Bridget Jones: The Edge of ReasonJah, voornamelijk gedownload omdat ik de vorige film wel leuk vond. De film sluit strak aan op de vorige film en we zien Bridget weer lekker dozerig zijn als normaal, hoewel ze in deze film wel heeeel erg dozerig is. Damn, wat een dom wicht.
De liefde tussen haar en haar vriend komt wel aardig over. In deze film komt ze ook nog in het buitenland. Dit wel grappig om te zien. Ze is eerst op skivakantie waar wat grappige dingen gebeuren en daarna zit ze in Thailand. Daar heeft ze nog een flinke paddotrip die erg grappig was om te zien.
Voor de rest komt deze film over als een standaard romcom. De vorige wist dit niveau nog te overtreffen maar dit was echt een standaardfilm. Een 6,5 waard dus.
RayDeze gedownload door oscarwinnend acteerwerk. Biopics doen het meestal wel goed bij mij dus ik was benieuwd. De film is niet al te kort waardoor er rustig een verhaal kan worden verteld. Deze rust wordt goed gebruikt en de film wordt ook zeker niet saai. Je wordt rustig meegenomen door het leven van Ray. Zijn ups en downs komen duidelijk in beeld en je krijgt al heel snel sympathie voor deze man. Jamie Foxx laat zo duidelijk de liefde van Ray voor muziek zien. De man geniet gewoon intens. Dit komt echt heerlijk over. De muziek erbij is ook fijn om naar te luisteren. Wat een muziek en wat een stem zeg! Echt respect voor Jamie Foxx dat hij het pianowerk zelf doet. Dubbel en dwars verdiend zeg ik! Een 8,5 voor de film.
Test je filmkennis! Speel mee met
FOK! Movie Trivia en win
prijzen!