quote:Op zondag 25 december 2005 21:34 schreef the_sheep het volgende:
Wat zitten jullie de sletjes toch allemaal af te zeiken zeg.
Zijn de betrouwbaarste auto's die er zijn. Heb er zelf 2, 1.3 xl automaat uit '88 en een 1.3 S uit 85 en ze zijn niet kapot te krijgen. (tenzij je er natuurlijk gek mee gaat doen maar dan gaat elke auto kapot).
Vele auto's van rond die tijd rijden al lang niet meer rond omdat ze al op de sloop liggen of gewoon al helemaal uitgestorven zijn (astra's waar zijn ze toch allemaal heen?)
Maar kwa wegligging zijn ze idd niet echt goed maar een set bredere banden, een veerpootbrug en verlagen doet wonderen hoor. Daarna zijn ze zo stug als de nete.
Ik hoop dat je die vis verwijdert hebtquote:Op woensdag 25 januari 2006 19:48 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb mijn rijstgebakje ook eens op de foto gezet:
Bij overname van nichtje (die niet zo van wassen houdt); en ja, dat is roest op de achterklep en ja d'r zit een visje achterop.
[afbeelding]
Na een beetje gepoets en wat gefohn op de stickers:
[afbeelding]
Nu nog een keer onder de poetsmachine door en klaar is kolkie.
Die zit er nogquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik hoop dat je die vis verwijdert hebt
Kewl dat is mijn Starletjequote:Op woensdag 25 januari 2006 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Vissen plakken op auto's van christelijke klasgenoten is OK
Vooral als ze de dag erna op school verteleln dat pa trots op hem was, en pas twee dagen DAARNA dat hij de sticker had ontdekt
ontopic kun je trouwens als de brandweer met zo'n Starlet
[afbeelding]
Merk en type: Toyota Starlet
Eigenaar: Brandweer Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Brandweerkazerne
Datum: 15-8-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
vis in het grieks is Ichtus, en dat klinkt als Jezusquote:Op donderdag 26 januari 2006 14:50 schreef Pumatje het volgende:
wat heeft een vis voor betekenis en waarom zou t niet op een christelijke auto mogen :S?
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Pumatje het volgende:
En dat moet grappig allemaal zjin dit ofzo :... ?![]()
Stomme idioot die je bent, normaal inderdaad. bij een passende qoute van mij ergens op zou die smily inderdaad impact hebben, jij bent enkel een meeloper die hem gebruikt omdat je ziet dat het effect heeft bij posts hier om iemand te bashen, het lukt niet, want het klopt niet.. het is niet passend, het totaal plaatje klopt niet. ik vind dat je moet opkankeren met je slechte gevoel voor passende smily's bij qoutes dus bij deze gebruik ik hem nu, omdat hij naar mijn mening nooit van mijn leven beter gebruikt kan worden om je even belachelijk te makenquote:
Ik zie er de lol niet van in, maar ik ben dan ook een heiden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Pumatje het volgende:
En dat moet grappig allemaal zjin dit ofzo :... ?![]()
Ik vind het er wel zomers uitzienquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:27 schreef Kolkie het volgende:
Oja, stockstickers zijn zooooo 1991!
andere achterklep erop en gaan!quote:Op donderdag 26 januari 2006 22:27 schreef Kolkie het volgende:
Zovaak is het hier niet echt zomer en ik vond het in elk geval lelijk genoem om er 2 uurtjes in te steken om die rommel eraf te krabben. En tis al een genuine wijvenbak, dat hoef je niet nog eens te benadrukken door zulke vrolijke printjes.
vind ik dan he.
grappig...quote:Op maandag 26 december 2005 15:53 schreef MrSkyline het volgende:
toyota starslet![]()
srry ik moest t ff kwijt
Het gaat er meer om dat ik 2 a 3 dagen in de week 75 km heen, 75 terug moet rijden en zodoende toch een beetje comfortabel wil zitten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:36 schreef Kolkie het volgende:
Als je de auto echt alleen maar daarvoor wilt verkopen zou ik voor de starlet gaan: betrouwbaar, licht (dus weinig wegenbelasting en prettig te verzekeren) en meestal pittig genoeg voor dagelijks gebruik. Moet je af en toe ook grote dingen versjouwen of met heel veel man in de auto kun je de extra kosten van een 440 in overweging nemen.
Heb je een sterk punt. Het is natuurlijk een heel andere klasse, maar het aankoopbedrag is ongeveer hetzelfde.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:39 schreef Tjabbo het volgende:
een starlet kan behoorlijk comfortabel zijn, maar het is net wat je ervan verwacht natuurlijk.
een 440/460 is een hele andere klasse qua auto. die zit vast beter dan een starlet.
Eerlikj gezegd wilde ik niet heel veel jaar of wat met een starlet dagelijks veel snelwegkm's maken. maar voor een jaartje wil het wel goed. Denk ook aan de verkoop he. Een starlet is een gewilde 2e hands auto. een 440 kan je aan de straatstenen nog niet slijten.
Ik heb een jaar geleden een jaar stage gelopen en heb die auto daar voor gekocht. Na dat jaar heb ik hem dus ook weer verkocht, niet wetende dat ik nu dus weer weg zou moetenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:46 schreef Kolkie het volgende:
Wat is daar mee gebeurt dan?
Zijn inderdaad ook best wel fijne auto's, die 306en, zien er leuk uit alleen zit ik er beroerd in en vind ik ze breekbaar overkomen zo nu en dan (niet fragiel zoals m'n sletje)... komt misschien ook door de toch vaak kleine dingetjes die m'n pa met zijn 306 heeft (gehad).
Je spelling!quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:00 schreef riceboy het volgende:
ik wil oko een starlet gaan kope nu men golf in de prak lig hep iemand goeje informatie voor me waar ik op moet lette?
wauw.. een stuk starlet zonder motor erin...quote:
zonder motor?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wauw.. een stuk starlet zonder motor erin...
wauw..![]()
ah nu zie k em.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 14:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
zonder motor?
dat is anders een 4E-FTE hoor
quote:
Mijn Puma?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef Kolkie het volgende:
Ik zoek d'r ook nog 1. Domme nichtje heeft 'm in de schuur gegooid bij d'r zus.... alleen jammer 'de schuur' hier 1 van 4 schuren met meuk is en het ding tot op heden nog niet boven water is
.
[..]
Jou zo inschattende zal het je wel niks zeggen. Dit is een frontcut met een 1.3 turboblok. Standaard sterk genoeg om jou puma voor schut te zetten. Met de juiste goodies een goede basis voor een 200 pk starlet (dat zou in mijn geval betekenen dat ik 2.6x zoveel vermogen heb als nu,
). Maargoed, geen haalbare kaart as we speak (omdat je dan eerst wat wil doen aan de wiebeligheid van het hokje).
Glanza gaat in 6,8 sec. naar de 100, en jou civic?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Mijn Puma?
En vermogen in de praktijk is helaas niet zo makkelijk als een optel of vermenigvuldigings som vriend. Ik weet niet hoe snel dat 1.3 turbo blok naar de 100 is, misschien net iets sneller dan mijn civic..misschien niet
dat is netjes, die van mij 8 haha. Maargoed turbo is ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Glanza gaat in 6,8 sec. naar de 100, en jou civic?
redelijk snel auto'tje inderdaad, nooit geleverd in NL helaasquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat is netjes, die van mij 8 haha. Maargoed turbo is ook, makkelijk
![]()
1.6 16v civic.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
redelijk snel auto'tje inderdaad, nooit geleverd in NL helaas
wat voor Civic heb jij overigens?
De 1,6 liter DOHC-VTEC-motor?quote:
jazekerquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:55 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
gaan die in 8sec. naar de 100 dan?
Jeah ik vraag me af wie je op de glanza gewezen heeftquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:21 schreef Kolkie het volgende:
Ik zoek d'r ook nog 1. Domme nichtje heeft 'm in de schuur gegooid bij d'r zus.... alleen jammer 'de schuur' hier 1 van 4 schuren met meuk is en het ding tot op heden nog niet boven water is
.
[..]
Jou zo inschattende zal het je wel niks zeggen. Dit is een frontcut met een 1.3 turboblok. Standaard sterk genoeg om jou puma voor schut te zetten. Met de juiste goodies een goede basis voor een 200 pk starlet (dat zou in mijn geval betekenen dat ik 2.6x zoveel vermogen heb als nu,
). Maargoed, geen haalbare kaart as we speak (omdat je dan eerst wat wil doen aan de wiebeligheid van het hokje).
Wil dan kijken wat beter ligt, een Sunny GTi-R of de Starlet met een AE86 motor?quote:Op maandag 26 december 2005 14:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Er staan er af en toe een paar te koop op marktplaats. (meestal verrot)
Maar waarom geen AE86, zelfde motor, alleen dan met achterwielaandrijving..
Lijkt mij een stuk leuker
wtf is een AE86 motorquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:11 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Wil dan kijken wat beter ligt, een Sunny GTi-R of de Starlet met een AE86 motor?
En daar zit ook nogal weer verschil in.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:39 schreef J3r03n het volgende:
AE86 zit een 4AGE motor in, 1.6 liter... er rijdt een p7 rond met zo een..
niets wiseguy, gewoon de juiste namen gebruiken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En daar zit ook nogal weer verschil in.
silvertop, blacktop. (vvt versies)
of de gewone 125pk 4age.
Tommy bedoelde dat een 'ae86 motor' niet bestaat. Dat klopt ook want het heet 4age. De ae86 is het type auto (voor de n00bs). Jullie bedoelden dat beide, maar tommy wilde de wiseguy uithangen
grote voorlicht?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:05 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe vervang je je grote voorlicht ? ( toyota starlet 98)
Ja gewoon je voorlicht niet je stadslicht die doet het nogquote:
Heerlijke kick!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:02 schreef paultjuhhh het volgende:
Kick !
Mijn zusje heeft er ondertussen ook 1 , vond het wel een goeie kick
Dit wat voor je?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Nu de Niva die ik op het oog had voor mn neus weg is gekocht, overweeg ik ook een Starlet. Beetje op save spelen met het eerste autootje.
In Nederland kun je alleen maar de 1.3 12v (75 PK) krijgen, dat is de snelste. Naar mijn weten is de GTsi uitvoering van de Starlet P8 (bouwjaren vanaf 1990 tot 1996) de meest luxe editie.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:29 schreef Pumatje het volgende:
welke uitvoeringen van de starlet omtrend 88-92 beschikken nu over de snelste motor fabrieks af gewoon.
Mhh.. er zijn maar twee negative punten van je waar ik me in kan vinden. Olievebruik en Verbruik. Ik heb een P8 gehad en heb nu een P9. De P8 (bolle model) verbruikte inderdaad redelijk wat olie, maar hij was qua verbuik naar mijn idee wel zuiniger dan de P9 (laatste model) die ik nu heb. Sinds ik in dit model P9 een dunnere olie heb, volgens mij 10W40 verbruikt ie ook niet zoveel olie. In ieder geval een stuk minder dan de P8.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:12 schreef Kolkie het volgende:
Let me emphasize: een starlet koop je NIET omdat ie zo briljant rijd! Zo is de auto nooit neergezet. Je kunt er adhv wat onderstelmods een leuk autootje van maken maar in standaardtrim istie onderstuurd (heb ik ondervangen door voor betere banden te hebben dan achteren, de balans is nu redelijk neutraal). Maar de auto is nooit als enorm sportief neergezet. Een Si is inderdaad luxer en heeft een stabilisator aan de voorzijde waardoor deze beter schijnt te sturen (hier zijn overigens ook replacements voor, evenals aan de achterzijde). Zelf heb ik het onderstel bewust standaard omdat ik over veel slechte wegen rijd (in NL bij m'n ouders over zandwegen en hier in Duitsland over de SLECHTST geasfalteerde wegen die je je kunt voorstellen: geen feest, zeker geen feest.
Nee, een starlet is leuk als beginnersautootje en hij bevalt me ook wel maar 'keep it real'. Grootste pluspunt vind ik zelf nog de motor die geen moeite heeft met toeren draaien maar als je uit een Honda komt is dat ook relatief. Trekkracht onderin is minimaal, ik woon in een wat heuvelachtig gebied en bij gebrek aan trekkracht rijd ik regelmatig 160 (op de teller) in de 4.
Zowieso is de auto in desperate need of bigger wheels in het geval van de 13 inch standaard zut. Dit om de boel een beetje stabiel aan te laten voelen.
Leuke daily driver? Ja. Serieuze projectauto? Vanaf 4k investments wordt het leuk (4e-fte-swap (a 2500 euro) + remmerij (standaard is bagger) + wheels + onderstel). Los van de optische zut (nooit in verdiept, niet interessant.
Zwakke punten: olieverbruik, veerschotels rondom. standaard zwakke verlichting, roest achterklep (irriteerd snel), richingaanwijzershendels (groot licht signaal bij rechtsaf pinken - geen apk afkeur overigens), nieuwe uitlaat is duur.
Minpunten: verbruik (ik rijd dan vaak hard maar anticipeer veel met gas los e.d. en dan vind ik een gemiddeld van iets onder de 1:13 onfatsoenlijk slecht. Mijn nichtje haalde wel altijd 1:15 met hetzelfde hok though (maar die heeft nooit boven de 3.000 tpm gereden). Starre achteras (klappert op slecht wegdek vrij snel/negatieve invloed op lange doordraaiers), Vrouwenuitstraling.
Sterke punten: motor loopt heel mooi, goede prestaties tot de 130 door lage gewicht, auto schakelt goed, stoelen zijn ondanks hu basic design best ok, betrouwbaar, veilig weggedrag (alleen met zeer extreme acties in overstuur te krijgen).
quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
olieverbruik is over het algemeen gezien toch geen zwak punt bij de 4E motoren.
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 20:17 schreef Pumatje het volgende:
waar kan die appetite for oil in godsnaam vandaan komen dan???
slecht ontworpen motoren dan hoor.. niet om toyota af te zeiken, maken prachtige auto's maar een motor die met redelijk normaal gebruik en toch sportieve trekjes af en toe die olie gaat zuipen zit gewoon niet te goed ontworpen in elkaar..
klepseals, of gewoon zuiger/zuigerveerslijtage??
2E kan (met aardig wat km's op de tller) wat olie verbruiken ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 19:24 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Een p8 (90-95) heeft een 2e-e motor. Zo'n beetje het enige toyotablok met een onfatsoenlijk grote apetite for oil. Die liter op 1000 km haal ik ook met 2 vingers in de neus. Maargoed, de mijn is de 180k ook al ruim voorbij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |