abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27417327
laatste bericht:
quote:
Kreeg net de nieuwsbrief binnen en daarin staat het volgende:

Placebo: The New Album

Placebo are on the eve of returning to the studio to start recording their 5th studio album. The new album due for release in 2006 is being produced by Dimitri Tikavoi, who has previously worked with Placebo on tracks such as 'The Ballad of Melody Nelson and 'Running Up That Hill'.

Keep checking http://www.placeboworld.co.uk in the coming weeks for news of some special studio updates.
Game on
pi_27420321
woehoeeee
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:01:17 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27420381
Cool!

Die DVD he, is die goed?
pi_27420396
2006.. ja waarom niet :")
pi_27424119
Woei!
Sit back, relax.
pi_27424353
Die DVD met het concert in Parijs? Ja, die is ijzersterk!
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 28 mei 2005 @ 12:14:38 #8
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_27429016
Woei, ik krijg dat bericht ook net in mijn mailbox!!!

Ik hoop op een album in de trant van Placebo/Without you I'm Nothing maar ik heb zo'n vermoeden dat men op de Sleeping-with-Ghosts-manier doorgaat. Wat ook niet verkeerd is, maar toch.
Afrika Paprika
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:18:17 #9
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_27432017
Hopelijk komt er dan ook weer een tour (door Europa!).

Die DVD is inderdaad erg goed!
  zondag 29 mei 2005 @ 14:22:51 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27451919
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 23:01 schreef pfaf het volgende:
Dat duurt nog wel even.
ja.
  zondag 29 mei 2005 @ 16:15:39 #11
62964 Little_Acorn
You would know
pi_27455104
Die DVD met alle clips is zeker ook aan te raden!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:51:42 #12
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_27535550
Ik ga vast sparen voor als het nieuwe album uitkomt, dat lijkt me wel verstandig. Het zou erg zijn als ik juist dan geen geld zou hebben...
  woensdag 1 juni 2005 @ 10:27:48 #13
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_27536653
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:51 schreef geertje89 het volgende:
Ik ga vast sparen voor als het nieuwe album uitkomt, dat lijkt me wel verstandig. Het zou erg zijn als ik juist dan geen geld zou hebben...

Meen je dit serieus?
Afrika Paprika
pi_27611834
Wooohooo Placebo.. Live Aid.. Parijs.. 2 Juli geloof ik.
Sit back, relax.
pi_27612737
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 10:27 schreef LuQas het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?
1 euro per maand sparen, oef, lastig
  maandag 4 juli 2005 @ 21:38:53 #16
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_28491342
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:27 schreef Burger_Queen het volgende:
Wooohooo Placebo.. Live Aid.. Parijs.. 2 Juli geloof ik.
Jah, en ze zonden het niet eens uit op de tv
  maandag 4 juli 2005 @ 22:44:58 #17
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28493961
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:38 schreef geertje89 het volgende:

[..]

Jah, en ze zonden het niet eens uit op de tv
Ze stonden wel in de programering van NED 3 rond vijf voor half 1 ('s avonds), maar daar hebben ze zich niet aangehouden? Gelukkig voor mij dan dat ik niet gewacht heb en naar bed ben gegaan (moest zondag vroeg de trein naar belgie hebben).
pi_28497721
Goed nieuws.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:23:04 #19
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28497921
heb net weer mn hele Placebo collectie teruggeluisterd: het is toch wel goed hoor!!
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:08:59 #20
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_28528285
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef soul114 het volgende:

[..]

Ze stonden wel in de programering van NED 3 rond vijf voor half 1 ('s avonds), maar daar hebben ze zich niet aangehouden? Gelukkig voor mij dan dat ik niet gewacht heb en naar bed ben gegaan (moest zondag vroeg de trein naar belgie hebben).
Ik heb tot 3 uur gekeken, maar ze vonden Pink Floyd belangrijker.
Sommige dingen zijn te begrijpen.
pi_28536611
Je kan het bekijken op de aol site. Hierzo.
Sit back, relax.
pi_28555906
Placebo
  woensdag 6 juli 2005 @ 19:27:19 #23
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_28560447
http://www.placeboworld.co.uk/news/live8/live8brian.html (2.6 MB, Quicktime)

Weet niet of iedereen die al had gezien, Brain (met zijn kapsel?) over live 8.

* gaat live8 clipjes kijken
  vrijdag 8 juli 2005 @ 16:59:03 #24
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_28628989
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 01:40 schreef Burger_Queen het volgende:
Je kan het bekijken op de aol site. Hierzo.
Ook al per artiest of alleen nog maar alles achterelkaar (zoals de laatste keer dat ik keek)?
pi_28799211
Per artiest.
Sit back, relax.
  zondag 7 augustus 2005 @ 17:37:17 #26
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_29488733
Iedereen het waardeloze backstage Live8 filmpje gezien?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:57:37 #27
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_29825223
voor de mensen die een goede Placebosite zoeken:
www.placebo-house.ru
pi_29868896
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:18 schreef soul114 het volgende:
Hopelijk komt er dan ook weer een tour (door Europa!).
Hopelijk ook in NL
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  FOK!fossiel zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:33:01 #29
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_31772163
Afgelopen week ook de DVD gekocht van Live @ Paris. Wat een steengoede DVD zeg. Heerlijk .
Erg gave versie van Soulmates/Sleeping With Ghosts, helemaal met die videobeelden er tussendoor. Wat een fantastisch nummer ook .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:00:16 #30
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_31782383
taste in men is gaaf, vooral die intro op de live dvd als Stef gaat dansen in de HMH was dat nog cooler
pi_31782826
die dvd is zo'n beetje de beste muziekDVD die ik ken... vooral de opening is echt geweldig... maar bij sommige nummers ook erg leuk gemixte beelden...
Spread your love like a fever!
pi_31799760
Die dvd is echt geweldig inderdaad!!

Hey hebben jullie trouwens al de roddels gehoord over Brian? Dat hij een zoontje zou hebben, Cody. Ik weet het niet hoor.
Sit back, relax.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:40:02 #33
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_31801815
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:27 schreef Burger_Queen het volgende:
Die dvd is echt geweldig inderdaad!!

Hey hebben jullie trouwens al de roddels gehoord over Brian? Dat hij een zoontje zou hebben, Cody. Ik weet het niet hoor.

Ik geloof niet dat ik me daar veel bij voor kan stellen
Afrika Paprika
pi_31819829
De opening van die DVD is echt super! Krijg er zo al een soort van rush van
Don't give a damn 'cause i'm proud of what I am!
  donderdag 15 december 2005 @ 12:21:32 #35
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_33098867
Er is weer nieuws aan het front:

World Exclusive o.s.ä. Teil 6
First Impressions Of Placebo
[07.12.05 20:00]
Im März erscheint das neue, bis dato noch unbetitelte Placebo-Album. Das fünfte, rechnet man die Retrospektive "Once More With Feeling" trotz zweier neuer Songs nicht mit ein. Was wir nicht tun. Produziert hat dieses Mal Dimitri Tikovoi, der zuletzt z.B. einige famose Goldfrapp-Remixe ablieferte. Was also ist da zu erwarten, die Gitarren eingemottet und fortan nur noch Bits und Beats? Per Eilbrief hat Brian Molko direkt aus dem Studio schon einmal 9 der 13 auf dem Album enthaltenen Songs zu unseren Händen geschickt. Nun ja, nicht direkt. Aber im Umschlag war immerhin eine Einladung zu einer exklusiven Listening-Session in Köln heute morgen. Lassen wir uns nicht nehmen, soviel ist klar. Und: Wir waren weltweit die ersten, die das Material zu Gehör bekamen. Noch etwas rot im Gesicht über soviel Ehrehrbietung, hier einmal die gesammelten Eindrücke. Titel hatte die Band selbst noch nicht parat.
Der erste Track, den wir hören, beginnt mal gleich forsch mit einer lofi-Akustikgitarre, zu der sich dann rasch die bekannte Stimme mischt. Ein Uptempo-Song, und man möchte gerade "typisch Placebo" notieren - da haucht eine fremde Frauenstimme ein "Baby, did you forget…?" in den Song. Huch! Erste Annahmen in die Runde geworfen: Das ist Alison von The Kills. Na, das geht ja gut los.
Track 2 stampft auf düsteren, dirty beats daher und bestätigt die bis dato unbestätigte Annahme, es gehe auf Album Nummer 5 etwas elektronischer zur Sache. Dann kommt die Rockgitarre und in das White Noise-Schneegestöber prophezeit Molko eindringlich: "Someone call an ambulance, there's gonna be an accident".
Track 3, wohlgemerkt die Reihenfolge ist (noch) beliebig gewählt, wandelt dann wieder auf Indie-Rock-Pfaden, die offene Placebo-Gitarre ist da - insgesamt aber bleibt ein schwächere Eindruck.
Es folgt Track 4, die erste Single mit dem Titel "Song To Say Goodbye". Eine Art Brief an sich selbst, wie Molko im anschließenden Interview erläutert. Und was hat er sich zu sagen? "You're one of God's mistakes, you crying tragic waste of skin…" Und von der "needle and the damage done" ist da die Rede. Wo haben wir das schon mal gehört? "Die Welt braucht keinen weiteren toten Rockstar, das ist ein verdammtes Klischee" sagt er. Dem ist nichts hinzuzufügen. Musikalisch bewegen wir uns auf dezenten Piano-Zehenspitzen, stoßen uns aber immer wieder an dissonanten Röhrenglocken, die da vom bleiernden Himmel hängen. "My, oh my." Starker Track.
Track 5, eine langsamere Nummer, die zum Schluss zu einer beeindruckenden Geräuschkulisse anschwillt. "Follow the cops back home and rob their houses" fordert Molko. Nach Riots klingt der Song aber nicht.
Eine geradeaus-Techno-4/4-Takt-Beat treibt den 6. Track voran, die Großraumdisko frohlockt. Aber auch hier fordert Rock seinen Teil vom Kuchen - und kriegt ihn.
Der schönste Track - nach dem ersten wie dem zweiten Hören - "Pierrot The Clown" und also: Melancholie und die unendliche Traurigkeit. Auf einem Rumpel-Beat klingt ein Glockenspiel und Molko singt: "If you ever come around, the city or the suburbs of this town, I'll be wallowing in sadness, wearing a frown, like Pierrot the Clown."
Und schon wieder ein durchlaufender Beat auf dem düsteren Elektronikrock-Bastard Nummer acht. In vielen Passagen auf dem Album ist Molkos Stimme extrem in die Musik eingebettet. Dann wieder schwingt sie sich, wie hier, in höchste Höhen. In den Äther.
Der finale Track der Listeningsession schließlich, ein düsterer Walzer, der Brian Molkos Stimme von einer ganz anderen Seite zeigt. Recht basslastig und im Vordergrund erzählt sie vom Morgen danach. "In the cold light of morning, when the party gets boring, you're high". So klingt ein sich langsam und unerbittlich nähernder Kater.

http://www.intro.de/musik/news/1133982000
  donderdag 15 december 2005 @ 12:21:59 #36
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_33098874
Ook komt placebo op rockj im park en rock am ring
pi_33098971
Oei, ik ben érg benieuwd naar het album.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:26:54 #38
135359 prutser_benny
I can ensure you I’m
pi_33101883
Placebo is cool
  donderdag 15 december 2005 @ 15:54:22 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33104330
Kan er iemand een korte samenvatting geven, ik versta geen duits.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:55:53 #40
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33175864
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef geertje89 het volgende:
Ook komt placebo op rockj im park en rock am ring
Isle of Wight en een festival in Bankok.

Album komt trouwens 13 maart 2006 uit
quote:
First new album details revealed!

With the album now completed, produced by Dimitri Tikovoi and mixed by Flood, we can reveal some more details, including the much anticipated release date. The 5th, as yet untitled, studio album will be released on Virgin Records on 13th March 2006.

The album will feature a track with guest vocals from Alison ‘VV’ Mosshart from the Kills, called ‘Meds’. Other track titles that can be revealed at this early stage are, the incredible ‘Space Monkey’, another huge twist in the musical tale of Placebo, also the track ‘Because I want you’.

You can read more of the bands thoughts on the album in an interview in Kerrang! magazine, out now in the UK.
Heb het duitse stukje nog niet gelezen, dus misschien zeg ik nu dingen die al bekend waren... zie het dan als samenvatting
  zondag 18 december 2005 @ 00:20:24 #41
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33179108
quote:
Op donderdag 15 december 2005 15:54 schreef placebeau het volgende:
Kan er iemand een korte samenvatting geven, ik versta geen duits.
Is duits niet verplicht in Belgie?

Toch maar even een poging gedaan:

Het gaat over een aantal [9 van de 13] van de nieuwe tracks van het aankomende album, die de schrijvers van het stukje mochten luisteren.

Track 01
up tempo / typisch placebo / Kills zangeres die wat zingt
Track 02
Meer electronisch / beats en later rockgitaar
Track 03
Indie Rock + Placebo gitaar[werk] / maakt een zwakkere indruk
Track 04 (titel: Song To Say Goodbye)
Kan hier niet echt veel van maken (staan wat quotes uit de song en van interview met brian) -- sterke song.
Track 05
Rustig nummer en op het eind wat opzwellend [?]
Track 06
rechttoe rechtaan-Techno-4/4-Takt-Beat drijft deze song, maar ook hier komt de Rock weer in het spel en overwint[?]
Track 07
Beste nummer. Melanchonish-droevig. Op een rumpel beat [wat voor een beat?] klinkt een klokkenspel en zingt Molko "If you ever come around, the city or the suburbs of this town, I'll be wallowing in sadness, wearing a frown, like Pierrot the Clown."
Track 08
Beat / Electronisch. Brians stem is 'samengesmolten' met de muziek zoals ook bij de andere nummers. Swingend tot de hoogste hoogtes.
Track 09
Laat een andere kant van Brian's stem zien; bas-achtig[?] en in de voorgrond. Gaat over de morgen na een party: "In the cold light of morning, when the party gets boring, you're high" zo klinkt een onvermijdelijke en langzaam naderende kater.

(zal wel niet helemaal kloppen).
  donderdag 22 december 2005 @ 01:19:16 #42
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33296520
hartelijk dank! (ik lees het rijkelijk laat) het staat ondertussen in mijn agenda
Ik had maar één uur duits in de week. Maar mijn Frans en E,ngels zijn vrij goed
pi_33405872
Uit de visions (een duits blad, vertaald door een lief meisje die ik ken):

But it went differently

"People say a lot about us: pretentious, theatrical, exhausting, made-up... But there's one thing we've never been: lazy." Brian Molko, the smartass. Suddenly, the next Placebo album is finished. And it's surprising at that.

Actually, they wanted to take their time, finish 2005 with a few song ideas but without any concrete album plans. When VISIONS visited them about a year ago at their holiday home in South France, the atmosphere was relaxed: No Stress, don't expect anything before Summer 2006. Understandable. The one and a half years-long exhausting tour had worn them out, the Best Of album, along with the Live DVD, gave enough presence without them having to release anything new.Sure: First ideas were there. More electronic, more single-working while sending the work beack and borth, a studio at the Cote d'Azur where they could do something anytime but never had to and more often than not, they just didn't. Well, months in the sunniest region of Europe teach even Londoner Rain-kids to be lazy - they thought. Wrong: Just like with the much appreciated farewell gig at London's Wembley Arena, shortly before it was torn down, they couldn't say no to an extensive South America-tour.
After that, Brian went to India, "equipped with a backpack and an old, worn-out Telecaster", where a lot of songs were written "which were so good that it gave me an enormous amount of self-esteem. I got rid of everything, from 'Nancy Boy' to 'The Bitter End'." And out came what had to come out: As soon as he got back, they went to the venerable RAK-Studios in London, together with Dimitri Tokovoi, the guy, who had already produced a lot of their b-sides and cover songs but, strangely, never an album. Only eight weeks later the recording was finished. Anyway: If you didn't know better, you could believe they had to meet a deadline. They invited a select amount of press to a first listening session at the end of November; even though they hadn't even finished mixing, which was done by Rock producing-legend Flood.
And the hurrying continued: On Saturday, 3rd December, at eleven in the morning, the mixing was finished - "precisely one hour before the ultimate deadline, because Flood had to catch a flight at three to get to his next job with a Superstar-band", Molko jokes.
Five days later, we're sitting in Berlin again for a detailed talk about an album which is as fresh as milk in the utter and which has no name, tracklist, no selected singles or any final song selection at all. But it is definitely no early-born or even an underdone quick shot, the opposite is the case: Placebo have never sounded that mature, multifaceted, focused and at the same time open and accessable on the whole length of an album. This is the impression given by the at this point presented songs. The journey goes from elegiac ballads with tremendous sound to tough, right-in-the-fave rock whips, as fresh and immediate as the first album. What's noticable: The excitement which can be seen in the arrangement and - even more so - in the song structures. There isn't a single song which resambles the classic rock scheme like "The Bitter End" - instead the melodies, hooks and surprisingly hot tempered beats wander from one point to the next, keep making little stops and more often than not, end in orchestral Crescendi or bonedry guitar storms after only about three minutes. "Two words describe everything which has to do with this record", says Molko. "Absolute honesty towards the song and the realization how much you can do with very little material." This means: almost no computers, a classic piano where "there used to be five of our twenty-five keyboards", and quite often just one melody per song, but varied a million times and never identically sung. An absolute surprise, even for Placebo themselves. After all, they're talking with a clean conscience. "When we said the next album would be electronic, we weren't lying", says drummer Steve Hewitt. "We believed it. But then, everything went differently." What went differently and why will be revealed in detail in the next issue.
Sit back, relax.
pi_33453142
Tvp
  maandag 9 januari 2006 @ 19:30:15 #45
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33875946
Krijg net een mailje van placoboworld.co.uk:
quote:
Hear the first play of the new single tonight!

You can hear the world exclusive play of 'Because I Want You' on Steve Lamacq on Radio 1 tonight at approximately 10.30pm, or online, www.bbc.co.uk/radio1 .

Go to www.placeboworld.co.uk for more information about 'Because I Want You', and about the forthcoming album.
Half 12 (Nederlandse tijd) dus!
pi_33887285
Ik heb hem net gehoord, was wel apart.. beetje een nieuwe stijl..
Wel ff wennen.. moet hem denk ik wel een paar keer gehoord hebben..
Maar het was wel aardig..
pi_33887346
het is toch nog geen half 12
pi_33889117
Hij kwam iets eerder.

Ik ben wel blij verrast! Old school Placebo hoera!

Edit: Even opgeschreven.

Lyrics:

Fall into you
Is all I seem to do
When I hit the bottle
Cuz I'm afraid to be alone
Tear us in two
Is all it seems to do
As the anger fades
This house is no longer a home

Don't give up on the dream
Don't give up on the wanting
And everything that's true

Because I want you to
Because I want you to
Because I want you to
Because I want you
Because I want you

Stumble into you
Is all I ever do
My memory's hazy
And I'm afraid to be alone
Tear us in two
Is all it's gonna do
As the headache fades
This house is no longer a home

And everything that's true

Because I want you to
Because I want you to
Because I want you to
Because I want you
Because I want you

Because I want you to
Because I want you to
Because I want you
Because I want you

Fall into you
Is all I ever do
When I hit the bottle
Cuz I'm afraid to be alone
Tear us in two
Tear us in two
Tear us in two

Because I want you to
Because I want you to
Because I want you
Because I want you

Because I want you to
Because I want you to
Because I want you
Because I want you
Sit back, relax.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 02:31:19 #49
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33892313
ik heb het dus gemist, iemand een opname?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:10:04 #50
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_33893598
Afgelopen weekend had ik de DVD Soulmates never die bij de post zitten. Erg goed! De afsluiter met Frank Black vond ik ook erg leuk om te zien.

Als ze dit jaar gaan touren, ben ik er zeker bij. Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe nummer...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:26:08 #51
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_33915685
Show is nog te luisteren op bbc site:

http://www.bbc.co.uk/radi(...)ml?radio1/lamacqlive

even door spoelen naar 2uur10 mins
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:13:22 #52
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_34223421
Nieuwe album is gelekt!!!

*Gaat luisteren!*
pi_34227567

Arme Placeboys.
Sit back, relax.
pi_34240229
Heb de openings- en titeltrack gehoord en die knalt er lekker in

01. Meds (feat. VV of The Kills)
02. Infra-Red
03. Drag
04. Space Monkey
05. Follow The Cops Back Home
06. Post Blue
07. Because I want You
08. Blind
09. Pierrot The Clown
10. Broken Promise (feat. Michael Stipe)
11. One Of a Kind
12. In The Cold Light Of Morning
13. Song To Say Goodbye
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:25:09 #55
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34240491
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:13 schreef soul114 het volgende:
Nieuwe album is gelekt!!!

*Gaat luisteren!*
En waar te vinden?
Afrika Paprika
pi_34240717
Hoe heet het nieuwe album eigenlijk?
pi_34240851
Meds, zoals je kan opmaken uit mijn post
Steppin out tonight
pi_34241273
Het wordt wel weer tijd dat Placebo naar Nederland komt. Voor het eerst en laatst gezien op Pinkpop 2003, was een leuk optreden.
pi_34241410
Nieuw album betekend automatisch nieuwe concerten
Steppin out tonight
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:02:29 #60
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_34249937
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:25 schreef LuQas het volgende:

[..]

En waar te vinden?
Kijk even rond op het forum van graz.nl (off-topic>>eerlijk zullen we alles...)

Goed album!
pi_34255714
Chill album idd.. wel wennen.. maar goed idd!

pi_34256275
Het nieuwe album is binnen dus ik ga het zeker beluisteren. Ben benieuwd!
pi_34258426
Afgelopen weken ben ik weer flink op jacht geweest om b-sides van placebo proberen te bemachtigen..

http://www.alwaysontherun.net/placebo2.htm

Staan best veel nummers die ik nog niet heb, misschien dat iemand me kan helpen met een verdere zoektocht..

Dit heb ik op het moment zo'n beetje van de b-sides mocht het jullie intereseren

http://rapacity.nl/images/b-side.html
-
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:02:59 #64
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34260208
Joechei, ga hem zometeen luisteren!!!!!

Ik was er de laatste tijd niet meer zo veel mee bezig, maar een nieuwe Placebo-plaat is eigenlijk zo vet! Kan niet wachten om ze weer live te zien!
Afrika Paprika
pi_34261171
Van de officiële site.

19.01.06

'MEDS' the new album - released 13.03.06

'Well, if you haven’t already heard through the grapevine, then here it is officially, the fifth Placebo album title is called ’MEDS’.

The track listing is as follows:

1. Meds
2. Infra-red
3. Drag
4. Space Monkey
5. Follow The Cops Back Home
6. Post Blue
7. Because I Want You
8. Blind
9. Pierrot The Clown
10. Broken Promise
11. One Of A Kind
12. In The Cold Light Of Morning
13. Song To Say Goodbye
Sit back, relax.
pi_34262369
Whoehoe!
Hij is binnen!! (jaja, ik ga hem uiteraard ook gewoon kopen als ie echt uit komt )
Maar nu lekker luisteren!
pi_34262795
Ik vind Meds beter dan de single Because I want you. Of ligt dat aan mij...
Steppin out tonight
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:00:15 #68
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34262922
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef chansadres het volgende:
Vind ik ook ja.

Ik ben de cd nu voor de eerste keer aan het luisteren. Hij klinkt redelijk tot nu toe. Ik mis nog wel een beetje de echte scherpe gitaren uit the Bitter End, Special K enzo.

Blind is erg mooi, evenals Space Monkey. En follow the cops back home.
Afrika Paprika
pi_34263122
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef chansadres het volgende:
Ik vind ze allebei behoorlijk okee.

Maar Meds is wel heeeel erg goed ja!
Heel erg in your face en melancholiek tegelijk.
Wel herkenbaar als Placebo, maar tegelijkertijd ook eindelijk een behoorlijke groei in de muziek. Die stem in de bridge is echt heel heftig. Is hij dat nou zelf of een zangeres, of een ander bandlid?
pi_34264284
Ik heb ze allemaal gehoord.
Eerste indruk:

1 Meds; geweldig nummer, wat mij betreft meteen het beste nummer van het album. Wat ik al zei, echt een uitbreiding van hun eigen geluid, wel herkenbaar als Placebo, maar toch beter en origineler dan alles van hun vorige album.
2 Infra Red; leuk nummer, meer in hun gebruikelijke lijn.
3 Drag;hetzelfde als nummer 2
4 Space Monkey; super refrein, weer origineler dan wat ze op het vorige album lieten horen.
5 Follow The Cops Back Home; best mooi, maar wel weer erg herkenbaar kijkend naar eerdere nummers.
6 Post Blue; Weer zo'n origineel nummer, ze kunnen het echt.
7 Because I want you; Placebo oud en vertrouwd weer, maar wel erg lekker.
8 Blind; Weer net even dat beetje meer, vooral in het refrein is een heel mooi popliedje verborgen.
9 Pierrot the clown; Ben ik niet zo weg van, teveel als tig andere Placebo nummers die ik al niet super vond.
10 Broken Promise; herkenbaar maar mooi, meer de oudere betere Placebo van de eerste 2 albums.
11 One of a kind; doet me niet zo veel. Beetje veel herhaling.
12 In the cold light of morning; wel origineel, maar mist wat mij betreft een beetje een hoogtepunt.
13 Song to say goodbye; misschien wel meer in de lijn van de vorige albums, maar dan wel een stuk beter.

Ik vind dit album echt een behoorlijke verbetering ten opzichte van het vorige album.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 00:51:35 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34264763
Ah, een echte fan wacht natuurlijk tot de plaat in de winkel ligt.

Best nog lang eigenlijk
pi_34264827
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef Lamon het volgende:
Is hij dat nou zelf of een zangeres, of een ander bandlid?
Dat is VV van The Kills.
Sit back, relax.
pi_34264835
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 00:51 schreef placebeau het volgende:
Ah, een echte fan wacht natuurlijk tot de plaat in de winkel ligt.
Waarom?

Een echte fan gaat naar concerten, koopt iedere cd en draait de muziek zoveel als zij/hij kan, okee.
Maar dat punt mis ik echt compleet.
pi_34283200
Meds klinkt best aardig eigelijk
pi_34284685
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:02 schreef soul114 het volgende:

[..]

Kijk even rond op het forum van graz.nl (off-topic>>eerlijk zullen we alles...)

Goed album!
wat een onmogelijk forum is dat zeg maargoed ik heb 'm bijna op een andere manier binnen.. ben benieuwd.
pi_34304249
Hmm. Ik denk dat het zo'n groeialbum is. ik ben er na 1x luisteren nog niet echt heel erg van onder de indruk, zegmaar. Alleen Broken Promise springt er voor mij echt uit.
pi_34305214
Erm,, waar vind ik die link nou? Ik zit in dat topic maar vind em nergens (of ben ik te laat ofzo?)
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:15:14 #78
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_34305440
pag 35 reactie 867
  FOK!fossiel zaterdag 21 januari 2006 @ 12:31:57 #79
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_34305882
Meds heeft wat weg van 20 years qua opbouw... het blijft me net iets te vlak, maar klinkt wel goed verder!
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_34305944
Dank U geweldig!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:58:55 #81
139649 Sjonge11
Lekker wel, of niet dan?
pi_34316390
Het is.... erg luisterbaar, maar ook best voorspelbaar... sommige liedjes (Space monkey, Follow the cops back home, One of a kind) zijn tof, maar ik mis echt vernieuwende dingen en gave electronica... na ja, ze wilden er een rauw album van maken, das iig gelukt. Zo goed als Without you I'm nothing wordt het toch nie meer.

Ik blijf Meds nog wel even luisteren
deviant|defiant
pi_34328112
Heb een paar nummers gehoord, klinkt goed. Ik kan pas echt een mening vormen als ik het album wat vaker hebt gehoord maar het belooft veel goeds!
  zondag 22 januari 2006 @ 17:12:40 #83
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34348390
Meds - Een redelijk typisch Placebonummer. Het begin is net als Every you and Every me, maar kan er tekstueel in geen enkel opzicht aan typen. Muzikaal eigenlijk ook niet. Toch wel een aardig nummer.

Infrared - Erg leuk, vrolijk, fijn, gezellig, leuk!

Drag - Het minste nummer op de cd vind ik. Op zich wel geinige teksten maar het kan me niet echt boeien.

Space Monkey - Ik vind deze een beetje geil

Follow the Cops back Home - Dit is echt de oude Placebo, erg in de lijn van Without you I'm nothing. (Ask for Answers-achtig).

Post Blue - Meezinger (in de goede zin van het woord). Tekstueel erg goed ook.

Because I want you Logisch dat dit de eerste single van de cd is. Stampen enzo.

Blind If I could tear you from the ceiling

Pierrot the Clown Briljante titel, erg zielig beteur-kijk liedje.

Broken promise Dit is het meest vernieuwende nummer van de cd. Ik denk dat deze even op me in moet werken nog, maar ook nu al erg fijn.

One of a Kind Ook weer old-school Placebo. Doet me beetje denken aan Bionic, 36 degrees enzo.

In the cold light of morning Ik vind dit een beetje Protect me from what I want, maar dan veel slechter. Dit kan beter.

Song to say goodbye to Typische afsluiter. Maar ik vond Centrefolds een stuk beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door LuQas op 23-01-2006 18:32:27 ]
Afrika Paprika
  maandag 23 januari 2006 @ 18:15:07 #84
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_34385346
Ik mis nog een beetje een vonk, maar ja, ik heb um nog niet afgeschreven. Het album is me momenteel wat te vlakjes, veiliger misschien wel mijn inziens.
pi_34399103
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:15 schreef bigshadow het volgende:
Ik mis nog een beetje een vonk, maar ja, ik heb um nog niet afgeschreven. Het album is me momenteel wat te vlakjes, veiliger misschien wel mijn inziens.
Grappig, dat had ik juist weer met Sleeping With Ghosts.
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik in eerste instantie redelijk enthousiast was over dat album, omdat ik het helemaal niet zo op had met Black Market Music.
Nu merk ik dat, terwijl ik Black Market Music nog wel eens op heb staan, ik Sleeping with Ghost (op Bitter End na) eigenlijk helemaal oversla.

Ik vind dit album qua sfeer een beetje teruggrijpen op het tweede album, maar dan iets ingetogener, en tegelijkertijd zie ik muzikaal gezien juist wat progressie.
Sommige refreintjes zijn wat minder ongecontroleerd, soms bijna pop-achtig, en dat maakt het wel mooier wat mij betreft.
En toch is er tegelijkertijd ook wat geexperimenteerd met de zang en de keuze van instrumenten. Meer piano, de zang is wat subtieler hier en daar, en volgens mij ook wat meer gebruik van samples/loopjes of hoe je die dingen ook noemt.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:20:39 #86
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_34401083
quote:
Op maandag 23 januari 2006 23:57 schreef Lamon het volgende:

[..]

Grappig, dat had ik juist weer met Sleeping With Ghosts.
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik in eerste instantie redelijk enthousiast was over dat album, omdat ik het helemaal niet zo op had met Black Market Music.
Nu merk ik dat, terwijl ik Black Market Music nog wel eens op heb staan, ik Sleeping with Ghost (op Bitter End na) eigenlijk helemaal oversla.

Ik vind dit album qua sfeer een beetje teruggrijpen op het tweede album, maar dan iets ingetogener, en tegelijkertijd zie ik muzikaal gezien juist wat progressie.
Sommige refreintjes zijn wat minder ongecontroleerd, soms bijna pop-achtig, en dat maakt het wel mooier wat mij betreft.
En toch is er tegelijkertijd ook wat geexperimenteerd met de zang en de keuze van instrumenten. Meer piano, de zang is wat subtieler hier en daar, en volgens mij ook wat meer gebruik van samples/loopjes of hoe je die dingen ook noemt.
Ik moet wel bekennen dat ik al in geen tijden een van de albums heb opgezet, maar waar ik vroegah zo kon genieten van het snerpende geluid, de agressie van sommige nummers vind ik dat niet meer zo terug in de laatste twee. Ik ben het met je eens dat ze een iets andere richting zijn opgegaan, een wat subtielere richting, en ja, ze zijn wat meer gaan experimenteren. Dat mag natuurlijk ook (aardig van mij he, maar bands groeien natuurlijk), en ik vind het ook zeker niet slecht, het coverwerk is er iig wel op vooruitgegaan
Maar persoonlijk heb ik het liever iets minder belijnd zoals nu in het huidige werk. Geef mij maar dat gejengel en gejank, niet dat nette gezang
pi_34408510
Ik ben er ook nog niet zo enthousiast over.. Ik heb er nog geen nummers op ontdekt die ik eindeloos zou kunnen luisteren (zoals ik dat heb met bv Teenage Angst, Every you every me, Blackeyed). Misschien moet ie nog een beetje groeien, maar normaal vind ik Placebo cd's al goed vanaf de 1e keer dat ik ze hoor (behalve Sleeping with ghosts die ik ook nogal vond tegenvallen, op een paar nrs na).
pi_34412497
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:12 schreef LuQas het volgende:
Because I want you Logisch dat dit de eerste single van de cd is. Stampen enzo.

Song to say goodbye to Typische afsluiter. Maar ik vond Centrefolds een stuk beter.
"Because I want you" is toch alleen de eerste single voor Engeland? De rest van Europa heeft 'Song to say goodbye" als single.

Off-topic: het irriteert me dat er in NL geen plaats op de radio is voor dit soort muziek terwijl Studio Brussel een placebo single als Hot Shot kan uitbrengen.
My love was Disco
Now it's Discount
A shoppingmall of Lust
pi_34428884
Na één luisterbeurt ben ik vooral onder de indruk van 'Space monkey'...
  woensdag 25 januari 2006 @ 22:45:36 #90
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_34464447
Via graz forum:
quote:
Date City & Venue Country

FEB
19.02.06 Bangkok 100 Rock Festival Thailand

JUNE
02.06.06 Rock Im Park Germany
04.06.06 AM Ring Germany
09.06.06 Isle Of Wight Festival UK
16.06.06 Nova Rock Festival Austira
17.06.06 Interlaken Festival Switzerland

JULY
19.07.06 Roskilde Denmark
22.07.06 Paleo Switzerland
29.07.06 Werchter Beligium
bron: http://www.placeboworld.co.uk/tour/index.html
pi_34466469
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik dit jaar weer naar Werchter moet gaan.
pi_34478146
Ik erger me nogal aan die zangeres in Meds, ze zingt met zo'n irritante hoor-mij-eens-geil-zingen-stem
  donderdag 26 januari 2006 @ 15:12:00 #93
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34482682
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik erger me nogal aan die zangeres in Meds, ze zingt met zo'n irritante hoor-mij-eens-geil-zingen-stem
Eens.
Afrika Paprika
pi_34483822
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nee joh, VV is tof!
pi_34491658
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:42 schreef Tom_Tom- het volgende:

Nee joh, VV is tof!
Nah!
Sit back, relax.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:51:08 #96
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_34491985
kvin Space Monkey een soort van vervolg op Leni BM heeft ook al een deel van die tekst bij de live versie van Leni gezongen geloof ik (beside astride her, I die inside her), maar k kan em nergens vinden
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:51:53 #97
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_34492015
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:51 schreef Joesse het volgende:
kvin Space Monkey een soort van vervolg op Leni BM heeft ook al een deel van die tekst bij de live versie van Leni gezongen geloof ik (beside astride her, I die inside her), maar k kan em nergens vinden
Leni
Afrika Paprika
pi_34543157
Heerlijk album dat meds! Michael Stipe erbij op Broken Promise ligt ook behoorlijk fijn in het gehoor
pi_34667907

Because I Want You

vinyl
Because I Want You
Because I Want You (Ladytron Mix)

CD1
Because I Want You
Because I Want You (Russell Lissack Bloc Party Remix)

DVD single
Because I Want You
36 Degrees 2005
Because I Want You (Ladytron Club Mix)
Because I Want You (video) and bonus

------------------------------------------------------

Song To Say Goodbye

vinyl
Song To Say Goodbye (Radio edit)
Because I Want You - (Ladytron Remix)

single
Song To Say Goodbye (Radio Edit)
(Russell Lissack Bloc Party Remix)

MAXI CD
Song To Say Goodbye (album version)
36 Degrees (Live from Wembley)
Because I Want You (Russell Lissack Bloc Party Remix)
Because I Want You (Ladytron Club Mix))

-----------------------------
Sit back, relax.
pi_34668976
Belachelijk dat je er op de Nederlandse radio zo weinig (niets) van hoort. Op Studio Brussel draaien ze al weken de hele dag Song to Say Goodbye.
pi_34669621
Ja echt vaag terwijl ze hier toch redelijk populair zijn volgens mij.
Sit back, relax.
  woensdag 1 februari 2006 @ 02:05:15 #103
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_34669640
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:41 schreef Liejannuh het volgende:
En ze staan op Rock Werchter 2006
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:37:20 #104
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_34678235
Na twee keer beluisteren van het nieuwe album ben in enthousiast! Met name "Meds", "Song to say goodbye", "Broken Promise" en "Follow the Cops back Home" springen er wat mij betreft uit... Ik ga 'm straks nog maar weer eens opzetten!

Kan niet wachten tot we de heren weer eens live aan het werk kunnen zien
pi_34688565
Dat kan op: 03.06.06 Pink Pop Holland
  donderdag 2 februari 2006 @ 08:49:10 #106
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_34706311
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 18:49 schreef nr.126 het volgende:
Dat kan op: 03.06.06 Pink Pop Holland
Rock am Ring ligt al in de planning (daar staat nl ook onder meer Depeche Mode )... Ben wel benieuwd of Pinkpop dit jaar eindelijk de stijgende lijn weer in gaat zetten....
pi_34723758
Je kan de nieuwe clip (because I want you) bekijken op de website van Kerrang.
Sit back, relax.
pi_34908549
Nieuwe nummer klinkt goed en clippie is ook wel leuk.
pi_34910252
..... effe Limewire opstarten
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:16:53 #110
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_34949622
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 01:17 schreef bloodymary het volgende:
Belachelijk dat je er op de Nederlandse radio zo weinig (niets) van hoort. Op Studio Brussel draaien ze al weken de hele dag Song to Say Goodbye.
al 5 keer gedraaid bij 3voor12!!!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 21:19:04 #111
82319 geertje89
^ was inspiratieloos
pi_34949699
3voor12.vpro.nl en dan even zoeken op placebo, op hun artiestenpagina staat ook nog een oud interview
pi_35202459
Ik dacht dat Because I want you hun nieuwe is. Waarom zie ik dan Song to say goodbye op mtv? Maar ja, je hoor mij niet klagen.
pi_35208477
Because I want you wordt alleen in de UK uitgebracht, Song to say goodbye in the rest van Europa.
Sit back, relax.
pi_35381833
wat een heerlijk album!
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_35381937
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:10 schreef MuseMuse het volgende:
wat een heerlijk album!
moet hem nog aanschaffen
pi_35396058
Ik ben compleet verslaafd geraakt aan dit nieuwe album, echt geweldig! Zag de clip voor "Song to say Goodbye" gisteren op MTV, beetje saaie bedoening...
pi_35401822
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:03 schreef Burger_Queen het volgende:
Ja echt vaag terwijl ze hier toch redelijk populair zijn volgens mij.
Bands die er niet uitzien als afgeleefde ouwe rockers of juist nietszeggende pinups scoren niet in Nederland. Placebo heeft zijn image dus tegen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_35413779
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:40 schreef twentemeisje het volgende:
Ik ben compleet verslaafd geraakt aan dit nieuwe album, echt geweldig! Zag de clip voor "Song to say Goodbye" gisteren op MTV, beetje saaie bedoening...
Heb 'm nog niet gezien, maar saaier dan de clip van Because I want you kan ie toch niet zijn..

Dit wordt het 1e Placebo album wat ik niet ga kopen
pi_35415054
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:40 schreef twentemeisje het volgende:
Zag de clip voor "Song to say Goodbye" gisteren op MTV, beetje saaie bedoening...
Saai? SAAI? Die clip is geweldig man!
Sit back, relax.
pi_35427937
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dit wordt het 1e Placebo album wat ik niet ga kopen
Je vindt hem dus zelfs slechter dan Sleeping with Ghosts?

Ik vond dit juist een ongelooflijke verbetering tov dat album en ben weer helemaal enthousiast.
Grappig dat smaak zo kan verschillen, zelfs al gaat het over dezelfde band.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:03:42 #121
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_35440110
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik vond dit juist een ongelooflijke verbetering tov dat album en ben weer helemaal enthousiast.
Ook ik vind Meds beduidend slechter dan Sleeping with Ghosts. Het heeft een aantal aardige nummers en het luistert lekker weg, maar ik mis oprechtheid in dit album. De cd doet uiteindelijk toch een beetje aan als een aantal oude Placebo-nummers die herkauwd zijn en als een soort uilenballen weer uitgebraakt.

Wat overigens niet wegneemt dat ik ze wel weer ga zien wanneer hun tour Nederland aan doet.
Afrika Paprika
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:11:02 #122
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_35440342
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:41 schreef Burger_Queen het volgende:

[..]

Saai? SAAI? Die clip is geweldig man!
vrouw...
pi_35454647
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:11 schreef twentemeisje het volgende:
vrouw...

Hij doet me heel erg denken aan Eternal Sunshine of the Spotless mind. Dat op de weg liggen.. en onder de tafel zitten...
Sit back, relax.
pi_35457553
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:02 schreef Lamon het volgende:

[..]

Nee ho wacht, ik vind 'm wel een stuk beter dan Sleeping with Ghosts, maar die had ik blind gekocht zonder 'm eerst te downloaden.. Na dat album was ik m'n vertrouwen in Placebo een beetje kwijtgeraakt, vandaar dat ik Meds nu eerst op internet wilde luisteren. Hij boeit me niet genoeg om het origineel te kopen
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:07:40 #125
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_35647717
*schopt omhoog*

op de officiële site kan je nu stukjes van 5 nummers van het nieuwe album horen oh dammit ik ga echt weer die-hard fan worden geloof ik
pi_35647959
Goed album idd de nieuwste!!

Meds is een supernummer!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:59:14 #127
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35726750
Ik zie nu op de officiele site dat er een limit edition komt met een bonus cd[dvd?]!

Daar zal het volgende op staan:
quote:
Disc: 2
1. Documentary - directed by Ewen Bremner
2. Lyrics in 'virtual booklet'
3. Twenty Years - Live From Wembley (video)
4. If Only Tonight We Could Sleep - The Cure and Placebo (video)
5. Backstage at Live 8 (video)
6. Long Division (audio)
7. In The Cold Light Of Morning - demo (audio)
8. I Do - demo (audio)
9. Pierrot The Clown - demo (audio)
doorverwezen vanaf officiele site naar:
http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-8989762-8995665

Long division & Demo's
  zondag 5 maart 2006 @ 00:15:41 #128
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_35727252
Ben ik trouwens de enige die de zanglijn (in het begin) van Meds vind lijken op die van Skater Boy van Avril Lavigne? (wel een topnummer overigens! (Meds dan))

Sowieso erg lekkere cd weer! Nu moet ik dus wel naar pinkpop, terwijl ik niet eens veel zin heb..
watch like nobody's dancing
pi_35738662
Is Meds al uit dan?
'k heb alleen nog maar Song to say goodbye gehoord van ze, maar dat vind ik zo goed dat ik die sowiezo wil aanschaffen...
  zondag 5 maart 2006 @ 15:01:55 #130
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35741300
13 maart is officiele release datum.
pi_35942721
Vandaag de limited edition en vinyl gekocht!
Sit back, relax.
pi_35942848
Kende ze nog helemaal niet, gister op m'n stage voor het eerst gehoord en veel geluisterd.. Nu ook weer, klinkt goed

beste:

- Meds (hele fijne opbouw )
- Post Blue
- One of a kind
- Drag
- Because I want you
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_35948100
vandaag de limited versie gehaald (wel duur, 25,95) maar goed, met mooi exclusief t-shirt er gratis bij, altijd mooi megenomen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:47:35 #134
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35953389
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:33 schreef Operc het volgende:
vandaag de limited versie gehaald (wel duur, 25,95) maar goed, met mooi exclusief t-shirt er gratis bij, altijd mooi megenomen
Hoe ziet dat shirt eruit?
pi_35955130
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:47 schreef soul114 het volgende:

Hoe ziet dat shirt eruit?
Hij is heel flauw.
Sit back, relax.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:56:40 #136
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_35956742
Zeker, maar wel leuk

(bedankt voor de moeite!)
pi_35957069
(No problem! )
Sit back, relax.
pi_35991033
Ik ga hem morgen halen.. bij de FAME in amsterdam........ ik denk dat ik ook maar de limited edition ga halen... ^ ^
pi_36012985
Vandaag is het zo ver

Gaat hier iemand naar Werchter?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:16:52 #140
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36020138
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 06:57 schreef daeri het volgende:
Vandaag is het zo ver

ja
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_36021015
quote:
Vandaag is het zo ver

90% zeker
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_36067196
Volgens alle cd winkels in amsterdam krijg je bij de limited edition geen t-shirt, hoe zit dat met jullie dan?
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:18:00 #143
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36070867
Hier trouwens even setlistje van recent optreden
quote:
PLACEBO
06/03/2006
La Cigale
Paris, France

01. Meds
02. Infra-red
03. Drag
04. Space Monkey
05. Because I Want You
06. Follow The Cops Back Home
07. Black eyed
08. Post Blue
09. Song To Say Goodbye
10. Blind
11. One Of A Kind
12. 36 Degrees
13. Bitter End
14. 20 Years
15. Encore

16. Running Up The Hill
17. Special K
18. Nancy Boy
pi_36071216
Spelen ze Nancy Boy dan weer live? Dat hebben ze toch een hele tijd niet gedaan toch? Wel een leuke setlist in ieder geval
watch like nobody's dancing
  donderdag 16 maart 2006 @ 01:24:19 #145
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_36075599
"nancy boy is dead" verkondigde hij ooit, toch wel een waanzinnig nummer. Misschien zijn ze tot inkeer gekomen met betrekking tot het nummer
  donderdag 16 maart 2006 @ 02:31:29 #146
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_36076205
quote:
Vandaag is het zo ver

90% zeker
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:07:08 #147
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_36078744
Ooeee, ik krijg vooral voorvocht van die toegift. Running up that hill! En Nancy Boy !
Afrika Paprika
pi_36082178
op studio brussel kan je een placebospecial beluisteren,een leuk intervieuw met de jongens en alle nieuwe nummers.
in de free record shop is er een versie van Meds met cd,dvd en een leuk boek,je moet het wel bestellen en kost 31 euro
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:21:31 #149
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_36092676
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:28 schreef Tr0ublegum het volgende:
Spelen ze Nancy Boy dan weer live? Dat hebben ze toch een hele tijd niet gedaan toch? Wel een leuke setlist in ieder geval
Heb niet zoveel placebo shows, maar 23/4/2005 speelden ze Nancy Boy ook (weer?).

Bij 4 music presents (TV programma) spelen ze paar nieuwe nummers en sluiten ze af met nancy boy, dus -> nancy boy (weer?) live!

Wil natuurlijk niet zeggen dat dit nog kan veranderen..
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:24:59 #150
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_36092760
sloten ze ook mee af op werchter. En al die pubers maar kijken van "wat speelt ie nu", terwijl ik volledig uit mijn dak ging
pi_36103695
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:07 schreef LuQas het volgende:
Ooeee, ik krijg vooral voorvocht van die toegift. Running up that hill! En Nancy Boy !
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')