Voor alle Pinkpopgangers hier de kans om na te praten.
Wat vond je goed en wat verschrikkelijk?
Zelf ben ik alleen de Pinkpopmaandag geweest en heb toch erg genoten. Stralend weer (geen zonnebrand mee...wat wel nodig was
![]()
) en leuke optredens. Ambiance was goed. De opzet was anders dan andere jaren en beviel mij in elk geval erg goed.
Hier wat ik gezien heb en wat vond ik ervan:
Presidents of the USA - geweldig feestje en super om de dag mee te beginnen, ze hadden er duidelijk zin in en het publiek ook!
![]()
perfecte opener van de dag!
Triggerfinger - piepklein stukje van gezien, klonk zeker niet slecht, maar wel iets te depri na het feestje van the presidents...
Beth Hart - de ballads blijven prachtig, de strot blijft fantastisch en toch viel het ietsje tegen..
Thirteen Senses - klein stukje van gezien en deed weinig met me, misschien groeien ze nog. ( tijdens dit optreden speelde Direct in de tent en die was afgeladen vol, wat daarmee de kritiek op hun komst wegvaagd)
Novastar - tja...de 3e keer dat ik ze zag. het was op zich niet slecht, maar het wordt erg voorspelbaar. Tijd voor meer reportoire
Kaiser Chiefs - kwam, zag en overwon, geweldig!!! Toppertje in de dop.
![]()
Op RW ga ik zeker weer kijken!
The Golden Earring - Oh wat was er een kritiek dat die oude mannen er weer stonden... en ow wat had iedereen ongelijk. Natuurlijk, echt verrassend is het allemaal niet, maar voller heb ik het veld niet gezien....
Bloc Party - veel van verwacht en ook uitgekomen. Hier staat een toekomstige topper. Het kan hier en daar natuurlijk best nog wat beter, maar ze hebben absoluut iets speciaals. Heel erg tof!
Onder Kane ben ik naar de signeersessie van BP geweest en het zijn behalve goede muzikanten beleefde jongens. Helaas is de kans niet groot dat ze op LL komen ben ik bang. Ik vroeg hiernaar maar het antwoord was niet ontkennend, maar ook verre van bevestigend...
Saybia - Geweldig 2e album en een veel beter optreden dan op LL een paar jaar geleden. Bend the rules is en blijft een subliem nummer, ook live!
Faithless - klein stukje gezien en tja... het is niet slecht, maar ook bepaald niks nieuws.. Insomnia blijft een hoogtepunt, maar verder begin ik toch aardig af te haken...
Conclusie:
Het was mooi weer, de sfeer was fantastisch en een paar goede en fantastische optredens gezien, maar ja na het feestje van The presidents of the USA kon voor mij de dag eigenlijk al niet meer stuk. Verder erg genoten van Kaiser Chiefs, Bloc Party en Saybia. Van mij mag Pinkpop volgend jaar nog veel meer beginnende bandjes als KC of BP programmeren. En voor alle zeuren dan in vredesnaam ook een geweldige topper. Dan is iedereen (behalve de beroepszeikers) weer tevreden.