Dat had eigenlijk de bedoeling moeten zijn.... de resultaten zijn anders.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:39 schreef du_ke het volgende:
Had de partij zonder fortuyn dan nog een ideologie?
Daar zit wel een kern van waarheid in.quote:Het was een beweging rond de persoon fortuyn anders kan ik het niet zien...
Vele mensen hebben PF Postuum een eerbetoon gegeven. Als startschot voor de nieuwe politiek.quote:Ik stem ook op een ideologie maar nooit op een dode!
Klinkt als een piramide spel.....quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
ondernemers streven in het algemeen naar kostenreductie door bv. automatisering, het kapitaal per arbeider vergroten, in het algemeen lukt dat ook door innovatie, dat zorgt voor werkeloosheid waar banengroei dat weer moet opvangen en dat kan alleen door economische groei
(heb ik het over voltijdse banen)
Dank je.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Vooruit. Ik was al op de eerste happer aan eht wachten.
Ze zouden na iedere stem aan de stemmer moeten vragen waarom hij/zij die ene partij heeft gekozen. Als ze geen inhoudelijk punt (of geen kloppend inhoudelijk punt) kunnen noemen zou je die stem apart moeten zetten. Kijken hoeveel stemmen er dan over blijven en hoe de zetelverdeling er dan uitziet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou vraag ik je..... je stemt toch op een partij programma een stukje ideologie. Het is de koers van de partij niet de persoon.
Joh? Meen je dat? Natuurlijk zijn de resultaten anders! Dat kon je al mijlenver zien aankomen! Een partij die binnen een paar weken uit de grond is gestampt kan toc nooit zonder z'n grote roerganger?quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat had eigenlijk de bedoeling moeten zijn.... de resultaten zijn anders.
[..]
Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevondenquote:Daar zit wel een kern van waarheid in.
[..]
Vele mensen hebben PF Postuum een eerbetoon gegeven. Als startschot voor de nieuwe politiek.
GW, heeft gezien wat voor electoraat je in beweging kunt zetten als je maar de juiste snaar raakt.
Maar GW zal nooit geen PF worden, daarvoor mist hij inhoudelijke kennis en het fijnzinnige (?!) politieke spel (maar lef heeft hij zeker)..
GL, SGP en CU zouden dan veel groter worden. VVD CDA en PvdA geminimaliseerd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ze zouden na iedere stem aan de stemmer moeten vragen waarom hij/zij die ene partij heeft gekozen. Als ze geen inhoudelijk punt (of geen kloppend inhoudelijk punt) kunnen noemen zou je die stem apart moeten zetten. Kijken hoeveel stemmen er dan over blijven en hoe de zetelverdeling er dan uitziet.
Ach, dat is het nadeel van een democratie. Net als "strategisch stemmen" of een "proteststem" zoals bij de SP of de LPF. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het fenomeen "eerbetoon-stem" bij PF dus ik weet ook niet of dat überhaupt een grote rol heeft gespeeld. En streep het eens weg tegen de mensen die eieren voor hun geld kozen en op het CDA of een andere partij stemde. Waar slaat de balans dan naar uit?quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef du_ke het volgende:
Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevonden.
Inderdaad. Maar als de regering zelf niet de inhoudelijke discussie aangaan kan je het de rest haast niet kwalijk nemen.quote:En referenda over de eu-grondwet zouden ook niet over Turkije of de euro moeten gaan....
Mwoah, vind ik wel meevallen. Hij komt op tv wel goed over. Alhoewel ik zijn partijpunten voor 70% volstrekt debiel vind.quote:GW is bij lange geen PF. Want GW is daadwerkelijk zo achterlijk als het achterend van een varken.
Noem één media-figuur die dat niet is?quote:En lef? Ik noem het liever aandachtsgeil.
Ik geloof dat Leefbaar Nederland -toen ze aan de verkiezingen meededen- het meest gegeven advies was bij de stemwijzer op Internet. Misschien dat die adviezen een goede graadmeter zijn?quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
GL, SGP en CU zouden dan veel groter worden. VVD CDA en PvdA geminimaliseerd.
Hij was in de peilingen flink aan het dalen voor z'n dood. Wel een belangrijke rol dus lijkt me (plus alle aandacht ging toen natuurlijk helemaal naar PF).quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:16 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, dat is het nadeel van een democratie. Net als "strategisch stemmen" of een "proteststem" zoals bij de SP of de LPF. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gedaan naar het fenomeen "eerbetoon-stem" bij PF dus ik weet ook niet of dat überhaupt een grote rol heeft gespeeld. En streep het eens weg tegen de mensen die eieren voor hun geld kozen en op het CDA of een andere partij stemde. Waar slaat de balans dan naar uit?
[..]
Daar heb je een punt, het is dan ook een zwaar beroerde regering en ze laten zich wel erg overschreeuwen...quote:Inderdaad. Maar als de regering zelf niet de inhoudelijke discussie aangaan kan je het de rest haast niet kwalijk nemen.![]()
[..]
Ok maar op inhoud van enig niveau heb ik wilders nog niet kunnen betrappen eerlijk gezegd.quote:Mwoah, vind ik wel meevallen. Hij komt op tv wel goed over. Alhoewel ik zijn partijpunten voor 70% volstrekt debiel vind.
[..]
Dat één media-figuur die dat niet is?
Van Ali B en presentatoren tot politici. Mediageilheid is een pré om jezelf bekend te maken.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:08 schreef du_ke het volgende:
Joh? Meen je dat? Natuurlijk zijn de resultaten anders! Dat kon je al mijlenver zien aankomen! Een partij die binnen een paar weken uit de grond is gestampt kan toc nooit zonder z'n grote roerganger?
Juist... maar deze referenda is de eerste kans om de burgers te laten merken waar Europa staat. De fout is niet het referenda : maar de gebrekkige communicatie over de afgelopen 30 jr.quote:Postuum eerbetonen is niet waar verkiezingen voor zijn uitgevonden. En referenda over de eu-grondwet zouden ook niet over Turkije of de euro moeten gaan....
Hij probeert weer een rechtse politieke partij op te richten die rechts van de VVD staat (zonder erfenis van de LPF, en zonder de criminele elementen van de NVU, NR). Zo'n politieke partij is levensvatbaar en zonder reclame kun je niks. En dat laaste heeft hij goed door. Nu de afwerking nog (in mijn optiek is het een botte houthakker).quote:GW is bij lange geen PF. Want GW is daadwerkelijk zo achterlijk als het achterend van een varken. En lef? Ik noem het liever aandachtsgeil.
Ja. Een politicus moet uitleggen wat hij doet, zichzelf profileren en verantwoording afleggen aan de kiezer. Als je van tevoren roept waar jij voor staat, en de kiezer stemt op je, dan moet je dat niet alleen waar maken, je moet het ook communiceren. Helaas is de onwetendheid van burgers één van de redenen waarom politici "bekend" moeten worden. Neem een Peter R de Vries: wat heeft hij, behalve een bekende kop? Terwijl hij in de peilingen nu al op 5 zetels kan rekenen!!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:21 schreef du_ke het volgende:
[...]
Maar dan nog iets zou een politicus een mediafiguur moeten zijn? Of moet hij/zij wat meer aandacht geven aan het eigenlijke werk dat gedaan moet worden?
Je hebt natuurlijk wel gelijk: eigenlijk zouden ze dat wel moeten doen ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of moet hij/zij wat meer aandacht geven aan het eigenlijke werk dat gedaan moet worden?
quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:27 schreef sizzler het volgende:
als je dat Irakezen vertelt dan willen ze massaal weer een dictator
quote:
Het is inderdaad een totaal ongeschikt onderwerp om een referendum over te houden. Maar dat lijkt me niet voldoende om dan maar nee te gaan stemmen op allerlei vage gronden...quote:Juist... maar deze referenda is de eerste kans om de burgers te laten merken waar Europa staat. De fout is niet het referenda : maar de gebrekkige communicatie over de afgelopen 30 jr.
We stoppen ergens geld in... en we weten nog niet eens waarin. Als ondernemer van een bedrijf wil ik wel eens resultaten zien (wat staat er nu in Spanje, Griekenland, whatever). Het enigste wat ik heb gezien is de frauduleuze praktijken op TV, en een veel te patserige opstelling van onze kabinetsleden omtrendt Europa. Baantjes jagen was het devies.
En nu komen ze pas met de voorlichting (6 weken voor moment supreme).
Sorry hoor ik hoop dat ze een behoorlijke knieval maken naar de burger toe... want de eerste afstraffing van het gehele leidende kabinet wordt een feit.
Vergeet ook niet de huiding van de superlanden met betrekking tot het schenden van de begrotingsregels.... dat zijn we ook nog niet vergeten.
-- In feite is dit een verlies van +/- 15 jaar politiek, niks meer en niks minder --
Als ze het referendum hadden ontkoppeld in een aantal losse onderdelen (dezelfde dag stemmen).Grondwet. Turkije en toetreding Afdracht van de Nederlandse bijdrage.
Dan was er helemaal geen probleem geweest.. qua Marketing een gemiste kans van de bovenste orde. "Laat het volk kiezen, en geef dan duidelijk aan waarvoor ze kunnen kiezen (in one-liners).
Nu krijg je een lap tekst van 20 pagina's die zo abstract zijn dat niemand ze nog fatsoenlijk kan uitleggen.
[..]
Een rechtse partij zonder criminele elementen opbouwen zal nog een hele uitdaging worden...quote:Hij probeert weer een rechtse politieke partij op te richten die rechts van de VVD staat (zonder erfenis van de LPF, en zonder de criminele elementen van de NVU, NR). Zo'n politieke partij is levensvatbaar en zonder reclame kun je niks. En dat laaste heeft hij goed door. Nu de afwerking nog (in mijn optiek is het een botte houthakker).
Het is een klein nadeel van democratie in deze moderne tijden. Aandacht boven inhoud. Erg jammer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja. Een politicus moet uitleggen wat hij doet, zichzelf profileren en verantwoording afleggen aan de kiezer. Als je van tevoren roept waar jij voor staat, en de kiezer stemt op je, dan moet je dat niet alleen waar maken, je moet het ook communiceren. Helaas is de onwetendheid van burgers één van de redenen waarom politici "bekend" moeten worden. Neem een Peter R de Vries: wat heeft hij, behalve een bekende kop? Terwijl hij in de peilingen nu al op 5 zetels kan rekenen!!!
als je dat Irakezen vertelt dan willen ze massaal weer een dictator
Ja, ik ook zo. Mijn rapport is bijna af.quote:
May the force be with ya.quote:Star Wars-fans zwaargewond na duel lichtzwaarden
Uitgegeven: 24 mei 2005 20:44
LONDEN - Twee jonge Britse Star Wars-fans zijn ernstig gewond geraakt toen zij een gevecht uit de nieuwe film Revenge of the Sith probeerden na te bootsen met zelfgemaakte lichtzwaarden. Zij hadden daarvoor neonbuizen gevuld met benzine en aangestoken. Hun toestand is kritiek, berichtte de BBC op gezag van de politie.
Het tweetal, een 20-jarige man en een 17-jarig meisje uit Hemel Hempstead, ten noorden van Londen, wilden hun nepduel op video vastleggen. Als locatie hadden zij een bos in de buurt van hun woonplaats uitgezocht. Bij het activeren van hun lichtzwaarden - wapens waarmee de hoofdrolspelers in de film elkaar te lijf gaan - ging het echter mis. Een van de buizen ontplofte toen zij ze in brand staken. Daarbij liepen de jonge 'jedi's' zware brandwonden op.
Mjah... ik had de tsunami van herr Professor in de Nederlandse politiek wel een kans gegeven.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:34 schreef du_ke het volgende:
Of wel soms? Had jij er echt vertrouwen in?
Daarom hadden ze dit referendum moeten konkretiseren. Als ze een beetje hadden nagedacht wisten ze precies wat er in de hoofden van de bevolking rond ging. Je mag rustig zeggen dat de politiek niet heeft geleerd (en dezelfde fout opnieuw heeft gemaakt - Na het debacel PF). En de oppositie speelt het spelletje verdeel en heers wel goed.quote:Het is inderdaad een totaal ongeschikt onderwerp om een referendum over te houden. Maar dat lijkt me niet voldoende om dan maar nee te gaan stemmen op allerlei vage gronden...
Voor mij is dit nog geen economisch bewijs, omdat sommige geïndustrialiseerde landen die niet meededen aan de euro vrij weinig last hebben gehad van de conjuctuur dip.quote:Ach en die Nederlandse bijdrage, we profiteren ook als de beste van de open grenzen en de euro. Dit gecombineerd met lamzakkerigheid bij het binnenhalen van subsidies maakt een wat scheve verdeling. Maar dit is niet de schuld van europa.
Eigenlijk wel..als je het zuiver wilt spelen. Zweden zou het zonder problemen gehaald hebben. Over Estland heb ik mijn twijfels. En Polen zou het ook niet makkelijk hebben gehad.quote:En waarom zouden wij in hemelsnaam moeten stemmen over het beginnen van de onderhandelingen over de toetreding op termijn van Turkije? Hadden we dan ook moeten stemmen over de toetreding van Zweden of van Estland?
Yupsquote:Was overigens wel voor een referendum over de Euro.
Niet momenteel, er is nooit geen aandacht voor geweest. Wat dat betreft zijn we letterlijk blind geworden voor Europa. En dat mag je de politiek rustig aanrekenen.quote:Kijk europa is verantwoordelijk voor een hoop ellende. Maar ook voor veel goeds alleen daar is gewoon totaal geen aandacht voor. Wat dat betreft is dit allemaal wel ok, meer aandacht voor europa is goed. Alleen is het compleet verkeerde aandacht momenteel.
Wil je soms zeggen dat links een zuiver geweten heeft......(krakers van toen, dieren bevrijdingsorganisaties, RaRa whatever). Dacht het ook niet.quote:Een rechtse partij zonder criminele elementen opbouwen zal nog een hele uitdaging worden...
Ook Pim wist de vastgoedbaronnen niet buiten de deur te houden...
Ah, weer een quote om te bewaren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Evenmin wens ik te lappen voor de Goebbelsiaanse foldertjes van de eurofielen.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 06:59 schreef Sidekick het volgende:
Nu maar hopen dat iemand het aandurft om WW2-vergelijkingen op het conto van links te schuiven, want ik heb nog wel een waslijst aan users en quotes van een bepaalde groep mensen.
Als verantwoordelijk minister heeft hij destijds door het niet te melden een subsidie van Europa misgelopen om zaken te herstellen. Een Falen met een grote F.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die hoef je ook niet apart te vermelden want is al jaren algenmeen bekend...
De huidige aandacht is wat groter maar er is niet plotseling veel meer vervuiling ofzo.
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet een sociale werkplaats in stand houden. Innovatie leidt juist tot nieuwe banen, omdat er nieuwe mogelijkheden ontstaan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:45 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ondernemers streven in het algemeen naar kostenreductie door bv. automatisering, het kapitaal per arbeider vergroten, in het algemeen lukt dat ook door innovatie, dat zorgt voor werkeloosheid waar banengroei dat weer moet opvangen en dat kan alleen door economische groei
(heb ik het over voltijdse banen)
Je kan je wel links noemen, maar dan ben je het nog niet....quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hitler was links... dus kom maar op met de quotes.
Die quotes zullen waarschijnlijk allemaal van DrW zijn.![]()
Nu al weer terug?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:58 schreef George-Butters het volgende:
weer een inhoudelijke bijdrage:
[afbeelding]
Het is een onderwerp dat niet veel concreter kan worden en derhalve ongeschikt voor een referendum...quote:Op woensdag 25 mei 2005 06:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mjah... ik had de tsunami van herr Professor in de Nederlandse politiek wel een kans gegeven.
[..]
[/w]Ook na z'n dood?
[q]Daarom hadden ze dit referendum moeten konkretiseren. Als ze een beetje hadden nagedacht wisten ze precies wat er in de hoofden van de bevolking rond ging. Je mag rustig zeggen dat de politiek niet heeft geleerd (en dezelfde fout opnieuw heeft gemaakt - Na het debacel PF). En de oppositie speelt het spelletje verdeel en heers wel goed.
[..]
Tja maar Finland, frankrijk en griekenland hebben ook weinig problemen gehad.quote:Voor mij is dit nog geen economisch bewijs, omdat sommige geïndustrialiseerde landen die niet meededen aan de euro vrij weinig last hebben gehad van de conjuctuur dip.
(Zwitserland, Noorwegen, England)
[..]
Ofwel een ellende van niks. je raakt door allerlei onzinnige referenda de complete slagkracht van de unie onderuit.quote:Eigenlijk wel..als je het zuiver wilt spelen. Zweden zou het zonder problemen gehaald hebben. Over Estland heb ik mijn twijfels. En Polen zou het ook niet makkelijk hebben gehad.
[..]
Dat heeft weinig met de huidige situatie vandoen waar vastgoedvolk hun invloed in de politiek aan het kopen is...quote:Wil je soms zeggen dat links een zuiver geweten heeft......(krakers van toen, dieren bevrijdingsorganisaties, RaRa whatever). Dacht het ook niet.
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=4600011quote:In the northern city of Tal Afar, there were reports yesterday that militants were in control and that Shiites and Sunnis were fighting in the streets, a day after two car bombs killed at least 20 people.
Police Capt Ahmed Hashem Taki said Tal Afar was experiencing “civil war.” Journalists were blocked from entering the city of 200,000.
http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0,2763,1491683,00.htmlquote:But it [the International Institute of Strategic Studies (M)] warned that the inspirational effect of the intervention in Iraq on Islamist terrorism was "the proverbial elephant in the living room. From al-Qaida's point of view, [President] Bush's Iraq policies have arguably produced a confluence of propitious circumstances: a strategically bogged down America, hated by much of the Islamic world, and regarded warily even by its allies".
onderstreept nog eens het belang van onderwijsquote:Op woensdag 25 mei 2005 08:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als ondernemer wil je geld verdienen, niet een sociale werkplaats in stand houden. Innovatie leidt juist tot nieuwe banen, omdat er nieuwe mogelijkheden ontstaan.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)unning_illegalen.xmlquote:Aannemers België willen verblijfsvergunning illegale bouwvakkers
De Belgische aannemers vragen de overheid meer dan duizend illegale bouwvakkers uit Oost-Europa een verblijfsvergunning te geven. Volgens de werkgevers in de bouw is de aanwezigheid van de illegalen nodig om een aantal grote projecten af te ronden.
Legalisering
Dat meldde woensdag de Vlaamse publieke omroep VRT. Als de overheid de illegalen terugstuurt, dienen de aannemers zo snel mogelijk weer andere bouwvakkers uit Oost-Europa aan te trekken, stelt de werkgeversorganisatie Confederatie Bouw. Daarom vragen zij om een snelle legalisering. België heeft evenals Nederland beperkingen ingesteld voor de komst van werknemers uit de nieuwe Oost-Europese lidstaten van de EU.
Wetswijziging
Voor de legalisering in België is een wetswijziging nodig. Eerder gaf Spanje een verblijfsvergunning aan ongeveer 800.000 illegale werknemers, hoofdzakelijk uit Latijns-Amerika. Dat gebeurde ook op verzoek van de werkgevers.
Waarschuwen
Die stap leidde overigens al tot kritiek van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Op haar verzoek komt er een waarschuwingssysteem, waardoor landen die massaal illegalen een verblijfsvergunning geven, andere EU-lidstaten daarvan op de hoogte moeten stellen. Verdonk vreest dat gelegaliseerde illegalen uit andere Europese landen op termijn op de Nederlandse arbeidsmarkt terechtkomen.
Wanneer krijgen de burgers wel inspraak in de Europese ontwikkelingen, .... nooit ?!?.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:38 schreef du_ke het volgende:
Het is een onderwerp dat niet veel concreter kan worden en derhalve ongeschikt voor een referendum...
Streep Frankrijk maar door : Begroting ver boven de 3 % norm (en ook zware werkeloosheid)quote:Tja maar Finland, frankrijk en griekenland hebben ook weinig problemen gehad.
Slechts ten dele waar, als je absolute slagkracht wil hebben. Moet je een dictatuur als staatsvorm kiezen.quote:Ofwel een ellende van niks. je raakt door allerlei onzinnige referenda de complete slagkracht van de unie onderuit.
Te laat voor het meiske.... dat had ze ook kunnen bedenken toen ze zelf nog in de politiek zat.quote:Klopt er moet gewoon veel meer aandacht voor komen. Hedy d'ancona had op de radio laatst wel wat aardige ideeen eens in de week ipv den haag vandaag Brussel deze week. Ofwel structurele aandacht in de media.
Dan moet je eigenlijk alle commissariaten afschaffen van alle politica (om geen belangenverstrengeling te verkrijgen). Op zich sta ik daar niet negatief tegenover. .quote:Dat heeft weinig met de huidige situatie vandoen waar vastgoedvolk hun invloed in de politiek aan het kopen is...
Jemmig de kaalslag is al begonnen..... daar gaan de vele turkse en marokkse werknemers...quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:17 schreef zakjapannertje het volgende:
een andere manier om vacatures te kunnen vullen:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)unning_illegalen.xml
Burgeroorlog in Irak, wanneer en hoe ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=4600011
Dat hoor ik vaker de laatste tijd, wat/wie/waarom is datquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
Watskebeurt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |