Hee, bedankt man!quote:
quote:Op zondag 8 mei 2005 12:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Hee, bedankt man!
Je bent, niet overdreven, de viérde die dit bericht in dit topic plaatst.
Natuurlijk niet helemaal te vergelijkenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:35 schreef Nookl het volgende:
Ik ga ook naar Marmaris van de zomer, ook met Onur Air (als het goed is). Het maakt mij allemaal niks uit; heb toch ook wel eens in een oude auto gezeten*O*
Het is wachten tot het een keer echt mis gaat met deze prutsers en dan is heel Nederland opeens weer "geschokt" en "verontwaardigd over hoe dit kon gebeuren". Nou, dit zie je gewoon aankomen dat het een keer grandioos misgaat.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:01 schreef forumpie het volgende:
Niet te hopen zeg!!
ja of het gebeurd ergens anders.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is wachten tot het een keer echt mis gaat met deze prutsers en dan is heel Nederland opeens weer "geschokt" en "verontwaardigd over hoe dit kon gebeuren". Nou, dit zie je gewoon aankomen dat het een keer grandioos misgaat.
Waar lees jij dat ik het woord "neerstorten" gebruik?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 17:08 schreef thaduck het volgende:
[..]
Beter start afbreken dan neerstoren toch?
En daarom boek ik dus altijd bij mijn vaste reisbureauquote:Op zondag 8 mei 2005 16:47 schreef Jaguarized het volgende:
Ja dat is ook heel normaal bij bijvoorbeeld een maatschappij als Arke, HI, Sunweb of een andere vergelijkbare touroperator. Voor de zonvakanties worden namelijk massaal stoeltjes ingekocht bij de goedkoopste maatschappij. Het zou wel heel mooi zijn als meneer Jansen een reis boekt en zou kunnen kiezen voor Transavia en meneer de Vries die exact dezelfde reis boekt en kiest voor Martinair. Op zo'n manier krijg je een vliegtuig natuurlijk nooit vol en is het ook niet zinvol...
En volgens mij is dat nog 1 van de dingen die het minst belangrijk is. Motoren die uitvallenquote:Op zondag 8 mei 2005 13:39 schreef Porto het volgende:
[..]
Natuurlijk niet helemaal te vergelijkenof je motor op de weg uitvalt of een aantal KM boven in de lucht
onlangs dat het mij ook totaal niets uitmaakt met welke maatschappij ik vlieg.
Ze mogen landen, nu is vraag 2 of ze dat ook nog doenquote:Op zondag 8 mei 2005 18:00 schreef E- het volgende:
Mag Onur nou wel landen of niet in Nederland? Mijn vriendin zou vandaag terugkomen....
Ja, dan kan men elders massaal geschokt zijn en verontwaardigd doen.quote:
Bedoel je niet dat je bij dat reisbureau de keuze hebt tussen verschillende organisaties (die dan weer met verschillende vliegmaatschappijen vliegen)? en niet zoals TS denkt dat je als je bij Arke boekt vervolgens kan kiezen tussen verschillende vliegmaatschappijen.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:22 schreef thaduck het volgende:
[..]
En daarom boek ik dus altijd bij mijn vaste reisbureauHet is soms een paar tientjes duurder (en wat is 20 euro nou op 1600 totaal?) en dan heb ik gewoon de keuze waarmee ik wil vliegen
Stuk prettiger hoor whehe
Ligt aan de reis. Afgelopen jaar had ik de keuze tussen 2 organisaties met daarbij verschillende vluchten en het jaar ervoor gingen we via OAD en konden we kiezen tussen Martinair en Onur Air. Aangezien Onur toen net beetje moeite had met opstijgen hebben we gekozen voor Martinair.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:11 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat je bij dat reisbureau de keuze hebt tussen verschillende organisaties (die dan weer met verschillende vliegmaatschappijen vliegen)? en niet zoals TS denkt dat je als je bij Arke boekt vervolgens kan kiezen tussen verschillende vliegmaatschappijen.![]()
Het ergste wat je kan hebben in een vliegtuig is brand (motorbrand of brand in het vrachtruim). Verder valt het allemaal wel mee, een gat in de romp is vervelend voor de passagiers die er naastzitten en er komt een hoop herrie vanaf maar verder kun je heerlijk doorvliegen zo lang de vleugels er nog aanzitten.quote:Op zondag 8 mei 2005 17:24 schreef thaduck het volgende:
[..]
En volgens mij is dat nog 1 van de dingen die het minst belangrijk is. Motoren die uitvallenEen vliegtuig kan opstijgen op 1 motor, de 2e is zowiezo al zinloos en alleen maar extra. Tevens, mocht alles op 11 KM hoogte uitvallen dan is er nog geen grote ramp, door de snelheid die je krijgt bij het dalen worden de vleugels gewoon weer gelift, net als met een zweefvliegtuig. De landing zal uiteraard een stuk ruwer worden (alhoewel daar ook de motoren niet voor nodig zijn) maar in principe betekend het niet dat je het niet overleeft
Het is erger als er een gat in de romp komt of een motor die affakkelt volgens mij
Holland International is een reisbureau, geen luchtvaartmaatschappij. Voor hetzelfde geld vlieg je dus wel met Onur Airquote:Op zondag 8 mei 2005 18:28 schreef E- het volgende:
Onur is dus geen aanrader merk ik wel
Vlieg zelf deze zomer met Holland Int. naar Turkije.. dat moet haast wel beter zijn dan deze Onur.
Je vlieg toch met het reisbureau? Hun doen niets met Onur geloof ik dus...quote:Op zondag 8 mei 2005 19:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Holland International is een reisbureau, geen luchtvaartmaatschappij. Voor hetzelfde geld vlieg je dus wel met Onur Air
Als je naar antalya gaat is het (bijna zeker) ArkeFly. Dit is een nieuwe nederlandse maatschappij die vroeger Holland Exel was en daarvoor AIr Holland. Je kan ook vliegen met inter airlines,transavia of Fly air.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:32 schreef forumpie het volgende:
[..]
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
Je hebt je reis geboekt bij touroperator Holland International via het reisbureau Thomas Cook. Als je een reis boekt bij een bedrijf die bij de TUI groep hoort (oa Holland International, Arke, Fit en Kras) heb je een grote kans dat je met ArkeFly vliegt omdat dit hun eigen maatschappij is. Maar ze vliegen ook nog met andere waaronder naar Turkije Transavia, Inter airlines en Fly air.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:51 schreef E- het volgende:
[..]
Je vlieg toch met het reisbureau? Hun doen niets met Onur geloof ik dus...
Thomas cook was trouwens het reisbureau..of doen hun dingen voor Holland int.?
t lijkt net of dit vliegtuig ter hoogte van de motoren met bizonkit aan elkaar is geplaktquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.
[afbeelding]
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De eerste zes foto's zijn gemaakt tijdens het bergen van het toestel op woensdag 18 juni 2003, een dag na de crash. De laatste twee foto's zijn gemaakt van de eerste testvlucht op 28 oktober 2003.
ok dan!! thnxquote:Op zondag 8 mei 2005 21:50 schreef stess het volgende:
[..]
Als je naar antalya gaat is het (bijna zeker) ArkeFly. Dit is een nieuwe nederlandse maatschappij die vroeger Holland Exel was en daarvoor AIr Holland. Je kan ook vliegen met inter airlines,transavia of Fly air.
In Zwitserland zijn ze daar een stuk strenger mee, majaquote:Op zondag 8 mei 2005 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook weer typisch Nederlands dat het een keer echt uit de hand moet lopen voor dat deze brokkenpiloten niet meer mogen vliegen in, op en over Nederland.
Ik en CMT postten vrijwel gelijktijdig hoor Gert.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Hee, bedankt man!
Je bent, niet overdreven, de viérde die dit bericht in dit topic plaatst.
Waarom posten mensen eigenlijk in topics die ze verder niet lezen?
I agreequote:Op zondag 8 mei 2005 18:49 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het ergste wat je kan hebben in een vliegtuig is brand (motorbrand of brand in het vrachtruim). Verder valt het allemaal wel mee, een gat in de romp is vervelend voor de passagiers die er naastzitten en er komt een hoop herrie vanaf maar verder kun je heerlijk doorvliegen zo lang de vleugels er nog aanzitten.
Ik was net op schiphol en op de gate naast ons stond precies dit vliegtuig, alleen was ie helemaal wit. (naja wit, meer beige van de roest en veiligheid)quote:Op zondag 8 mei 2005 22:02 schreef winterapfel het volgende:
[..]
t lijkt net of dit vliegtuig ter hoogte van de motoren met bizonkit aan elkaar is geplakt![]()
Dat zeiden ze bij Phuket Air ook waarschijnlijk hahaquote:Op maandag 9 mei 2005 11:08 schreef Gerard-Joling het volgende:
We kunnen nu voor 40 euro extra overboeken op Transavia. Echter kunnen we ook de gok wagen dat Onur helemaal niet meer mag vliegen op Schiphol. Maar dit zal niet snel gebeuren denk ik?
Niet!quote:Op zondag 8 mei 2005 23:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik en CMT postten vrijwel gelijktijdig hoor Gert.
voor 40,- per persoon, of gewoon overboekingskosten totaal?quote:Op maandag 9 mei 2005 11:08 schreef Gerard-Joling het volgende:
We kunnen nu voor 40 euro extra overboeken op Transavia. Echter kunnen we ook de gok wagen dat Onur helemaal niet meer mag vliegen op Schiphol. Maar dit zal niet snel gebeuren denk ik?
toch nog positieve verhalen over hunquote:Op maandag 9 mei 2005 13:24 schreef devv05 het volgende:
Ik heb (de afgelopen 2 jaar) 2x met Onur Air gevlogen en dat waren gewoon vrij nieuwe toestellen, prima verzorgt en aardig personeel.. Je moet net een goed toestel treffen denk ik, maarja ik weet volgende keer ook niet of ik die gok wel nog een keer wil wagen na de berichten van afgelopen week.
Hetzelfde hier 2 jaar geleden. Waardeloze baggermaatschappij.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:16 schreef mefr0uwtje het volgende:
Vorig jaar ben ik ook met Onur air naar turkije geweest. Wij kregen wel eten en drinken aan boord. verder was de vlucht niet echt super. De veiligheids instructie's waren niet te verstaan, verder was het engels van de stewardessen niet om aan te horen. De beenruimte was zeer slecht.
Zo lach vd dagquote:Despite its still being a very young company, ONUR AIR had been attained the expertise to provide other airlines service and technical consultance on A-320s. In 1992-3, with an excellent level of performance of 99.7%, ONUR AIR upon being assessed in the same category with Lufthansa, British Airways, Air France, etc., awarded with “Technical Despatch Reliability” by AIRBUS INDUSTRY S.A. In 1994 and 1995, by reaching a level of 99.8% the company was being received the “Operational and Technical Reliability” award amongst 51 companies worldwide
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegenquote:Op maandag 9 mei 2005 15:46 schreef Litman het volgende:
Hier staan ook nog een aantal leuke recensies m.b.t. Onur Air.
http://www.turbulentie.nl(...)line_name=Onur%20Air
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |