abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27517640
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
van Bommel bij Jensen op de radio
Ik mag toch hopen dat je de voetballer bedoelt?
pi_27517652
Goede bijdrage kLowJow.

Ga je ons verlaten?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:39:46 #228
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_27517693
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef MrX1982 het volgende:
Goede bijdrage kLowJow.

Ga je ons verlaten?
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_27517714
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik mag toch hopen dat je de voetballer bedoelt?
Hij doet zich voor als SP'er
pi_27517735
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:39 schreef George-Butters het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:37 schreef kLowJow het volgende:
Waarschijnlijk mijn eerste en laatste post in dit topic.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:43:25 #231
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27517819
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Nee, dit deel heb ik bijna gemist. Ooit hoop ik het terug te lezen in myat.
pi_27517847
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:43 schreef kLowJow het volgende:
Nee, dit deel heb ik bijna gemist. Ooit hoop ik het terug te lezen in myat.
Zo veel boeiends is er niet gemeld
pi_27517936
Als het vonnis ''NEE'' luidt, moet het volgende deel ''Whehehe'' heten. .
pi_27517989
Vandaag is pre judgement day

Ik verheug me nu al op de politieke nederlaag van de regering. Kijk hoe ze zich hieruit gaan redden
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:50:34 #235
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27518038
"Ignorance is a bless"

pi_27518069
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:50 schreef kLowJow het volgende:
"Ignorance is a bless"

Ik mag hopen dat iemand anders dit gezegd heeft.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:55:05 #237
80268 kLowJow
That's Gay
pi_27518178
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat iemand anders dit gezegd heeft.
Keer.. op keer... op keer...

Vigile
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:57:19 #238
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27518253
Goeiemorgen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27518688
quote:
Scholieren wijzen grondwet EU af

DENHAAG Scholieren wijzen de Europese Grondwet massaal af. Dat blijkt uit een speciaal referendum dat is gehouden onder 50.000 middelbare scholieren, verspreid over bijna 150 scholen.

70 procent van hen ziet niets in de grondwet,30 procent stemde voor. Bijna 24.000 scholieren brachten hun stem uit, dat is een opkomst van 47 procent.

De dag voor verkiezingen wordt altijd de Scholierenverkiezing georganiseerd. Nu was dat voor de eerste keer het ScholierenReferendum. Dertien scholieren brachten hun stem uit met behulp van stembiljetten, de rest gebruikte het internet.
Kijk....ongediplomeerden .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27518768
quote:
‘Grondwet wiskundig gezien oneerlijk’
Gepubliceerd op dinsdag 31 mei 2005
Indien de Europese Grondwet via de referenda wordt aangenomen, betekent dat volgens wiskundigen een oneerlijke herverdeling van macht.

Grote en piepkleine landen worden systematisch voorgetrokken, zo blijkt uit de analyse van Poolse wiskundigen. De grondwet stelt landen met een middelgrote bevolking juist achter op de rest.

VN-kiessysteem
In de EU-ministerraad heeft iedere minister één stem, maar niet iedere stem telt even zwaar. Dat is ook de bedoeling: Duitsland telt bijvoorbeeld vijf keer zoveel inwoners als Nederland en mag dus ook meer gewicht in de schaal leggen.

Hoeveel meer is onderwerp van politiek debat, terwijl er al een wiskundige methode bestaat om elk land eerlijk mee te laten doen. In de jaren 1950 ontwikkelden de Brit Lionel Penrose en de Amerikaan John Banzhaf al een kiessysteem voor de toen piepjonge Verenigde Naties.

Uit hun werk blijkt dat je een land niet evenveel stemkracht moet geven als zijn inwoneraantal; dat trekt grote landen teveel voor. Neem de wortel van het inwoneraantal en je hebt wel een eerlijk systeem, aldus Penrose en Banzhaf.

In zo'n systeem heeft de stem van elke burger evenveel gewicht, waar hij ook woont. Grote landen hebben de meeste macht, maar kunnen niet zomaar hun kleinere broeders overstemmen. Een kiesstelsel dat afwijkt van de wortel-evenredigheid trekt altijd grote of kleine landen voor.

Doorberekening
De Poolse natuurkundige Karol Zyczkowski en zijn landgenoot, wiskundige Wojciech Slomczynski, rekenden het nieuwe kiessysteem van de EU door met de wiskunde van Penrose en Banzhaf.

Zowel het huidige systeem uit het in 2001 ondertekende Verdrag van Nice als het kiesstelsel uit de nieuwe grondwet zijn volgens hen oneerlijk.

Banzhaf's methode zet alle mogelijke winnende coalities van landen op een rij: met 25 lidstaten loopt dat aantal in de miljoenen. De Banzhaf-index voor een land is het aantal winnende coalities waar dat land aan deelneemt, maar die niet winnend zouden zijn zonder deelname van dat land. Een maat dus voor de politieke slagkracht van zo'n land.

In de nieuwe grondwet hebben inwoners van middelgrote landen zoals Nederland per hoofd van de bevolking minder invloed dan een Fransman, Duitser, Luxemburger of Maltees.Volgens de Poolse experts wordt de scheefgroei vooral veroorzaakt door het stemgewicht dat de verschillende landen krijgen.

Brief
Een kiesreglement voor de EU-ministerraad waarin voor elk landde Banzhaf-index nagenoeg evenredig is met de wortel van zijn bevolkingsaantal, zou aan elke EU-burger evenveel invloed geven op de beslissingen in die raad.

In een open brief aan de Europese regeringen hebben de wiskundigen zich uitgesproken tegen de oneerlijke herverdeling van het stemgewicht, maar dat schrijven is terzijde geschoven.
Interessant
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:19:47 #241
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_27518861
itskeburt!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_27518926
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Ja of nee

Aan de vooravond van het referendum over de Europese grondwet in NOVA vanavond een debat met drie mensen die op NOVA's Zeepkist stonden: Jort Kelder, hoofdredacteur van Quote, Kars Veling, oud-fractievoorzitter van de ChristenUnie en schrijver Leon de Winter.

Verder een nieuwe peiling van Buro Interview-NSS, naar de opkomst, het stemgedrag en waarom mensen voor, tegen of niet gaan stemmen. Ook twee nieuwe stemadviezen op De Zeepkist.

Presentatie: Clairy Polak

Nota Bene
In verband met de uitzending van NOS Actueel rondom het referendum, is er morgen geen NOVA.
pi_27518948
quote:
LONDEN Op de nieuwe versie van Live Aid op 2 juli zullen veel bekende artiesten optreden. Organisator Bob Geldof heeft nu al grote namen gecontracteerd als Madonna, Coldplay, Stevie Wonder, Paul mcCartney, Bon Jovi, U2 en Jamiroquai.
Zijn dat niet zo'n beetje de rijkste artiesten ter wereld? Ik vind het een beetje raar dat uitgerekend zij andere mensen om geld gaan bedelen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27518964
Is Jort Kelder voor of tegen?
pi_27519011
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:23 schreef RichardQuest het volgende:
Is Jort Kelder voor of tegen?
Ik denk tegen, hij's altijd zo tegendraads. Georgina zal wel voor zijn.
pi_27519049
Jort Kelder

Wellicht komt Georgina mee. Onder het bureau

Wat zal Clairy een plezier hebben vanavond in Nova
pi_27519119
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
van Bommel bij Jensen op de radio
Bommel vind ik verrassend goed in dit debat. Hij tegen Bos gisteren ging eindelijk eens over de inhoud.

Verder is het natuurlijk te triest voor woorden dat de overheid "ons" geld gebruikt om een "voor" te propageren.

Alhoewel de aanplakborden angstvallig leeg blijven. De SP heeft er bijna twee weken alleen gehangen maar nu hangen het CDA en Marianne Thiemen ( ) er ook bij.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27519121
Jeroen Pauw was geweldig gister tegen Halsema . Vet doordrammen . Lekker cynisch zijn over de grondwet.

Jort Kelder wordt geweldig vanavond in combi met onze Clairy. Clairy zal ook wel weer lekker cynisch doen tegen degene die voor zijn.
pi_27519134
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:25 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk tegen, hij's altijd zo tegendraads.
Maar wel progressief liberaal.
pi_27519177
Voor zover ik weet in ieder geval....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')