Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat doet Hirsi Ali dan zo goed waarmee we iets opschieten?
Behalve het onnodig op de kast jagen van vele moslims dan?
Alsof je van 1 persoon een oplossing zou mogen verwachten van iets wat al honderden jaren door een cultuur verweven is. Niet echt realistisch toch ? Het enige wat ze doet is de noodklok luiden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali doet niets anders dan een constatering leveren, maar vervolgens geeft ze niet thuis als er een oplossing gezocht wordt. Dat ze zoveel "succes" heeft zegt helemaal niks, dat heeft ze meer te danken aan het feit dat het populair is om de Islam te beledigen, ze is nl. helemaal niet zo intelligent. Als ik vanaf morgen openlijk de Islam ga bekritiseren en er een paar boeken over schrijf, dan ben ik binnen de korste keren zeer populair, omdat ik zgn. iemand ben "uit de eigen groep".²
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.
Daarbij laten ze zichzelf op de kast jagen. Als je die spotprents niet wilt zien, kijk je niet. Als je submission niet wil zien, kijk je niet. En als je Ayaan niet wilt zien en horen, switch je naar een andere zender.
Doe je dat allemaal niet, dan moet je niet zeuren, dan is het je eigen schuld dat je je beledigd voelt.
Och erreme.
Dat is een onjuiste aanname.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.
Idd, wij mensen luisteren liever naar mensen die ongenuanceerd, kort door de bocht en kortzichtig hun mening aan ons opdringen. Overigens geldt dit alleen voor de korte termijn. Op de langere termijn zien ( gelukkig ) de meeste mensen wel in, dat de meeste zaken een tikkeltje gecompliceerder liggen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste aanname.
Oh ja, demoniseren, dat hebben we lang niet gehoordquote:Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Ayaan H.A. schopt tegen heilige huisjes......... zie het resultaat.
Straks is de storm geluwd en politiek correct NL sukkelt weer in slaap.
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correctquote:Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Ayaan H.A. schopt tegen heilige huisjes......... zie het resultaat.
Straks is de storm geluwd en politiek correct NL sukkelt weer in slaap.
Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuurquote:Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
Aantal zaken die ze tijdens haar pressconferentie opsomde waar ze het niet eens was met Mohammed, zijn sowieso onislamitisch-cultuur traditie als ze zich er had verdiept had ze dat wel geweten.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:
[..]
Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuur.
Er zijn wel degelijk dingen binnen de religie (islam) waar je gefundeerd kritiek op kan hebben.
Het is gewoon een Afrikaanse vrouw, die in een verkeerde omgeving is beland en nu islam als zondebok ziet, ze is meer bezig met haar kruistocht jegens de islam dan als minister in 2e kamerquote:Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan.
Heb je pressconferentie niet gevolgt in Berlijn?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wat zegt ze nou precies??? Grappig dat niemand dat weet, maar dat iedereen een mening heeft!
Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)quote:Op zondag 12 februari 2006 11:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.
Wat zie jij als beledigen? Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)
Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"![]()
Mohammed B had ook een visie, een doel en een mening.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:47 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben niet echt een grote fan van haar, maar ik zie haar wel als slimme en doortastende meid.
Ze heeft een visie, een doel, en een mening
toneelstuk Aisha komt goed in de buurt.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:33 schreef Airelle het volgende:
[..]
Wat zie jij als beledigen?. Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.
Ik schrok nogal toen ze vrijdag op Nederland 3 beweerde dat Joods zijn een ras is. Nu is het zo dat de nazi's het als ras voordeden en het is ook waar dat de arabische wereld momenteel Joods zijn gelijk schakelt aan de staat Israel. Maar Joods zijn is toch echt een religieuze aangelegenheid net als Islamiet zijn. Hoe kan iemand die dit niet weet niet toch nog steeds serieus worden genomen?quote:Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:
Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan.
Kritiek en beledigen lijkt me erg aan elkaar verwant, het is een kwestie van interpretatie.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)
Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"![]()
Belangrijker is kwestie hoe je uit.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kritiek en beledigen lijkt me erg aan elkaar verwant, het is een kwestie van interpretatie.
