abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2005 @ 20:36:12 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27063208
Het vorige topic heette Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI

Vrij logisch dus dat dit topic de naam heeft die het heeft.

Om Yoda te quoten:

Films gezien, jij hebt. Vertellen wat je er van vond, jij moet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:42:36 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27063465
Ik vind die van Wepeel2 leuker.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:43:20 #3
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27063494
Een beetje vlak voor mij een topic openen. Zoals Yoda nooit zou zeggen, maar ik wel: tot in eeuwigheid vervloekt jij bent.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27063566
White Noise!
pi_27063596
Slipsteam/Into the Sun.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:47:53 #6
67640 SaintOfKillers
pi_27063656
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind die van Wepeel2 leuker.
Heb je de mijne al eens goed bekeken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27063800
kingdom of heaven. Hippe film!
* * * * *
  maandag 16 mei 2005 @ 20:53:02 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27063816
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Heb je de mijne al eens goed bekeken?
De rest van de posters hier blijkbaar nog niet.
pi_27063852
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

echt in tijden niet zo veel gelachen
Energy!
  maandag 16 mei 2005 @ 20:56:02 #10
67640 SaintOfKillers
pi_27063922
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:53 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

De rest van de posters hier blijkbaar nog niet.
Ze weten niet wat ze missen .
pi_27063973
  • Gisteren: National Treasure
  • Vandaag: Black Hawk Down

Jaja.. ik had eens drie dagen vrij
  • pi_27064055
    The Life Aquatic, wat een kutfilm
    pi_27064157
    assault on precint 13, hartstikke gave film een echte aanrader
    pi_27064171
    Ik ga zo reservoir dogs kijken
    Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
    Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
    nee, nooit meer in m'n leven!
      maandag 16 mei 2005 @ 21:06:40 #15
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_27064253
    Vanmiddag nog The Godfather part 3 gekeken.. alvast gehad voor me verjaardag
    Maar toch niet helemaal.
    pi_27064676
    Gisteren After the sunset gekeken, wel een aardige film
    Vandaag Be Cool gekeken, dat vond ik een drama.
      maandag 16 mei 2005 @ 21:20:17 #17
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_27064743
    SoK, de man die elke kans een dubbelzinnige opmerking te maken aangrijpt. .
    The short weekend begins with longing...
      maandag 16 mei 2005 @ 21:35:05 #18
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_27065346
    Seed of Chucky

Godallemachtig wat is deze film slecht!!! .. Misschien opzichzelf wel aardig, maar dan mag je geen kennis hebben dat er 4 andere delen voor zijn geweest.

Het hele concept is verkloot.. wat deel 1/2/3 juist zo stoer maakte. Een killer pop die bezetten door een serial killer. Wat een goodguy doll zou moeten zijn. Een pop waar 4 tot 6 jarig kinderen aan verslingerd zijn. Dat mis ik totaal hier. Deel 4 was ook al de verkeerde weg ingeslagen .. maar dit slaat alles.

Het erge is nog wel dat de schrijver van het verhaal dezelfde is als de andere delen. En tevens is de voice van Chucky ook hetzelfde.

Wat me vreselijk stoort dat het nu allemaal maar een lachfilm is geworden met wat zwaar over de top killings.

En dan dat kind van Chucky .. tering hé wie heeft dat bedacht .. die stem om van te kotsen.

Dit is echt totale ruk. En doet afbreuk op de reeks !!

2.6 / imdb 5.1
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 21:59:26 #19
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_27066277
    Ik ben bijna klaar met de IMDB-top250. In het kader van de afrondingsfase passeerden de afgelopen dagen:

The Adventures of Robin Hood (1938)
    Leuke film van Michael Curtiz. Het verhaal is natuurlijk overbekend, maar dat deert niet. De Technicolor zorgt ervoor dat het bos en de andere lokaties er prachtig uitzien. Errol Flynn, Basil Rathbone en Claude Rains zijn lekker op dreef. Eigenlijk gewoon een popcornfilm, maar dan bijna 70 jaar oud. 7+.

Bringing up baby (1938)
    Screwball comedy van Howard Hawks over een man, een vrouw en een luipaard. De cast heeft het goed naar z'n zin, met Katharine Hepburn voorop. Zij is ook meteen hét pluspunt van de film. Cary Grant heb ik wel eens beter gezien. De grappen en grollen zijn soms een beetje flauw. 7-.

Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
    Voorloper van The Sting, met George Roy Hill áchter en de bandieten Paul Newman en Robert Redford vóór de camera. Hoewel ik de opvolger nog wat beter vond, is dit ook een heerlijke film. Beide films hebben een lekker tempo, coole personages, pakkende dialogen en een boeiend verhaal. 8+.

The Night of the Hunter (1955)
    De enige film geregisseerd door Charles Laughton, die beter bekend is als de advocaat uit Witness for the Prosecution. De film flopte en Laughton besloot nooit meer te regisseren. Enorm zonde, want hij had veel talent. Het angstaanjagende sfeertje wordt van de openings- tot de slotscène goed vastgehouden en de scène op de rivier is van een adembenemende schoonheid. Het acteerwerk had wat beter gekund. 8+.

The Searchers (1956)
    Tja, John Ford. Dus John Wayne in de hoofdrol, veel heldhaftig gedoe en Indianen zijn slecht. Verder weet hij er altijd wel wat van te maken, maar de clichés vind ik toch een behoorlijk nadeel. Pluspunten zijn hier de cinematografie en de goed uitgewerkte karakters. 7.

Harvey (1950)
    De vraag blijft in hoeverre Donnie Darko hierop geïnspireerd is. Ook dit gaat over een man (James Stewart) en zijn onzichtbare vriend, die toevallig een levensgroot konijn blijkt te zijn. In plaats van tijdreizen gaat Harvey echter op de moralistische tour en dit pakt verrassend goed uit. Dit is absoluut één van de beste rollen uit Stewarts imposante carrière. Ook Josephine Hull, als gestresste moeder, en Jesse White, als overfanatieke verpleger, zijn uitstekend op dreef. 8½.

His girl friday (1940)
    Hoofdredacteur Cary Grant probeert zijn ex-vrouw, journaliste Rosalind Russell, van een nieuw huwelijk te weerhouden en verzint hiervoor aan de lopende band nieuwe trucs. Bevat enkele leuke grappen over de journalistiek, maar gaandeweg vond ik het zeer hoge tempo wat vermoeiend worden. 6½.
    Sheridana +1
    pi_27069565
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:45 schreef Knoekie het volgende:
    White Noise!
    Wat vond je ervan? Ik ga hem een dezer dagen kijken
      maandag 16 mei 2005 @ 23:37:17 #21
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_27069991
    Star Wars mini marathon gehouden, om alvast in de stemming voor morgennacht te komen

Star Wars Episode I - The Phantom Menace
    Sinds dat deze film in de bios was te zien heb ik m niet meer gezien, maar nu was dus de perfecte tijd om m weer eens te zien. En wat me gelijk opviel: kvond m nu veel minder als toen. Matig en langzaam verhaal, matig tot slechte CGI en houterig/geforceerd acteerwerk.
    Maar ja, t blijft toch Star Wars en kan daarom per definitie al nooit slecht zijn . En er zitten ook een paar goede scenes in, maar niet genoeg om de film top te maken.

IMDB Cijfer: 6,4/10
    Mijn Cijfer: 7,3/10

Star Wars Episode II - Attack Of The Clones
    Kijk, dat lijkt er al meer op.Het verhaal is beter en t is beter uitgewerkt dan bij Episode I. De effecten en stunts zijn beter en het de beste vooruitgang wordt geboekt bij het acteerwerk. Hayden Christensen is echt goed als de kwade Anakin
    Goede film dus, en Episode III moet wel heel erg tegenvallen wil ie slechter zijn dan deze

IMDB Cijfer: 7,0/10
    Mijn Cijfer: 7,7/10
    pi_27070244
    Vandaag gehuurd:

Een aparte film. Erg mooie decors en dialogen, zoals het een goeie Franse film betaamt. Maar de film komt maar met moeite op gang. Het zou volgens de hoes in de stijl van Vidocq zijn, maar daar zie je weinig van terug. De actie is mooi, maar het verhaal vliegt alle kanten op.

Houd je van mooie beelden, dan is dit een leuke film. Wil je precies weten wat er allemaal met iedereen gebeurt en een goed einde? Niet huren.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_27070511
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 23:25 schreef heinl het volgende:

[..]

Ik vond hem erg leuk, zitten echt stukken in dat je jezelf helemaal de @#$% schrikt

Helaas wel erg voorspelbaar, maar je moet ook goed opletten bij het einde anders begrijp je er niks van. Zoals ik.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 00:55:56 #24
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_27071792
    Fort Apache (John Ford, 1948): de eerste negentig minuten zijn tamelijk standaard Ford: er is een beetje humor, er zijn een paar paarden, aardig wat actie, teveel gelul, niets bijzonders. Maar dan! In het laatste half uur worden de Amerikanen zowaar neergezet als hypocriete eikels (Henry Fonda blijkt een badguy! !!) en de indianen als slachtoffers! Ik betwijfel of ik niet gewoon aan het hallucineren was, maar het maakt dit ondanks het niet erg bijzondere eerste deel zeker een kijkje waard. 7+.
    Narc (Joe Carnahan, 2002): zo'n politiefilm die ervan uitgaat dat monochroom kleurenpalet + extreem geweld = rauw en realistisch. Dat is niet echt het geval, blijkt maar weer. Toch is dit behoorlijk de moeite waard vanwege de uitstekende rol van Liotta en het toch best wel lekkere sfeertje. De tientallen plotwendingen die je in het laatste half uur op je afgevuurd krijgt zijn een beetje teveel van het goede, maar de uiteindelijke onthulling is overtuigend genoeg om dit uiteindelijk een best bevredigend filmpje te maken. 7-.
    Libeled Lady (Jack Conway, 1938): verrassend leuke screwballkomedie. De humor is enigszins spaarzaam maar wel erg leuk en de toffe cast houdt de aandacht continu vast. Natuurlijk kan Harlow nog steeds geen deuk in een pakje boter acteren, is het plot voorspelbaar als een speech van Bush en de laatste tien minuten verzuipen enigszins in gezapige monologen, maar ach. Dit is grappig, snel, (op Harlow na) prima geacteerd en gewoon erg tof. Prima Pinkstertussendoortje. 7+.
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
      dinsdag 17 mei 2005 @ 00:56:14 #25
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_27071799
    Lost Highway (1997)
    In het kort
    Maar goed ik zal ook een wat langere review geven.
    Wat een geweldige film van David Lynch is dit. De film is minstens even goed als Mullholland Dr. . Wat zeker een opluchting was nadat ik Wild at Heart laatst erg vond tegenvallen. Nu zullen er wel direct mensen zijn die denken dat ik een onwijze snob ben en hem alleen maar goed vind omdat ik er geen reet van begreep. Nou dat is hun goed recht. Als je de film de eerste keer zonder enige voorkennis bekijkt (wat je eigenlijk moet doen bij elke film) is er echt niet veel touw aan vast te knoppen. De manier waarop Lynch speelt met de gehele realiteit is echt superieur. Dit gecombineerd met af en toe opeens hele snelle schokkende flitsen, geeft de film het gevoel dat er elk moment er van alles kan gebeuren. Maar dat is ook de bedoeling bij een Lynch film.
    Een Lynch film proberen te begrijpen terwijl je hem kijkt, is als een nachtmerrie te proberen te begrijpen in je slaap. Maar zoals je een nachtmerrie als je wakker bent kan analyseren op zijn symboliek en betekenis, zo kan deze film ook uit deze film proberen te begrijpen. En gelukkig heb ik een hele goede site gevonden die heel veel uitlegt. Zodat ik de film beter begrijp de volgende keer dat ik hem zie. Al is een Lynch film nooit 100% begrijpen, mede doordat de man dat zelf niet wil, net zoals een nachtmerrie niet 100% te begrijpen is. Je kan de symboliek en betekenis ervan analyseren, maar echt begrijpen is bijna onmogelijk.
    Maar behalve dat alles is Lynch is natuurlijk ook nog eens een geweldige regisseur. De man weet precies hoe hij spanning moet opbouwen. Gebruikt precies de juiste shots en camaraposities op het goede moment. David Lynch is dan imho de master of suspense van de afgelopen decennia. Het enige wat nog enger en spannender dan een Lynch film is..(je raad het al) een nachtmerrie.
    Maar Lynch had de film natuurlijk niet kunnen maken zonder hulp van een fantastische Bill Pullman, een zeer goed acterende Patricia Arquette, een overtuigende Balthazar Getty, een enge Robert Blake en een geweldige Robert Loggia.
    Vergeet ik bijna te zeggen dat er ook nog een geweldige soundtrack onder zit. De openingscredits met de rit over de snelweg met daaronder David Bowie's Ï'm Deranged zet meteen de toon voor de hele film.
    cijfer: 10
    pi_27071937
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 21:04 schreef elixer het volgende:
    Ik ga zo reservoir dogs kijken
    Toffe film. En dat voor maar 2,99 en een Veronica-gids
    Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
    Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
    nee, nooit meer in m'n leven!
    pi_27074103
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 23:25 schreef heinl het volgende:

[..]

zou ik niet doen, ik kan hem niemand aanbevelen
    pi_27074104
    Nightmare On Elm Street 1 tm. 4 wel leuk om de avond mee door te komen
      dinsdag 17 mei 2005 @ 08:59:50 #29
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_27074734
    'Something's Gotta Give"

Lag al een tijdje in de kast maar ik kon me er niet toe zetten om 'm ook daadwerkelijk in de dvd-speler te stoppen... Maar... ik vond 'm boven verwachting vermakelijk! die jankscene van Diane Keaton :-).

Ook al is het plot natuurlijk allesbehalve onvoorspelbaar, het is gewoon twee uur lang ongecompliceerd vermaak, ideaal voor een regenachtige zondagmiddag.

Conclusie:... niet hoogstaand, gewoon leuk!
      dinsdag 17 mei 2005 @ 09:40:12 #30
    18008 hornage
    FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
    pi_27075374
    Closer
    Ik had deze film gedownload omdat het acteerwerk wat oscar nominaties had gekregen. Ik verwachte alleen een nogal flauwe romantische film waarin een vierkantsrelatie werd uitgediept. Tot op zekere hoogte gebeurt dit ook wel alleen het verhaal zit zo sterk in elkaar en de karakters zijn zo gaaf! Vooral Clive Owen zet echt een geweldig persoon neer. Mijn favoriete stuk is als hij ff los gaat tegen Julia Roberts. Geweldig acteerwerk!
    De film is voornamelijk een dialoogfilm waarin veel wordt gepraat met af en toe geen muziek maar dat zorgt juist voor een goede sfeer. Sommige shots van de acteurs zijn heel ouderwets opgenomen. Groot shot waarin bijna schokkerig opeens ingezoomd wordt op de acteur. Natalie Portman is trouwens erg fijn om te zien en het begin deed me zeker denken aan Eternal Sunshine Of The Spotless Mind.
    Bij elkaar dus zeker een meevallende film die echt geniale momenten heeft. Een 7,5.

National Treasure
    Deze film had ik opzettelijk niet gedownload omdat ik hem echt niet wou zien. De arrogantie van Jerry Bruckheimer straalt er gewoon van af. Mijn huisgenoten hadden echter eerder de tv bemachtigd dan ik en ik had geen zin om op mijn kamer een film te kijken dus ik heb dit over me heen laten komen. Je moet niet nadenken bij deze dingen maar ik kon het niet helpen. Echt wat een plotholes heeft deze film! Wat een onwaarschijnlijkheden. Ik had echt het gevoel dat de filmmakers hun publiek niet serieus namen. Het zag er uiteraard allemaal wel grappig uit maar de film is echt een slecht samenraapsel van Mission Impossible, Tomb Raider, The Mummy en Indiana Jones. Nah, misschien leuk als ik niet meer na kan denken maar nu niet dus. Een 4.
    Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
    pi_27075554
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 21:00 schreef Woffel het volgende:
    The Life Aquatic, wat een kutfilm
    Neeeee. Wes Anderson rulez!
      dinsdag 17 mei 2005 @ 10:21:03 #32
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_27076249
    What's Up, Tiger Lily? (Woody Allen, 1966)
    Grappig debuut van Woody Allen. Hiervoor verzorgde hij de Japanse spionagefilm Kokusai himitsu keisatsu: Kagi no kagi (Key of Keys) van een nieuwe soundtrack, zodat de film niet meer over de zoektocht naar een microfilm, maar naar een recept voor eiersalade gaat. De originele Japanse film is duidelijk gemaakt om mee te liften op het succes van James Bond en door de opmerkingen van Woody Allen krijgt de film een nieuw grappig jasje zonder echt hilarisch te worden helaas. ***

Very Bad Things (Peter Berg, 1998)
    Inktzwarte komedy met onder andere Christian Slater en Cameron Diaz. Het vrijgezellenfeest in het begin was de leukste stuk van de film, maar ook als hij steeds verder over the top gaat blijft hij erg vermakelijk. Vooral Christian Slater draaft af en toe lekker door. ***
      dinsdag 17 mei 2005 @ 10:32:38 #33
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_27076503
    Le Grand Bleu

VInd het echt een heerlijke film om te zien. Het verhaal stelt weinig voor en soms wordt er best wel stom/slecht geacteerd, maar mijn god, wat een heerlijk sfeertje zit er in deze film. Dit wordt nog eens ondersteund door de mooie beelden, de prachtige muziek van Serra (want natuurlijk heb ik de version Longue gekeken), de geweldige dolfijnen en het achterliggende idee van de film.

Die Hard

Was alweer een tijdje geleden dat ik deze had gezien, maar OMG! wat blijft het toch een heerlijke actiefilm. Bruce Willis is echt heerlijk op dreef en je kunt zo lekker met hem meeleven als Cop die liever niks met al die motherfuckers te maken wil hebben, maar goed, toch maar eens even laat zien wat een keistoere vent ie wel niet is. Heer-lijk
    De film verslapt geen moment, mooi camerawerk, heerlijke actiescenes, humor op het juiste moment, goede karakterontwikkeling, alle ingredienten voor 1 van de beste actiefilms ever.

Alleen dat einde he
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 15:52:59 #34
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_27086076
    Return Of The Streetfighter

Beetje idioot dat ik met het tweede deel ben begonnen, maar goed. Op zich een vrij aardige film. Eigenlijk een typische b-film waarbij de focus puur op actie ligt, zonder verdere opsmuk. Toch zitten er wel wat aardig gefilmde scenes in (de scene op het dak in de regen bijvoorbeeld) en het verhaal kent een aantal leuke wendingen.
    Verder gewoon verstand op 0 zetten en dan heb je een onderhoudend filmpje.

6,5
    pi_27086920
    Heb van het Weekend Casshern zitten kijken vrij aparte film wat ook nog een reality check aan het einde. en flinke mix van computeranimaties en gewone film ziet er zeer gelikt uit!

denk ook maar dat ik met de IMDB score van een 6.5 mee ga

en de nacht van de wansmaak compilatie dvd met alle teasers/trailers van de films die op de nacht van de wansmaak zijn gedraaid! geweldig slechte B (eigenlijk meer Z ) filmsdie zo slecht en nep zijn dat ze gewoon grappig worden hij krijgt van mij dan ook een 7
    Wii nr: 6970 8782 3230 1449
    pi_27093653
    The Wedding date

Flauwe komedie met veeeeel cliches (natuurlijk) over een vrouw die besluit een vent in te huren om met haar naar de bruiloft van haar zus te gaan omdat ze te bang is om alleen bij haar ex aan te komen. Niet leuk uitgewerkte film, Debra Messing probeert geen "Grace" te spelen, maar dat probeert ze volgens mij zo hard dat het slecht acteren wordt. Wel vermakelijk als je je verveeld.
    And you know I might
    Have just flown too far from the floor this time
    Cause they calling me by my name..
    pi_27094083
    Monster in law

girlie film met J Lo & jane fonda, bracht het 1e weekend in USA een hele hoop $ op.
    Hij is in NL nog niet uit, heb hem zondag in the UK gezien, bios... ik maar wachten op de ned. ondertitels lol
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      dinsdag 17 mei 2005 @ 20:35:11 #38
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_27095998
    The Interpreter

Aardige thriller met af en toe wat niet altijd even geloofwaardige plotwendingen.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 22:38:17 #39
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_27100271
    The Howling (1981)
    Tjonge jonge een weerwolf film met een vleugje sex. .. Nounou ..
    Overgang van mens weerwolf is slecht .. uit het zelfde jaar is American Werewolf in London honderd keer beter. Tijdens een vrijparty transformeren beide naar een Weerwolf .. oeioeioei
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Als je een goede weerwolf film wilt zien .. ga dan An American Werewolf in London kijken.

5.5 / imdb 6.3
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 23:58:36 #40
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_27103230
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 22:38 schreef Lambiekje het volgende:
    The Howling (1981)
    Tjonge jonge een weerwolf film met een vleugje sex. .. Nounou ..
    Overgang van mens weerwolf is slecht .. uit het zelfde jaar is American Werewolf in London honderd keer beter. Tijdens een vrijparty transformeren beide naar een Weerwolf .. oeioeioei
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Als je een goede weerwolf film wilt zien .. ga dan An American Werewolf in London kijken.

5.5 / imdb 6.3
    The Howling was vroeger samen met Silver Bullet mijn favoriete weerwolf film.
    Maar ik weet niet hoe hij de tand des tijds heeft doorstaands. Heb hem hier wel op video liggen dus misschien leuk om weer eens te kijken.

An American Werewolf heeft nauturlijk ook wel een erg goede transformatie scene (hoewel de wolf zelf er niet meer dan 'wel ok' uitziet imho).
    pi_27106473
    Volle maan

Bah,twents
    Maar voor de rest wel een leuke film

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2005 07:39:43 ]
      † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 09:43:27 #42
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_27108102
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 07:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Volle maan

Bah,twents
    Maar voor de rest wel een leuke film

Twents is cool.
    Sheridana +1
      woensdag 18 mei 2005 @ 10:04:09 #43
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_27108734
    Die Hard 2

Tja, kijk je gister Die Hard, moet je vandaag natuurlijk wel het vervolg zien. Hoewel bij lange na niet zo goed, en eigenlijk wel een erge rip-off blijft het wel een heerlijke actiefilm. Leuk en best wel goed vermaak.
    The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
      woensdag 18 mei 2005 @ 10:27:46 #44
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_27109324
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 07:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    Bah,twents
    Dat was nauwelijks Twents te noemen
      woensdag 18 mei 2005 @ 10:29:32 #45
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_27109367
    Mamma Roma (Pier Paolo Pasolini, 1962)
    De tweede film van Pier Paolo Pasolini is een sterk sociaal drama. Op haast poëtische en emotionele wijze brengt Pasolini misstanden in de samenleving aan het licht, verpakt in een sterk verhaal over de haat-liefde verhouding tussen moeder en zoon. Anna Magnani zet op erg sterke wijze de emotionele en passievolle moeder neer, die haar zoon koste wat het kost wil zien slagen in de maatschappij. De film werkt toe naar een prachtige climax vol symboliek. ****

Hostage (Florent Emilio Siri, 2005)
    Erg vermakelijke actiethriller met Bruce Willis. De film ziet er stijlvol uit en wordt begeleidt door een krachtige filmscore. Het levert af en toe wel wat te veel bombarie op naar mijn smaak. De film probeert de cliches uit de weg te gaan en slaagt daar aardig in. De openingscredits zijn trouwens wel tof gedaan, hoewel ik daardoor wel even dacht dat we Sin City in de sneak kregen . ***
      woensdag 18 mei 2005 @ 12:51:06 #46
    77879 MevrouwKoRn
    Uberrammelaar
    pi_27113633
    My little eye , wat een kutfilm en kuteind
    Gependeld
    3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
    april 2009 en het word een jongen
      woensdag 18 mei 2005 @ 13:07:42 #47
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_27114210
    Gister kwam mijn vriendin thuis met Gangs of New York (Martin Scorcese, 2002), die ze in de middagpauze had gekocht.
    10 Oscarnomaties, dat zal toch wel niet echt slecht zijn, zou je denken.

Dus wij kijken, maar helaas: het verhaal boeide niet, de personages spraken niet aan, en de enscenering en choreografie waren te nep om meeslepend te zijn.
    Na drie kwartier uitgezet en de dvd op eBay geknald.

Jammer maar helaas. BOMB.
    pi_27114462
    Psycho

Onverslijtbare klassieker.
    Een film waar de tijd absoluut geen grip op heeft gekregen, waardoor deze film nog even beklemmend is als 'ie toen moet zijn geweest.

Woyzeck

Moelijke film.
    Kinski levert een van de meest indrukwekkende acteerprestaties die ik gezien heb.
    Maar de film zelf vond ik bij vlagen ronduit vervelend; het is te duidelijk dat dit een theater verfilming is die te trouw is gebleven aan het origineel. De dialogen zijn daardoor te zwaar, het op zich interessante gegevens wordt te traag en voorspelbaar uitgewerkt, waardoor ik bij vlagen moeite had de aandacht erbij te houden.

De minste Herzog die ik tot nu toe gezien heb.
      woensdag 18 mei 2005 @ 15:07:59 #49
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_27117682
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 10:29 schreef Gorro het volgende:

Hostage (Florent Emilio Siri, 2005)
    . De openingscredits zijn trouwens wel tof gedaan, hoewel ik daardoor wel even dacht dat we Sin City in de sneak kregen . ***
    wij dachten precies t zelfde toen we m in de sneak zagen

Afgelopen nacht gezien in de nachtvoorstelling in Kinepolis Brussel:
    Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith
    Het slotstuk in de Star Wars saga, en wat voor 1. Om deze film te beschrijven heb je maar 1 kort woord nodig: BRILJANT!!!. Wat een superfilm!! Hij overtrof echt al mijn (en die van alle andere bezoekers) verwachtingen. De effecten zijn er, in tegenstelling tot Ep. I en II, super mooi uit en je ziet t er tenminste niet aan af dat t nep is. Het niveau van het acteren, de actie scenes en het tempo zijn uitermate hoog. De film verveelt werkelijk geen moment. Zelfs de drama scenes zijn geweldig, waarbij je toch regelmatig bijna met de tranen in de ogen zit . De score is prachtig, de montage geweldig. En weer steelt Hayden Christensen de show, een geweldige perfomance die hij neerzet.
    Na Episode I en II had ik niet veel vertrouwen meer in deel III, maar de trailers deden me positief stemmen en die stemming is na t zien van de film alleen maar beter geworden. Hierbij vergeleken zijn Ep. I en II gedegradeerd tot matige B-films . En Sin City moet toch wel heeeeel erg goed zijn, wil ie RotS verdringen als beste film van t jaar... Nu al...
    Een waardig, nee geweldig slotstuk op de ultieme saga
    Vanavond weer

IMDB Cijfer: 8,0/10
    Mijn Cijfer: 9,7/10
      woensdag 18 mei 2005 @ 15:46:28 #50
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_27118776
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 15:07 schreef Timo20 het volgende:

De effecten zijn er, in tegenstelling tot Ep. I en II, super mooi uit en je ziet t er tenminste niet aan af dat t nep is.
    Jaaaaaaah. Eindelijk.
    Nu begin ik toch wel benieuwd te worden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')