Ophoeren met Magrao en Leonardo. Zonde van Snoyl weer, ze zien het niet bij Feijenoord.quote:Feyenoord berispt Gerson Magrao
05 mei 2005, 08:58
Door: Jelmer Geerds
Feyenoord heeft Gerson Magrao een officiële waarschuwing gegeven. De Rotterdammers zijn niet tevreden met de instelling van de Braziliaan. Magrao staat in de belangstelling van verschillende buitenlandse clubs.
Het gaat daarbij voornamelijk over clubs uit België en Frankrijk, zo meldt Voetbal International. Magrao speelde dit seizoen amper in De Kuip, en lijkt te moeten wijken om nieuwe versterkingen mogelijk te maken.
Naast Magrao staan ook Jorge Acuna, Jean, Pieter Collen, Anthony Lurling, Glenn Loovens en Ferne Snoyl op te nominatie om te vertrekken uit Rotterdam.
Bron: www.voetbalprimeur.nl
Fantastisch weer.quote:TRIEST’, ‘FRUSTREREND’ EN ‘ONVOORSTELBAAR’
Jong Feyenoord waande zich tot twee minuten voor tijd zeker van de titel, maar gaf het kampioenschap alsnog uit handen. Die klap kwam hard aan in het Rotterdamse kamp. ´Ik had dit niet verwacht, het is ontzettend triest´, zegt vertrekkend trainer Mario Been. ´Ik ben niet in de kleedkamer geweest. Dat was op dat moment niet verstandig, want dan was ik boos geworden. Ik heb me geërgerd aan de instelling van een aantal eerste elftalspelers, en dan bedoel ik niet Malkowski en Bahia die goed speelden.´
De oefenmeester doelde vooral op Magrăo, die hij wegens een gebrek aan inzet wisselde, en in mindere mate Leonardo. Been: ´Ik ben ook trots op veel jongens. Ik kom daarom morgen met mijn eindconclusie. Ik had echt niet verwacht dat we het nog weg zouden geven. Het grootste gedeelte van de jongens wilde er alles aan doen en we leken het ook te halen. Dat we het uiteindelijk niet haalden, is ontzettend triest. Ik had het die gasten echt gegund. Tweede plaatsen tellen niet. Of het een stille tocht terug wordt naar huis? Als het mij ligt wel ja.´
Joep van den Ouweland, die eveneens vertrekt, zat stuk na de nederlaag. ´Het is onvoorstelbaar en frustrerend´, sprak hij. ´Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik heb een goede tijd gehad bij Feyenoord. Het is alleen zó jammer dat je dat niet met een prijs kunt afsluiten. We hebben er alles aan gedaan en het had fantastisch geweest. Het is echter een enorme domper geworden. Ik zal hier nog wel even ziek van zijn.´
Wat ben jij toch debiel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:38 schreef cultheld het volgende:
Wat is ie toch stom.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:01 schreef golfer het volgende:
3-2 was het vanavond he?
speciaal voor Luni
Laat je maat dan even wegblijven met zijn verzinseltjes uit het Ajax-topic?quote:
Aldus de wereldkampioen "under cover" baksteen-werpen.quote:
Gelukkig reageren alle neuzen hier met waarheid.... (verkapte tvp)quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat je maat dan even wegblijven met zijn verzinseltjes uit het Ajax-topic?
Zo! daar heeft ie niet van terugquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Aldus de wereldkampioen "under cover" baksteen-werpen.
benieuwd of hier nog een reactie op komt, vuile was hou je binnen blabla. Lijkt me niet verstandig voor Gullit/Wotte/Jorien om nu kritiek te gaan leveren op Kuijtquote:En anders is hij weg? Kuijt: ,,Ik geef de club niet zomaar op. Maar alleen vanwege de fans, hč. Ik maak me gewoon zorgen. Ook omdat ik me afvraag of nieuwe spelers hier nog wel willen spelen. Ik wil zo verschrikkelijk graag kampioen worden. Ik heb eerder aangegeven dat er een schoonmaak moet plaats hebben. Voor een aantal mensen is geen plek meer. Alleen moet je dan wel kwaliteit kunnen aantrekken.''
Kuijt vindt de aanstaande komst van Wim Jansen een versterking voor de hele club. ,,Op elk gebied moet het bij Feyenoord verbeteren. Het gaat niet alleen om de spelersgroep. Het probleem zit in de structuur van de club. Echt, daar zit het hele probleem! En ik doel daarbij ook niet op Wotte. Als ik dit aansnij, betekent het niet dat hij er een rotzooi van heeft gemaakt. Binnen heel Feyenoord hebben mensen tekortkomingen. Als je die kunt versterken, is dat alleen maar goed. En dus is de komst van Wim Jansen een verbetering voor heel Feyenoord.''
En ik had, terwijl Kuijt heel misschien wel gelijk had met zijn opmerking, een plaatsvervangend gevoel van schaamte toen ik het las en dacht: Dirkie je bent bezig nu al afscheid te nemen en speelt in op een breuk, want een echt sterk bestuur of technische leiding pikt zo'n opmerking niet van een speler.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:57 schreef Erasmusch het volgende:
benieuwd of hier nog een reactie op komt, vuile was hou je binnen blabla. Lijkt me niet verstandig voor Gullit/Wotte/Jorien om nu kritiek te gaan leveren op Kuijt
Hoezo 'heel misschien gelijk'? Als ie weg had gewild had ie ook niet 2 mnd geleden bijgetekend. Beetje druk opvoeren is niks mis mee.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik had, terwijl Kuijt heel misschien wel gelijk had met zijn opmerking, een plaatsvervangend gevoel van schaamte toen ik het las en dacht: Dirkie je bent bezig nu al afscheid te nemen en speelt in op een breuk, want een echt sterk bestuur of technische leiding pikt zo'n opmerking niet van een speler.
De beste spits ruilen voor de 80e doelman in de selectie? Lijkt me nou niet echt handig, al zou ik wel liever Dudek dan Babos zien keepen.quote:18-05-2005: 'Liverpool stuurt aan op ruil Kuijt - Dudek'
[Bron: FR-Fans.nl]
De Engelse krant The Guardian meldt dat Liverpool zich bij Feyenoord heeft gemeld voor Dirk Kuijt. Eerder klopten de Engelsen ook al aan, maar toen schrok de club van de gevraagde transfersom. Nu lijkt de finalist van de Champions League alles op alles te zetten om de Katwijker naar Anfield Road te halen. De krant meldt ook dat de transfer afhangt van het feit of Jurek Dudek een terugkeer naar de De Kuip ziet zitten. De Poolse doelman zou ook in de deal worden beklonken.
precies wat we nodig hebbenquote:18-05-2005: 'Liverpool stuurt aan op ruil Kuijt - Dudek'
[Bron: FR-Fans.nl]
De Engelse krant The Guardian meldt dat Liverpool zich bij Feyenoord heeft gemeld voor Dirk Kuijt. Eerder klopten de Engelsen ook al aan, maar toen schrok de club van de gevraagde transfersom. Nu lijkt de finalist van de Champions League alles op alles te zetten om de Katwijker naar Anfield Road te halen. De krant meldt ook dat de transfer afhangt van het feit of Jurek Dudek een terugkeer naar de De Kuip ziet zitten. De Poolse doelman zou ook in de deal worden beklonken.
Klopt. Niemand is groter dan de club, ook Kuijt niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
En ik had, terwijl Kuijt heel misschien wel gelijk had met zijn opmerking, een plaatsvervangend gevoel van schaamte toen ik het las en dacht: Dirkie je bent bezig nu al afscheid te nemen en speelt in op een breuk, want een echt sterk bestuur of technische leiding pikt zo'n opmerking niet van een speler.
Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:23 schreef Luni het volgende:
Voor de supporters van Feyenoord blijft Dirk Kuijt nog een jaar bij Feyenoord. De adoratie van het legioen houdt de topscorer van Nederland in de meest teleurstellende fase van dit seizoen op de been. ,,Zaterdag kreeg ik op de training een beker uitgereikt, omdat de supporters mij tot speler van het jaar hadden gekozen. Prachtig. Voor die mensen geef ik Feyenoord nog niet op,'' zei Kuijt na de tiende nederlaag van dit seizoen.
Hopelijk koopt Feyenoord hem niet en speelt hij vervolgens ergens anders de sterren van de hemel.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef yvette1982 het volgende:
Feyenoord stopt hopelijk per direct de onderhandelingen met simons. Wat een achterlijke zakkenvuller is dat zeg. En feyenoord maakt zich belachelijk door met hem te onderhandelen terwijl hij nogal denigrerend is over feyenoord, een belachelijk salaris vraagt en totaal geen indruk maakt respect te hebben voor deze club.
Is dat vaker gebeurd danquote:Op woensdag 18 mei 2005 14:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hopelijk koopt Feyenoord hem niet en speelt hij vervolgens ergens anders de sterren van de hemel.
Landzaatquote:
volgens mij heeft ajax hem ook laten lopenquote:
Feyenoord heeft dan ook geen sterk bestuur of technische leiding. Als Kuijt zijn mond niet open doet, doet niemand het. Ik denk dat hij nog een jaartje blijft, en dan voor een groot bedrag vertrekt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Feyenoord wilde hem toen echt hebben, maar vond de transfersom te hoogquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Op-zicH het volgende:
[..]
volgens mij heeft ajax hem ook laten lopen.
Dus namen ze Schreuderquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:18 schreef cultheld het volgende:
Feyenoord wilde hem toen echt hebben, maar vond de transfersom te hoog
Ik vind het schitterend.quote:
dat kan.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hopelijk koopt Feyenoord hem niet en speelt hij vervolgens ergens anders de sterren van de hemel.
Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen. Die Simons is zo ongeveer de beste speler uit de Belgische competitie schijnt, waarom zou ie naar Feyenoord komen als die maar 2/3e van z'n huidige salaris willen betalen? Het is logisch dat ie er in ieder geval niet op achteruit wil gaan. Daar komt nog bij dat goede spelers hun eigen salaris terugverdienen door Champions League-voetbal te halen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef yvette1982 het volgende:
Feyenoord stopt hopelijk per direct de onderhandelingen met simons. Wat een achterlijke zakkenvuller is dat zeg. En feyenoord maakt zich belachelijk door met hem te onderhandelen terwijl hij nogal denigrerend is over feyenoord, een belachelijk salaris vraagt en totaal geen indruk maakt respect te hebben voor deze club.
Het bestuur ook niet..quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:29 schreef Suijk het volgende:
[..]
Klopt. Niemand is groter dan de club, ook Kuijt niet.
Je kan iemand moeilijk iets geven wat je niet hebtquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen.
Kan Yvette dit keer niet echt ongelijk geven. Als ik die interviews lees met die Simons, komt hij alleen voor de poen. Alsof we godverredommem Jezus binnen halen..quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen. Die Simons is zo ongeveer de beste speler uit de Belgische competitie schijnt, waarom zou ie naar Feyenoord komen als die maar 2/3e van z'n huidige salaris willen betalen? Het is logisch dat ie er in ieder geval niet op achteruit wil gaan. Daar komt nog bij dat goede spelers hun eigen salaris terugverdienen door Champions League-voetbal te halen.
Als je dertig salarissen uitbetaalt in plaats van zestig kom je al een heel eind hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kan iemand moeilijk iets geven wat je niet hebt
Waar betalen ze die salarissen van die 30 overbodige spelers van dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kan iemand moeilijk iets geven wat je niet hebt
Voor de poen ga je niet naar Feyenoord. Dan was ie al wel naar een Italiaanse/Spaanse middenmotor gegaan want daar kan hij geloof ik ook heen. Maar het is toch logisch dat je je huidige salaris wilt behouden en het liefst probeert daar nog iets meer van te maken? En ik denk dat hij zo voorzichtig is met uitspraken omdat hij de supporters van Club Brugge niet op de tenen wil trappen. Ik ken deze speler bijna niet, en ga hem niet beoordelen op 1 of 2 interviews. Niet zo snel oordelenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:44 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Kan Yvette dit keer niet echt ongelijk geven. Als ik die interviews lees met die Simons, komt hij alleen voor de poen. Alsof we godverredommem Jezus binnen halen..
Van het geld dat ze beter in goede spelers kunnen stekenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:46 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Waar betalen ze die salarissen van die 30 overbodige spelers van dan?
Iets meer? 2x keer z'n huidige salaris!quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Voor de poen ga je niet naar Feyenoord. Dan was ie al wel naar een Italiaanse/Spaanse middenmotor gegaan want daar kan hij geloof ik ook heen. Maar het is toch logisch dat je je huidige salaris wilt behouden en het liefst probeert daar nog iets meer van te maken? En ik denk dat hij zo voorzichtig is met uitspraken omdat hij de supporters van Club Brugge niet op de tenen wil trappen. Ik ken deze speler bijna niet, en ga hem niet beoordelen op 1 of 2 interviews. Niet zo snel oordelen
Oh dan is het lek bovenquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
Gerucht: Danny Buijs tekent voor 3 jaar.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
De verlosser van Fnoordquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
Kun jij niet eens ophoeren?quote:
en neem gelijk cultheld mee in je graf.quote:
kheb ook nie zo veel moeite met buijs, een echte vechtersmentaliteit heeft hij.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:22 schreef Cart_man het volgende:
[..]
en neem gelijk cultheld mee in je graf.
Niet eens zo een moeite met een eventuele terugkeer van Buijs. Tenminste iemand die er voor gaat. Hij was echter geen contractspeler bij Feijenoord vorig jaar...stond onder contract bij Excelsior, toch?
goeie oude tijd..quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:04 schreef fransie102 het volgende:
2 x z'n huidige salaris gaat Feyenoord toch niet betalen, dus als ie echt naar de Kuip komt dan blijkt het dus geen geldwolf te zijnEn dan nog : van Hooijdonk was ook een beetje een geldwolf, maar die bezorgde ons wel de UEFA Cup
Maar Ruud gaat liever voetballen met de SuriProfs....quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:51 schreef Luni het volgende:
Maandag organiseert de Feyenoord Supportersvereniging een forumavond over het technische beleid van de club. Hoewel deze datum onafhankelijk is georganiseerd van de acties sluit deze hier nu wel mooi op aan. Alle plaatsen op de forumavond zijn trouwens volgeboekt.
Dat stond al langer vast. Maar toch is het wel veelzeggend ja...quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:36 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Maar Ruud gaat liever voetballen met de SuriProfs....
Misschien strot het vliegtuig wel neerquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:36 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Maar Ruud gaat liever voetballen met de SuriProfs....
Zou jammer zijn hequote:
quote:Informatie supportersactie
Zoals bekend wordt zondag actie gevoerd tegen het wanbeleid op technisch en organisatorisch vlak van onze club. Er zullen 10.000 pamfletten worden uitgedeeld waarin opgeroepen wordt de eerste twintig minuten niet de vakken op te gaan. Dit geldt voor alle vakken en dus niet alleen voor vak X. Op de lege vakken zullen spandoeken tegen het beleid worden neergelegd. Iedereen is vanzelfsprekend vrij om zelf spandoeken te maken en deze zondag op de vakken te leggen of op te hangen. Hoe luider het protest, hoe duidelijker het signaal wat afgegeven wordt.
Na de eerste twintig minuten is het de bedoeling dat de vakken alsnog betreden worden. Vanaf dat moment zal onze club vocaal gesteund moeten worden, maar zal de actie ook vocaal voortgezet worden middels spreekkoren in de richting van het bestuur.
Van de actievoerders vernamen wij dat zij inmiddels contact hebben gehad met een aantal mensen binnen Feyenoord. Hierbij is aangegeven dat Feyenoord zal meewerken aan de actie en de spandoeken met rust zal laten. Het doel van de actie is om op een vreedzame manier een duidelijk signaal af te geven aan de club. Ordeverstoringen zullen waarschijnlijk een averechts effect hebben en daar is niemand bij gebaat.
Wij roepen bij deze dus iedereen op zondag alle medewerking aan de aangekondigde actie te verlenen. Eigen initiatief in de vorm van spandoeken wordt vanzelfsprekend zeer op prijs gesteld. Laten we zondag eensgezind een signaal afgeven. Zoals het nu bij onze club gaat, kan het niet langer.
Het is tijd voor een nieuw beleid!
Bijlmermeer, nog een keer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Stoere grap weer.
Het is in Amsterdam.
voor hoeveel zou die weggaan..pff..als t maar genoeg is voor 3 of 4 degelijke spelers terug.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:20 schreef fransie102 het volgende:
Kalou schijnt bijna rond te zijn met Valencia.![]()
Blijven hopenquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:37 schreef forumpie het volgende:
[..]
voor hoeveel zou die weggaan..pff..als t maar genoeg is voor 3 of 4 degelijke spelers terug.
De vraagprijs schijnt rond de 15 miljoen te liggen. Hopelijk doet Feyenoord eens niet zoveel water bij de wijn, en vangen ze ook een bedrag in die richtingquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:37 schreef forumpie het volgende:
[..]
voor hoeveel zou die weggaan..pff..als t maar genoeg is voor 3 of 4 degelijke spelers terug.
quote:[Bron: FR-Fans.nl]
De Luikse krant La Meuse meldt vandaag dat Standard Luik Bart Goor wil proberen over te nemen van Feyenoord. De 32-jarige middenvelder maakte onlangs bekend dat hij nog niet zeker weet of hij wel wil blijven in Rotterdam en daar wil 'Standard' van profiteren. Goor speelde dit seizoen 33 wedstrijden en scoorde 6 keer voor Feyenoord. Volgend jaar loopt zijn contract af.
Nee, de ratten blijven juist.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:35 schreef fransie102 het volgende:
[..]Zou Feyenoord dan echt een zinkend schip zijn waar de ratten nu weg willen?
Dat zinkend schip is een feit.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:35 schreef fransie102 het volgende:
[..]Zou Feyenoord dan echt een zinkend schip zijn waar de ratten nu weg willen?
En jij zou blij zijn als er nooit meer een Feyenoord - ajax zou zijn? Ik zou ajax nooit failliet willen zien gaan, want de mooiste wedstrijden van het jaar zijn Feyenoord - ajax en andersom.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zinkend schip is een feit.
Het wil alleen maar niet vergaan...
We mogen er toch niet heenquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:40 schreef fransie102 het volgende:
[..]
En jij zou blij zijn als er nooit meer een Feyenoord - Ajax zou zijn?
Hebben jullie behalve 'boeruh' en 'eindhovuuh' uberhaupt wel een lied?quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:44 schreef cultheld het volgende:
Halen jullie komend seizoen weer dat ironische nummer "Feyenoord is het toverwoord" van stal?
"Helemaal niets in Rotterdam"; Die is niet eens ironisch, i.t.t. "Feyenoord is het toverwoord"quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:48 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Hebben jullie behalve 'boeruh' en 'eindhovuuh' uberhaupt wel een lied?
We hebben ook nog kam-pi-oe-nen. Dat liedje kunnen jullie over 10 jaar misschien ook zingen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:59 schreef fransie102 het volgende:triest zeg, omdat ze zelf geen supporters en liederen hebben moeten ze maar over Rotterdam gaan zingen
Statistisch gezien in 2009 al hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
We hebben ook nog kam-pi-oe-nen. Dat liedje kunnen jullie over 10 jaar misschien ook zingen.
Nee hoor, over 4 jaartjes al, volgens de statistieken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
We hebben ook nog kam-pi-oe-nen. Dat liedje kunnen jullie over 10 jaar misschien ook zingen.
Die bereiken we dit jaar nog.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:11 schreef fransie102 het volgende:
Over 10 jaar haalt PSV pas weer de 2e ronde van de Champions League, das wat anders
ROFL, hou gewoon je smoel als feyenerd supporter manquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:11 schreef fransie102 het volgende:
Over 10 jaar haalt PSV pas weer de 2e ronde van de Champions League, das wat anders
*met rotterdammer eens isquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:59 schreef fransie102 het volgende:triest zeg, omdat ze zelf geen supporters en liederen hebben moeten ze maar over Rotterdam gaan zingen
quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:16 schreef PyTh het volgende:
[..]
ROFL, hou gewoon je smoel als feyenerd supporter man![]()
Als er een club geen recht van spreken heeft dan zijn jullie het wel grappenmaker![]()
Ik zou Der Untergang een keertje huren als ik jou wasquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:22 schreef fransie102 het volgende:
Maar goed, het gaat hier over FEYENOORD, niet over dat bedrijfje uit Eindohoven
Zoals ik al zei kunnen jullie alleen maar dromen over een halve finale CL want bereiken zullen jullie hem nooit of the neverquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:31 schreef fransie102 het volgende:
Gaat dat over een club die in de laatste minuut van de 1/2 finale Champions League genaaid werd door een stel Italianen en ten onder ging?
quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:36 schreef PyTh het volgende:
[..]
Zoals ik al zei kunnen jullie alleen maar dromen over een halve finale CL want bereiken zullen jullie hem nooit of the never
feyenoord is gewoon een schip dat op korte termijn gaat zinken als een baksteen.
Het zegt toch genoeg dat Kuyt "voor de supporters" wil blijven![]()
En nou oprottenquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:35 schreef golfer het volgende:
Als die PSV-ers die meer posten in het Ajax- en F'noord-topic dan in hun eigen topic nu gewoon weer even naar hun eigen topic gaan?
Omdat jullie nu toevallig een keertje verder zijn gekomen in de CL?quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:16 schreef PyTh het volgende:
[..]
ROFL, hou gewoon je smoel als feyenerd supporter man![]()
Als er een club geen recht van spreken heeft dan zijn jullie het wel grappenmaker![]()
Tja das waarquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:42 schreef snabbi het volgende:
[..]
Omdat jullie nu toevallig een keertje verder zijn gekomen in de CL?
Nu staat PSV europees gezien boven Feyenoord ja, maar wij staan nog wel boven ajax dus als je ergens grappen over kan maken![]()
Sinds wanneer staat Ajax 6e?quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:42 schreef snabbi het volgende:
[..]
Omdat jullie nu toevallig een keertje verder zijn gekomen in de CL?
Nu staat PSV europees gezien boven Feyenoord ja, maar wij staan nog wel boven ajax dus als je ergens grappen over kan maken![]()
Als je nou eerst leest voor je jankt... er staat europees:quote:
Huntelaar kost 7 miljoen, Väyrynen zou niet naar Feyenoord willen gaan en Majstorovic gaat naar het buitenland (Newcastle).quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:13 schreef yvette1982 het volgende:
Als ik technisch directeur van feyenoord zou zijn dan had ik het wat slimmer gedaan. Dan zou ik kuijt voor rond de 13 miljoen verkopen. En dan zou ik 2 maanden terug voor dat geld van kuijt huntelaar, maestorovic en vayrinen kopen. Dan zou je 3 goede spelers hebben voor elke linie en ze spelen in de as. Plus deze 3 zijn duidelijk een meerwaarde voor feyenoord en je zou ze dan ook over een paar jaar met winst verkopen.
Aan de ene kant heb je natuurlijk wel gelijk, maar aan de andere kant zie ik a dat ze liever even kuyt houden daar hij de motor van het hele team is, b dat ze niet zoveel spelers kopen tov 1 speler.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:13 schreef yvette1982 het volgende:
Als ik technisch directeur van feyenoord zou zijn dan had ik het wat slimmer gedaan. Dan zou ik kuijt voor rond de 13 miljoen verkopen. En dan zou ik 2 maanden terug voor dat geld van kuijt huntelaar, maestorovic en vayrinen kopen. Dan zou je 3 goede spelers hebben voor elke linie en ze spelen in de as. Plus deze 3 zijn duidelijk een meerwaarde voor feyenoord en je zou ze dan ook over een paar jaar met winst verkopen.
Rot opquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef cultheld het volgende:
Als ik technisch directeur van Feyenoord was, dan zou ik Van Beukering, Bus en Vreven kopen. Harde werkers, weinig talent en een echte Feyenoord-mentaliteit.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef cultheld het volgende:
Als ik technisch directeur van Feyenoord was, dan zou ik Van Beukering, Bus en Vreven kopen. Harde werkers, weinig talent en een echte Feyenoord-mentaliteit.
Opzoutenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:18 schreef cultheld het volgende:
huntelaar wil wel, die jongen wil zelfs naar AZ. Vayrinen had feyenoord 2 maanden geleden wel kunnen kopen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:16 schreef JaWi het volgende:
Huntelaar en Vayrinen willen toch niet naar F'noord. Laat staan dat je het redt met 13.
Bedrijfseconoomquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef LouiisVerschoor het volgende:
[..]
huntelaar wil wel, die jongen wil zelfs naar AZ. Vayrinen had feyenoord 2 maanden geleden wel kunnen kopen.
Plus met 13 miljoen red je het makkelijk.
De vraagprijs van vayrinen is 2 miljoen dus die koop je dan voor 1,5
De vraagprijs voor huntelaar is 7 miljoen dus die koop je dan voor 4
maestorovic krijg je voor 6 ook wel mee waardoor je zelfs nog geld overhoud.
Fortunaquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:23 schreef fransie102 het volgende:
Kunnen die irritante PSV-ers hier niet even oprotten?
Whehe. Jij denkt echt dat ze naar F'noord willen hequote:Op donderdag 19 mei 2005 16:21 schreef LouiisVerschoor het volgende:
[..]
huntelaar wil wel, die jongen wil zelfs naar AZ. Vayrinen had feyenoord 2 maanden geleden wel kunnen kopen.
Plus met 13 miljoen red je het makkelijk.
De vraagprijs van vayrinen is 2 miljoen dus die koop je dan voor 1,5
De vraagprijs voor huntelaar is 7 miljoen dus die koop je dan voor 4
maestorovic krijg je voor 6 ook wel mee waardoor je zelfs nog geld overhoud.
Geloof je me echt ?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:27 schreef fransie102 het volgende:
[..]Dan moet je helemaal je mond houden.
Dat denk ik ook. Als Valencia of een andere club nu 15 miljoen voor Kalou wil betalen, meteen doen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:28 schreef twi het volgende:
Ik denk dat je dan eerder Kalou moet verkopen en Kuijt moet houden.
Ik heb die wedstrijd wel gezien hoor, tegen Dortmund.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Jullie moeten het cultheld vergeven. Sinds hij voetbal volgt heeft hij nog geen goed resultaat van Feyenoord meegemaakt. Hij weet dus ook niet dat Feyenoord voorlopig nog wel even de laatste Nederlandse club die een Europa Cup heeft gewonnen zal blijven en dat Feyenoord meer voetbalclub is dan dat suffe PSV.
"Ze doen maar wat"quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:42 schreef golfer het volgende:
Of je leest eerst even het topic door voordat je al die berichten die er al in stonden nog een keer post, Moreno
Dan kunnen we hem beter behouden, want het blijft natuurlijk een toekomstige topper.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef JaWi het volgende:
Ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen met 9.
Tot wanneer loopt z'n contract?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:43 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Dan kunnen we hem beter behouden, want het blijft natuurlijk een toekomstige topper.
quote:Feyenoord wil Kalou graag langer aan zich verbinden, maar de aanvaller heeft nog altijd geen nieuw contract getekend. Zijn huidige contract loopt nog door tot medio 2007.
Er staat niks over het aantrekken van Aruna van Anderlecht in het topic hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:42 schreef golfer het volgende:
Of je leest eerst even het topic door voordat je al die berichten die er al in stonden nog een keer post, Moreno
Genieten. Z'n zaakwaarnemer is een hitsige geldwolf en naait 'm op na dit seizoen omdat Feyenoord wéér geen respectabele positie heeft weten te bereiken. Feyenoord kan kiezen: Nóg een jaar Kalou in de Kuip of Kalou voor een zacht prijsje (5 miljoen) laten vertrekken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:45 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Momenteel tot de zomer van 2007 geloof ik.
Jij wordt dus ook liever 4e in de Tour de France dan dat je de Giro wint?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb die wedstrijd wel gezien hoor, tegen Dortmund.Dat was trouwens een UEFA-Cup en een CL-halve finale plaats verdient wat mij betreft meer respect dan die troostbeker.
Scherp.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Jij wordt dus ook liever 4e in de Tour de France dan dat je de Giro wint?
quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Jullie moeten het cultheld vergeven. Sinds hij voetbal volgt heeft hij nog geen goed resultaat van Feyenoord meegemaakt. Hij weet dus ook niet dat Feyenoord voorlopig nog wel even de laatste Nederlandse club die een Europa Cup heeft gewonnen zal blijven en dat Feyenoord meer voetbalclub is dan dat suffe PSV.
Wat een gelul zeg... Over twee jaar praat niemand meer over dat respectabele succes.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb die wedstrijd wel gezien hoor, tegen Dortmund.Dat was trouwens een UEFA-Cup en een CL-halve finale plaats verdient wat mij betreft meer respect dan die troostbeker.
Ik zat me de laatste tijd af te vragen of de situatie hem af zou schrikken of dat het hem juist intressant leek om mee te helpen de boel weer op orde proberen te krijgen.quote:Het kan een uitdaging zijn om de huidige situatie te veranderen.''
Tja het is natuurlijk wel een enorme streling voor je ego om bij een club te gaan spelen die ineens zijn draai weer kan vinden... Van mij mag ie wel komen iig.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:06 schreef fransie102 het volgende:
Met name deze zin :
[..]
Ik zat me de laatste tijd af te vragen of de situatie hem af zou schrikken of dat het hem juist intressant leek om mee te helpen de boel weer op orde proberen te krijgen.
Niet Jordi?quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
Of Maurice.quote:
Ik ga er niet vanuit. Schijnen het nu op meerdere vakken te willen doorvoeren...quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:43 schreef FrankyMcG het volgende:
<tvp>
Hopelijk is er zondag animo voor de protestacties...
mja de supporters vereniging steunt het ook, dus er zal wel wat redelijks van de grond komen. Ik heb iig ook geen kaarten... wel al mn seizoenskaart van volgend jaar besteld.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit. Schijnen het nu op meerdere vakken te willen doorvoeren...
Ik voer wel protest vanaf DHZ. Schijnt weer lekker weer te worden, dit keer maar wel zonnebrand meenemen.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:52 schreef Suijk het volgende:
Ik kom ook niet.
Wij degraderen dan nog niet, maar zo moet dat dus, Jorienquote:Hele selectie te koop gezet na degradatie
19/5/2005 20:32
De 4-0 nederlaag tegen Rapid Boekarest had meer dan alleen sportieve gevolgen voor de spelers van Universitatea Craiova. Voorzitter Dinel Staicu haalt zeer rigoreus de bezem door de selectie.
'Als gevolg van de slechte resultaten dit seizoen, die hebben geleid tot degradatie, heeft de clubleiding besloten alle spelers op de transferlijst te zetten', was de slechte boodschap van Staicu aan de spelers.
Naar verluidt hebben tien spelers al een nieuwe club gevonden. Vooral Dinamo Boekarest is in trek bij de werkzoekende spelers van Universitatae Craiova, dat drie speelrondes voor het einde degradatie niet meer kan ontlopen. Degradatie of niet, de spelers zullen hun beste beentje voorzetten, want wie weet zit er een geďnteresseerde club op de tribune.
Och...quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:34 schreef fransie102 het volgende:
[..]Jij vindt het wel mooi zo zeker.
Misschien ziet hij wat voor een teringzooi het is bij Feijenoord...en ontvlucht hij de malaise. Vluchten doen alleen bepaalde mensen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:05 schreef fransie102 het volgende:
Wat ik van Bart Goor niet snap is dat ie eerst Simons aanraadt om naar Rotterdam te komen en een paar weken later zegt dat ie zelf twijfelt of ie wil blijven. Misschien blijft Goor alleen als Simons komt?
Scherp gevonden!quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:29 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Vluchten doen alleen bepaalde mensen.
rot toch op kankerdebiel.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat klopt wel. De halve finalisten van de CL dat jaar...dan moet ik toch hard nadenken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
rot toch op kankerdebiel.
Iedereen herinnert winnaars, niemand verliezers.![]()
Hebben we toch nog wat gewonnenquote:FEYENOORD B1 WINT BEKER EN PAKT DE DUBBEL!
Feyenoord B1 heeft de dubbel te pakken. Donderdagavond veroverde de ploeg van Cor Adriaanse in Nieuwegein de beker na een 2-1 zege op Ajax B1. Minder dan vier weken geleden troefde Feyenoord de Amsterdammers ook al af in de titelstrijd. ‘Het is een heel mooi seizoen geworden, maar nu gaan we ook voor die derde prijs’, sprak Adriaanse glunderend, waarmee hij verwees naar de Super Cup waarin wederom Ajax wacht. Donderdag velde Michel Poldervaart met zijn twee treffers het vonnis over de hoofdstedelingen.
Feyenoord en Ajax ontliepen elkaar dit seizoen nauwelijks. Dat werd nog maar eens onderstreept in het bekertreffen waarop ruim 1.500 toeschouwers waren afgekomen. Het duel kon beide kanten op, maar uiteindelijk was het Feyenoord dat Ajax met lege handen liet. Geen toeval, aldus Adriaanse: ‘De verschillen zijn minimaal. Het gaat erom wie er toeslaat op de beslissende momenten. Dat is ons het beste gelukt.’
Na een 0-0 ruststand nam Ajax snel de leiding. Feyenoord had het moeilijk, maar een bevlieging van de uitmuntend spelende Hanne Hagary vormde de aanleiding tot de gelijkmaker. Hagary gaf na zijn fraaie actie af op Poldervaart, die de 1-1 binnenschoot. Een kwartier later, in de 74ste minuut, herhaalde het tweetal hun kunstje. Het had een identiek doelpunt en - nog veel belangrijker – de beslissing tot gevolg. De Feyenoorders en de vele meegereisde supporters waren door het dolle heen, waarna de beker in ontvangst werd genomen.
Opstelling Feyenoord B1: Cummins; Van Stee (80' Barends), Buijs, Nieveld, Waisapij (65’ Georginio); Kobussen, Anes Ribeiro, Hagary; Biseswar, Maayen (76’ R. Watamaleo) en Poldervaart.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:29 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Misschien ziet hij wat voor een teringzooi het is bij Feijenoord...en ontvlucht hij de malaise. Vluchten doen alleen bepaalde mensen.
Allemaal straatvoetballertjes, en daar zit best wat moois tussen hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:02 schreef rotskibo het volgende:
Uit de sloppenwijken van Rotterdam.
Come on rooie!quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit. Schijnen het nu op meerdere vakken te willen doorvoeren...
Ik voer wel protest vanaf DHZ. Schijnt weer lekker weer te worden, dit keer maar wel zonnebrand meenemen.
Je bedoelt Jan de Visser?quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Z'n zaakwaarnemer is een hitsige geldwolf en naait 'm op na dit seizoen
Denk dat ik de Legioenszaal maar effe induik voor oud Hollandsche klappers, maar dat ligt aan het weer!quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Als 'ie echt niet wilde komen had dat allang duidelijk geweest. Het zal echt wel om de details gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef Xante het volgende:
Hmm, Simons komt wat minder hebberig over in dat interview, als alles waar is wat 'ie zegt en geen mooi weer probeert te spelen mag hij van mij komen.
nou huntelaar zou zeker graag willen komen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:28 schreef JaWi het volgende:
[..]
Whehe. Jij denkt echt dat ze naar F'noord willen he.
Waar basseer je dat opquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:07 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
nou huntelaar zou zeker graag willen komen.
En vayrinen en maestorovic kan je nu niet meer krijgen maar 2 maanden terug hadden ze zeker graag willen komen.
dat klopt niet. Naar psv wil hij niet meer omdat hij vindt dat ze hem daar slecht hebben behandelt. En ajax heeft geen concrete interesse in hem. Maar als hij moest kiezen tussen ajax en feyenoord dan zal hij idd wel voor de joden kiezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:08 schreef JaWi het volgende:
[..]
Waar basseer je dat op.
Ik kan je zeggen dat Huntelaar toch echt liever naar Ajax of PSV zou willen, heeft hij zelf gezegd.
quote:MAANDAG TOPOVERLEG BIJ FEYENOORD
Directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord zullen komende maandag opnieuw bijeen komen om het teleurstellende afgelopen seizoen te evalueren. Ook de technische staf zal daarbij aanwezig zijn. In het samenzijn zullen ook de mogelijkheden tot het versterken van de selectie ter sprake komen. Vandaag heeft technisch directeur Mark Wotte de spelers geďnformeerd over de door supporters aangekondigde protestacties komende zondag thuis tegen ADO Den Haag.
Gisteravond voerde de directie van Feyenoord reeds een gesprek met de initiatiefnemers van de protestactie. Maandagavond zullen Jorien van den Herik, voorzitter van de Raad van Commissarissen, alsmede de directieleden Sjaak Troost, Jan Willem van Dop en Mark Wotte aanwezig zijn bij de reeds weken geleden geplande forumavond van de Feyenoord Supporters Vereniging. Ook tijdens die bijeenkomst zal tekst en uitleg worden gegeven over het gevoerde beleid en de plannen voor de toekomst.
‘Het is duidelijk dat iedereen recht heeft op informatie’, aldus Jorien van den Herik. ‘Niet alleen de supporters zijn teleurgesteld. Wij ook. We beseffen heel goed dat het belang van Feyenoord nu gediend is met helderheid en beslissingen, die binnen onze financiële verantwoordelijkheden liggen. Niemand van ons, ook de technische staf niet, zal de resultaten goed praten. We weten waar we staan. Maar we weten met z’n allen óók dat dit onze club onwaardig is. We hebben goed geluisterd naar alle adviezen, ook als die betrekking hadden op de cultuur van Feyenoord. Aan de andere kant zal men zich ook moeten realiseren dat het voor de leiding van een club zinloos is om gedurende het seizoen door middel van allerlei uitspraken onrust te brengen. Daar is een selectie, die moet presteren, niet bij gebaat. We hebben in de afgelopen maanden echt niet stil gezeten, maar vonden wel dat eerst dit teleurstellende seizoen ten einde moest zijn. Maandag zal er uitleg worden gegeven. Dat supporters hun teleurstelling kenbaar willen maken, kan ik me goed voorstellen. Daar wordt ook alle ruimte voor gegeven, mits dat op een fatsoenlijke en niet kwetsende wijze gebeurt. Dat laatste mag als vanzelfsprekend van onze supporters worden verwacht.'
Real won hem toen van Leverkusen in de finale. Ben niet zeker, maar volgens mij had Leverkusen in de halve finale Man Utd verslagen en Real Bayern?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt wel. De halve finalisten van de CL dat jaar...dan moet ik toch hard nadenken.
Huidige selectie: +- 36 spelersquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:53 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij is de oplossing nog steeds erg simpel (en waarschijnlijk herhaal/bevestig ik hiermee wat anderen al hebben gezegd):
Driekwart van de huidige selectie proberen te verkopen (voor zover iemand ze al wil hebben, die miskopen). Van het zo gegenereerde geld kun je zeker wel een stuk of 4 a 5 echte toppers halen. Omdat je selectie kleiner is, en je minder spelers salaris hoeft te betalen, kun je per speler meer aan salaris besteden, en kun je misschien de betere spelers die nu niet willen toch overhalen om voor Feyenoord te tekenen. Bij blessures kun je dan gewoon eigen jeugd de selectie laten aanvullen.
Qua aan te trekken spelers moet gewoon in eerste instantie naar de Nederlandse competitie worden gekeken. Een speler als Kruiswijk zie ik toch wel als een potentieel goede verdediger voor de toekomst, en hij schijnt ook nog een Feyenoordhart te hebben. Die Vlaar mogen ze ook wel halen. Maar ja, de heren beleidsbepalers zullen wel weer een topper van Trinidad of San Marino op het oog hebben om de selectie te versterken verzwakken.
Daarnaast alle samenwerkingsverbanden, inclusief met Excelsior, verbreken, want dat kost geld en levert Feyenoord niks op.
Doe nu die rekensom nog eens met de ongeveer 70/80 mensen die Feyenoord onder contract heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:00 schreef D1 het volgende:
[..]
Huidige selectie: +- 36 spelers
36*0.25 = 9
9+5 = 14
Een selectie van 14 man voor volgend jaar, eventueel op te vullen met jeugdspelers...
Het legioen kijkt kennelijk al weer uit naar de altijd spannende derby met Sparta en Excelsior...
Ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:06 schreef Cart_man het volgende:
Hoop dat het bestuur cq technische leiding zijn conclusies trekt.
ja joh, nog een nationaliteit erbij in de selectie...quote:20/5/2005 - Feyenoord scout in Argentinie
(Gepost door K)
BRON: Diario Hoy
Volgens de Argentijnse krant Diario Hoy is Feyenoord nadrukkelijk aan het scouten in Argentinie. Spelersmakelaar Hugo Issa zou daarin een rol spelen. Het zou Feyenoord volgens de krant te doen zijn voor het scouten van aanvallers en verdedigers. De 22-jarige spits Mariano Pavone en de 25-jarige verdediger Juan Angel Krupoviesa worden met name genoemd. Beide komen uit voor Estudiantes. Onlangs zou een vertegenwoordiger van Feyenoord een duel van Estudiantes tegen River Plate hebben bijgewoond. Pavone is momenteel topscorer van de Argentijnse competitie. Concreet zou de interesse nog niet zijn, Estudiantes zou nog niet officieel benaderd zijn.
Altijd.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:59 schreef rotskibo het volgende:
En toch is Feyenoord de mooiste club ter wereld![]()
Komst van Jansen zou ik geen groot ding noemen. Maar ik zie het ook niet echt gebeuren dat Jorien voor 2008 vertrekt.quote:De voorgevel van tante sidonia
De column van Hugo Borst in het Algemeen Dagblad
Over twee, drie weken gaan hier grote dingen gebeuren, vertelt Deep Throat, die tot nu toe een gouden bron is gebleken bij Feyenoord.
Dat was woensdag.
Ik vraag door, maar hij kan verder niets zeggen.
Grote dingen, grote dingen.
Ik denk bij grote dingen eerlijk gezegd meteen aan borsten. Van die flinke. Geen siliconen maar van die ouderwetse eerlijke, waar de zwaartekracht gewoon vat op heeft.
Excuses voor mijn preoccupatie. Het was een lang en zwaar maar prachtig seizoen - nou ja, behalve voor Feyenoord dan.
Grote dingen. Als je het Feyenoord van dit seizoen met een stel tieten moet vergelijken, bij welke boezem kom je dan uit? Niet bij die van Victoria Koblenko (te mooi om waar te zijn - PSV), niet bij die van Georgina (wel in opspraak maar naar alle waarschijnlijk toch echt - Ajax), niet bij die van Katja Schuurman (de minst valse onder meisjes met siliconen - AZ). Ineens schiet ze me te binnen. Feyenoord heeft de voorgevel van tante Sidonia.
Er gaan dus grote dingen gebeuren. Dat zou voor mij betekenen Van den Herik weg, Gullit weg of Wotte weg. Toch? Dat noem ik grote dingen.
Mijn overpeinzingen worden wreed verstoord door dit persbericht, gisteren even na vieren:
'Directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord zullen komende maandag opnieuw bijeen komen om het teleurstellende afgelopen seizoen te evalueren. Ook de technische staf zal daarbij aanwezig zijn. In het samenzijn zullen ook de mogelijkheden tot het versterken van de selectie ter sprake komen. Vandaag heeft technisch directeur Mark Wotte de spelers geďnformeerd over de door supporters aangekondigde acties.'
Topoverleg. We kunnen niet ontkennen: dat is hard nodig.
Dat het voornemen (een topoverleg) nu al officieel naar buiten komt, is natuurlijk pure strategie. Zondag, voor en tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag, komen er supportersacties. De gemoederen moeten bedaard. Met dit persbericht laat de leiding van Feyenoord weten dat het mislukte seizoen niet licht wordt opgenomen, dat er een stevig woordje zal worden gesproken, dat het zo niet verder kan.
Maar wat gebeurt er maandag dan?
Grote dingen?
Of toch gewoon kleine dingen?
Is Wim Jansen nou een groot of een klein ding?
Nou ja, de gesprekken zijn gaande. Wim zal het wel gaan doen. Alleen, hij hoeft geen officiële functie. Hij wil gewoon adviseur zijn.
Maar draagt een adviseur wel verantwoordelijkheid? Feyenoord heeft namelijk geen behoefte aan een geest maar aan een ziel. Waarschijnlijk wordt Jansen beide.
Maandag is hij er nog niet bij. De Raad van Commissarissen wel. Da's best interessant, want we zien ze nooit.
Wie zijn dat buiten Jorien ook al weer? Paul Smits is de een, Willem Scholten de ander. Beroemde zakenmensen, wier glanzende carričres beroerd zijn geëindigd.
Paul Smits. Ik lees op internet: 'Na de mislukte fusie met het Belgische telecomconcern Belgacom in 2001 werd zijn positie onhoudbaar. Een jaar eerder was onder zijn leiding ook al een geplande fusie met het Spaanse Telefónica afgeketst. De fusies zouden KPN voor een deel verlost hebben van de omvangrijke schuldenlast, maar na het mislukken van de geplande joint-ventures gaven de banken hun vertrouwen in Smits op.'
Willem Scholten is de man van het 'leenschandaal'. Ik lees op internet: 'De algemeen directeur van het Havenbedrijf Rotterdam trad een halfjaar geleden per direct af in verband met een garantstelling van 100 miljoen euro aan de noodlijdende Rotterdamse Droogdok Maatschappij (RDM).'
Daar zitten ze dan: Jorien, Smits en Scholten. Ze ontbieden de directie: Wotte, Troost en Van Dop. En Gullit natuurlijk.
Hoewel ze allemaal schuld hebben, moet iemand de schuld krijgen volgende week. Wie wordt geofferd? Of wijzen ze maandag naar de hoofdscouts? Is dat de oplossing? Bouwmeester - ziek - is al weg. Die andere mannen heten Beukers, Martens en Lipponen. Waarom zijn ze eigenlijk in vaste dienst, vraag ik me wel eens af? Zij moeten per speler worden beloond, lijkt me. Wat was hun rol in alle transfers? Het moet maar eens op een rijtje worden gezet. Wie zagen Lazovic - gekocht voor zeven miljoen, nu nog geen miljoen waard - eigenlijk allemaal spelen? Alle transfers, zelfs van langer dan anderhalf jaar geleden, zouden geanalyseerd moeten worden. Want het aankoopbeleid is niet goed. Teveel vieren, vijven en zesjes. Het gaat niet om die 8 (Kuijt) en die 7 (Goor).
En nog iets ter overpeinzing. Waarom slagen Smolarek, Buffel en Van Persie, door Feyenoord opgevoede kinderen, elders wel?
Als het topoverleg klaar is moet Feyenoord de bevindingen maar eens openbaar maken. Het volk mort. Wat de seizoenkaarthouders betreft rolt er een kop, of meerdere. Uitleg en transparantie is wel het minste.
Ik brand van nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er bij het topoverleg? Grote dingen? Of toch kleine dingen? Wordt de toon van de gesprekken zo dat er mensen in hun kuif gepikt zijn en opstappen of worden gedwongen tot opstappen?
Volgende week: bijltjesdag in de Kuip. Maar eerst nog zo'n slome wedstrijd uitzitten.
En hoe kom je aan het geld om die 2 vacatures in te vullen als je al Simons + Dudek gekocht hebtquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar wie o wie moeten die twee vacatures achterin invullen?
Dat wordt moeilijk, ben ik met je eens. Misschien Zuiverloon toch maar in de basis dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:01 schreef Xante het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het geld om die 2 vacatures in te vullen als je al Simons + Dudek gekocht hebt?
Ik ben echt heel benieuwd. Hugo Borst in doorgaans wel goed geinformeerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:57 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Komst van Jansen zou ik geen groot ding noemen. Maar ik zie het ook niet echt gebeuren dat Jorien voor 2008 vertrekt.Ik gok dat Lodewijks of Van Stee de bron van Hugo is.
Tot nu toe niet, maar hij gaat al vooruit. Tegen AZ en NEC (?) deed ie het bv prima. En anders heb je Aerts en Lodewijks nog.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:02 schreef fransie102 het volgende:
Van Babos in het doel word ik ook niet vrolijk,
quote:en Dudek zal wel niet zo heel duur zijn.
Over Sparta wel, ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:05 schreef fransie102 het volgende:
Hugo Borst in doorgaans wel goed geinformeerd.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:09 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord geintresseerd in Jelle van Damme.!
Over Feyenoord ook.quote:
Die rooie blunderaar inderdaadquote:
AD.nlquote:Feyenoord laat Goor niet gaan
Een vertrek van Bart Goor is voor Feyenoord onbespreekbaar. De Belg heeft dat gisteren in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen. Voor de aanvoerder is zijn vroegere werkgever RSC Anderlecht in de markt.
Feyenoord denkt Goor binnen een week meer duidelijkheid te kunnen geven over de beoogde aankopen voor volgend seizoen. Er is een afspraak gemaakt om met Club Brugge te onderhandelen over de komst van de mede door Goor aanbevolen Timmy Simons. Voor de linksbackpositie heeft Feyenoord onder meer Jelle Van Damme op de korrel.
De Belg vertrok vorige zomer bij Ajax, waar hij de concurrentiestrijd met Maxwell niet kon winnen. Bij zijn huidige club Southampton wil Van Damme niet blijven na de degradatie uit het Engelse Premiership. Komende week voert Feyenoord ook gesprekken met een aantal spelers uit de eigen A-selectie en met verhuurde krachten. Donderdag sluit de selectie van coach Ruud Gullit het seizoen af met een etentje.
Alweer Hugo Borst dusquote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:14 schreef RedGuy het volgende:
Bron is het AD trouwens.
quote:Feyenoord laat Goor niet gaan
Van onze verslaggever
Een vertrek van Bart Goor is voor Feyenoord onbespreekbaar. De Belg heeft dat gisteren in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen. Voor de aanvoerder is zijn vroegere werkgever RSC Anderlecht in de markt.
Feyenoord denkt Goor binnen een week meer duidelijkheid te kunnen geven over de beoogde aankopen voor volgend seizoen. Er is een afspraak gemaakt om met Club Brugge te onderhandelen over de komst van de mede door Goor aanbevolen Timmy Simons. Voor de linksbackpositie heeft Feyenoord onder meer Jelle Van Damme op de korrel.
De Belg vertrok vorige zomer bij Ajax, waar hij de concurrentiestrijd met Maxwell niet kon winnen. Bij zijn huidige club Southampton wil Van Damme niet blijven na de degradatie uit het Engelse Premiership. Komende week voert Feyenoord ook gesprekken met een aantal spelers uit de eigen A-selectie en met verhuurde krachten. Donderdag sluit de selectie van coach Ruud Gullit het seizoen af met een etentje.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:25 schreef Stefkuh het volgende:
pfoe ik ga vandaag eens heel erg sociaal zijn, maar goed... kwam dit tegen op zoek naar een voetbaltafel op Marktplaats en denk dat het wel iets is wat een gemiddelde feyenooiter wil hebben
http://www.marktplaats.nl(...)Fq%3Dvoetbal%2Btafel
you're welcome
Ik heb al een Arena-tafel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:46 schreef fransie102 het volgende:
[..]![]()
Ook leuk voor Suijk en Golfer voor in de woonkamer
Als, als als!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:55 schreef fransie102 het volgende:
__________________Dudek________________
Greene_________Saidi__________aankoop________aankoop
___________Simons__________Goor__________
____________________Hofs__________________
Castelen______________Kuyt____________Kalou
Als je die 2 posities achterin goed kan opvullen en Dudek en Simons haalt, hebben we toch eigenlijk wel een behoorlijk goed team? In de breedte kunnen we de selectie een beetje aanvullen met jeugdspelers.
Hahaha, Feyenoord kan Pavone NOOIT halen. Hij staat in de belangstelling van PSV, Sevilla, Fiorentina en nog een paar grote clubs.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
ja joh, nog een nationaliteit erbij in de selectie...
En psv wel wil je zeggen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 05:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hahaha, Feyenoord kan Pavone NOOIT halen. Hij staat in de belangstelling van PSV, Sevilla, Fiorentina en nog een paar grote clubs.
Dat doen ze wel, ze gaan er alleen slecht mee om, kijk naar v. Persie, Boutahar, Loovens enz.quote:
quote:Spel in de Kuip is op de wagen
Goor en Kuijt voeren namens Gullit druk op bij Feyenoord
De leiding van Feyenoord vertelt komende woensdag aan de selectie voor welke spelers in het nieuwe seizoen geen plaats meer is. Technisch directeur Mark Wotte en trainer Ruud Gullit hebben de knopen doorgehakt. Met de spelers die moeten vertrekken zullen midden volgende week individuele gesprekken worden gevoerd.
Rotterdam - Daarmee heeft de eerste forse ingreep plaats en het zal zeker niet de laatste zijn. Het spel bij Feyenoord is op de wagen. Bestuursleden (Van den Herik), spelers (Kuijt, Goor) speculeren over hun toekomst, Mark Wotte voert serieuze gesprekken met Wim Jansen en op de achtergrond probeert Ruud Gullit echte versterkingen naar Rotterdam-Zuid te lokken.
In een alles omvattende operatie moet het roer drastisch om. De vraag is of daarbij alleen voetballers zullen sneuvelen of dat er ook nog kopstukken in de Kuip hun conclusies zullen trekken.
Voorzitter Jorien van den Herik heeft zijn eigen positie ter discussie gesteld door openlijk te twijfelen aan de manier waarop hij op dit moment leiding geeft aan de club. Hij denkt te ver van het elftal af te staan en vindt het beter als er bij Feyenoord een directie-voorzitter komt, die de dagelijkse leiding in handen krijgt. Al zullen er niet zoveel mensen zijn die zo'n rol willen bekleden als op de achtergrond Van den Herik grote invloed blijft uitoefenen.
Daar klinkt een vurig verlangen naar een "de meer" tafel ipv arena. Zie het positief in, over 50 jaar heb je weer een nieuwe ofzoquote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:51 schreef Suijk het volgende:
Ik heb al een Arena-tafel.![]()
Ik kan me voorstellen dat je zoiets zou kopen. Als straks jullie stadion gesloopt is, heb je toch nog een aandenken.
En PSV kan hem wel halen zeker.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 05:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hahaha, Feyenoord kan Pavone NOOIT halen. Hij staat in de belangstelling van PSV, Sevilla, Fiorentina en nog een paar grote clubs.
quote:21/5/2005 - Feyenoord neemt niet deel aan proef pasfoto registratie
(Gepost door K)
BRON: Rotterdams Dagblad
Het Rotterdams Dagblad meldt dat Feyenoord weigert deel te nemen aan de proef met seizoenkaarthouders die een pasfoto moeten inleveren voor het nieuwe seizoen, waarin de play-offs van start gaan. Als gevolg van de play-offs en de extra druk daravan op de overheid heeft de overheid pasfotoregistratie afgedwongen.
Feyenoord Netwerk
Jan Willem van Dop liet in het Rotterdams Dagblad weten dat Feyenoord voor uitstel van de play-offs was. "Feyenoord heeft een ander voorstel ingediend. Wij hebben gezegd dat de KNVB, de overheid en de clubs alles eerst eens goed op de rails moeten krijgen. Er is niet geluisterd naar de supporters, bij 24 van de 32 clubs waren de fans tegen de play-offs"
Klopt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:22 schreef snabbi het volgende:
[..]
Daar klinkt een vurig verlangen naar een "de meer" tafel ipv arena. Zie het positief in, over 50 jaar heb je weer een nieuwe ofzo
Ja. PSV heeft een naam in Zuid-Amerika. Feyenoord alleen in Ecuador.quote:
En niet te vergeten: psv is een grote clubquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja. PSV heeft een naam in Zuid-Amerika. Feyenoord alleen in Ecuador.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:29 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En niet te vergeten: psv is een grote club
Liverpool wil dan geen geld, maar bijbetalen en Dirk hebben.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:01 schreef Xante het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het geld om die 2 vacatures in te vullen als je al Simons + Dudek gekocht hebt?
Ja, want Feyenoord heeft nooit een duel om de wereldbeker gespeeld tegen Estudiantes.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja. PSV heeft een naam in Zuid-Amerika. Feyenoord alleen in Ecuador.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:29 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En niet te vergeten: psv is een grote club
Dat topoverleg is er alleen maar zodat ze een afgang bespaard blijft.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:14 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik ben benieuwd naar dat topoverleg, ik denk toch echt dat er koppen gaan rollen, de vraag is alleen "wie?".
De supporters zullen morgen i.i.g. een duidelijk signaal afgeven wat ze er van vinden!
En dat Been hem moge opvolgen!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:18 schreef Cart_man het volgende:
en dat Gullit moge volgen...want het is een fluttrainer.
Kiki Musampa als de nieuwe Blinker.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:09 schreef twi het volgende:
Van Damme naar F'noord? Misschien is Sonck wat voor jullie?
Zolang 'ie na elke wedstrijd maar door Humberto Tan wordt geinterviewdquote:
Alleen ziet een groot deel van de supporters een ex-ajacied niet zittenquote:Van Damme ziet Feyenoord wel zitten
In een reactie tegenover het blad ELF heeft Jelle van Damme laten weten zeer geinteresseerd te zijn in Feyenoord. "Feyenoord staat me wel aan. Het is een mooie club, met mooie supporters en de sfeer is daar suppergezellig. Bovendien past de stijl van Feyenoord iets beter bij me dan de Ajax-stijl." Er zijn meer clubs geinteresseerd in de verdediger, maar Feyenoord heeft zijn voorkeur.
Oja, dat was een mooie. Opeens users met van Damme in hun icon......quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:21 schreef fransie102 het volgende:
van DammeIk vergeet nooit hoe ie Feyenoord toen naaide bij die schorsing van van Hooijdonk.
dat je daar naar kijktquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:26 schreef fransie102 het volgende:
En hij stond met z'n grote bek ook nog te zingen "helemaal niets in Rotterdam" op het kampioensfeest van Ajax. Oprotten ermee
Zapte er toevallig voorbij...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:30 schreef snabbi het volgende:
[..]
dat je daar naar kijktmaar goed, geen plek voor hem hier.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:54 schreef Staanplaats het volgende:
Plek genoeg voor van Damme in Rotterdam..
..op de bodem van de Maas
Wim Jansen als adviseur.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:14 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Die zie ik dan liever als assistent van een hele goede trainer.
Leuk, dat je zegt dat de sfeer bij Feyenoord beter bij je past dan die van ajaks, maar toch motten we je niet.quote:Jelle Van Damme wil graag naar Feyenoord
Jelle van Damme staat op de nominatie op naar Feyenoord te gaan. Zelf ziet de ex-Ajacied in dienst van Southampton dat helemaal zitten. De Belg gaf een maand geleden al aan dat hij in geval van degradatie graag zou willen verkassen.
'Feyenoord staat me wel aan', zo liet hij weten tegenover Elf. 'Het is een mooie club, met mooie supporters en de sfeer is daar supergezellig. Bovendien past de sfeer van Feyenoord me beter dan de Ajax-stijl.'
Van Damme kende bij Southampton weer een seizoen van ups en downs. Zo moest hij tot twee maal toe een enkeloperatie ondergaan, een blessure die hij opdeed toen hij nog in dienst was van Ajax.
Er zijn meerdere clubs geďnteresseerd in Van Damme, wiens contract overigens nog wél drie seizoenen doorloopt. 'Maar feyenoord heeft mijn absolute voorkeur.'
en nu maar hopen dat ze niet in hun vrije tijd zitten te fokken, naih vast niet.. maar breng ze niet op ideeen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:47 schreef Erasmusch het volgende:
Verbazingwekkend dat we nog niet aan reiziger zijn gelinkt...
Paauwe deed toch niet meer mee tegen sporting? ah...vandaar!quote:'Patrick Paauwe naar Portugese topclub'
21/5/2005 21:48
Volgens het Duitse dagblad Kölner Express gaat Feyenoorder Patrick Paauwe naar een Portugese topclub. De krant schrijft dat promovendus 1. FC Köln, dit seizoen getraind door Huub Stevens, kan fluiten naar de Rotterdamse verdediger, om hij naar 'een topclub in Portugal' gaat.
Paauwe mocht zich verheugen in serieuze belangstelling van de Duitse Traditionsverein. Hij kende bij Feyenoord een uitermate vreemd seizoen. Hij begon in de Kuip als aanvoerder, maar werd slachtoffer van de dramatische serie voor de winterstop. Vervolgens raakt Paauwe zelfs buiten de selectie.
Dan moet je hem een flink fluitconcert gevenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:56 schreef Erasmusch het volgende:
Nou uhm bedanken...gewoon ff zeker weten dat ie niet meer terugkomt
mwa...dasook weer nie nodig. maar ik wil zbigniew nooit meer in het heilige shirt zien iigquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:57 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dan moet je hem een flink fluitconcert geven
Maak er gerust maar de laatste 2,5 jaar van, sinds hij linksback moest staan onder Bert is het nooit meer goed gekomen.quote:Op zondag 22 mei 2005 07:48 schreef Cart_man het volgende:
Dit jaar kwam er hij echter niet meer aan toe, wat zonde is voor hem.
Tuurlijk, voor Paauwe zeker wel. Had het over Malkowski. Voor de groep van 2002 eeuwig respect.quote:Op zondag 22 mei 2005 07:48 schreef Cart_man het volgende:
Kom op zeg, Paauwe heeft goede jaren gekend bij Feijenoord. Dit jaar kwam er hij echter niet meer aan toe, wat zonde is voor hem. Zou het schandalig vinden wanneer hij vandaag wordt weggehoond. Het respect verdient hij wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |