http://www.raylamontagne.com/quote:Dat deze Amerikaanse zanger en multi-instrumentalist de mosterd haalde bij Stephen Stills, Bob Dylan, Joni Mitchell en Van Morrison is goed te horen, maar anachronistisch klinkt dit droomdebuut allerminst.
Subtiele arrangementen en een transparant geluid als tegenwicht voor de geladen, emotionele zang maken Trouble tot een uitgebalanceerde cd. Natuurtalent
Bron: oor
quote:Op zondag 22 mei 2005 17:52 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Alleen mensen die zittend plassen luisteren naar Ray Lamontagne. maken dit soort opmerkingen.
Rot toch op joh, ga een ander topic verzieken! fuckerquote:Op zondag 22 mei 2005 17:52 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Alleen mensen die zittend plassen luisteren naar Ray Lamontagne.
inderdaad, prachtig!quote:Op zondag 22 mei 2005 17:46 schreef BeRightBack het volgende:
Jammer dat zo'n man niet de aandacht krijgt die hij verdiend..
Zijn stem in Paradiso is ook zó mooi!!
Waarom zeg je zoiets al heb je zelf een plaatje van Britney Spears..quote:Op zondag 22 mei 2005 17:52 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Alleen mensen die zittend plassen luisteren naar Ray Lamontagne.
Ik zou zeggen, bekijk het op fabchannel, de moeite waard..quote:Op zondag 22 mei 2005 21:26 schreef peaceman het volgende:
Interessante man is het met een boeiende stem. Wil m wel eens live zien.
O wat grappig, daar ben ik wel heel benieuwd naar!quote:Op woensdag 20 september 2006 13:43 schreef placebeau het volgende:
Hen een prachtige cover van "crazy" (Gnarls Barkley) staan van hem.
Hey! Tof!quote:Op woensdag 20 september 2006 15:49 schreef placebeau het volgende:
http://thecouchsessions.com/articles/001866.shtml
Van alle 3.565.345 covers van Crazy die er dit jaar zijn uitgebracht, is die van Lamontage toch wel een van de betere.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:43 schreef placebeau het volgende:
ray is cool!
Hen een prachtige cover van "crazy" (Gnarls Barkley) staan van hem.
Tegenviel? Daar begrijp ik niets van, ik vind zijn nieuwe album geweldig. Trouble heb ik nog niet zo vaak gehoord, maar vooralsnog vind ik deze nieuwe beter.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:12 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik wacht de eerste reviews nog even af, haha
Heb al van iemand gehoord dat ie flink tegenviel dus ja
Ja, prachtig nummer. Ik vind die drie nummers achter elkaar, You can bring me flowers, Gone away from me en Lesson learned het mooist, vooral Lesson learned. Het is de combinatie van die lieflijke gitaar en die venijnige tekst die het 'm doet waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 september 2006 23:26 schreef Verbal het volgende:
Beste nummer: You Can Bring Me Flowers... geweldig
quote:Op maandag 25 september 2006 09:14 schreef Prep2Fight het volgende:
Het maakt me nu wel heel erg nieuwschierig, haha.
quote:Op maandag 1 januari 2007 11:33 schreef nipeng het volgende:
Ik denk dat hij wat nieuwe fans heeft gekregen.
quote:Op maandag 1 januari 2007 04:05 schreef Bluezz het volgende:
Voor vanavond nog nooit gehoord van deze man.
In Jools' traditionele oudjaarsshow voor het eerst gezien en gehoord.
En erop gevallen![]()
De man heeft 2 CD's op zijn naam staan : de laatste luister ik nu - Till the sun turns black - 2006
Het is mooi, het is bluezzy, de stem is mooi rauw, hees, oorstrelend.
http://www.motelmagnolia.nl/artikel.php?action=show_artikel&id=126
http://www.kindamuzik.net/twang/article.shtml?id=7441
Vind je? Die cover is tot dusver de enige kennismaking met deze beste man, maar ik vond die toch echt volslagen overbodig.quote:Op woensdag 20 september 2006 18:14 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Van alle 3.565.345 covers van Crazy die er dit jaar zijn uitgebracht, is die van Lamontage toch wel een van de betere.
De 2e plaat is beter, dus zal je vast wel goed gaan vinden!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 23:36 schreef The_Verve het volgende:
Ik heb Trouble pas net ontdekt. Eens kijken of ik de rest ook zo goed vind.
Schande ja. Enige maanden geleden was er een optreden van hem bij de BBC van een dik half uur. Opgenomen en al zeker 30 keer teruggekeken. Geweldig goed, die gozer.quote:Op maandag 3 september 2007 23:16 schreef peaceman het volgende:
Het is eigenlijk een schande dat er niet meer liefhebbers zijn van deze man zijn muziek.
dat wilde ik even kwijt
hm, eens even op YouTube zoeken.... wat ik tot nu toe gezien heb van hem vind ik prachtigquote:Op maandag 10 september 2007 18:42 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Schande ja. Enige maanden geleden was er een optreden van hem bij de BBC van een dik half uur. Opgenomen en al zeker 30 keer teruggekeken. Geweldig goed, die gozer.
Heeft misschien wel met haar 'per ongeluk' opgedoken s*x-video te maken....quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:36 schreef The_Verve het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter het nummer Meg White. Dat is toch dat mens van The White Stripes?
Al te beluisteren op zijn myspace-paginaquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:10 schreef peaceman het volgende:Een nieuw album onderweg:
Gossip In The Grain
Tracklisting:
1. You Are The Best Thing
2. Let It Be Me
3. Sarah
4. I Still Care For You
5. Winter Birds
6. Meg White
7. Hey Me, Hey Mama
8. Henry Nearly Killed Me (It’s A Shame)
9. A Falling Through
10. Gossip In The Grain
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Al te beluisteren op zijn myspace-pagina
You Are The Best Thing is geweldig, staat er al een paar weken opVoortzetting van 3 More Days...
V.
De eerste was hier bij PIAS uitgebracht, en toen heeft hij in het bovenzaaltje van Paradiso voor een klein publiek gespeeld (en ik ken een paar lui die daarbij warenquote:Op woensdag 15 november 2006 19:48 schreef beautiful_world het volgende:
2 geweldige albums!!! zou echt heel graag hem een keertje live zien!!
Morgen alweer? jeuj!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef Lov1 het volgende:
Morgen gossip in the grain volgens Bol!Jeej!
thanx! zaterdagochtend even langs een GWK!quote:Op donderdag 6 november 2008 22:05 schreef Lov1 het volgende:
Ray komt naar Nederland!23 februari in Paradiso! Deze zaterdag kaartjes in de voorverkoop!
Klik!
Ja, maar hij is bij de vorige plaat -die niet in NL uit is gekomen- ook niet hier geweest... en Pardiso heeft iets van 1500 plaatsen?quote:Op maandag 10 november 2008 09:14 schreef TJLinden het volgende:
Had ik ook niet helemaal verwacht eigenlijk. Ik dacht dat 'ie nog niet echt heel groot was in NL.
Doorbraak voor Ray?quote:Op maandag 10 november 2008 09:27 schreef Lov1 het volgende:
Ik dacht ook dat het minder snel uitverkocht zou zijn! Maar goed, ik heb kaarten en ik vind het alleen maar logisch dat het snel uitverkocht is, Ray Lamontagne is te gek!
Gerard Ekdom vindt de nieuwe cd ook te gek en beloofde dat hij hem deze week meer zou draaien
Ik gisterquote:Op woensdag 12 november 2008 22:01 schreef Verbal het volgende:
Ik heb mijn kaarten in ieder geval binnen voor de 23e. Vandaag in de bus
V.
Bedankt voor de PM.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:47 schreef Lov1 het volgende:
Ik lees net dat er een 2e concert komt van Ray in Paradiso! Op 28 februari komtie nog een keer. Aankomende zaterdag voorverkoop!
Oei...misschien, heel misschien kan ik dan toch gaan.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:47 schreef Lov1 het volgende:
Ik lees net dat er een 2e concert komt van Ray in Paradiso! Op 28 februari komtie nog een keer. Aankomende zaterdag voorverkoop!
Kaartjes gekocht.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oei...misschien, heel misschien kan ik dan toch gaan.
Dat vind ik dus écht een klotenummerquote:Op zondag 22 februari 2009 17:39 schreef Lov1 het volgende:
Morgen!!!*zet 'Hey me hey mama' nog eens op*
quote:Op maandag 23 februari 2009 23:44 schreef Verbal het volgende:
Mijn god wat een optreden. Alleen wel jammer dat hij één van mijn allerfavorietste liedjes had verhillbillied
Heb de blazers vooral wel gemist bij You Are The Best Thing, aangezien het nummer er daar veel kracht uit put. Maar deze uitvoering was ook heerlijk en de band was verder prima.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:30 schreef Lov1 het volgende:
Als ik nog een minpuntje mag noemen, ik vond het wel jammer dat er geen blazers bij waren. Maar ook met deze band kwamen de nummers goed uit de verf!
Ik wil nog een keer!
Dat was idd de enigste track die ik echt mistequote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:18 schreef peaceman het volgende:
Ik ga zaterdag... Hij heeft Be here now niet gespeeld zie ik.![]()
Als ie dat zaterdag dan maar wel doet!
Ik miste 'Sarah' ook wel, maar dat is mierenneuken. Op het verkrachte 'You can bring me flowers' na was het een fantastisch concert.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:30 schreef Numbie het volgende:
[..]
Dat was idd de enigste track die ik echt miste
Ze zijn er zelfs nog goedkoper... ik zit nu bijna te twijfelen om morgen nog naar Utrecht te gaan.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:28 schreef Numbie het volgende:
Voor slechts 59 euro kun je op de grijze markt nog wel een ticket kopen
Op het web zweeft een goede registratie van een optreden dat hij een tijdje geleden voor BBC4 heeft gedaan (xvid). Erg goed, vooral het begin met Three More Days, maar de uithalen die hij in Paradiso deed bij Jolene en Trouble, dat durfde hij daar niet aan. Niettemin erg goed.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:44 schreef SlagerKorrel het volgende:
Weet of heeft iemand een goede live-opname?
Ehh, nee?quote:Op zondag 1 maart 2009 10:12 schreef peaceman het volgende:
Ben ik echt de enige die toch wat kritisch is?
Dat is jouw mening, maakt dat jou kritischer dan anderenquote:Juist de overduidelijke aanwezigheid van de band vond ik echt een minpunt.
dat is een kwestie van smaak, niet van kritisch zijn...quote:Op zondag 1 maart 2009 10:12 schreef peaceman het volgende:
Ben ik echt de enige die toch wat kritisch is? Juist de overduidelijke aanwezigheid van de band vond ik echt een minpunt.
Nou, Ray stal in Paradiso echt de show hoor. De band was goed, maar het draaide om hem. Dat hij niet goed tegen die aandacht kan en daarom aan de zijkant van het podium stond, af en toe een bandlid een solo gunde, en niet echt met het publiek communiceerde vond ik eerder charmant, zoniet aandoenlijk, en helemaal in de stijl van de avond en bij de man passen.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:03 schreef Reena het volgende:
Ik vond wel dat hij bij sommige nummers bijna overstemd werd door de band.
Oh nee, ik bedoelde letterlijk overstemd werd, qua geluid. Maar dat was misschien bij 2 of 3 nummers als de hele band volop los ging.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:34 schreef SlagerKorrel het volgende:
[..]
Nou, Ray stal in Paradiso echt de show hoor. De band was goed, maar het draaide om hem. Dat hij niet goed tegen die aandacht kan en daarom aan de zijkant van het podium stond, af en toe een bandlid een solo gunde, en niet echt met het publiek communiceerde vond ik eerder charmant, zoniet aandoenlijk, en helemaal in de stijl van de avond en bij de man passen.
Waar stond/zat jij dan in de zaal? want ik heb dat echt nergens gemerkt...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:37 schreef Reena het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde letterlijk overstemd werd, qua geluid. Maar dat was misschien bij 2 of 3 nummers als de hele band volop los ging.
Volgens mij begon het voorprogramma om 20.30 uur. Dus daar hebben ze niet over gelogen, dat heb jij dan verkeerd gezien. want ze gaan natuurlijk niet meteen met Ray beginnen, als hij nog een voorprogranna heeft en die gaat niet meteen starten wanneer de deuren net open zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:20 schreef Beschouw het volgende:
Over die Rabozaal in De Melkweg kan ik niet positief zijn. Wat een klotezaal. De zaal om half 8 open gooien, zeggen dat het concert om half negen begint en dan pas rond half 10 de start van het concert. Lekker nog twee uur verdienen aan de verkoop van de consumpties en verder ook maling hebben aan je publiek. Op de eerste drie rijen met stoelen zie je geen ruk door al die staande mensen voor je. Haal dan die eerste drie rijen stoelen weg of plaats het podium een meter hoger.
Op de manier waarop De Melkweg het gisteren georganiseerd had, krijg je nooit de intieme sfeer die Ray verdient. Wat dat betreft was het balen, maar gelukkig maakte Ray zelf, zo niet alles goed.
Heb 'm pas 1 of 2 keer geluisterd en dat maakte nog niet echt een bijzondere indruk. Ik moet de cd sowieso nog wat vaker gaan draaien, maar Gossip in the Grain is het voor mij ook nooit echt meer geworden . Het country-gehalte is trouwens ook wel heel hoog op deze plaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef Haunter het volgende:
KICK!
Wat vinden we van zijn nieuwe plaat "God Willin' & The Creek Don't Rise"?
[ afbeelding ]
Heb 'm nu een aantal keren beluisterd, en ik vind 'm erg fijn!
Die cover is tof ja!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:12 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Heb 'm pas 1 of 2 keer geluisterd en dat maakte nog niet echt een bijzondere indruk. Ik moet de cd sowieso nog wat vaker gaan draaien, maar Gossip in the Grain is het voor mij ook nooit echt meer geworden . Het country-gehalte is trouwens ook wel heel hoog op deze plaat.![]()
Trouble en met name Till the Sun Turns Black () blijven wat mij betreft toch echt z'n beste werk.
![]()
Overigens blijft het een geniale artiest met een superstem en een lekker sfeertje en is het gemeen om 'm met z'n iets jongere zelf te laten wedijveren. Hij mag ook lekker z'n eigen 'muzikale groei' doormaken.
Om m'n post nog wat op te leuken en potentiële nieuwe luisteraars warm te maken, een oude favoriet; z'n geniale Gnarls Barkley cover 'Crazy':
Die was ik net aan het luisteren, één van de beste tracks van het album ja.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Die cover is tof ja!!![]()
Dit vind ik toch wel weer een pareltje hoor:
Sinds 13 augustus, volgens Wikipedia.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Beregd het volgende:
oe, is er weer een nieuwe? ligt hij al in de winkels?
Ik heb tot nu toe met elk Ray album dat het beter wordt met meer te luisteren.
quote:Bedankt voor de tip!! Ik heb ook 2 kaartjesOp donderdag 21 oktober 2010 10:10 schreef TJLinden het volgende:
Ray komt (met z'n Pariah Dogs) weer naar Nederland!![]()
Op 16 februari treden ze op in de Vredenburg in Utrecht.
Voorverkoop begint morgen om 10 uur, maar via Ray's website (http://www.raylamontagne.com/uk/events) kun je doorklikken naar een voor-voorverkoop die 10 minuten geleden begonnen is. Ik had het eerder willen posten, maar kwam er zelf ook pas net achter...
Anyhoe, zojuist 3 kaartjes gescoord!
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:41 schreef Haunter het volgende:
Ik heb er ook zin in!Ik zit 2e1e rij blijkbaar trouwens
zo te zien zat je maar een paar stoelen verderop, op rij 1!quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:50 schreef TJLinden het volgende:
Prachtige avond met zeker genoeg kippenvel-momenten!
Vooral Let It Be Me, Repo Man, Like Rock & Roll Radio en natuurlijk Trouble waren echte hoogtepunten. Wat een bizar gave stem heeft die man toch!
Heb hier ook een paar fotootjes staan voor de geïnteresseerde!
Ik heb nog naar je uitgekeken! Waar zat je nu precies? Die zusjes hadden inderdaad prachtige stemmen en ze waren ook wel schattig!!quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat een geweldig mooi concert was dit zeg! Die stem!
Voorprogramma vond ik ook erg tof overigens!
Nee, zeker niet! Maar ik vind zijn folk/indie kant ook erg fijn dus wanneer dat meer een combinatie was geweest had ik het leuker gevonden. Maar met een band als de Pariah Dogs klinkt het sowieso meer country lijkt mij. Ik heb absoluut genoten hoorquote:
quote:@LeoBlokhuis Leo Blokhuis
Rub it in... RT @JacovDijk: Te mooi! (en doodstil in de zaal) #RayLaMontagne #vredenburg
Ik heb je ook niet gespot!quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb nog naar je uitgekeken! Waar zat je nu precies? Die zusjes hadden inderdaad prachtige stemmen en ze waren ook wel schattig!!
Ik ken dus eigenlijk helemaal niets van zijn repertoire, heb kaartjes gekocht omdat Verbal en jij zo enthousiast waren over Ray en ik zijn stem geweldig vond op de youtube clipjes die ik heb gezien.quote:WB het concert zelf: ik vond het erg mooi, maar naar mijn smaak soms iets te veel country-achtige songs (zoals die 4 nummers die hij met de zusjes zong) Ik vond het openingsnummer echt geweldig (For the summer) Repo man ook, dat heb ik als filmpje, is nu aan het uploaden naar You Tube. (Hoewel ik dus niet naar m'n schermpje keek omdat ik het live veel leuker vond, dus de kwaliteit laat nogal te wensen over.) en Let it be me was ook tof. Ik had gehoopt op een aantal tracks die hij niet heeft gezongen, zoals This love is over, maar ja, dat hou je toch.
En zijn stem is zo ontzettend mooi!
Oh, ik zat ook in het middenstuk maar dan helemaal rechts.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb je ook niet gespot!Jammer!
Maar ik zat precies voor Sander Lantinga (overige bekende Nederlanders heb ik niet gespot overigens)! Rij 4, in het middenstuk aan de linkerkant.
Enorm goede plek!
[..]
Ik ken dus eigenlijk helemaal niets van zijn repertoire, heb kaartjes gekocht omdat Verbal en jij zo enthousiast waren over Ray en ik zijn stem geweldig vond op de youtube clipjes die ik heb gezien.
Owja, en een Amerikaanse vriend van me raadde hem ooit aan. En dan weet ik gewoon dat ik blind naar een concert kan gaan.
Volgende keer gaan we beter afspreken!quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh, ik zat ook in het middenstuk maar dan helemaal rechts.
En ik ken Ray weer van Abbadon, ook hier van Fok!! Grappig hoor! Dus die mag wel aandelen krijgen in de Ray-business.
Moet nog luisteren. Heb hem hier al twee dagen liggen, maar nog in cellofaan. Titelsong/single al wel gehoord, en valt me tegen. Te veel niets aan de hand muziek. Ik had meer verwacht van de combi Lamontagne/Auerbach.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 10:29 schreef Wounded_Knee het volgende:
Ik luister nu naar het nieuwe album, toch weer even wennen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |