Ja, dat zie ik zelf ook wel. Het idee van dit topic is niet dat we continu lopen door te geven dat het suf weer isquote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:49 schreef Stuart het volgende:
Hier (omgeving Amsterdam) is het inmiddels weer droog![]()
Relaxt!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:52 schreef JoeKurr het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest om een scriptje te maken dat het kaartje van blikseminslagen.com linkbaar maakt.
Het heeft twee functies:
1. Gewoon het originele kaartje:
[afbeelding]
2. Ingezoomd op de BeNeLux (hiervoor moet je ?zoom=yes toevoegen)
[afbeelding]
Het kan even duren voordat de plaatjes er staan, omdat het ophalen van de informatie niet altijd even snel gaat.
Top!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:52 schreef JoeKurr het volgende:
Ik ben even zo vrij geweest om een scriptje te maken dat het kaartje van blikseminslagen.com linkbaar maakt.
Het heeft twee functies:
1. Gewoon het originele kaartje:
[afbeelding]
2. Ingezoomd op de BeNeLux (hiervoor moet je ?zoom=yes toevoegen)
[afbeelding]
Het kan even duren voordat de plaatjes er staan, omdat het ophalen van de informatie niet altijd even snel gaat.
Inderdaad, ik realiseerde me pas dat mijn slaapkamerraam nog openstond toen ik de wind onder de deuren door hoorde gieren, kreeg het ook bijna niet dicht, wat een wind ineens!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:25 schreef JoeKurr het volgende:
De regen is hier nu weer wat minder geworden, maar het onweert er nog steeds vrolijk op los
Net toen de bui begon, waren er een paar zeer zware windstoten, ik kreeg bijna mijn raam niet dicht!
Alleen jammer dat die buien zo snel verder trekken, het is voorbij voordat je een bericht getypt hebt
Ziet er inderdaad goed uitquote:Op zondag 22 mei 2005 09:29 schreef ThomasBerge het volgende:
Volgens het KNMI komt het warme weer en de zomer eraan, de winterjassen kunnen in de kast
quote:In het algemeen geregeld zon en slechts een kleine kans op een regen- of
onweersbui. Temperatuur aanvankelijk aan de lage kant, later in de week
oplopend richting 25 graden.
Wat is voorledig?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:48 schreef drelletje het volgende:
Laaste Voorledige Update + Controle van website's: Dinsdag 03-05-2005 om 13:05
En komt de kou aan met flinke onweersbuien!quote:Op zondag 22 mei 2005 12:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Yep en zaterdag mogelijk 30 !
zondag is nog onzeker, net over de grens wordt het wederom 30, misschien verschuift het nog wat naar het westen
zaterdag
[afbeelding]
zondag
[afbeelding]
Dat is makkelijk...quote:Op zondag 22 mei 2005 12:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Yep en zaterdag mogelijk 30 !
zondag is nog onzeker, net over de grens wordt het wederom 30, misschien verschuift het nog wat naar het westen
Wetteronline voorspelt 28 graden voor Maastricht, komende vrijdag.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:40 schreef marcb1974 het volgende:
Vanaf woensdag 20 graden plus meer (volgens de belg dan he)
ja zag ook een stipje in de omgeving Antwerpen / Roosendaal, maar geen neerslagsignalen. Denk dus dat het een valse echo is.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:22 schreef JoeKurr het volgende:
volgens blikseminslagen.com zit er wat onweer in de buurt
Ik hoop toch dat het droog blijft in Oosterhout (NBquote:Op zondag 22 mei 2005 17:22 schreef JoeKurr het volgende:
Oosterhout: Zonnig, wel steeds meer wolken.
Het waait de hele dag al aardig uit het zuidwesten.
Tbalkon is nu 21,2 graden, en volgens blikseminslagen.com zit er wat onweer in de buurt
Mmh, zou helemaal in stijl zijn als het vanavond gaat onweren.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat het droog blijft in Oosterhout (NB).
Rob de Nijs!.
Die worden wel vaker gegeven die cape's maar uiteindelijk zal het toch wel mee gaan vallen.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:10 schreef Oom_Agent het volgende:kijk eens naar de CAPE, Lifted Index en temperatuur op zaterdag 28 mei.
Tmax: 32 C !!!
Lifted Index: -7 !!!!
Cape: 2750 !!!
Dan is er in de omgeving van Nijmegen een groot (openlucht) dancefestival ( Emporium).
Voor de dance liefhebbers hoop ik dat het mee zal vallen. Maar noodweer, zwaar onweer en hoosverschijnselen zijn zeker niet uit te sluiten![]()
Deze zag ik gisteravond idd ook... 'k vraag me af of dat wel echt gaat gebeuren.quote:Op zondag 22 mei 2005 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die worden wel vaker gegeven die cape's maar uiteindelijk zal het toch wel mee gaan vallen.
Ze nemen het allemaal de laaste tijden te hoog op.
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:12 schreef JoeKurr het volgende:
Zo... Neerslag en onweer, gezellig samen op één kaartje
[afbeelding]
Volgens mij heb ik die bewolking ook gefotografeerd.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:10 schreef JoeKurr het volgende:
Wat zijn die buien toch mooi als de zon laag staat![]()
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/einde-bui.jpg]afbeelding][/url]
Een rolwolk is eigenlijk een shelfcloud die losgekomen is van de bui. Deze raast dan eigenlijk met een vaartje voor de bui uit als een band bewolking die soms opvallend licht van kleur kan zijn.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:00 schreef drelletje het volgende:
Hmm lijkt meer op een shelf. Een rolwolk kan daar dan toch weer uit ontstaan? Oom agent? weet jij het?
Deze zal ik toevoegen aan mijn websitequote:Op zondag 22 mei 2005 20:12 schreef JoeKurr het volgende:
Zo... Neerslag en onweer, gezellig samen op één kaartje
[afbeelding]
Mzzlaar ben je ook weer zeg.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:23 schreef drelletje het volgende:
SOOOO DE FUCKING JUUU
Niet normaal! Een Shelf gewoon ziek! En een tuba! En een aantal ontladingen! Maar die shelf! DAMN Ach sick!
http://www.xs4all.nl/~fmhtn/rolwolk/
Uit Houten. Hier was die nog wat groter!
http://www.knmi.nl/webcam/indexwebcam.html <-- Klik op de 60 min film!
Ik heb FF 1 foto bewerkt...quote:Op zondag 22 mei 2005 22:23 schreef drelletje het volgende:
SOOOO DE FUCKING JUUU
Niet normaal! Een Shelf gewoon ziek! En een tuba! En een aantal ontladingen! Maar die shelf! DAMN Ach sick!
OK, dat ziet er goed uit zeg!quote:Op zondag 22 mei 2005 22:23 schreef drelletje het volgende:
SOOOO DE FUCKING JUUU
Toen zat ik in zwitserlandquote:Op maandag 23 mei 2005 00:32 schreef Party_P het volgende:
Heb je die vorig jaar op 17 juli niet gezien dan?
Was toen erg mooi om te zien, vlak over dak van het huis, wassie er ineens, geweldig. Mag ik graag nog een keer zien
Jaha, het ziet er goed uit voor de tweede helft van de week, met een heel klein maar leuk detail uit de guidance:quote:Op maandag 23 mei 2005 07:22 schreef indahnesia.com het volgende:
En nu zie ik ineens zomerse tot tropische vooruitzichten
quote:Vanaf woensdag lijkt in de bovenlucht zeer warme
lucht naar het noorden op te dringen, de 850-waarden gaan naar 17 graden
op vrijdag. Ook de thetaw waarden komen op 850 op 17 graden later in de
week. Waarschijnlijk is de lucht te droog om een bui te produceren. Toch
als het gebeurt, een kleine kans op zaterdag (30%) dan is het opgelegd
zeer actief onweer.
Ah, net als tijdens mijn eindexamen in 1992quote:Op maandag 23 mei 2005 12:28 schreef drelletje het volgende:
Fijn in een examenzaal met een bijna plat dak en +30°C En geen airco... Zucht.
Dat had ik ook, allemaal helemaal niet bijzonderquote:Op maandag 23 mei 2005 12:28 schreef drelletje het volgende:
Lucky you.quote:Op maandag 23 mei 2005 12:28 schreef drelletje het volgende:
och.. daar issie weer met z'n spam.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:51 schreef PinkPower het volgende:
wegens problemen met de server ( ding kreeg 220 volt door zich heen ) was onweer-online offline tot de tijd dat de nieuwe server er is hebben wij besloten om hem tijdelijk even op een andere site te gooien.. de nieuwe link >> hier << ..
Hopen de nieuwe server ( dual xeon ) eind deze maand begin volgende maand weer online te hebben
die goeie ouwe tijdenquote:Op maandag 23 mei 2005 13:50 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Lucky you.
Wij zaten in 30°C zonder airco terwijl ze pal naast het gebouw aan het heien waren.
jij bent wel heel gelukkig met je zelf zeker ?? en nee ik ben niet dimage.. en jij een eikel . als je iets niet wil lezen lees er dan over heen mister perfectquote:Op maandag 23 mei 2005 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
och.. daar issie weer met z'n spam.Alleen onder een andere nick natuurlijk, stel je voor dat iemand het ziet.
Ik kan er niet meer overheen lezen omdat ik me er eerder reeds over ingehouden heb. Een tijd geleden vond ik het welletjes al dat gespam en heb ik dat netjes gemeld.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:51 schreef PinkPower het volgende:
[..]
jij bent wel heel gelukkig met je zelf zeker ?? en nee ik ben niet dimage.. en jij een eikel . als je iets niet wil lezen lees er dan over heen mister perfect
Zit niet te zeiken of zeik consequent ook Speedy af.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
och.. daar issie weer met z'n spam.Alleen onder een andere nick natuurlijk, stel je voor dat iemand het ziet.
Ook Speedy heb ik gewoon laten weten wat ik van zijn forum-actie vond. Verder verzorgt hij hier de OP en nog wat dingen wat meerwaarde heeft. Dimage/onweer-online plaatst slechts een link om reclame te maken.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Zit niet te zeiken of zeik consequent ook Speedy af.
Hier is het nu een graad of 16. Er is minder wind dan vanmiddag rond een uur of vijf. de Jonge merels hadden niets te zeggen over waar ze naartoe wilden vliegen.quote:Het blijft me verbazen dat ik in R'dam onder de zwarte wolken door fiets (lees: race om droog te blijven) terwijl het 15 kilometer verder op gewoon geen wolk aan de hemel te zien is!
Kortom; R'dam had veel bewolking vandaag, westland had vanavond een strakblauwe hemel, 17 graden en een lekker windje.
Die 30 graden is nog lang niet zeker.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef JPM01 het volgende:
zaterdag een voetbal tournooien dan 30 graden
![]()
jep, het wordt weer eens tijd, de laatste 'overstroming' is al meer dan 6 maanden geledenquote:Op maandag 23 mei 2005 19:53 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage is erg benieuwd naar de atmosferische ontwikkelingen van aankomend weekend.
Het wordt tijd dat hier in Eindhoven wat geknetter te beleven valt... tot nu toe is hier nog helemaal nix geweest.Eerst de tropische warmte dus *heerlijk* en daarna een afsluiter met een knalfeest.
ja idd, dat is een MCS. Boven NO Turkije trouwens ook........quote:Op maandag 23 mei 2005 20:06 schreef Party_P het volgende:
In tjechie heeft het vandaag flink geploft!!!
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=24&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Kijk dan vorige paginaquote:Op maandag 23 mei 2005 20:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
't wordt weer es tijd voor spectaculair weer. Die foto's van vorig jaar juli kent iedereen nu wel.
klopt, maar dat gebeurt daar wel vaker ofniet?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:12 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
ja idd, dat is een MCS. Boven NO Turkije trouwens ook........
grote temperatuurspreiding voor zaterdag trouwens. 20 in het westen, 30 in het binnenland.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 06:56 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm.. de verwachting voor ZA = 30 graden, ZO = 18 graden
quote:
Zo'n verschil kan gewoon niet zonder slag of stoot gaanquote:Op dinsdag 24 mei 2005 06:56 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm.. de verwachting voor ZA = 30 graden, ZO = 18 graden
Daar ga ik eigenlijk min of meer vanuit inderdaadquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n verschil kan gewoon niet zonder slag of stoot gaan
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:42 schreef 61neorej het volgende:
Leuk weer maandag vooral in verglijking met zaterdag![]()
Om 12 uur 6 - 9 graden in het midden
[afbeelding]
Dit lijkt meer op een vrouw..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:42 schreef 61neorej het volgende:
Leuk weer maandag vooral in verglijking met zaterdag![]()
Om 12 uur 6 - 9 graden in het midden
[afbeelding]
Ik weet het niet precies........quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:49 schreef drelletje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou weet ik niet wat de laatste betekent dat weet oom agent vastmaar het izet er toch goed uit dit allemaal
lekker, die dauwpunten, zit er behoorlijk benauwd uitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:49 schreef drelletje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou weet ik niet wat de laatste betekent dat weet oom agent vastmaar het izet er toch goed uit dit allemaal
Mwoah, wat is behoorlijk fris? Zo te zien wordt het rond de 19 graden, dat valt nog wel mee. Maar vergeleken met de komende dagen is het inderdaad wel wat frisjes ja.quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:29 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm.. volgens mij wordt het behoorlijk fris begin volgende weekMaar eerst maar lekker genieten!
quote:De grootste onzekerheid is het weer voor zaterdag. Vanuit het westen nadert het polaire front,
voorafgegaan door een convergentiezone. In de pluim houden de meeste
oplossingen het droog, in de roosterpunt uitvoer voor De Bilt valt
tussen 12UTC en middernacht 1 mm. Gezien de hoge temperaturen en Boydens
van 97 kan de warmte zaterdagavond best met een knetterende onweersbui
verdreven worden.
En die enkele mensen die werkenquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:46 schreef Drifter__ het volgende:
Lekker!!!Wel kut voor wie examen doet enzo
Waah.. die kaarten zijn inderdaad flink veranderd sinds vanmiddag. Nu is het dauwpunt boven het zuiden gestegen van 18 naar... 24 of iets.. plus dat de cape kaart niet meer blauw is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:23 schreef drelletje het volgende:
oei! de afbeeldingen die ik hierboven gaf zien er nu een stuk beter uit!
Ik werk ook maar gewoon morgen. wetende dat ik op 11 juni lekker 3 weken tropenweer zal hebbenquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:22 schreef Party_P het volgende:
Met beetje geluk een shelff-cloud aankomende zaterdag
quote:
blijft even afwachten zaterdag.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Waah.. die kaarten zijn inderdaad flink veranderd sinds vanmiddag. Nu is het dauwpunt boven het zuiden gestegen van 18 naar... 24 of iets.. plus dat de cape kaart niet meer blauw is.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
tip: 17 juli waren we hier ook als eerste op de hoogte van wat er ging komen
Nu ik het teruglees in het oude topic zie ik dat dat de dag was dat Eindhoven wat regen had, meer niet. Daarom wist ik de datum niet meerquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
tip: 17 juli waren we hier ook als eerste op de hoogte van wat er ging komen
Ten eerste is het niet 18:00 maar 20:00 want die tijden zijn namelijk in Zulu of UTC of GMTquote:Op donderdag 26 mei 2005 07:14 schreef plankie het volgende:
Voor zaterdagmiddag (18:00) wordt voorspeld: cape >2250, lifted index tussen -5 en -7!
http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn6611.gif
Tevens een dauwpunt van > 20 graden...
http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn6610.gif
Je had ook gewoon van dichterbij een foto kunnen makenquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:06 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Detailfoto van het metertje: (wel ernstig lichter gemaakt in Photoshop) (luchtvochtigheid, temperatuur, tijd)
[afbeelding]
Ondertussen staat het metertje net in de zon, 31 graden
Edit: 35 graden...![]()
![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Je had ook gewoon van dichterbij een foto kunnen maken
22 graden staat op TTquote:Op donderdag 26 mei 2005 13:26 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Blijft het zondag nou ook nog zulks puikend weer?
pfff 40 minuten na het maken van de foto hem pas postenquote:Op donderdag 26 mei 2005 15:06 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Detailfoto van het metertje: (wel ernstig lichter gemaakt in Photoshop) (luchtvochtigheid, temperatuur, tijd)
[afbeelding]
Ondertussen staat het metertje net in de zon, 31 graden
Edit: 35 graden...![]()
![]()
Ik heb er net ook 1 gefotografeerdquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:04 schreef drelletje het volgende:
fris? Damn moet je hier in de bilt eens komen... pffff net heel vreemde dingen gezienEn ik weet niet wat. Zag als eerste een bovenkant van een 22° halo en een bovenraak moog. Daarna ook sundogs en stukken parhelic circle en toen zag ik iets vreemds dit:
[afbeelding]
(sundog met een aanhangels)
Daarna zag ik dat de sundog verder dan 22° stond! Of het was een halo die dus niet 22° was!
Daar heb ik ook nog foto's van gemaakt en daar was een van gelukt. Maar die kan ik niet uploaden want de batterijen waren leeg. wat ik wel zag nog was op een preview plaatje dit:
[afbeelding]
Nou dat is naar mijn mening niet rond! ... ik dus nazoeken en wat er dicht bij kwam was een lowitz arc! Maar ik weet het niet zeker! De foto's zijn niet al te goed maarja geld tekort enzo
Maar volgens mij heb ik een lowitz gezien... maar waarom de halo en de sundogs uit elkaar stonden.... heel vreemd!
Linkie: http://www.sundog.clara.co.uk/halo/lowitz.htm
quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:01 schreef Pakspul het volgende:
[..]
pfff 40 minuten na het maken van de foto hem pas posten
quote:Arcen 31°
Twenthe 30°
Eindhoven 30°
Maastricht-Beek 30°
Maastricht-Beek 30°
Volkel 30°
Amsterdam-Schiphol 30°
Ell 30°
Groningen-Eelde 29°
Hier is het nog altijd warm. Maar die tegenstelling blijft mooi om te zien. Ik ben benieuwd wat de zaterdag voor tegenstellingen gaat brengen. Zondag verwachten ze al zware buien met onweer als afsluiting.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lekker weer.. Had me een beetje té warm aangekleed (ik zal sowieso in een lange broek naar mijn stage moeten.) dus dat was niet echt prettig.
Toen ik thuis kwam (5 uur) was het een graad of 27, toen het bewolkt werd een graad of 25 en nu 22. Even afkoelen!
Bizar hequote:Op donderdag 26 mei 2005 20:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hier is het nog altijd warm. Maar die tegenstelling blijft mooi om te zien. Ik ben benieuwd wat de zaterdag voor tegenstellingen gaat brengen. Zondag verwachten ze al zware buien met onweer als afsluiting.![]()
Dordrecht, na 16.30 trok alles dicht en werd het koudquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:57 schreef DaMart het volgende:
Het was vanochtend lekkerder. het is verdomme best fris buitne met die wind onder de bewolking
Klopt, kwoon in Zwijndrecht aan de rivier (Kijk op Dordrecht) en het is snel afgekoelt en bewolkt geraakt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dordrecht, na 16.30 trok alles dicht en werd het koud
foute verwachting? Geen idee, ik denk dat we beter op zondagmiddag kunnen kijken wat we die avond krijgen. Ik heb het gevoel dat alles redelijk onzeker is. Een scheidingslijn vrijwel over ons land ect.ect.. er hoeft maar iets te veranderen of het regent overal vroeger, of het blijft wat langer warm (al acht ik die kans best klein als ik 15 graden als verwachting zie staan)quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:26 schreef Marky-Boom het volgende:
De CAPE en de lifted index kaarten geven op vrijdag hogere waardes dan zondag als er koude lucht in de atmosfeer komt..iemand daar theorieën over?
Ik heb al van alles geroepen enzo, maar ze doen niets...quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:56 schreef indahnesia.com het volgende:
kun je die kudde lichtmasten niet uit elkaar drijven?
lol, ik denk dat die foto hierboven gemaakt is met een simulatie programma, naar mijn weten is een lowitz arc anders nog nooit zo duidelijk gefotografeerd.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:33 schreef drelletje het volgende:
GODVERPILICUS!
Dat heb ik altijd al willen zien! EN ik dacht het ook maar durfde het niet te zeggen! OMFG!![]()
![]()
Je hebt geen idee hoe cool ik dat vind! YES!
Ik heb ook een Lowitz overzichtje bdw... dus een foto van 30 min ervoor. [afbeelding]
Hij is wel klein. Heb em ook in het groot. Maar juist zo in het klein zie je het goed. Ik kan ze niet bewerken anders was het duidelijker... maar mocht iemand ze willen bewerken, mijn mail/msn staat in mijn profiel!YES
(kijk elke dag veel te lang in de lucht en tot nu toe alleen redelijk normale dingen gezien)
Klopt helemaal, maakt kei goeie foto'squote:Op donderdag 26 mei 2005 22:50 schreef Marky-Boom het volgende:
Mooie foto's SpeedyGJ! Zo te zien is je camera jouw nieuwe vriend
kom maar op met de post.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:12 schreef drelletje het volgende:
Kan ik iemand een foto mailen die em dan even bewerkt en weer terug mailt? Hoeft alleen maar de halo wat zichtbaarder te maken..
quote:Na passage van een rug is de stroming vrijdagochtend oostelijk. In de
middag passeert het front weer vanuit het Z, nu als warmtefront. Dit
front is inactief. Hierachter wordt de stroming zuidelijk. De kans op
wind van Zee is vrijdag niet zo groot, de achtergrondstroming is
aanvankelijk oostelijk, later zuidelijk en er passeren geen
grootschalige convergentielijnen. In het noordelijk en mogelijk ook het
westelijk kustgebied kan de wind enige tijd noordelijk worden.
Als je een username en een wachtwoord geeft misschien welquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:01 schreef achterdeur het volgende:
[afbeelding]
Kan iemand deze regenboog verklaren? Afgelopen zomer kwam ik deze tegen op het heegermeer.
Het was +- 30 graden vrijwel geen bewolking aan de lucht op wat sluier wolken na... En toch kwam deze regenboog naar voren?
Ik vond hem nogal vaag dus heb ik hem op de foto gezet.
Volgens mij zit ik hier goed voor deze vraag of niet? Zo niet dan bied ik mijn excusses aan
oops ik zal het nog eens proberenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:03 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Als je een username en een wachtwoord geeft misschien wel
Dat is een halo, die ontstaat door lichtbreking in ijskristallen in de lucht.quote:
Oke ik ben iemand die er niet zoveel van snapt maar het wel graag wil leren... mag ik vargen wat dat inhoud?quote:
quote:METAR EHGR 271325Z 16007KT 9999 FEW230 32/14 Q1013
BLU BLU=
Dat is een bovenkant van een 22° halo en waarschijnlijk ook een stuk bovenraakboog, dat heeft meestal wel mooiere kleuren is mijn ervaring.quote:
ja das lekkerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:36 schreef i-spy24 het volgende:
Ik heb nergens last van.
Nou ja, zo warm wordt zo'n TiBook toch niet?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:30 schreef i-spy24 het volgende:
en om helemaal koel te blijven tijdens het computeren:
[afbeelding]
he wat? warrem? moah.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Was iemand 't al opgevallen dat 't vandaag erg warm was?
ik zeker wel, ander zou ik wel naar IJsland op vakantie gaan i.p.v. Indonesië, waar dit dagelijkse kost is.quote:
Maar dat gaf wel een heeeele mooie zonsondergangquote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:27 schreef Oom_Agent het volgende:
AC Castellanus bankjes in het westen op het moment die duiden op onstabiliteit.
[[url=http://img125.echo.cx/img125/3951/accast2mk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Tja, ja/nee temps van rond de 20 graden ongeveerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:17 schreef nikky het volgende:
Zegguh, de voorspellingen voor begin volgende week zijn een graadje of 16. Blijft dat zo of gaat het weer omhoog? Wie kan mij daar antwoord opgeven?.
Maar elders (O/ ZO) wordt het nog ruim 30 gradenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Als het goed is gaat de wind zo om naar west. Dan wordt het niet warmer dan 21 graden in het westen. Beter uit te houden.....
Hmm, dan ga ik maar wat warmers aantrekken :|quote:Op zaterdag 28 mei 2005 08:51 schreef Oom_Agent het volgende:
Als het goed is gaat de wind zo om naar west. Dan wordt het niet warmer dan 21 graden in het westen. Beter uit te houden.....
Nee, niet. Of haal die gore hoge luchtvochtigheid uit de lucht.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:16 schreef drelletje het volgende:
hier is het al meer dan 22 nu... pfff slapen lukte pas laat. sliep ik werd ik nog gebeld om 3 uur dus weer proberen is slaap te geraken hehe. WARM! naja 's nachts is dat vervelend overdag mag het best 35°C zijn hoor
Als de temp omhoog gaat gaat de relatieve luchtvochtigheid toch ook wel omlaagquote:Op zaterdag 28 mei 2005 09:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nee, niet. Of haal die gore hoge luchtvochtigheid uit de lucht.
Precies, hier staat ie nu op 37%, maar het is dan nog pas 10:45 natuurlijkquote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:38 schreef drelletje het volgende:
[..]
Als de temp omhoog gaat gaat de relatieve luchtvochtigheid toch ook wel omlaagdus das geen probleem
Hier nu 57%quote:Op zaterdag 28 mei 2005 10:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Precies, hier staat ie nu op 37%, maar het is dan nog pas 10:45 natuurlijk![]()
vast geen onweer, alleen zo'n luchtdrukstijging is vreemd vind ikquote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:06 schreef drelletje het volgende:
komt toch geen onweer? Is nog altijd te weinig vocht dacht ik zo.
Ik heb hier een draadloos weerstationnetje staan van Cresta.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:35 schreef DynamicDreams het volgende:
Weer in Hengelo:
32 graden, sluier-bewolking, binnen: 26 graden.
(Weet iemand trouwens een mooi/betrouwbaar weerstation waarmee ik zowel de binnen- als buitentemperatuur kan aflezen als de luchtvochtigheid? Niet te duur ook...)
Ik heb nog eens tussen de foto's van voorgisteren gekekenquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:29 schreef Marky-Boom het volgende:
Om het hierboven iets te verduidelijken
Dit is een lowitz arc:
[afbeelding]
ga je hem insturen naar www.spaceweather.com is goed voor het onderzoek ed.!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik heb nog eens tussen de foto's van voorgisteren gekeken
en zie toch een grote overeenkomst met de tekening van de
Lowitz Arc.
[afbeelding]
Heb hem ook net gehaald, heb nu de Cresta WX 880-M ( http://www.kijkshop.nl/on(...)images/KS105920b.gif )quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:23 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Ik heb hier een draadloos weerstationnetje staan van Cresta.
Die meet de temperatuur (binnen en buiten), de luchtvochtigheid (binnen en buiten) en de luchtdruk.
De temperatuur is hier weer verder gedaald naar 24.3 graden.
Luchtvochtigheid is iets gestegen naar 31%, en de luchtdruk is nu 1014hPa.
Hier begint het nu ook harder te waaien. En in de verte zie ik sluierbewolking!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:25 schreef DaMart het volgende:
het is nou niet bepaald lekker weer om te zonnen met die wind hier.
Ik vind vooral de temperatuur een bezwaar om niet vol in de zon te gaan zittenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:25 schreef DaMart het volgende:
het is nou niet bepaald lekker weer om te zonnen met die wind hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |