Das grappig, want dat is zeer waarschijnlijk hetzelfde vliegtuig; budgetair is geen luchtvaartmaatschappij, maar een soort reisbureau dat een vast aantal tickets afneemt bij luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Delta naar New York) en ze dan met korting aan kan bieden. Vaak wordt dit dan gedaan als zijnde 'witte ticktets' waarvan je pas op het laatst te zien krijgt met welke maatschappij je vliegt (dit uit concurrentieoverwegingen) Grote kans dus dat er mensen met een budgetair ticket in hetzelfde vliegtuig zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:36 schreef Porto het volgende:
Ik vlieg trouwens met Alitalia via Rome, dit omdat anderen die meereizen niet met Budgetair mee wouden omdat het onbetrouwbaar zou zijn (het was een rechtstreekse vlucht en 25 euro goedkoper als Alitalia) maargoed ik wou niet moeilijk doen en ga voor de gezelligheid![]()
Dat zei ik dus ook, alleen we konden niet zo 123 vinden welke maatschappijen het waren (iemand die het wel weet? heenweg: CR terugweg: XX) en volgens hun was het iets van Croatia air en XX? aironbekendquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Das grappig, want dat is zeer waarschijnlijk hetzelfde vliegtuig; budgetair is geen luchtvaartmaatschappij, maar een soort reisbureau dat een vast aantal tickets afneemt bij luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Delta naar New York) en ze dan met korting aan kan bieden. Vaak wordt dit dan gedaan als zijnde 'witte ticktets' waarvan je pas op het laatst te zien krijgt met welke maatschappij je vliegt (dit uit concurrentieoverwegingen) Grote kans dus dat er mensen met een budgetair ticket in hetzelfde vliegtuig zitten.
bronquote:Horrorvlucht met Onur
Passagiers in doodsangst na brand in motor
SCHIPHOL, vrijdag
Talloze doodsbange Nederlanders die reisden met de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, zijn hun geld kwijt omdat ze op Schiphol zijn uitgestapt nadat hun toestel daar met een brandende motor was teruggekeerd.
Veel toeristen die op weg waren voor een meivakantie aan zonnige stranden in Turkije, zagen hun reis in het water vallen.
We durfden, net als heel veel andere mensen, niet meer in te stappen, ook niet toen het toestel volgens de maatschappij gerepareerd was", zei Anita Massop uit Doorn gisteravond huilend aan de telefoon. "Ik was ingestapt met mijn kostbaarste bezit: mijn man en twee kinderen. Maar dit willen we nooit meer meemaken."
"Toen mijn dochtertje van tien jaar na drie of vier harde explosies en vlammen die uit de motor sloegen, zei: ’Mama ik zie allemaal brandweerauto's, wat nou…', had ik het niet meer. Je houdt je groot. Maar toen ik de stewardessen zag huilen en rennen, wist ik dat het menens zou worden."
Het Onur-toestel moest na de explosies met een brandende motor boven de Noordzee brandstof lozen voor een veilige landing op Schiphol.
Onur Air blijkt afgelopen dagen enkele malen in grote problemen te zijn geraakt met vliegtuigen vol vakantiegangers. De Inspectie van Verkeer en Waterstaat maakte begin deze week nog bekend dat de maatschappij onder verscherpt toezicht is geplaatst, vanwege het niet serieus nemen van de veiligheidsregels.
Het is ongelooflijk dat er nog reisorganisaties zijn die passagiers vervoeren met deze maatschappij", aldus Jan Mossink uit Alphen aan de Rijn, een andere verontruste passagier.
De piloot zei dat er een haas door de motor was gezogen. Maar er was heel veel meer aan de hand", vervolgt Anita Massop. "Het aanbod om weer in te stappen, was geen alternatief voor veel passagiers. Niet weer in een vliegtuig van deze maatschappij. We vonden het bij het instappen al een vreemd vliegtuig. Veel mensen zijn in paniek naar huis gegaan", aldus de emotioneel aangedane moeder die nu met haar gezin thuis de meivakantie moet vieren.
Het reisbureau waarschuwde op Schiphol al dat de passagiers hun geld kwijt zouden zijn als ze niet zouden instappen. Anita Massop: "Onbegrijpelijk. Na zo'n ervaring konden we niet meer vrolijk verder op vakantie gaan. Onze kinderen zijn gisteravond huilend in bed gestapt. De angstige blikken op de gezichten van de huilende stewardessen zien we nog steeds voor ons. Maar we leven gelukkig nog. Misschien moeten we daar nu maar aan denken, dat is onze bevrijdingsdag."
Ook in Istanboel moest een vakantievlucht van Onur Air een gedwongen landing maken. Passagiers hebben elf uur moeten wachten voordat ze naar Antalya doorvlogen. "De service was zeer slecht. Pas na lang aandringen kregen we uiteindelijk wat te drinken. Deze Turkse maatschappijen moet verboden worden nog langer te vliegen, voor er een neerstort", meldt Riet Kreeft die het allemaal meemaakte.
