1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 | 1 (1) GLO 394 +51 2 (2) bukgeit 275 +8 3 (3) newbiedoobiedoo 249 +35 4 (4) DaisyDuke 237 +64 5 (5) ranja 168 +18 6 (6) Berkery 144 +16 7 (7) Scrutinizer 101 +14 8 (8) belsen 98 +16 (9) Captain_Redbeard 98 +18 (11) Sack_Blabbath 98 +22 11 (10) iggy_in_the_house 87 +10 12 (14) bigshadow 79 +18 13 (14) bartrid 76 +13 14 (13) lubje25 68 +5 (15) Z 68 +8 16 (12) dolle_hond 67 +3 17 (17) TheSilentEnigma 59 +15 (18) Grobbel 59 +17 19 (18) Neleos 57 +14 20 (16) timbob 53 21 (20) Gambolputty 42 +2 (26) peaceman 42 +22 23 (21) de_man_in_beige 39 24 (22) methodmich 35 +2 25 (23) RoofingBurner 31 +2 26 (24) bimmel 29 +1 27 (25) pyl 27 28 (29) Ascaroth 22 +6 29 (33) cafca 21 +14 30 (27) Doc 20 +1 (28) Neva 20 +2 32 (29) Jobbel 16 33 (31) Uzumaki_Naruto 14 +3 34 (30) Jostie 13 35 (31) thaleia 11 36 (32) UIO_AMS 10 +1 37 (34) le_knightclub_soda 6 (35) Mark 6 +1 (39) prep2fight 6 +5 40 (36) dorian_g 4 (36) Zanderrr 4 42 (37) ArmaniMania 3 (37) kikker69 3 (37) placebeau 3 (37) outtayourleague 3 (37) Litpho 3 47 (38) ve4443 2 (39) Tong80 2 +1 (39) brother52 2 +1 (--) RichardQuest 2 +2 (--) modus 2 +2 52 (39) cora4034 1 (39) zookie 1 (39) onkjoe 1 (39) thabit 1 (39) Tomek 1 (39) ceteetje 1 (39) Hansz 1 (39) SicSicSics 1 (39) know_ 1 (39) Nickthedick 1 (39) keitel 1 (39) Posdonous 1 (--) maakt_het_uit 1 +1 (--) BeRightBack 1 +1 (--) curchulain 1 +1 |
Madonna!quote:Op maandag 16 mei 2005 00:59 schreef bigshadow het volgende:
Britney spears of Madonna dacht ik
Een LP van Horslips.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:08 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Bekende foto
Als ik zeg The book of Albion waar denk je dan aan?
Toptelwerk, bukgeitquote:Op maandag 16 mei 2005 00:40 schreef bukgeit het volgende:
Stand tot en met deel 407
[ code verwijderd ]
Maar da's niet goed, want die heet The Book Of Invasionsquote:
The Libertines.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:08 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Bekende foto
Als ik zeg The book of Albion waar denk je dan aan?
De administratie even waarnemend voor Bigshadow want die heeft het al zo druk:quote:
Dank voor de goede zorgen gambolquote:Op maandag 16 mei 2005 11:36 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
De administratie even waarnemend voor Bigshadow want die heeft het al zo druk:
Grobbel +1
Je zit wel in de goede hoek, maar neenquote:Op maandag 16 mei 2005 16:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ramones of Kennedys zijn het ook niet..Misfits?
quote:Op maandag 16 mei 2005 16:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Discharge?
uhm, en de titel?quote:Op maandag 16 mei 2005 16:32 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The Exploited?
zwaar klote die band en helaas erg populair in engeland dus je kan de tv of radio niet aanzetten of oh my god komt weer voorbij fietsen.quote:Op maandag 16 mei 2005 16:42 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik kijk ondertussen naar kaiser chiefs op pinkpop..gaat ook echt helemaal nergens over..
