Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat doet Hirsi Ali dan zo goed waarmee we iets opschieten?
Behalve het onnodig op de kast jagen van vele moslims dan?
Alsof je van 1 persoon een oplossing zou mogen verwachten van iets wat al honderden jaren door een cultuur verweven is. Niet echt realistisch toch ? Het enige wat ze doet is de noodklok luiden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali doet niets anders dan een constatering leveren, maar vervolgens geeft ze niet thuis als er een oplossing gezocht wordt. Dat ze zoveel "succes" heeft zegt helemaal niks, dat heeft ze meer te danken aan het feit dat het populair is om de Islam te beledigen, ze is nl. helemaal niet zo intelligent. Als ik vanaf morgen openlijk de Islam ga bekritiseren en er een paar boeken over schrijf, dan ben ik binnen de korste keren zeer populair, omdat ik zgn. iemand ben "uit de eigen groep".²
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo onnodig. Vind het zelfs zeer nodig. Ze kunnen niet genoeg op de kast gejaagd worden om er zo snel mogelijk aan gewend te raken.
Daarbij laten ze zichzelf op de kast jagen. Als je die spotprents niet wilt zien, kijk je niet. Als je submission niet wil zien, kijk je niet. En als je Ayaan niet wilt zien en horen, switch je naar een andere zender.
Doe je dat allemaal niet, dan moet je niet zeuren, dan is het je eigen schuld dat je je beledigd voelt.
Och erreme.
Dat is een onjuiste aanname.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat ik denk dat je meer bereikt als je iets op een minder harde manier zegt. Mensen zijn eerder geneigd naar je te luisteren en je serieus te nemen als je rationeel blijft, en wat genuanceerder ipv. een bot (bewust) provocerend standpunt.
Idd, wij mensen luisteren liever naar mensen die ongenuanceerd, kort door de bocht en kortzichtig hun mening aan ons opdringen. Overigens geldt dit alleen voor de korte termijn. Op de langere termijn zien ( gelukkig ) de meeste mensen wel in, dat de meeste zaken een tikkeltje gecompliceerder liggen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste aanname.
Oh ja, demoniseren, dat hebben we lang niet gehoordquote:Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Ayaan H.A. schopt tegen heilige huisjes......... zie het resultaat.
Straks is de storm geluwd en politiek correct NL sukkelt weer in slaap.
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correctquote:Op zondag 12 februari 2006 10:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
De geschiedenis herhaalt zich. Pim Fortuyn schopte tegen heilige huisjes met zijn vinger op de zere plekken te leggen en werd gedemoniseerd.
Ayaan H.A. schopt tegen heilige huisjes......... zie het resultaat.
Straks is de storm geluwd en politiek correct NL sukkelt weer in slaap.
Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuurquote:Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
Aantal zaken die ze tijdens haar pressconferentie opsomde waar ze het niet eens was met Mohammed, zijn sowieso onislamitisch-cultuur traditie als ze zich er had verdiept had ze dat wel geweten.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:
[..]
Oh, ja laten we alles afschuiven op een cultuur.
Er zijn wel degelijk dingen binnen de religie (islam) waar je gefundeerd kritiek op kan hebben.
Het is gewoon een Afrikaanse vrouw, die in een verkeerde omgeving is beland en nu islam als zondebok ziet, ze is meer bezig met haar kruistocht jegens de islam dan als minister in 2e kamerquote:Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan.
Heb je pressconferentie niet gevolgt in Berlijn?quote:Op zondag 12 februari 2006 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar wat zegt ze nou precies??? Grappig dat niemand dat weet, maar dat iedereen een mening heeft!
Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.quote:Op zondag 12 februari 2006 10:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee schat, Pim had een punt Ayaan leverd kritiek op dingen dat Mohammed nooit heeft beweerd. Zij meent bij vrijheid van meningsuiting religie/ras niet te verwarren, maar zelf haalt ze cultuur en religie wel door elkaar. Is ook niet echt correct
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)quote:Op zondag 12 februari 2006 11:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar waar ben jij nou zo bang voor scheetje, dat er tóch wel een kern van waarheid is in de kritieken? Religie en cultuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden denk ik. Bovendien, kritiek moet kunnen of dat op een profeet of een god is en ik laat even buiten beschouwing dat er -tig stromingen zijn.
Wat zie jij als beledigen? Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)
Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"![]()
Mohammed B had ook een visie, een doel en een mening.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:47 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben niet echt een grote fan van haar, maar ik zie haar wel als slimme en doortastende meid.
Ze heeft een visie, een doel, en een mening
toneelstuk Aisha komt goed in de buurt.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:33 schreef Airelle het volgende:
[..]
Wat zie jij als beledigen?. Kritiek kan beledigend zijn... het is maar net hoe je het opvat. En dat mensen dat maar voor zich moeten houden omdat er anders misschien wel iemand opstaat die verschrikkelijke dingen doet 'uit naam van de islam' is te gek voor woorden natuurlijk.
Ik schrok nogal toen ze vrijdag op Nederland 3 beweerde dat Joods zijn een ras is. Nu is het zo dat de nazi's het als ras voordeden en het is ook waar dat de arabische wereld momenteel Joods zijn gelijk schakelt aan de staat Israel. Maar Joods zijn is toch echt een religieuze aangelegenheid net als Islamiet zijn. Hoe kan iemand die dit niet weet niet toch nog steeds serieus worden genomen?quote:Op zondag 12 februari 2006 10:57 schreef Airelle het volgende:
Wat anders: Met haar ras/religie standpunt is iedereen het wel eens neem ik aan.
Kritiek en beledigen lijkt me erg aan elkaar verwant, het is een kwestie van interpretatie.quote:Op zondag 12 februari 2006 11:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kern van kritiek zit in haar verwarring met islam en cultuur. Islam en cultuur zijn wel verbonden met elkaar maar op een manier dat Islam wel in cultuur past, maar cultuur niet in de islam. (punten dat wordt tegengesproken door de koran)
Ik ben niet tegen kritiek op Mohammed wel tegen beledigen, waar ik bang voor ben is zolang zij de islam blijft pesten met onjuiste (niet onderbouwde argumenten) stellingen. staat er vroeg of laat weer een debiel op "in de naam van Islam"![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |