abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27071937
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:04 schreef elixer het volgende:
Ik ga zo reservoir dogs kijken
Toffe film. En dat voor maar 2,99 en een Veronica-gids
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_27074103
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:25 schreef heinl het volgende:

[..]

Wat vond je ervan? Ik ga hem een dezer dagen kijken
zou ik niet doen, ik kan hem niemand aanbevelen
pi_27074104
Nightmare On Elm Street 1 tm. 4 wel leuk om de avond mee door te komen
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:59:50 #29
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_27074734
'Something's Gotta Give"

Lag al een tijdje in de kast maar ik kon me er niet toe zetten om 'm ook daadwerkelijk in de dvd-speler te stoppen... Maar... ik vond 'm boven verwachting vermakelijk! die jankscene van Diane Keaton :-).

Ook al is het plot natuurlijk allesbehalve onvoorspelbaar, het is gewoon twee uur lang ongecompliceerd vermaak, ideaal voor een regenachtige zondagmiddag.

Conclusie:... niet hoogstaand, gewoon leuk!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:40:12 #30
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27075374
Closer
Ik had deze film gedownload omdat het acteerwerk wat oscar nominaties had gekregen. Ik verwachte alleen een nogal flauwe romantische film waarin een vierkantsrelatie werd uitgediept. Tot op zekere hoogte gebeurt dit ook wel alleen het verhaal zit zo sterk in elkaar en de karakters zijn zo gaaf! Vooral Clive Owen zet echt een geweldig persoon neer. Mijn favoriete stuk is als hij ff los gaat tegen Julia Roberts. Geweldig acteerwerk!
De film is voornamelijk een dialoogfilm waarin veel wordt gepraat met af en toe geen muziek maar dat zorgt juist voor een goede sfeer. Sommige shots van de acteurs zijn heel ouderwets opgenomen. Groot shot waarin bijna schokkerig opeens ingezoomd wordt op de acteur. Natalie Portman is trouwens erg fijn om te zien en het begin deed me zeker denken aan Eternal Sunshine Of The Spotless Mind.
Bij elkaar dus zeker een meevallende film die echt geniale momenten heeft. Een 7,5.

National Treasure
Deze film had ik opzettelijk niet gedownload omdat ik hem echt niet wou zien. De arrogantie van Jerry Bruckheimer straalt er gewoon van af. Mijn huisgenoten hadden echter eerder de tv bemachtigd dan ik en ik had geen zin om op mijn kamer een film te kijken dus ik heb dit over me heen laten komen. Je moet niet nadenken bij deze dingen maar ik kon het niet helpen. Echt wat een plotholes heeft deze film! Wat een onwaarschijnlijkheden. Ik had echt het gevoel dat de filmmakers hun publiek niet serieus namen. Het zag er uiteraard allemaal wel grappig uit maar de film is echt een slecht samenraapsel van Mission Impossible, Tomb Raider, The Mummy en Indiana Jones. Nah, misschien leuk als ik niet meer na kan denken maar nu niet dus. Een 4.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_27075554
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:00 schreef Woffel het volgende:
The Life Aquatic, wat een kutfilm
Neeeee. Wes Anderson rulez!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:21:03 #32
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27076249
What's Up, Tiger Lily? (Woody Allen, 1966)
Grappig debuut van Woody Allen. Hiervoor verzorgde hij de Japanse spionagefilm Kokusai himitsu keisatsu: Kagi no kagi (Key of Keys) van een nieuwe soundtrack, zodat de film niet meer over de zoektocht naar een microfilm, maar naar een recept voor eiersalade gaat. De originele Japanse film is duidelijk gemaakt om mee te liften op het succes van James Bond en door de opmerkingen van Woody Allen krijgt de film een nieuw grappig jasje zonder echt hilarisch te worden helaas. ***

Very Bad Things (Peter Berg, 1998)
Inktzwarte komedy met onder andere Christian Slater en Cameron Diaz. Het vrijgezellenfeest in het begin was de leukste stuk van de film, maar ook als hij steeds verder over the top gaat blijft hij erg vermakelijk. Vooral Christian Slater draaft af en toe lekker door. ***
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:32:38 #33
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27076503
Le Grand Bleu

VInd het echt een heerlijke film om te zien. Het verhaal stelt weinig voor en soms wordt er best wel stom/slecht geacteerd, maar mijn god, wat een heerlijk sfeertje zit er in deze film. Dit wordt nog eens ondersteund door de mooie beelden, de prachtige muziek van Serra (want natuurlijk heb ik de version Longue gekeken), de geweldige dolfijnen en het achterliggende idee van de film.

Die Hard

Was alweer een tijdje geleden dat ik deze had gezien, maar OMG! wat blijft het toch een heerlijke actiefilm. Bruce Willis is echt heerlijk op dreef en je kunt zo lekker met hem meeleven als Cop die liever niks met al die motherfuckers te maken wil hebben, maar goed, toch maar eens even laat zien wat een keistoere vent ie wel niet is. Heer-lijk
De film verslapt geen moment, mooi camerawerk, heerlijke actiescenes, humor op het juiste moment, goede karakterontwikkeling, alle ingredienten voor 1 van de beste actiefilms ever.

Alleen dat einde he
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:52:59 #34
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27086076
Return Of The Streetfighter

Beetje idioot dat ik met het tweede deel ben begonnen, maar goed. Op zich een vrij aardige film. Eigenlijk een typische b-film waarbij de focus puur op actie ligt, zonder verdere opsmuk. Toch zitten er wel wat aardig gefilmde scenes in (de scene op het dak in de regen bijvoorbeeld) en het verhaal kent een aantal leuke wendingen.
Verder gewoon verstand op 0 zetten en dan heb je een onderhoudend filmpje.

6,5
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27086920
Heb van het Weekend Casshern zitten kijken vrij aparte film wat ook nog een reality check aan het einde. en flinke mix van computeranimaties en gewone film ziet er zeer gelikt uit!

denk ook maar dat ik met de IMDB score van een 6.5 mee ga

en de nacht van de wansmaak compilatie dvd met alle teasers/trailers van de films die op de nacht van de wansmaak zijn gedraaid! geweldig slechte B (eigenlijk meer Z ) filmsdie zo slecht en nep zijn dat ze gewoon grappig worden hij krijgt van mij dan ook een 7
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_27093653
The Wedding date

Flauwe komedie met veeeeel cliches (natuurlijk) over een vrouw die besluit een vent in te huren om met haar naar de bruiloft van haar zus te gaan omdat ze te bang is om alleen bij haar ex aan te komen. Niet leuk uitgewerkte film, Debra Messing probeert geen "Grace" te spelen, maar dat probeert ze volgens mij zo hard dat het slecht acteren wordt. Wel vermakelijk als je je verveeld.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27094083
Monster in law

girlie film met J Lo & jane fonda, bracht het 1e weekend in USA een hele hoop $ op.
Hij is in NL nog niet uit, heb hem zondag in the UK gezien, bios... ik maar wachten op de ned. ondertitels lol
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 17 mei 2005 @ 20:35:11 #38
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_27095998
The Interpreter

Aardige thriller met af en toe wat niet altijd even geloofwaardige plotwendingen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:38:17 #39
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_27100271
The Howling (1981)
Tjonge jonge een weerwolf film met een vleugje sex. .. Nounou ..
Overgang van mens weerwolf is slecht .. uit het zelfde jaar is American Werewolf in London honderd keer beter. Tijdens een vrijparty transformeren beide naar een Weerwolf .. oeioeioei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een goede weerwolf film wilt zien .. ga dan An American Werewolf in London kijken.

5.5 / imdb 6.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:58:36 #40
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27103230
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:38 schreef Lambiekje het volgende:
The Howling (1981)
Tjonge jonge een weerwolf film met een vleugje sex. .. Nounou ..
Overgang van mens weerwolf is slecht .. uit het zelfde jaar is American Werewolf in London honderd keer beter. Tijdens een vrijparty transformeren beide naar een Weerwolf .. oeioeioei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een goede weerwolf film wilt zien .. ga dan An American Werewolf in London kijken.

5.5 / imdb 6.3
The Howling was vroeger samen met Silver Bullet mijn favoriete weerwolf film.
Maar ik weet niet hoe hij de tand des tijds heeft doorstaands. Heb hem hier wel op video liggen dus misschien leuk om weer eens te kijken.

An American Werewolf heeft nauturlijk ook wel een erg goede transformatie scene (hoewel de wolf zelf er niet meer dan 'wel ok' uitziet imho).
pi_27106473
Volle maan

Bah,twents
Maar voor de rest wel een leuke film

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2005 07:39:43 ]
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 09:43:27 #42
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_27108102
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 07:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Volle maan

Bah,twents
Maar voor de rest wel een leuke film

Twents is cool.
Sheridana +1
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:04:09 #43
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27108734
Die Hard 2

Tja, kijk je gister Die Hard, moet je vandaag natuurlijk wel het vervolg zien. Hoewel bij lange na niet zo goed, en eigenlijk wel een erge rip-off blijft het wel een heerlijke actiefilm. Leuk en best wel goed vermaak.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:27:46 #44
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27109324
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 07:39 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bah,twents
Dat was nauwelijks Twents te noemen
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:29:32 #45
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27109367
Mamma Roma (Pier Paolo Pasolini, 1962)
De tweede film van Pier Paolo Pasolini is een sterk sociaal drama. Op haast poëtische en emotionele wijze brengt Pasolini misstanden in de samenleving aan het licht, verpakt in een sterk verhaal over de haat-liefde verhouding tussen moeder en zoon. Anna Magnani zet op erg sterke wijze de emotionele en passievolle moeder neer, die haar zoon koste wat het kost wil zien slagen in de maatschappij. De film werkt toe naar een prachtige climax vol symboliek. ****

Hostage (Florent Emilio Siri, 2005)
Erg vermakelijke actiethriller met Bruce Willis. De film ziet er stijlvol uit en wordt begeleidt door een krachtige filmscore. Het levert af en toe wel wat te veel bombarie op naar mijn smaak. De film probeert de cliches uit de weg te gaan en slaagt daar aardig in. De openingscredits zijn trouwens wel tof gedaan, hoewel ik daardoor wel even dacht dat we Sin City in de sneak kregen . ***
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:51:06 #46
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_27113633
My little eye , wat een kutfilm en kuteind
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:07:42 #47
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27114210
Gister kwam mijn vriendin thuis met Gangs of New York (Martin Scorcese, 2002), die ze in de middagpauze had gekocht.
10 Oscarnomaties, dat zal toch wel niet echt slecht zijn, zou je denken.

Dus wij kijken, maar helaas: het verhaal boeide niet, de personages spraken niet aan, en de enscenering en choreografie waren te nep om meeslepend te zijn.
Na drie kwartier uitgezet en de dvd op eBay geknald.

Jammer maar helaas. BOMB.
pi_27114462
Psycho

Onverslijtbare klassieker.
Een film waar de tijd absoluut geen grip op heeft gekregen, waardoor deze film nog even beklemmend is als 'ie toen moet zijn geweest.

Woyzeck

Moelijke film.
Kinski levert een van de meest indrukwekkende acteerprestaties die ik gezien heb.
Maar de film zelf vond ik bij vlagen ronduit vervelend; het is te duidelijk dat dit een theater verfilming is die te trouw is gebleven aan het origineel. De dialogen zijn daardoor te zwaar, het op zich interessante gegevens wordt te traag en voorspelbaar uitgewerkt, waardoor ik bij vlagen moeite had de aandacht erbij te houden.

De minste Herzog die ik tot nu toe gezien heb.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:07:59 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27117682
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:29 schreef Gorro het volgende:

Hostage (Florent Emilio Siri, 2005)
. De openingscredits zijn trouwens wel tof gedaan, hoewel ik daardoor wel even dacht dat we Sin City in de sneak kregen . ***
wij dachten precies t zelfde toen we m in de sneak zagen

Afgelopen nacht gezien in de nachtvoorstelling in Kinepolis Brussel:
Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith
Het slotstuk in de Star Wars saga, en wat voor 1. Om deze film te beschrijven heb je maar 1 kort woord nodig: BRILJANT!!!. Wat een superfilm!! Hij overtrof echt al mijn (en die van alle andere bezoekers) verwachtingen. De effecten zijn er, in tegenstelling tot Ep. I en II, super mooi uit en je ziet t er tenminste niet aan af dat t nep is. Het niveau van het acteren, de actie scenes en het tempo zijn uitermate hoog. De film verveelt werkelijk geen moment. Zelfs de drama scenes zijn geweldig, waarbij je toch regelmatig bijna met de tranen in de ogen zit . De score is prachtig, de montage geweldig. En weer steelt Hayden Christensen de show, een geweldige perfomance die hij neerzet.
Na Episode I en II had ik niet veel vertrouwen meer in deel III, maar de trailers deden me positief stemmen en die stemming is na t zien van de film alleen maar beter geworden. Hierbij vergeleken zijn Ep. I en II gedegradeerd tot matige B-films . En Sin City moet toch wel heeeeel erg goed zijn, wil ie RotS verdringen als beste film van t jaar... Nu al...
Een waardig, nee geweldig slotstuk op de ultieme saga
Vanavond weer

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,7/10
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:46:28 #50
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27118776
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:07 schreef Timo20 het volgende:

De effecten zijn er, in tegenstelling tot Ep. I en II, super mooi uit en je ziet t er tenminste niet aan af dat t nep is.
Jaaaaaaah. Eindelijk.
Nu begin ik toch wel benieuwd te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')