En heb je deze lijsten pas jaren na dato opgemaakt, of heb je 1982 ook bewust meegemaakt en toen al je favoriet gekozen? En in geval van het laatste, hoe oud was je toen ongeveer? Ik bedoel, een 10-jarige zal toch in een hele categorie een favoriet bepalen dan een baldadige puber...quote:
Heb de lijst in 1982 zelf gemaakt, als volwassen jongeman, maar we hebben het over een tijdloze plaat, een cultclassic die door menigeen tot de beste releases van dat jaar gerekend wordt. Niet Avalon, al was het maar omdat dat geen debuut was (zie de vraag)...quote:Op maandag 16 mei 2005 19:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En heb je deze lijsten pas jaren na dato opgemaakt, of heb je 1982 ook bewust meegemaakt en toen al je favoriet gekozen? En in geval van het laatste, hoe oud was je toen ongeveer? Ik bedoel, een 10-jarige zal toch in een hele categorie een favoriet bepalen dan een baldadige puber...
En volgens mijn persoonlijke database heb ik maar twee platen uit '82 in mijn bezit, verder is het een blinde gok (ik was toen 1 jaar oud) - Roxy Music met Avalon?
1983, volgens mijquote:Op maandag 16 mei 2005 20:13 schreef Grobbel het volgende:
Iets van Aztec Camera misschien? Geen idee of die uit '82 kwam, trouwens...
edit: High Land, Hard Rain, dus.
Je zit alvast in het goede land...quote:Op maandag 16 mei 2005 20:13 schreef Grobbel het volgende:
Iets van Aztec Camera misschien? Geen idee of die uit '82 kwam, trouwens...
edit: High Land, Hard Rain, dus.
ff gecheckt op de CD, is uit 1983quote:Op maandag 16 mei 2005 20:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The crossing van Big country?
dan zou GLO wel weer stijgen in mijn achtingquote:Op maandag 16 mei 2005 20:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
The crossing van Big country?
Dat weet ik wel zeker.quote:
Geen Altered Images, ook geen Big Countryquote:Op maandag 16 mei 2005 20:36 schreef Berkery het volgende:
Altered Images?
Dus niet goedquote:Op maandag 16 mei 2005 20:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1e van Waterboys?Ook '81 en meer Engels, natuurlijk.
Het opvallendste bandlid is in dit stukje niet genoemd...quote:The group debuted with, which offered an embryonic taste of their rapidly developing, atmospheric sound, crafted around
' s creative use of distorted guitars, tape loops, and echo boxes and anchored in
's rhythmic bass as well as an omnipresent Roland 808 drum machine.
ook wel een beetje iers eigenlijkquote:Op maandag 16 mei 2005 20:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1e van Waterboys?Ook '81 en meer Engels, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |