abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:47:36 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27326723
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:39 schreef du_ke het volgende:
Had de partij zonder fortuyn dan nog een ideologie?
Dat had eigenlijk de bedoeling moeten zijn.... de resultaten zijn anders.
quote:
Het was een beweging rond de persoon fortuyn anders kan ik het niet zien...
Daar zit wel een kern van waarheid in.
quote:
Ik stem ook op een ideologie maar nooit op een dode!
Vele mensen hebben PF Postuum een eerbetoon gegeven. Als startschot voor de nieuwe politiek.
GW, heeft gezien wat voor electoraat je in beweging kunt zetten als je maar de juiste snaar raakt.
Maar GW zal nooit geen PF worden, daarvoor mist hij inhoudelijke kennis en het fijnzinnige (?!) politieke spel (maar lef heeft hij zeker)..
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:48:38 #202
89730 Drugshond
pi_27326735
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
ondernemers streven in het algemeen naar kostenreductie door bv. automatisering, het kapitaal per arbeider vergroten, in het algemeen lukt dat ook door innovatie, dat zorgt voor werkeloosheid waar banengroei dat weer moet opvangen en dat kan alleen door economische groei

(heb ik het over voltijdse banen)
Klinkt als een piramide spel.....
pi_27326772
hmm goed punt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27326940
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooruit . Ik was al op de eerste happer aan eht wachten.
Dank je.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27326985
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou vraag ik je.. ... je stemt toch op een partij programma een stukje ideologie. Het is de koers van de partij niet de persoon.
Ze zouden na iedere stem aan de stemmer moeten vragen waarom hij/zij die ene partij heeft gekozen. Als ze geen inhoudelijk punt (of geen kloppend inhoudelijk punt) kunnen noemen zou je die stem apart moeten zetten. Kijken hoeveel stemmen er dan over blijven en hoe de zetelverdeling er dan uitziet.
pi_27327008
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:47 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat had eigenlijk de bedoeling moeten zijn.... de resultaten zijn anders.
[..]
Joh? Meen je dat? Natuurlijk zijn de resultaten anders! Dat kon je al mijlenver zien aankomen! Een partij die binnen een paar weken uit de grond is gestampt kan toc nooit zonder z'n grote roerganger?
quote:
Daar zit wel een kern van waarheid in.
[..]

Vele mensen hebben PF Postuum een eerbetoon gegeven. Als startschot voor de nieuwe politiek.
GW, heeft gezien wat voor electoraat je in beweging kunt zetten als je maar de juiste snaar raakt.
Maar GW zal nooit geen PF worden, daarvoor mist hij inhoudelijke kennis en het fijnzinnige (?!) politieke spel (maar lef heeft hij zeker)..
Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevonden . En referenda over de eu-grondwet zouden ook niet over Turkije of de euro moeten gaan....

GW is bij lange geen PF. Want GW is daadwerkelijk zo achterlijk als het achterend van een varken. En lef? Ik noem het liever aandachtsgeil.
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:08:57 #207
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27327020
ik hoop dat het geheim stemmen wel in stand kan worden gehouden dan op de 1 of andere manier
pi_27327094
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:06 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze zouden na iedere stem aan de stemmer moeten vragen waarom hij/zij die ene partij heeft gekozen. Als ze geen inhoudelijk punt (of geen kloppend inhoudelijk punt) kunnen noemen zou je die stem apart moeten zetten. Kijken hoeveel stemmen er dan over blijven en hoe de zetelverdeling er dan uitziet.
GL, SGP en CU zouden dan veel groter worden. VVD CDA en PvdA geminimaliseerd.
pi_27327125
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef du_ke het volgende:

Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevonden .
Ach, dat is het nadeel van een democratie. Net als "strategisch stemmen" of een "proteststem" zoals bij de SP of de LPF. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het fenomeen "eerbetoon-stem" bij PF dus ik weet ook niet of dat überhaupt een grote rol heeft gespeeld. En streep het eens weg tegen de mensen die eieren voor hun geld kozen en op het CDA of een andere partij stemde. Waar slaat de balans dan naar uit?
quote:
En referenda over de eu-grondwet zouden ook niet over Turkije of de euro moeten gaan....
Inderdaad. Maar als de regering zelf niet de inhoudelijke discussie aangaan kan je het de rest haast niet kwalijk nemen.
quote:
GW is bij lange geen PF. Want GW is daadwerkelijk zo achterlijk als het achterend van een varken.
Mwoah, vind ik wel meevallen. Hij komt op tv wel goed over. Alhoewel ik zijn partijpunten voor 70% volstrekt debiel vind.
quote:
En lef? Ik noem het liever aandachtsgeil.
Noem één media-figuur die dat niet is?

Van Ali B en presentatoren tot politici. Mediageilheid is een pré om jezelf bekend te maken.
pi_27327143
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

GL, SGP en CU zouden dan veel groter worden. VVD CDA en PvdA geminimaliseerd.
Ik geloof dat Leefbaar Nederland -toen ze aan de verkiezingen meededen- het meest gegeven advies was bij de stemwijzer op Internet. Misschien dat die adviezen een goede graadmeter zijn?
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:19:57 #211
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27327163
hmm, denk het niet, sluit een boel ouderen en vrouwen uit denk ik en het houdt geen rekening of je gaat stemmen of niet
pi_27327178
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, dat is het nadeel van een democratie. Net als "strategisch stemmen" of een "proteststem" zoals bij de SP of de LPF. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het fenomeen "eerbetoon-stem" bij PF dus ik weet ook niet of dat überhaupt een grote rol heeft gespeeld. En streep het eens weg tegen de mensen die eieren voor hun geld kozen en op het CDA of een andere partij stemde. Waar slaat de balans dan naar uit?
[..]
Hij was in de peilingen flink aan het dalen voor z'n dood. Wel een belangrijke rol dus lijkt me (plus alle aandacht ging toen natuurlijk helemaal naar PF).
quote:
Inderdaad. Maar als de regering zelf niet de inhoudelijke discussie aangaan kan je het de rest haast niet kwalijk nemen.
[..]
Daar heb je een punt, het is dan ook een zwaar beroerde regering en ze laten zich wel erg overschreeuwen...
quote:
Mwoah, vind ik wel meevallen. Hij komt op tv wel goed over. Alhoewel ik zijn partijpunten voor 70% volstrekt debiel vind.
[..]

Dat één media-figuur die dat niet is?

Van Ali B en presentatoren tot politici. Mediageilheid is een pré om jezelf bekend te maken.
Ok maar op inhoud van enig niveau heb ik wilders nog niet kunnen betrappen eerlijk gezegd.

Maar dan nog iets zou een politicus een mediafiguur moeten zijn? Of moet hij/zij wat meer aandacht geven aan het eigenlijke werk dat gedaan moet worden?
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:26:07 #213
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27327240
Hee, du_ke is op dreef
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 25 mei 2005 @ 01:26:35 #214
89730 Drugshond
pi_27327249
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef du_ke het volgende:
Joh? Meen je dat? Natuurlijk zijn de resultaten anders! Dat kon je al mijlenver zien aankomen! Een partij die binnen een paar weken uit de grond is gestampt kan toc nooit zonder z'n grote roerganger?
quote:
Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevonden . En referenda over de eu-grondwet zouden ook niet over Turkije of de euro moeten gaan....
Juist... maar deze referenda is de eerste kans om de burgers te laten merken waar Europa staat. De fout is niet het referenda : maar de gebrekkige communicatie over de afgelopen 30 jr.
We stoppen ergens geld in... en we weten nog niet eens waarin. Als ondernemer van een bedrijf wil ik wel eens resultaten zien (wat staat er nu in Spanje, Griekenland, whatever). Het enigste wat ik heb gezien is de frauduleuze praktijken op TV, en een veel te patserige opstelling van onze kabinetsleden omtrendt Europa. Baantjes jagen was het devies.
En nu komen ze pas met de voorlichting (6 weken voor moment supreme).
Sorry hoor ik hoop dat ze een behoorlijke knieval maken naar de burger toe... want de eerste afstraffing van het gehele leidende kabinet wordt een feit.
Vergeet ook niet de huiding van de superlanden met betrekking tot het schenden van de begrotingsregels.... dat zijn we ook nog niet vergeten.

-- In feite is dit een verlies van +/- 15 jaar politiek, niks meer en niks minder --
Als ze het referendum hadden ontkoppeld in een aantal losse onderdelen (dezelfde dag stemmen).
  • Grondwet.
  • Turkije en toetreding
  • Afdracht van de Nederlandse bijdrage.

Dan was er helemaal geen probleem geweest.. qua Marketing een gemiste kans van de bovenste orde. "Laat het volk kiezen, en geef dan duidelijk aan waarvoor ze kunnen kiezen (in one-liners).
    Nu krijg je een lap tekst van 20 pagina's die zo abstract zijn dat niemand ze nog fatsoenlijk kan uitleggen.
    quote:
    GW is bij lange geen PF. Want GW is daadwerkelijk zo achterlijk als het achterend van een varken. En lef? Ik noem het liever aandachtsgeil.
    Hij probeert weer een rechtse politieke partij op te richten die rechts van de VVD staat (zonder erfenis van de LPF, en zonder de criminele elementen van de NVU, NR). Zo'n politieke partij is levensvatbaar en zonder reclame kun je niks. En dat laaste heeft hij goed door. Nu de afwerking nog (in mijn optiek is het een botte houthakker).
  • pi_27327257
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:21 schreef du_ke het volgende:

[...]

Maar dan nog iets zou een politicus een mediafiguur moeten zijn? Of moet hij/zij wat meer aandacht geven aan het eigenlijke werk dat gedaan moet worden?
    Ja. Een politicus moet uitleggen wat hij doet, zichzelf profileren en verantwoording afleggen aan de kiezer. Als je van tevoren roept waar jij voor staat, en de kiezer stemt op je, dan moet je dat niet alleen waar maken, je moet het ook communiceren. Helaas is de onwetendheid van burgers één van de redenen waarom politici "bekend" moeten worden. Neem een Peter R de Vries: wat heeft hij, behalve een bekende kop? Terwijl hij in de peilingen nu al op 5 zetels kan rekenen!!!

als je dat Irakezen vertelt dan willen ze massaal weer een dictator
    pi_27327270
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of moet hij/zij wat meer aandacht geven aan het eigenlijke werk dat gedaan moet worden?
    Je hebt natuurlijk wel gelijk: eigenlijk zouden ze dat wel moeten doen ja.
      woensdag 25 mei 2005 @ 01:30:35 #217
    89730 Drugshond
    pi_27327325
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

[..]
    Of wel soms? Had jij er echt vertrouwen in?
    quote:
    Juist... maar deze referenda is de eerste kans om de burgers te laten merken waar Europa staat. De fout is niet het referenda : maar de gebrekkige communicatie over de afgelopen 30 jr.
    We stoppen ergens geld in... en we weten nog niet eens waarin. Als ondernemer van een bedrijf wil ik wel eens resultaten zien (wat staat er nu in Spanje, Griekenland, whatever). Het enigste wat ik heb gezien is de frauduleuze praktijken op TV, en een veel te patserige opstelling van onze kabinetsleden omtrendt Europa. Baantjes jagen was het devies.
    En nu komen ze pas met de voorlichting (6 weken voor moment supreme).
    Sorry hoor ik hoop dat ze een behoorlijke knieval maken naar de burger toe... want de eerste afstraffing van het gehele leidende kabinet wordt een feit.
    Vergeet ook niet de huiding van de superlanden met betrekking tot het schenden van de begrotingsregels.... dat zijn we ook nog niet vergeten.

-- In feite is dit een verlies van +/- 15 jaar politiek, niks meer en niks minder --
    Als ze het referendum hadden ontkoppeld in een aantal losse onderdelen (dezelfde dag stemmen).
  • Grondwet.
  • Turkije en toetreding
  • Afdracht van de Nederlandse bijdrage.

Dan was er helemaal geen probleem geweest.. qua Marketing een gemiste kans van de bovenste orde. "Laat het volk kiezen, en geef dan duidelijk aan waarvoor ze kunnen kiezen (in one-liners).
    Nu krijg je een lap tekst van 20 pagina's die zo abstract zijn dat niemand ze nog fatsoenlijk kan uitleggen.
    [..]
  • Het is inderdaad een totaal ongeschikt onderwerp om een referendum over te houden. Maar dat lijkt me niet voldoende om dan maar nee te gaan stemmen op allerlei vage gronden...

Ach en die Nederlandse bijdrage, we profiteren ook als de beste van de open grenzen en de euro. Dit gecombineerd met lamzakkerigheid bij het binnenhalen van subsidies maakt een wat scheve verdeling. Maar dit is niet de schuld van europa.

E waarom zouden wij in hemelsnaam moeten stemmen over het beginnen van de onderhandelingen over de toetreding op termijn van Turkije? Hadden we dan ook moeten stemmen over de toetreding van Zweden of van Estland?
    Was overigens wel voor een referendum over de Euro.

Kijk europa is verantwoordelijk voor een hoop ellende. Maar ook voor veel goeds alleen daar is gewoon totaal geen aandacht voor. Wat dat betreft is dit allemaal wel ok, meer aandacht voor europa is goed. Alleen is het compleet verkeerde aandacht momenteel.
    quote:
    Hij probeert weer een rechtse politieke partij op te richten die rechts van de VVD staat (zonder erfenis van de LPF, en zonder de criminele elementen van de NVU, NR). Zo'n politieke partij is levensvatbaar en zonder reclame kun je niks. En dat laaste heeft hij goed door. Nu de afwerking nog (in mijn optiek is het een botte houthakker).
    Een rechtse partij zonder criminele elementen opbouwen zal nog een hele uitdaging worden...
    Ook Pim wist de vastgoedbaronnen niet buiten de deur te houden...
    pi_27327339
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja. Een politicus moet uitleggen wat hij doet, zichzelf profileren en verantwoording afleggen aan de kiezer. Als je van tevoren roept waar jij voor staat, en de kiezer stemt op je, dan moet je dat niet alleen waar maken, je moet het ook communiceren. Helaas is de onwetendheid van burgers één van de redenen waarom politici "bekend" moeten worden. Neem een Peter R de Vries: wat heeft hij, behalve een bekende kop? Terwijl hij in de peilingen nu al op 5 zetels kan rekenen!!!

als je dat Irakezen vertelt dan willen ze massaal weer een dictator
    Het is een klein nadeel van democratie in deze moderne tijden. Aandacht boven inhoud. Erg jammer.
    pi_27327345
    Maar ik ga lekker pitten .
    pi_27327408
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:36 schreef du_ke het volgende:
    Maar ik ga lekker pitten .
    Ja, ik ook zo. Mijn rapport is bijna af.
      woensdag 25 mei 2005 @ 01:46:30 #222
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_27327428
    gott nat
      woensdag 25 mei 2005 @ 05:57:08 #223
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27328235
    tijd om aan het werk te gaan.

Het gaat u allen goed.
    60% of what you say is crap.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 25 mei 2005 @ 06:15:58 #224
    89730 Drugshond
    pi_27328248
    quote:
    Star Wars-fans zwaargewond na duel lichtzwaarden

Uitgegeven: 24 mei 2005 20:44
    LONDEN - Twee jonge Britse Star Wars-fans zijn ernstig gewond geraakt toen zij een gevecht uit de nieuwe film Revenge of the Sith probeerden na te bootsen met zelfgemaakte lichtzwaarden. Zij hadden daarvoor neonbuizen gevuld met benzine en aangestoken. Hun toestand is kritiek, berichtte de BBC op gezag van de politie.

Het tweetal, een 20-jarige man en een 17-jarig meisje uit Hemel Hempstead, ten noorden van Londen, wilden hun nepduel op video vastleggen. Als locatie hadden zij een bos in de buurt van hun woonplaats uitgezocht. Bij het activeren van hun lichtzwaarden - wapens waarmee de hoofdrolspelers in de film elkaar te lijf gaan - ging het echter mis. Een van de buizen ontplofte toen zij ze in brand staken. Daarbij liepen de jonge 'jedi's' zware brandwonden op.
    May the force be with ya.

(Leipos)
      woensdag 25 mei 2005 @ 06:52:58 #225
    89730 Drugshond
    pi_27328293
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 01:34 schreef du_ke het volgende:
    Of wel soms? Had jij er echt vertrouwen in?
    Mjah... ik had de tsunami van herr Professor in de Nederlandse politiek wel een kans gegeven.
    quote:
    Het is inderdaad een totaal ongeschikt onderwerp om een referendum over te houden. Maar dat lijkt me niet voldoende om dan maar nee te gaan stemmen op allerlei vage gronden...
    Daarom hadden ze dit referendum moeten konkretiseren. Als ze een beetje hadden nagedacht wisten ze precies wat er in de hoofden van de bevolking rond ging. Je mag rustig zeggen dat de politiek niet heeft geleerd (en dezelfde fout opnieuw heeft gemaakt - Na het debacel PF). En de oppositie speelt het spelletje verdeel en heers wel goed.
    quote:
    Ach en die Nederlandse bijdrage, we profiteren ook als de beste van de open grenzen en de euro. Dit gecombineerd met lamzakkerigheid bij het binnenhalen van subsidies maakt een wat scheve verdeling. Maar dit is niet de schuld van europa.
    Voor mij is dit nog geen economisch bewijs, omdat sommige geïndustrialiseerde landen die niet meededen aan de euro vrij weinig last hebben gehad van de conjuctuur dip.
    (Zwitserland, Noorwegen, England)
    quote:
    En waarom zouden wij in hemelsnaam moeten stemmen over het beginnen van de onderhandelingen over de toetreding op termijn van Turkije? Hadden we dan ook moeten stemmen over de toetreding van Zweden of van Estland?
    Eigenlijk wel..als je het zuiver wilt spelen. Zweden zou het zonder problemen gehaald hebben. Over Estland heb ik mijn twijfels. En Polen zou het ook niet makkelijk hebben gehad.
    quote:
    Was overigens wel voor een referendum over de Euro.
    Yups
    quote:
    Kijk europa is verantwoordelijk voor een hoop ellende. Maar ook voor veel goeds alleen daar is gewoon totaal geen aandacht voor. Wat dat betreft is dit allemaal wel ok, meer aandacht voor europa is goed. Alleen is het compleet verkeerde aandacht momenteel.
    Niet momenteel, er is nooit geen aandacht voor geweest. Wat dat betreft zijn we letterlijk blind geworden voor Europa. En dat mag je de politiek rustig aanrekenen.
    quote:
    Een rechtse partij zonder criminele elementen opbouwen zal nog een hele uitdaging worden...
    Ook Pim wist de vastgoedbaronnen niet buiten de deur te houden...
    Wil je soms zeggen dat links een zuiver geweten heeft......(krakers van toen, dieren bevrijdingsorganisaties, RaRa whatever). Dacht het ook niet.
      woensdag 25 mei 2005 @ 06:59:30 #226
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27328314
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 23:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Evenmin wens ik te lappen voor de Goebbelsiaanse foldertjes van de eurofielen.
    Ah, weer een quote om te bewaren.

Nu maar hopen dat iemand het aandurft om WW2-vergelijkingen op het conto van links te schuiven, want ik heb nog wel een waslijst aan users en quotes van een bepaalde groep mensen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      woensdag 25 mei 2005 @ 07:02:35 #227
    89730 Drugshond
    pi_27328327
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 06:59 schreef Sidekick het volgende:
    Nu maar hopen dat iemand het aandurft om WW2-vergelijkingen op het conto van links te schuiven, want ik heb nog wel een waslijst aan users en quotes van een bepaalde groep mensen.
    Hitler was links... dus kom maar op met de quotes.
    Die quotes zullen waarschijnlijk allemaal van DrW zijn.
      † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 08:42:57 #228
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27329016
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 00:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die hoef je ook niet apart te vermelden want is al jaren algenmeen bekend...

De huidige aandacht is wat groter maar er is niet plotseling veel meer vervuiling ofzo.
    Als verantwoordelijk minister heeft hij destijds door het niet te melden een subsidie van Europa misgelopen om zaken te herstellen. Een Falen met een grote F.
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
      † In Memoriam † woensdag 25 mei 2005 @ 08:44:22 #229
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_27329036
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ondernemers streven in het algemeen naar kostenreductie door bv. automatisering, het kapitaal per arbeider vergroten, in het algemeen lukt dat ook door innovatie, dat zorgt voor werkeloosheid waar banengroei dat weer moet opvangen en dat kan alleen door economische groei

(heb ik het over voltijdse banen)
    Als ondernemer wil je geld verdienen, niet een sociale werkplaats in stand houden. Innovatie leidt juist tot nieuwe banen, omdat er nieuwe mogelijkheden ontstaan.
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
      woensdag 25 mei 2005 @ 09:53:46 #230
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27330674
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 07:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hitler was links... dus kom maar op met de quotes.
    Die quotes zullen waarschijnlijk allemaal van DrW zijn.
    Je kan je wel links noemen, maar dan ben je het nog niet....
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 25 mei 2005 @ 09:58:28 #231
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27330782
    weer een inhoudelijke bijdrage:
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 25 mei 2005 @ 10:14:09 #232
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_27331205
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 09:58 schreef George-Butters het volgende:
    weer een inhoudelijke bijdrage:
    [afbeelding]
    Nu al weer terug?
    pi_27331940
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 06:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mjah... ik had de tsunami van herr Professor in de Nederlandse politiek wel een kans gegeven.
    [..]
    [/w]Ook na z'n dood ?
    [q]Daarom hadden ze dit referendum moeten konkretiseren. Als ze een beetje hadden nagedacht wisten ze precies wat er in de hoofden van de bevolking rond ging. Je mag rustig zeggen dat de politiek niet heeft geleerd (en dezelfde fout opnieuw heeft gemaakt - Na het debacel PF). En de oppositie speelt het spelletje verdeel en heers wel goed.
    [..]
    Het is een onderwerp dat niet veel concreter kan worden en derhalve ongeschikt voor een referendum...
    quote:
    Voor mij is dit nog geen economisch bewijs, omdat sommige geïndustrialiseerde landen die niet meededen aan de euro vrij weinig last hebben gehad van de conjuctuur dip.
    (Zwitserland, Noorwegen, England)
    [..]
    Tja maar Finland, frankrijk en griekenland hebben ook weinig problemen gehad.
    quote:
    Eigenlijk wel..als je het zuiver wilt spelen. Zweden zou het zonder problemen gehaald hebben. Over Estland heb ik mijn twijfels. En Polen zou het ook niet makkelijk hebben gehad.
    [..]
    Ofwel een ellende van niks. je raakt door allerlei onzinnige referenda de complete slagkracht van de unie onderuit.

Yups
    [..]

Niet momenteel, er is nooit geen aandacht voor geweest. Wat dat betreft zijn we letterlijk blind geworden voor Europa. En dat mag je de politiek rustig aanrekenen.
    [..][/q]
    Klopt er moet gewoon veel meer aandacht voor komen. Hedy d'ancona had op de radio laatst wel wat aardige ideeen eens in de week ipv den haag vandaag Brussel deze week. Ofwel structurele aandacht in de media.
    quote:
    Wil je soms zeggen dat links een zuiver geweten heeft......(krakers van toen, dieren bevrijdingsorganisaties, RaRa whatever). Dacht het ook niet.
    Dat heeft weinig met de huidige situatie vandoen waar vastgoedvolk hun invloed in de politiek aan het kopen is...
    pi_27331950
    Vrijheid van Achlabachla!
    pi_27332217
    quote:
    In the northern city of Tal Afar, there were reports yesterday that militants were in control and that Shiites and Sunnis were fighting in the streets, a day after two car bombs killed at least 20 people.

Police Capt Ahmed Hashem Taki said Tal Afar was experiencing “civil war.” Journalists were blocked from entering the city of 200,000.
    http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=4600011
    pi_27332649
    quote:
    But it [the International Institute of Strategic Studies (M)] warned that the inspirational effect of the intervention in Iraq on Islamist terrorism was "the proverbial elephant in the living room. From al-Qaida's point of view, [President] Bush's Iraq policies have arguably produced a confluence of propitious circumstances: a strategically bogged down America, hated by much of the Islamic world, and regarded warily even by its allies".
    http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,1491683,00.html
    pi_27332694
    Ja, leuk, Dominique! Dit is slowchat, geen newsdump!
    pi_27333385
    Zou het ooit nog goed komen in Irak?
      woensdag 25 mei 2005 @ 12:09:34 #239
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27335081
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 08:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als ondernemer wil je geld verdienen, niet een sociale werkplaats in stand houden. Innovatie leidt juist tot nieuwe banen, omdat er nieuwe mogelijkheden ontstaan.
    onderstreept nog eens het belang van onderwijs
      woensdag 25 mei 2005 @ 12:17:29 #240
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27335363
    een andere manier om vacatures te kunnen vullen:
    quote:
    Aannemers België willen verblijfsvergunning illegale bouwvakkers

De Belgische aannemers vragen de overheid meer dan duizend illegale bouwvakkers uit Oost-Europa een verblijfsvergunning te geven. Volgens de werkgevers in de bouw is de aanwezigheid van de illegalen nodig om een aantal grote projecten af te ronden.

Legalisering
    Dat meldde woensdag de Vlaamse publieke omroep VRT. Als de overheid de illegalen terugstuurt, dienen de aannemers zo snel mogelijk weer andere bouwvakkers uit Oost-Europa aan te trekken, stelt de werkgeversorganisatie Confederatie Bouw. Daarom vragen zij om een snelle legalisering. België heeft evenals Nederland beperkingen ingesteld voor de komst van werknemers uit de nieuwe Oost-Europese lidstaten van de EU.

Wetswijziging
    Voor de legalisering in België is een wetswijziging nodig. Eerder gaf Spanje een verblijfsvergunning aan ongeveer 800.000 illegale werknemers, hoofdzakelijk uit Latijns-Amerika. Dat gebeurde ook op verzoek van de werkgevers.

Waarschuwen
    Die stap leidde overigens al tot kritiek van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Op haar verzoek komt er een waarschuwingssysteem, waardoor landen die massaal illegalen een verblijfsvergunning geven, andere EU-lidstaten daarvan op de hoogte moeten stellen. Verdonk vreest dat gelegaliseerde illegalen uit andere Europese landen op termijn op de Nederlandse arbeidsmarkt terechtkomen.
    http://www.rtl.nl/(/finan(...)unning_illegalen.xml
      woensdag 25 mei 2005 @ 13:36:38 #242
    89730 Drugshond
    pi_27337972
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 10:38 schreef du_ke het volgende:
    Het is een onderwerp dat niet veel concreter kan worden en derhalve ongeschikt voor een referendum...
    Wanneer krijgen de burgers wel inspraak in de Europese ontwikkelingen, .... nooit ?!?.
    Je mag ze toch wel een keer iets vragen of niet.
    quote:
    Tja maar Finland, frankrijk en griekenland hebben ook weinig problemen gehad.
    Streep Frankrijk maar door : Begroting ver boven de 3 % norm (en ook zware werkeloosheid)
    Streep Griekenland maar door : Die krijgen miljarden steun van Europa.
    Finland is nog wel een goeie uitzondering.
    quote:
    Ofwel een ellende van niks. je raakt door allerlei onzinnige referenda de complete slagkracht van de unie onderuit.
    Slechts ten dele waar, als je absolute slagkracht wil hebben. Moet je een dictatuur als staatsvorm kiezen.
    -- De vraag blijft centraal, mogen burgers (van een bepaald land) kiezen over de toekomst van Europa. --
    Mijn antwoord is nog steeds ja....
    quote:
    Klopt er moet gewoon veel meer aandacht voor komen. Hedy d'ancona had op de radio laatst wel wat aardige ideeen eens in de week ipv den haag vandaag Brussel deze week. Ofwel structurele aandacht in de media.
    Te laat voor het meiske.... dat had ze ook kunnen bedenken toen ze zelf nog in de politiek zat.
    Dit soort opmerkingen zeggen mij totaal niks. In mijn optiek als mosterd na de maaltijd.
    Hier hadden ze een jaar geleden mee moeten beginnen... maar in plaats daarvan kregen we een postbus 51 spotje van "Europa best belangrijk". Zonder een informatieve invulling wat er dan juist zo belangrijk is aan Europa. Een volk bewust dom houden tot aan 6 weken voor het grote moment is gewoon een gemiste kans. Nu moeten ze in een paar weken de publieke opinie ombuigen.
    Door duidelijk vooraf aan te geven waar Europa voor staat hadden ze al een hoop barrieres kunnen wegnemen. Maar nu komt opeens een een belangrijke grondwet in de brievenbus, met het vriendelijke verzoek om "Ja" te stemmen. En als je nee stemt dan maak je kans op een "Oorlog" , "Economische rampspoed", of kunnen mensen hier "gedeporteerd worden". Is dat informatieverstrekking van een (zuivere ?!?, gewetensvolle) overheid. Ik dacht het niet.
    quote:
    Dat heeft weinig met de huidige situatie vandoen waar vastgoedvolk hun invloed in de politiek aan het kopen is...
    Dan moet je eigenlijk alle commissariaten afschaffen van alle politica (om geen belangenverstrengeling te verkrijgen). Op zich sta ik daar niet negatief tegenover. .
      woensdag 25 mei 2005 @ 13:39:55 #243
    89730 Drugshond
    pi_27338095
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
    een andere manier om vacatures te kunnen vullen:

http://www.rtl.nl/(/finan(...)unning_illegalen.xml
    Jemmig de kaalslag is al begonnen..... daar gaan de vele turkse en marokkse werknemers...
    Het is gewoon een inwisseltruuk....de ene ex-gastarbeider inwisselen voor de andere.
    En de sociaal-politeke consequenties .... wel die mag de burger ophoesten.
    Zolang de bedrijven maar winst maken, toch ?!
    pi_27338603
    Watskebeurt?
    Allah Al Watan Al Malik
      woensdag 25 mei 2005 @ 13:55:47 #245
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27339034
    quote:
    Op woensdag 25 mei 2005 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
    Watskebeurt?
    Dat hoor ik vaker de laatste tijd, wat/wie/waarom is dat

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2005 14:10:16 ]
    pi_27339425
    Een liedje, of zoiets, .
      woensdag 25 mei 2005 @ 14:23:39 #248
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27339996
    aha...
      woensdag 25 mei 2005 @ 14:33:01 #250
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')