Kritiek is je goed recht, absoluut. Maar zoals ik hierboven ook zij manier hoe je het ter woorden brengt kan er voor zorgen dat het erger wordt of daadwerkelijk goed komt, er zijn meerdere manieren om kritiek te uitten en naar mijn mening zal het altijd veel beter aankomen, zonder enige vorm van misintepretatie wanneer je het beleefd en fatsoenlijk aanpakt, daarnaast kritiek blijft kritiek, maar wat wil je er mee bereiken/wat is je intentie en wat zijn de gevolgen van manier hoe je alles verwoord.quote:Kijk, ik lever af en toe kritiek op het werk van mijn medewerkers wat ervaren wordt als een rechtstreekse belediging, maar daartegenover krijg ik ook weleens kritiek wat ik ervaar als een belediging en het gebeurt regelmatig dat als ik nadenk over de geleverde kritiek dat ik dan onterecht mij beledigd heb gevoeld, dan is het gewoon even slikken en de waarheid onder ogen zien. Kritiek is gewoon subjectief.
Dat is niet te hopen, schatquote:Op zondag 12 februari 2006 01:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar helaas is de gemiddelde inwoner van Nederland niet in staat om Hirsi Ali inhoudelijk/rationeel/wetenschappelijk/logisch te benaderen, ze zien het in haar zitten,
Misschien ben jij met jouw beleving van je religie wel degene die in een verkeerde omgeving verkeerd. Als er ergens plaats hoort te zijn voor een afvallige moslima met een kritische agenda, dan is het de Nederlandse samenleving wel.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:01 schreef Triggershot het volgende:
Het is gewoon een Afrikaanse vrouw, die in een verkeerde omgeving is beland en nu islam als zondebok ziet...
volgens mij maakt ze zich hard voor de nertsen.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft iemand enig idee wat ze eigenlijk wil bereiken? Wat is concreet het doel dat ze voor ogen heeft?²
Nou ik denk dat ze veel dingen wil bereiken. Maar wat betreft dit actuele punt is ze zelf erg duidelijk geweest lijkt me. Ze wil het recht op vrijheid van meningsuitings waarborgen, tegen (bijna) elke prijs.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft iemand enig idee wat ze eigenlijk wil bereiken? Wat is concreet het doel dat ze voor ogen heeft?²
quote:Op zondag 12 februari 2006 12:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij maakt ze zich hard voor de nertsen.
opkomen voor de moslimvrouw!quote:Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
In stand houden van vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Kritisch = okquote:Op zondag 12 februari 2006 12:37 schreef pappenheimer het volgende:
[..]
Misschien ben jij met jouw beleving van je religie wel degene die in een verkeerde omgeving verkeerd. Als er ergens plaats hoort te zijn voor een afvallige moslima met een kritische agenda, dan is het de Nederlandse samenleving wel.
Waarom denken mensen dat toch steeds. Het leveren van kritiek staat iedereen vrij en beledigen staat daarmee in verband. Zoals o.a. ik al eerder heb gezegd, gaat het om een intepretatie.quote:Op zondag 12 februari 2006 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kritisch = ok
Beledigen is weer wat anders.
Ik zei niet dat ze niet met elkaar verbonden zijn, wel is het nutteloos om iemand onnodig te beledigen. Kritiek kan ook zonder, beledigen lokt alleen ongewenste reacties uitquote:Op zondag 12 februari 2006 13:08 schreef Airelle het volgende:
[..]
Waarom denken mensen dat toch steeds. Het leveren van kritiek staat iedereen vrij en beledigen staat daarmee in verband. Zoals o.a. ik al eerder heb gezegd, gaat het om een intepretatie.
het hangt natuurlijk wel een beetje er vanaf hoe die kritiek vervolgens als belediging wordt ervaren.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze niet met elkaar verbonden zijn, wel is het nutteloos om iemand onnodig te beledigen. Kritiek kan ook zonder, beledigen lokt alleen ongewenste reacties uit
Over algemeen is dat wel duidelijk op te merken, als je duidelijk kritiek ervaart als een belediging, dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het hangt natuurlijk wel een beetje er vanaf hoe die kritiek vervolgens als belediging wordt ervaren.
Nu doe je het weer! "Kritiek kan ook zonder?" Het is maar net hoe snel je als kritiekontvangende persoon op je teentjes bent getrapt.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze niet met elkaar verbonden zijn, wel is het nutteloos om iemand onnodig te beledigen. Kritiek kan ook zonder, beledigen lokt alleen ongewenste reacties uit
Ja, zo kan jij het ervaren. In het geval van Theo van Gogh ligt het ook wel iets anders dan in het geval van Hirsi Ali. Ik heb overigens nooit beweert dat Ayaan niet provoceert. Maar provocatie kan een effectief middel zijn om zaken op de publieke en ook politieke agenda te zetten.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk is het ook een kwestie van perceptie. Maar als iemand structureel/stelselmatig altijd dezelfde groep demoniseert dan is er geen sprake meer van opbouwende kritiek maar is er simpelweg sprake van bewuste provocatie.
Hirsi Ali, wijlen Theo van G. en honden Hafid Bouazza en Efshan Ellian doen niets anders dan telkens in herhaling vallen, bewust provoceren, geen oplossingen bieden maar stelselmatig de Moslims zwart maken.²
Zeg je dat ook als het om je eigen geliefden gaat?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.
Dan kun je dus geen enkel nieuws/achtergrondprogramma kijken want ze hoeft haar bek maar open te trekken of ze krijgt weer uitvoerige aandacht in alle media.quote:Daarbij laten ze zichzelf op de kast jagen. Als je die spotprents niet wilt zien, kijk je niet. Als je submission niet wil zien, kijk je niet. En als je Ayaan niet wilt zien en horen, switch je naar een andere zender.
Doe je dat allemaal niet, dan moet je niet zeuren, dan is het je eigen schuld dat je je beledigd voelt.
Die dingen die ze op de agenda wil hebben dat weten nu wel, maar er is volgens mij geen Moslim meer te vinden die met haar wil praten, ze is een "dame" van one-liners, er is bij haar nooit sprake van een dialoog, ze brengt zelf iets en vervolgens negeert ze de kritiek, konden we goed zien vrijdag op TV. Als je zoveel groepen tegen je in het harnas jaagt, en notabene de groepen voor wie ze zegt op te komen, dan moet men zich afvragen of ze op deze manier haar doel kan bereiken. Ik persoonlijk ben er van overtuigd dat ze niet oprecht is, als je komt met zinnen als:"We staan aan de vooravond van een nucleaire oorlog met het Midden oosten." Dan ben je simpelweg de boel aan het ophitsen en ben je m.i. geen politica waardig.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:24 schreef Airelle het volgende:
Maar provocatie kan een effectief middel zijn om zaken op de publieke en ook politieke agenda te zetten.
Dus? Ik mag toch kritiek geven?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:18 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nu doe je het weer! "Kritiek kan ook zonder?"
Als je iemand uitmaakt voor perverse tiran, iemand die centraal staat voor miljoenen moslims, behoorlijk snel ja. En dan hoef ik jou niet eens uit te leggen hoe snel met extremisten zou gaan.quote:Het is maar net hoe snel je als kritiekontvangende persoon op je teentjes bent getrapt.
Het is maar waar je naar verwijst, ik kan haar uittingen scheiden in oprecht kritiek/ onnodig belegingen.quote:En de kritiek die Ayaan uit is niet onnodig mijns inziens.
Volgens mij snap je de zin niet helemaal. Maar jij beweerde dat je ook kritiek kunt leveren zonder te beledigen. En dan kan denk ik lang niet altijd.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus? Ik mag toch kritiek geven?
Ik vind ook dat ze een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Maar ik vind jij dat je rekening moet houden met mensen die snel op hun teentjes zijngetrapt?quote:Op zondag 12 februari 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je iemand uitmaakt voor perverse tiran, iemand die centraal staat voor miljoenen moslims, behoorlijk snel ja. En dan hoef ik jou niet eens uit te leggen hoe snel met extremisten zou gaan.
[..]
Het is maar waar je naar verwijst, ik kan haar uittingen scheiden in oprecht kritiek/ onnodig belegingen.
Mooie draai-actie. Als de Moslims zich beledigd voelen komt het omdat ze lange tenen hebben, en als Joden zich beledigd voelen vanwege één of andere Holocaustontkenning staan ze in hun recht en heeft het niks te maken met hun langwerpige tenen.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:35 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Maar ik vind jij dat je rekening moet houden met mensen die snel op hun teentjes zijngetrapt?
Nee het is zo bedoelt, Hirsi ali reageert op precies zelfde manier, nadat haar meerdere malen is bewezen dat punten die zij heeft mee gemaakt niets van islams boodschap weg geeft, begint ze erzo over. Een onlogisch discussie voeringquote:Op zondag 12 februari 2006 13:34 schreef Airelle het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de zin niet helemaal. Maar jij beweerde dat je ook kritiek kunt leveren zonder te beledigen. En dan kan denk ik lang niet altijd.
Als daden van een klein groep extremisten over de hele islam wordt geworpen dan wel ja.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:35 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Maar ik vind jij dat je rekening moet houden met mensen die snel op hun teentjes zijngetrapt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |