quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:44 schreef Verbal het volgende:Mijn god wat een optreden. Alleen wel jammer dat hij één van mijn allerfavorietste liedjes had verhillbillied

My thoughts exactly!
Maar inderdaad... PRACHTIG optreden.
En het begon allemaal met mijn nieuwe toekomstige vrouw; Priscilla Ahn. Wat een optreden gaf zij zeg. Superschattig meisje met uitstraling, leuke praatjes, lieve liedjes, een prachtige stem en bizar veel talent. Ze vulde haar heerlijke stem passend aan met haar gitaar, ukelele, mondharmonica, kazoo en werkelijk geniaal gebruik van een looping-device. Die dingen heb ik vaker gebruikt zien worden, maar nooit zo treffend en zuiver als zij dat deed. Heerlijk voorprogramma. Ik had er bijna genoegen mee genomen.
Maar toen kwam Ray!
Zijn set was een erg fijne mix van oud en nieuw.
Absolute hoogtepunten waren Jolene, Empty, Trouble, Hold You In My Arms, Three More Days, Shelter, You Are The Best Thing... volgens mij ben ik gewoon de hele setlist aan het opnoemen.
Het feit dat ik vooral nummers van de eerste twee albums als hoogtepuntjes aanstip ligt niet alleen aan mijn persoonlijke voorkeur, maar ook aan het feit dat het oudere werk ook net wat beter uit de verf leek te komen. De nieuwere nummers waren trouwens nog steeds wel erg sterk.
Als ik één minder nummertje mag aanstippen, was het zijn gedurfde country-remake van You Can Bring Me Flowers. Die ging me bijna te ver.
Verder stond hij qua interactie met publiek in scherp contrast met z'n voorprogramma. Maar het lijkt dan ook nu eenmaal een redelijk teruggetrokken, verlegen en bescheiden artiest. Er kwam eigenlijk niet veel uit, behalve dan een introductie van de band, een paar dankwoorden en een stel steengoede songs.
Dit was overigens ook duidelijk terug te zien in de setting van de band. Alle leden gelijkwaardig op een rijtje met een eigen kleur spot en wisselende rollen. Dus ook Ray Lamontagne verdween regelmatig in de schaduwen om de nadruk te verleggen naar zijn muzikanten.
Wat een stem, wat een muziek, wat een artiest.
Prachtige show.
Plaatje niet van dit concert, maar de setup was vergelijkbaar met die in Paradiso (foto's zijn wel welkom trouwens!)
[ Bericht 29% gewijzigd door TJLinden op 24-02-2009 01:20:05 ]