NS, ZOU JE DEZE KLOON NU KUNNEN VOORDRAGEN VOOR EEN BANquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
. Het is al langer dan 50 jaar geleden. Er mag nu neem ik aan toch wel een klein beetje over gegrapt worden. Als je de nabestaanden maar niet op de (eventueel erg lange) tenen trapt

BsB is geen kloon, hij wordt immers al jaren gerespecteerd door zn medeFOK!kersquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
NS, ZOU JE DEZE KLOON NU KUNNEN VOORDRAGEN VOOR EEN BAN

Ik ben in Auschwitz geweest. Heb ik IETS met de holocaust te maken? Nee helemaal niets. Toch geen haar op mn hoofd die eraan denkt rond te gaan rennen. Overigens wel typerend dat hun geloofsgenoten wel degelijk vinden dat ze er "iets mee te maken hebben"want ze staan voorin de rij om de vergelijking te trekken (beiden zondebok)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:38 schreef NorthernStar het volgende:
Je neemt een willekeurige groep marokkaanse jongeren en neemt ze mee naar een plechtige herdenking van iets waar ze echt totaal niks mee hebben en verwacht dat ze zich echt allemaal voorbeeldig zullen gedragen.
ja ik, maar heb echter nooit geroepen "ik breek je camera in tweeen" of andere dreigementen geuit. Heb die agressie niet in me. Ook niet toen ik puber was.quote:En wat hebben ze nu anders gedaan dan een normaal stel pubers? Beetje lachen, wat ouwehoeren, rondhangen, grote bek.. vervelen waarschijnlijk... Niemand hier puber geweest?
Geen vergelijking. Ik doe ook niet echt mee aan zo'n herdenking, maar als je op zo'n plek als Westerbork bent, en bovendien de gruwelverhalen van een overlevende aanhoort, voelt dat toch even iets anders aan en besef je meteen dat ingetogenheid op z'n plaats is.quote:En als je denkt dat Nederlanders zo voorbeeldige 'herdenkers' zijn ben je ook aan het kwartetten met drie kaarten. Morgen om acht uur eens door de straten lopen, ben je gelijk genezen.

Nee dus. Ik ben zelf als puberende kwajongen ook op desbetreffende locatie geweest en zou het niet in mijn hoofd gehaald hebben. Het enige wat daar als norm geldt is respect. Je weet wel... dat woord waar marokanen zo hun mond van vol hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom niet? Het zijn juist puberende kwajongens omdat ze dit overal doen, dit soort kattekwaad.
Prima, laten we het maar vergeten.quote:En ik vind het persoonlijk erg arrogant als op een locatie als deze dit niet zou mogen. Het is inmiddels zo lang geleden die zieke en tevens verschrikkelijke/onmenselijke taferelen/vergrijpen die daar hebben plaatsgevonden. Het is al langer dan 50 jaar geleden.
Nee. En als je dat niet begrijpt hoor je wat mij betreft hier niet thuis.quote:Er mag nu neem ik aan toch wel een klein beetje over gegrapt worden. Als je de nabestaanden maar niet op de (eventueel erg lange) tenen trapt

Gelukkig had je in die tijd nog geen media die er dan ruim een maand lang aandacht aan besteden onder grote schreeuwende krantenkoppenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vroegaaah

Het waren geen 350 probleemjongeren, maar 350 Marokkanen van allerlei leeftijden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind 20 op de groep 350 probleemjongeren, zeker een kleine groep.

Dat het Marokkanen is wel degelijk relevant, want waarom kunnen die 'lieve' marokkanen zich niet aanpassen. Anders is het Terug naar eigen land een plek onder de zon.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Ach, zoeken we weer naar problemen daar waar ze niet zijnNederland begint echt super-zeikland nummer 1 te worden, met stip! Dit zijn gewoon een stel puberende kwajongens, dat ze toevallig Marokkaan zijn is totaal irrelevant

Er zat weldegelijk een groep jeugdigen bij met een criminele achtergrond. Daarnaast waren het inderdaad Marokkanen van allerlei leeftijden, de ouderen hebben ook een aantal keren ingegrepen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het waren geen 350 probleemjongeren, maar 350 Marokkanen van allerlei leeftijden.
En 20 vind ik ook niet zo'n kleine groep.

voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Ach, zoeken we weer naar problemen daar waar ze niet zijnNederland begint echt super-zeikland nummer 1 te worden, met stip! Dit zijn gewoon een stel puberende kwajongens, dat ze toevallig Marokkaan zijn is totaal irrelevant

dat ontken ik ook niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zat weldegelijk een groep jeugdigen bij met een criminele achtergrond.
Klopt, maar ik las hier allerlei posts dat al die 350 marokkanen probleemjongeren geweest zouden zijn. Als er dan 'maar' 20 van die relschoppertjes geweest waren was het idd nog wel relatief meegevallen.quote:Daarnaast waren het inderdaad Marokkanen van allerlei leeftijden, de ouderen hebben ook een aantal keren ingegrepen.

Omdat A) de Marokkaanse groep veel groter is dan de "indische of de Koreanen of de Chinezen"quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:49 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat het Marokkanen is wel degelijk relevant, want waarom kunnen die 'lieve' marokkanen zich niet aanpassen. Anders is het Terug naar eigen land een plek onder de zon.
Waaromhoren we nou nooit eens iets over Indische of Koreanen, over de hele Oosterse bevolking? Waarom omdat deze wel intigreren en meer dan dat.

dus kun je dan nog even aangeven waarom je over de grond rolt van het lachen nav mijn berekening van 6% van de totale gemeenschap?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zat weldegelijk een groep jeugdigen bij met een criminele achtergrond. Daarnaast waren het inderdaad Marokkanen van allerlei leeftijden, de ouderen hebben ook een aantal keren ingegrepen.

Aan welke kant ?????quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Aanleiding voor de busreis was volgens medeorganisator Brahim Fattah echter het incident dat twee jaar geleden op de Dam in Amsterdam plaatshad. Marokkaanse jongeren verstoorden toen de dodenherdenking. Hij vermoedt dat dit niet was gebeurd als bij de jongeren bekend was geweest dat ook veel Marokkanen in de oorlog hebben gevochten.

misschien eens tijd om zich dan wat minder met die meest irritante vorm van criminaliteit bezig te gaan houden? dat geeft namelijk zo'n slecht beeld naar mensen die gewoon graag nog op straat lopen. i don't care of mensen uit het criminele milieu elkaar afschieten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat A) de Marokkaanse groep veel groter is dan de "indische of de Koreanen of de Chinezen"
B) Marokkanen vooral vertegenwoordig zijn in de straatcriminaliteit (zichtbare criminaliteit) en de anderen juist bij "onzichtbare" criminaliteit. (daarom vind er ook af en toe een liquidatie van een chinees plaats)

En dan hebben we die andere 330 nog niet eens gesprokenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:24 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vind 20 op de 350 bepaald geen kleine groep overigens.

Omdat het compleet nutteloos is om te generaliseren. Miscchien dat er bij een volgend Marokkaans bezoek wel 30 van die gastjes zijn, of 10 of 1, wie zal het zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef err het volgende:
[..]
dus kun je dan nog even aangeven waarom je over de grond rolt van het lachen nav mijn berekening van 6% van de totale gemeenschap?

Voetbal, Nederlandse *cultuur*quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
Die uitdrukking Hamas Hamas alle.. etc etc moet toch ergens vandaan komen ?

Zie een van mijn vorige posts m.b.t Nederlanders in Spanje.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef err het volgende:
[..]
dus kun je dan nog even aangeven waarom je over de grond rolt van het lachen nav mijn berekening van 6% van de totale gemeenschap?

quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????
De ieren stuurde de duitse piloten die neerstorten vaak terug.... de IRA hielp de duitsers.... die waren tenslotte ook tegen Engeland aan het knokken
Zou me niks verbazen als die Marokanen aan de Duitse kand vochten....

Heb je enig historisch besef?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????
De ieren stuurde de duitse piloten die neerstorten vaak terug.... de IRA hielp de duitsers.... die waren tenslotte ook tegen Engeland aan het knokken

Ja, die uitdrukking Hamas Hamas stamt uit de tweede wereldoorlog, waar Marokkanen hand in hand met de IRA uit naam van Groot Duitsland de Engelsen aanvielen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????

die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie een van mijn vorige posts m.b.t Nederlanders in Spanje.

maak ze eens duidelijk dat er bijvoorbeeld 77.000 Marokaanse soldaten hebben meegevochten, misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:05 schreef Dementor het volgende:
@Bansheeboy
Als je zo'n goede marokkaan bent wordt het dan niet eens tijd dat je de slechte eens gaat corrigeren?

Ohjaquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer voetbalfans treinen slopen mag het opeens wel,
3x raden wat ik riep toen men daar op de spoorbaan zittend het hele treinverkeer zat te ontregelen.quote:en vinden we het niet gek dat zelf die 5% van de relschoppers door de overige 95% worden tegen gehouden. Maar bij de marrokaanse gemeenschap moeten ze dat wel opeens doen.
En wat hebben wij met 'Duitse' leerlingen te maken?quote:Ik was trouwenb afgelopen jaar ook in sachenshausen bij berlijn, ook daar kregen schoolklassen (met duitse leerlingen) rondleidingen en ook hier stond ik mij te verbazen over het disrespect wat sommige reljongeren hebben voor zulk soort plaatsen.

Loerdertje, ik mis iets. Wat zeg ik daar verkeerd?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
NS, ZOU JE DEZE KLOON NU KUNNEN VOORDRAGEN VOOR EEN BAN

Nee, is niet iets heel andersquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:58 schreef err het volgende:
[..]
die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.

77.000 @ benelux en frankrijk, daarnaast nog iets van 25.000 in Italie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
maak ze eens duidelijk dat er bijvoorbeeld 77.000 Marokaanse soldaten hebben meegevochten, misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.

quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Absinth het volgende:
Poepoe, wat hebben er veel Marokkanen in de oorlog gevochten
Als zij er niet waren geweest, zouden we nu vast en zeker Duits praten![]()

Lonsdale-jongeren in Auschwitzquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:59 schreef raptorix het volgende:
misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.

De bijdrage was zeker significant, met name in Italie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Absinth het volgende:
Poepoe, wat hebben er veel Marokkanen in de oorlog gevochten
Als zij er niet waren geweest, zouden we nu vast en zeker Duits praten![]()

quote:In het begin van de oorlog werden 30.000 Marokkanen ingezet bij het front in Noord-Frankrijk en België. Om de haven van Antwerpen te verdedigen, lagen er ook troepen in Zeeland. Acht van hen werden krijgsgevangen gemaakt, anderen sneuvelden en werden begraven op het Franse oorlogskerkhof in het Zeeuwse Kapelle-Biezelinge.
Veertien Marokkanen ontkwamen aan de Duitse overmacht door, slechts gekleed in ondergoed, in de Schelde te springen. Na 25 kilometer zwemmen pikte een Nederlander hen op en bood droge kleren en onderdak aan. Na drie dagen keerden de soldaten via België terug naar Frankrijk.
De keuze van de Marokkaanse sultan Mohammed de vijfde om tegen het nazisme te strijden, was volgens Obdeijn helemaal niet zo’n logische. „Nederland en Marokko werkten begin 1600 voor het eerst samen in de strijd tegen Spanje. In Nederland huldigde men toen het principe: De vijand van onze vijand is een vriend.
In de Tweede Wereldoorlog had Marokko dat ook kunnen doen. Het land stond onder Franse protectie, maar in plaats van tegen de Franse bezetter te vechten, schaarde de sultan zich aan de zijde van de Fransen op voorwaarde dat Marokko na de oorlog onafhankelijk zou worden.”
Toen Frankrijk in 1940 capituleerde en een regering kreeg die samenwerkte met de Duitsers, verborgen Marokkaanse soldaten in het Franse leger hun wapens. De sultan weigerde zijn Joodse onderdanen uit te leveren aan de Duitsers.

Marokkanen vochten tegen de Duitsers.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????
Dat komt van voetbalsupporters.quote:

Nou ja, dat klopt wel en overal heb je wel rotte appels tussen, het is dan wel vervelend om het steeds in de media te moeten ondervinden dat het steeds marokkanen zijn. Zo krijgen Nederlanders niet echt een positief beeld van Marokkanen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat A) de Marokkaanse groep veel groter is dan de "indische of de Koreanen of de Chinezen"
B) Marokkanen vooral vertegenwoordig zijn in de straatcriminaliteit (zichtbare criminaliteit) en de anderen juist bij "onzichtbare" criminaliteit. (daarom vind er ook af en toe een liquidatie van een chinees plaats)

Ze zijn toch Nederlands?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:38 schreef NorthernStar het volgende:
Je neemt een willekeurige groep marokkaanse jongeren en neemt ze mee naar een plechtige herdenking van iets waar ze echt totaal niks mee hebben
Wat een domme domme vergelijking.quote:En als je denkt dat Nederlanders zo voorbeeldige 'herdenkers' zijn ben je ook aan het kwartetten met drie kaarten. Morgen om acht uur eens door de straten lopen, ben je gelijk genezen.

Ohja. Scheetgeluiden en propjesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vroegaaah zat ik op een school met allemaal witte kindertjes. Op een dag kwamen er overlevenden van WOII bij ons langs. En ook hier werd er besmuikt gelachen, met proppen door de klas gegooid en scheetgeluiden gemaakt.

Precies, bovendien is in bomen klimmen en rondrennen inderdaad wat anders dan de hele boel slopen en mensen verrot slaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:58 schreef err het volgende:
[..]
die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.

350 marokkanen uit alle lagen (zoals je zelf toegeeft) waarvan 6% zich misdraagt. Bovendien spreekt het AD (toch immer een correcte krant) van de 'multiculturele problemen in een notendop'. Dus zo gek is mijn redenering toch niet. En dan hoef ik nog niet eens met andere verontrustende cijfers aan te komen die dit staven (percentage criminelen onder allochtonenen bijv)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, is niet iets heel andersDie vergelijking maak JIJ namelijk ook, jij trekt het alleen door naar de gehele Nederlandse gemeenschap. Daarom zouden onderzoekers zich kromlachen. Je kunt die cijfers niet zomaar generaliseren.

Wat dat betreft mogen we inderdaad blij zijn dat er geen autochtone varkentjes bij waren om eens even flink te molesterenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies, bovendien is in bomen klimmen en rondrennen inderdaad wat anders dan de hele boel slopen en mensen verrot slaan.

de bres is mede geslagen door de goums, de 2e marokkaanse divisie en de 4e marokkaanse bergdivisie, waardoor de geallieerden door konden stoten naar rome. keerpunt van de oorlog. bovendien hadden ze in corsica ook een niet onbelangrijke slag gewonnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bijdrage was zeker significant, met name in Italie.

Waarom zou je het niet geloven? Past het niet in je wereldbeeld omdat het autochtone mensen waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohja. Scheetgeluiden en propjes. Terwijl mijnheer Cohen zijn kamprelaas stond te doen.
Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten, maar ik geloof er trouwens helemaal niks van.

Hij hoort het inderdaad waarschijnlijk liever niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:05 schreef err het volgende:
Ws hoor je het gewoon liever niet.

Je wil het niet geloven, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohja. Scheetgeluiden en propjes. Terwijl mijnheer Cohen zijn kamprelaas stond te doen.
Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten, maar ik geloof er trouwens helemaal niks van.

Knap gezienquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet geloven? Past het niet in je wereldbeeld omdat het autochtone mensen waren?

Je wou hun achtergrond zomaar wegpoetsen? Ze hebben veel minder met de 2e WO dan de gemiddelde autochtoon (hoewel dat imo ook weinig voortstelt). Nu kun je dat vervelend, erg, onwenselijk en whatever vinden maar dat is de realiteit.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:03 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ze zijn toch Nederlands?.
Me dunkt dat ze er dan wat mee te maken hebben.
Oh nee, wacht, ze zijn Marokkaans maar voelen zich op geen enkele wijze verbonden met hun vaderland (3e generatie Marokkanen zijn gewoon 1e generatie Nederlanders).
Doe hem de groeten.quote:Wat een domme domme vergelijking..
Ergens op een willekeurige straat of in kamp Westerbork. Niet actief meedoen versus actief gaan zitten zieken. De verschillen zie je hopelijk toch zelf ook wel?
Mijn God zeg.

True, ik heb helemaal niks met het Boeddhisme, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om in Thaise tempels met schoenen aan met mijn voeten richting Buddha te gaan zitten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:08 schreef gr8w8 het volgende:
En waarom zouden ze alleen respect moeten tonen omdat ze in Nederland wonen?![]()

Die redenering is onlogisch, nogmaals je kan de cijfers niet doortrekken naar de samenleving. Waarom begrijp je dat niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:05 schreef err het volgende:
[..]
350 marokkanen uit alle lagen (zoals je zelf toegeeft) waarvan 6% zich misdraagt. Bovendien spreekt het AD (toch immer een correcte krant) van de 'multiculturele problemen in een notendop'. Dus zo gek is mijn redenering toch niet. En dan hoef ik nog niet eens met andere verontrustende cijfers aan te komen die dit staven (percentage criminelen onder allochtonenen bijv)
Ws hoor je het gewoon liever niet.

Ja dat hebben de begeleiders ook tegen die reljeugd geroepen: "hou ermee op". Maar aangezien het reljeugd is luisteren diei niet. Dat is dus net zoveel participatie die normale nederlanders tonen wanneer er gereld wordt, of gevochten durft ook het merendeel (> 90%) niet in te grijpen. Ook ik durf dat niet hoor,dat geef ik ook zelf toe, maar hier worden wel oordelen gegeven dat ze binnen de marrokaanse gemeenschap wel met zijn allen moet ingrijpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Lemmeb het volgende:
3x raden wat ik riep toen men daar op de spoorbaan zittend het hele treinverkeer zat te ontregelen.
tsjoektsjoek, all aboard, volle kracht vooruit!
Om de vergelijking te maken met pubers uit ander landen dat daar ook relllers tussen zitten . Oh nee dat kan natuurlijk niet, want je hebt jeugd, reljeugd, en marokkanen als verschillende groepen.quote:En wat hebben wij met 'Duitse' leerlingen te maken?

Lemmeb lemmeb toch, discussieren dat kon je vroeger wel, maar je bent wel gezakt de laatste tijd. Zulk tuig zijn alles behalve mijn broeders en zusters. Je ziet zelf ook wel dat de vergelijking die hij maakt, nergens op slaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hij hoort het inderdaad waarschijnlijk liever niet.
En laten we eerlijk zijn: dat kun je hem niet kwalijk nemen. Ik zou het ook liever niet willen horen als men zó over mijn broeders en zusters praatte. Zelfs als die broeders en zusters het er zelf naar zouden maken.

prima. Dan maar weer ouderwets de CBS statistieken aan gaan halen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die redenering is onlogisch, nogmaals je kan de cijfers niet doortrekken naar de samenleving. Waarom begrijp je dat niet?

Zo, dat is een gevaarlijke bewering!! Er is onlangs een onderzoek geweest wat aan heeft getoont dat verreweg de grootste criminele groep, absoluut en relatief, de marrokanen zijn!!!! Aziaten passen zich beter aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]

Kijk, en dat willen we nou horen Mutant01quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lemmeb lemmeb toch, discussieren dat kon je vroeger wel, maar je bent wel gezakt de laatste tijd. Zulk tuig zijn alles behalve mijn broeders en zusters.

Kom maar met dat onderzoekquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:13 schreef ArieDeKnaller het volgende:
Zo, dat is een gevaarlijke bewering!! Er is onlangs een onderzoek geweest wat aan heeft getoont dat verreweg de grootste criminele groep, absoluut en relatief, de marrokanen zijn!!!! Aziaten passen zich beter aan.

opnieuw lijk je niet helemaal de situaties op waarde te schatten. Een tank is spannend en een schoolreisje is leuk. Een trip naar een CONCENTRATIEKAMP waar je de GRUWELVERHALEN van een OVERLEVENDE aanhoort MOETEN VANZELF respect en bezinning oproepen. Als dat niet het geval is (bij deze handvol) is er iets structureel met ze mis, daar de andere 94% blijkbaar wel onder de indruk is ! Dollen op een tank is echt iets anders! Jouw voorbeeld is net zoiets als lachend op de foto met het beeld van Hitler in Madam Tussaud in Londen! Ga je ook geen potje staan huilen!quote:Ik ben ooit op schoolreisje naar het museum in Bastogne geweest. Het Ardennen-offensief enzo. Daar staat voor de ingang een oude tank. De halve klas liet zich om de beurt op die tank fotograferen terwijl ze de hitlergroet deden, vingers onder de neus hielden (snorretje suggererent), de loop tussen de benen enz. En mind you, dat was een zeer christelijke school waar ik op zat. Dus ga iemand anders in de maling lopen nemen over hoe 'respectvol' hollandse jeugd is mbt dit soort dingen. Dat komt op latere leeftijd pas (bij sommigen).

Nee, het punt is dat ze zélf alleen naar hun achtergrond kijken en ze zich blijkbaar geen enkele moeite getroosten om kennis te nemen van de Nederlandse cultuur en geschiedenis. Anders hadden ze namelijk uit zichzelf wel geweten wat het belang van de Tweede Wereldoorlog op de Nederlandse maatschappij is geweest en de gevoeligheden die daarmee samenhangen. Dat is iets waar je je als normaal persoon al over informeert als je ergens op vakantie gaat, laat staan wanneer het je vaderland betreft.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:10 schreef NorthernStar het volgende:
Je wou hun achtergrond zomaar wegpoetsen? Ze hebben veel minder met de 2e WO dan de gemiddelde autochtoon (hoewel dat imo ook weinig voortstelt). Nu kun je dat vervelend, erg, onwenselijk en whatever vinden maar dat is de realiteit.
Dat was een onnoemlijke kutschool dus. Ik heb wat dat betreft héél andere ervaringen.quote:Ik ben ooit op schoolreisje naar het museum in Bastogne geweest. Het Ardennen-offensief enzo. Daar staat voor de ingang een oude tank. De halve klas liet zich om de beurt op die tank fotograferen terwijl ze de hitlergroet deden, vingers onder de neus hielden (snorretje suggererent), de loop tussen de benen enz. En mind you, dat was een zeer christelijke school waar ik op zat.
Ik heb het helemaal niet over "Hollandse jeugd" gehad (had je niet jügend willen schrijven?) en of die al dan niet respectvol omgaan met dit soort zaken, dus ga iemand anders met die praatjes vervelen.quote:Dus ga iemand anders in de maling lopen nemen over hoe 'respectvol' hollandse jeugd is mbt dit soort dingen. Dat komt op latere leeftijd pas (bij sommigen).

De CBS statistieken zijn niet aan de hand van "aantal rellertjes bij Kamp Westerbork" gemaakt, snuggere henkie. Daarom zeg ik ook dat je het niet door kan trekken naar de samenleving.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:12 schreef err het volgende:
[..]
prima. Dan maar weer ouderwets de CBS statistieken aan gaan halen?

Ik verbaas me gewoon even over hoe de tweede wereldoorlog hier verbogen wordt voor het multikulturele plaatje. en ik ken mijn historie redelijk goed hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, die uitdrukking Hamas Hamas stamt uit de tweede wereldoorlog, waar Marokkanen hand in hand met de IRA uit naam van Groot Duitsland de Engelsen aanvielen.![]()

quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De CBS statistieken zijn niet aan de hand van "aantal rellertjes bij Kamp Westerbork" gemaakt, snuggere henkie. Daarom zeg ik ook dat je het niet door kan trekken naar de samenleving.![]()

quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De Marokaanse strijd is inderdaad bekend uit historische boeken...
ze kregen niet genoeg rezzpekt van de duitsers, en dat kan natuurlijk niet he,

Nee, want de ik zie het verband dan nogsteeds niet. Dan zou het eerder toeval zijn. Overigens zullen de CBS statistieken wel een hoger percentage geven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:19 schreef err het volgende:
[..]
![]()
en als ik nou met cbs statistieken aankom die aantonen dat 6% van de marokkaanse gemeenschap voor problemen zorgt, leg je je er dan bij neer huilebalk?

Wat je (hoogstwaarschijnlijk) wél door kunt trekken naar de samenleving is de achterliggende oorzaak van dit gedrag. Het is imo zéér aannemelijk dat dit gedrag voortkomt uit een zeer lage affiniteit met de Nederlandse maatschappij door gebrekkige sociale interactie van deze jongeren zelf en voorál van de ouders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
Daarom zeg ik ook dat je het niet door kan trekken naar de samenleving.

Verplicht "vrijwillig" dus...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:27 schreef Kjew het volgende:
Niet! Ze konden kiezen; dat zeiden ze gistern zelf op tv.

Lachend met het beeld van Hitler op de foto vind ik eigenlijk precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:16 schreef err het volgende:
[..]
opnieuw lijk je niet helemaal de situaties op waarde te schatten. Een tank is spannend en een schoolreisje is leuk. Een trip naar een CONCENTRATIEKAMP waar je de GRUWELVERHALEN van een OVERLEVENDE aanhoort MOETEN VANZELF respect en bezinning oproepen. Als dat niet het geval is (bij deze handvol) is er iets structureel met ze mis, daar de andere 94% blijkbaar wel onder de indruk is ! Dollen op een tank is echt iets anders! Jouw voorbeeld is net zoiets als lachend op de foto met het beeld van Hitler in Madam Tussaud in Londen! Ga je ook geen potje staan huilen!

