abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27601996
Gisterenavond rond een uur of elf, toen we terugreden van Maastricht naar Elsloo na een terrasjesavond, zagen we in de weilanden onderstaande kat zielig kruipen.
We hebben allemaal niet zo veel verstand van katten, maar aangezien het beestje best mager aanvoelde, en die weilanden toch een eindje uit de bewoonde wereld liggen, vermoeden we dat iemand het diertje heeft gedumpt een paar dagen geleden.
We hebben hem dus maar meegenomen, en Poes zit momenteel in mijn appartement dat officieel verboden is voor huisdieren.
De kat ziet er vrij jong uit, heeft een hele platte kop, en er zaten wat takjes en rotzooi in z'n vacht. Ook een vreemde donkere vlek in z'n nek, die ruw aanvoelt, valt op. Hoop dat-ie geen ziekte heeft ofzo.
Kortom: niemand van ons kan de kat houden, en voordat ik 'm naar het asiel breng, hoop ik dat iemand het arme mormel herkent, en dat het dier gewoon is verdwaald en weer terug naar huis kan. Kans is klein, maar ik probeer 't toch maar.

Klikkerdeklik:

[ Bericht 20% gewijzigd door Belacheloos op 03-06-2005 12:03:16 ]
Kiek mèr, ich bin van 't kamp!
Helle kern tot op de knook!
pi_27602092
Lijkt me geen normale straatkat...

Is geld waard

Edit: Als hij niet stervende is....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27602126
Bel even naar de Amivedi in jouw regio, misschien dat ie daar als vermist staat.

http://www.amivedi.nl/
pi_27602238
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:28 schreef Tinkerbell het volgende:
Bel even naar de Amivedi in jouw regio, misschien dat ie daar als vermist staat.

http://www.amivedi.nl/
Ey thanx, das een nuttige site
Ik was al meteen bij asiels aan het zoeken
Niet bij stil gestaan dat er ook zoiets bestond. Ik kijk ff'tjes op die site...

Weet iemand wat voor soort/ras/merk/type kat dit is? Want ik krijg veel hits op die site...
pi_27602400
Er staat bij regio maastricht een boskat tussen, die erg voldoet aan de beschrijving van jouw kat. Ik zou de regio contactpersoon even bellen als ik jou was.
pi_27602465
ziet er meer uit als een pers, een noorse boskat heeft meer een neus toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27602502
Dit lijkt me een Pers, toch?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:38:15 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27602540
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Geen Bosmutsje dus. Volgens mij ook een pers.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27602544
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:36 schreef DarkElf het volgende:
Ja, eens. Maar het is de enige langharige kat die er op staat.

TS moet sowieso bellen, want nieuwe dieren op de site opnemen duurt soms wel eens iets langer (weet ik uit ervaring). Bellen is sneller. Dit is sowieso geen huis- tuin- en keukenkat, dus voor het beestje in een asiel belandt, lijkt het me wel van belang contact te zoeken met Amivedi
pi_27602576
idd amivedi bellen, ook mailadres vragen, foto doormailen naar ze..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27602810
Ik zal contact opnemen met amivedi, en zometeen ff wat meer foto's in de OP zetten, thanx
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:20:57 #12
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_27604204
Ook ff hier kijken/melden:

http://www.dierencentrale.nl
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:22:28 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27604260
Als kattenvriend ben ik benieuwd hoe dit afloopt!
pi_27604490
Oh er staan meer foto's bij nu. Mijn hemel, wat een mooi beest.

(erg mager hoor, die is al langer kwijt denk ik )
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:32:24 #15
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_27604587
Wat een mooie pers!
Qui habet aures audiendi audiat
pi_27604658
Ik ben ook heel benieuwd of je z'n thuis kan terug vinden.

Heb je hem al wat voer gegeven?
pi_27604717
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:34 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd of je z'n thuis kan terug vinden.

Heb je hem al wat voer gegeven?
Schoteltje water, een gemalen hondenbrokje en wat kleine stukjes van een broodje
Hoop dat het goed is voor hem/haar.
Is inderdaad een prachtig beestje.
pi_27604753
Heeft ze/hij er al van gegeten?
pi_27604959
Eten wel, een paar stukjes, en drinken heb ik nog niet gezien...
Iemand een idee wat ik straks bi jde Edah moet halen voor de kat?
En wat is de "natuurlijke behoefte"-frequentie van een kat?
pi_27605246
Gewoon een blikje kattenvoer of brokken zou voldoende moeten zijn. Drinken doen katten niet zo veel omdat ze het meeste vocht uit hun eten halen.

Ik weet niet waar hij nu zit bij je maar mischien een idee om ergens een kattebak te scoren?
pi_27605283
Goed bezig.

Je kan zo lang een afwasteiltje met wat grit of zo neerzetten voor de kat, dan kan hij ten minste op een soort bak.
En gewoon kattenvoer halen, lijkt me. Brokjes en eventueel 1 of 2 blikjes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27605284
Of mischien een oud teiltje vullen met kattebakgrid? Hebben ze vast ook wel bij de Edah.
pi_27605440
Poes zit nu op de badkamer, op een handdoek, omdat ik 'm niet door huis durf te laten lopen ivm eventueel dingen kapot krabben. Ik weet ook niet offie enge beesies meedraagt, wat overal kunnen komen als-ie los loopt. De badkamer is makkelijk te reinigen, en het raampje (hoog) staat lekker open voor frisse lucht.
Ik ben niet van plan 'm te houden, dus ik fabriceer wel een soort kattenbak met van die korrels.
Probleem is ook dat ik geen huisdieren mag houden, maar gelukkig maken katten geen lawaai...
Strax ff wat te eten halen, en dan dat mormel ff in bad pleuren, dat-ie schoon wordt
Kan ik 'm gewoon in lauw, laagstaand water laten spartelen met wat shampoo?
pi_27605546
Wassen zal hij/zij (heb je al gekeken wat het is?) niet waarderen en bovendien zal het de kat onnodig in de stress helpen. Ik zou het niet doen
pi_27605552
Pas je wel op.

Ze hebben scherpe nagels en aangezien jullie nog niet echt een goede band hebben opgebouwd zou het me niet verbazen als ie je niet helemaal vertrouwd.

Ze zeggen niet voor niets: "dat is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken"
pi_27605600
Probeer anders eerst even of ie je vertouwd. Dan kan je mischien kijken of je vlooien kan ontdekken.

Het je trouwens al gebeld?
pi_27605602
Hoe krijg ik 'm dan schoon? Ik weet niet wat-ie allemaal heeft en waar die heeft rondgelopen...
Ik kijk strax wel of het een hij of zij is
pi_27605637
Kan je niet gewoon proberen hem te kammen?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:16:39 #29
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_27605894
Beter is als je niet de kat in bad doet, De kat maakt namelijk zichzelf schoon. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is wat Woepsie zegt en dat is gewoon kammen.
I'm getting too old for this....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:18:22 #30
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27605928
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:00 schreef Belacheloos het volgende:
en dan dat mormel ff in bad pleuren, dat-ie schoon wordt
Jij bent zeker levensmoe

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27606011
TS, hou ons, up-to-date
pi_27606764
Zojuist gebeld met een aardige mevrouw van Amivedi, en ik heb een beschrijving van het beestje doorgegeven. Ook afgesproken dat ik bovenstaande foto's zal mailen, wat ik net heb gedaan, zodat zij zelf evt. de beschrijving kan aanpassen. Ook het nummer van een asiel in Geleen gekregen, mocht ik niet met Poes overweg kunnen
In de loop van de avond zal de "APB" van Poes online staan op hun site
Nu maar afwachten met een gerust hart, en strax Poes ff verwennen met een eigen poepbak en 'n dineetje
pi_27608249
Begrijp ik goed dat ze vanaf nu Poes heet?

Mischien ook een idee om haar iets te geven om zich mee te vermaken? Propjes papier zijn leuk om met je poot tegen te slaan en als ze dan weg rollen kan je ze aanvallen.
pi_27608440
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Woepsie het volgende:
Begrijp ik goed dat ze vanaf nu Poes heet?
Yup
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Woepsie het volgende:
Propjes papier zijn leuk om met je poot tegen te slaan en als ze dan weg rollen kan je ze aanvallen.
Ik kijk liever TV. Ik denk dat ik Poes wat met papier laat stoeien
pi_27609640
Ga je d'r zelf houden als er geen eigenaar opduikt?
...
pi_27610008
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:20 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Ga je d'r zelf houden als er geen eigenaar opduikt?
Like I said: ik mag van de huisbaas geen huisdieren houden, dus hij kan zowiezo niet bij mij blijven. Denk dat het toch het asiel wordt dan uiteindelijk, of een oom van mijn vriendin, maar da's nog niet zeker. Ik hoop dat 't echte baasje zich zal melden.
pi_27610787
Ik hoop dat het baasje zich nog meldt. Maar helaas worden perzen wel vaker gedumpt
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27611030
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:58 schreef TearSong het volgende:
Maar helaas worden perzen wel vaker gedumpt
Waarom?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:06:12 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611054
Moet niet even gecontroleerd worden of deze poes gechipt is?! Dat is de kortste klap om de fokker of het baasje te achterhalen. Asiels, dierenambulances en dierenartsen hebben apparaten waarmee kan worden gecontroleerd op een chip.
The love you take is equal to the love you make.
pi_27611177
Hoe kom ik daar achter? Heeft-ie ergens een stuk printplaat onder de huid ofzo?
pi_27611216
Woon je in de buurt van Elsloo of niet? Zo nee dan kan ik het plaatselijke huis-aan-huisblad wel voor je in de gaten houden (de Schakel).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:15 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611285
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:10 schreef Belacheloos het volgende:
Hoe kom ik daar achter? Heeft-ie ergens een stuk printplaat onder de huid ofzo?
Een chip heeft de grootte van een rijstkorrel, dus zelf kom je er niet achter. Een asiel, dierenarts of dierenambulance heeft een apparaat waarmee te controleren is op aanwezigheid van een chip en zij kunnen vervolgens ook uitzoeken welke eigenaar er voor deze chip staat geregistreerd.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:40 #43
43556 miss_dynastie
pi_27611307
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:18 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Jij bent zeker levensmoe

De mijne gaat wel in bad. Maar die is dat ook van kleins af aan gewend. No way dat ik een vreemde pers ooit in bad zou doen.
pi_27611451
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:11 schreef Syrena het volgende:
Woon je in de buurt van Elsloo of niet? Zo nee dan kan ik het plaatselijke huis-aan-huisblad wel voor je in de gaten houden (de Schakel).
Nee ik woon in Valkenburg, dus het zou fijn zijn als iemand de Schakel in de gaten houdt
Zou ook kunnen dat-ie vanuit Maastricht daar is verzeilt geraakt, kweenie wat zo'n kat in een paar dagen kan afleggen qua afstand.
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een chip heeft de grootte van een rijstkorrel, dus zelf kom je er niet achter. Een asiel, dierenarts of dierenambulance heeft een apparaat waarmee te controleren is op aanwezigheid van een chip en zij kunnen vervolgens ook uitzoeken welke eigenaar er voor deze chip staat geregistreerd.
Da's een ideetje zeg, zou deze kat er ook een kunnen hebben? Neem aan dat alleen de "duurdere" katten dit hebben. Waar zit die chip, of is dat verschillend per kat? Misschien voel ik 'm wel.
pi_27611524
Ik zal straks thuis de huis-aan-huisbladen eens doorbladeren
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27611547
tenks
pi_27611614
Meestal zit z'n chip in de nek.
pi_27611648
Ik heb de chip nog nooit gevoeld bij de katten.
Je kan altijd even een DA in de buurt bellen.
Vragen of hij het eventueel een chip kan lezen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:26:04 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27611758
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:17 schreef Belacheloos het volgende:
(...)

Da's een ideetje zeg, zou deze kat er ook een kunnen hebben? Neem aan dat alleen de "duurdere" katten dit hebben. Waar zit die chip, of is dat verschillend per kat? Misschien voel ik 'm wel.
Nee hoor, ook gewone katten worden steeds vaker gechipt. Katten die in het asiel terecht komen, worden bijv. standaard gechipt. Als jouw kat echt bij een fokker vandaan komt, is de kans best groot dat hij een chip heeft.

Het is niet precies te zeggen waar de chip zit. Meestal wordt 'ie ter hoogte van de schouderbladen ingespoten, maar hij kan zijn gaan zwerven. Bovendien raakt 'ie vaak ingekapseld, dus de kans dat je 'm voelt, is heel klein.

Ik zou de dierenambulance in jouw buurt bellen. Die registreren ook vermiste en gevonden dieren, dus dat is sowieso een goede actie. Wie weet komen ze wel even bij je langs om met zo'n scanner te kijken of hij gechipt is.

Zoek hier de dierenambulance bij jou in de buurt: http://dierenambulance.pagina.nl/
pi_27611971
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:05 schreef Belacheloos het volgende:

[helaas worden perzen wel vaker gedumpt]

Waarom?
Omdat zo'n beestje nogal wat onderhoud vraagt, als je ze niet regelmatig borstelt krijgen ze grote klitten/vervilte plekken. Plus dat sommige perzen zulke platte neusjes hebben dat hun ogen steeds tranen en dus een beetje vies worden, die moet je ook schoonhouden.

Het is trouwens echt een snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')