abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:52:48 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27100818
quote:
Feyenoord berispt Gerson Magrao

05 mei 2005, 08:58
Door: Jelmer Geerds

Feyenoord heeft Gerson Magrao een officiële waarschuwing gegeven. De Rotterdammers zijn niet tevreden met de instelling van de Braziliaan. Magrao staat in de belangstelling van verschillende buitenlandse clubs.
Het gaat daarbij voornamelijk over clubs uit België en Frankrijk, zo meldt Voetbal International. Magrao speelde dit seizoen amper in De Kuip, en lijkt te moeten wijken om nieuwe versterkingen mogelijk te maken.

Naast Magrao staan ook Jorge Acuna, Jean, Pieter Collen, Anthony Lurling, Glenn Loovens en Ferne Snoyl op te nominatie om te vertrekken uit Rotterdam.

Bron: www.voetbalprimeur.nl
Ophoeren met Magrao en Leonardo. Zonde van Snoyl weer, ze zien het niet bij Feijenoord.
A.M.A.B
  Moderator dinsdag 17 mei 2005 @ 22:53:41 #2
42184 crew  DaMart
pi_27100849
Volgens mij is de oplossing nog steeds erg simpel (en waarschijnlijk herhaal/bevestig ik hiermee wat anderen al hebben gezegd):

Driekwart van de huidige selectie proberen te verkopen (voor zover iemand ze al wil hebben, die miskopen). Van het zo gegenereerde geld kun je zeker wel een stuk of 4 a 5 echte toppers halen. Omdat je selectie kleiner is, en je minder spelers salaris hoeft te betalen, kun je per speler meer aan salaris besteden, en kun je misschien de betere spelers die nu niet willen toch overhalen om voor Feyenoord te tekenen. Bij blessures kun je dan gewoon eigen jeugd de selectie laten aanvullen.

Qua aan te trekken spelers moet gewoon in eerste instantie naar de Nederlandse competitie worden gekeken. Een speler als Kruiswijk zie ik toch wel als een potentieel goede verdediger voor de toekomst, en hij schijnt ook nog een Feyenoordhart te hebben. Die Vlaar mogen ze ook wel halen. Maar ja, de heren beleidsbepalers zullen wel weer een topper van Trinidad of San Marino op het oog hebben om de selectie te versterken verzwakken.

Daarnaast alle samenwerkingsverbanden, inclusief met Excelsior, verbreken, want dat kost geld en levert Feyenoord niks op.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:56:01 #3
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27100938
Eensch Damart!
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_27100994
Ach iedereen lijkt het te zien..alleen in het Maasgebouwen lopen ze nog met oogkleppen op.

Je zou haast denken dat ze andere belangen hebben
"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:09:55 #5
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27101424
quote:
TRIEST’, ‘FRUSTREREND’ EN ‘ONVOORSTELBAAR’

Jong Feyenoord waande zich tot twee minuten voor tijd zeker van de titel, maar gaf het kampioenschap alsnog uit handen. Die klap kwam hard aan in het Rotterdamse kamp. ´Ik had dit niet verwacht, het is ontzettend triest´, zegt vertrekkend trainer Mario Been. ´Ik ben niet in de kleedkamer geweest. Dat was op dat moment niet verstandig, want dan was ik boos geworden. Ik heb me geërgerd aan de instelling van een aantal eerste elftalspelers, en dan bedoel ik niet Malkowski en Bahia die goed speelden.´

De oefenmeester doelde vooral op Magrão, die hij wegens een gebrek aan inzet wisselde, en in mindere mate Leonardo. Been: ´Ik ben ook trots op veel jongens. Ik kom daarom morgen met mijn eindconclusie. Ik had echt niet verwacht dat we het nog weg zouden geven. Het grootste gedeelte van de jongens wilde er alles aan doen en we leken het ook te halen. Dat we het uiteindelijk niet haalden, is ontzettend triest. Ik had het die gasten echt gegund. Tweede plaatsen tellen niet. Of het een stille tocht terug wordt naar huis? Als het mij ligt wel ja.´

Joep van den Ouweland, die eveneens vertrekt, zat stuk na de nederlaag. ´Het is onvoorstelbaar en frustrerend´, sprak hij. ´Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik heb een goede tijd gehad bij Feyenoord. Het is alleen zó jammer dat je dat niet met een prijs kunt afsluiten. We hebben er alles aan gedaan en het had fantastisch geweest. Het is echter een enorme domper geworden. Ik zal hier nog wel even ziek van zijn.´
Fantastisch weer.
A.M.A.B
pi_27101916
Voor de supporters van Feyenoord blijft Dirk Kuijt nog een jaar bij Feyenoord. De adoratie van het legioen houdt de topscorer van Nederland in de meest teleurstellende fase van dit seizoen op de been. ,,Zaterdag kreeg ik op de training een beker uitgereikt, omdat de supporters mij tot speler van het jaar hadden gekozen. Prachtig. Voor die mensen geef ik Feyenoord nog niet op,'' zei Kuijt na de tiende nederlaag van dit seizoen.

In Eindhoven, waar Feyenoord met 4-2 opnieuw hard onderuit ging, kon de Katwijker zijn ergernissen andermaal niet verbloemen. Kuijt had recht van spreken, want hij stak met kop en schouders boven de rest van de Feyenoorders uit. In z'n eentje zette hij een topprestatie neer, maar het elftal kon hem nauwelijks volgen.

Was hij wielrenner geweest, dan had Kuijt zondagmiddag op weg naar de top van de Alpe d'Huez zijn eigen ploeg al bij het eerste colletje gelost en zou hij onderweg de concurrentie aan flarden hebben gereden. Kuijt is echter profvoetballer en blijft afhankelijk van het team. Maar trainer Ruud Gullit was de individuele prestatie van zijn spits niet ontgaan. ,,Kuijt was het toonbeeld van inzet, het voorbeeld voor alle anderen,'' sprak Gullit met bewondering.

Het huidige Feyenoord parasiteert op de kwaliteiten van Kuijt en daarom is het maar goed dat de spits zondag na de laatste wedstrijd tegen ADO Den Haag uit zijn lijden wordt verlost. Dirk Kuijt pakt dan zijn voetbalschoenen en meldt zich zo snel als hij kan in zijn achtertuin bij de selectie van het Nederlands elftal, waar hij wél wordt gestimuleerd door het spel van andere spelers.

Want met een groot deel van de Feyenoord-selectie is de aanvaller klaar. De zwakke schakels remmen hem in zijn ontwikkeling en leggen de club beperkingen op bij alle pogingen om weer aansluiting te vinden bij Psv en ajax.

Kuijt: ,,Ik heb na Heerenveen aangegeven wat er moet gebeuren. Zo kunnen we niet verder. Na die wedstrijd heb ik een paar weken met knallende koppijn rondgelopen. Ik heb heel veel nagedacht en heb het nu voor mijzelf afgesloten. Ik ga straks lekker naar het Nederlands elftal, maar ik realiseer me dat er bij Feyenoord nog veel moet veranderen.''

En anders is hij weg? Kuijt: ,,Ik geef de club niet zomaar op. Maar alleen vanwege de fans, hè. Ik maak me gewoon zorgen. Ook omdat ik me afvraag of nieuwe spelers hier nog wel willen spelen. Ik wil zo verschrikkelijk graag kampioen worden. Ik heb eerder aangegeven dat er een schoonmaak moet plaats hebben. Voor een aantal mensen is geen plek meer. Alleen moet je dan wel kwaliteit kunnen aantrekken.''

Kuijt vindt de aanstaande komst van Wim Jansen een versterking voor de hele club. ,,Op elk gebied moet het bij Feyenoord verbeteren. Het gaat niet alleen om de spelersgroep. Het probleem zit in de structuur van de club. Echt, daar zit het hele probleem! En ik doel daarbij ook niet op Wotte. Als ik dit aansnij, betekent het niet dat hij er een rotzooi van heeft gemaakt. Binnen heel Feyenoord hebben mensen tekortkomingen. Als je die kunt versterken, is dat alleen maar goed. En dus is de komst van Wim Jansen een verbetering voor heel Feyenoord.''

Bron: FR-Fans.nl
pi_27102082
Kuijt zou gek zijn, maar voor jullie is het alleen maar mooi!
That's all folks!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:35:13 #8
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_27102349
Wat is het ook een topgozer!

Dirkie Kuyt ole ole. .
The Most Incredible, Baby
pi_27102464
Wat is ie toch stom.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:55:11 #10
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27103092
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:38 schreef cultheld het volgende:
Wat is ie toch stom.
Wat ben jij toch debiel.
A.M.A.B
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:01:08 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27103313
3-2 was het vanavond he?
speciaal voor Luni
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:02:18 #12
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27103353
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:01 schreef golfer het volgende:
3-2 was het vanavond he?
speciaal voor Luni
A.M.A.B
  woensdag 18 mei 2005 @ 00:03:29 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27103395
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:02 schreef Cart_man het volgende:

Laat je maat dan even wegblijven met zijn verzinseltjes uit het Ajax-topic?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_27103397
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:55 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Wat ben jij toch debiel.
Aldus de wereldkampioen "under cover" baksteen-werpen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27104459
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Laat je maat dan even wegblijven met zijn verzinseltjes uit het Ajax-topic?
Gelukkig reageren alle neuzen hier met waarheid.... (verkapte tvp)
pi_27104491
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Aldus de wereldkampioen "under cover" baksteen-werpen.
Zo! daar heeft ie niet van terug

Waarom zou Snoyl wegmogen? Wie bepaalt dat? Zijn die gasten zelf wel eens bij FCDB-Feyenoord geweest?
pi_27104622
quote:
En anders is hij weg? Kuijt: ,,Ik geef de club niet zomaar op. Maar alleen vanwege de fans, hè. Ik maak me gewoon zorgen. Ook omdat ik me afvraag of nieuwe spelers hier nog wel willen spelen. Ik wil zo verschrikkelijk graag kampioen worden. Ik heb eerder aangegeven dat er een schoonmaak moet plaats hebben. Voor een aantal mensen is geen plek meer. Alleen moet je dan wel kwaliteit kunnen aantrekken.''

Kuijt vindt de aanstaande komst van Wim Jansen een versterking voor de hele club. ,,Op elk gebied moet het bij Feyenoord verbeteren. Het gaat niet alleen om de spelersgroep. Het probleem zit in de structuur van de club. Echt, daar zit het hele probleem! En ik doel daarbij ook niet op Wotte. Als ik dit aansnij, betekent het niet dat hij er een rotzooi van heeft gemaakt. Binnen heel Feyenoord hebben mensen tekortkomingen. Als je die kunt versterken, is dat alleen maar goed. En dus is de komst van Wim Jansen een verbetering voor heel Feyenoord.''
benieuwd of hier nog een reactie op komt, vuile was hou je binnen blabla. Lijkt me niet verstandig voor Gullit/Wotte/Jorien om nu kritiek te gaan leveren op Kuijt
  woensdag 18 mei 2005 @ 01:20:58 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27105011
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 00:57 schreef Erasmusch het volgende:

benieuwd of hier nog een reactie op komt, vuile was hou je binnen blabla. Lijkt me niet verstandig voor Gullit/Wotte/Jorien om nu kritiek te gaan leveren op Kuijt
En ik had, terwijl Kuijt heel misschien wel gelijk had met zijn opmerking, een plaatsvervangend gevoel van schaamte toen ik het las en dacht: Dirkie je bent bezig nu al afscheid te nemen en speelt in op een breuk, want een echt sterk bestuur of technische leiding pikt zo'n opmerking niet van een speler.
Poef.....gone! ©golfer
pi_27105266
Ach, als er was gewonnen ipv verloren, dan had je dit nooit gehoord.
Alles van de club naar 'beneden schrijven' is ook overdreven.

Neemt niet weg dat er iets moet veranderen. Wedstrijden win je op het veld (oa door instelling), heeft verder weinig met de structuur van de club te maken.
pi_27108735
Zoals Maarten Wijffels in het AD al zegt: óf Gullit betere spelers geven, of een nieuwe trainer die je spelers beter maakt en een collectief smeed.
pi_27109066
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:20 schreef golfer het volgende:

[..]

En ik had, terwijl Kuijt heel misschien wel gelijk had met zijn opmerking, een plaatsvervangend gevoel van schaamte toen ik het las en dacht: Dirkie je bent bezig nu al afscheid te nemen en speelt in op een breuk, want een echt sterk bestuur of technische leiding pikt zo'n opmerking niet van een speler.
Hoezo 'heel misschien gelijk'? Als ie weg had gewild had ie ook niet 2 mnd geleden bijgetekend. Beetje druk opvoeren is niks mis mee.
  Moderator woensdag 18 mei 2005 @ 10:32:33 #22
42184 crew  DaMart
pi_27109455
quote:
18-05-2005: 'Liverpool stuurt aan op ruil Kuijt - Dudek'
[Bron: FR-Fans.nl]

De Engelse krant The Guardian meldt dat Liverpool zich bij Feyenoord heeft gemeld voor Dirk Kuijt. Eerder klopten de Engelsen ook al aan, maar toen schrok de club van de gevraagde transfersom. Nu lijkt de finalist van de Champions League alles op alles te zetten om de Katwijker naar Anfield Road te halen. De krant meldt ook dat de transfer afhangt van het feit of Jurek Dudek een terugkeer naar de De Kuip ziet zitten. De Poolse doelman zou ook in de deal worden beklonken.
De beste spits ruilen voor de 80e doelman in de selectie? Lijkt me nou niet echt handig, al zou ik wel liever Dudek dan Babos zien keepen.
pi_27109475
quote:
18-05-2005: 'Liverpool stuurt aan op ruil Kuijt - Dudek'
[Bron: FR-Fans.nl]

De Engelse krant The Guardian meldt dat Liverpool zich bij Feyenoord heeft gemeld voor Dirk Kuijt. Eerder klopten de Engelsen ook al aan, maar toen schrok de club van de gevraagde transfersom. Nu lijkt de finalist van de Champions League alles op alles te zetten om de Katwijker naar Anfield Road te halen. De krant meldt ook dat de transfer afhangt van het feit of Jurek Dudek een terugkeer naar de De Kuip ziet zitten. De Poolse doelman zou ook in de deal worden beklonken.
precies wat we nodig hebben

in de Volkskrant gister: Wie kocht de Sherif?
pi_27109826
Darkraver .
slettebak [@] gmail.com
pi_27111067
quote:

[..]

Klopt. Niemand is groter dan de club, ook Kuijt niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:19:36 #26
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27112609
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:46 schreef JaWi het volgende:
Darkraver .
Komt ie dan he.
A.M.A.B
pi_27112632
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:19 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Komt ie dan he.
Alweer een tussenjaar .
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:22:03 #28
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27112680
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:20 schreef JaWi het volgende:

[..]

Alweer een tussenjaar .
FEIJENOORD!!!!
A.M.A.B
pi_27112705
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:23 schreef Luni het volgende:
Voor de supporters van Feyenoord blijft Dirk Kuijt nog een jaar bij Feyenoord. De adoratie van het legioen houdt de topscorer van Nederland in de meest teleurstellende fase van dit seizoen op de been. ,,Zaterdag kreeg ik op de training een beker uitgereikt, omdat de supporters mij tot speler van het jaar hadden gekozen. Prachtig. Voor die mensen geef ik Feyenoord nog niet op,'' zei Kuijt na de tiende nederlaag van dit seizoen.
Geloof je het zelf?
pi_27112802
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:22 schreef Cart_man het volgende:

[..]

FEIJENOORD!!!!
Nooit van gehoord .
slettebak [@] gmail.com
pi_27115262
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:09 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Fantastisch weer.
pi_27116848
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:22 schreef Cart_man het volgende:

[..]

FEIJENOORD!!!!
Dat is zowat synoniem voor tussenjaar
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:46:12 #33
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_27117143
Feyenoord stopt hopelijk per direct de onderhandelingen met simons. Wat een achterlijke zakkenvuller is dat zeg. En feyenoord maakt zich belachelijk door met hem te onderhandelen terwijl hij nogal denigrerend is over feyenoord, een belachelijk salaris vraagt en totaal geen indruk maakt respect te hebben voor deze club.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_27117298
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef yvette1982 het volgende:
Feyenoord stopt hopelijk per direct de onderhandelingen met simons. Wat een achterlijke zakkenvuller is dat zeg. En feyenoord maakt zich belachelijk door met hem te onderhandelen terwijl hij nogal denigrerend is over feyenoord, een belachelijk salaris vraagt en totaal geen indruk maakt respect te hebben voor deze club.
Hopelijk koopt Feyenoord hem niet en speelt hij vervolgens ergens anders de sterren van de hemel.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:54:57 #35
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27117383
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hopelijk koopt Feyenoord hem niet en speelt hij vervolgens ergens anders de sterren van de hemel.
Is dat vaker gebeurd dan
pi_27117517
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:54 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Is dat vaker gebeurd dan
Landzaat
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:05:06 #37
29907 Op-zicH
Ach ja, opzich
pi_27117624
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Landzaat
volgens mij heeft ajax hem ook laten lopen .
The trouble with ignorance is that it picks up confidence as it goes along.
pi_27117775
quote:

[..]

Feyenoord heeft dan ook geen sterk bestuur of technische leiding. Als Kuijt zijn mond niet open doet, doet niemand het. Ik denk dat hij nog een jaartje blijft, en dan voor een groot bedrag vertrekt.

Ik ben blij dat Feyenoord gestopt is met het verkopen van goede spelers voor bodemprijzen; Kalou en Kuijt hadden allang weg kunnen zijn.

Er moet maar weer een bezem door de selectie. En dit keer definitief.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27117956
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:05 schreef Op-zicH het volgende:

[..]

volgens mij heeft ajax hem ook laten lopen .
Feyenoord wilde hem toen echt hebben, maar vond de transfersom te hoog
pi_27118245
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:18 schreef cultheld het volgende:

Feyenoord wilde hem toen echt hebben, maar vond de transfersom te hoog
Dus namen ze Schreuder
pi_27118661
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:28 schreef rotskibo het volgende:

[..]

Dus namen ze Schreuder
Ik vind het schitterend.
pi_27119300
Hoe onhandelbaar is die Magrão feitelijk? Die knul stond in eigen land volgens mij amper als talent bekend en dan hier de grote jongen uithangen, lijkt me vreemd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:13:13 #43
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_27119701
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

dat kan.
maar wat heeft het voor zin om achter een speler aan te gaan die niet graag wil komen. HIj heeft al genoeg gezegd om hem niet meer te willen contracteren. En we moeten nu ook niet gaan doen alsof hij een zidane is.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_27122064
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:46 schreef yvette1982 het volgende:
Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen. Die Simons is zo ongeveer de beste speler uit de Belgische competitie schijnt, waarom zou ie naar Feyenoord komen als die maar 2/3e van z'n huidige salaris willen betalen? Het is logisch dat ie er in ieder geval niet op achteruit wil gaan. Daar komt nog bij dat goede spelers hun eigen salaris terugverdienen door Champions League-voetbal te halen.
pi_27122507
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:29 schreef Suijk het volgende:

[..]

Klopt. Niemand is groter dan de club, ook Kuijt niet.
Het bestuur ook niet..
pi_27122526
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen.
Je kan iemand moeilijk iets geven wat je niet hebt
pi_27122568
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Feyenoord moet eens leren dat goede spelers een goed salaris horen te krijgen. Die Simons is zo ongeveer de beste speler uit de Belgische competitie schijnt, waarom zou ie naar Feyenoord komen als die maar 2/3e van z'n huidige salaris willen betalen? Het is logisch dat ie er in ieder geval niet op achteruit wil gaan. Daar komt nog bij dat goede spelers hun eigen salaris terugverdienen door Champions League-voetbal te halen.
Kan Yvette dit keer niet echt ongelijk geven. Als ik die interviews lees met die Simons, komt hij alleen voor de poen. Alsof we godverredommem Jezus binnen halen..
pi_27122575
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je dertig salarissen uitbetaalt in plaats van zestig kom je al een heel eind hoor.
pi_27122605
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar betalen ze die salarissen van die 30 overbodige spelers van dan?
pi_27122715
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:44 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Kan Yvette dit keer niet echt ongelijk geven. Als ik die interviews lees met die Simons, komt hij alleen voor de poen. Alsof we godverredommem Jezus binnen halen..
Voor de poen ga je niet naar Feyenoord. Dan was ie al wel naar een Italiaanse/Spaanse middenmotor gegaan want daar kan hij geloof ik ook heen. Maar het is toch logisch dat je je huidige salaris wilt behouden en het liefst probeert daar nog iets meer van te maken? En ik denk dat hij zo voorzichtig is met uitspraken omdat hij de supporters van Club Brugge niet op de tenen wil trappen. Ik ken deze speler bijna niet, en ga hem niet beoordelen op 1 of 2 interviews. Niet zo snel oordelen
pi_27122793
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:46 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Waar betalen ze die salarissen van die 30 overbodige spelers van dan?
Van het geld dat ze beter in goede spelers kunnen steken
pi_27122956
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Voor de poen ga je niet naar Feyenoord. Dan was ie al wel naar een Italiaanse/Spaanse middenmotor gegaan want daar kan hij geloof ik ook heen. Maar het is toch logisch dat je je huidige salaris wilt behouden en het liefst probeert daar nog iets meer van te maken? En ik denk dat hij zo voorzichtig is met uitspraken omdat hij de supporters van Club Brugge niet op de tenen wil trappen. Ik ken deze speler bijna niet, en ga hem niet beoordelen op 1 of 2 interviews. Niet zo snel oordelen
Iets meer? 2x keer z'n huidige salaris!
't zijn inderdaad maar interviews, maar hij komt behoorlijk over als een blaaskaak, of moet ik zeggen "dikke nek"
pi_27123104
2 x z'n huidige salaris gaat Feyenoord toch niet betalen, dus als ie echt naar de Kuip komt dan blijkt het dus geen geldwolf te zijn En dan nog : van Hooijdonk was ook een beetje een geldwolf, maar die bezorgde ons wel de UEFA Cup
pi_27123133
Laten we die Simons nog ff niet vergelijken met Van Hooijdonk.
pi_27123205
Nee dat zeker niet, maar ik bedoel gewoon dat broodvoetballers niet per definitie vervelende kwallen zijn waar je niets aan hebt.
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:11:39 #56
33294 Qlimax
- original -
pi_27123317
In de strijd met PSV en Ajax heeft Feyenoord als topclub dit seizoen wéér terrein verloren. Her en der wordt het hoofd van Ruud Gullit geëist.

De clubleiding kan op twee manieren reageren. Deze trainer een paar topspelers geven. Of de ambities bijstellen en inderdaad op zoek gaan naar een nieuwe coach.

Zie het volgende beeld voor je. Ruud Gullit die zijn mobiele telefoon opneemt en de stem hoort van Arrigo Sacchi. De technisch directeur van Real Madrid wil Gullit bedanken voor de speler die mede op zijn advies nu in Madrid speelt. Gullit herinnert het zich nog goed. Hij had Thomas Gravesen maar wat graag naar de Kuip gehaald. Toen dat niet lukte, had hij vol overtuiging Sacchi getipt.

Beide mannen praten over de rol van Gravesen bij de Madrilenen. Dat hij precies de juiste speler is om het kielzog van Zidane en Raul te opereren. Eén keer iets uitleggen en zulke voetballers gaan met de materie aan de haal.

Na het telefoongesprek spoedt Gullit zich naar het trainingsveld. Daar raakt hij meteen weer in gesprek. Het was hem opgevallen dat Pascal Bosschaart bij het aannemen van een bal nooit over zijn rechterbeen wegdraait. Gek vond Gullit, die het meteen zelf even voordeed. Bosschaart meldt nu dat hij heeft geoefend. De linkspoot heeft écht zijn best gedaan, maar moet in alle eerlijkheid bekennen dat het hem gewoon niet lukt.

Met Sacchi, Gravesen en Zidane nog in zijn hoofd, luistert Gullit naar de biecht van zijn pupil. Speler en trainer kijken elkaar vragend aan. Wat nu? Niet kunnen wegdraaien over je ene been scheelt net die twee seconden die Gullit als speler en als trainer van Chelsea in wedstrijden zelf nooit verloor.

Tussen de belevingswerelden van Arrigo Sacchi en Pascal Bosschaart is Ruud Gullit dolende. Hij is zelfs hard op weg definitief te verdwalen. Het contrast is soms lastig in woorden te vatten, maar zit hem in heel veel dingen. Bij elkaar opgeteld maken ze het huwelijk tussen Feyenoord en deze trainer voorlopig tot een van de minst succesrijke in de geschiedenis.

Neem de organisatie rond Feyenoords eerste team. Bert van Marwijk zag dat in de Kuip als zíjn verantwoordelijkheid. De voorganger van Gullit droeg dat intern tot op het laatst toe uit. Gullit is een andere cultuur gewend. De gang van zaken rond het eerste team gaat in zijn ogen bijvoorbeeld óók heel rechtstreeks de voorzitter aan. Bij AC Milan stapte vroeger op gezette tijden Silvio Berlusconi de kleedkamer binnen. Daar zaten Gullit, Van Basten, Ancelotti, Baresi en alle andere sterren al te wachten. De grote baas kwam 'even' instructies geven aan de heren. Na zo'n speech ging iedereen als de brandweer tekeer.

Dat moet u bij Feyenoord ook doen voorzitter. Werkt gegarandeerd, hield Gullit Van den Herik bij de eerste tegenwind voor. Het is er welgeteld één keer van gekomen. In De Telegraaf erkende Van den Herik zaterdag de (te) grote afstand van zijn kant tot Gullit. Maar hij stelde tegelijkertijd dat zijn coach zelf ook weinig signalen gaf hem te willen spreken. ,,Ik ben toch echt elke dag op het stadion geweest'', antwoordde Gullit een dag later geprikkeld. Terwijl hij het zei dacht hij aan Ancelotti, Baresi. Aan Berlusconi.

In zijn laatste Feyenoord-jaar moest Van Marwijk bouwen aan een nieuw team. Na het vertrek van de laatste kanonnen die de UEFA-Cup wonnen, smeedde hij een collectief van jeugd en nieuwkomers. Het betrof zeker niet de beste spelers, maar zijn opvolger kon met het fundament aan de slag.

Gullit heeft echter heel andere opvattingen over het werken met een elftal. In zijn visie haalt een topclub enkel spelers die het team in één klap beter maken. Niet dat Feyenoord voetballers koopt aan wie de club nog dagelijks moet schaven. Vandaar Gullits veelvuldig bekritiseerde opmerking dat hij er in de Kuip niet is om Babos, Pardo of de onhandelbare Magrao beter te maken. Dat werk moet voordien al zijn afgerond. Kuyt of Kalou details voor het duel met een verdediger bijbrengen kan hij wel. ,,Maar Ancelotti gaat Shevchenko ook écht niet meer leren koppen.''

Noem het een akelig beperkte kijk op het ambt van trainer. Of plaats het in het kader van de omslag die Feyenoord een jaar geleden ook zelf wilde maken. Met Gullit meer topclub, was de slogan die zijn entree van een dwingende ondertoon voorzag. Gullits charisma zou Feyenoord meteen een paar grote spelers brengen. Hun aanwezigheid zou weer andere kant en klare toppers lokken. Zo werd een sneeuwbaleffect beoogd.

Nu dat scenario er volstrekt niet uitkomt, moet Gullit werken zoals Van Marwijk deed. Geduldig blijven praten. Spelers ook bij terugkerende fouten vertrouwen geven. Een houvast. Die kunst beheersen anderen gewoon beter, Gullit is de eerste die het erkent. Het blijkt bijvoorbeeld ook in Amsterdam, waar Danny Blind dezelfde voetballers anders benadert dan Ronald Koeman en het voetbal heeft teruggebracht.

Gullit en Koeman zijn hun hele leven gewend dat de pleuris uitbreekt zodra er twee keer wordt verloren. Eén, twee, hooguit drie keer iets uitleggen aan een speler moet volstaan. Blind en Van Marwijk hebben als trainer ook op heel andere niveaus gewerkt. Ze lijken daardoor meer psycholoog. Kritiek mag spelers bij een topclub niet verlammen, redeneert Gullit en daar handelt hij naar. In de lijn van zijn eigen karakter en ervaring. Wanneer je Gullit als journalist confronteert met de verwijdering van Danko Lazovic uit de selectie, zoekt hij zo voor je na bij welke training de Serviër Bart Goor een doodschop gaf. Wat is, mag zijn, denkt Gullit op zo'n moment. Hij verspilt geen energie aan het ontkennen of bagatelliseren van dingen. Wie 'top' wil zijn, moet daar maar tegen kunnen.

Bert van Marwijk werd ooit geconfronteerd met een vechtpartij in het spelershome tussen Bosvelt en Van Wonderen. Dat moet je niet in de krant zetten, was zijn eerste reactie. Hij dacht meteen aan de consequenties.

Meer dan ooit is de vraag wat Feyenoord kan en wil. Je kunt er lang en breed over praten, maar eigenlijk is het heel simpel. Of Gullit hoe dan ook toegemoetkomen met meer spelers van het kaliber Gravesen en Dirk Kuyt. Of de lat bij Pascal Bosschaart leggen en zo'n speler laten begeleiden door een andere coach. Indien voor die laatste optie wordt gekozen, moeten de beleidsbepalers van Feyenoord zich bezinnen op hun positie. Van Van den Herik tot Sjaak Troost, ze hebben willens en wetens voor 'een type' Gullit gekozen, terwijl een jaar geleden al bekend was wat voor trainer hij zou zijn.

Goed verhaal en het is ook gewoon zo....opzouten met al die buitenlanders...ik kan niet wegdraaien tyf je toch gauw op tering Bosschaart.
- 010 -
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:17:30 #57
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27123491
Gerucht: Danny Buijs tekent voor 3 jaar.
A.M.A.B
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:20:08 #58
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_27123579
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
Oh dan is het lek boven

woensdag 18 mei 2005 @ 18:24:06 #59
33294 Qlimax
- original -
pi_27123674
volgend jaar ben je gewoon Kuyt of en Kalou kwijt en word je gewoon 8ste
en lekker iedereen het accepteren...hoi hoi 3-0 verloren van RKC maar we gaan lekker naar huis na het dagje voetbal kijken met heel het gezin. Wat was het gezellig he?
Typhus zooi
- 010 -
pi_27124872
quote:
Hopelijk blijft het bij een gerucht.

[ Bericht 2% gewijzigd door fransie102 op 18-05-2005 19:04:47 ]
pi_27125091
quote:
pi_27126426
Terug op het oude nest dan. Zal wat wezen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_27126639
quote:
De verlosser van Fnoord
pi_27126699
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:48 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

De verlosser van Fnoord
Kun jij niet eens ophoeren?
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:22:32 #65
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27127777
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

en neem gelijk cultheld mee in je graf.

Niet eens zo een moeite met een eventuele terugkeer van Buijs. Tenminste iemand die er voor gaat. Hij was echter geen contractspeler bij Feijenoord vorig jaar...stond onder contract bij Excelsior, toch?
A.M.A.B
pi_27128499
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:22 schreef Cart_man het volgende:

[..]

en neem gelijk cultheld mee in je graf.

Niet eens zo een moeite met een eventuele terugkeer van Buijs. Tenminste iemand die er voor gaat. Hij was echter geen contractspeler bij Feijenoord vorig jaar...stond onder contract bij Excelsior, toch?
kheb ook nie zo veel moeite met buijs, een echte vechtersmentaliteit heeft hij.
Ik hoop wel dat hij voetballend nog iets beter wordt, want als het alleen om de mentaliteit gaat kan je beter kuijt en 10 random feyenoordsuporters neerzetten.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_27128548
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

pi_27128604
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:04 schreef fransie102 het volgende:
2 x z'n huidige salaris gaat Feyenoord toch niet betalen, dus als ie echt naar de Kuip komt dan blijkt het dus geen geldwolf te zijn En dan nog : van Hooijdonk was ook een beetje een geldwolf, maar die bezorgde ons wel de UEFA Cup
goeie oude tijd..
pi_27132858
Raar dat Been juist Malkowski een compliment maakt. Als er iemand een luie flikker is.... En de laatste wedstrijd van Joep hiero
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:37:08 #70
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27133056
Geweldig beleid hebben we toch he...
A.M.A.B
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:10:28 #71
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27134547
Danny Buijs naar Feyenoord? Dat zou een prima speler zijn. Gaat mijn held het toch nog redden

http://forum.fok.nl/topic/661920/2/50#26863655
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_27136516
Gaat Goor weg bij Feyenoord?
Door Maarten Wijffels

Feyenoord heeft Bart Goor laten weten dat het een optie in zijn huidige contract zal lichten. De Belg staat daardoor een jaar langer, tot medio 2007 op de loonlijst. De aanvoerder twijfelt echter of hij wil blijven.

,,Ik ben op dit moment niet tevreden'', legt Goor uit. ,,Vorige week vrijdag heb ik een gesprek gehad met Mark Wotte (technisch directeur). Daarin heeft hij kenbaar gemaakt dat Feyenoord me graag een jaar langer wil houden. Zelf heb ik gevonden wat ik zocht, namelijk voetbalplezier. Maar sportief is het de voorbije weken tegengevallen. De club heeft versterking nodig en heeft ook versterking beloofd. Maar de meeste spelers zijn nog niet echt met een transfer bezig, kijk maar naar Timmy Simons. Dus wacht ik nog even af. Voor het overige sluit ik niks uit. Ik kijk waar we over drie weken staan.''

Goor is na trainer Ruud Gullit en spits Dirk Kuyt de derde sleutelfiguur die zich openlijk vragen stelt over de directe toekomst en de slagkracht van Feyenoord op de transfermarkt. Kuyt riep afgelopen weekeinde na de 10de nederlaag van het seizoen wederom op tot een flinke schoonmaak in de selectie. ,,Maar het baart me zorgen dat écht goede spelers aantrekken moeilijk is'', stelde Kuyt. ,,Ik heb duidelijke gedachten na een jaar als dit. Maar ik benadruk dat ik Feyenoord nog niet heb opgegeven.''

Voor Bart Goor speelt ook dat hij zich ergert aan de mentaliteit van bepaalde ploeggenoten. Vorige week raakte hij op training nog slaags met Danko Lazovic. De Serviër reageerde toen Goor zijn ergernis botvierde op de benen van Gerson Magrao. Lazovic werd daarop uit de selectie gezet. ,,Bart heeft ons logischerwijs gevraagd hoe de selectie er na de zomer uit gaat zien'', reageert technisch directeur Mark Wotte. ,,Er zal een aantal spelers bijkomen die ons direct versterken, hebben we hem gezegd. Maar de selectie zal er niet heel anders uit gaan zien. We hopen dat hij deze contractverlenging voelt als een blijk van waardering. Wij vinden hem belangrijk.'' Voorlopig heeft Feyenoord voor volgend seizoen vijf spelers aangetrokken: Serginho Greene, Ali Boussaboun, Benjamin De Ceulaer en de doelmannen Maikel Aerts en Sherif Ekramy. De laatste wordt eerst gestald bij Excelsior, De Ceulaer bij RKC. Daartegenover staat het vertrek van de Polen Malkowski en Smolarek. Feyenoord is op zoek naar een nieuwe werkgever voor onder anderen Patrick Paauwe, Bruno Basto en Danko Lazovic.
pi_27137929
Hmm zullen we een wedje leggen wanneer we de 100 halen?
pi_27143068
FSV steunt supportersacties
[ Feyenoord Supportersvereniging ]

De Feyenoord Supportersvereniging steunt de aangekondigde actie van verschillende supportersgroeperingen rond de wedstrijd Feyenoord-ADO Den Haag van komende zondag. Met die actie willen supporters hun ongenoegen uiten over de huidige gang van zaken rond Feyenoord. Het ligt in de bedoeling om de eerste 20 minuten van deze wedstrijd voor een nagenoeg lege Kuip te laten plaats vinden. Supporters worden via oproepen op diverse websites opgeroepen om zondag pas in de 21e minuut de tribunes te betreden. Op de wedstrijdddag worden duizenden flyers uitgedeeld. De Feyenoord Supportersvereniging zet de acties kracht bij door de geplande TIFO acties te annuleren. In de Legioenzaal zal een dj in tegenstelling tot wat gebruikelijk is tot en met de 20e minuut doorgaan met draaien.

Uiteraard gaat de Feyenoord Supportersvereniging er van uit dat de acties rustig en ordelijk verlopen en dat het beledigen en kwesten van personen achterwege blijft. ‘Onvrede uiten is uitstekend maar gebeurd dat niet op een correcte manier dan kunnen de acties een averechts effect hebben’ aldus een woordvoerder van de Feyenoord Supportersvereniging.

Maandag organiseert de Feyenoord Supportersvereniging een forumavond over het technische beleid van de club. Hoewel deze datum onafhankelijk is georganiseerd van de acties sluit deze hier nu wel mooi op aan. Alle plaatsen op de forumavond zijn trouwens volgeboekt.
pi_27144516
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:51 schreef Luni het volgende:

Maandag organiseert de Feyenoord Supportersvereniging een forumavond over het technische beleid van de club. Hoewel deze datum onafhankelijk is georganiseerd van de acties sluit deze hier nu wel mooi op aan. Alle plaatsen op de forumavond zijn trouwens volgeboekt.
Maar Ruud gaat liever voetballen met de SuriProfs....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')