abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27191055
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Je zou het niet snel verwachten van de VVD. Maar na de euro kan je alles van die nepliberale technocraten verwachten. Ze gaan gewoon over lijken.
Idd. Bangmakerij.

Kat-in-het-nauw-gedrag is dit gewoon.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27191063
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk vooral argumenten waarom je voor of tegen Europa zou moeten zijn ipv argumenten voor deze grondwet.
Het is toch ook een Europese grondwet.
pi_27191090
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Idd. Bangmakerij.

Kat-in-het-nauw-gedrag is dit gewoon.
Over het oorlogspotje van het kabinet nog niet gesproken. Weer belastinggeld over de balk, net of die paar propagandafoldertjes extra helpen.
pi_27191109
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:51 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/news/528(...)e_met_holocaust.html

Wat een mafkezen, weer tienduizenden NEE-stemmers erbij door deze mongolen actie. Zijn ze soms wel tegen?
Je zou als VVD-bestuur die idiote EP'ers toch onmiddelijk royeren
pi_27191123
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Erg merkwaardig allemaal. Een Amerikaan opperde dat het spionageschip moest worden uitgeschakeld omdat Israel in de nabije omgeving duizend Egyptische krijgsgevangenen aan het executeren was...
Niet gezien, wel al vaker over gehoord en over gelezen. Er is ook een topic over in C&H. Nou ja, het zou mij niets verbazen als er opzet in het spel was, want Israël vertrouw ik niet.
pi_27191165
Ik heb áltijd al gewaarschuwd voor het verraderlijke karakter van de Sovjet-liberalen.
pi_27191179
Wat klinkt dat toch ironisch, "Sovjet-liberalen".
pi_27191207
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is toch ook een Europese grondwet.
Jawel, maar je kan niet voor of tegen Europa stemmen. Alleen op de grondwet.

Neem nou dat zeepkistje van Nova: van de week stond Ad Scheepbouwer van KPN erop met de boodschap: "we moeten kunnen concurreren met Azië en de VS, daarom is een sterk Europa nodig." Maar dat staat volledig los van de Grondwet. Je kan ook goede -economische- afspraken maken zonder de souvereiniteit van landen mbt het asielbeleid op te geven. Of gisteren: een of andere Frans-Nederlandse columnist van de volkskrant. Die had ook een briljante reden: de tegenstemmers waren extreem rechts en extreem links en omdat we die niets moeten gunnen moeten we vóór stemmen. Dat gaat toch nergens meer over?

Spijkers op laag water zoeken in een discussie met onderbuik-argumenten. Niet meer, niet minder.
pi_27191272
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Jawel, maar je kan niet voor of tegen Europa stemmen. Alleen op de grondwet.

Neem nou dat zeepkistje van Nova: van de week stond Ad Scheepbouwer van KPN erop met de boodschap: "we moeten kunnen concurreren met Azië en de VS, daarom is een sterk Europa nodig." Maar dat staat volledig los van de Grondwet. Je kan ook goede -economische- afspraken maken zonder de souvereiniteit van landen mbt het asielbeleid op te geven. Of gisteren: een of andere Frans-Nederlandse columnist van de volkskrant. Die had ook een briljante reden: de tegenstemmers waren extreem rechts en extreem links en omdat we die niets moeten gunnen moeten we vóór stemmen. Dat gaat toch nergens meer over?
Ik vind de argumenten van de voorstanders een stuk onzinniger en onrealistischer dan de NEE-stemmers. De voorstanders moeten namelijk een onbegrijpelijk stuk tekst verdedigen. Terwijl de tegenstanders hun eigen goed begrijpelijke verhaal ervan kunnen maken. Ik betrap de tegenstanders niet op veel onzinnige argumenten. Wilders was in NOVA gister heel duidelijk. En dat zal Ronald Plasterk a.s. zondag in Buitenhof ook weer zijn. Er is geen speld tussen te krijgen.
pi_27191284
Nee, of Bob Fosko, ging ook nérgens over. Is de enige die ik gezien heb.
pi_27191309
Ow ja, over concurreren met Azie en de VS... wat een giller... net of de fucking Bermuda-eilanden lopen te concurreren met de VS, EU en Azië... tuurlijk niet, die gaan hun eigen gangetje en hebben een gdp van 35,000$. Juist omdat ze onafhankelijk zijn.
pi_27191327
Ronald Plasterk vind ik een goede columnist, hoewel niet iedereen die tegenwoordig zonder baard rondloopt het daar mee eens is, en hij schrijft goed en duidelijk en ook zijn duidelijke mening over de grondwet is interessant.
pi_27191356
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]
Ohja, Plasterk. Welke verkapte communist zei ookalweer dat hij zich niet met de dicussie mocht bemoeien omdat het "geen speeltuin" is?

Ik vond Kok overigens ook belabberd bij Nova. Welk argument vóór de grondwet had hij nou? Volgens mij kwam hji niet verder dan het belang van Europa in zijn algemeenheid.
pi_27191437
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ohja, Plasterk. Welke verkapte communist zei ookalweer dat hij zich niet met de dicussie mocht bemoeien omdat het "geen speeltuin" is?

Ik vond Kok overigens ook belabberd bij Nova. Welk argument vóór de grondwet had hij nou? Volgens mij kwam hji niet verder dan het belang van Europa in zijn algemeenheid.
Kok brabbelde altijd al vage zinnen. Van die holle frasen gebruikte hij, die nergens op gebaseerd waren. Klonk wel mooi, daar niet van. Hij had zeker gelezen dat commucatie voor 90% van het lichaam gaat, en dat ie daarom wel iets kon brabbelen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:15:21 #116
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27191598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

De stilte die volgde op de vraag of Nederland minder te zeggen kreeg was pijnlijk. Jammer dat Witteman hem enigszins redde.
pi_27191735
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind de argumenten van de voorstanders een stuk onzinniger en onrealistischer dan de NEE-stemmers. De voorstanders moeten namelijk een onbegrijpelijk stuk tekst verdedigen. Terwijl de tegenstanders hun eigen goed begrijpelijke verhaal ervan kunnen maken. Ik betrap de tegenstanders niet op veel onzinnige argumenten. Wilders was in NOVA gister heel duidelijk. En dat zal Ronald Plasterk a.s. zondag in Buitenhof ook weer zijn. Er is geen speld tussen te krijgen.
Ze zijn ook een stuk onzinniger en onrealistischer omdat voorstanders uit zouden moet leggen wat precies goed is aan deze grondwet, tegenstanders hebben geen belang om inhoudelijk in te gaan op de grondwet. Wilders was wel duidelijk maar veel van zijn argumenten hadden wederom geen betrekking op de grondwet.
pi_27191881
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ze zijn ook een stuk onzinniger en onrealistischer omdat voorstanders uit zouden moet leggen wat precies goed is aan deze grondwet, tegenstanders hebben geen belang om inhoudelijk in te gaan op de grondwet. Wilders was wel duidelijk maar veel van zijn argumenten hadden wederom geen betrekking op de grondwet.
Ik ben dat dus niet met je eens.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27191953
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:24 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik ben dat dus niet met je eens.
Dat mag natuurlijk

en nu ga ik bier drinken, prettig weekend
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:28:06 #121
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27191995
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De stilte die volgde op de vraag of Nederland minder te zeggen kreeg was pijnlijk. Jammer dat Witteman hem enigszins redde.
Dat is de standaard-procedure bij linkse politici in een NOVA uizending.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:32:17 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27192112
Goeiemorgen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27192757
Wat heeft dat nou weer met kanker te maken?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27192868
NOS Journaal opent nota bene met het VVD-spotje... goeie zet van Jules Maaten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:02:39 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27192915
Hopelijk wordt er een normen-en-waarden-vraag gesteld.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:02:53 #126
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27192922
Ah, jammer.
pi_27193170
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik hoor eigenlijk vooral argumenten waarom je voor of tegen Europa zou moeten zijn ipv argumenten voor deze grondwet.
Dat is inderdaad de ellende .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27193257
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:52 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je bent zelf homo's!
pi_27193258
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik durf het haast niet toe te geven maar het lijkt erop dat je gelijk gaat krijgen

Maar we hebben gelukkig Atzo nog.

ben trouwens wel benieuwd naar het spotje of het echt zo erg is, het bericht is wel afkomstig van de Telegraaf
Ik roep het al tijden maar kreeg elke keer hoon over me heen. Het is volgens mij ook niet voor niets dat het ene na de andere behoorlijke kamerlid er vandoor gaat. Cornielje, Rijpstra, Griffith, de Grave.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:20:22 #130
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:21:13 #131
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27193353
Eigenlijk had ik liever Frank de Grave boven Lucretia Griffith terug als wethouder in Amsterdam, maar ja, dat zal wel als degradatie gezien worden in de ambitiemolen van de vvd..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:21:37 #132
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27193362
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:00 schreef pberends het volgende:
NOS Journaal opent nota bene met het VVD-spotje... goeie zet van Jules Maaten.
stenigen die man!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:23:12 #133
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27193408
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:05 schreef Monidique het volgende:
Nee, of Bob Fosko, ging ook nérgens over. Is de enige die ik gezien heb.
Bob Fosko is cool.

Zal ik jou es effe lekker in je bek schijten, of hebbie al poep, poep in je hoofd

Stuur een dappere waakhond naar Brussel, want dat bijtertje wordt nooit moe
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:27:16 #134
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27193503
pi_27193508
Ik las overigens net in de metro dat het CDA een voorwaarde heeft van 30% opkomst en 60% tegenstemmen om de grondwet te verwerpen, zestig procent is best veel, dat gaan de tegenstemmers nooit halen volgens mij. Zou het dan nog steeds door de kamer kunnen, de VVD heeft maar 50% tegenstemmen als voorwaarde?

Overigens hoeft het kabinet de wil van de kamer niet op te volgen, of zouden de regeringspartijen een kabinetscrisis riskeren voor de EU grondwet?
pi_27193594
Dit kabinet gaat niet meer vallen . Jammer maar te gehecht aan het pluche .
pi_27193649
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:29 schreef du_ke het volgende:
Dit kabinet gaat niet meer vallen . Jammer maar te gehecht aan het pluche .
Waarom zou het kabinet moeten vallen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:33:00 #138
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27193709
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:32 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Waarom zou het kabinet moeten vallen?
Dat maakt niet uit. Ze doen het toch niet .
pi_27193744
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Ze doen het toch niet .
Maar goed ook, anders is het zo gedaan met de welvaart in Nederland.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:38:55 #141
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27193828
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:35 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Maar goed ook, anders is het zo gedaan met de welvaart in Nederland.
vergeet de konijnen niet!
pi_27193925
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:59 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben benieuwd of hij iets terugstuurt. Zo niet dan niet maar dan hebben ze iig een mailtje gehad. Is mijn gevoel weer wat gesust
Mijn mail was goed maar dat hij zo goed was had ik ook niet verwacht
pi_27194037
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn concept mail:

Geachte heer Maaten,

Ik weet niet of dit het juiste mail adres is om mijn klacht kenbaar te maken omtrent een nieuwe spot van de VVD om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Maar aangezien u de fractievoorzitter bent leek het me wel gepast het naar u te sturen.

Ik las zojuist dat vanaf komende zaterdag er een nieuwe spot op tv komt om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Dat de VVD probeert mensen te winnen voor een positieve stem begrijp ik. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de manier waarop de regering en zeker ook de VVD de laatste tijd bezig is om mensen te winnen voor de grondwet.

Maar nu kwam mij ter oren dat de holocaust en Sebrencia erbij worden gehaald om mensen te stimuleren om toch vooral ja te stemmen. En deze campagne stoot mij tegen de borst.
Ten eerste vind ik het van een schokkend laag niveau om de Holocaust en Srebrenica erbij te halen om mensen bang te maken indien ze tegen stemmen. In mijn ogen is het pure demagogie en onwetendheid omtrent de geschiedenis.

Het verleden heeft ons geleerd dat centralisatie van macht juist tot ellende en oorlog leidt. Nu wil ik zeker niet insinueren dat een positieve stem voor de grondwet en invoering van die grondwet zal leiden tot ellende en oorlog maar de manier waarop de VVD misbruikt maakt van beide afschuwelijke gebeurtenissen in het verleden stuit mij enorm tegen de borst. Het is gewoon pertinent onjuist dat die gebeurtenissen het gevolg zijn van gedecentraliseerde macht.

Bovendien denk ik dat deze campagne averechts zal werken. Voor mij persoonlijk is dit wederom een bevestiging om tegen de grondwet te stemmen. Daarnaast heb ik mijn ernstige twijfels of ik in de toekomst nog op de VVD ga stemmen. Dit tot mijn grote spijt want tot voor kort kon ik me goed vinden in de standpunten van de VVD maar op dit moment varen jullie een koers die ver verwijderd is van mijn visie op Europa.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt.

Met vriendelijke groet,

Wat vinden jullie ervan?
quote:
Update 16:50
De VVD heeft zojuist laten weten de spot in te trekken. Het filmpje zou bij nader inzien te ver gaan en averechts kunnen werken, zo zegt Maaten nu na overleg met het partijbureau in Nederland.
[upd] VVD zet holocaust toch niet in voor EU-grondwet
Ze luisteren wel goed bij de VVD
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:54:21 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27194195
Zou Hirsi Ali nu ook weer over zelfcensuur beginnen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27194276
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:54 schreef Sidekick het volgende:
Zou Hirsi Ali nu ook weer over zelfcensuur beginnen?
Als ik haar een mailtje stuur wel.

Ik blijk enorm veel invloed te hebben

Ik voel nu al dat macht corrumpeert
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:59:38 #146
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_27194332
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

[upd] VVD zet holocaust toch niet in voor EU-grondwet
Ze luisteren wel goed bij de VVD
Zo zie je maar weer dat een brief schrijven meer zin heeft dan bij de koffieborrel lopen k*nk*re*n.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_27194407
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Zo zie je maar weer dat een brief schrijven meer zin heeft dan bij de koffieborrel lopen k*nk*re*n.
Invloed moet je idd uitoefenen op een hoog niveau.
Koffieborrel

Morgen mag je voor me buigen
pi_27194507
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:59 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Welkom in de POL-SC wie ben je waarom ben je niet links en wat doet je pa?
pi_27194609
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 19:05 schreef du_ke het volgende:
Welkom in de POL-SC wie ben je waarom ben je niet links en wat doet je pa?
Dat is een collega van me.
Een collega die morgen gaat buigen
pi_27194623
Aha op die manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')