Het is "Troops of tomorrow", de nummers UK '82, Disorder en War werden door Ice-T en Slayer gerecycled op de soundtrack van Judgment Nightquote:Op maandag 16 mei 2005 16:52 schreef ranja het volgende:
Exploited? Klassieker is Punk is dead maar dat klopt niet met TOT...
geweldige soundtrack is dat trouwens.quote:Op maandag 16 mei 2005 17:11 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het is "Troops of tomorrow", de nummers UK '82, Disorder en War werden door Ice-T en Slayer gerecycled op de soundtrack van Judgment Night
nbdbd + 1 dus
die jaquote:Op maandag 16 mei 2005 17:22 schreef bartrid het volgende:
of sick of it all?
Dat krijg je ervan als je nauwelijks online bent, dan mis je een van je favoriete albums of all time. Stond op #2 in mijn jaarlijst van 1982quote:
En heb je deze lijsten pas jaren na dato opgemaakt, of heb je 1982 ook bewust meegemaakt en toen al je favoriet gekozen? En in geval van het laatste, hoe oud was je toen ongeveer? Ik bedoel, een 10-jarige zal toch in een hele categorie een favoriet bepalen dan een baldadige puber...quote:
Heb de lijst in 1982 zelf gemaakt, als volwassen jongeman, maar we hebben het over een tijdloze plaat, een cultclassic die door menigeen tot de beste releases van dat jaar gerekend wordt. Niet Avalon, al was het maar omdat dat geen debuut was (zie de vraag)...quote:Op maandag 16 mei 2005 19:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En heb je deze lijsten pas jaren na dato opgemaakt, of heb je 1982 ook bewust meegemaakt en toen al je favoriet gekozen? En in geval van het laatste, hoe oud was je toen ongeveer? Ik bedoel, een 10-jarige zal toch in een hele categorie een favoriet bepalen dan een baldadige puber...
En volgens mijn persoonlijke database heb ik maar twee platen uit '82 in mijn bezit, verder is het een blinde gok (ik was toen 1 jaar oud) - Roxy Music met Avalon?
1983, volgens mijquote:Op maandag 16 mei 2005 20:13 schreef Grobbel het volgende:
Iets van Aztec Camera misschien? Geen idee of die uit '82 kwam, trouwens...
edit: High Land, Hard Rain, dus.
Je zit alvast in het goede land...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:13 schreef Grobbel het volgende:
Iets van Aztec Camera misschien? Geen idee of die uit '82 kwam, trouwens...
edit: High Land, Hard Rain, dus.
ff gecheckt op de CD, is uit 1983quote:Op maandag 16 mei 2005 20:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The crossing van Big country?
dan zou GLO wel weer stijgen in mijn achtingquote:Op maandag 16 mei 2005 20:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The crossing van Big country?
Dat weet ik wel zeker.quote:
Geen Altered Images, ook geen Big Countryquote:Op maandag 16 mei 2005 20:36 schreef Berkery het volgende:
Altered Images?
Dus niet goedquote:Op maandag 16 mei 2005 20:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1e van Waterboys?Ook '81 en meer Engels, natuurlijk.
Het opvallendste bandlid is in dit stukje niet genoemd...quote:The group debuted with, which offered an embryonic taste of their rapidly developing, atmospheric sound, crafted around
' s creative use of distorted guitars, tape loops, and echo boxes and anchored in
's rhythmic bass as well as an omnipresent Roland 808 drum machine.
ook wel een beetje iers eigenlijkquote:Op maandag 16 mei 2005 20:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1e van Waterboys?Ook '81 en meer Engels, natuurlijk.
Een halve bingoquote:Op maandag 16 mei 2005 20:43 schreef cafca het volgende:
Cocteau twins?
quote:Op maandag 16 mei 2005 20:55 schreef cafca het volgende:
Was dat head over heels?
Hee, is het jouw vraag of mijn vraag?quote:
omdat ik het een soort van inpikken vind.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:03 schreef Grobbel het volgende:
Garlands dan...
Maar waarom dolle_hond niet gewoon het antwoord geeft begrijp ik niet echt![]()
Garlands it isquote:Op maandag 16 mei 2005 21:03 schreef Grobbel het volgende:
Garlands dan...
Maar waarom dolle_hond niet gewoon het antwoord geeft begrijp ik niet echt![]()
Dat is wel heel nobel, d_h, maar blijkbaar was de titel toch heel moeilijk, dus je had het punt gewoon gekregen hoor.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:05 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
omdat ik het een soort van inpikken vind.
en ik vind dat ik t punt niet verdien omdat ik het niet gewoon gokte
nee hoor.quote:
jammer eigenlijk, want t is echt een sterk album.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:07 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat is wel heel nobel, d_h, maar blijkbaar was de titel toch heel moeilijk, dus je had het punt gewoon gekregen hoor.
Ik had niet anders verwacht van je. Ben iig blij dat je het met me eens bentquote:Op maandag 16 mei 2005 21:08 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
jammer eigenlijk, want t is echt een sterk album.
staat ook in de kast hier
Ik heb zojuist aardig wat schade ingehaald, zo ongeveer ook precies waar ik benieuwd naar was kwam voorbij: Kaiser Chiefs, Di-rect, Earring, Beth Hart, Roosjes en nu Bloc Party - die wel een stuk beter spelen dan toen ik ze op London Calling zag, maar die me nog steeds niet kunnen overtuigen[/sub]quote:Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Berkery het volgende:
Ik heb nog geen 10 seconden gezien van Pinkpop vandaag
he gadver alweer faithless....quote:Shut me off 'cause I go crazy with this planet in my hands
Shut me off 'cause I go crazy with this planet in my hands
Met een zangerquote:Op maandag 16 mei 2005 21:31 schreef bartrid het volgende:
welk nummer van welke band?
[..]
he gadver alweer faithless....
Het zit je vanavond niet mee hè?quote:Op maandag 16 mei 2005 21:27 schreef dolle_hond het volgende:
die argentijn van tears for fears
shit hoe heet ie nou
geen idee, maar dit is nou al de achthonderdste keer dat faithless op pinkpop speelt, kunnen ze nou geen originelere band verzinnen? Oh wacht, het is pinkpop.....quote:Op maandag 16 mei 2005 21:48 schreef GLO het volgende:
[..]
Met een zangeris Maxi Jazz met vakantie of zo?
Oh, het was maar voor 1 nummerquote:Op maandag 16 mei 2005 21:48 schreef GLO het volgende:
[..]
Met een zangeris Maxi Jazz met vakantie of zo?
Ik heb er geen problemen mee. De verrassing (Lowlands 1998, Drum Rhythm ook zoiets) is er wel af ja, maar ik vind ze niet vervelend. Bovendien zijn er zat mensen die ze nog nooit gezien hebben. Gun die ook 's een pretje zou ik zeggen.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef bartrid het volgende:
[..]
geen idee, maar dit is nou al de achthonderdste keer dat faithless op pinkpop speelt, kunnen ze nou geen originelere band verzinnen? Oh wacht, het is pinkpop.....
Ik vind het op zich ook best wel te pruimen, ze zetten zoals gewoonlijk een goeie show neer en het is beter dan bijvoorbeeld de kaiser chiefs maar programmeer eens wat meer risico, het begint zo voorspelbaar te worden.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:06 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee. De verrassing (Lowlands 1998, Drum Rhythm ook zoiets) is er wel af ja, maar ik vind ze niet vervelend. Bovendien zijn er zat mensen die ze nog nooit gezien hebben. Gun die ook 's een pretje zou ik zeggen.
Publiekstrekker en risico sluiten elkaar volgens mij uitquote:Op maandag 16 mei 2005 22:09 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik vind het op zich ook best wel te pruimen, ze zetten zoals gewoonlijk een goeie show neer en het is beter dan bijvoorbeeld de kaiser chiefs maar programmeer eens wat meer risico, het begint zo voorspelbaar te worden.
mee eensquote:Op maandag 16 mei 2005 22:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Publiekstrekker en risico sluiten elkaar volgens mij uit
quote:, come, come on rise - please, you become completely wet already late, come - we must away here, raus from the forest, understand you not? Where is your shoe, you him lost, when I had to show you the way who have lost? You you? I me? Or, or we us?
't Schijnt dat dit (Faithless, Prodigy en die andere, ff kwijt) alles was wat ze aan grote namen konden krijgen op dit moment. Rockin' Park schijnt als een soort Pinkpop-goedmaker bedoeld te zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 22:17 schreef bartrid het volgende:
[..]
mee eensmaar verzin dan eens een andere publiekstrekker dan alweer faithless...
Jawohl!quote:Op maandag 16 mei 2005 22:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Falco - jeanny
Curchulain +1quote:Op maandag 16 mei 2005 22:53 schreef Curchulain het volgende:
Ellen Allien?
Een schot in de roosquote:
Mooie hoezen, daar heb ik er helaas niet veel van. Gelukkig wel een paarquote:Op maandag 16 mei 2005 23:54 schreef bukgeit het volgende:
Mooie hoes, maar geen idee.
Frankie is goed en genoegquote:
He, maar de Rat Pack was legendarischquote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:06 schreef bigshadow het volgende:
He, er zijn ook trivia spelers aanwezig met een beperkte muziekkennis!
Ha!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:06 schreef bigshadow het volgende:
Beaamt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:06 schreef bigshadow het volgende:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:34 schreef GLO het volgende:
[..]
En pas nog gevraagd hier? Armand van Helden dan?
Euh... alleen een beetje van zijn laatste. Iets als New York Mix Odyssey of zo. Maar ja, of je die bedoelt...?quote:
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Euh... alleen een beetje van zijn laatste. Iets als New York Mix Odyssey of zo. Maar ja, of je die bedoelt...?
Ooh! Misschien ook een N teveel dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:49 schreef Neleos het volgende:
Ooh. Mijn anagram heeft een G teveel zie ik zojuist!
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 02:53 schreef Neleos het volgende:
[..]
Killing Puritans Jah
Hoezo NG.
Is mijn anagram zo scheel?
Ah, fijnquote:A Fijn What Ever. GLO + 1
quote:Good friendsand
of Great Britain joined forces in 1964 after seeing their similar musical tastes, forming the Originals. After finding out that there was already a group of that title, they would go through a series of name changes until finally joining up with bassist Ronnie Pudding and drummer John "Stumpy" Pepys, becoming the Thamesmen. They released two minor hit singles, "Gimme Some Money" and "Cups and Cakes," songs that established them as a unique and noticeable band.
After a tour in the United Kingdom, the group would continuously change their name until finally settling on, hiring keyboardist Denny Upham. Pudding would leave shortly afterwards to form Pudding People, and was replaced by
. With this lineup, the band recorded "Listen to the Flower People," which would be released on the 1967 single
Sings "Listen to the Flower People" and Other Favorites. A surprise hit, the single went gold in the United Kingdom and the band toured worldwide, although their following LP, We Are All Flower People, was rather unsuccessful. After Upham was fired and replaced with Ross MacLochness, the group released Matchstick Men (1968) and Silent but Deadly (1969), their first live album.
quote:The band's "success" came to a halt when Pepys died in a bizarre gardening accident in 1969. He was replaced with Eric "Stumpy Joe" Childs, and this lineup would release Brainhammer (1970), Nerve Damage (1971), and Blood to Let (1972).
Intravenus de Milo, which was the group's seventh record and released in 1974, is still known to be the first album to ever reach the status of bronze, which a band can only attain if one million copies of an album are returned. Childs choked to death on an unknown offender's vomit that same year, and was replaced with Peter James Bond for the 1975 release The Sun Never Sweats.
A tour would follow, inspiring their second live album, Jap Habit. Shortly afterwards, MacLochness and manager Glynn Hampton left the band to pursue their own interests. They were replaced with keyboardist Viv Savage and manager Ian Faith, who would both take part in the minor hit LP Bent for the Rent.
Trouble began when the group sued their record label, Megaphone, for back royalties, but the label counter-sued, claiming they had a "lack of talent." The band reluctantly stayed with this label until 1977, when their latest release, Rock and Roll Creation, became a surprise hit in the United States due to the hit single "Nice n' Stinky." They quickly signed with Polymer Records and began to record their new album, but were halted when Bond spontaneously combusted on-stage.
He was immediately replaced with drummer Mick Shrimpton, and the group released Shark Sandwich in 1980, which contained the hit "Sex Farm." Shark Sandwich was followed by a European tour, but demand for the band's U.S. appearance grew so large that they decided to tour America in support of their 1982 album, Smell the Glove.
Die komen uit Den Haag, niet uit Great Britain...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:03 schreef Neleos het volgende:
Wel een bekend verhaal,
helaas kan ik niks naders bedenken dan The Golden Earring![]()
Daarom. 3 N' en waar er 1 moeten staan. Groot-Brittun ipv Den haag.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:07 schreef GLO het volgende:
[..]
Die komen uit Den Haag, niet uit Great Britain...
Maar dat het een bekend verhaal is, is zeker
OK, slaap lekker, fijn dromen van de letter Nquote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:12 schreef Neleos het volgende:
[..]
Daarom. 3 N' en waar er 1 moeten staan. Groot-Brittun ipv Den haag.![]()
Ik moet slapen.
Misschien weten BigShadow of Ascaroth nog een antwoord te verzinnen, maar ik niet meer.
Truste.![]()
![]()
Dan ga ik intussen ook Klaas Vaak een handje geven...quote:’s 1982 tour got off to a bad start when some of their biggest gigs were canceled, and they were forced to play in much smaller arenas. Smell the Glove's release would also be postponed after the public expressed disdain for its sexually explicit cover. (When the album was finally shipped, both sides of the cover were solid black, a decision made by Faith rather than the band members.) U.S. appeal continued to decrease, and the band grew further apart due to
' and
's opposing ideas.
A mistake in prop sizing would prompt the group to fire Faith and replace him with’ mistress, Jeanine Pettibone. Shortly afterward,
momentarily quit the band, frustrated with their sudden downfall and Pettibone's poor management. Unable to find a decent replacement, what was left of the group talked about retiring after the tour, but this idea was soon forgotten when
and Faith returned for the band's final U.S. performance and one Japanese gig. Despite Shrimpton's sudden combustion and his short replacement, Joe "Mama" Bessemer, in hiding after many of the group's props were reported stolen, both shows were a success.
In 1983, the band would split and go their separate ways.married Pettibone and opened up a soccer "clinic,"
retired to his home in London to begin an inventing career, and
joined and toured with the Christian metal band Lamb's Blood. Both Savage and Faith would die under unusual circumstances.
Weer geen hitkrantquote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:22 schreef GLO het volgende:
Laat ik nog één hint achterlaten: de smilies zijn niet zomaar gekozen...
Schandalig eigenlijk dat de nachtploeg er niet eerder op kwam, Spinal Tap zou eigenlijk een soort bijbel moeten zijn voor elke zichzelf respecterende muziekliefhebber - en al helemaal hier op Fok!quote:
Toch een aantal zeer fijne optredens gezien TVPquote:Op maandag 16 mei 2005 11:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zo gelukkig niet naar Pinkpop - TVP
Echt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch een aantal zeer fijne optredens gezien TVP![]()
Ben een topic aan het maken met mijn bevindingen. Hoe was jouw Pinkpop? - het napraten is begonnenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb een stukje TV zitten kijken, maar ik heb niet veel leuks gezien.
Bloc Party vond ik de leukste band, maar live ook niet heel erg overtuigend.
Vorig jaar in Paradiso (toen nog voorprogramma van Interpol) waren ze anders geweldig, loepzuiver en erg strak aan het spelen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:12 schreef cafca het volgende:
Ik heb een stukje TV zitten kijken, maar ik heb niet veel leuks gezien.
Bloc Party vond ik de leukste band, maar live ook niet heel erg overtuigend.
Sorry big, hoop dat je 't gehaald hebt, ik ken de stress.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:43 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Weer geen hitkrantEn ik was er niet tussen uit geknepen, ik ben bezig een deadline te halen!
Ff ter voorkoming van misverstanden: ik ben dol op plaatjesdraaierts hoor, maar dequote:
Tja, vind ik ook, maar het was natuurlijk laat en met name het eerste deel van de bio zet je niet direct op het juiste spoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Schandalig eigenlijk dat de nachtploeg er niet eerder op kwam, Spinal Tap zou eigenlijk een soort bijbel moeten zijn voor elke zichzelf respecterende muziekliefhebber - en al helemaal hier op Fok!
Ik zag ze op LC en vond er geen zak aan. Dat kan ook mede gelegen hebben aan het kutgeluid in de grote zaal, maar nu ik de PP-beelden gezien heb, weet ik gewoon dat Bloc Party niet mijn kopje thee is. Alhoewel ik het nu wel beter vond en ik van de cd ook wel hier en daar opveer.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:34 schreef Z het volgende:
Ik heb ze ook op LC gezien, en in het voorprogramma van Interpol, en ze speelde beide keren loeistrak. Wel twee keer precies hetzelfde volgens mij, maar ach.
Dat is wel waar ja. Net zoal het live een groot verschil maakt of je vooraan staat of aan de bar hangt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Trouwens als je iets live ziet 'voelt' het soms anders dan op tv op radio.
Hoiquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Death Cab for Cutie
Goedemorgen overigens
dat is 2 lone swordsmen - stay downquote:Op maandag 16 mei 2005 23:44 schreef Curchulain het volgende:
[afbeelding]
Tsja, geen idee wat ik anders zou moeten vragen. Wie en welke?
Er staat nog een vraag van Curchulain in de wacht (ff flink terugscrollen), maar of die spoedig online komt?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:02 schreef peaceman het volgende:
Staat er nog een vraag open? goedemorgen allemaal![]()
ik zie er na gisteren zo uit, maar dan wel met een echte smile zoals deze
![]()
Is dat wel Hitkrant tegenwoordigquote:Op dinsdag 17 mei 2005 05:06 schreef bigshadow het volgende:
Death cad for cutie natuurlijk, echt heel erg dat ik ze niet direct herkende, heb ik al meerdere keren gevraagd![]()
Ook net gelukkig het enige album dat ik van ze hebquote:
Ik refereerde eigenlijk vooral aan het feit dat er een paar jaar terug een redelijk lange topicreeks is geweest waarin iedereen 'in the know' uitriep dat Spinal Tap de beste band allertijden was, terwijl op het zelfde moment iedereen 'in the dark' met de anderen in discussie ging, kwaad uitschreeuwend waarom hun favoriete band veel beter was dan Spinal Tap (die niet eens op MTV en 538 gedraaid werd, stel je toch eens voor - dan kun je toch nooit de beste band zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:55 schreef GLO het volgende:
[..]
Tja, vind ik ook, maar het was natuurlijk laat en met name het eerste deel van de bio zet je niet direct op het juiste spoor.
Bartrid +1quote:
Grobbel+1quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:11 schreef Grobbel het volgende:
Mirwais - Production
Haha, geweldigquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik refereerde eigenlijk vooral aan het feit dat er een paar jaar terug een redelijk lange topicreeks is geweest waarin iedereen 'in the know' uitriep dat Spinal Tap de beste band allertijden was, terwijl op het zelfde moment iedereen 'in the dark' met de anderen in discussie ging, kwaad uitschreeuwend waarom hun favoriete band veel beter was dan Spinal Tap (die niet eens op MTV en 538 gedraaid werd, stel je toch eens voor - dan kun je toch nooit de beste band zijn?).
Was wel hilarisch in ieder geval.![]()
quote:A former staffer at the embassy in London, Frenchmanbegan DJing in Manchester during the late '80s and became by the following decade one of the best all-around DJs in the world, able to span classic deep house and Detroit techno, the harder side of acid/trance and surprisingly jazzy tracks as well. He added production work to his schedule in the early '90s, and recorded several brilliant LPs with a similar penchant for diversity.
Een makkie bij een bakkiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:26 schreef Grobbel het volgende:
UNKLE - Never, Never, Land
Hoe heet dit label en collectief?quote:Both a label (Projects) and a collaborative concern,
brought together the brightest talents from the former SoleSides label: Lyrics Born and Lateef the Truth Speaker (from Latyrx), Chief Xcel and Gift of Gab (from Blackalicious), and DJ Shadow.
Knap dat je dat wist, had het opgezocht en niet gewetenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:35 schreef GLO het volgende:
Quannum toch?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:40 schreef GLO het volgende:
‘Fat, forty & back!’ Wie riep dat waar (plek of stad), wanneer (jaartal) en waarom (bij welke gelegenheid)?
Dat kan ik idd niet goedrekenen...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:43 schreef Grobbel het volgende:
Ik weet alleen dat het de Sex Pistols waren tijdens een reunietournee...
Maar dat wel! 100% correctomundoquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:45 schreef cafca het volgende:
Jonny rotten in londen, 1996, bij de start van de reunietour van de sex pistols ?
Het grappige is dat ik ze zelf heb leren kennen van TMF (!), uit de tijd dat @lter8 nog bestond (in '99 of 2000 of zo, met presentatie van de gebroeders Dewaele).quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:44 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Knap dat je dat wist, had het opgezocht en niet geweten![]()
Ik wist het voor 99% zekerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:44 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Knap dat je dat wist, had het opgezocht en niet geweten![]()
Hey btw
TMF wowquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik ze zelf heb leren kennen van TMF (!), uit de tijd dat @lter8 nog bestond (in '99 of 2000 of zo, met presentatie van de gebroeders Dewaele).
pre-fusie TMF dan wel, he.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:20 schreef DaisyDuke het volgende:
Riff-Raff met Billy Bragg.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:23 schreef Z het volgende:
1x raden wat er nu op Soma FM wordt gedraaid?
Mark Kozelek - Riff Raff
[insert Twillight Zone muziekje]
quote:was formed in Stuttgart, Germany, in 1996 by brothers Ali and Basti Schwarz. Peter Hoff, who runs the Benztown studios in Stuttgart, completes the
production team.
Jawohl!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:04 schreef Curchulain het volgende:
Tiefschwarz?
Wie, en welk label?quote:started
Records 1994 in his hometown Bad Nauheim and now is based in Berlin. Besides running the business end of
,
has released his own material on his own label and others such as Kurbel, I220, Tresor and many more.
Grapje zeker?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:11 schreef bartrid het volgende:
pff ik heb die maar opgezocht en daar werkelijk nog nooit van gehoord
nee serieus.quote:
Johannes Heil?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:29 schreef Curchulain het volgende:
Ik zat eigenlijk al op DD te wachten... nu nog op de andere helft van het antwoord
Das het leuke van electronische muziek. Zo ongeveer een op de vier producers heeft zijn of haar eigen labelquote:
quote:German techno produceris prominently known both as a producer and also as the owner of Kanzleramt, a prestigious minimal techno label that has released tracks by other esteemed German techno producers such as Johannes Heil and Christian Morgenstern (RIP).
started his label in 1994, then still based in his hometown of Bad Nauheim (later re-located in Berlin). During the label's first year,
released 12"s by Patrick Lindsey, Ben Jamin, Notsignal, and himself. In successive years,
expanded his label's roster a bit to feature other producers such as Heil, Morgenstern, Voodooamt, DJ Slip, and many others. He continued releasing tracks under his own name as well as Item One (a collaboration between himself and Heil) and Sodiac (a collaboration between himself and Anthony Rother).
Over the years,'s output became increasingly prolific. In addition to his releases on Kanzleramt, he released tracks through labels such as Richard Bartz's Kurbel (*** ********** EP), i220 (the ** **** ** **** EP), Tresor (compilation appearances and remixes), and Deep Dish's Yoshitoshi (the ********* ** *** ********* EP). Furthermore, he expanded Kanzleramt, creating the sub-labels U Turn and K20, and released a few rare EPs as Apathism. In the late '90s he began releasing full-length projects that found him exploring different styles of techno: the untitled double-12" ***** ** ** *** collection (U Turn 8), the *** ****** ****** album on i220, the Apathism compilation (U Turn 10), and a few traditional albums for Kanzleramt such as ********* (1998), ***** ******* (2000), and ********* (2002).
Ik denk dat het daar voor mij ook op zal uitdraaien, jaquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:52 schreef lubje25 het volgende:
Ik zit meer te denken aan een wer-ist-das-moment![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |