abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2005 @ 20:39:12 #1
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_26735959
Vandaag in het nieuws:

http://www.nu.nl/news/521(...)_motorproblemen.html

Ik heb met een 4 vrienden een reis naar Marmaris geboekt en gaan vliegen met deze maatschappij. Echter wordt dit mijn 1ste keer vliegen en ik vind het al heel spannend en van deze berichten word je dan niet bepaald vrolijk.

We wachten nog op een reactie van het reisbureau, maar zijn dit soort berichten reden om vluchten met een andere maatschappij te gaan doen voor een reisorganisatie?

De reis is nog niet betaald, maar kan en/of mag je een andere chartermaatschappij eisen?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_26736354
Niets vreemds. Alle vliegtuigen in Nederland worden geďnspecteerd door iVW, de inspectiedienst van het ministerie. Op dit moment staan een aantal dubieuze chartermaatschappijen onder verscherpte controle, dus mocht er iets mis zijn, dan zal je echt niet gaan vliegen. Het vliegen zal dus wel veilig zijn, maar het probleem zit meer in de vertraging die je op kan lopen als het vliegtuig niet luchtwaardig wordt bevonden.

Je kan geen andere chartermaatschappij eisen; dan moet je bij een ander reisbureau boeken dat met andere maatschappijen vliegt, dat staat meestal bij de boeking aangegeven. Bedenk wel dat je meer betaalt als je met Transavia of Martinair wil vliegen. En de gemiddelde NL'er wil nou eenmaal goedkoop naar Turkije.

Overigens heb ik ook wel eens meegemaakt dat een KLM vliegtuig al op de startbaan stond, waarna er een motor uitviel en er werd teruggereden naar de gate. Vervolgens ging een man met een hamer een tijd op een klepje op de motor slaan en twee uur later vertrok het toestel gewoon.
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:28:17 #3
8474 Porto
Fok it..!
pi_26739563
Ik zou me niet al te druk maken.. maarja ik heb dan ook maling aan me leven als ik een koopje kan krijgen hehe
Kijk naar Phuket air, die is grounded, ik ga d'r vanuit dat er strenge regels zijn om op Schiphol of ergens anders binnen de EU passagiers te mogen vervoeren en die worden schijnbaar nog goed gecontroleerd ook maargoed buiten de EU moet ik vaak ook vage vluchten pakken (en dan het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk) dat kan pas spannend zijn hier maak ik me veel minder druk.
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:36:29 #4
8474 Porto
Fok it..!
pi_26739961
Ik vlieg trouwens met Alitalia via Rome, dit omdat anderen die meereizen niet met Budgetair mee wouden omdat het onbetrouwbaar zou zijn (het was een rechtstreekse vlucht en 25 euro goedkoper als Alitalia) maargoed ik wou niet moeilijk doen en ga voor de gezelligheid
pi_26740373
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:36 schreef Porto het volgende:
Ik vlieg trouwens met Alitalia via Rome, dit omdat anderen die meereizen niet met Budgetair mee wouden omdat het onbetrouwbaar zou zijn (het was een rechtstreekse vlucht en 25 euro goedkoper als Alitalia) maargoed ik wou niet moeilijk doen en ga voor de gezelligheid
Das grappig, want dat is zeer waarschijnlijk hetzelfde vliegtuig; budgetair is geen luchtvaartmaatschappij, maar een soort reisbureau dat een vast aantal tickets afneemt bij luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Delta naar New York) en ze dan met korting aan kan bieden. Vaak wordt dit dan gedaan als zijnde 'witte ticktets' waarvan je pas op het laatst te zien krijgt met welke maatschappij je vliegt (dit uit concurrentieoverwegingen) Grote kans dus dat er mensen met een budgetair ticket in hetzelfde vliegtuig zitten.
pi_26740660
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 4 mei 2005 @ 22:52:50 #7
8474 Porto
Fok it..!
pi_26740663
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Das grappig, want dat is zeer waarschijnlijk hetzelfde vliegtuig; budgetair is geen luchtvaartmaatschappij, maar een soort reisbureau dat een vast aantal tickets afneemt bij luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld Delta naar New York) en ze dan met korting aan kan bieden. Vaak wordt dit dan gedaan als zijnde 'witte ticktets' waarvan je pas op het laatst te zien krijgt met welke maatschappij je vliegt (dit uit concurrentieoverwegingen) Grote kans dus dat er mensen met een budgetair ticket in hetzelfde vliegtuig zitten.
Dat zei ik dus ook, alleen we konden niet zo 123 vinden welke maatschappijen het waren (iemand die het wel weet? heenweg: CR terugweg: XX) en volgens hun was het iets van Croatia air en XX? aironbekend en dus niet te vertrouwen..
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:54:19 #8
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_26773091
ik vlieg a.s. dinsdag ook weer met Onur Air. Heb hier vorig jaar ook mee gevlogen dus weet hoe het is. Ik zie alleen nu telkens berichten staan over controle op Schiphol. Ik vlieg echter vanaf Enschede airport twente. Hebben ze hier ook wel zo'n strenge controle? Dit wordt namelijk de eerste keer dat ik vanaf Enschede vlieg.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:33:14 #9
16715 Mylene
*schatje*
pi_26773871
quote:
Horrorvlucht met Onur

Passagiers in doodsangst na brand in motor


SCHIPHOL, vrijdag
Talloze doodsbange Nederlanders die reisden met de Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, zijn hun geld kwijt omdat ze op Schiphol zijn uitgestapt nadat hun toestel daar met een brandende motor was teruggekeerd.
Veel toeristen die op weg waren voor een meivakantie aan zonnige stranden in Turkije, zagen hun reis in het water vallen.
We durfden, net als heel veel andere mensen, niet meer in te stappen, ook niet toen het toestel volgens de maatschappij gerepareerd was", zei Anita Massop uit Doorn gisteravond huilend aan de telefoon. "Ik was ingestapt met mijn kostbaarste bezit: mijn man en twee kinderen. Maar dit willen we nooit meer meemaken."
"Toen mijn dochtertje van tien jaar na drie of vier harde explosies en vlammen die uit de motor sloegen, zei: ’Mama ik zie allemaal brandweerauto's, wat nou…', had ik het niet meer. Je houdt je groot. Maar toen ik de stewardessen zag huilen en rennen, wist ik dat het menens zou worden."
Het Onur-toestel moest na de explosies met een brandende motor boven de Noordzee brandstof lozen voor een veilige landing op Schiphol.
Onur Air blijkt afgelopen dagen enkele malen in grote problemen te zijn geraakt met vliegtuigen vol vakantiegangers. De Inspectie van Verkeer en Waterstaat maakte begin deze week nog bekend dat de maatschappij onder verscherpt toezicht is geplaatst, vanwege het niet serieus nemen van de veiligheidsregels.
Het is ongelooflijk dat er nog reisorganisaties zijn die passagiers vervoeren met deze maatschappij", aldus Jan Mossink uit Alphen aan de Rijn, een andere verontruste passagier.
De piloot zei dat er een haas door de motor was gezogen. Maar er was heel veel meer aan de hand", vervolgt Anita Massop. "Het aanbod om weer in te stappen, was geen alternatief voor veel passagiers. Niet weer in een vliegtuig van deze maatschappij. We vonden het bij het instappen al een vreemd vliegtuig. Veel mensen zijn in paniek naar huis gegaan", aldus de emotioneel aangedane moeder die nu met haar gezin thuis de meivakantie moet vieren.
Het reisbureau waarschuwde op Schiphol al dat de passagiers hun geld kwijt zouden zijn als ze niet zouden instappen. Anita Massop: "Onbegrijpelijk. Na zo'n ervaring konden we niet meer vrolijk verder op vakantie gaan. Onze kinderen zijn gisteravond huilend in bed gestapt. De angstige blikken op de gezichten van de huilende stewardessen zien we nog steeds voor ons. Maar we leven gelukkig nog. Misschien moeten we daar nu maar aan denken, dat is onze bevrijdingsdag."

Ook in Istanboel moest een vakantievlucht van Onur Air een gedwongen landing maken. Passagiers hebben elf uur moeten wachten voordat ze naar Antalya doorvlogen. "De service was zeer slecht. Pas na lang aandringen kregen we uiteindelijk wat te drinken. Deze Turkse maatschappijen moet verboden worden nog langer te vliegen, voor er een neerstort", meldt Riet Kreeft die het allemaal meemaakte.
Ronduit ergernis wekken de reisorganisaties die ondanks de maatregelen van de luchtvaartinspectie, annuleringen van vakanties niet accepteren met de inmiddels enkele berispte maatschappijen, die voor onwaarschijnlijk lage prijzen vliegen.
De Nederlandse luchtvaartautoriteiten hebben de Turkse regering enkele dagen geleden al met klem verzocht te voorkomen dat verouderde en slecht onderhouden vliegtuigen ons luchtruim binnenkomen. Het ging daarbij met name om twee ingehuurde verouderde Lockheed Tristarvliegtuigen, die niet aan de veiligheidseisen voldeden en bleken te zijn geregistreerd in Sierra Leone en Kirgizstan.
Aanleiding voor de veel strengere controles van de luchtvaartinspectie is de felle concurrentiestrijd, waarbij erkende reisorganisaties de allergoedkoopste vakanties aanbieden zonder de veiligheidsconsequenties te kunnen overzien.
"We hopen dat de ogen van de heren reisorganisatoren nu opengaan. Al hebben zij niet de kennis om te zien wat er mis is met dit soort maatschappijen, de lage prijzen zouden voor gezonde achterdocht moeten zorgen", aldus een van de inspecteurs op Schiphol.
De Inspectie van Verkeer en Waterstaat besloot vorige week al de Thaise maatschappij Phuket Air een vliegverbod op te leggen. Vele duizenden vakantiegangers werden daardoor gedupeerd. De maatschappij voerde voor dumpprijzen vluchten uit voor Nederlands grootste reisconcern TUI, dat bekende reismerken als Kras, Holland International en Arke voert.
In het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) groeit de weerstand tegen het prijsstunten door bekende reisorganisaties ten koste van de veiligheid, omdat daarmee de betrouwbaarheid van ANVRreisorganisaties teniet wordt gedaan.
bron

Uiteindelijk zijn het niet de reisorganisatoren, maar de mensen die voor een prikkie op vakantie willen gaan. Ik betaal liever meer zodat ik zeker weet dat ik met een betrouwbare vliegtuigmaatschappij op vakantie ga.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:57:23 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26791993
Nou ik zou ook gewoon 50 a 100 Euro meer betalen en naar Turkije vliegen met Transavia als ik die kant op zou gaan ja
Heb zelf eens met Istanbul Air gevlogen vroeger, die desjes spraken geen woord Engels
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:44:23 #11
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_26793146
Hmm bij ons viel dat eettafeltje van de stoelen Hou er rekening mee dat je verschrikkelijk oncomfortabel zit en het eten is ook een bakje van 100 gram
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:41:57 #12
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_26795980
Ik heb eerder met OHY gevlogen dus ik weet hoe het is. En HarigeKerel: het probleem is dat Transavia en Martinair samen niet alle mensen vanuit Nederland naar Turkije kunnen vervoeren, daarvoor zijn er teveel mensen die naar Turkije willen/gaan. En Transavia en Martinair vliegen ook niet vanaf alle regionale luchthavens (bijv. Enschede Airport Twente en Groningen Airport Eelde).
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:17:39 #13
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26797118
De Telegraaf:
quote:
Laatste waarschuwing voor Onur Air

De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air heeft een laatste waarschuwing gekregen van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW). Nog één ernstige overtreding of onaanvaardbare tekortkoming en er volgt een vliegverbod op Nederlandse luchthavens. Dat is de maatschappij en de Turkse autoriteiten vrijdag medegedeeld, aldus een woordvoerder van de inspectiedienst zaterdag.


Onur Air staat volgens de IVW-zegsman al ruim een jaar onder verscherpt toezicht. "We hadden een hele tijd het gevoel dat het weer de goede kant opging, maar de laatste week was sprake van verslechtering." Zo moest dinsdagavond laat een vliegtuig van de maatschappij terugkeren naar Schiphol wegens problemen aan de motor, die vervangen moest worden.

Tot verbazing van de inspectiedienst wilde Onur Air na wat proefdraaien direct weer vertrekken. "Storing aan een motor kan op zich iedere maatschappij overkomen, maar wij vonden een diepgaande controle nodig. Later bleek ook dat de motor absoluut niet oké was en vernieuwd moest worden."

Bovendien constateerde de IVW afgelopen week dat Onur Air zich niet aan veiligheidseisen had gehouden bij het inhuren van verouderde toestellen uit het Midden-Oosten, die weer geregistreerd stonden in Sierra Leone en Kirgizië. "Op een gegeven moment maken we van een opstelsom van incidenten. Als we dan tot de conclusie komen dat het niet meer verantwoord is, trekken we de landingsrechten in." Daarvoor is volgens de IVW-woordvoerder nog één ernstige tekortkoming nodig en dat kan variëren van verlopen papieren tot technische mankementen.

De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan dergelijke vervoerders onder verscherpt toezicht. Een week geleden heeft de IVW de landingsrechten van het Thaise Phuket Air al ingetrokken.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:18:26 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_26799157
Mijn ouders vonden het vliegen met Onur Air ook helemaal niks . Oud vliegtuig, oud, vies en kapot interieur, stewardessen die gebrekkig engels spraken en tijdens het landen hebben m'n ouders doodsangsten uitgestaan (de weeromstandigheden waren uitstekend).

Ik ga deze zomer mooi met Martinair naar Turkije. Het kost me wel ¤80 meer, maar dan weet ik tenminste zeker dat ik m'n vakantiebestemming ook veilig bereik en dat ik thuis alles na kan vertellen .
amokaapjeeh O+
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:02:48 #16
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26799299
Wij hebben vorig jaar terug vanuit Turkije met Fly Air gevlogen, beetje zelfde verhaal als Onur. Next vakantie gaan we zeker niet meer met zo'n maatschappij. Het was een oud vliegtuig (opzich niet erg) zonder comfort en niemand die Engels sprak.

Het ergste vond ik de piloot, waar die gast had leren vliegen Bij het landen gooide hij gewoon elke keer het vliegtuig 1 of meerdere KM's naar beneden om daarna weer 500 meter omhoog te trekken. Het leek de Goliath wel uit SixFlags.

Next time betaal ik lekker wat meer en ga ik met Martinair ofzo
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:06:54 #17
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26799398
Ik ben vorig jaar ook met Onur naar Turkije geweest. Nou dacht ik dat die NL prijsvechters slecht waren, maar dit sloeg wel alles ja. Geen problemen gehad met het vliegtuig (voor zover ik weet tenminste) maar qua service etc was het minder dan niks. Een glaasje water had op z'n minst leuk geweest. Op de terugweg zag je ook dat iedereen zelf flessen drinken had meegenomen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:17:19 #18
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26799684
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:06 schreef stinkie het volgende:
Ik ben vorig jaar ook met Onur naar Turkije geweest. Nou dacht ik dat die NL prijsvechters slecht waren, maar dit sloeg wel alles ja. Geen problemen gehad met het vliegtuig (voor zover ik weet tenminste) maar qua service etc was het minder dan niks. Een glaasje water had op z'n minst leuk geweest. Op de terugweg zag je ook dat iedereen zelf flessen drinken had meegenomen
Dan heb je niet goed opgelet van te voren. Dat wordt namelijk wel duidelijk bekend gemaakt dat er geen eten/drinken verstrekt wordt aan boord (athans, niet gratis). Je had dus ook op de heenweg al zelf wat kunnen meenemen

Bij Fly Air btw afgelopen jaar kon je gratis (!) een broodje krijgen. Maar ze stonken zo erg dat ik maar overgeslagen heb
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:21:06 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_26799791
Ik hoor hier en daar (niet op Fok trouwens ) mensen zeggen dat het onterecht is zo'n scherpe controle op deze maatschappijen... en dat Phuket Air onterecht de landingsrechten zijn ontzegd.. (okee het incident met de medische papieren die niet in orde zouden zijn kan geen reden opzich zijn, maar is meer een optelsom).

En ik denk altijd maar, voorkomen is beter dan genezen, stel je voor dat de inspectie niet zo streng was en er land een vliegtuig van ONUR-AIR in de Noordzee of een berg.. dan is het land te klein en gaan we allemaal de overheid de schuld geven.
Je moet erop kunnen vertrouwen dat alles wat op schiphol land en vertrekt veilig is
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 13:28:57 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26800009
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:21 schreef ozzietukker het volgende:
Je moet erop kunnen vertrouwen dat alles wat op schiphol land en vertrekt veilig is
Precies. Het is te kort door de bocht om te stellen dat je het aan jezelf te wijten hebt als je met een onveilige maatschappij vliegt "want dan had je maar meer geld moeten uitgeven".
Een veilig toestel is toch wel een basis-vereiste. Daar moet je als consument gewoon op kunnen rekenen, daarom vind ik het een goede zaak dat de RIVM behoorlijk streng optreedt momenteel.
Kijk, dat je met een supergoedkoop ticket aan boord niet in de watten wordt gelegd, en dat het interieur er uitgewoond uitziet, OK, daar moet je dan niet over zaniken. Maar het ding moet wel veilig van A naar B kunnen vliegen.

Persoonlijk interesseert het mij geen hol of een stewardess wel Engels spreekt en of er catering is, in ieder geval niet op Europese vluchten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:56:54 #21
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26800704
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 13:17 schreef thaduck het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed opgelet van te voren. Dat wordt namelijk wel duidelijk bekend gemaakt dat er geen eten/drinken verstrekt wordt aan boord (athans, niet gratis). Je had dus ook op de heenweg al zelf wat kunnen meenemen

Bij Fly Air btw afgelopen jaar kon je gratis (!) een broodje krijgen. Maar ze stonken zo erg dat ik maar overgeslagen heb
behalve dat we een reis hadden geboekt waar dat wel bij zou zitten. Het is ook wel meteen de eerste en laatste keer geweest dat ik op zo goedkoop op vakantie ben gegaan
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_26801173
quote:
Laatste waarschuwing voor Onur Air
De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft de Turkse prijsvechter Onur Air een laatste waarschuwing gegeven.
Motorproblemen
Dat gebeurde nadat afgelopen dinsdag een toestel moest terugkeren naar Schiphol wegens motorproblemen. Er dreigt een vliegverbod voor Onur Air dat, al enige tijd onder verscherpt toezicht staat, onder meer vanwege gebreken aan de vliegtuigen.

Prijsvechters
De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan ze onder verscherpt toezicht.
Bron: RTL Nieuws
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 14:20:54 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26801290
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bron: RTL Nieuws
En da's dan de dérde keer dat dit bericht in dit topic geplaatst wordt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:13:21 #24
8474 Porto
Fok it..!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:28:47 #25
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26802895
quote:
Het reisbureau waarschuwde op Schiphol al dat de passagiers hun geld kwijt zouden zijn als ze niet zouden instappen.
Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.

Verder vind ik het schandalig dat die man zegt dat je bijj een lage prijs al achterdochtig zou moeten worden. Je mag er toch van uitgaan dat de veiligheid van het vliegtuig gewaarborgd wordt. Het enige waar je vanuit moet gaan bij een lage prijs is dat de service in het vliegtuig ontbreekt en dat het vliegtuig verouderd is (geen televisies aan boord of iets dergelijks), niet dat er een kans is dat je je bestemming niet haalt! Strengere maatregelen dus voor dit soort organisaties en niet aan de consument overlaten.

Ik heb trouwens een keer met Onur Air gevlogen en qua service niveau en comfort doen zij echt niet onder voor Transavia Basiq air of Dutchbird.
pi_26802959
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.

Verder vind ik het schandalig dat die man zegt dat je bijj een lage prijs al achterdochtig zou moeten worden. Je mag er toch van uitgaan dat de veiligheid van het vliegtuig gewaarborgd wordt. Het enige waar je vanuit moet gaan bij een lage prijs is dat de service in het vliegtuig ontbreekt en dat het vliegtuig verouderd is (geen televisies aan boord of iets dergelijks), niet dat er een kans is dat je je bestemming niet haalt! Strengere maatregelen dus voor dit soort organisaties en niet aan de consument overlaten.

Ik heb trouwens een keer met Onur Air gevlogen en qua service niveau en comfort doen zij echt niet onder voor Transavia Basiq air of Dutchbird.
Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:41:55 #27
8474 Porto
Fok it..!
pi_26803166
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:32 schreef forumpie het volgende:

[..]

Ik ga over een aantal weken ook naar turkije op vakantie, maar ik weet niet met welke maatschappij :S. heb bij arke geboekt, iemand enig idee?
Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even op
pi_26803234
Alle waar is naar zijn geld.
Wij vliegen (tenzij het door de bestemming niet anders kan) altijd met lijndiensten.
Gewoon vertrektijden, gewonde service, alleen wat hogere prijzen.
pi_26803477
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef Porto het volgende:

[..]

Weet je wel op welk datum en hoe laat dan zoeken we dan even op
24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:56:11 #30
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26803527
doe ik nooit meer. 1 keer gedaan, 10 uur vertraging

klote maatschappij
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26803548
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:56 schreef Houniet het volgende:
doe ik nooit meer. 1 keer gedaan, 10 uur vertraging

klote maatschappij
10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:02:32 #32
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26803659
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.

quote:
Op dinsdagmorgen 17 juni 2003, schoot een vliegtuig van de Turkse maatschappij Onur Air door op baan 23 van het vliegveld Groningen Airport Eelde (EHGG / GRQ). Aan boord waren 142 passagiers en 8 bemanningsleden, die voor een vakantie naar Dalaman, Turkije gingen. Twee mensen raakten licht gewond.

Een McDonnell Douglas MD-88, de TC-ONP 'Esra' met constructienummer 53549/2185 en vluchtnummer OHY2263 startte om 9.20 am, maar moest deze afbreken omdat de neus niet omhoog kwam. Het vliegtuig had al een te grote snelheid en kon niet op tijd stoppen op de 1800 meter lange baan. Het vliegtuig schoot 200 meter voorbij het einde van de baan en raakte daarbij de landingslichten. Het toestel kwam tot stilstand in een grasveld aan het eind van de baan.

Het vliegveld was gesloten tot de volgende middag. Alleen Ryanair vloog nog vanaf de kortere dwarsbaan. (baan 19 / 01)

Ik zal mij niet wagen aan allerlei speculaties over wat er gebeurd is, maar wacht op het rapport van de overheid, voordat ik hier iets over schrijf.

Op dinsdag 28 oktober 2003 maakte de TC-ONP zijn eerst vlucht, na bijna 4 maanden van reparatie. Dit was een testvlucht van ongeveer een uur die werd uitgevoerd in de noord-west sector. De volgende morgen vertrok het toestel naar Turkije.
















De eerste zes foto's zijn gemaakt tijdens het bergen van het toestel op woensdag 18 juni 2003, een dag na de crash. De laatste twee foto's zijn gemaakt van de eerste testvlucht op 28 oktober 2003.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26803700
aardig gek .. wat een maatschappij zeg.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:04:57 #34
8474 Porto
Fok it..!
pi_26803710
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:53 schreef forumpie het volgende:

[..]

24ste..heb gekeken alleen fly air en transavia gaan dan.Maar die fly air staat ook niet zo goed bekend.
Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dag

Alitalia, Budgetair, Lufthansa, KLM, Turkish Airlines, Malev, Austrian, Air France onder anderen alleen zonder exacte tijd van vertrek 24ste en datum terug kan je niet zoeken
pi_26803887
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef Porto het volgende:

[..]

Waar kijk jij? want er vertrekken tig andere vliegtuigen die dag

Alitalia, Budgetair, Lufthansa, KLM, Turkish Airlines, Malev, Austrian, Air France onder anderen alleen zonder exacte tijd van vertrek 24ste en datum terug kan je niet zoeken
Naar Antalya had ik gekeken (sorry vergeten te melden)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:22:02 #36
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26804114
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
pi_26804145
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
hoop het!!
pi_26804299
Ach, er is een positief punt.....alle toestellen komen uiteindelijk weer op de grond.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:08:44 #39
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_26804750
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:02 schreef Jaguarized het volgende:
Lijkt me niet bepaald een frisse maatschappij na het horen van alle berichten. Op 17 juni 2003 is er zoals bekend ook een toestel van "gecrashed" op het vliegveld hiero, Eelde.
Beter start afbreken dan neerstoren toch?
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:57 schreef forumpie het volgende:

[..]

10 uur damn, ik heb ook een x vanuit amerika. zolang moeten wachten op londen, en dan heb je al een hele reis gehad..
Wees blij dat het op de terugweg was! Heb heen wel Martinair wel eens met 6 uur vertraging gezeten Was een toestel ergens kapoet en alles schoof op. En vooral lekker omdat we WEL al op Schiphol waren door omstandigheden (weggebracht worden en was vrij voor genomen om die tijd). Zit je 6 uur op schiphol en kom je om 05:00 in je hotel aan.. Lekker gaar is dat hoor
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_26806852
Ach don't worry.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tupolev..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...

Ik vloog daarmee naar Sint petersburg. Het was zeker een onprettige vlucht, je zag bijna de moertjes en boutjes rondvliegen.

Gelukkig overleeft

[ Bericht 1% gewijzigd door renz0r op 07-05-2005 20:07:05 ]
pi_26807210
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef _Boo_ het volgende:
Bij Arke betaal je meestal meer dan genoeg om met een Nederlandse maatschappij te vliegen, dus waarschijnlijk Transavia.
Vorig jaar hadden wij ook via Arke geboekt en toen vlogen we met Inter Airlines (Turkse maatschappij).
Hier een paar foto's:



Als je naar Turkije vliegt dan ga je altijd met Inter Airlines. Arke gebruikt bijna nooit Transavia voor deze vluchten.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 19:32:44 #42
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26807795
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
Ach don't worry.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tipolec..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...
Tipolec?

Google kent wel een túpolec, maar het lijkt me sterk dat jij daarin hebt gezeten.



Je bedoelt neem ik aan Tupolev?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26808794
Tupolev ja
pi_26809034
Vorig jaar ben ik ook met Onur air naar turkije geweest. Wij kregen wel eten en drinken aan boord. verder was de vlucht niet echt super. De veiligheids instructie's waren niet te verstaan, verder was het engels van de stewardessen niet om aan te horen. De beenruimte was zeer slecht.
Op de terugreis was de vlucht overboekt, en zaten we dus in een vliegtuig en werden we uit het vliegtuig gehaald. In Turkije zijn ze zo corrupt als de pest, en een vrouw die te laat was en een vriendje had die op het vliegveld werkte mocht met de eerstvolgende vlucht mee. En toen mocht 1 van ons ook nog mee. Hebben we dus niet gedaan en zijn we dus met corendon teruggevlogen.
Na deze ervaring ga ik nooit meer met Onur air.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:56:40 #45
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26809969
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat de regels daarvoor zijn? In kan me er namelijk best wel wat bij voorstellen dat je niet meer in wilt stappen als je met een brandende motor bent teruggekeerd.
In principe cancel je dan gewoon de reis, en dat kan niet meer. Een brandende motor kan elke maatschappij overkomen, en na reparatie functioneert het allemaal heus weer naar behoren. Best logisch dan toch dat je geen geld terug krijgt als je niet meer mee wil?
quote:
Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een afgetrapt toestelletje zit van Tupolev..
Stoelen kapot, klapboordjes voor je kapot enzo...

Ik vloog daarmee naar Sint petersburg. Het was zeker een onprettige vlucht, je zag bijna de moertjes en boutjes rondvliegen.
Pulkovo Aviation?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 21:14:26 #46
33908 superpoedel
Niet zomaar een poedel
pi_26810409
Vorig jaar heb ik met Fly Air gevlogen en ik kan niet anders zeggen dan dat het goed bevallen is. Heb zelf geen ervaring met Onur Air maar hoor inderdaad van veel mensen dat het niet echt comfortabel is.
A workingclasshero is something to be
pi_26818852
edit - overbodig -

[ Bericht 48% gewijzigd door Pizza_Shooter op 08-05-2005 13:31:58 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 8 mei 2005 @ 10:20:19 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_26818911
deze week heen en terug gevlogen met onur. Heenweg in een oud barrel, overigens geen problemen. Terug in een vrij nieuwe 747-200, die ze via Iberia hadden ingehuurd: top ! Gisteren geland, 1,5 uur vertraging vanwege de drukte; verder prima.

Overigens was het minder leuk daar te zitten en dan die ellende verhalen uit de Telegraaf te lezen, we maakten ons wel even zorgen

[ Bericht 0% gewijzigd door manny op 08-05-2005 10:27:24 ]
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_26818980
Fly Air. Als in: "Ja, we kunnen echt vliegen hoor!"

Twee jaar geleden was dat nog Air Anatolia. Maar op zich was met beiden best te vliegen. Oké, je stoel zakt een beetje door... Maar ik heb wel 3 van de 4 keer plaatsen bij de nooduitgang gehad, dus met lekker veel beenruimte. En mocht er iets fout gaan, sta je ook als eerste buiten.
De eerste keer met Air Anatolia zaten de plafondplaten en bagagerekken ook niet o goed vast, dat vliegtuig hing van duct-tape aan elkaar. En de laatste keer met Fly Air hadden we een toestel waar alles in het Chinees of Japans aangegeven stond, en toen we binnenkwamen kwam er er een mooie nevel uit de airco. Je waande je echt in een derderangs ruimtefilm. We hadden ook vertraging, dus vergeet de vaste plaatsen, iedereen kon gewoon ergens gaan zitten. Ik heb trouwens ook een keer meegemaakt dat iedereen achterin (of voorin) het vliegtuig moest gaan zitten. We hoefden nog niet niet onze armen uit het raampje te steken en mee te wapperen.
pi_26819001
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Tipolec?
Google kent wel een túpolec, maar het lijkt me sterk dat jij daarin hebt gezeten.
[afbeelding]
Je bedoelt neem ik aan Tupolev?
Dat is geen Tupolev maar een B-29 met Russische sterren er op...

Tu-154:


En nog een Tu-154:


Overigens kunnen zijn de Russische vliegtuigontwerpen niet slecht- maar gebrek aan onderhoud is vaak het probleem.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')