Dit is niet in de geest van Pim (VZMH)quote:Op maandag 30 mei 2005 00:26 schreef sp3c het volgende:
ik ste, gewoom ja
Ik kan het mij volledig in deze visie vinden.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:29 schreef HarigeKerel het volgende:
Doen de Fransen eindelijk weer eens iets goed voor het eerst in een paar honderd jaar.![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 00:39 schreef HostiMeister het volgende:
Gewoon Ja stemmen, zoals een sociale normale nederlander beaamt...
Voor het eerst OOIT ben ik het met je eens...quote:Op maandag 30 mei 2005 00:48 schreef FuifDuif het volgende:
Erg jammer, ik vrees ook voor een Hollandse nee nu.
quote:Op maandag 30 mei 2005 00:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Voor het eerst OOIT ben ik het met je eens...![]()
![]()
Eerlijk gezegd vind ik dat je erg blind bent voor het senitiment in de maatschappij als je nu pas denkt aan een Nederlands 'nee'.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:48 schreef FuifDuif het volgende:
Erg jammer, ik vrees ook voor een Hollandse nee nu.
Harig zijn ook niet.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:36 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dit is niet in de geest van Pim (VZMH)![]()
![]()
Pim was dan ook niet perfectquote:
Jij als Madame American Studies zou beter moeten weten.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:50 schreef Black_Tulip het volgende:Geweldig. Nu Nederland nog
Luxemburg gaat nu ook tegen stemmen he?
Leve Nederland dag europaquote:Op maandag 30 mei 2005 01:54 schreef Stratos het volgende:
Dag Europa..lang leve de grootmacht Amerika.
Vergeet China/India niet. Lang leve de Franse sjovinisten. Niet dat wij zo slim zijn om ja te stemmen...maar goed.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:54 schreef Stratos het volgende:
Precies, en het aankomende blok in Azie.quote:Op maandag 30 mei 2005 01:54 schreef Stratos het volgende:
Als we ja stemmen stelt Nederland geen ruk meer voorquote:Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef LaZZ het volgende:
Mensen, denk alsjeblieft na voordat je stemt. Als elk landje weer terugvalt in wat het was stelt Europa geen drol meer voor.
Als we nee stemmen daarentegen kunnen we ook wel onze biezen pakken.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:03 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als we ja stemmen stelt Nederland geen ruk meer voor
quote:Op maandag 30 mei 2005 02:03 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als we ja stemmen stelt Nederland geen ruk meer voor
Heb je mijn posts gelezen in dat topic?quote:Op maandag 30 mei 2005 01:52 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Jij als Madame American Studies zou beter moeten weten.
Ben econoom, VU 2002.quote:
Met alle respect...er is geen alternatief hoor. Hoe lang denk je dat ze bezig zullen zijn met een nieuwe grondwet?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Heb je mijn posts gelezen in dat topic?
Ik ben principieel voor een Verenigde Staten van Europa, maar dan graag niet op de wijze waarop het wordt geforceerd, op dit moment met een verdrag dat 'grondwet' wordt genoemd maar dat zogenaamd niet is (het is dan ook een gedrocht). Als er 3 landen zijn van de 25 die de grondwet afwijzen, hoop ik dat ze inderdaad beseffen dat ze het huiswerk over moeten doen.
Blijkt dus ook weer dat dat niks zegtquote:
Of CE stelt niks voorquote:Op maandag 30 mei 2005 02:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Blijkt dus ook weer dat dat niks zegt
Lieve schat, het is een goed begin. Als hier nee op gezegd worden kunnen we weer 5 jaar onderhandelen. Als hier ja op gezegd word daarentegen is er een mooi begin en kan hierop voortgeborduurd worden.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:08 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Heb je mijn posts gelezen in dat topic?
Ik ben principieel voor een Verenigde Staten van Europa, maar dan graag niet op de wijze waarop het wordt geforceerd, op dit moment met een verdrag dat 'grondwet' wordt genoemd maar dat zogenaamd niet is (het is dan ook een gedrocht). Als er 3 landen zijn van de 25 die de grondwet afwijzen, hoop ik dat ze inderdaad beseffen dat ze het huiswerk over moeten doen.
Ik wil een Europa dat economische samenwerking regelt, dat milieuproblematiek regelt en dat het buitenland beleid regelt. Op andere punten moeten de afzonderlijke landen gewoon hun vrijheid behouden. Je moet niet meer willen regelen dan strikt noodzakelijk is.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:11 schreef WeirdMicky het volgende:
Met alle respect...er is geen alternatief hoor. Hoe lang denk je dat ze bezig zullen zijn met een nieuwe grondwet?
En, met alle respect overigens, wat zegt dat voor de rest?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:11 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ben econoom, VU 2002.
Aangenaam UVA'tje![]()
![]()
Shit, dus toch maar niet naar de universiteit na de zomerquote:
Noem jij dan eens een paar punten die in de grondwet staan die het beleid in Nederland dusdanig gaan veranderen.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik wil een Europa dat economische samenwerking regelt, dat milieuproblematiek regelt en dat het buitenland beleid regelt. Op andere punten moeten de afzonderlijke landen gewoon hun vrijheid behouden. Je moet niet meer willen regelen dan strikt noodzakelijk is.
Hoe langer, hoe beterquote:Op maandag 30 mei 2005 02:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Met alle respect...er is geen alternatief hoor. Hoe lang denk je dat ze bezig zullen zijn met een nieuwe grondwet?
De UVA is voor linkse boeren hippies die op kosten van paps/mams zich komen vermaken en soms een beetje studeren in Amsterdamquote:Op maandag 30 mei 2005 02:15 schreef LaZZ het volgende:
[..]
En, met alle respect overigens, wat zegt dat voor de rest?
En wat tegen de UVA ofzo?![]()
Ik trap gewoon op de rem omdat ik europa in zijn huidige vorm al te ver vind gaan. Neem het rapen van kievietseieren in Friesland, dat mag niet meer van Europa, te zot voor woorden. Bovendien mis ik een systeem dat er voor zorgt dat Frankrijk en Duitsland geen vuile machtsspelletjes meer kunnen spelen zoals afgelopen jaren met het stabiliteitspact is gedaan. Dat systeem is voor mij een absolute randvoorwaarde, beide landen blijken immers niet te vertrouwen.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:16 schreef LaZZ het volgende:
Noem jij dan eens een paar punten die in de grondwet staan die het beleid in Nederland dusdanig gaan veranderen.
Wat je nu namelijk roept is gebaseerd op niks en zijn de hoofdpunten.
Het is een verdrag dat slechts met unanimiteit van 25 landen gewijzigd kan worden.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:14 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Lieve schat, het is een goed begin. Als hier nee op gezegd worden kunnen we weer 5 jaar onderhandelen. Als hier ja op gezegd word daarentegen is er een mooi begin en kan hierop voortgeborduurd worden.
Precies. En samenwerking voor terrorisme enzo. Dat over die dieren vind ik ook wel ok. De invloedt die we echter inleveren en bv Europa dat straks theoretisch kan bepalen hoe wij onze sociale voorzieningen moeten regelenquote:Op maandag 30 mei 2005 02:14 schreef Steijn het volgende:
Ik wil een Europa dat economische samenwerking regelt, dat milieuproblematiek regelt en dat het buitenland beleid regelt. Op andere punten moeten de afzonderlijke landen gewoon hun vrijheid behouden. Je moet niet meer willen regelen dan strikt noodzakelijk is.
Helaas wel ja, overigens word dat geroepen ja, pin je hier dus niet op vast.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:22 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het is een verdrag dat slechts met unanimiteit van 25 landen gewijzigd kan worden.
Cultureel erfgoed..?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:21 schreef Steijn het volgende:
Neem het rapen van kievietseieren in Friesland, dat mag niet meer van Europa, te zot voor woorden.
Dus jij denkt daadwerkelijk dat Europa de sociale voorzieningen in Nederland kan omgooien?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Precies. En samenwerking voor terrorisme enzo. Dat over die dieren vind ik ook wel ok. De invloedt die we echter inleveren en bv Europa dat straks theoretisch kan bepalen hoe wij onze sociale voorzieningen moeten regelen
Samenwerken is ok maar kom niet met een gigantisch totaal pakket aanzetten met tig 'leuke dingen' waar net niks aan hebt. Die paar goede punten wegen bij mij echt niet op tegen het feit dat we meer een provincie van europa worden en weer meer invloedt inleveren aan Brussel. Goede plannen die erin staan die worden toch wel geregeld want anders was het geen goed plan
Ja, dat is wat deze grondwet mogelijk maakt jaquote:Op maandag 30 mei 2005 02:26 schreef LaZZ het volgende:
Dus jij denkt daadwerkelijk dat Europa de sociale voorzieningen in Nederland kan omgooien?
mwoa, met het overschrijden van de begroting heeft frankrijk en duitsland al laten zien dat ze schijt hebben aan verdragen, of zie jij dat anders?quote:Op maandag 30 mei 2005 02:26 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Dus jij denkt daadwerkelijk dat Europa de sociale voorzieningen in Nederland kan omgooien?
Ja dat weet je dus niet met de huidige Grondwet, de Spanjaarden mogen lekker stieren blijven pesten, maar het kivietseieren rapen is weer verboden. Ik heb het gevoel dat er met 2 maten gemeten wordt.quote:
Nou boeit dit me eerlijk gezegd geen flikker, maar jammer dat ook op dat punt er een luchtje aan de grondwet zit.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:28 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja dat weet je dus niet met de huidige Grondwet, de Spanjaarden mogen lekker stieren blijven pesten, maar het kivietseieren rapen is weer verboden. Ik heb het gevoel dat er met 2 maten gemeten word.
Nee, maar daar gaat het ook niet om.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat maken in godsnaam ons kivietseieren uit. Is dat zoveel vermaak? Kijken zoveel mensen daarnaar? Is dat een bron van toerisme?
Dat zie ik niet anders, dat heb ik ook nergens beweerd. Het omgooien van sociale voorzieningen daarentegen is nog wel even wat anders.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mwoa, met het overschrijden van de begroting heeft frankrijk en duitsland al laten zien dat ze schijt hebben aan verdragen, of zie jij dat anders?
In Friesland vind men het kennelijk leuk. Maar dat is natuurlijk niet het punt, het gaat erom dat er vanuit Brussel/Straatsburg allerlei dingen geregeld gaan worden terwijl de bevolking in de betreffende landen/gebieden dat prima zelf kan. Overregulering dus.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat maken in godsnaam ons kivietseieren uit. Is dat zoveel vermaak? Kijken zoveel mensen daarnaar? Is dat een bron van toerisme?
Als de EU hier een artikel over heeft opgesteld heb je je daaraan te houden. Dat lijkt me logisch, dat betekent overigens niet dat ik het eens ben met dit specifieke geval.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
In Friesland vind men het kennelijk leuk. Maar dat is natuurlijk niet het punt, het gaat erom dat er vanuit Brussel/Straatsburg allerlei dingen geregeld gaan worden terwijl de bevolking in de betreffende landen/gebieden dat prima zelf kan. Overregulering dus.
Het is een veel ernstiger feit dan jij nu doet voorkomen. Het verdrag van Maastricht, waar ook Frankrijk en Duitsland voor hebben gestemd, bleek toen de wind even wat minder goed in de zeilen kwam niet veel waard. Frankrijk en Duitsland zijn hun boete ontlopen, Griekenland niet. Men houdt zich dus niet aan de gemaakte afspraken. Dat is toch absoluut geen basis voor samenwerking.quote:Op maandag 30 mei 2005 02:31 schreef LaZZ het volgende:
Inderdaad, Frankrijk en Duitsland hebben zich niet gehouden aan het o zo fijne maar vanaf het begin tot mislukken gedoemde Stabiliteitspact.
Overigens niet alleen Frankrijk en Duitsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |