pas een jaar.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:13 schreef achla het volgende:
[afbeelding]
Auto heb je pas maar de striping zit er al 8 maanden op (zelf gedaan?)![]()
hehe, nog geen boze fietsers achter je aan geahd?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:49 schreef Go0s het volgende:
OMG die stickerStaat wel leuk.
Heb ook een leuke sticker achterop m'n auto. Zeer leuk als je in je achteruitkijkspiegel kijkt in de file
[afbeelding]
Ps, zit copyright op btw![]()
Ps2, ik zie dat onze auto's bijna even oud zijn!!27 Mei 1988 hier.
Jouwe 1 juni 1988 zie ik bij RDW.nl
![]()
hmm, niet helemaal mijn stijl. wel lollig gedaan.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:45 schreef Kreator het volgende:
Dan kun je hier ff wat inspiratie opdoen...
http://www.cs.vu.nl/~jvwilge/starlet/
...het is sarcastisch. En ik mag hopen dat jouw roze stripes dat ook zijn...quote:Op zondag 22 mei 2005 17:56 schreef Hrun het volgende:
[..]
hmm, niet helemaal mijn stijl. wel lollig gedaan.
hoe kunnen roze strepen sarcastisch zijn?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
...het is sarcastisch. En ik mag hopen dat jouw roze stripes dat ook zijn...
de mijne is 999cc... 270k zal ik dan wel niet halen.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:05 schreef Roellio het volgende:
Ik heb ook 3 jaar een starlet gehad!
1.0 liter, 270.000 km. op de teller!
Ik heb je gemistquote:
Die gaat zeker wel 400 km/h en dat alleen al doro die spoiler.quote:
deze reactie van jou was ook voorspelbaarquote:Op maandag 23 mei 2005 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
Ja leuk allemaal ff gelachen.
ja?
klaar?
okay. dan nu ontopic en niet van die kinderachtige en voorspelbare reacties.
dank u.
Starlet turbo's zijn leuk. met een 4E-FTE, jammer dat het geen G kop is. maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:45 schreef doemaardrie het volgende:
[afbeelding]
Is nog best cool bakkie ook![]()
hehe vet, heb je leuk gedaanquote:Op zondag 22 mei 2005 11:23 schreef Hrun het volgende:
Hoi.
ik heb sinds kort een toyota starlet, zo'n oude. en ben nu een enorme fan.
hier een foto van mijn auto.
de optische tuning heb ik zelf gedaan.![]()
[afbeelding]
Je maat toevallig lid van de SCH?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:17 schreef RaTz het volgende:
Hier een Starsletje van een maat van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij post hier zelf ook regelmatig en ik had z'n auto eigenlijk alwel verwacht hier, maar nog niks gezien dus post ik maar ff voor hem
Klopt De Starlet Glanza.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:48 schreef beschuit het volgende:
in Japan en de States heb je starlets met een 1.3 turbo... das wel lachen!
quote:Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Klopt De Starlet Glanza.
met 4e-fte motor.
2. Specifications
The Toyota Starlet Glanza V is a 1.3 litre 2 door hatchback Turbo. It is part of the Starlet line but the Glanza shape was first released in 1996.
Engine 4E-FTE 1331cc DOHC 4cyl EFI-16-valve intercooled turbo engine
Power 100kW (133hp) @ 6400rpm
Torque 157nM @ 4800rpm
Weight 920kg approx
Speed 0-100kmh @ 8sec approx, 0-400m in 16sec approx
Boost Standard boost is 0.8 bar. Boost map sensor can read up to 1.2 bar approx
Features Power steering, climate control, electric windows, keyless entry, 2 cup holders, radio cassette and CD player, 4 speaker system, 14" Alloys, front wheel drive.
quote:Op maandag 23 mei 2005 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Starlet turbo's zijn leuk. met een 4E-FTE, jammer dat het geen G kop is. maar je kunt natuurlijk niet alles hebben.
Niet helemaal mee eens.... Ik heb een aantal jaren geleden een Toyota Starlet 1.0 gehad. Na een jaar lang dagelijks 200 km met het trouwe bakkie te hebben gereden had hij een top van 165 km/u wat mij, tot hilariteit van medeweggebruikers, in staat stelde om te duwen en te seinen achter medeweggebruikers in BMW's, Mercedessen, etc. Was echt ontzettend lachen, zeker als je de gezichten van chauffeurs zag als je ze voorbij kwam.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:27 schreef DeWaasheid het volgende:
Prachtig, ik ken ook iemand met zon auto. Ziet er strak uit.
Tis alleen geen wagen waar je mee naar Tsjechie zou gaan, om maar wat te noemen, maar het staat stukken beter dan een winkelwagen.
quote:Op maandag 30 mei 2005 15:42 schreef Little Brother het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens.... Ik heb een aantal jaren geleden een Toyota Starlet 1.0 gehad. Na een jaar lang dagelijks 200 km met het trouwe bakkie te hebben gereden had hij een top van 165 km/u wat mij, tot hilariteit van medeweggebruikers, in staat stelde om te duwen en te seinen achter medeweggebruikers in BMW's, Mercedessen, etc. Was echt ontzettend lachen, zeker als je de gezichten van chauffeurs zag als je ze voorbij kwam.
Uiteindelijk ben ik zelfs met dat bakkie op wintersport geweest naar Oostenrijk. Toch keurig binnen de tien uur weer thuis (gemiddeld meer dan 100 km/u). Ik zou het nu niet meer willen, ben overstag voor een duurdere auto, maar denk nog altijd met liefde terug aan mijn eerste eigen autootje!
Ja zijn er, een 1.5 diesel. (1N motor met 54 pkquote:Op donderdag 2 juni 2005 20:32 schreef ninja-mod het volgende:
Word bijna zeker mijn eerste autootje , die betrouwbaarheid betaald zich dus echt wel terug![]()
Zijn er starlets op diesel trouwens?
* Er over zit te denken om de biodieseltruuk te gaan proberen![]()
Je hebt een mooie gekochtquote:Op zondag 29 mei 2005 16:27 schreef M_M het volgende:
[afbeelding]
Mijn Starlet!
Gister gekocht.. Ben er helemaal gelukkig mee
Wat kostte die?quote:Op zondag 29 mei 2005 16:27 schreef M_M het volgende:
[afbeelding]
Mijn Starlet!
Gister gekocht.. Ben er helemaal gelukkig mee
1400 euro.. Tjetjing..quote:
lol. de mijne was maar 300 euro. wel 3x zo oud denk ik.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:33 schreef M_M het volgende:
[..]
1400 euro.. Tjetjing..
Ben nu zo blut dat ik geen benzine meer kan kopen![]()
quote:
Haha, mijne is van '91.. Maaaar ik heb wel lichtmetalen velgen hequote:Op zondag 5 juni 2005 22:53 schreef Hrun het volgende:
[..]
lol. de mijne was maar 300 euro. wel 3x zo oud denk ik.
Je hebt er in Nederland ook 1 a 2 van, ik heb er ooit eens 1 zien rijden, fantastischquote:Op maandag 30 mei 2005 15:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Klopt De Starlet Glanza.
met 4e-fte motor.
2. Specifications
The Toyota Starlet Glanza V is a 1.3 litre 2 door hatchback Turbo. It is part of the Starlet line but the Glanza shape was first released in 1996.
Engine 4E-FTE 1331cc DOHC 4cyl EFI-16-valve intercooled turbo engine
Power 100kW (133hp) @ 6400rpm
Torque 157nM @ 4800rpm
Weight 920kg approx
Speed 0-100kmh @ 8sec approx, 0-400m in 16sec approx
Boost Standard boost is 0.8 bar. Boost map sensor can read up to 1.2 bar approx
Features Power steering, climate control, electric windows, keyless entry, 2 cup holders, radio cassette and CD player, 4 speaker system, 14" Alloys, front wheel drive.
hehe.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:53 schreef M_M het volgende:
[..]
Haha, mijne is van '91.. Maaaar ik heb wel lichtmetalen velgen he![]()
En hij is nog ontzettend mooi, al zeg ik het zelf..
Plus.. Hij is gewoon tof![]()
Vind jouwe wel heel hip gepimpt!!
Misschien dat ik je Slet-logo-idee ook wel pik![]()
Maar de vraag is of ie net zo hip en pimpin' is als die van ons...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:18 schreef Elvander het volgende:
1400 euro? 300 euro?![]()
mijne was 50 euromaar ja toen moest er wel voor 30 euro plamuur en hammerite tegenaan....
Haha!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:59 schreef Elvander het volgende:
Zeker niet zo hip als die blauwe, maar ja das ook een modelletje nieuwer. Ik ben bij deze dus overpimpt door een meisje!!!!!!!!!!!!! Wahoei!
Die andere wit met roze slet komt meer in de buurt van mijn wagentje maar mijn pimpmateriaal is wat subtieler: Hammerite grijs over donkergrijs metallic heen....heel vet
Zal binnenkort wel wat fotos van deze bejaarde slet maken.
p.i.m.pquote:Op zondag 18 december 2005 18:52 schreef paultjuhhh het volgende:
[afbeelding]
Gister gekochtuit 1998
p9 ? wat is datquote:Op zondag 18 december 2005 20:58 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
[..]
p.i.m.p![]()
Die P9'tjes zijn ook leuke karretjes, ga je de bumpers nog laten spuiten?
gecondoleerdquote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:52 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Dit is mijn starlet:
[afbeelding]
Starlet P8 1.3 12v (75PK) uit 1992
Maandag voor de keuring, denk wel dat ie erdoor komt![]()
wtf is onderstuurquote:Op zondag 18 december 2005 21:19 schreef Kolkie het volgende:
P9 is de type-aanduiding van jouw auto. De meeste die je tot nu toe ziet zijn p8.
Ik heb zelf trouwens sinds 3 weken een witte 1.3 XLi uit '91 gekocht. Foto's komen als ie er wat beter uitziet, ben bezig striping te verwijderen, 'm schoon te maken, een maat grotere velgen te kopen en vooral op zoek naar een roestvrije achterklep (liefst wit!).
Rijdt prima al heeft het, zo merkte ik gisteren ook weer, veel onderstuur en weinig grip.
Auto mag overigens weg 1000 euro zoals ie er nu staat.
http://www.autowereld.com/autowoordenboek.asp?artikel=291&fr=5quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 03:57 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Starslet geboren als Charade CD30 geeindigt met CB22 blok, en ook door RDW zo op kenteken: zoop 1 liter olie per 1000 km, in 3 jaar 3x koppelingsgroep opgereden. Diesel 5 bak op CB20 gekozen, en benzine koppeling/drukgroep was verkeerde keuze. reed elk jaar een koppelingsset kaal. Sleutelen maar weer. Ook nog 1 v/d 20 4A-GT 85 starlet GTTi Twincam witte starslet met vierkante bumpergaten gehad.
Een op Rosmalen, supergaaf. Mijn 85er GTTi (laatste met echt blok) stond op papieren nog als 1020 kilo. De Charade stond als 720 kilo op kenteken, mijn 1600 16V was wat geroester, wel zoeen, blijf supervette auto vinden, de oude MR2s ook, laatste Toyota Motorsport naaimachine blok, super blok:
[afbeelding]
Spaghetti standaard, brug standaard. Op snelweg woei die weg.
Mijne roestte op voorkasten, ruiten zaten vast met lucifers, de Charade was verzinkt, en rotte op de achterkasten, uiteindelijk overleden aan elk jaar koppeling. Beide ontzettend leuke auto's, en veel lol aan gehad.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:53 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mijn eerste vrij km's zonder instructeur waren in een Starlet. Een fantastische wagen en al reed je 140 trok het wagentje nog als een gek door
hou het maar bij Opel. want dit....quote:Op dinsdag 20 december 2005 03:57 schreef PNG het volgende:
[afbeelding]
Starslet geboren als Charade CD30 geeindigt met CB22 blok, en ook door RDW zo op kenteken: zoop 1 liter olie per 1000 km, in 3 jaar 3x koppelingsgroep opgereden. Diesel 5 bak op CB20 gekozen, en benzine koppeling/drukgroep was verkeerde keuze. reed elk jaar een koppelingsset kaal. Sleutelen maar weer. Ook nog 1 v/d 20 4A-GT 85 starlet GTTi Twincam witte starslet met vierkante bumpergaten gehad.
Een op Rosmalen, supergaaf. Mijn 85er GTTi (laatste met echt blok) stond op papieren nog als 1020 kilo. De Charade stond als 720 kilo op kenteken, mijn 1600 16V was wat geroester, wel zoeen, blijf supervette auto vinden, de oude MR2s ook, laatste Toyota Motorsport naaimachine blok, super blok
Ik reed eerst met mijn Starlet tegen een boom.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik reed vandaag met m'n starletje achter een zelfde starletje![]()
Heb tenminste een betrouwbare wagenquote:Op zondag 18 december 2005 21:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
gecondoleerd![]()
![]()
75 peeka heej tjeej zeg
Voor een 1300 is 75 pk helemaal niet slecht.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:57 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
[..]
Heb tenminste een betrouwbare wagen![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:23 schreef Pumatje het volgende:
900 kilo 115 pk standaard
2 x zo veel voor een 400 kilo lichtere wagen.
Tommy misschien een idee om zelf eens een auto te gaan rijden ipv op te scheppen over je pa zijn auto en net te doen alsof die van jouw is ?quote:
Net als of het die bejaarden zal opvallenquote:Op zondag 25 december 2005 11:07 schreef liquid-orange het volgende:
Ik rij er nog steeds met veel plezier in. De verbaasde blikken van andere Starlet rijders die achter je rijden en zien dat je andere achterlichten hebt is altijd leuk. Het zijn namelijk de achterlichten van de Japanse Starlet. Kan je gewoon kopen bij de Toyota dealer hier in Nederland.
quote:Op zondag 25 december 2005 00:37 schreef PNG het volgende:
[..]
Tommy misschien een idee om zelf eens een auto te gaan rijden ipv op te scheppen over je pa zijn auto en net te doen alsof die van jouw is ?
Volgens mij heb ik nu al 2 starlets meer dan jou in bezit gehad. Waarschijnlijk ook stiekem 2 Toyota's meer dan jou. Geen idee om ipv achter je toetsenbord te zitten een keer zelf een keer een auto te kopen en er zelf aan te gaan sleutelen ???
Maakt je interressanter mens. Veel plezier met je internetwarrior reply op de zoveelste persoon. Tegen de tijd dat jij een keer je eerste eigen rondje op een circuit rijdt is het 2009. Als je zo hip was, mocht je wel reageren op die reply tijd geleden, aangezien mijn maat weer zo'n Corolla TwinCam 85er met vierkanten gaten wil kopen n.a.v. de mijne.
En weetje wat het dadelijk is ? zit jij hier nog hip te doen, rijden wij weer een Toyota, want de BX gaat elke keer stuk. Overigens de Opel (vind je altijd zo boeiend) op 2 205 sloffen en 1 hoes was die met die vering weer de keuring door. (misschien boeiend voor je om te weten).
Wat is dat voor auto?quote:
Psies. Gezocht, stuur PM bv via MSN:quote:Op zondag 25 december 2005 14:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
voor de rest veel plezier met je Corolla met vierkante gaten
Er staan er af en toe een paar te koop op marktplaats. (meestal verrot)quote:Op maandag 26 december 2005 02:25 schreef PNG het volgende:
[..]
Psies. Gezocht, stuur PM bv via MSN:
[afbeelding]
weet je er een, geef ff een PM, mag ook via mij op MSN. km stand geen probleem.
Perse 85er.
oneuhquote:Op zondag 25 december 2005 21:45 schreef Kolkie het volgende:
@ the_sheep: op zich valt het 'jullie kraken de starlet af' wel mee. Even teruglezen leert dat voornamelijk user 'pumatje' een opmerkelijke afkeer van het autootje heeft. Vraag me niet waarom. Zal er ooit misschien wel 'ns door aangereden zijn ofzo (it wasn't me.
Onderstel, design, performance etc. etc. is inderdaad niet beter dan andere auto's uit die jaren maar om mee te beginnen ist best 'n ok autootje.
de oude auto's die het nog een tijdje lekker zullen doen betrouwbaar gaan naar polen, tjechie, ukraine etc. Degene waar ze geen brood in zien of niet vertrouwen blijven hier..quote:Op zondag 25 december 2005 21:34 schreef the_sheep het volgende:
Wat zitten jullie de sletjes toch allemaal af te zeiken zeg.
Zijn de betrouwbaarste auto's die er zijn. Heb er zelf 2, 1.3 xl automaat uit '88 en een 1.3 S uit 85 en ze zijn niet kapot te krijgen. (tenzij je er natuurlijk gek mee gaat doen maar dan gaat elke auto kapot).
Vele auto's van rond die tijd rijden al lang niet meer rond omdat ze al op de sloop liggen of gewoon al helemaal uitgestorven zijn (astra's waar zijn ze toch allemaal heen?)
quote:Op zondag 25 december 2005 21:34 schreef the_sheep het volgende:
Wat zitten jullie de sletjes toch allemaal af te zeiken zeg.
Zijn de betrouwbaarste auto's die er zijn. Heb er zelf 2, 1.3 xl automaat uit '88 en een 1.3 S uit 85 en ze zijn niet kapot te krijgen. (tenzij je er natuurlijk gek mee gaat doen maar dan gaat elke auto kapot).
Vele auto's van rond die tijd rijden al lang niet meer rond omdat ze al op de sloop liggen of gewoon al helemaal uitgestorven zijn (astra's waar zijn ze toch allemaal heen?)
Maar kwa wegligging zijn ze idd niet echt goed maar een set bredere banden, een veerpootbrug en verlagen doet wonderen hoor. Daarna zijn ze zo stug als de nete.
Ik hoop dat je die vis verwijdert hebtquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:48 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb mijn rijstgebakje ook eens op de foto gezet:
Bij overname van nichtje (die niet zo van wassen houdt); en ja, dat is roest op de achterklep en ja d'r zit een visje achterop.
[afbeelding]
Na een beetje gepoets en wat gefohn op de stickers:
[afbeelding]
Nu nog een keer onder de poetsmachine door en klaar is kolkie.
Die zit er nogquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik hoop dat je die vis verwijdert hebt
Kewl dat is mijn Starletjequote:Op woensdag 25 januari 2006 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Vissen plakken op auto's van christelijke klasgenoten is OK
Vooral als ze de dag erna op school verteleln dat pa trots op hem was, en pas twee dagen DAARNA dat hij de sticker had ontdekt
ontopic kun je trouwens als de brandweer met zo'n Starlet
[afbeelding]
Merk en type: Toyota Starlet
Eigenaar: Brandweer Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Brandweerkazerne
Datum: 15-8-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
vis in het grieks is Ichtus, en dat klinkt als Jezusquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:50 schreef Pumatje het volgende:
wat heeft een vis voor betekenis en waarom zou t niet op een christelijke auto mogen :S?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Pumatje het volgende:
En dat moet grappig allemaal zjin dit ofzo :... ?![]()
Stomme idioot die je bent, normaal inderdaad. bij een passende qoute van mij ergens op zou die smily inderdaad impact hebben, jij bent enkel een meeloper die hem gebruikt omdat je ziet dat het effect heeft bij posts hier om iemand te bashen, het lukt niet, want het klopt niet.. het is niet passend, het totaal plaatje klopt niet. ik vind dat je moet opkankeren met je slechte gevoel voor passende smily's bij qoutes dus bij deze gebruik ik hem nu, omdat hij naar mijn mening nooit van mijn leven beter gebruikt kan worden om je even belachelijk te makenquote:
Ik zie er de lol niet van in, maar ik ben dan ook een heiden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Pumatje het volgende:
En dat moet grappig allemaal zjin dit ofzo :... ?![]()
Ik vind het er wel zomers uitzienquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:27 schreef Kolkie het volgende:
Oja, stockstickers zijn zooooo 1991!
andere achterklep erop en gaan!quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:27 schreef Kolkie het volgende:
Zovaak is het hier niet echt zomer en ik vond het in elk geval lelijk genoem om er 2 uurtjes in te steken om die rommel eraf te krabben. En tis al een genuine wijvenbak, dat hoef je niet nog eens te benadrukken door zulke vrolijke printjes.
vind ik dan he.
grappig...quote:Op maandag 26 december 2005 15:53 schreef MrSkyline het volgende:
toyota starslet![]()
srry ik moest t ff kwijt
Het gaat er meer om dat ik 2 a 3 dagen in de week 75 km heen, 75 terug moet rijden en zodoende toch een beetje comfortabel wil zitten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:36 schreef Kolkie het volgende:
Als je de auto echt alleen maar daarvoor wilt verkopen zou ik voor de starlet gaan: betrouwbaar, licht (dus weinig wegenbelasting en prettig te verzekeren) en meestal pittig genoeg voor dagelijks gebruik. Moet je af en toe ook grote dingen versjouwen of met heel veel man in de auto kun je de extra kosten van een 440 in overweging nemen.
Heb je een sterk punt. Het is natuurlijk een heel andere klasse, maar het aankoopbedrag is ongeveer hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:39 schreef Tjabbo het volgende:
een starlet kan behoorlijk comfortabel zijn, maar het is net wat je ervan verwacht natuurlijk.
een 440/460 is een hele andere klasse qua auto. die zit vast beter dan een starlet.
Eerlikj gezegd wilde ik niet heel veel jaar of wat met een starlet dagelijks veel snelwegkm's maken. maar voor een jaartje wil het wel goed. Denk ook aan de verkoop he. Een starlet is een gewilde 2e hands auto. een 440 kan je aan de straatstenen nog niet slijten.
Ik heb een jaar geleden een jaar stage gelopen en heb die auto daar voor gekocht. Na dat jaar heb ik hem dus ook weer verkocht, niet wetende dat ik nu dus weer weg zou moetenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:46 schreef Kolkie het volgende:
Wat is daar mee gebeurt dan?
Zijn inderdaad ook best wel fijne auto's, die 306en, zien er leuk uit alleen zit ik er beroerd in en vind ik ze breekbaar overkomen zo nu en dan (niet fragiel zoals m'n sletje)... komt misschien ook door de toch vaak kleine dingetjes die m'n pa met zijn 306 heeft (gehad).
Je spelling!quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:00 schreef riceboy het volgende:
ik wil oko een starlet gaan kope nu men golf in de prak lig hep iemand goeje informatie voor me waar ik op moet lette?
wauw.. een stuk starlet zonder motor erin...quote:
zonder motor?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wauw.. een stuk starlet zonder motor erin...
wauw..![]()
ah nu zie k em.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zonder motor?
dat is anders een 4E-FTE hoor
quote:
Mijn Puma?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef Kolkie het volgende:
Ik zoek d'r ook nog 1. Domme nichtje heeft 'm in de schuur gegooid bij d'r zus.... alleen jammer 'de schuur' hier 1 van 4 schuren met meuk is en het ding tot op heden nog niet boven water is
.
[..]
Jou zo inschattende zal het je wel niks zeggen. Dit is een frontcut met een 1.3 turboblok. Standaard sterk genoeg om jou puma voor schut te zetten. Met de juiste goodies een goede basis voor een 200 pk starlet (dat zou in mijn geval betekenen dat ik 2.6x zoveel vermogen heb als nu,
). Maargoed, geen haalbare kaart as we speak (omdat je dan eerst wat wil doen aan de wiebeligheid van het hokje).
Glanza gaat in 6,8 sec. naar de 100, en jou civic?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mijn Puma?
En vermogen in de praktijk is helaas niet zo makkelijk als een optel of vermenigvuldigings som vriend. Ik weet niet hoe snel dat 1.3 turbo blok naar de 100 is, misschien net iets sneller dan mijn civic..misschien niet
dat is netjes, die van mij 8 haha. Maargoed turbo is ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Glanza gaat in 6,8 sec. naar de 100, en jou civic?
redelijk snel auto'tje inderdaad, nooit geleverd in NL helaasquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is netjes, die van mij 8 haha. Maargoed turbo is ook, makkelijk
![]()
1.6 16v civic.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
redelijk snel auto'tje inderdaad, nooit geleverd in NL helaas
wat voor Civic heb jij overigens?
De 1,6 liter DOHC-VTEC-motor?quote:
jazekerquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
gaan die in 8sec. naar de 100 dan?
Jeah ik vraag me af wie je op de glanza gewezen heeftquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef Kolkie het volgende:
Ik zoek d'r ook nog 1. Domme nichtje heeft 'm in de schuur gegooid bij d'r zus.... alleen jammer 'de schuur' hier 1 van 4 schuren met meuk is en het ding tot op heden nog niet boven water is
.
[..]
Jou zo inschattende zal het je wel niks zeggen. Dit is een frontcut met een 1.3 turboblok. Standaard sterk genoeg om jou puma voor schut te zetten. Met de juiste goodies een goede basis voor een 200 pk starlet (dat zou in mijn geval betekenen dat ik 2.6x zoveel vermogen heb als nu,
). Maargoed, geen haalbare kaart as we speak (omdat je dan eerst wat wil doen aan de wiebeligheid van het hokje).
Wil dan kijken wat beter ligt, een Sunny GTi-R of de Starlet met een AE86 motor?quote:Op maandag 26 december 2005 14:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Er staan er af en toe een paar te koop op marktplaats. (meestal verrot)
Maar waarom geen AE86, zelfde motor, alleen dan met achterwielaandrijving..
Lijkt mij een stuk leuker
wtf is een AE86 motorquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:11 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Wil dan kijken wat beter ligt, een Sunny GTi-R of de Starlet met een AE86 motor?
En daar zit ook nogal weer verschil in.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:39 schreef J3r03n het volgende:
AE86 zit een 4AGE motor in, 1.6 liter... er rijdt een p7 rond met zo een..
niets wiseguy, gewoon de juiste namen gebruiken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En daar zit ook nogal weer verschil in.
silvertop, blacktop. (vvt versies)
of de gewone 125pk 4age.
Tommy bedoelde dat een 'ae86 motor' niet bestaat. Dat klopt ook want het heet 4age. De ae86 is het type auto (voor de n00bs). Jullie bedoelden dat beide, maar tommy wilde de wiseguy uithangen
grote voorlicht?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:05 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe vervang je je grote voorlicht ? ( toyota starlet 98)
Ja gewoon je voorlicht niet je stadslicht die doet het nogquote:
Heerlijke kick!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Kick !
Mijn zusje heeft er ondertussen ook 1 , vond het wel een goeie kick
Dit wat voor je?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu de Niva die ik op het oog had voor mn neus weg is gekocht, overweeg ik ook een Starlet. Beetje op save spelen met het eerste autootje.
In Nederland kun je alleen maar de 1.3 12v (75 PK) krijgen, dat is de snelste. Naar mijn weten is de GTsi uitvoering van de Starlet P8 (bouwjaren vanaf 1990 tot 1996) de meest luxe editie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:29 schreef Pumatje het volgende:
welke uitvoeringen van de starlet omtrend 88-92 beschikken nu over de snelste motor fabrieks af gewoon.
Mhh.. er zijn maar twee negative punten van je waar ik me in kan vinden. Olievebruik en Verbruik. Ik heb een P8 gehad en heb nu een P9. De P8 (bolle model) verbruikte inderdaad redelijk wat olie, maar hij was qua verbuik naar mijn idee wel zuiniger dan de P9 (laatste model) die ik nu heb. Sinds ik in dit model P9 een dunnere olie heb, volgens mij 10W40 verbruikt ie ook niet zoveel olie. In ieder geval een stuk minder dan de P8.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:12 schreef Kolkie het volgende:
Let me emphasize: een starlet koop je NIET omdat ie zo briljant rijd! Zo is de auto nooit neergezet. Je kunt er adhv wat onderstelmods een leuk autootje van maken maar in standaardtrim istie onderstuurd (heb ik ondervangen door voor betere banden te hebben dan achteren, de balans is nu redelijk neutraal). Maar de auto is nooit als enorm sportief neergezet. Een Si is inderdaad luxer en heeft een stabilisator aan de voorzijde waardoor deze beter schijnt te sturen (hier zijn overigens ook replacements voor, evenals aan de achterzijde). Zelf heb ik het onderstel bewust standaard omdat ik over veel slechte wegen rijd (in NL bij m'n ouders over zandwegen en hier in Duitsland over de SLECHTST geasfalteerde wegen die je je kunt voorstellen: geen feest, zeker geen feest.
Nee, een starlet is leuk als beginnersautootje en hij bevalt me ook wel maar 'keep it real'. Grootste pluspunt vind ik zelf nog de motor die geen moeite heeft met toeren draaien maar als je uit een Honda komt is dat ook relatief. Trekkracht onderin is minimaal, ik woon in een wat heuvelachtig gebied en bij gebrek aan trekkracht rijd ik regelmatig 160 (op de teller) in de 4.
Zowieso is de auto in desperate need of bigger wheels in het geval van de 13 inch standaard zut. Dit om de boel een beetje stabiel aan te laten voelen.
Leuke daily driver? Ja. Serieuze projectauto? Vanaf 4k investments wordt het leuk (4e-fte-swap (a 2500 euro) + remmerij (standaard is bagger) + wheels + onderstel). Los van de optische zut (nooit in verdiept, niet interessant.
Zwakke punten: olieverbruik, veerschotels rondom. standaard zwakke verlichting, roest achterklep (irriteerd snel), richingaanwijzershendels (groot licht signaal bij rechtsaf pinken - geen apk afkeur overigens), nieuwe uitlaat is duur.
Minpunten: verbruik (ik rijd dan vaak hard maar anticipeer veel met gas los e.d. en dan vind ik een gemiddeld van iets onder de 1:13 onfatsoenlijk slecht. Mijn nichtje haalde wel altijd 1:15 met hetzelfde hok though (maar die heeft nooit boven de 3.000 tpm gereden). Starre achteras (klappert op slecht wegdek vrij snel/negatieve invloed op lange doordraaiers), Vrouwenuitstraling.
Sterke punten: motor loopt heel mooi, goede prestaties tot de 130 door lage gewicht, auto schakelt goed, stoelen zijn ondanks hu basic design best ok, betrouwbaar, veilig weggedrag (alleen met zeer extreme acties in overstuur te krijgen).
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
olieverbruik is over het algemeen gezien toch geen zwak punt bij de 4E motoren.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:17 schreef Pumatje het volgende:
waar kan die appetite for oil in godsnaam vandaan komen dan???
slecht ontworpen motoren dan hoor.. niet om toyota af te zeiken, maken prachtige auto's maar een motor die met redelijk normaal gebruik en toch sportieve trekjes af en toe die olie gaat zuipen zit gewoon niet te goed ontworpen in elkaar..
klepseals, of gewoon zuiger/zuigerveerslijtage??
2E kan (met aardig wat km's op de tller) wat olie verbruiken ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Een p8 (90-95) heeft een 2e-e motor. Zo'n beetje het enige toyotablok met een onfatsoenlijk grote apetite for oil. Die liter op 1000 km haal ik ook met 2 vingers in de neus. Maargoed, de mijn is de 180k ook al ruim voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |