abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72682518
Nog een weekje en dan ga ik hem zien
pi_72900757
Gaaf concert gisteren. Fascinerend die kerel. Staat aan de zijkant van het podium, zijn microfoon gedraaid naar de rest van de bandleden. Visueel contact met publiek is er nauwelijks en verbaal al helemaal niet. Tussen de nummers dan. Die nummers waren gisteren in De Melkweg overigens stuk voor stuk erg goed. Mooi was dat hij de hele zal al met zijn allereerste liedje helemaal stil kreeg. Heb erg genoten van hem.
pi_72901319
Ik was er ook en zijn stem is echt ongelofelijk mooi. Of hij nu fluistert of uithaalt en alles daar tussenin. Wat mij betreft zong hij de mooiste nummers aan het begin van het concert en ik zou hem graag eens horen zonder andere muzikanten, want die waren me soms veel te aanwezig.

Dus alleen hij en zijn gitaar en dan in Paradiso. Ik vind de Rabozaal in de Melkweg iets te "clean". Degene met wie ik was, was aan het begin van dit jaar ook in Paradiso bij het concert geweest en vertelde dat daar de sfeer veel beter was. Intiemer. Maar goed, al met al vond ik het een fijne avond.

O en ik vond hem wel kinda schattig, zoals hij zo heel timide: Thank you zei, zo af en toe.
pi_72901818
Over die Rabozaal in De Melkweg kan ik niet positief zijn. Wat een klotezaal. De zaal om half 8 open gooien, zeggen dat het concert om half negen begint en dan pas rond half 10 de start van het concert. Lekker nog twee uur verdienen aan de verkoop van de consumpties en verder ook maling hebben aan je publiek. Op de eerste drie rijen met stoelen zie je geen ruk door al die staande mensen voor je. Haal dan die eerste drie rijen stoelen weg of plaats het podium een meter hoger.

Op de manier waarop De Melkweg het gisteren georganiseerd had, krijg je nooit de intieme sfeer die Ray verdient. Wat dat betreft was het balen, maar gelukkig maakte Ray zelf veel, zo niet alles goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beschouw op 19-09-2009 13:15:17 ]
  zaterdag 19 september 2009 @ 13:03:52 #155
55350 Reena
Angelcrusher
pi_72902835
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:20 schreef Beschouw het volgende:
Over die Rabozaal in De Melkweg kan ik niet positief zijn. Wat een klotezaal. De zaal om half 8 open gooien, zeggen dat het concert om half negen begint en dan pas rond half 10 de start van het concert. Lekker nog twee uur verdienen aan de verkoop van de consumpties en verder ook maling hebben aan je publiek. Op de eerste drie rijen met stoelen zie je geen ruk door al die staande mensen voor je. Haal dan die eerste drie rijen stoelen weg of plaats het podium een meter hoger.

Op de manier waarop De Melkweg het gisteren georganiseerd had, krijg je nooit de intieme sfeer die Ray verdient. Wat dat betreft was het balen, maar gelukkig maakte Ray zelf, zo niet alles goed.
Volgens mij begon het voorprogramma om 20.30 uur. Dus daar hebben ze niet over gelogen, dat heb jij dan verkeerd gezien. want ze gaan natuurlijk niet meteen met Ray beginnen, als hij nog een voorprogranna heeft en die gaat niet meteen starten wanneer de deuren net open zijn.
Verder ben ik het met je eens dat die stoelen niet echt handig waren op de eerste 3 rijen. Maar dat kon je denk ik zelf ook zien als je daar stond, lijkt mij. Dus moet je de conclusie zelf kunnen trekken, dat het niet handig is. Ik denk ook dat de zaal veel gebruikt zal worden voor andere activiteiten, niet alleen concerten, vandaar dat het er zo uit ziet.

Ik vond het geluid erg goed.
Leuke setlist. Vorige keer dat ik hem zag, kende ik niet zoveel nummers, nu wel, dat maakt het nog leuker.
En beginnen met "Be Here Now"
pi_72904098
Zo, was me weer een avondje! Ik had niet verwacht dat zijn stem zo zuiver zou klinken live! Echt geweldig, helemaal vooraan!

Toch miste inderdaad de intieme sfeer, zoals ik die in Paradiso wel voelde. En toch mis ik bij dit soort optredens toch het contact met het publiek, en zouden wat hardere nummers/versies niet misstaan op een concert. Maar aan de andere kant kun je dat ook weer niet echt van LaMontagne verwachten.
pi_73026893
En heeft hij Jolene gespeeld? Een van de mooiste nummers.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:21:45 #158
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73028856
zondag speelde hij alleszins Jolene.
Maar het beste vond ik "you can bring me flowers", was live echt 10x zo sterk als op plaat.

Het optreden was wel op een festival, iets wat hij normaal niet doet, en je zag ook dat het hem tegenstak. Het begin was heel rustig, en dat werkte niet. Het enige wat hij dan ook gezegd heeft tijdens het optreden was: "from now on we skip all the quiet intimate songs" richting drummer

Ik heb me verbaasd wat een goeie band hij eigenlijk wel heeft, super. Volgens tom de laere (die als admiral freebee voor hem speelde) hebben die muzikanten een link met Led Zeppelin, maar wat de link juist is...
  woensdag 23 september 2009 @ 10:28:34 #159
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_73031427
Had hij zondag wel een leadgitaar erbij? Die was in vergelijking met een halfjaar terug afgelopen vrijdag afwezig, en volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling (ziek?). De steelgitarist werkte zich de klere om ook de gewone gitaarpartijen erbij te doen en bij Henry Nearly Killed Me moest 'guitar tech' Brian ( ) bijspringen.

Verder was het afgelopen vrijdag een fantastisch concert, met het voornoemde Henry als dampend hoogtepunt. Wel minder intiem dan in Paradiso in februari, maar toch geweldig.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:56:17 #160
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_85409820
KICK!

Wat vinden we van zijn nieuwe plaat "God Willin' & The Creek Don't Rise"?

Heb 'm nu een aantal keren beluisterd, en ik vind 'm erg fijn! :Y
pi_85410579
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:56 schreef Haunter het volgende:
KICK!

Wat vinden we van zijn nieuwe plaat "God Willin' & The Creek Don't Rise"?
[ afbeelding ]

Heb 'm nu een aantal keren beluisterd, en ik vind 'm erg fijn! :Y
Heb 'm pas 1 of 2 keer geluisterd en dat maakte nog niet echt een bijzondere indruk. Ik moet de cd sowieso nog wat vaker gaan draaien, maar Gossip in the Grain is het voor mij ook nooit echt meer geworden . Het country-gehalte is trouwens ook wel heel hoog op deze plaat. oO<

Trouble en met name Till the Sun Turns Black ( _O_ ) blijven wat mij betreft toch echt z'n beste werk. :)
Overigens blijft het een geniale artiest met een superstem en een lekker sfeertje en is het gemeen om 'm met z'n iets jongere zelf te laten wedijveren. Hij mag ook lekker z'n eigen 'muzikale groei' doormaken. :P

Om m'n post nog wat op te leuken en potentiële nieuwe luisteraars warm te maken, een oude favoriet; z'n geniale Gnarls Barkley cover 'Crazy' O+ :

pi_85556265
Ik vond hem eerst ook een beetje saai, maar nu bij de 2/3e keer dat ik hem luister vind ik hem wel beter worden. Wel een hoger country gehalte ja, maar dat vind ik op zich niet erg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_85556483
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:12 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Heb 'm pas 1 of 2 keer geluisterd en dat maakte nog niet echt een bijzondere indruk. Ik moet de cd sowieso nog wat vaker gaan draaien, maar Gossip in the Grain is het voor mij ook nooit echt meer geworden . Het country-gehalte is trouwens ook wel heel hoog op deze plaat. oO<

Trouble en met name Till the Sun Turns Black ( _O_ ) blijven wat mij betreft toch echt z'n beste werk. :)
Overigens blijft het een geniale artiest met een superstem en een lekker sfeertje en is het gemeen om 'm met z'n iets jongere zelf te laten wedijveren. Hij mag ook lekker z'n eigen 'muzikale groei' doormaken. :P

Om m'n post nog wat op te leuken en potentiële nieuwe luisteraars warm te maken, een oude favoriet; z'n geniale Gnarls Barkley cover 'Crazy' O+ :

Die cover is tof ja!! :Y

Dit vind ik toch wel weer een pareltje hoor O+ :
pi_85556842
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 23:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Die cover is tof ja!! :Y

Dit vind ik toch wel weer een pareltje hoor O+ :
Die was ik net aan het luisteren, één van de beste tracks van het album ja. :Y
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_85567761
Heb de demo Acre of Land, die ik echt goed trek, alleen maar akoestische gitaar, Ray en soms de mondharmonica. Met band vind ik het wat minder..
pi_85651345
Hoe vinden jullie het nieuwe album God Willin' & The Creek Don't Rise ??

Die vraag werd gesteld.

Welnu, kan me vinden in de eerder geplaatste mening van Felagund. Eerst lijkt het niet zo, maar als je vaker luistert, hoor je toch weer mooie nummers.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:51:02 #167
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_85652800
oe, is er weer een nieuwe? ligt hij al in de winkels?

Ik heb tot nu toe met elk Ray album dat het beter wordt met meer te luisteren.
pi_85653125
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 16:51 schreef Beregd het volgende:
oe, is er weer een nieuwe? ligt hij al in de winkels?

Ik heb tot nu toe met elk Ray album dat het beter wordt met meer te luisteren.
Sinds 13 augustus, volgens Wikipedia.

Hij is te beluisteren op de luisterpaal van de VPRO:
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/43808912
Album top 100 2024
  donderdag 26 augustus 2010 @ 14:04:32 #169
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_85729460
Prachtig album weer _O_ Vooral naar het einde toe.

dat de vorige beter zijn, kan goed wezen, maar dat maakt niet veel uit. Een artiest die elk album weer een heel nieuwe sfeer weet te creëren verdiend sowieso alle respect.
pi_87784304
Ray komt (met z'n Pariah Dogs) weer naar Nederland! :)
Op 16 februari treden ze op in de Vredenburg in Utrecht.

Voorverkoop begint morgen om 10 uur, maar via Ray's website (http://www.raylamontagne.com/uk/events) kun je doorklikken naar een voor-voorverkoop die 10 minuten geleden begonnen is. Ik had het eerder willen posten, maar kwam er zelf ook pas net achter...

Anyhoe, zojuist 3 kaartjes gescoord! :D
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:00:42 #171
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_87785722
Yeah, ik heb ook tickets :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:31:14 #172
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_87786606
Bedankt voor de tip. Kaarten besteld *O*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:41:01 #173
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87786932
ik kan niet -O-
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:49:21 #174
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_87803349
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:10 schreef TJLinden het volgende:
Ray komt (met z'n Pariah Dogs) weer naar Nederland! :)
Op 16 februari treden ze op in de Vredenburg in Utrecht.

Voorverkoop begint morgen om 10 uur, maar via Ray's website (http://www.raylamontagne.com/uk/events) kun je doorklikken naar een voor-voorverkoop die 10 minuten geleden begonnen is. Ik had het eerder willen posten, maar kwam er zelf ook pas net achter...

Anyhoe, zojuist 3 kaartjes gescoord! :D
Bedankt voor de tip!! Ik heb ook 2 kaartjes O+
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_87806880
Mooie artiest. Vind het wel heel erg trage muziek, moet ik wel heel erg voor gaan zitten...Maar is zeker wel heel mooi :) Bedankt Peaceman, again :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')