Bij Southampton speelde hij niet veel.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:09 schreef Knoekie het volgende:
Ik vond die van Damma in zijn periode bij Ajax altijd erg houterig spelen. Maar ik denk dat hij wel een stuk beter is dan wat we nu hebben.
mooi toch?quote:Op zondag 22 mei 2005 13:11 schreef fransie102 het volgende:
Volgens Johan Derksen betekend de komst van Jansen het einde van Wotte en op den duur ook het einde van Gullit. Volgens hem grijpen Jansen en Bos de macht...
Lijkt me wel ja.quote:
Wie is Bos?quote:Op zondag 22 mei 2005 13:11 schreef fransie102 het volgende:
Volgens Johan Derksen betekend de komst van Jansen het einde van Wotte en op den duur ook het einde van Gullit. Volgens hem grijpen Jansen en Bos de macht...
Volgens de Belgische teletekst heeft hij daar een paar zware blessures gehad, vandaar dat hij weinig speelde. Had dus niets te maken met zijn kwaliteiten.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Bij Southampton speelde hij niet veel.
Dus veel zal hij wel niet beter zijn geworden
Als ik Gullit zo hoorde vliegen van de basisspelers Ghaly, Bosschaart en Basto eruit.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:43 schreef TC03 het volgende:
Ben benieuwd wie eruit gaan vliegen. Zou leuk zijn als er ook basisspelers en spelers uit het eerste uitvliegen en niet alleen spelers als Bandalovski en Magrão.
Ach, daarvoor speelde hij ook bitter weinig. Gouden deal van Ajax geweest.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens de Belgische teletekst heeft hij daar een paar zware blessures gehad, vandaar dat hij weinig speelde. Had dus niets te maken met zijn kwaliteiten.
Maar als jullie Maxwell niet hadden gehad, was van Damme toch gewoon basisspeler geweest?quote:Op zondag 22 mei 2005 13:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ach, daarvoor speelde hij ook bitter weinig. Gouden deal van Ajax geweest.
Daarom zeg ik ook, paauwe heeft een respectabele afscheid verdiend... maar Malkowski mag stilletjes vertrekkenquote:Op zondag 22 mei 2005 07:48 schreef Cart_man het volgende:
Kom op zeg, Paauwe heeft goede jaren gekend bij Feijenoord. Dit jaar kwam er hij echter niet meer aan toe, wat zonde is voor hem. Zou het schandalig vinden wanneer hij vandaag wordt weggehoond. Het respect verdient hij wel.
Onder Koeman had dat idd gekund. Voor mij was het meer een aardige bankzitter, meer niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:58 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Maar als jullie Maxwell niet hadden gehad, was van Damme toch gewoon basisspeler geweest?
Uiteraard, net zoals bijvoorbeeld Basto bij jullie basisspeler is omdat er geen betere speler in de selectie zit. En zoals wij op links moeten aanklooien omdat we daar een paar net-niet voetballers hebben lopen in tegenstelling tot een Kalou.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:58 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Maar als jullie Maxwell niet hadden gehad, was van Damme toch gewoon basisspeler geweest?
Precies. laat ze nu eens goede spelers aantrekken ipv weer een mislukkeling die we niet moeten.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:27 schreef TC03 het volgende:
Interesse tonen in een Ajacied die niet eens écht goed is is absoluut not done wat mij betreft
Feyenoord heeft een paar hele goede voetballers, maar ze presteren niet constant genoeg. De enige die het altijd goed doet is Kuijt, voor de rest is het af en toe een 8 maar regelmatig ook een 4. Kan je nagaan wat Kalou er had ingeschoten als 'ie niet een handvol goede wedstrijden, maar 25 goede wedstrijden had gespeeld...quote:Op zondag 22 mei 2005 14:40 schreef fransie102 het volgende:
En toch vind ik het onzin dat Feyenoord kansloos is voor volgend seizoen. Dit team heeft toch laten zien dat ze kunnen voetballen? Zoals Johan gisteren al zei : het is de waan van de dag, zo'n team als dit heeft 1 of 2 goede spelers nodig, en het kan opeens weer gaan draaien.
Klopt, maar je kunt niet van Kalou verwachten dat hij z'n hele 1e seizoen top speelt, zeker niet als het team niet lekker draait. Met zo'n voorhoede als Feyenoord heb je niet eens een topverdediging zoals PSV nodig. Als je er gewoon maar een paar degelijke verdedigers en een goede keeper hebt staan.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:43 schreef twi het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een paar hele goede voetballers, maar ze presteren niet constant genoeg. De enige die het altijd goed doet is Kuijt, voor de rest is het af en toe een 8 maar regelmatig ook een 4. Kan je nagaan wat Kalou er had ingeschoten als 'ie niet een handvol goede wedstrijden, maar 25 goede wedstrijden had gespeeld...
Daar ben ik het wel mee eens. Dat is na de verdediging het tweede probleem. Zo'n speler als Ono kan bijvoorbeeld veel en veel beter.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:57 schreef twi het volgende:
Ik vond ook Saidi op zijn tijd een regelrecht drama, niet alleen vanwege z'n collega-verdedigers. Dus ook hij deelde mee in de malaise. Ik denk eerlijk gezegd dat dat allemaal een kwestie van mentaliteit is, die Gullit ze niet bij lijkt te kunnen brengen.
quote:Volgend jaar hoeft PSV niet meer naar Den Bosch voor de competitie. De Bosschenaren verloren vandaag in eigen huis met 0-3 van FC Utrecht en slaagden er niet in te profiteren van het verlies van De Graafschap tegen Vitesse (1-2). Heracles Almelo werd dit weekend kampioen van de Gouden Gids Divisie en neemt volgend jaar de plek van FC Den Bosch in.
Feyenoord Netwerk
De Graafschap zal in de nacompetitie Sparta Rotterdam, Helmond Sport en FC Zwolle van zich af moeten houden. RBC Roosendaal, dat 16e werd, komt uit tegen Stormvogels/Telstar, FC Volendam en VVV.
bron
Inburgeringquote:Op zondag 22 mei 2005 16:38 schreef DaMart het volgende:
Waarom post iemand iets over PSV op een Feyenoord website
[..]
Ze hebben het alweer aangepast...quote:Op zondag 22 mei 2005 16:38 schreef DaMart het volgende:
Waarom post iemand iets over PSV op een Feyenoord website
[..]
Feyenoord kwam 4-0 voor, toen kwam Den haag in 10 minuten op 4-3, waarna Kuyt er 6-3 van maakte.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef Moreno het volgende:
Hoe is de wedstrijd verlopen? 6-3 vind ik een erg rare uitslag. De verdediing zal wel weer niet goed gestaan hebben? En hoe was de suporters actie?
Op zich speelden ze de eerste helft wel redelijk, maar de 2e helft kwamen alle zwakke punten weer naar boven.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:45 schreef Moreno het volgende:
Hoe is de wedstrijd verlopen? 6-3 vind ik een erg rare uitslag. De verdediing zal wel weer niet goed gestaan hebben? En hoe was de suporters actie?
Ja, maar 51 treffers tegen, voor een ploeg als Feyenoord is eveneens een mijlpaal. De meeste subtoppers incasseerden zelfs minder tegentreffers.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:05 schreef chrisgyan het volgende:
Toch nog een mijlpaal dit seizoen. 90 doelpunten en daarmee de meest scorende ploeg in de eredivisie. We moeten 21 jaar terug in de tijd voor meer doelpunten in een seizoen, het befaamde jaar 1983-1984 met Cruijff, Houtman, Been en Gullit (als speler dan uiteraard). Toen waren het er 96.
Je moet je toch ergens aan vasthouden......
dat hebben ze alleen maar gedaan om het legioen kalm te krijgen. Zodat de protesten niet uit de hand zouden lopen.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:19 schreef rotskibo het volgende:
Volgens Gullit is het morgen een gewone directievergadering, hij wist niet eens dat het op de website stond. Maar ze gooien natuurlijk niet voor niets dat bericht op de eigen website, ben benieuwd.
En dan gaat Gullit het een beetje lopen ontkennen na de wedstrijd? En dan denken ze dat het Legioen dat wel ok vindt?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:23 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
dat hebben ze alleen maar gedaan om het legioen kalm te krijgen. Zodat de protesten niet uit de hand zouden lopen.
ja want dan is het toch al te laat.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:26 schreef fransie102 het volgende:
[..]
En dan gaat Gullit het een beetje lopen ontkennen na de wedstrijd? En dan denken ze dat het Legioen dat wel ok vindt?
Idd zeg, nog eentje met een beetje ballen ook. Hopelijk gaan we daar veel van zien!quote:Op zondag 22 mei 2005 17:51 schreef Luni het volgende:
Die Biseswar, tering wat een voetballer!
De echte kenner spreektquote:Op zondag 22 mei 2005 17:47 schreef renz0r het volgende:
Op naar een beter volgend seizoen met Wim Janssen, ander clubbeleid en met een GOEDE NIEUWE spelers en VELE VERKOPEN!
Vertelquote:Op zondag 22 mei 2005 17:51 schreef Luni het volgende:
Die Biseswar, tering wat een voetballer!
Kuyt : 8quote:Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef methodmich het volgende:
Jullie kunnen in het topic ook je Feyenoord-rapport inzenden.
Idd dat malkowski toen in het doel stond stoorde mij ook.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:31 schreef Erasmusch het volgende:
Biseswar was idd lekker bezig. Toch een goede beslissing van Gullit om in zon wedstrijd de jonkies mee te laten ballen. Al had ie 2 weken geleden ook wel een jeugdkeeper op doel mogen zetten ipv Malkowski
Misschien is hij gewoon beter dan een jongeling?quote:Op zondag 22 mei 2005 18:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Idd dat malkowski toen in het doel stond stoorde mij ook.
quote:Op zondag 22 mei 2005 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien is hij gewoon beter dan een jongeling?
Zou kunnen maar ik was bij die wedstrijd aanwezig iig en hij bakte er niets van.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien is hij gewoon beter dan een jongeling?
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:55 schreef fransie102 het volgende:
Inderdaad.Misschien toch wel mooi dat ze de rechten kwijt zijn.
Moeten jullie maar hoger staan dan de derde plaatsquote:Hebben we volgend seizoen geen last meer van, Studio Sport![]()
De volgorde van clubs is wel logisch, maar 't is een beetje flauw om judo voor te laten gaanquote:Op zondag 22 mei 2005 19:59 schreef F1Bas het volgende:
[..]
[..]
Moeten jullie maar hoger staan dan de derde plaats![]()
Dat is dan wel weer waar maar ja in die korte tijd zou je dan alleen maar de doelpunten kunnen laten zienquote:Op zondag 22 mei 2005 20:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De volgorde van clubs is wel logisch, maar 't is een beetje flauw om judo voor te laten gaan
En die 0-0 van PSV laten ze wel 20 min zienquote:Op zondag 22 mei 2005 20:02 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar maar ja in die korte tijd zou je dan alleen maar de doelpunten kunnen laten zien
Volgend jaar Snoijl, Zuiverloon, Vincken, De Guzman en Biseswar bij de selectie, dat lijkt me een goed begin.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:06 schreef Ixnay het volgende:
Verder zeg ik: "Volgend seizoen eindelijk weer eens een echte Rotterdamse kampioen zonder laf anti-voetbal"
Zoiets bedoelde je?quote:Op zondag 22 mei 2005 20:02 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar maar ja in die korte tijd zou je dan alleen maar de doelpunten kunnen laten zien
Eerst zien dan geloven. Van Bosschaart werd eerst ook gedacht dat het dé linksback zou zijn.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Volgend jaar Snoijl, Zuiverloon, Vincken, De Guzman en Biseswar bij de selectie, dat lijkt me een goed begin.
Polak kon zich niet inhoudenquote:Op zondag 22 mei 2005 20:25 schreef Erasmusch het volgende:
Zoiets bedoelde je?
Ik heb bv die afgekeurde goal van ADO, opstootje met Ono, die ingooi voor vak W niet gezien.
quote:Maandag Feyenoords dag van de waarheid
De competitie is gespeeld, maar voor de clubleiding van Feyenoord is de vakantie nog lang niet aangebroken. De directie en het bestuur evalueren maandag met de technische staf eerst het ,,teleurstellende'' seizoen, waarna in de avonduren een zware confrontatie wacht met een afvaardiging van het ontevreden legioen.
De uitkomst van die praatsessies is veel belangrijker dan de uitslag van de afsluitende thuiswedstrijd zondag tegen ADO Den Haag (6-3). Eén ding lijkt wel vast te staan: Ruud Gullit wil en kan aanblijven als trainer-coach ondanks het mislukte seizoen waarin Feyenoord veel vertrouwen en krediet bij de grote achterban verspeelde.
Gullit buiten schot
Opvallend is dat de oud-international er bij de eigen supporters nog helemaal niet zo slecht op staat. In een Kuip vol onvrede bleef Gullit zondagmiddag op de tientallen spandoeken en spreekkoren vrijwel buiten schot. Het bestuur daarentegen lag bij de Rotterdamse aanhang opnieuw zwaar onder vuur.
Een paar vakken met het fanatieke deel van de supportersschare bleven in het eerste kwartier vrijwel leeg uit protest tegen de zwakke prestaties (vijf nederlagen in zes duels) en het ,,afstandelijke'' bestuursbeleid. Teksten op levensgrote spandoeken als 'Met dit beleid identiteit kwijt' en Bloed, Zweet en Ander Beleid' lieten weinig te raden over. Ook de korte meezingers 'Jorien het is de hoogste tijd' en 'Wotte rot op'' konden voorzitter Van den Herik en technisch directeur Mark Wotte in hun zak steken.
Duidelijkheid gewenst
De uitkomst van het topberaad maandag in de Kuip is moeilijk voorspelbaar. Gullit zei zondag na de spectaculaire wedstrijd tegen ADO Den Haag, met drie treffers van topscorer Kuijt, dat hij vooral van Van den Herik duidelijkheid verwacht. ,,Ik wil heel graag horen wat er nu wel en niet kan bij Feyenoord. Ik wil weten wat de budgetten zijn. Daar wil ik inzage in hebben. Dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik gaan inventariseren en saneren. Ik ben daar heel nieuwsgierig naar.''
Gullit hoopt ook van Van den Herik te vernemen dat er (financiële) ruimte is om een sterke man in de technische organisatie te benoemen. Oud-technisch directeur Wim Jansen en oud-trainer Wim van Hanegem zijn belangrijke kandidaten. ,,Met hen heb ik goede gesprekken gevoerd. Zij weten wat er binnen en buiten Feyenoord leeft. Zij kunnen de club de juiste identiteit teruggeven. Dat kan ik als trainer niet alleen. Hard werken en technisch verzorgd voetbal kunnen heel goed hand-in-hand gaan.''
Maandag uitsluitsel
Gullit wilde zondag niet ingaan op een hardnekkige vraag in de Kuip. Wat doet hij als de speelruimte die Van den Herik te bieden heeft voor hem te klein is en er opnieuw een labiel seizoen dreigt waarin meer fout dan goed gaat? Heeft hij dan nog wel zin om op voorhand weer een verloren strijd met de andere topclubs in Nederland aan te gaan? ,,Laat ik eerst maar afwachten wat ik maandag van de clubleiding te horen krijg'', sprak Gullit diplomatiek.
Vrijwel alle ogen en oren zullen maandag in de Kuip op Van den Herik zijn gericht. De positie van de voorzitter is in veertien jaar waarschijnlijk nog nooit zo onbestemd geweest. Zelf lijkt de 62-jarige Rotterdammer ook niet meer zo zeker van zijn zaak te zijn. ,,Ik ben het gevoel kwijt. Ik worstel zelfs met de vraag of ik wel moet doorgaan bij Feyenoord'', liet hij zich onlangs ontvallen. Maandag dient hij daarover uitsluitsel te geven, zowel aan Gullit en Wotte als aan de morrende fans.
Aanddacht voor een debutant was er ook niet..quote:Op zondag 22 mei 2005 20:25 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Zoiets bedoelde je?
Ik heb bv die afgekeurde goal van ADO, opstootje met Ono, die ingooi voor vak W niet gezien.
Dat hoopt zo'n beetje iedere Feyenoorder denk ik, en Van den Herik zelf zou het ook niet zo erg vinden volgens mijquote:Op zondag 22 mei 2005 20:31 schreef TC03 het volgende:
Al zou ik het stiekem wel leuk vinden als Wotte eruit vliegt en dat Wim Jansen zijn plek in neemt.
Scorebord journalistiekquote:Op zondag 22 mei 2005 20:32 schreef pberends het volgende:
Wat lopen ze nou te zeiken, Feyenoord is topscoorder van de hele competitie met 90 goals. Alleen ze moeten hun verdediging versterken en ze zijn volgend jaar kampioen.
quote:Dirk Kuijt heeft een trefzeker seizoen bekroond met een hattrick tegen ADO Den Haag. Daarmee kwam de spits van Feyenoord op honderd eredivisiegoals. Kuijt is met zijn 24 jaar en tien maanden de op twee-na-jongste speler die in de laatste twintig jaar de honderd treffers haalt. Alleen Marco van Basten en Dennis Bergkamp waren jonger.
Van Basten was pas 21 jaar, negen maanden en 27 dagen toen hij zijn honderdste competitiegoal liet aantekenen. De toenmalige Ajacied maakte zijn jubileumgoal ook in een wedstrijd tegen Den Haag (27 augustus 1986, 2-3). Bergkamp was op 23 mei 1993 tijdens de 4-0 zege van Ajax op FC Groningen 24 jaar en dertien dagen oud toen hij zijn honderdste goal maakte. De huidige aanvaller van Arsenal staat momenteel op 199 competitietreffers in zijn loopbaan.
"Mooie vrije trap van Biseswar"quote:Op zondag 22 mei 2005 20:31 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Aanddacht voor een debutant was er ook niet..
Geluid was ook goed weggemonteerd, geen spreekkoor te horen.
Het zou mooi zijn als ze volgend seizoen zoveel (eigen) jeugd een echte kans gaven en die jongens ook echt doorbreken. Laten we het hopen in ieder gevalquote:Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Volgend jaar Snoijl, Zuiverloon, Vincken, De Guzman en Biseswar bij de selectie, dat lijkt me een goed begin.
Op JJ was ook geen spreekkoor te horen!!!quote:Op zondag 22 mei 2005 20:31 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Aanddacht voor een debutant was er ook niet..
Geluid was ook goed weggemonteerd, geen spreekkoor te horen.
Babos heeft van mij ook wel genoeg kansen gehad. Zijn keepersstijl past totaal niet bij Feyenoord en ik vind Lodewijks veel beter.quote:
Hoezo past zijn 'keepersstijl' niet bij feyenoord? Hij mist gewoon kwaliteit en is onzeker.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:00 schreef snabbi het volgende:
[..]
Babos heeft van mij ook wel genoeg kansen gehad. Zijn keepersstijl past totaal niet bij Feyenoord en ik vind Lodewijks veel beter.
Lijkt me raar, in z'n tijd bij NAC was het de beste keeper van Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoezo past zijn 'keepersstijl' niet bij feyenoord? Hij mist gewoon kwaliteit en is onzeker.
Over de kwaliteit en kwantiteit van de goals mogen we inderdaad niet klagen. Klein beetje een verzachting voor de supporters.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:58 schreef ASSpirine het volgende:
Wat een mooie goals zeg
En Goor ook
Vond het vroeger al de beste Belg in de nationale ploeg
Drugs is slecht voor je hoorquote:Op zondag 22 mei 2005 21:37 schreef Cart_man het volgende:
protest gehouden van 90 minuten.
Dronken en doorgesnoven zijn is goed
Dan zal het meer met zijn zelfvertrouwen te maken hebben. Ik las eens ergens dat hij bij NAC op de hoogste plaats in de hierarchie stond en bij feyenoord weer onderaan kon aansluiten (logisch natuurlijk) en dat 'ie dat niet tof vond.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:16 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Lijkt me raar, in z'n tijd bij NAC was het de beste keeper van Nederland.
TIEN heeft al aangekondigd de wedstrijden, ook van de topclubs, verspreid uit te gaan zenden. dus niet top 3 of top 4 aan het begin van het programma.....quote:Op zondag 22 mei 2005 19:55 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Hebben we volgend seizoen geen last meer van, Studio Sport![]()
quote:Op zondag 22 mei 2005 22:39 schreef evert het volgende:
[..]
TIEN heeft al aangekondigd de wedstrijden, ook van de topclubs, verspreid uit te gaan zenden. dus niet top 3 of top 4 aan het begin van het programma.....
Babos was ook bij nac (wat ik uit de samenvattingen kon zien) meer een wegboks-type dan een vang-type. Ik ben van mening dat de Feyenoord verdedigers nog meer dan de NAC verdedigers van toen niet tegen deze onrust kunnen.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoezo past zijn 'keepersstijl' niet bij feyenoord? Hij mist gewoon kwaliteit en is onzeker.
quote:Op maandag 23 mei 2005 09:06 schreef RedGuy het volgende:
Whaha, mijn neefje is opgepakt na aanleiding van de rellen tegen de joden. Hij zit tot minstens morgenavond vast, en hij is 16 jaar..
Ik wist niet eens dat dit zn afscheid wasquote:23-05-2005: Patrick Paauwe: afscheid in stilte
[Bron: AD]
In diverse eredivisiestadions namen gisteren spelers in de schijnwerpers afscheid van hun clubs. Voor Patrick Paauwe werd het een adieu in stilte. De verdediger nam na zeven seizoenen afscheid van Feyenoord, zonder dat hij tijdens zijn laatste wedstrijd in actie kwam. Na Feyenoord - Ado Den Haag maakte Paauwe een ereronde met zijn trainingspak aan.
,,Het was toch nog wel een mooi rondje'', zei de gewezen aanvoerder cynisch. ,,Ik heb gevoelsmatig al een tijd geleden afscheid genomen van Feyenoord. Heb al de tijd gehad om dingen te verwerken. Een paar minuutjes speeltijd vandaag zat er blijkbaar niet meer in bij deze trainer.''
Paauwe en Gullit hebben elkaar na de winter nauwelijks nog gesproken. ,,Volgens mij had ik nog wel van waarde kunnen zijn'', aldus Paauwe. ,,Maar die illusie werd me al snel ontnomen. Sindsdien ben ik afstandelijker gaan kijken. Een jaar als dit heb ik hier niet eerder meegemaakt. Ik vind dat er te veel nationaliteiten zijn, een groep vormen was nog nooit zo moeilijk.''
Paauwe weet nog niet waar hij volgend seizoen speelt, maar zeker is dat hij genoeg mogelijkheden krijgt om zelf te kiezen. ,,Er is interesse uit een aantal landen. Of ik wat moet kosten weet ik niet. Ik heb tegen Feyenoord gezegd: Arnold Bruggink mocht na zes seizoenen PSV transfervrij weg. Als dank voor bewezen diensten. Ze moeten maar kijken wat ze met die opmerking doen.''
Het is allemaal zo slecht nog nietquote:Positief
Godzijdank! Het seizoen 2004-05 zit erop. Onze columnist, Eus, maakte een column voor LN 49 over alle positieve punten van het afgelopen seizoen.
Na zo’n teleurstellend seizoen als dit valt het niet mee om positief te blijven. Een droevig aan- en verkoopbeleid, vaak belabberd voetbal, een morrend Legioen, slechts enkele spelers die weten wat inzet en strijd betekent, steeds meer betuttelende maatregelen voor supporters, alsmaar stijgende toegangsprijzen en ga zo nog maar even door. Als je dat allemaal ziet, ben je snel geneigd om alles in het negatieve te trekken en alles rondom onze club met cynisme en bitterheid te benaderen. Ik zeg: NIET DOEN!
Juist in deze situatie is het zaak om positief te blijven. Of zoals een geniaal en veelbelovend columnist van Lunatic News het ooit opschreef: “Ben blij met wat goed is, in plaats van te zeuren over wat niet goed is.” Dus houd de moed erin en denk positief. Want met een beetje goeie wil zijn er veel meer positieve punten te ontdekken dan je in eerste instantie zou vermoeden:
- We zijn nog steeds de laatste Nederlandse club die een Europacup won
- De Stadionzaal is weer toegankelijk voor het publiek.
- Joszef Kiprich kwam voorafgaande aan Feyenoord-Roda WC het veld op
- Er is eindelijk een Lijst Spreekkoren
- De single ‘Feyenoord is het toverwoord’ schoot de hitlijsten in.
- We waren een van de vier clubs die de halve finale van de Amstel Cup wisten te halen.
- Bogarde en Davids komen NIET.
- De politie is vanaf volgend seizoen niet meer standaard aanwezig bij voetbalwedstrijden (dus ook geen politiehonden meer).
- Feyenoord zet een punt achter de meeste van zijn samenwerkingsverbanden met buitenlandse clubs.
- De Fortis commercial met Ruud Gullit in de hoofdrol werd genomineerd voor de Gouden Loeki 2004.
- Tim Vincken startte in de basis tegen NEC.
- De vaderlandse competitie wordt volgend seizoen reuze spannend met die play-offs.
- Het borstbeeld van Ernst Happel is onthuld.
- We hebben een paar maanden meegedaan om de titel.
- Vak W wordt definitief geen familievak.
- Feyenoord wist Greene en Boussabon weg te kapen voor de NEUS van andere Europese topclubs.
- Andrej Jeliazkov komt in dienst bij Feyenoord als scout in Bulgarije.
- De Kuip is nog steeds het mooiste stadion van Nederland.
- Er waren zevenklappers tegen Willem II en De Graafschap.
- We zijn de eerste club in Europa die het mogelijk maakt om online een seizoenkaart aan te vragen.
- Jong Feyenoord wint mini-klassieker van ajax met 3-2
- Gullit en Wotte bouwen aan een NIEUW Feyenoord.
- We winnen geen Fair Play Cup dit jaar.
- Vitesse - Feyenoord is ordelijk en zonder incidenten verlopen.
- Ondanks de gestegen kosten en de hogere inkoopprijzen zal Stadion Feijenoord de huidige horecaprijzen niet verhogen.
- Song is vertrokken.
- We wonnen met 2-1 van Scheisse ’04.
- De netten achter het doel zijn weer verdwenen.
- Volgens het Braziliaanse voetbaltijdschrift Revista 10 en de beroemde Braziliaanse designer Moshe hoort het Feyenoord-shirt bij de elf mooiste in de wereld.
- Al drie speelrondes voor het eind van deze competitie wist Feyenoord zich te plaatsen voor Uefa-Cupvoetbal.
- Ono was een aantal wedstrijden NIET geblesseerd.
- In juli is er weer een Open Dag.
- Zuiverloon is bijna klaar met z’n studie.
- Een eventueel nieuw stadion gaat waarschijnlijk niet naar de Waalhaven.
- Van Persie, Buffel en Smolarek scoren regelmatig voor hun nieuwe clubs.
- Feyenoord versloeg in een uitverkochte Kuip het ongenaakbaar geachte AZ op overtuigende wijze met 4-2.
- Kuyt en Kalou staan bovenaan in het topscorersklassement.
- Jan Willem van Dop regelt volgend seizoen losse kaarten voor Utrecht uit.
- Er was een schitterend sneeuwballengevecht bij de bekerwedstrijd Feyenoord - NAC
- Tijdens de voorbereiding werd de prestigieuze Kappa-Cup in de wacht gesleept.
- We hoeven voor de eerste Europese thuiswedstrijd geen kaartje te kopen en we zijn nog steeds de mooiste club ter wereld.
Leve Feyenoord één!
Met positieve groet,
Eus
Je stond er toch niet opquote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ken je eindelijk mijn knappe kop eens bewonderen.![]()
Joh...quote:Op maandag 23 mei 2005 12:24 schreef JaWi het volgende:
[..]
Pijnlijk als je daar positiviteit uit moet putten zeg.
Pijnlijk als je geen sarcasme begrijpt...quote:Op maandag 23 mei 2005 12:24 schreef JaWi het volgende:
[..]
Pijnlijk als je daar positiviteit uit moet putten zeg.
Ik begrijp het volkomen hoor. Krijg bijna medelijden.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:52 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Pijnlijk als je geen sarcasme begrijpt...
Wotte heeft Gullit niet aangesteld. Dat heeft Jorien gedaanquote:Op maandag 23 mei 2005 14:33 schreef Sloggi het volgende:
Doei Ruud
Nu moet alleen Wotte nog weg. Hij kan toch niet blijven terwijl Gullit wel vertrekt?
Wotte is medeverantwoordelijk voor het transferbeleidquote:Op maandag 23 mei 2005 14:41 schreef Moreno het volgende:
[..]
Wotte heeft Gullit niet aangesteld. Dat heeft Jorien gedaan![]()
Gullit vroeg om de spelersquote:Op maandag 23 mei 2005 14:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wotte is medeverantwoordelijk voor het transferbeleid
Wotte is eindverantwoordelijke op het gebied van transfers. Hij hoeft niet elke prutser te halen waar de trainer om vraagt.quote:
quote:De terugkeer van Wim Jansen bij Feyenoord is bijna rond, zo meldt De Telegraaf vandaag. De oud-trainer gaat bij de Rotterdamse club een adviserende rol bekleden op technisch gebied en wordt bovendien verantwoordelijk voor een deel van de scouting.
Naar verwachting zal de deal komende week worden afgerond. Jansen wil niet tekenen alvorens zijn functie bij duidelijk is omgeschreven. Met de komst van Jansen geeft Feyenoord gehoor aan de lokroep van Het Legioen. De aanhang roept al weken om de terugkeer van de ervaren oefenmeester.
Arie Haanquote:Op maandag 23 mei 2005 16:32 schreef fransie102 het volgende:
Ik heb het gevoel dat opvolger van Gullit iemand wordt die echt door niemand verwacht was.
Willem?quote:Op maandag 23 mei 2005 16:32 schreef fransie102 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de opvolger van Gullit iemand wordt waarvan echt niemand het verwacht had.
Iets wat een prestatie supporter nooit zal snappen is dat het gaat om trots te zijn op je club. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als Feyenoord volgend jaar een prijs pakt, maar ook als ze geen prijs kunnen pakken kan ik trots zijn op mijn cluppie. Gullit weg, het is een zegen! Nu een echte trainer pls.quote:
R Koemanquote:Op maandag 23 mei 2005 16:32 schreef fransie102 het volgende:
Ik heb het gevoel dat de opvolger van Gullit iemand wordt waarvan echt niemand het verwacht had.
Krijg je dat gaapverhaal weer.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:48 schreef snabbi het volgende:
[..]
Iets wat een prestatie supporter nooit zal snappen is dat het gaat om trots te zijn op je club. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als Feyenoord volgend jaar een prijs pakt, maar ook als ze geen prijs kunnen pakken kan ik trots zijn op mijn cluppie. Gullit weg, het is een zegen! Nu een echte trainer pls.
Hoe verklaar je dan dat RKC bijvoorbeeld supporters heeft. RKC is echt een club die degradatie voetbal heeft meegemaakt, voor europees voetbal heeft gestreden, maar meestal toch gewoon in de middenmoot eindigd.quote:
idd, en Jol en Been zijn ook al bezet voor volgend jaar...quote:Op maandag 23 mei 2005 17:21 schreef yvette1982 het volgende:
van mij mag huub stevens de nieuwe traner worden. Al vrees ik dat hij al naar roda gaat.
Dan zou dit ontslag dus al lang bekend moeten zijn bij de beleidsbepalers. En Co zei ook dat ie naar het buitenland ging.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 17:58 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Denk je echt?![]()
Hugo Borst zei net dat het Dick Advocaat gaat worden![]()
![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:17 schreef Staanplaats het volgende:
Hoppa, en dat is 1!!
Nu de rest nog! Puinruimen, en met een Feijenoord waardig team je honderste verjaardag vieren!
Bosz is anders net kampioen gewordenquote:Op maandag 23 mei 2005 18:26 schreef yvette1982 het volgende:
slechte spelers aantrekken is al erg, maar ik wil niet nog eens baggertrainers zoals advocaat en bosz.
ja maar het spel was elke week dramatisch. Al zou ik ook met slecht spel graag kampioen willen worden. Alleen heb ik liever gewoon een andere trainer, iemand die echt met de harde hand regeert.quote:
Van den Herikquote:Op maandag 23 mei 2005 18:37 schreef yvette1982 het volgende:
iemand die echt met de harde hand regeert.
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:58 schreef pberends het volgende:
Het wordt Ronald Koeman bevestigt het RTL Nieuws net.
Het is nu toch roepen met de ogen dicht. Er gaat echt nog wel even overheen voor er een nieuwe is.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:58 schreef pberends het volgende:
Het wordt Ronald Koeman bevestigt het RTL Nieuws net.
Hij zal vast goed zijn, maar vergeet het en wees blij met zn scouting... hij wil nietquote:Op maandag 23 mei 2005 19:13 schreef rotskibo het volgende:
Nu Wotte nog (het liefst ook die kale maar dat gebeurt voorlopig sowieso niet).
Dan Jansen als TD, en Jansen zal vast wel een geschikte trainer weten.
Ik denk dat je vanavond op internet héél wat bekenden van je zult zien. Komen 250 man op die smeris site.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:42 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vind je wel leuk hè.
Zag wel wat bekenden overigens, waarvan er 1 wordt gezocht.![]()
Yup, ben benieuwd.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:46 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik denk dat je vanavond op internet héél wat bekenden van je zult zien. Komen 250 man op die smeris site.
Op tv werd daarstraks ook de naam van Neeskens genoemd. Zou misschien ook geen slechte keus zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 19:39 schreef manny het volgende:
Als Advocaat het wordt dan geef ik vd Herik definitief op; dan ben je echt debiel. Als Stevens komt dan kan het wel eens een heel mooi siezoen voor jullie worden, die kan met FC Groningen nog kampoen worden..
quote:"Met de spelers en met mijn stafleden heb ik altijd heerlijk gewerkt" , zei Gullit. "Ik reed elke dag met veel plezier naar De Kuip. Maar over de omgeving bij Feyenoord heb ik nooit een goed gevoel gehad. Ik hem me enorm gestoord aan bepaalde stromingen binnen de club. Die zorgden ervoor dat iedereen binnen de club nooit dezelfde kant opging of opwilde."
Eind vorig jaar tijdens een uitzending van het RTL5-programma Voetbal Insite kwam Gullit tot de pijnlijke conclusie dat er iets goed fout zat in de Rotterdamse organisatie. Commentator Johan Derksen opende frontaal de aanval op Zeljko Petrovic, de assistent van Gullit bij Feyenoord. Kort daarna kwamen er in Voetbal International, waarvan Derksen hoofdredacteur is, zware koppen op de cover overheen: 'Gullit moet opstappen', kort daarna gevolgd door 'Gullit paranoia'.
Gullit: "Dat was een gestuurde aanval, van binnenuit geregisseerd. Dat pikte ik niet. Ik laat mij en mijn collega's niet piepelen. Daar ben ik onafhankelijk voor. Ik ben binnen Feyenoord meteen op onderzoek uitgegaan. Uiteindelijk ben ik terechtgekomen bij Jan D. Swart. Hij heeft het altijd ontkend, maar ik weet zeker dat al die flauwekul van hem afkomstig was."
Swart is oud-journalist en bij Feyenoord verantwoordelijk voor tal van mediaproducties. De afgelopen jaren fungeerde hij als manager interne en externe zaken. Sinds dit seizoen is Swart secretaris van de Raad van Commissarissen. Hij is al zeker tien jaar de belangrijkste adviseur van Van den Herik.
Inkoppertjequote:Op maandag 23 mei 2005 20:40 schreef Cart_man het volgende:
[..]
![]()
Godver, is eigenlijk helemaal niet grappig.![]()
![]()
quote:Ten Cate: Feyenoord absoluut geen optie
Henk Ten Cate liet in het programma Voetbal Insite weten dat Feyenoord absoluut geen optie is voor hem. De assistent-coach van Barcelona liet weten dat Feyenoord zeker niet aan de orde is en dat er geen schijn van kans is dat hij naar Rotterdam komt. Hij is samen met Rijkaard aan een project bij Barcelona bezig en wil dat ook afmaken. Van den Herik kan hem dus schrappen van de lijst kandidaten.
Waar eigenlijk, want ik wil wel even kijken of ik iemand ken natuurlijkquote:Op maandag 23 mei 2005 20:17 schreef Suijk het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Neeskens geaccepteerd zou worden.
En altijd leuk, die vuilspuiterij als er iemand ontslagen is.
Die foto's komen vanavond na 22.00 uur online, geloof ik.
Mooi, ik vind hem ook absoluut geen optie!quote:Op maandag 23 mei 2005 21:06 schreef DaMart het volgende:
Ten Cate: Feyenoord absoluut geen optie
Henk Ten Cate liet in het programma Voetbal Insite weten dat Feyenoord absoluut geen optie is voor hem. De assistent-coach van Barcelona liet weten dat Feyenoord zeker niet aan de orde is en dat er geen schijn van kans is dat hij naar Rotterdam komt. Hij is samen met Rijkaard aan een project bij Barcelona bezig en wil dat ook afmaken. Van den Herik kan hem dus schrappen van de lijst kandidaten.
1tje maar voor mij...denk ook niet dat je veel bekenden gaat zien. Meeste zijn allang bekend bij de politie.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Hier zag ik je niet bij staan![]()
Trouwens weinig bekenden bij die 1e serie.
Niet weer dat amsterdamse kutaccent!quote:Op maandag 23 mei 2005 21:42 schreef Erasmusch het volgende:
In mijn ogen was Ten Cate wel een optie.
Zijn weinig geschikte trainers beschikbaar eigenlijk.
Kom op zeg, geen buitenlander, noem er eens 1 op die bij Feyenoord zou passen? Juist een aantal van die buitenlandse spelers lozen.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:35 schreef yvette1982 het volgende:
ach jol heeft het heel matig gedaan bij spurs en wordt zeer overschat. Ten cate komt ook niet want die laat nu juist een huis bouwen in spanje. En Been heeft weinig ervaring. Ik ben voor Stevens en anders een strenge behouden duitse of italiaanse coach.
Wees blij.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:55 schreef RedGuy het volgende:
Nog geen bekenden gezien op de foto's.
quote:Op maandag 23 mei 2005 22:12 schreef Bananenman het volgende:
Die hele site van rotjeknor plisie is down
Viel mij ook al op, had zelfs iets weg van Def P.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:20 schreef Erasmusch het volgende:
17 had een shirt van osdorp posse aan. Zal toch geen Feyenoorder zijn?
Vooral handig doordat alle links eropstaan, maar dan moet de site wel weer online komen...quote:Waar is Ruudje nou???
Rond 14.00 uur kwam het nieuws dat Ruud Dil was opgestapt als trainer van de kakkerlakken, zijn vertrouwen in het bestuur en dan met name Jorien van den Hoerik en Jan D. Swart zou hij hebben verloren en daarom zag hij geen toekomst meer als trainer van het ongedierte uit Rotte'dam. Het matige seizoen zal er ook vast een beetje mee te maken hebben gehad, maar vanavond werd bekend waarom hij eigenlijk wel op MOEST stappen:
Nummer 9
Negroïde man met dreadlocks tot op de schouder. Hij droeg een donkere jas; rood/wit Feyenoord T-shirt; blauwe spijkerbroek.
Bron: Opsporing Ver-ge-zocht. Nadat er eerder beelden te zien waren van beveiligingsmedewerkers die de jongens van Vak 410 aanvielen en supporters die naar een ME busje wezen kunnen we ditmaal gefrustreerde en stoute kakkerlakken heen en weer zien rennen...
Update: Nu ook deel 2 online, bij Opsporing Ver-ge-zocht. De rest van de pakweg vijftig IQ-loze havenarbeiders is te vinden op de site van Politie Rijnmond.
Bron: ArieAFCA.web-log.nl
Tja, wat is dom...ze zien 100 joden voor hun neus en gaan gelijk los...alsof je dan even let op een capuchon ofzoiets...quote:Op maandag 23 mei 2005 22:29 schreef Bananenman het volgende:
En het zijn ook allemaal van die domme idioten die geen sjaal voordoen/capuchon op/zonnebril, nee niks van dat alles
Ja, niet erg slim...quote:Op maandag 23 mei 2005 22:29 schreef Bananenman het volgende:
En het zijn ook allemaal van die domme idioten die geen sjaal voordoen/capuchon op/zonnebril, nee niks van dat alles
En als je een wout van zijn paard trekt en met stenen loopt te smijten terwijl er camera's draaien?quote:Op maandag 23 mei 2005 22:34 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Tja, wat is dom...ze zien 100 joden voor hun neus en gaan gelijk los...alsof je dan even let op een capuchon ofzoiets...
Alsof je daar bij nadenkt.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:36 schreef JaWi het volgende:
[..]
En als je een wout van zijn paard trekt en met stenen loopt te smijten terwijl er camera's draaien?
Nou dat valt wel mee hoor. En ja, daar denk ik tenminste bij naquote:Op maandag 23 mei 2005 22:52 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Alsof je daar bij nadenkt.![]()
Ken wel merken dat jij nog ingewijd moet worden in dat wereldje.
Welgeteld 1 bekende van de 60. Wie zijn die gasten joh.![]()
quote:
Nee, geen toeval.quote:
Neuh. Als ik zelfs al mensen herken, dan zullen anderen dat helemaal doen.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:02 schreef Naccie het volgende:
En welke NSB-ER brave burger gaat er bellen?
Ik zie het ja.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:06 schreef snabbi het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat er gewoon veel tuig tussen zit wat helemaal niet naar Feyenoord ging.
No shit, sherlockquote:Op maandag 23 mei 2005 23:06 schreef snabbi het volgende:
Overigens blijf ik van mening dat er gewoon veel tuig tussen zit wat helemaal niet naar Feyenoord ging.
Mensen naaien elkaar er toch wel bij, dat gebeurt bij ons ook. Helaas.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik snapt sowieso niet dat deze programma's resultaat opleveren. Welke teringmof gaat nou bellen...
Als je jezelf aangeeft ben je wel een hele grote mongool...
Ut gaat mij er om of je mensen zou herkennen. Dan moet je (zoals ik) in de wijken er omheen wonen en niet per se Feyenoorder zijn.quote:
Het feit dat ze zo programma nodig hebben om mensen te indentificeren zegt wel genoeg. De 'lastige' jongens van Feijenoord zijn al redelijk in kaart gebracht.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:06 schreef snabbi het volgende:
Meeste van die gasten dragen wel dingen als brillen wanneer ze werkelijk de actie doen. De beelden die we zien zijn van net voor of na de incidenten wanneer ze weer tussen de rest proberen te zitten.
"hooligan toerisme" ..quote:Op maandag 23 mei 2005 23:10 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ut gaat mij er om of je mensen zou herkennen. Dan moet je (zoals ik) in de wijken er omheen wonen en niet per se Feyenoorder zijn.
Mijn neefje zit al vast dus het is niet meer nodig voor mij.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:02 schreef Naccie het volgende:
En welke NSB-ER brave burger gaat er bellen?
Als dat niet was, zou jij hem dan aangeven?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:11 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Mijn neefje zit al vast dus het is niet meer nodig voor mij.
Op site of tv?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:23 schreef Cart_man het volgende:
De rest komt later...o.a. op Opsporing verzocht.
quote:Op maandag 23 mei 2005 23:25 schreef Cart_man het volgende:
Beide.
Nee, natuurlijk ga ik niemand aangeven. Zelfs mijn eigen neefje niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:14 schreef Naccie het volgende:
[..]
Als dat niet was, zou jij hem dan aangeven?
boevje![]()
Edit: godver, zie alleen de 1e 17 foto's..![]()
Gaap.. dat is pas een half jaar bekendquote:Op maandag 23 mei 2005 23:57 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Hij roept bij Barend en van Dorp dat v.d. Herik de komst van van Hooydonk heeft tegengehouden in de winterstop. Dat zijn erg leuke dingen om de supporters nog wat op te naaien richting een "Jorien rot op ", Pi-air ligt gevoelig in de Kuip.
Dan niet... Het is jouw feestje..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:04 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
No way. V.d. Herik heeft dit altijd ontkent in de media en publiciteit. Geruchten waren het, nu is het openlijk gezegd.
Alsof ie bij NAC wel een riant salaris krijgt. Die is inmiddels allang binnen en had voor een appel en een ei nog een paar jaar de mentor-rol bij Feyenoord kunnen doen en op zijn tijd een wedstrijdje spelen. Want als er een speler overal genoemd wordt door jeugdspelers en trainers als sfeermaker en motivater, dan is het van Hooydonk. Hij is een winnaar net als Kuyt, en zo eentje moet je niet weigeren als je dat type mentaliteit zwaar tekort komt in de selectie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:09 schreef Cart_man het volgende:
Alsof die geldwolf ooit welkom was geweest.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:09 schreef Cart_man het volgende:
Alsof die geldwolf ooit welkom was geweest.
Hoe kan je zo iemand nog binnenhalen, wanneer hij met problemen is vertrokken bij Feijenoord. Zullen beide partijen wel schuld aan hebben gehad, maar dan nog. Die beunhaas dacht nog even wat miljoenen te kunnen binnenhalen in zijn laatste jaar. Goed dat die kale zijn poot heeft stijf gehouden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:19 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
[..]
Alsof ie bij NAC wel een riant salaris krijgt. Die is inmiddels allang binnen en had voor een appel en een ei nog een paar jaar de mentor-rol bij Feyenoord kunnen doen en op zijn tijd een wedstrijdje spelen. Want als er een speler overal genoemd wordt door jeugdspelers en trainers als sfeermaker en motivater, dan is het van Hooydonk. Hij is een winnaar net als Kuyt, en zo eentje moet je niet weigeren als je dat type mentaliteit zwaar tekort komt in de selectie.
idd lekkere onderhandelings positie heeft GKL weer.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:25 schreef mister_popcorn het volgende:
pi-air niet welkom
van hanegem welkom
swart, oprotten.
ook erg leuk dat er geen topspelers meer bijkomen, is ook erg leuk voor een eventuele nieuwe trainer. De toptrainers zullen wel te springen staan nu om ons te trainen.
quote:Bron: AD.nl
Voorzitter Jorien van den Herik wilde eerst alleen schriftelijk reageren op het ontslag van Gullit en Petrovic. Maar hij kwam op dat voornemen terug. Hij kondigde aan dat bij Feyenoord méér zal veranderen. Maar de voorzitter blijft.
Wat is uw rol geweest bij dit ontslag?
,,Ik zit meer dan ooit op afstand. Dat was vroeger wel anders. Toen was ik elke dag op de club, nu hebben we daar een directie voor.''
Is dat niet het probleem? De grote afstand tussen u en de trainer?
,,Ik denk dat Ruud wel gewend is om te werken volgens het presidentiële model, zoals in Engeland, met een machtige voorzitter. In Nederland kennen we dat niet. Daar hebben we een directie voor de dagelijkse gang van zaken.''
Bent u opgelucht?
,,Nee, helemaal niet. Men kent mij, ik ben voor duidelijkheid. Die is er. Vanaf nu bekijken we hoe we de toekomst invullen.''
Met een rol voor Wim Jansen? ,,Daar ga ik inhoudelijk niet op in. Voor zover er overigens sprake is van een rol voor Wim Jansen. Daarover is op dit moment niets bekend.''
Bent u teleurgesteld in Gullit? ,,Niet in Gullit, wel in het feit dat hij geen succes had.''
Wanneer bent u tot de conclusie gekomen dat jullie afscheid moesten nemen van Gullit en Petrovic?
,,Ruim twee weken geleden.''
Maar in een interview, 1,5 week geleden, zei u nog: Gullit blijft.
,,Maar dat had ik al daarvoor gezegd in een vraaggesprek.''
Wat is er sindsdien dan veranderd?
,,Twee weken geleden had ik niet de informatie die ik nu heb en had ik niet de gesprekken gevoerd die ik nu wel heb gevoerd.''
Is het niet raar dat u daar pas twee weken voor het einde van het seizoen achter komt?
,,Dat is mijn rol ook niet om dat eerder te zien. Mijn rol, geloof het of niet, is niet om dicht bij het elftal en de trainer te staan. Het is ook niet mijn taak om de trainer te steunen. Ik wist wel een aantal dingen over Gullit. Daarover wilde men bij Feyenoord mij graag spreken. Dat proces is de laatste twee weken afgerond. Toen wist ik genoeg.''
Maar in het persbericht van Feyenoord staat: Er is onvoldoende vertrouwen in een succesvolle samenwerking voor komend seizoen. Met die wetenschap leefden we al maanden...
,,Daar staat mijn naam niet onder.''
Maar het geeft aan dat er maandenlang ontevredenheid was.
,,Dat geef ik toch ook aan? Al maanden was bekend dat het niet wéér zo'n seizoen moest worden. Ruud had toch al zijn onvrede geuit. Er moesten dingen veranderen, dat zei ook hij steeds. Hij voelde zich ook onvoldoende gesteund. Dat is toch ook een teken van gebrek aan vertrouwen?''
Gullit zegt dat vanuit Feyenoord zaken over hem en Petrovic zijn gelekt aan media. De naam van manager Jan D. Swart is daarbij genoemd.
,,Voor zover dat nagegaan kan worden, is dat niet waar. Een onderzoek daarnaar behoort wel tot mijn verantwoordelijkheid. Er is over Gullit en Petrovic niets naar buiten gebracht door Feyenoord-functionarissen.''
Moet de leiding eigenlijk geen conclusies trekken?
,,Ik neem elke eindverantwoordelijkheid die ik moet nemen. Maar dan moet ik 'm wel kúnnen nemen. Dan moet ik hier elke dag zijn. Dan kun je álle verantwoordelijkheid nemen. Nu is het eindverantwoordelijkheid op afstand.''
Heeft u overwogen zelf op te stappen?
,,Nee.''
Gullit zegt: Ik communiceer niet via sms of e-mail. Communiceert u zo afstandelijk?
,,Ik heb hem een enkele keer, als ik er niet was bij wedstrijden, succes gewenst. Verder heb ik één keer een e-mail naar hem gestuurd. Ik heb zelf weinig tot bijna geen contact met Ruud Gullit gehad.''
Zullen er in de Feyenoord-organisatie zaken veranderen?
,,Dat sluit ik absoluut niet uit. Mijn eigen rol zal niet zozeer veranderen. Verder op afstand kan eigenlijk niet. En dichter op de ploeg, daar heb ik geen tijd meer voor. Kijk, wat wil men nou? Men heeft mij een aantal jaren lang verweten, misschien wel terecht, dat ik hier álles uitmaakte. Ik heb dat onderkend. Dat was geen goede zaak. De organisatie is daarna veranderd.''
Mengt u zich in de opvolging van Gullit?
,,Nee. Ik bemoei me er alleen qua financiën mee.''
Twee weken geleden zei u te twijfelen of u zelf moest doorgaan.
,,Toen ik dit seizoen lichamelijk niet in orde was, heb ik nagedacht over een vertrek. Maar nu voel ik me weer uitstekend. Ik was vanochtend al om zes uur in de fitnessruimte. Daar kunnen jullie journalisten nog een voorbeeld aan nemen.''
quote:Ruud wilde mij bij het team halen
De column van Willem van Hanegem
Ruud Gullit had het gevoel dat er intern op hem en zijn staf werd gejaagd.
En gisteren bleek dat de leiding van Feyenoord al máánden geen vertrouwen meer in Gullit had.
In wezen is dat heel gek allemaal. Want Gullit werkte nog geen jaar in de Kuip. Je vraagt je dan af wie er allemaal fouten hebben gemaakt in dat ene jaar. Diegenen die hem hebben aangesteld? Ruud zelf? De spelers?
Eén ding staat vast: dit ontslag is een heel slechte zaak voor Feyenoord. Wie hiervoor verantwoordelijk is, moet ook eens bij zichzelf te raden gaan. Want als het instituut Feyenoord wordt beschadigd, is er iets ernstigs aan de hand.
Ik hoop niet dat het door mij komt, dat Gullit gisterochtend kon gaan. Ik had hem nog gesproken, zoals altijd op maandag, bij ons op de golfbaan. We hadden het over een functie bij Feyenoord. Er zou ruimte komen in de technische staf voor mij, zei hij. Ik beloofde hem erover te zullen nadenken.
Dat had ik hem in een eerder stadium ook al gezegd. Ik wist dat hij bezig was om het één en ander te veranderen bij de club. Hij wilde Wim Jansen erbij. Maar hij wilde mij ook graag.
Ik vind het te prijzen in Ruud, dat hij aan de club gebonden voetbalkennis binnen Feyenoord wilde brengen. Dat bevordert de stabiliteit binnen die club én het maakt je, als het goed is, ook een stuk sterker. Samen weet je meer dan één, wil ik maar zeggen.
Maar ik had, moet ik eerlijk toegeven, ook nog niet meteen toegehapt. Ik denk altijd lang na voor ik wat doe. Dat is soms een nadeel, maar meestal pakt dat goed uit. Gisteren hadden we het er weer over. Hij zou me er gisteravond over bellen. Ruud zal dat gesprek op kantoor toch niet begonnen zijn met het verzoek om mij aan te stellen? Waardoor de leiding helemaal gedacht heeft dat nú het moment was om in te grijpen?
Nee, da's flauwekul, natuurlijk. Wat wel vast staat voor me is dat Gullit niet heeft geweten dat hij zijn ontslagbrief moest ophalen. Ik hoorde hem gisteren tegen anderen enthousiast vertellen over een vriendschappelijke wedstrijd in de voorbereiding op het volgend seizoen tegen Charlton Athletic. Hij was sowieso heel erg met volgend jaar bezig. Op een bevlogen manier ook nog. Het kan niet anders of ze hebben hem verrast.
Ik vraag me af wat Gullit nu zelf te verwijten valt. Ik vond dat hij wel erg vaak klaagde over de onhaalbaarheid van bepaalde transfers. Kijk, op een gegeven moment weet je wat er wel en niet kan bij je club. Dan moet je ophouden met zeuren. Ik heb daar ook gewerkt en ik kon er nog geen smurf kopen. Toen ik dat een keer in het openbaar zei, kreeg ik uit het hele land zakken met smurfen opgestuurd. Dat was wel weer aardig. Maar serieus: toen kon er al weinig en dat weet je dan, klaar.
Ruud heeft zich ook in het openbaar afgezet tegen Jorien van den Herik, de grote baas. Hij wilde steun van hem, onder andere omdat hij voelde dat er intern tegenstand tegen hem was. Ruud zei dat er gelekt werd naar buiten. Dat onbehagen bij hem sluimerde al een tijd.
Hij wilde dat de voorzitter hem daarin hielp. Daarmee heeft hij de zaak wel gecompliceerd gemaakt. Nog los van het feit of je je zo druk moet maken over de aanwezigheid van de voorzitter. Maar zet je je tegen hem af, dan heb je een conflict met je baas, en dat is niet goed voor een werknemer. Bovendien, wat heb je aan die steun. Ik las vorige week nog dat de voorzitter door wilde met Gullit.
Ik vind het trouwens onzin dat ze al maanden van hem af wilden. In precies die periode had je ook met Feyenoord kunnen winnen en de Champions League kunnen halen. Wat dan? Ik ken niet veel betere voorbeelden van opportunisme in het voetbal.
Ja, nu kun je zeggen dat hij niks heeft gewonnen. Maar Bert van Marwijk heeft in vier jaar tijd ook alleen de UEFA Cup gewonnen, dankzij zijn mentaal sterke spelers, en die werd de langst zittende trainer uit de clubgeschiedenis.
Nu ben ik heel benieuwd wat Feyenoord gaat doen. Ze moeten niet in paniek raken. Hoewel, als je al maanden je trainer wilt lozen en je doet het, dan mag er geen paniek zijn. Dan heb je je oplossing al bij de hand. Dat kan niet anders.
Ik vraag me wel af wat er in de selectie gebeurt. De echt goeie spelers, Kuyt voorop, waren erg gecharmeerd van hun trainer. Als dat soort gasten zich onbehaaglijk gaat voelen, heb je een nieuw probleem als club.
Al met al vind ik het jammer wat er is gebeurd. Ruud was misschien wat wisselvallig. Zei niet steeds verstandige dingen, had mogelijk meer uit zijn spelersgroep moeten halen, maar hij was wel hard aan het werk om Feyenoord weer nieuw elan te geven. Hij wilde ten koste van alles Feyenoord vooruit brengen.
Het is altijd pijnlijk als een echte Feyenoorder door Feyenoord wordt buitengezet.
Dat zal onmogelijk zijn denk ik. Zodra er een nieuwe trainer is, is er ook weer nieuwe hoop.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:17 schreef Cart_man het volgende:
Wat een eng mannetje is die kale eigenlijk.
Punt is gewoon om volgend seizoen vanaf het begin weer met acties te komen. Net zolang doorgaan totdat ze eens gaan inzien, dat het over is.
Ik heb wel een matchquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:20 schreef TerroRobbie het volgende:
De persoon die ik dacht te herkennen is hem overigens niet..
Is dat wat?quote:Feyenoord aast op Trond Sollied
Nu Ruud Gullit weg is, moet Feyenoord op zoek naar een nieuwe coach. Het liet zijn oog al vallen op Trond Sollied van Club Brugge als mogelijke opvolger van Gullit.
Gullit stapte na tegenvallende resultaten zelf op. Sollied is één van de topkandidaten om de Nederlander op te volgen bij de ploeg van Bart Goor. Sollied heeft nog een contract voor één jaar bij Club, maar als Feyenoord een afkoopsom van 375.000 euro wil betalen, mag de Noor vertrekken. Eerder toonde Feyenoord ook al interesse in Club Brugge-middenvelder Timmy Simons. (FM)
www.belgiumsoccer.be
Ken die speler niet. En neuh, ik ga niet bellen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef Cart_man het volgende:
Oe, JaWi...bellen. Of ga je hem een bezoekje brengen, boefje.
[..]
Is dat wat?
het is een trainerquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ken die speler niet. En neuh, ik ga niet bellen.
quote:Trond Sollied is door de Belgische profvoetballers uitgeroepen tot trainer van het jaar. De kersverse kampioen met Club Brugge bleef tijdens de verkiezing in Knokke Jacky Mathijssen van Charleroi en Albert Cartier van La Louviere voor.
Geloof het wel ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:47 schreef DivineJester het volgende:
Is dat niet de Noorse bondscoach geweest?
Het is wel iemand die discipline hoog in het vaandel heeft staan. Strenge kerel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef Cart_man het volgende:
Oe, JaWi...bellen. Of ga je hem een bezoekje brengen, boefje.
[..]
Is dat wat?
Kerel toen was die structuur toch helemaal niet ingevoerd. Wel bij de feiten houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:54 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
Die Kale loopt weg voor elke verantwoordelijkkheid in dat interview en verschuilt zich achter zijn vervangers, maar als puntje bij paaltje komt beslist hij wel dat Pi-air niet komt.
Totaal ongeloofwaardig verhaal.
Die structuur is al jaren ingevoerd, minimaal een jaar. Dit speelde in de winterstop. Wel ff opletten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:21 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Kerel toen was die structuur toch helemaal niet ingevoerd. Wel bij de feiten houden.
Ik dacht dat je het over 2 jaar geleje hadquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:43 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
[..]
Die structuur is al jaren ingevoerd, minimaal een jaar. Dit speelde in de winterstop. Wel ff opletten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |