Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Syrena het volgende:
http://66.102.9.104/search?q=cache:GmcmklosNJ4J:www.volkskrant.nl/binnenland/1055827528667.html+onur+air+doorgeschoten&hl=nl
Wél gewonden dus.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaalquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.
Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.
En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten.Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Dús?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:
[..]
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal![]()
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader isquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.
En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Zou de angst dan langzaam opbouwenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLMquote:Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
Wat dom van Transavia! Ze hadden beter zo'n superveilige Tristar uit Sierra Leone kunnen nemen, veel goedkoper.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.
Ja het was ook niet helemaal serieus bedoeld...had snel getikt en daardoor dus geen gebruik gemaakt van smileys.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef forumpie het volgende:
[..]
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
Net in mijn mailbox.quote:Geachte nieuwsbrieflezer,
Het nieuws staat deze week vol met berichten over problemen rond vliegtuigmaatschappij Onur Air. Omdat wij veel gebruik maken van de diensten van Onur Air, worden er veel vragen aan ons gesteld over de betrouwbaarheid van deze luchtvaartmaatschappij. Wij willen u door middel van deze mailing op hoogte brengen dat wij Onur Air nog steeds als een betrouwbare airline beschouwen. Wij zullen onze klanten nooit onveilig op reis sturen en wij hebben het volste vertrouwen dat Onur Air de veiligheid kan waarborgen. De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Afgelopen weekeinde zijn er zeven toestellen van de maatschappij niet op tijd terug gekeerd van de periodieke onderhoudswerkzaamheden. Omdat de drukke mei vakantie voor de deur stond heeft de maatschappij toestellen gecharterd van andere maatschappijen. Waaronder de Tristar toestellen die onlangs in het nieuws waren. Onur Air heeft hier overigens geen Corendon passagiers mee vervoerd. De problemen die de luchtvaartmaatschappij nu heeft, zijn slechtst enkele incidenten die elke maatschappij had kunnen treffen.
Door alle berichten over Onur Air worden wij veel gebeld door klanten die vragen hebben over hun boeking. Dit is in de meeste gevallen niet nodig aangezien u tegenwoordig de status van uw boeking online kan zien. Met uw klantnummer en boekingsnummer kunt u op de website inloggen om uw boeking te achterhalen. Hiermee kunt u snel en makkelijk uw vluchttijden opvragen zonder daarbij de telefoon te gebruiken.
Corendon Vliegvakanties
op luchtvaartnieuws.nl:quote:
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:
[..]
op luchtvaartnieuws.nl:
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).
Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
Award of excellence... my ass....quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
eindelijkquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
Ik neem aan dat er ook wel lijnvluchten zijn van echte maatschappijen als BA en KLM.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:41 schreef dutchdevil het volgende:
Ik heb eerder met OHY gevlogen dus ik weet hoe het is. En HarigeKerel: het probleem is dat Transavia en Martinair samen niet alle mensen vanuit Nederland naar Turkije kunnen vervoeren, daarvoor zijn er teveel mensen die naar Turkije willen/gaan. En Transavia en Martinair vliegen ook niet vanaf alle regionale luchthavens (bijv. Enschede Airport Twente en Groningen Airport Eelde).
quote:De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef WaStEd het volgende:
[..]
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...
KQ is idd een prima maatschappij, maar voert gewoon lijndiensten uit. De prijzen zijn daar dan ook naar; toen ik eind vorig jaar een vlucht van Nairobi naar Dubai boekte was Emirates zelfs goedkoper (maar zat vol). Het is dan ook niet vergelijkbaar met een prijsvechter.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden bij de KLM al een TFT schermpie uit m'n armleuning haalde.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:06 schreef harlingen het volgende:
Ik heb zelf gevlogen met Croatian Air en dat was helemaal top (beter dan KLM, ze hebben daar gewoon TFT schermen in het plafond zitten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |