Game onquote:Kreeg net de nieuwsbrief binnen en daarin staat het volgende:
Placebo: The New Album
Placebo are on the eve of returning to the studio to start recording their 5th studio album. The new album due for release in 2006 is being produced by Dimitri Tikavoi, who has previously worked with Placebo on tracks such as 'The Ballad of Melody Nelson and 'Running Up That Hill'.
Keep checking http://www.placeboworld.co.uk in the coming weeks for news of some special studio updates.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:51 schreef geertje89 het volgende:
Ik ga vast sparen voor als het nieuwe album uitkomt, dat lijkt me wel verstandig. Het zou erg zijn als ik juist dan geen geld zou hebben...
Jah, en ze zonden het niet eens uit op de tvquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:27 schreef Burger_Queen het volgende:
Wooohooo Placebo.. Live Aid.. Parijs.. 2 Juli geloof ik.
Ze stonden wel in de programering van NED 3 rond vijf voor half 1 ('s avonds), maar daar hebben ze zich niet aangehouden? Gelukkig voor mij dan dat ik niet gewacht heb en naar bed ben gegaan (moest zondag vroeg de trein naar belgie hebben).quote:Op maandag 4 juli 2005 21:38 schreef geertje89 het volgende:
[..]
Jah, en ze zonden het niet eens uit op de tv![]()
![]()
Ik heb tot 3 uur gekeken, maar ze vonden Pink Floyd belangrijker.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef soul114 het volgende:
[..]
Ze stonden wel in de programering van NED 3 rond vijf voor half 1 ('s avonds), maar daar hebben ze zich niet aangehouden? Gelukkig voor mij dan dat ik niet gewacht heb en naar bed ben gegaan (moest zondag vroeg de trein naar belgie hebben).
Ook al per artiest of alleen nog maar alles achterelkaar (zoals de laatste keer dat ik keek)?quote:Op woensdag 6 juli 2005 01:40 schreef Burger_Queen het volgende:
Je kan het bekijken op de aol site. Hierzo.
Hopelijk ook in NLquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:18 schreef soul114 het volgende:
Hopelijk komt er dan ook weer een tour (door Europa!).
quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:27 schreef Burger_Queen het volgende:
Die dvd is echt geweldig inderdaad!!
Hey hebben jullie trouwens al de roddels gehoord over Brian? Dat hij een zoontje zou hebben, Cody. Ik weet het niet hoor.
Isle of Wight en een festival in Bankok.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef geertje89 het volgende:
Ook komt placebo op rockj im park en rock am ring
Heb het duitse stukje nog niet gelezen, dus misschien zeg ik nu dingen die al bekend waren... zie het dan als samenvattingquote:First new album details revealed!
With the album now completed, produced by Dimitri Tikovoi and mixed by Flood, we can reveal some more details, including the much anticipated release date. The 5th, as yet untitled, studio album will be released on Virgin Records on 13th March 2006.
The album will feature a track with guest vocals from Alison ‘VV’ Mosshart from the Kills, called ‘Meds’. Other track titles that can be revealed at this early stage are, the incredible ‘Space Monkey’, another huge twist in the musical tale of Placebo, also the track ‘Because I want you’.
You can read more of the bands thoughts on the album in an interview in Kerrang! magazine, out now in the UK.
Is duits niet verplicht in Belgie?quote:Op donderdag 15 december 2005 15:54 schreef placebeau het volgende:
Kan er iemand een korte samenvatting geven, ik versta geen duits.
Half 12 (Nederlandse tijd) dus!quote:Hear the first play of the new single tonight!
You can hear the world exclusive play of 'Because I Want You' on Steve Lamacq on Radio 1 tonight at approximately 10.30pm, or online, www.bbc.co.uk/radio1 .
Go to www.placeboworld.co.uk for more information about 'Because I Want You', and about the forthcoming album.
En waar te vinden?quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:13 schreef soul114 het volgende:
Nieuwe album is gelekt!!!
*Gaat luisteren!*
Vind ik ook ja.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef chansadres het volgende:
Ik vind Meds beter dan de single Because I want you. Of ligt dat aan mij...
Ik vind ze allebei behoorlijk okee.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef chansadres het volgende:
Ik vind Meds beter dan de single Because I want you. Of ligt dat aan mij...
Dat is VV van The Kills.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef Lamon het volgende:
Is hij dat nou zelf of een zangeres, of een ander bandlid?
Waarom?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:51 schreef placebeau het volgende:
Ah, een echte fan wacht natuurlijk tot de plaat in de winkel ligt.
wat een onmogelijk forum is dat zegquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef soul114 het volgende:
[..]
Kijk even rond op het forum van graz.nl (off-topic>>eerlijk zullen we alles...)
Goed album!
Grappig, dat had ik juist weer met Sleeping With Ghosts.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:15 schreef bigshadow het volgende:
Ik mis nog een beetje een vonk, maar ja, ik heb um nog niet afgeschreven. Het album is me momenteel wat te vlakjes, veiliger misschien wel mijn inziens.
Ik moet wel bekennen dat ik al in geen tijden een van de albums heb opgezet, maar waar ik vroegah zo kon genieten van het snerpende geluid, de agressie van sommige nummers vind ik dat niet meer zo terug in de laatste twee. Ik ben het met je eens dat ze een iets andere richting zijn opgegaan, een wat subtielere richting, en ja, ze zijn wat meer gaan experimenteren. Dat mag natuurlijk ook (aardig van mij he, maar bands groeien natuurlijk), en ik vind het ook zeker niet slecht, het coverwerk is er iig wel op vooruitgegaanquote:Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik juist weer met Sleeping With Ghosts.
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik in eerste instantie redelijk enthousiast was over dat album, omdat ik het helemaal niet zo op had met Black Market Music.
Nu merk ik dat, terwijl ik Black Market Music nog wel eens op heb staan, ik Sleeping with Ghost (op Bitter End na) eigenlijk helemaal oversla.
Ik vind dit album qua sfeer een beetje teruggrijpen op het tweede album, maar dan iets ingetogener, en tegelijkertijd zie ik muzikaal gezien juist wat progressie.
Sommige refreintjes zijn wat minder ongecontroleerd, soms bijna pop-achtig, en dat maakt het wel mooier wat mij betreft.
En toch is er tegelijkertijd ook wat geexperimenteerd met de zang en de keuze van instrumenten. Meer piano, de zang is wat subtieler hier en daar, en volgens mij ook wat meer gebruik van samples/loopjes of hoe je die dingen ook noemt.
"Because I want you" is toch alleen de eerste single voor Engeland? De rest van Europa heeft 'Song to say goodbye" als single.quote:Op zondag 22 januari 2006 17:12 schreef LuQas het volgende:
Because I want you Logisch dat dit de eerste single van de cd is. Stampen enzo.![]()
Song to say goodbye to Typische afsluiter. Maar ik vond Centrefolds een stuk beter.
bron: http://www.placeboworld.co.uk/tour/index.htmlquote:Date City & Venue Country
FEB
19.02.06 Bangkok 100 Rock Festival Thailand
JUNE
02.06.06 Rock Im Park Germany
04.06.06 AM Ring Germany
09.06.06 Isle Of Wight Festival UK
16.06.06 Nova Rock Festival Austira
17.06.06 Interlaken Festival Switzerland
JULY
19.07.06 Roskilde Denmark
22.07.06 Paleo Switzerland
29.07.06 Werchter Beligium
Eens.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik erger me nogal aan die zangeres in Meds, ze zingt met zo'n irritante hoor-mij-eens-geil-zingen-stem![]()
Nee joh, VV is tof!quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik erger me nogal aan die zangeres in Meds, ze zingt met zo'n irritante hoor-mij-eens-geil-zingen-stem![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:51 schreef Joesse het volgende:
kvin Space Monkey een soort van vervolg op LeniBM heeft ook al een deel van die tekst bij de live versie van Leni gezongen geloof ik (beside astride her, I die inside her), maar k kan em nergens vinden
quote:
Rock am Ring ligt al in de planning (daar staat nl ook onder meer Depeche Modequote:Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef nr.126 het volgende:
Dat kan op: 03.06.06 Pink Pop Holland
al 5 keer gedraaid bij 3voor12!!!quote:Op woensdag 1 februari 2006 01:17 schreef bloodymary het volgende:
Belachelijk dat je er op de Nederlandse radio zo weinig (niets) van hoort. Op Studio Brussel draaien ze al weken de hele dag Song to Say Goodbye.
Bands die er niet uitzien als afgeleefde ouwe rockers of juist nietszeggende pinups scoren niet in Nederland. Placebo heeft zijn image dus tegenquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:03 schreef Burger_Queen het volgende:
Ja echt vaag terwijl ze hier toch redelijk populair zijn volgens mij.
Heb 'm nog niet gezien, maar saaier dan de clip van Because I want you kan ie toch niet zijn..quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:40 schreef twentemeisje het volgende:
Ik ben compleet verslaafd geraakt aan dit nieuwe album, echt geweldig! Zag de clip voor "Song to say Goodbye" gisteren op MTV, beetje saaie bedoening...
Saai? SAAI? Die clip is geweldig man!quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:40 schreef twentemeisje het volgende:
Zag de clip voor "Song to say Goodbye" gisteren op MTV, beetje saaie bedoening...
Je vindt hem dus zelfs slechter dan Sleeping with Ghosts?quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dit wordt het 1e Placebo album wat ik niet ga kopen![]()
Ook ik vind Meds beduidend slechter dan Sleeping with Ghosts. Het heeft een aantal aardige nummers en het luistert lekker weg, maar ik mis oprechtheid in dit album. De cd doet uiteindelijk toch een beetje aan als een aantal oude Placebo-nummers die herkauwd zijn en als een soort uilenballen weer uitgebraakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je vindt hem dus zelfs slechter dan Sleeping with Ghosts?
Ik vond dit juist een ongelooflijke verbetering tov dat album en ben weer helemaal enthousiast.
Grappig dat smaak zo kan verschillen, zelfs al gaat het over dezelfde band.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:41 schreef Burger_Queen het volgende:
[..]
Saai? SAAI? Die clip is geweldig man!
quote:
Nee ho wacht, ik vind 'm wel een stuk beter dan Sleeping with Ghosts, maar die had ik blind gekocht zonder 'm eerst te downloaden.. Na dat album was ik m'n vertrouwen in Placebo een beetje kwijtgeraakt, vandaar dat ik Meds nu eerst op internet wilde luisteren. Hij boeit me niet genoeg om het origineel te kopenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je vindt hem dus zelfs slechter dan Sleeping with Ghosts?
Ik vond dit juist een ongelooflijke verbetering tov dat album en ben weer helemaal enthousiast.
Grappig dat smaak zo kan verschillen, zelfs al gaat het over dezelfde band.
doorverwezen vanaf officiele site naar:quote:Disc: 2
1. Documentary - directed by Ewen Bremner
2. Lyrics in 'virtual booklet'
3. Twenty Years - Live From Wembley (video)
4. If Only Tonight We Could Sleep - The Cure and Placebo (video)
5. Backstage at Live 8 (video)
6. Long Division (audio)
7. In The Cold Light Of Morning - demo (audio)
8. I Do - demo (audio)
9. Pierrot The Clown - demo (audio)
Hoe ziet dat shirt eruit?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:33 schreef Operc het volgende:
vandaag de limited versie gehaald (wel duur, 25,95) maar goed, met mooi exclusief t-shirt er gratis bij, altijd mooi megenomen
jaquote:Op dinsdag 14 maart 2006 06:57 schreef daeri het volgende:
Vandaag is het zo ver![]()
Gaat hier iemand naar Werchter?
90% zekerquote:Op dinsdag 14 maart 2006 06:57 schreef daeri het volgende:
quote:PLACEBO
06/03/2006
La Cigale
Paris, France
01. Meds
02. Infra-red
03. Drag
04. Space Monkey
05. Because I Want You
06. Follow The Cops Back Home
07. Black eyed
08. Post Blue
09. Song To Say Goodbye
10. Blind
11. One Of A Kind
12. 36 Degrees
13. Bitter End
14. 20 Years
15. Encore
16. Running Up The Hill
17. Special K
18. Nancy Boy
90% zekerquote:Op dinsdag 14 maart 2006 06:57 schreef daeri het volgende:
Heb niet zoveel placebo shows, maar 23/4/2005 speelden ze Nancy Boy ook (weer?).quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:28 schreef Tr0ublegum het volgende:
Spelen ze Nancy Boy dan weer live? Dat hebben ze toch een hele tijd niet gedaan toch? Wel een leuke setlist in ieder geval
quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:07 schreef LuQas het volgende:
Ooeee, ik krijg vooral voorvocht van die toegift. Running up that hill! EnNancy Boy
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |