abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27187789
Ik vraag me af wat de volgende stap is. Een kado'tje bij het stembureau voor alle JA-stemmers?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:34:39 #42
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27187791
"The size of the lie is a definite factor in causing it to be believed,
for the vast masses of a nation are in the depths of their hearts more
easily deceived than they are consciously and intentionally bad. The
primitive simplicity of their minds renders them a more easy prey to a
big lie than a small one, for they themselves often tell little lies,
but would be ashamed to tell big lies."

Mein Kampf, p. 197 (Adolf Hitler)
pi_27187824
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef nikk het volgende:
Dit is wel heel erg laag van de VVD.

Inspelen op angst met dergelijke beelden is 'not done'.

Maar goed, aan de andere kant zijn dergelijke gebeurtenissen wel de reden geweest door sterke Europese samenwerking en eenwording.
Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
pi_27187827
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend.
Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust en de massammoord in Srebrenica.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_27187839
Ik heb nog geen folder gezien van de grondwet.. :S

Ik ga nee stemmen..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:03 #46
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27187884
Haha, ondanks dat ik neig naar ja op de EU grondwet heb ik ook mailtje naar reclame code commissie gestuurd. Het spel moet wel realistisch gespeeld blijven immers en deze spot is dat AB SO LUUT niet!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27187891
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef ToxicWacko het volgende:
Wat ik me overigens af vraag is hoeveel leden van het kabinet de volledige grondwet ZELF hebben gelezen. Want volgens mij heeft het grootste deel van die mensen ook totaal geen idee van de subtiliteiten die in de grondwet verborgen zitten. Daarnaast vind ik het ook wel erg dubieus dat Groenlinks oproept voor te stemmen met als argument het milieu, de VVD vindt dat de grondwet de EU liberaler maakt en de PVDA vindt dat de EU er socialer door wordt. Ergens klopt er toch iets niet lijkt me.
Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:04 #48
95998 -DailaLama-
pi_27187925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat is waar, maar in Europa zijn ook legio voorbeelden te noemen, zoals al gezegd is trouwens, dat het krampachtig volkeren samen te voegen onder één munt, één regering nou niet bepaald altijd even positief heeft gewerkt, sterker nog, het gebeuren in Srebrenica is juist een direct gevolg van zo'n geforceerde samenvoeging van landen.
Wat te denken van der Anschluss?
pi_27187941
quote:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
pi_27187953
Voormalig Joegoslavië is juist een voorbeeld van waartoe een opgelegde eenheid kan leiden..

En de nee stemmers maar verwijten voortdurend op emoties te spelen...

Ik dien zaterdag wel een klacht in bij de reclamecodecommissie. Heel goed idee!
pi_27187984
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Het milieu wordt totaal ondergeschikt gemaakt aan de economie in de grondwet.
Ook alles wat men onder folklore kan stoppen is vrij onder de nieuwe grondwet. Dus stierenvechten, massale vogelvangst, etc zijn activiteiten die niet meer aangepakt kunnen worden.
Precies. Dan blijven we nog zitten met de Sociaal <-> Liberaal tegenstelling. Van wat ik van de grondwet heb gelezen lijkt marktwerking een duidelijke voorkeur te krijgen boven sociale onderwerpen, dus eigenlijk is de VVD in dit opzich de enige partij die het bij het juiste eind heeft?
"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
pi_27187993
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, maar om de EU nu te gaan vergelijken met voormalig Joegoslavië is dan ook weer hetzelfde als beweren dat er een holocaust kan komen als de grondwet er niet komt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het is wel een zeer logische reaktie op de stellingname van de VVD in deze, lijkt me...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:40:28 #53
95998 -DailaLama-
pi_27188022
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
pi_27188064
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:40 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik stem misschien wel voor die grondwet (misschien stem ik ook wel helemaal niet), maar toch vind ik het smerig wat sommige politici nu doen met de holocaust erbij halen.
Dat is het ook!
pi_27188106
Iemand er al achter welk bureau deze reclame heeft gemaakt?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_27188162
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
pi_27188190
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef pberends het volgende:
iig uit onze zakken betaald, daar kregen ze subsidie voor.
ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:14 #58
95998 -DailaLama-
pi_27188221
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Skinkie het volgende:
pi_27188280
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ja dat had ik al door... maar ik wil wel even weten welk bedrijf zich hier voor heeft geleend
Donner's politbureau.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:47:01 #60
61927 DaveM
uitgefokt
pi_27188295
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
pi_27188310
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]

De enige echte.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:01 #62
33189 RM-rf
1/998001
pi_27188329
quote:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...

Ik vind het ook erg ongepast, dat politieke partijen zulk een redenatiewijze benutten om te pogen 'het volk' te beinvloeden, zo'n suggestieve redenatiewijze..
Bovendien heeft het voornamelijk sterke negatieve effecten, sinds de heren nationale politici begonnen met hun 'oorlog breekt uit' en 'we moeten voor stemmen' zijn voornamelijk meer NEE-stemmers gekomen ... die voornamelijk hun ergernis over zulke nationale politici ermee uitten

Aan de andere kant, dat gebeurt...
ik zag net nog een reclame van de autonoom-linkse gezelligheidskrakers en taartsmijters van Eurodusnie ... waar ze europa vergeleken met het Star-Wars 'evil empire' ...
Ook nu niet bepaald 'argumentatie' te noemen, maar inspelen op de onderbuik gevoelens..

Overigens, ik vind bijvoorbeeld wel de positionering van Barroso redelijk net, evenals de mensen uit de Commissie, die de campagne poogden te begeleiden (maar onderhand hoofdschuddend met de handen in het haar zitten, omdat uiteindelijk de landelijke overheid zo zijn eigen 'plannen' trok, er een modder- en taartsmijtfestijn van maakte, waarbij de kinders van Eurodusnie altijd van de partij schijnen te zijn...)

De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_27188348
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef DaveM het volgende:

[..]

Zou hij nog durven?
Hij kreeg afgelopen week nog de wind van voren vanuit de 1e Kamer (ik meen CDAer v/d Linden).
Net of ook maar 1 mafkees die CDA'er serieus neemt. Respect moet je verdienen, en geen hond die v/d Linden kent. Ronald Plasterk geniet daarentegen nationale bekendheid en is bovendien zeer gerespecteerd. Tussen zijn columns is geen speld tussen te krijgen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:48:31 #64
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27188352
Ziek en smakeloos en tevens koren op de molen van de NEE kant, wat op zich niet erg is.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:49:37 #65
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27188400
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

[afbeelding]
Je zit in elk geval niet ver van de waarheid.
pi_27188405
je kan ook je lokale omroep mailen dat je niet op die spotjes zit te wachten
pi_27188424
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:51:20 #69
95998 -DailaLama-
pi_27188482
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Argento het volgende:
Tjonge, de collectieve verontwaardiging is weer aandoenlijk, zo niet pathetisch. Fok op haar best is de mensheid op haar slechtst.
?
pi_27188500
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef RM-rf het volgende:
De vraag doet een beetje bij me opkomen of een nette campagne voeren, op basis van argumenten... iets is dat men in Nederland, als landje verleerd is ... ondanks dat nederland de laatste paar jaren veel ervaring krijgt met zulke 'stemmingen', bv. binnen een jaar tweemaal voor de tweede kamer stemt ... word de manier van campagne-voeren en opinievormen
steeds meer tot Peppie-en-Kokkie's bustoernee's door alle achterafzaaltjes in het land ... of worden debatten gevoerd door de persoon die de meeste holocaust-vergelijkingen en scheld-kwalificaties benut ...
Naja, 'we' wilden zo graag de politiek dichterbij 'het volk' brengen. De ver-Amerikanisering van de politiek is al een tijdje aan de gang. Toen ik de eerste keer dat politici in een gameshow-achtige setting met, of vooral tegen, elkaar moesten debateren via 'soundbites heb ik de hoop opgegeven.
pi_27188517
Bij TV West wordt niet opgenomen... ff kijken of er nog andere regionale omroepen bereikbaar zijn
pi_27188529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:51 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

?
Te moeilijk?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27188536
Goed. Ik ga nu zeker 'nee' stemmen. Hufters.
pi_27188540
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef RM-rf het volgende:
lap tekst
Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:03 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27188546
pi_27188604
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27188639
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar je moet wel het verschil zien tussen Eurodusnie, een club speciaal opgericht tegen de grondwet, en de VVD. Ik vind het minder erg dat een groepje als Eurodusnie buiten zijn boekje gaat dan wanneer een politiek partij dat doet. Die zouden toch echt beter moeten weten.
Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
pi_27188647
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
Kennen en begrijpen is niet hetzelfde.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:00 #79
95998 -DailaLama-
pi_27188674
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef Argento het volgende:

[..]

Te moeilijk?
Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
pi_27188689
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:52 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')