abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34972235
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:54 schreef Gia het volgende:
Ayaan for president!!
pi_34972902
Wat doet Hirsi Ali dan zo goed waarmee we iets opschieten?

Behalve het onnodig op de kast jagen van vele moslims dan?

Ik bedoel behalve zichzelf continu zo belangrijk vinden en zichzelf in de schijnwerpers plaatsen doet ze niets anders dan bewust provoceren onder het mom 'vrijheid van meningsuiting is ook vrijheid van beledigen!'

Maar dat is imo. toch iets te kort door de bocht. Ik bedoel als je voortdurend op een podium gaat staan voor de Amsterdam Arena en iedere week gaat verkondigen dat Ajax supporters verdervelijk zijn enz. enz. moet je ook niet raar opkijken dat je een keer een klap voor je kop kan krijgen.

Natuurlijk moet kritiek op moslims en de islam gewoon mogelijk zijn. Maar net als alle kritiek; laat de kritiek dan wel opbouwend zijn. Dan kun je er iets mee. Maar met simpele kreten als 'het is oorlog!' en meer van die loze uitspraken, schiet je niets op - maar haal je eerder zelfs bij gematigde moslims het bloed onder de nagels vandaan, en bereik je juist het tegenovergestelde.

M.a.w. Hirsi Ali polariseerd ipv. dat ze echt opbouwend bezig is, met simpel hard roepen 'dat is fout!' schiet je niets op als je zelf ook niets doet.

Het is verder ook wel erg simpel gedacht dat vrijheid van meningsuiting impliceerd dat je alles moet kunnen zeggen. Natuurlijk is dat niet zo. Zoals Rouvoet gisteren al zei bij Nova is dat ook nog eens 'behoudens de wet' en uiteraard moet je nog rekening houden met elkaar's gevoelens en respect voor elkaar opbrengen. Ik vindt dus dat je op z'n minst wel eisen mag stellen aan hoe je bepaalde kritiek naar buiten brengt, en wat dat betreft heeft Balkenende wat betreft zijn waarden en normen en respect voor elkaars mening wel een heel goed punt.

Vrijheid van meningsuiting is niet straffeloos maar kunnen rondroepen wat je wilt en mensen kwetsen. Hoe wil je anders nog dat mensen respect voor je opbrengen als je ze continu kwetst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:05:38 #203
3542 Gia
User under construction
pi_34977110
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat doet Hirsi Ali dan zo goed waarmee we iets opschieten?

Behalve het onnodig op de kast jagen van vele moslims dan?
Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.

Daarbij laten ze zichzelf op de kast jagen. Als je die spotprents niet wilt zien, kijk je niet. Als je submission niet wil zien, kijk je niet. En als je Ayaan niet wilt zien en horen, switch je naar een andere zender.

Doe je dat allemaal niet, dan moet je niet zeuren, dan is het je eigen schuld dat je je beledigd voelt.

Och erreme.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:18:50 #204
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34977669
Hirsi Ali doet niets anders dan een constatering leveren, maar vervolgens geeft ze niet thuis als er een oplossing gezocht wordt. Dat ze zoveel "succes" heeft zegt helemaal niks, dat heeft ze meer te danken aan het feit dat het populair is om de Islam te beledigen, ze is nl. helemaal niet zo intelligent. Als ik vanaf morgen openlijk de Islam ga bekritiseren en er een paar boeken over schrijf, dan ben ik binnen de korste keren zeer populair, omdat ik zgn. iemand ben "uit de eigen groep".

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_34978866
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali doet niets anders dan een constatering leveren, maar vervolgens geeft ze niet thuis als er een oplossing gezocht wordt. Dat ze zoveel "succes" heeft zegt helemaal niks, dat heeft ze meer te danken aan het feit dat het populair is om de Islam te beledigen, ze is nl. helemaal niet zo intelligent. Als ik vanaf morgen openlijk de Islam ga bekritiseren en er een paar boeken over schrijf, dan ben ik binnen de korste keren zeer populair, omdat ik zgn. iemand ben "uit de eigen groep".

²
Alsof je van 1 persoon een oplossing zou mogen verwachten van iets wat al honderden jaren door een cultuur verweven is. Niet echt realistisch toch ? Het enige wat ze doet is de noodklok luiden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_34979954
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.

Daarbij laten ze zichzelf op de kast jagen. Als je die spotprents niet wilt zien, kijk je niet. Als je submission niet wil zien, kijk je niet. En als je Ayaan niet wilt zien en horen, switch je naar een andere zender.

Doe je dat allemaal niet, dan moet je niet zeuren, dan is het je eigen schuld dat je je beledigd voelt.

Och erreme.
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:21:17 #207
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34980014
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.
Dat is een onjuiste aanname.
pi_34980645
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat is een onjuiste aanname.
Idd, wij mensen luisteren liever naar mensen die ongenuanceerd, kort door de bocht en kortzichtig hun mening aan ons opdringen. Overigens geldt dit alleen voor de korte termijn. Op de langere termijn zien ( gelukkig ) de meeste mensen wel in, dat de meeste zaken een tikkeltje gecompliceerder liggen.

Ik ben het trouwens wel voor het merendeel met Ayaan Hirschi Ali eens.
  zondag 12 februari 2006 @ 01:20:33 #209
13462 BansheeBoy
pi_34987438
Hirsi Ali, tja, wat moet ik daar nou van zeggen. Het valt me op dat ze eigenlijk niet echt in dicussie gaat, ze lijkt te komen met vooraf ingestudeerde standpunten, bij weerleggingen weet ze vervolgens geen repliek te geven. Alhoewel ze soms dingen zegt die wel degelijk kloppen is het juist meer de wijze waarop ze dit doet een probleem dan datgene wat ze uitdraagt. Het zou in haar voordeel kunnen werken als ze één keer een voordeel zou opnoemen over de Islam, of een keer een goed bericht zou brengen, dat zou tactischer zijn en dan is er ook nog de mogelijkheid dat men met haar wil praten. Op deze manier is het niet meer dan een one-manshow die zorgt voor een grotere tweedeling. Het zegt toch genoeg dat de zgn. zwakkeren voor wie zij meent op te komen het niet in haar zien zitten?

Ook valt het me zeer tegen van haar dat ze de laatste tijd zeer arrogant overkomt in de media, al die aandacht heeft er voor gezorgd dat ze is gaan lijden aan grootheidswaanzin, ze denkt dat simpelweg nee-klikken al een argument is, als zij het doet. Deze grootheidswaanzin komt ook tot uiting in de vorm van zgn. "visionaire" uitspraken als:"We staan aan de vooravond van een oorlog tegen de Islamitische wereld." (Of iets van gelijke strekking)

Maar helaas is de gemiddelde inwoner van Nederland niet in staat om Hirsi Ali inhoudelijk/rationeel/wetenschappelijk/logisch te benaderen, ze zien het in haar zitten, maar dat is meer te danken aan de onderbruikgevoelens. Het gaat de meesten simpelweg om het (rechtse) geluid, de inhoud is niet belangrijk en de onderbouwing al helemaal niet.

Hafid Bouazza is ook zo'n type.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_34987593
Zoals een bekende spreekwoord luidt:
"Vertel me wie je vrienden zijn, dan vertel ik hoe jij bent" Ze heeft geen vrienden dus is ze een niemand, wanhopig op zoek naar een beetje aandacht
pi_34988104
De profeet Ayaan Hirsi Ali is haar tijd zover vooruit, dat het bijna onverantwoord is. Helaas zal nog wel even duren voordat de halsstarrigen van deze wereld het belang van haar pionierswerk helemaal begrepen hebben. As usual.
pi_34991615
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Ayaan H.A. schopt tegen heilige huisjes......... zie het resultaat.
Straks is de storm geluwd en politiek correct NL sukkelt weer in slaap.
pi_34991635
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Oh ja, demoniseren, dat hebben we lang niet gehoord
pi_34991649
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
pi_34991768
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuur . Er zijn wel degelijk dingen binnen de religie (islam) waar je gefundeerd kritiek op kan hebben.

Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan .
pi_34991826
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:

[..]

Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuur .
Er zijn wel degelijk dingen binnen de religie (islam) waar je gefundeerd kritiek op kan hebben.
Aantal zaken die ze tijdens haar pressconferentie opsomde waar ze het niet eens was met Mohammed, zijn sowieso onislamitisch-cultuur traditie als ze zich er had verdiept had ze dat wel geweten.
quote:
Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan .
Het is gewoon een Afrikaanse vrouw, die in een verkeerde omgeving is beland en nu islam als zondebok ziet, ze is meer bezig met haar kruistocht jegens de islam dan als minister in 2e kamer
  zondag 12 februari 2006 @ 11:07:17 #217
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_34991924
Maar wat zegt ze nou precies??? Grappig dat niemand dat weet, maar dat iedereen een mening heeft!
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_34991966
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wat zegt ze nou precies??? Grappig dat niemand dat weet, maar dat iedereen een mening heeft!
Heb je pressconferentie niet gevolgt in Berlijn?

www.uitzendinggemist.nl
pi_34992165
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.
pi_34992251
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)

Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"
pi_34992397
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)

Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"
Wat zie jij als beledigen? Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Airelle op 12-02-2006 11:39:16 ]
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 11:36:42 #222
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34992457
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:47 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben niet echt een grote fan van haar, maar ik zie haar wel als slimme en doortastende meid.
Ze heeft een visie, een doel, en een mening
Mohammed B had ook een visie, een doel en een mening.
Nix mis met extremisme.
pi_34992488
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:33 schreef Airelle het volgende:

[..]

Wat zie jij als beledigen?. Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.
toneelstuk Aisha komt goed in de buurt.
pi_34992590
quote:
Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:

Ik schrok nogal toen ze vrijdag op Nederland 3 beweerde dat Joods zijn een ras is. Nu is het zo dat de nazi's het als ras voordeden en het is ook waar dat de arabische wereld momenteel Joods zijn gelijk schakelt aan de staat Israel. Maar Joods zijn is toch echt een religieuze aangelegenheid net als Islamiet zijn. Hoe kan iemand die dit niet weet niet toch nog steeds serieus worden genomen?

Daarnaast snap ik haar punt helemaal niet. Waarom maakt het uit om dit onderscheid te maken? Veel mensen kiezen helemaal niet zo voor een geloof maar krijgen dat van huis uit mee. Voor die mensen is het geloof een drijfveer en maakt het dus niet uit of het om ras of geloof gaat: iedere vorm van discriminatie is fout! Anders kun je ook wel die uitspraken van El Moumni goedpraten: een homo kiest er namelijk voor om het met mensen van het zelfde geslacht te doen.
pi_34992663
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritiek en beledigen lijkt me erg aan elkaar verwant, het is een kwestie van interpretatie.

Kijk, ik lever af en toe kritiek op het werk van mijn medewerkers wat ervaren wordt als een rechtstreekse belediging, maar daartegenover krijg ik ook weleens kritiek wat ik ervaar als een belediging en het gebeurt regelmatig dat als ik nadenk over de geleverde kritiek dat ik dan onterecht mij beledigd heb gevoeld, dan is het gewoon even slikken en de waarheid onder ogen zien. Kritiek is gewoon subjectief.
pi_34992805
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kritiek en beledigen lijkt me erg aan elkaar verwant, het is een kwestie van interpretatie.
Belangrijker is kwestie hoe je uit.
quote:
Kijk, ik lever af en toe kritiek op het werk van mijn medewerkers wat ervaren wordt als een rechtstreekse belediging, maar daartegenover krijg ik ook weleens kritiek wat ik ervaar als een belediging en het gebeurt regelmatig dat als ik nadenk over de geleverde kritiek dat ik dan onterecht mij beledigd heb gevoeld, dan is het gewoon even slikken en de waarheid onder ogen zien. Kritiek is gewoon subjectief.
Kritiek is je goed recht, absoluut. Maar zoals ik hierboven ook zij manier hoe je het ter woorden brengt kan er voor zorgen dat het erger wordt of daadwerkelijk goed komt, er zijn meerdere manieren om kritiek te uitten en naar mijn mening zal het altijd veel beter aankomen, zonder enige vorm van misintepretatie wanneer je het beleefd en fatsoenlijk aanpakt, daarnaast kritiek blijft kritiek, maar wat wil je er mee bereiken/wat is je intentie en wat zijn de gevolgen van manier hoe je alles verwoord.

Intepretatie van kritiek/belediging zal over algemeen ook niet echt objectief zijn he
  zondag 12 februari 2006 @ 12:14:03 #227
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34993394
quote:
Op zondag 12 februari 2006 01:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar helaas is de gemiddelde inwoner van Nederland niet in staat om Hirsi Ali inhoudelijk/rationeel/wetenschappelijk/logisch te benaderen, ze zien het in haar zitten,
Dat is niet te hopen, schat
Laten de Foruyn tijden niet meer terugkomern
god bless america!
pi_34994028
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:01 schreef Triggershot het volgende:

Het is gewoon een Afrikaanse vrouw, die in een verkeerde omgeving is beland en nu islam als zondebok ziet...
Misschien ben jij met jouw beleving van je religie wel degene die in een verkeerde omgeving verkeerd. Als er ergens plaats hoort te zijn voor een afvallige moslima met een kritische agenda, dan is het de Nederlandse samenleving wel.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:40:41 #229
13462 BansheeBoy
pi_34994162
Heeft iemand enig idee wat ze eigenlijk wil bereiken? Wat is concreet het doel dat ze voor ogen heeft?

²
  zondag 12 februari 2006 @ 12:42:12 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34994203
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Heeft iemand enig idee wat ze eigenlijk wil bereiken? Wat is concreet het doel dat ze voor ogen heeft?

²
volgens mij maakt ze zich hard voor de nertsen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34994243
quote:

²
Nou ik denk dat ze veel dingen wil bereiken. Maar wat betreft dit actuele punt is ze zelf erg duidelijk geweest lijkt me. Ze wil het recht op vrijheid van meningsuitings waarborgen, tegen (bijna) elke prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door Airelle op 12-02-2006 12:58:20 ]
  zondag 12 februari 2006 @ 12:44:38 #232
13462 BansheeBoy
pi_34994290
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij maakt ze zich hard voor de nertsen.

²
pi_34994338
quote:

²
opkomen voor de moslimvrouw!
  zondag 12 februari 2006 @ 12:54:56 #234
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_34994673
quote:

²
In stand houden van vrijheid van meningsuiting
god bless america!
pi_34994825
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:37 schreef pappenheimer het volgende:

[..]

Misschien ben jij met jouw beleving van je religie wel degene die in een verkeerde omgeving verkeerd. Als er ergens plaats hoort te zijn voor een afvallige moslima met een kritische agenda, dan is het de Nederlandse samenleving wel.
Kritisch = ok
Beledigen is weer wat anders.
pi_34995264
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kritisch = ok
Beledigen is weer wat anders.
Waarom denken mensen dat toch steeds. Het leveren van kritiek staat iedereen vrij en beledigen staat daarmee in verband. Zoals o.a. ik al eerder heb gezegd, gaat het om een intepretatie.
pi_34995536
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:08 schreef Airelle het volgende:

[..]

Waarom denken mensen dat toch steeds. Het leveren van kritiek staat iedereen vrij en beledigen staat daarmee in verband. Zoals o.a. ik al eerder heb gezegd, gaat het om een intepretatie.
Ik zei niet dat ze niet met elkaar verbonden zijn, wel is het nutteloos om iemand onnodig te beledigen. Kritiek kan ook zonder, beledigen lokt alleen ongewenste reacties uit
  zondag 12 februari 2006 @ 13:16:42 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34995576
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ze niet met elkaar verbonden zijn, wel is het nutteloos om iemand onnodig te beledigen. Kritiek kan ook zonder, beledigen lokt alleen ongewenste reacties uit
het hangt natuurlijk wel een beetje er vanaf hoe die kritiek vervolgens als belediging wordt ervaren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34995657
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het hangt natuurlijk wel een beetje er vanaf hoe die kritiek vervolgens als belediging wordt ervaren.
Over algemeen is dat wel duidelijk op te merken, als je duidelijk kritiek ervaart als een belediging, dan ben je wel erg snel op je teentjes getrapt.
pi_34995659
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu doe je het weer! "Kritiek kan ook zonder?" Het is maar net hoe snel je als kritiekontvangende persoon op je teentjes bent getrapt.

En de kritiek die Ayaan uit is niet onnodig mijns inziens.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:21:42 #241
13462 BansheeBoy
pi_34995773
Natuurlijk is het ook een kwestie van perceptie. Maar als iemand structureel/stelselmatig altijd dezelfde groep demoniseert dan is er geen sprake meer van opbouwende kritiek maar is er simpelweg sprake van bewuste provocatie.

Hirsi Ali, wijlen Theo van G. en honden Hafid Bouazza en Efshan Ellian doen niets anders dan telkens in herhaling vallen, bewust provoceren, geen oplossingen bieden maar stelselmatig de Moslims zwart maken.

²
pi_34995876
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Natuurlijk is het ook een kwestie van perceptie. Maar als iemand structureel/stelselmatig altijd dezelfde groep demoniseert dan is er geen sprake meer van opbouwende kritiek maar is er simpelweg sprake van bewuste provocatie.

Hirsi Ali, wijlen Theo van G. en honden Hafid Bouazza en Efshan Ellian doen niets anders dan telkens in herhaling vallen, bewust provoceren, geen oplossingen bieden maar stelselmatig de Moslims zwart maken.

²
Ja, zo kan jij het ervaren. In het geval van Theo van Gogh ligt het ook wel iets anders dan in het geval van Hirsi Ali. Ik heb overigens nooit beweert dat Ayaan niet provoceert. Maar provocatie kan een effectief middel zijn om zaken op de publieke en ook politieke agenda te zetten.
Kies eens een andere PI.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:28:31 #243
61927 DaveM
uitgefokt
pi_34996035
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als het om je eigen geliefden gaat?
quote:

Dan kun je dus geen enkel nieuws/achtergrondprogramma kijken want ze hoeft haar bek maar open te trekken of ze krijgt weer uitvoerige aandacht in alle media.
  zondag 12 februari 2006 @ 13:28:47 #244
13462 BansheeBoy
pi_34996043
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:24 schreef Airelle het volgende:

Maar provocatie kan een effectief middel zijn om zaken op de publieke en ook politieke agenda te zetten.
Die dingen die ze op de agenda wil hebben dat weten nu wel, maar er is volgens mij geen Moslim meer te vinden die met haar wil praten, ze is een "dame" van one-liners, er is bij haar nooit sprake van een dialoog, ze brengt zelf iets en vervolgens negeert ze de kritiek, konden we goed zien vrijdag op TV. Als je zoveel groepen tegen je in het harnas jaagt, en notabene de groepen voor wie ze zegt op te komen, dan moet men zich afvragen of ze op deze manier haar doel kan bereiken. Ik persoonlijk ben er van overtuigd dat ze niet oprecht is, als je komt met zinnen als:"We staan aan de vooravond van een nucleaire oorlog met het Midden oosten." Dan ben je simpelweg de boel aan het ophitsen en ben je m.i. geen politica waardig.

²
pi_34996080
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:18 schreef Airelle het volgende:

[..]

Nu doe je het weer! "Kritiek kan ook zonder?"
Dus? Ik mag toch kritiek geven?
quote:
Het is maar net hoe snel je als kritiekontvangende persoon op je teentjes bent getrapt.
Als je iemand uitmaakt voor perverse tiran, iemand die centraal staat voor miljoenen moslims, behoorlijk snel ja. En dan hoef ik jou niet eens uit te leggen hoe snel met extremisten zou gaan.
quote:
En de kritiek die Ayaan uit is niet onnodig mijns inziens.
Het is maar waar je naar verwijst, ik kan haar uittingen scheiden in oprecht kritiek/ onnodig belegingen.
pi_34996193
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus? Ik mag toch kritiek geven?
Volgens mij snap je de zin niet helemaal. Maar jij beweerde dat je ook kritiek kunt leveren zonder te beledigen. En dan kan denk ik lang niet altijd.
pi_34996252
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]

Als je iemand uitmaakt voor perverse tiran, iemand die centraal staat voor miljoenen moslims, behoorlijk snel ja. En dan hoef ik jou niet eens uit te leggen hoe snel met extremisten zou gaan.
[..]

Het is maar waar je naar verwijst, ik kan haar uittingen scheiden in oprecht kritiek/ onnodig belegingen.
Ik vind ook dat ze een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Maar ik vind jij dat je rekening moet houden met mensen die snel op hun teentjes zijngetrapt?
  zondag 12 februari 2006 @ 13:40:13 #248
13462 BansheeBoy
pi_34996373
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:35 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ik vind ook dat ze een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Maar ik vind jij dat je rekening moet houden met mensen die snel op hun teentjes zijngetrapt?
Mooie draai-actie. Als de Moslims zich beledigd voelen komt het omdat ze lange tenen hebben, en als Joden zich beledigd voelen vanwege één of andere Holocaustontkenning staan ze in hun recht en heeft het niks te maken met hun langwerpige tenen.

²
pi_34996432
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:34 schreef Airelle het volgende:

[..]

Volgens mij snap je de zin niet helemaal. Maar jij beweerde dat je ook kritiek kunt leveren zonder te beledigen. En dan kan denk ik lang niet altijd.
Nee het is zo bedoelt, Hirsi ali reageert op precies zelfde manier, nadat haar meerdere malen is bewezen dat punten die zij heeft mee gemaakt niets van islams boodschap weg geeft, begint ze erzo over. Een onlogisch discussie voering

Daar hoeven we het ook niet over eens te zijn, maar wees niet verbaasd als er mensen op springen staan om haar wat aan te doen, terwijl er al jaren mensen zijn die islam veel meer bekritiseren als zij en geen beveiliging nodig hebben.
pi_34996459
quote:
Op zondag 12 februari 2006 13:35 schreef Airelle het volgende:

[..]

Als daden van een klein groep extremisten over de hele islam wordt geworpen dan wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')