Ronduit ergernis wekken de reisorganisaties die ondanks de maatregelen van de luchtvaartinspectie, annuleringen van vakanties niet accepteren met de inmiddels enkele berispte maatschappijen, die voor onwaarschijnlijk lage prijzen vliegen.
De Nederlandse luchtvaartautoriteiten hebben de Turkse regering enkele dagen geleden al met klem verzocht te voorkomen dat verouderde en slecht onderhouden vliegtuigen ons luchtruim binnenkomen. Het ging daarbij met name om twee ingehuurde verouderde Lockheed Tristarvliegtuigen, die niet aan de veiligheidseisen voldeden en bleken te zijn geregistreerd in Sierra Leone en Kirgizstan.
Aanleiding voor de veel strengere controles van de luchtvaartinspectie is de felle concurrentiestrijd, waarbij erkende reisorganisaties de allergoedkoopste vakanties aanbieden zonder de veiligheidsconsequenties te kunnen overzien.
"We hopen dat de ogen van de heren reisorganisatoren nu opengaan. Al hebben zij niet de kennis om te zien wat er mis is met dit soort maatschappijen, de lage prijzen zouden voor gezonde achterdocht moeten zorgen", aldus een van de inspecteurs op Schiphol.
De Inspectie van Verkeer en Waterstaat besloot vorige week al de Thaise maatschappij Phuket Air een vliegverbod op te leggen. Vele duizenden vakantiegangers werden daardoor gedupeerd. De maatschappij voerde voor dumpprijzen vluchten uit voor Nederlands grootste reisconcern TUI, dat bekende reismerken als Kras, Holland International en Arke voert.
In het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) groeit de weerstand tegen het prijsstunten door bekende reisorganisaties ten koste van de veiligheid, omdat daarmee de betrouwbaarheid van ANVRreisorganisaties teniet wordt gedaan.
quote:Laatste waarschuwing voor Onur Air
De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air heeft een laatste waarschuwing gekregen van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW). Nog één ernstige overtreding of onaanvaardbare tekortkoming en er volgt een vliegverbod op Nederlandse luchthavens. Dat is de maatschappij en de Turkse autoriteiten vrijdag medegedeeld, aldus een woordvoerder van de inspectiedienst zaterdag.
Onur Air staat volgens de IVW-zegsman al ruim een jaar onder verscherpt toezicht. "We hadden een hele tijd het gevoel dat het weer de goede kant opging, maar de laatste week was sprake van verslechtering." Zo moest dinsdagavond laat een vliegtuig van de maatschappij terugkeren naar Schiphol wegens problemen aan de motor, die vervangen moest worden.
Tot verbazing van de inspectiedienst wilde Onur Air na wat proefdraaien direct weer vertrekken. "Storing aan een motor kan op zich iedere maatschappij overkomen, maar wij vonden een diepgaande controle nodig. Later bleek ook dat de motor absoluut niet oké was en vernieuwd moest worden."
Bovendien constateerde de IVW afgelopen week dat Onur Air zich niet aan veiligheidseisen had gehouden bij het inhuren van verouderde toestellen uit het Midden-Oosten, die weer geregistreerd stonden in Sierra Leone en Kirgizië. "Op een gegeven moment maken we van een opstelsom van incidenten. Als we dan tot de conclusie komen dat het niet meer verantwoord is, trekken we de landingsrechten in." Daarvoor is volgens de IVW-woordvoerder nog één ernstige tekortkoming nodig en dat kan variëren van verlopen papieren tot technische mankementen.
De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan dergelijke vervoerders onder verscherpt toezicht. Een week geleden heeft de IVW de landingsrechten van het Thaise Phuket Air al ingetrokken.
Dan heb je niet goed opgelet van te voren. Dat wordt namelijk wel duidelijk bekend gemaakt dat er geen eten/drinken verstrekt wordt aan boord (athans, niet gratis). Je had dus ook op de heenweg al zelf wat kunnen meenemenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:06 schreef stinkie het volgende:
Ik ben vorig jaar ook met Onur naar Turkije geweest. Nou dacht ik dat die NL prijsvechters slecht waren, maar dit sloeg wel alles ja. Geen problemen gehad met het vliegtuig (voor zover ik weet tenminste) maar qua service etc was het minder dan niks. Een glaasje water had op z'n minst leuk geweest. Op de terugweg zag je ook dat iedereen zelf flessen drinken had meegenomen
Precies. Het is te kort door de bocht om te stellen dat je het aan jezelf te wijten hebt als je met een onveilige maatschappij vliegt "want dan had je maar meer geld moeten uitgeven".quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet erop kunnen vertrouwen dat alles wat op schiphol land en vertrekt veilig is
behalve dat we een reis hadden geboekt waar dat wel bij zou zitten. Het is ook wel meteen de eerste en laatste keer geweest dat ik op zo goedkoop op vakantie ben gegaanquote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:17 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet van te voren. Dat wordt namelijk wel duidelijk bekend gemaakt dat er geen eten/drinken verstrekt wordt aan boord (athans, niet gratis). Je had dus ook op de heenweg al zelf wat kunnen meenemen
Bij Fly Air btw afgelopen jaar kon je gratis (!) een broodje krijgen. Maar ze stonken zo erg dat ik maar overgeslagen heb![]()
Bron: RTL Nieuwsquote:Laatste waarschuwing voor Onur Air
De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft de Turkse prijsvechter Onur Air een laatste waarschuwing gegeven.
Motorproblemen
Dat gebeurde nadat afgelopen dinsdag een toestel moest terugkeren naar Schiphol wegens motorproblemen. Er dreigt een vliegverbod voor Onur Air dat, al enige tijd onder verscherpt toezicht staat, onder meer vanwege gebreken aan de vliegtuigen.
Prijsvechters
De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan ze onder verscherpt toezicht.
En da's dan de dérde keer dat dit bericht in dit topic geplaatst wordt.quote:
Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.quote:Het reisbureau waarschuwde op Schiphol al dat de passagiers hun geld kwijt zouden zijn als ze niet zouden instappen.
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.
Verder vind ik het schandalig dat die man zegt dat je bijj een lage prijs al achterdochtig zou moeten worden. Je mag er toch van uitgaan dat de veiligheid van het vliegtuig gewaarborgd wordt. Het enige waar je vanuit moet gaan bij een lage prijs is dat de service in het vliegtuig ontbreekt en dat het vliegtuig verouderd is (geen televisies aan boord of iets dergelijks), niet dat er een kans is dat je je bestemming niet haalt! Strengere maatregelen dus voor dit soort organisaties en niet aan de consument overlaten.
Ik heb trouwens een keer met Onur Air gevlogen en qua service niveau en comfort doen zij echt niet onder voor Transavia Basiq air of Dutchbird.
Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even opquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:32 schreef forumpie het volgende:
[..]
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef Porto het volgende:
[..]
Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even op
10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:56 schreef Houniet het volgende:
doe ik nooit meer. 1 keer gedaan, 10 uur vertraging![]()
klote maatschappij
quote:Op dinsdagmorgen 17 juni 2003, schoot een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air door op baan 23 van het vliegveld Groningen Airport Eelde (EHGG / GRQ). Aan boord waren 142 passagiers en 8 bemanningsleden, die voor een vakantie naar Dalaman, Turkije gingen. Twee mensen raakten licht gewond.
Een McDonnell Douglas MD-88, de TC-ONP 'Esra' met constructienummer 53549/2185 en vluchtnummer OHY2263 startte om 9.20 am, maar moest deze afbreken omdat de neus niet omhoog kwam. Het vliegtuig had al een te grote snelheid en kon niet op tijd stoppen op de 1800 meter lange baan. Het vliegtuig schoot 200 meter voorbij het einde van de baan en raakte daarbij de landingslichten. Het toestel kwam tot stilstand in een grasveld aan het eind van de baan.
Het vliegveld was gesloten tot de volgende middag. Alleen Ryanair vloog nog vanaf de kortere dwarsbaan. (baan 19 / 01)
Ik zal mij niet wagen aan allerlei speculaties over wat er gebeurd is, maar wacht op het rapport van de overheid, voordat ik hier iets over schrijf.
Op dinsdag 28 oktober 2003 maakte de TC-ONP zijn eerst vlucht, na bijna 4 maanden van reparatie. Dit was een testvlucht van ongeveer een uur die werd uitgevoerd in de noord-west sector. De volgende morgen vertrok het toestel naar Turkije.
Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dagquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:53 schreef forumpie het volgende:
[..]
24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.
Naar Antalya had ik gekeken (sorry vergeten te melden)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef Porto het volgende:
[..]
Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dag
Alitalia, Budgetair, Lufthansa, KLM, Turkish Airlines, Malev, Austrian, Air France onder anderenalleen zonder exacte tijd van vertrek 24ste en datum terug kan je niet zoeken
![]()
hoop het!!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
Beter start afbreken dan neerstoren toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.
Wees blij dat het op de terugweg was! Heb heen wel Martinair wel eens met 6 uur vertraging gezetenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:57 schreef forumpie het volgende:
[..]
10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..
Vorig jaar hadden wij ook via Arke geboekt en toen vlogen we met Inter Airlines (Turkse maatschappij).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
Tipolec?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
Ach don't worry.
Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tipolec..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...
In principe cancel je dan gewoon de reis, en dat kan niet meer. Een brandende motor kan elke maatschappij overkomen, en na reparatie functioneert het allemaal heus weer naar behoren. Best logisch dan toch dat je geen geld terug krijgt als je niet meer mee wil?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.
Pulkovo Aviation?quote:Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tupolev..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...
Ik vloog daarmee naar Sint petersburg. Het was zeker een onprettige vlucht, je zag bijna de moertjes en boutjes rondvliegen.
Dat is geen Tupolev maar een B-29 met Russische sterren er op...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Tipolec?
Google kent wel een túpolec, maar het lijkt me sterk dat jij daarin hebt gezeten.
[afbeelding]
Je bedoelt neem ik aan Tupolev?
Hee, bedankt man!quote:
quote:Op zondag 8 mei 2005 12:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Hee, bedankt man!
Je bent, niet overdreven, de viérde die dit bericht in dit topic plaatst.
Natuurlijk niet helemaal te vergelijkenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:35 schreef Nookl het volgende:
Ik ga ook naar Marmaris van de zomer, ook met Onur Air (als het goed is). Het maakt mij allemaal niks uit; heb toch ook wel eens in een oude auto gezeten*O*
Het is wachten tot het een keer echt mis gaat met deze prutsers en dan is heel Nederland opeens weer "geschokt" en "verontwaardigd over hoe dit kon gebeuren". Nou, dit zie je gewoon aankomen dat het een keer grandioos misgaat.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:01 schreef forumpie het volgende:
Niet te hopen zeg!!
ja of het gebeurd ergens anders.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is wachten tot het een keer echt mis gaat met deze prutsers en dan is heel Nederland opeens weer "geschokt" en "verontwaardigd over hoe dit kon gebeuren". Nou, dit zie je gewoon aankomen dat het een keer grandioos misgaat.
Waar lees jij dat ik het woord "neerstorten" gebruik?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:08 schreef thaduck het volgende:
[..]
Beter start afbreken dan neerstoren toch?
En daarom boek ik dus altijd bij mijn vaste reisbureauquote:Op zondag 8 mei 2005 16:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ja dat is ook heel normaal bij bijvoorbeeld een maatschappij als Arke, HI, Sunweb of een andere vergelijkbare touroperator. Voor de zonvakanties worden namelijk massaal stoeltjes ingekocht bij de goedkoopste maatschappij. Het zou wel heel mooi zijn als meneer Jansen een reis boekt en zou kunnen kiezen voor Transavia en meneer de Vries die exact dezelfde reis boekt en kiest voor Martinair. Op zo'n manier krijg je een vliegtuig natuurlijk nooit vol en is het ook niet zinvol...
En volgens mij is dat nog 1 van de dingen die het minst belangrijk is. Motoren die uitvallenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:39 schreef Porto het volgende:
[..]
Natuurlijk niet helemaal te vergelijkenof je motor op de weg uitvalt of een aantal KM boven in de lucht
onlangs dat het mij ook totaal niets uitmaakt met welke maatschappij ik vlieg.
Ze mogen landen, nu is vraag 2 of ze dat ook nog doenquote:Op zondag 8 mei 2005 18:00 schreef E- het volgende:
Mag Onur nou wel landen of niet in Nederland? Mijn vriendin zou vandaag terugkomen....
Ja, dan kan men elders massaal geschokt zijn en verontwaardigd doen.quote:
Bedoel je niet dat je bij dat reisbureau de keuze hebt tussen verschillende organisaties (die dan weer met verschillende vliegmaatschappijen vliegen)? en niet zoals TS denkt dat je als je bij Arke boekt vervolgens kan kiezen tussen verschillende vliegmaatschappijen.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:22 schreef thaduck het volgende:
[..]
En daarom boek ik dus altijd bij mijn vaste reisbureauHet is soms een paar tientjes duurder (en wat is 20 euro nou op 1600 totaal?) en dan heb ik gewoon de keuze waarmee ik wil vliegen
Stuk prettiger hoor whehe
Ligt aan de reis. Afgelopen jaar had ik de keuze tussen 2 organisaties met daarbij verschillende vluchten en het jaar ervoor gingen we via OAD en konden we kiezen tussen Martinair en Onur Air. Aangezien Onur toen net beetje moeite had met opstijgen hebben we gekozen voor Martinair.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:11 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat je bij dat reisbureau de keuze hebt tussen verschillende organisaties (die dan weer met verschillende vliegmaatschappijen vliegen)? en niet zoals TS denkt dat je als je bij Arke boekt vervolgens kan kiezen tussen verschillende vliegmaatschappijen.![]()
Het ergste wat je kan hebben in een vliegtuig is brand (motorbrand of brand in het vrachtruim). Verder valt het allemaal wel mee, een gat in de romp is vervelend voor de passagiers die er naastzitten en er komt een hoop herrie vanaf maar verder kun je heerlijk doorvliegen zo lang de vleugels er nog aanzitten.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:24 schreef thaduck het volgende:
[..]
En volgens mij is dat nog 1 van de dingen die het minst belangrijk is. Motoren die uitvallenEen vliegtuig kan opstijgen op 1 motor, de 2e is zowiezo al zinloos en alleen maar extra. Tevens, mocht alles op 11 KM hoogte uitvallen dan is er nog geen grote ramp, door de snelheid die je krijgt bij het dalen worden de vleugels gewoon weer gelift, net als met een zweefvliegtuig. De landing zal uiteraard een stuk ruwer worden (alhoewel daar ook de motoren niet voor nodig zijn) maar in principe betekend het niet dat je het niet overleeft
Het is erger als er een gat in de romp komt of een motor die affakkelt volgens mij
Holland International is een reisbureau, geen luchtvaartmaatschappij. Voor hetzelfde geld vlieg je dus wel met Onur Airquote:Op zondag 8 mei 2005 18:28 schreef E- het volgende:
Onur is dus geen aanrader merk ik wel
Vlieg zelf deze zomer met Holland Int. naar Turkije.. dat moet haast wel beter zijn dan deze Onur.
Je vlieg toch met het reisbureau? Hun doen niets met Onur geloof ik dus...quote:Op zondag 8 mei 2005 19:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Holland International is een reisbureau, geen luchtvaartmaatschappij. Voor hetzelfde geld vlieg je dus wel met Onur Air
Als je naar antalya gaat is het (bijna zeker) ArkeFly. Dit is een nieuwe nederlandse maatschappij die vroeger Holland Exel was en daarvoor AIr Holland. Je kan ook vliegen met inter airlines,transavia of Fly air.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:32 schreef forumpie het volgende:
[..]
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
Je hebt je reis geboekt bij touroperator Holland International via het reisbureau Thomas Cook. Als je een reis boekt bij een bedrijf die bij de TUI groep hoort (oa Holland International, Arke, Fit en Kras) heb je een grote kans dat je met ArkeFly vliegt omdat dit hun eigen maatschappij is. Maar ze vliegen ook nog met andere waaronder naar Turkije Transavia, Inter airlines en Fly air.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:51 schreef E- het volgende:
[..]
Je vlieg toch met het reisbureau? Hun doen niets met Onur geloof ik dus...
Thomas cook was trouwens het reisbureau..of doen hun dingen voor Holland int.?
t lijkt net of dit vliegtuig ter hoogte van de motoren met bizonkit aan elkaar is geplaktquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste zes foto's zijn gemaakt tijdens het bergen van het toestel op woensdag 18 juni 2003, een dag na de crash. De laatste twee foto's zijn gemaakt van de eerste testvlucht op 28 oktober 2003.
ok dan!! thnxquote:Op zondag 8 mei 2005 21:50 schreef stess het volgende:
[..]
Als je naar antalya gaat is het (bijna zeker) ArkeFly. Dit is een nieuwe nederlandse maatschappij die vroeger Holland Exel was en daarvoor AIr Holland. Je kan ook vliegen met inter airlines,transavia of Fly air.
In Zwitserland zijn ze daar een stuk strenger mee, majaquote:Op zondag 8 mei 2005 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook weer typisch Nederlands dat het een keer echt uit de hand moet lopen voor dat deze brokkenpiloten niet meer mogen vliegen in, op en over Nederland.
Ik en CMT postten vrijwel gelijktijdig hoor Gert.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Hee, bedankt man!
Je bent, niet overdreven, de viérde die dit bericht in dit topic plaatst.
Waarom posten mensen eigenlijk in topics die ze verder niet lezen?
I agreequote:Op zondag 8 mei 2005 18:49 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het ergste wat je kan hebben in een vliegtuig is brand (motorbrand of brand in het vrachtruim). Verder valt het allemaal wel mee, een gat in de romp is vervelend voor de passagiers die er naastzitten en er komt een hoop herrie vanaf maar verder kun je heerlijk doorvliegen zo lang de vleugels er nog aanzitten.
Ik was net op schiphol en op de gate naast ons stond precies dit vliegtuig, alleen was ie helemaal wit. (naja wit, meer beige van de roest en veiligheid)quote:Op zondag 8 mei 2005 22:02 schreef winterapfel het volgende:
[..]
t lijkt net of dit vliegtuig ter hoogte van de motoren met bizonkit aan elkaar is geplakt![]()
Dat zeiden ze bij Phuket Air ook waarschijnlijk hahaquote:Op maandag 9 mei 2005 11:08 schreef Gerard-Joling het volgende:
We kunnen nu voor 40 euro extra overboeken op Transavia. Echter kunnen we ook de gok wagen dat Onur helemaal niet meer mag vliegen op Schiphol. Maar dit zal niet snel gebeuren denk ik?
Niet!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik en CMT postten vrijwel gelijktijdig hoor Gert.
voor 40,- per persoon, of gewoon overboekingskosten totaal?quote:Op maandag 9 mei 2005 11:08 schreef Gerard-Joling het volgende:
We kunnen nu voor 40 euro extra overboeken op Transavia. Echter kunnen we ook de gok wagen dat Onur helemaal niet meer mag vliegen op Schiphol. Maar dit zal niet snel gebeuren denk ik?
toch nog positieve verhalen over hunquote:Op maandag 9 mei 2005 13:24 schreef devv05 het volgende:
Ik heb (de afgelopen 2 jaar) 2x met Onur Air gevlogen en dat waren gewoon vrij nieuwe toestellen, prima verzorgt en aardig personeel.. Je moet net een goed toestel treffen denk ik, maarja ik weet volgende keer ook niet of ik die gok wel nog een keer wil wagen na de berichten van afgelopen week.
Hetzelfde hier 2 jaar geleden. Waardeloze baggermaatschappij.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:16 schreef mefr0uwtje het volgende:
Vorig jaar ben ik ook met Onur air naar turkije geweest. Wij kregen wel eten en drinken aan boord. verder was de vlucht niet echt super. De veiligheids instructie's waren niet te verstaan, verder was het engels van de stewardessen niet om aan te horen. De beenruimte was zeer slecht.
Zo lach vd dagquote:Despite its still being a very young company, ONUR AIR had been attained the expertise to provide other airlines service and technical consultance on A-320s. In 1992-3, with an excellent level of performance of 99.7%, ONUR AIR upon being assessed in the same category with Lufthansa, British Airways, Air France, etc., awarded with “Technical Despatch Reliability” by AIRBUS INDUSTRY S.A. In 1994 and 1995, by reaching a level of 99.8% the company was being received the “Operational and Technical Reliability” award amongst 51 companies worldwide
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegenquote:Op maandag 9 mei 2005 15:46 schreef Litman het volgende:
Hier staan ook nog een aantal leuke recensies m.b.t. Onur Air.
http://www.turbulentie.nl(...)line_name=Onur%20Air
Gewoon nooduitgang plaatsen aanvragen... Is mij bij de laatste 10 (met alle maatschappijen) vluchten ook gelukt.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:
[..]
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
Dat is waarschijnlijk helemaal geen probleem.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:
[..]
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
bronquote:Onur Air weer de mist in
Gepubliceerd op dinsdag 10 mei 2005
Een toestel van Onur Air is opnieuw in de problemen geraakt. Op het vliegveld van de Turkse plaats Antalya moest het een noodstop maken.
Dat gebeurde tijdens de start van de oude Airbus 300. Dat meldt De Telegraaf.
De piloten hadden op het laatste moment allerlei mankementen gesignaleerd en besloten de start af te breken. Verschillende banden van het toestel klapten door het plotselinge remmen.
Volgens een Nederlandse passagier was er sprake van lichte paniek aan boord. Onur Air, veelgebruikt door Nederlandse Turkije-gangers, is door de Inspectie van Verkeer ontboden voor een gesprek over de vele technische mankementen aan de vliegtuigen.
Het is niet precies duidelijk wanneer dit laatste incident plaatsvond, maar de Inspectie van Verkeer en Waterstaat wist er nog niet van, schrijft de krant. De Inspectie gaat er bij de Turkse autoriteiten op aandringen kleine luchtvaartmaatschappijen uit dat land goed in de gaten te houden.
"We willen niet dat incident na incident blijft plaatsvinden", aldus een woordvoerder.
Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:47 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Grijp in godsnaam in zou ik zeggen.
Jij denkt dat een "officiëel Turkse persbureau" betrouwbaarder is, als het gaat om de kwaliteit van Turkse luchtvaartmaatschappijen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:17 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....
Langhout bellenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:18 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Nou lekker is dat dan. Mijn vakantie in juli (Alanya) heb ik via Peter Langhout geboekt en die zetten doorgaans vliegtuigen van Onur Air in.
Bedankt Onur Air![]()
Onur Air heeft wel gordelsquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
Jezusquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:54 schreef Hlc het volgende:
Een keer had zo een Onur Air vliegtuig een lekker band en dat hadden ze dus niet door, hahaha, ze kwamen er vlak voor het opstijgen achter. Ik moest 24 uur wachten (nieuwe band kwam uit Turkije).
Reis is wel geboekt, maar de vlucht zelf regelen ze pas kort ervoor. Transavia zetten ze idd ook wel in, dus grote kans dat als Onur wat raars flikt, ik Transavia mag bewonderenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:25 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Langhout bellen
overboeken naar Transavia...
Dan hoop ik voor je dat je ook nog terug komt. Straks zit je daar, gestrand in Turkije.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)![]()
En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
makkelijk geld verdienenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.
Nou, dit was je leven..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)![]()
Hoe kan jij nou weer aan de buitenkant zien of het een nieuwe of oude 757 is??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:11 schreef JMS00 het volgende:
oude Boeing 757
Hier heb je helemaal gelijk in, echter huurt Onur -zonder dat dit bekend is bij de reisorganisaties - extra vliegtuigen in bij andere luchtvaartmaatschappijen. Deze vliegtuigen zijn niet van Onur, maar vliegen wel onder die naam. Het is naar mijn idee nog altijd de schuld van de reisorganisaties die blijkbaar niet controleren bij de luchtvaartmaatschappijen of zij wel de beloofde hoeveelheid en kwaliteit kunnen bieden. Dit is nalatigheid van de reisorganisatie enerzijds en uiteraard ook het nemen van de ruimte door de luchtvaartmaatschappij anderzijds.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Onur Air bestaat al sinds 1992, en heeft tot op heden geen incidenten gehad met slachtoffers, of zelfs gewonden. Hun vliegtuigen zijn verre van nieuw, maar dat maakt niets uit, elke zoveel tijd wordt een vliegtuig volledig gereviseerd, en is dan weer als nieuw.
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
bron luchtvaartnieuwsquote:BEEK - Een vliegtuig van Onur Air liep dinsdagochtend (10 mei) op Maastricht Aachen Airport vertraging op door een probleem aan een van beide motoren. “Er moest een klep aan de motor worden bijgesteld”, zo meldde luchthavendirecteur Jan Tindemans aan Luchtvaartnieuws. “De captain wilde na de landing op Maastricht Aachen Airport de motor laten controleren.” Volgens Tindemans was het een relatief klein technisch probleem.
Het toestel, een Airbus A300, maakte dinsdagochtend met een uur vertraging om 10.00 uur een harde landing op de Limburgse luchthaven. Door Onur Air ingeschakelde technici hebben het probleem ter plekke verholpen. Uiteindelijk is het toestel om 12.18 uur met ruim twee uur vertraging weer vertrokken vanaf de Zuid-Limburgse luchthaven.
Bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) was het incident op MAA dinsdagmiddag nog niet bekend. Maar volgens woordvoerder Fred van Zeijl van de IVW wordt er niet zo maar een vliegverbod ingesteld. Dus ook niet vanwege het voorval van afgelopen zondag op de luchthaven van Antalya, toen een A300 van de Onur Air de start moest afbreken.
Echt waar?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
Onur Air was vandaag nog op SBS6 zo rond 19.20 waarin werd verteld over dat ze op scherp stonden en bij nog 1 incident mogen ze hier niet meer landen. Tevens lieten ze ook zien hoe Corendon veel mensen overboekte van Onur Air naar Transavia, Martinair of een andere maatschappij.![]()
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!
Ben het wel met je eens dat het momenteel een hype is in de media, maar zo gaat dat altijd met nieuws. Ebt vanzelf weer weg. Tot er eentje neerstort.
Ik denk dat je de problemen rond Onur Air trouwens wel iéts bagatelliseert. Er is een hele historie van incidenten, ook al eerder dan de afgelopen week (Groningen bijv). Een béétje fatsoenlijke maatschappij gaat geen stokoude Tristars uit Sierra Leone inzetten..
Nieuwswaarde? Er moest iets worden bijgesteld aan de motor. KOM OP, dat gebeurt honderden keren per dag? Waar gááááát dit over.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:49 schreef esnaider het volgende:
en weer wat aan de hand..
[..]
bron luchtvaartnieuws
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkijequote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:01 schreef Douwe het volgende:Over een maatschappij zwart maken gesproken
Mee eens! Birdstrikes and RTO's (rejected take off's = remmen terwijl je aan de take off bent begonnen) komen zeer regelmatig voor. Alleen komt dit niet in het nieuws. Alleen nu bij onur brengen ze deze kleine dingetjes nu groots naar voren!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik neem als voorbeeld het KLM vliegtuig dat (naar ik meen) in Februari in Barcelona van de baan af reed. Is KLM gelijk onveilig. Of de British Airways vlucht die vloog op 3 motoren in plaats van 4. Allemaal incidenten, maar is het erg? Nee, dat is het niet. Waarom werd het desbetreffende nieuws zo klein gemeld, en krijgt Onur Air ineens alle aandacht?
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.
En wat zou er mis zijn met vliegtuigen uit Sierra Leone? Oke, het land is niet echt vooruitstrevend, maar wat heeft dat te maken met de staat van dienst van vliegtuigen die er vliegen? Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:06 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkije![]()
![]()
Ga dan met KLM vliegen en betaal ¤500 voor de ticket naar Ankara en dan lekker met een huurauto naar Antalya
Uiteraard, natuurlijk gebeurt dat. Maar dan staat het niet schreeuwerig voorop de krant, met de term 'horrorvlucht' erbij. Het is allemaal zo vreselijk overtrokken, vreselijk overhyped... Wat is het doel van de media? Behalve pagina's vullen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.
Het vliegtuig was veilig. Nadat je een vogel door een op volle toeren draaiende motor zuigt kun je niet verwachten dat de motor het simpelweg maar blijft doen. De motor begon te branden, en het vliegtuig is veilig terug gekeerd op Nederlandse bodem. Ik zie het probleem niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.
Je kunt het toeristen moeilijk kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar goedkope reisjes.
Een veilig vliegtuig is een vereiste. Daar moet je op kunnen rekenen, ook al betaal je maar 5 euro.
Al het andere, drankjes, stoelen etc, daar moet je inderdaad niet over miepen als je voor een spotprijs naar Zuid-Europa vliegt.
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Syrena het volgende:
http://66.102.9.104/search?q=cache:GmcmklosNJ4J:www.volkskrant.nl/binnenland/1055827528667.html+onur+air+doorgeschoten&hl=nl
Wél gewonden dus.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaalquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.
Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.
En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten.Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Dús?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:
[..]
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal![]()
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader isquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.
En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Zou de angst dan langzaam opbouwenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLMquote:Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
Wat dom van Transavia! Ze hadden beter zo'n superveilige Tristar uit Sierra Leone kunnen nemen, veel goedkoper.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.
Ja het was ook niet helemaal serieus bedoeld...had snel getikt en daardoor dus geen gebruik gemaakt van smileys.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef forumpie het volgende:
[..]
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
Net in mijn mailbox.quote:Geachte nieuwsbrieflezer,
Het nieuws staat deze week vol met berichten over problemen rond vliegtuigmaatschappij Onur Air. Omdat wij veel gebruik maken van de diensten van Onur Air, worden er veel vragen aan ons gesteld over de betrouwbaarheid van deze luchtvaartmaatschappij. Wij willen u door middel van deze mailing op hoogte brengen dat wij Onur Air nog steeds als een betrouwbare airline beschouwen. Wij zullen onze klanten nooit onveilig op reis sturen en wij hebben het volste vertrouwen dat Onur Air de veiligheid kan waarborgen. De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Afgelopen weekeinde zijn er zeven toestellen van de maatschappij niet op tijd terug gekeerd van de periodieke onderhoudswerkzaamheden. Omdat de drukke mei vakantie voor de deur stond heeft de maatschappij toestellen gecharterd van andere maatschappijen. Waaronder de Tristar toestellen die onlangs in het nieuws waren. Onur Air heeft hier overigens geen Corendon passagiers mee vervoerd. De problemen die de luchtvaartmaatschappij nu heeft, zijn slechtst enkele incidenten die elke maatschappij had kunnen treffen.
Door alle berichten over Onur Air worden wij veel gebeld door klanten die vragen hebben over hun boeking. Dit is in de meeste gevallen niet nodig aangezien u tegenwoordig de status van uw boeking online kan zien. Met uw klantnummer en boekingsnummer kunt u op de website inloggen om uw boeking te achterhalen. Hiermee kunt u snel en makkelijk uw vluchttijden opvragen zonder daarbij de telefoon te gebruiken.
Corendon Vliegvakanties
op luchtvaartnieuws.nl:quote:
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:
[..]
op luchtvaartnieuws.nl:
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).
Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
Award of excellence... my ass....quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
eindelijkquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
Ik neem aan dat er ook wel lijnvluchten zijn van echte maatschappijen als BA en KLM.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:41 schreef dutchdevil het volgende:
Ik heb eerder met OHY gevlogen dus ik weet hoe het is. En HarigeKerel: het probleem is dat Transavia en Martinair samen niet alle mensen vanuit Nederland naar Turkije kunnen vervoeren, daarvoor zijn er teveel mensen die naar Turkije willen/gaan. En Transavia en Martinair vliegen ook niet vanaf alle regionale luchthavens (bijv. Enschede Airport Twente en Groningen Airport Eelde).
quote:De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef WaStEd het volgende:
[..]
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...
KQ is idd een prima maatschappij, maar voert gewoon lijndiensten uit. De prijzen zijn daar dan ook naar; toen ik eind vorig jaar een vlucht van Nairobi naar Dubai boekte was Emirates zelfs goedkoper (maar zat vol). Het is dan ook niet vergelijkbaar met een prijsvechter.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden bij de KLM al een TFT schermpie uit m'n armleuning haalde.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:06 schreef harlingen het volgende:
Ik heb zelf gevlogen met Croatian Air en dat was helemaal top (beter dan KLM, ze hebben daar gewoon TFT schermen in het plafond zitten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |