Vergeet de voeding niet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:32 schreef BertV het volgende:
Dat betekend dus dat je, los van kuren, het net zo goed kunt houden op proteine shakes, multivitamine-mineralen en eventueel creatine?
Shit man, dan moeten we gewoon met gewichten in de weer.
Mijn voeding is al netter en beter uitgebalanceerd dan die van het paard van Anky.quote:
Hoe kom jij op 3,5 gram per dag? (hoe zwaar weeg je) |Ik weeg nu 96 kilo (ben 20 kilo aangekomen door BB), maar zit niet hoger dan 180 gram per dag.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:12 schreef Mr.J het volgende:
Ik zit op 3,5 gram per kg lichaamsgewicht eiwitten en zit op onderhoud op een 4500kcal per dag.
2 kwark eh, 100 gram magere kwark bevat zo'n 7,4 gram ewit. Dus jij eet ruim 1.3 liter kwark? Dat zijn bijna 3 van die bakken, dat is de reden dat ik op shakes over ben gegaan. Maar jij neemt ook nog 's 60 gram extra?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
ik eet elke dag in ieder geval, 2 kwark (100 gram eiwit) + 1 shake (60 gram) en dan nog gewone voeding...
Check de OP.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Fatality het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de calorien voor dienen? Wat doen ze?
Als ik op zo'n 400 gram koolhydraten en 250 gram eiwitten zit, wat heb ik dan aan de calorien?
aldi kwarkquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:48 schreef BertV het volgende:
[..]
2 kwark eh, 100 gram magere kwark bevat zo'n 7,4 gram ewit. Dus jij eet ruim 1.3 liter kwark? Dat zijn bijna 3 van die bakken, dat is de reden dat ik op shakes over ben gegaan. Maar jij neemt ook nog 's 60 gram extra?
Fatality, je hebt het over 250 gram eiwit, WTF...?![]()
Hobbies/interesses: Gitaar
Ga je moeder pesten, je weet niet waar je over praatquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:48 schreef BertV het volgende:
[..]
2 kwark eh, 100 gram magere kwark bevat zo'n 7,4 gram ewit. Dus jij eet ruim 1.3 liter kwark? Dat zijn bijna 3 van die bakken, dat is de reden dat ik op shakes over ben gegaan. Maar jij neemt ook nog 's 60 gram extra?
Fatality, je hebt het over 250 gram eiwit, WTF...?![]()
Hobbies/interesses: Gitaar
3500 calorieen zijn 3500 calorieen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:44 schreef Den_Haag het volgende:
Nog iemand antwoord op de vraag: wat moet ik eten? Hoe kun je 3500 calorieen binnen krijgen zonder aan te komen.
Ik mis toch echt vetten in jouw rijtje. Houd de hoeveelheid vet dat je eet beneden de 1 gram per kilo lichaamsgewicht. Maar resoluut stoppen met vet is gewoon ongezond. 250 gram eiwit lijkt me echt te veel van het goede als je niet extreem aan het BB-en bent.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:05 schreef Fatality het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de calorien voor dienen? Wat doen ze?
Als ik op zo'n 400 gram koolhydraten en 250 gram eiwitten zit, wat heb ik dan aan de calorien?
K, moet ik toch maar ff bij de Aldi kijken, meer eiwit, lekkerder en waarschijnlijk goedkoper.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:45 schreef Fatality het volgende:
Oh ik maak me over vet geen enkele zorgen, ik eet zowiezo amper vet.
250 gram is niet zo bijzonder veel? En 250 gram is niet zo bijzonder veel hoor, daarnaast train ik me 3 a 4 keer in de week halfdood.
Om aan zoveel kcal te komen moet ik echt me de pleuris eten in niet nuttige dingen (toch?) ik kan genoeg vitamines, koolhydraten, vet, eiwitten etc. binnenkrijgen en dan zit ik nog onder de 3500 kcal. Waar dienen die kcal nou echt voor, misschien moet ik google er eens bijpakken.
p.s. aldikwark is de lekkerste kwark
- afgerond dan hequote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
aldi kwark11 gram per 100 gram eiwit
Jij hebt hier alleen nog maar vragen gesteldquote:Op vrijdag 10 juni 2005 03:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ga je moeder pesten, je weet niet waar je over praat![]()
p.s. ga terug naar de basisschool en leer rekenen (misschien in combinatie met een rekenmachine)
Bij de AH heb je ook nog een goedkoop merk waar ook 11 gram eiwit per 100 gram in zit, aangezien de Aldi voor mij te ver weg isquote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
aldi kwark11 gram per 100 gram eiwit
Eet ik ook soms, ik probeer zelf een beetje de verschillende merken te mixen. Aldi/hoogvliet/albert heijnquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:20 schreef Den_Haag het volgende:
Ik eet van de AH altijd de kwark van De Zaanse Hoeve. 50 cent per 500 gram. 9,5gr eiwit per 100gram kwark.
11 gram afgerond he....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef Fatality het volgende:
Aldi kwark is lekker licht, niet droog en glijdt goed je keel binnen, daarnaast 11 gram eiwit. Wat wil je nog meer.
Ik teken voor aldi kwark!![]()
3x per week full-body is een optie. Als je het nog nooit gedaan hebt en je staat nu stil is het het proberen waard. Let er wel op dat je na iedere training dan min. 48 uur rust hebt. Ma, wo, vr is een mooie indeling.quote:Op maandag 13 juni 2005 10:48 schreef D-Smoove het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn trainingsschema. Ik ben sinds vorig jaar september bezig met 3 tot 5x per week trainen. Ik merkte nu dat ik de laatste tijd stil stond qua vooruitgang. Iemand adviseerde me om in plaats van 1 spiergroep per dag, nu eens te proberen 3 dagen per week álle spiergroepen te trainen (1 oefening per groep), maar dan elke dag een andere oefening.
Het gaat een beetje in tegen de algemene gedachte, maar zou dit goed zijn om te doen?
En zou het daarnaast aan te raden zijn om bijv 1 of 2 dagen met alleen cardio erbij te doen? Of verlies je daar juist weer massa mee?
En dat allemaal met Megaform!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:55 schreef Mr.J het volgende:
Henk Visser, 3 dagen geleden 2e geworden op de BeNeLux Masters.
http://members.chello.nl/a.kalingart/id35.htm
Wat een brute back double biceps! Wow!
[afbeelding]
En dat na toch aanzienlijk wat blessure leed. http://members.chello.nl/a.kalingart/id24.htm
Die rugquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:55 schreef Mr.J het volgende:
Henk Visser, 3 dagen geleden 2e geworden op de BeNeLux Masters.
[afbeelding]
En ik maar zeiken over me pijntjesquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:55 schreef Mr.J het volgende:
En dat na toch aanzienlijk wat blessure leed. http://members.chello.nl/a.kalingart/id24.htm
Je bent in de war met steroiden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:42 schreef aldostuta het volgende:
Met CellTech niet joh, met dat spul groei je vanzelf wel......
Nee joh, heb je die before and after fotos van Cell Tech wel eens gezien?quote:
quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:24 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Nee joh, heb je die before and after fotos van Cell Tech wel eens gezien?
Dat resultaat haal je echt niet met steroiden hoor![]()
Net zoals er in bruinbrood meer bruikbare eiwitten zitten dan in witbrood. Dus het argument dat witbrood net zo gezond is als bruinbrood kan van tafel worden geveegd (voor bijna-bodybuilders).quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:45 schreef Thomasumo het volgende:
Even een dieetvraag. Waarom bruine rijst in plaats van basmati of pandan rijst? In zilvervlies rijst zitten minder koolhydraten en meer vetten. Als ik wil cutten. KAn ik dan niet beter kleinere porties basmati rijst eten? Dan krijg ik per saldo het zelfde aan koolhydraten binnen en minder vetten.
Studeer zelf ook dietiek.. Sport en sportvoeding is niet echt een groot onderdeel van de stof die we krijgen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de hoeveelheden eiwit die sommigen naar binnenwerken slaan ook nergens opquote:Op donderdag 9 juni 2005 14:50 schreef BertV het volgende:
2200-2300 = kantoorbaan Al Bundy, dietististes zijn niet opgeleid om fitnessers, laat staan BB's te adviseren.
Ik heb er op m'n werk eentje tegenover me zitten, maar als je je verdiept in die materie heb je weinig aan kennis over ADH (Sorry, wil je vriendin niet beledigen)
Ik lees overal 2 gram per kg lichaamsgewicht trouwens. Maar in je huidige voeding zit als het goed is ook tegen de 1 gram per kg lichaamsgewicht.
misschien niet bij cleane sporters, maar als je gebruikt maakt het bijna zeker wel uit. Dat is het hele punt van anabolica: verbeterde eiwitsynthese.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:48 schreef paradoXical het volgende:
Studeer zelf ook dietiek.. Sport en sportvoeding is niet echt een groot onderdeel van de stof die we krijgen, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de hoeveelheden eiwit die sommigen naar binnenwerken slaan ook nergens op
Ik heb zelf erg veel intresse in sportvoeding, en ik heb al heel wat in literatuur gebladerd de afgelopen tijd. Wetenschappelijk gezien is er geen bewijs dat je van 3gr eiwit/kg meer groeit dan van een inname van 2gr/kg.
En dus JUIST goed om te eten. Niet alleen onderdrukt het het hongergevoel beter, het heeft meer energie nodig om verbrand te worden -- dus gaat je RMR omhoog en val je makkelijker vet af.quote:Een teveel aan eiwit zal door je lijf afgebroken worden en benut worden als brandstof of reservebrandstof, en daar is proteine heel inefficient in.
Mythe. Alleen als je één van de weinige mensen bent die aanleg heeft voor nierproblemen, dan kan je er MISSCHIEN last van krijgen. Heb je dat niet, dan maakt de hoeveelheid niet uit.quote:Verder is het eten van grote hoeveelheden eiwit nu niet echt gezond voor je nieren (laat je stikstofbalasn eens meten voor de gein).
Vette impact, is slecht voor je knieën lijtk mequote:Op zondag 19 juni 2005 15:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
gisteren een fuckt up post op me werk. dus ik had me m & f maar weer is gekocht om te lezen. er zat een boekje bij met oefeningen voor de benen. ook 1 die ik wil gaan doen 2 dumbels vasthouden en dan omhoog springen. zal dat een goeie oefening zijn? het lijkt me wel loodzwaar.
Vet nutteloos ook. Je zal altijd meer met je benen kunnen dan je handen vast kunnen houden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Vette impact, is slecht voor je knieën lijtk me
Mensen die anabolica gebruiken zullen zeker baat hebben bij een grotere hoeveelheid eiwit, omdat ze abnormaal groeien. Later zal het lijf de spiermassa instandhouden. Ik wil zeker niet beweren dat eiwitten niet nodig zijn, maar in de BB wereld worden ze vaak in overdreven hoeveelheden gebruikt, tewijl ze schreeuwend duur zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:44 schreef phreaky_professor het volgende:
[..]
misschien niet bij cleane sporters, maar als je gebruikt maakt het bijna zeker wel uit. Dat is het hele punt van anabolica: verbeterde eiwitsynthese.
[..]
En dus JUIST goed om te eten. Niet alleen onderdrukt het het hongergevoel beter, het heeft meer energie nodig om verbrand te worden -- dus gaat je RMR omhoog en val je makkelijker vet af.
[..]
Mythe. Alleen als je één van de weinige mensen bent die aanleg heeft voor nierproblemen, dan kan je er MISSCHIEN last van krijgen. Heb je dat niet, dan maakt de hoeveelheid niet uit.
hmmm... veel te vroeg met anabolica beginnen omdat de groei niet groot genoeg is? Gebeurt toch extreem veel. En dat vind ik niet getuigen van veel discipline.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:28 schreef paradoXical het volgende:
Eiwitten onderdrukken inderdaad het hongergevoel, maar BB hebben discipline genoeg dus dat gaat mooi niet op![]()
Daar ben ik het zeker mee eens. Hell, ik was eens 132 kg met 25% vet (bij 1.79 en clean). En volledig door normale voeding. Supplementen (behalve vitaminen, mineralen en glucosamine) zijn aan mij niet besteed.quote:Wat ik eigenlijk wil zeggen is, het gros van de BB heeft het absoluut niet nodig, geef je geld dan aan iets leuks uit in plaats van kilo's whey te kopen.. Ik train zelf ook, 1.88m / 85kg en goed gespierd nu, zonder enige whey.
Ik ben maar een amateuristisch mannetje wat ook naar de sportschool gaat, maar is het niet makkelijker om triceps en borst op dezelfde trainingsdag te doen? Omdat die spiergroepen bij de meeste apparaten toch samengaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:13 schreef Mr.J het volgende:
Mijn schema:
Dag1 : Schouders + Triceps
Dag2 : Hamstrings + Kuiten + Buik
Dag3 : Rug + Traps + Onderarm
Dag4 : Quads + Kuiten + Buik
Dag5 : Borst + Biceps
Elke 2 maanden wordt m’n schema omgegooid. Dag1 --> Dag5, Dag2 --> Dag4 en vice versa.
De oefeningen zijn bijna nooit dezelfde als de week daarvoor en zeker altijd in een andere volgorde.
Rug/Schouders/Borst : 4 oefeningen, 3 setjes, 4-8 reps
Quads : 3 oefeningen, 4 setjes, 4-8 reps
Biceps/Triceps/Hamstrings : 3 oefeningen, 3 setjes, 4-8 reps
Traps : 2 oefeningen, 3 setjes, 8 reps
Kuiten/Onderarm : 2 oefeningen, 3 setjes, 12 reps
Buik : 3 oefeningen, 2 setjes, 15-30 reps
Maar geldt dit ook niet een beetje voor de Schouders/Triceps combi? (Of voer ik de push oefeningen compleet fout uit?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:59 schreef Mr.J het volgende:
Neuh, want m'n triceps is te vermoeid van borst trainen om hem goed aan te spreken dan.
Idem voor rug/biceps.
Met schouders doe ik maar 1 press oefening, dus die belasting valt mee.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:43 schreef Wuder het volgende:
[..]
Maar geldt dit ook niet een beetje voor de Schouders/Triceps combi? (Of voer ik de push oefeningen compleet fout uit?)
Ik heb veel te lang spierpijn om dat schema uit te voerenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:59 schreef Mr.J het volgende:
Neuh, want m'n triceps is te vermoeid van borst trainen om hem goed aan te spreken dan.
Idem voor rug/biceps.
Ik ben dus niet de enigequote:Op maandag 27 juni 2005 18:17 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja dat lijkt mij ook wel een probleem. ik train 3 keer in de week en train dan alle spiergroepen. vaak 1 dag rust er tussen. en als ik een goede training heb gehad heb ik zoiezo wel 2 of 3 dagen spierpijn in die spiergroep. bv triceps en als je dan weer borst moet trainen of schouders dan word dat niks 2 dagen later. biceps rug idem.
Maaar strax zitten er allemaal gemuteerde Salmonella bacteriëen die door de creatine extra gegroeid zijn en ook speciaal je spiercellen aanvallenquote:Op woensdag 29 juni 2005 07:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
01 juni 2006. ik ga er vast nite dood aan.
Je realiseert je dat 2006 pas volgend jaar is?quote:Op woensdag 29 juni 2005 07:10 schreef diep-in-de-war het volgende:
01 juni 2006. ik ga er vast nite dood aan.
Heb er even naar gekeken. En eet je dit dan dag in, dag uit, iedere dag hetzelfde? Hoe hou je het vol zeg. Komt die havenmout, kip, rijst en roerbakgroenten niet je neus uit na een week?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:05 schreef Mr.J het volgende:
Tip:
Mijn voedingsschema staat in in een .xls bestandje. Hier wordt automatisch je kcals, totaal kcals en de verhoudingen uitgerekend.
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls
Voor iedereen natuurlijk vrij te gebruiken. Geen dank...
Bedankt voor je schema. s'Avonds gebruik je olijfolie. Doe je dat in een shake? Of op een lepel en naar binnen werken? Welke olijfolie gebruik je?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:28 schreef Mr.J het volgende:
Eet dit ma t/m vrij.
In 't weekend improviseer ik (nee, geen MacD).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |