457
Ik zat vandaag op een feestje naast een vrouw uit Elsloo: Jaaaa en ik ben een kat kwijt....
Ik meteen vragen, maar het was een rood met witte. Ze kende verder ook niemand die een Pers of kruising Pers of iets anders langharigs kwijt was.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:00:25 #281
38396 mazaru
pi_27824554
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:41 schreef Syrena het volgende:
Ik zat vandaag op een feestje naast een vrouw uit Elsloo: Jaaaa en ik ben een kat kwijt....
Ik meteen vragen, maar het was een rood met witte. Ze kende verder ook niemand die een Pers of kruising Pers of iets anders langharigs kwijt was.
Deze soms??

Dit zieltje woont al een paar maanden bij mij buiten op de mat.
pi_27825463
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:00 schreef mazaru het volgende:

[..]

Deze soms??

[afbeelding]

Volg Belacheloos
Geef het dier ook eten en onderdak
なんだっけ
  zaterdag 11 juni 2005 @ 02:34:27 #283
38396 mazaru
pi_27826367
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:46 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Volg Belacheloos
Geef het dier ook eten en onderdak
Ik loop me uit de naad voor dat beestje
Niet meteen oordelen.
Ik heb namelijk zelf een kater, en die twee vreten elkaar op.
Dus ik kan hem onmogelijk in huis nemen.
Iedere dag geef ik het beestje te eten en te drinken, ik kam hem zelfs.
Ik heb hem aangemeld bij amivedi, en nog op twee andere sites, die gelinkt staan op amivedi.
Ik heb de dierenambulance voor hem gebeld.
Ik heb al mijn buren en mijn familie gek gezeurd om hem te adopteren.
En alles zonder succes.
pi_27826664
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 02:34 schreef mazaru het volgende:

[..]
Solly hoor .
Waar woon je, misschien kan ik iemand regelen
なんだっけ
pi_27828171
Poes update request!
pi_27828253
post anders eens op het forum van www.kattenplaza.nl
zit vol met katteliefhebbers.. en er zoekt altijd wel iemand leuk katje daar

maareh.. weet je zeker dat ie niet stiekum toch van iemand is?
anders is het oo beetje lullig he
jobensaskia.nl
pi_27828933
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 01:00 schreef mazaru het volgende:

[..]

Deze soms??

[afbeelding]

Ik heb geen idee, maar ze was 'm volgens mij pas sinds deze week kwijt. Als ie naar de naam Polleke luistert is 't misschien wel?
pi_27830848
Komen er nog nieuwe foto's van Poes?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:13:08 #289
38396 mazaru
pi_27832989
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 03:01 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Solly hoor .
Waar woon je, misschien kan ik iemand regelen
Geen probleem hoor, van mensen met een hart voor dieren kan ik een hoop hebben
Ik woon in Vlaardingen, dat is vlak bij Rotterdam.

Het moet wel een echte kattenliefhebber zijn, want het zal wel een hoop geduld vergen voor dit manneke weer een beetje tot rust is gekomen.

Hij is heel erg schrikkerig, ik ben de enige die hij eigenlijk echt vertrouwd.
Mijn buurvrouw was op een gegeven moment door mij omgekletst, en had hem in huis genomen.
Maar meneer zat overdags achter de bank, en 's nachts liep hij mauwend door het huis.
En aangezien hun allebei werken, en dit drie nachten achter elkaar zo door ging, heeft ze het opgegeven.
De dierenambulance wou hem niet meenemen, omdat het asiel overvol zit hier, en omdat "Karel" (zo heb ik hem gedoopt ) er "zo ontzettend gezond en verzorgd uit ziet".
We kregen dus de mededeling van de dierenambulance dame, dat ze hem wel mee wilde nemen, maar dan zou ze hem dan "ergens" in Vlaardingen weer zou loslaten.
Ja, dat schiet lekker op!
Dus toen hebben we gezegd dat hij maar gewoon weer hier moest worden vrij gelaten.

Ik heb trouwens net even buiten "Polleke" geroepen, maar daar komt geen reactie op, meneer blijft gewoon lekker doorslapen op de mat

En ik weet ook zeker dat hij geen huisje heeft, hier vlak bij is een hele wijk afgebroken, ik heb het idee dat die daar vandaan komt.
Die mensen zijn waarschijnlijk verhuisd, en hebben de kat gewoon achter gelaten.
Hij komt in ieder geval niet uit mijn wijk, want ik heb de halve wijk er over aangesproken, en niemand weet waar die vandaan komt.
pi_27834392
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:07 schreef inkie1010 het volgende:
Poes update request!
pi_27846999
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:13 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ik zit in R'dam, maar ik zal her en der even rondneuzen .

Volgens mij is de poes van Belacheloos terug bij de eigenaar en zit hij nu te druilen, of
hij is nu lekker aan het stappen .

Naja, wacht wel even af.
なんだっけ
pi_27847732
Zo mensen, een hele kleine Poes-update!
Het gaat uitstekend met Poes, zoals gewoonlijk
Hier een foto van een minuut geleden:

De situatie is nog altijd hetzelfde, ik ga vanaf morgen eens wat katten-vermist-sites bekijken, wat Amivedi sschiet ook
Anyway, we gaan
pi_27851286
Poes
pi_27851629
Ik kom net pas kijken in dit topic en ik vind het mooi wat Belacheloos allemaal heeft gedaan voor Poes.
Een van onze katten is een weesje die wij mee genomen hebben uit Hongarije..echt een schatje van een poes. Ze woont nu al 7 jaar bij ons.
Ik hoop dat jullie Poes ook kunnen houden of anders de eigenaar of nieuwe eigenaar vinden.
Wij zijn 3 jaar geleden ook een poes kwijt geraakt en ik heb alles geprobeerd haar terug te vinden..zonder enige succes dus ik hoop dat er niet ergens iemand om poezebeestje zit te huilen.
In ieder geval : hou ons op de hoogte !
pi_27875870
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:50 schreef Belacheloos het volgende:

Ben naar de dierenarts geweest en die kwam met een aantal dingen:
Op de koolweg? Aardige gast is dat, die doet best veel voor niks
Ja, ik generaliseer.
  maandag 13 juni 2005 @ 02:51:58 #296
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_27875973
geweldig topic... vooral omdat ik zelf ook uit valkenburg kom
goed bezig TS!
<hr>
pi_27876045
Als die kat zo mager blijft, is het misschien geen gek idee om sowieso even een wormenkuurtje te geven. Is niet zo heel duur, en kan geen kwaad volgens mij
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 13 juni 2005 @ 11:57:09 #298
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_27881861
Sorry maar ik begin een beetje geirriteerd te raken. Is het nou zo moeilijk om even een advertentie te checken bij Amivedi??? Belacheloos, je reageert niet op mijn en Kimmsters reacties en ik krijg steeds meer het vermoeden dat Poes de kat van die advertentie is. Voordat je er meer kosten in gaat steken, Zoek nou eerst eens uit van wie die kat is!!!!

Ik weet dat ik hier boze reacties op krijg, maar ik heb me vaak genoeg in dit topic verdedigd door te zeggen dat Belacheloos erg lief is dat hij deze kat opvangt, maar ik vind dat hij te weinig moeite doet om echt goed na te gaan van wie deze kat is. Kimmster en ik hebben nou een aantal keren gewezen op die advertentie, maar zogenaamd krijgt hij Amivedi niet aan de lijn. Ik ben mijn kat al een aantal keren kwijtgeraakt en ik heb nog nooit moeite gehad om Amivedi aan de lijn te krijgen. Ik krijg het vermoeden dat Belacheloos deze kat gewoon zelf wil houden. Niet echt lief tegenover een eventueel baasje. Elke keer als ik in dit topic kijk, zie ik de reacties van Belacheloos: ' ik krijg die of die niet te pakken, ga straks maar eens kijken daar of daar...'

Mocht Poes ook niet bij die advertentie horen en is echt alles nagegaan om te onderzoeken of Poes niet van iemand anders is, dan ben ik de laatste die zegt dat Poes niet bij Belacheloos mag blijven.

Zo.
pi_27882019
Mee eens, daarnaast gaat dit topic bijna sluiten en hoogstwaarschijnlijk zal dit het laatste zijn geweest wat wij over "Poes" te horen zullen krijgen.
pi_27882327
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef Abigail het volgende:
Sorry maar ik begin een beetje geirriteerd te raken. Is het nou zo moeilijk om even een advertentie te checken bij Amivedi??? Belacheloos, je reageert niet op mijn en Kimmsters reacties en ik krijg steeds meer het vermoeden dat Poes de kat van die advertentie is. Voordat je er meer kosten in gaat steken, Zoek nou eerst eens uit van wie die kat is!!!!
Als je het allemaal zo beroerd vindt wat belacheloos doet dan bel je toch lekker zelf met Amivedi!
Eens kijken of jij wel de vraag en aanbod van hun met elkaar in contact kunt brengen.......
Ondertussen foto's genoeg die je kunt overleggen als "bewijs".
Don't follow me, I'm lost too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')