Dat is dan inderdaad het enige verband wat men kan trekken, goed gezien.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:21 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat je (hoogstwaarschijnlijk) wél door kunt trekken naar de samenleving is de achterliggende oorzaak van dit gedrag. Het is imo zéér aannemelijk dat dit gedrag voortkomt uit een zeer lage affiniteit met de Nederlandse maatschappij door gebrekkige sociale interactie van deze jongeren zelf en voorál van de ouders.

quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens zullen de CBS statistieken wel een hoger percentage geven.

Volgens mij heb jij geen idee waar het over gaat nietwaar? Mijn god, te dom voor woorden, kan iemand anders het hem uitleggen? Lithion?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:23 schreef err het volgende:
[..]
dus ik zit met mn 6% aan de lage kant, maar generaliseer met mn percentage en mag het niet doortrekken naar een bevolkingsgroep? Snap je jezelf nog?

Wat steekwoorden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:16 schreef Lithion het volgende:
Nederlandse cultuur, normaal persoon, respectvol

Afijn, jouw discussiekwaliteiten zijn er de laatste tijd dan ook stevig op vooruit gegaanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen idee waar het over gaat nietwaar? Mijn god, te dom voor woorden, kan iemand anders het hem uitleggen? Lithion?

Hey, ik heb tenminste moeite gedaanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Afijn, jouw discussiekwaliteiten zijn er de laatste tijd dan ook stevig op vooruit gegaan.

Waarom zou het topic gesloten moeten worden?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:26 schreef Kaalhei het volgende:
Het is wel weer typerend dat de Marokkaantjes hier het niet ook maar in hun hoofd halen om het gedrag van hun bloedbroeders te bekritiseren. Altijd is iedereen en alles het schuld, de politiek, de media, het rechts-extremisme of de eeuwige klassieker onder de islamieten: de Joden, maar de schuld ligt nooit in de bevolkingsgroep zelf.
Ach, Mutantje sum cuis zullen hier wel weer een slotje op gooien en dan kunnen we op 4 mei een herhaling van zetten zien als onze lieve Marokkaantjes weer kransenpanna hebben gespeeld op de dam.

Zoals de mensen die hun hebben opgevoed enzo?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:27 schreef -DailaLama- het volgende:
Ach, het maakt me eigenlijk ook allemaal niks uit. Ga maar lekker andere mensen erop aankijken die niks met deze jongens te maken hebben. Toe maar. Doe maar. Maak hun levens maar kapot.

En je maakt er wel een ongelofelijk potje van met je cijfers.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die redenering is onlogisch, nogmaals je kan de cijfers niet doortrekken naar de samenleving. Waarom begrijp je dat niet?

Nou vertel eens, show me the lightquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En je maakt er wel een ongelofelijk potje van met je cijfers.
Err heeft gewoon gelijk, ik denk eerder dat jij de 'domme' partij bent in deze.

Inderdaad! Alle Marokkaanse mensen zijn ouders van die gastjes.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zoals de mensen die hun hebben opgevoed enzo?![]()

Ik zou wel willen, maar ik heb nu geen tijd. Ik heb eerder al eens een uitgebreide post geplaatst over wat een cultuur nou precies inhoudt en de daarbij behorende abstractieniveaus en het ontstaan van gedragspatronen binnen bepaalde groepen, maar die kan ik zo snel niet vinden. In ieder geval, als je die zaken niet begrijpt dan heeft het ook weinig zin om verder te praten over cultuur en culturele oorzaken van bepaald gedrag binnen een groep.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij heb jij geen idee waar het over gaat nietwaar? Mijn god, te dom voor woorden, kan iemand anders het hem uitleggen? Lithion?

Nee, daar gaat het niet om. Je snapt er geen snars van en als je alles zo zwart-wit wilt blijven bekijken dan is een verdere discussie met jou natuurlijk geheel en al zinloos.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:26 schreef NorthernStar het volgende:
Wat steekwoorden.
Daar geet het tenslotte om toch? Nederlanders zijn wel respectvol en Marokkaantjes niet.

Zo moeilijk is het niet. Je neemt een cultuur met weinig tot geen geschiedenis en besef van w.o. II en holocaust ----> eerder geneigd tot het ontbreken van respect hiervoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:41 schreef Lithion het volgende:
In ieder geval, als je die zaken niet begrijpt dan heeft het ook weinig zin om verder te praten over cultuur en culturele oorzaken van bepaald gedrag binnen een groep.

Graagquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:27 schreef -DailaLama- het volgende:
Ach, het maakt me eigenlijk ook allemaal niks uit. Ga maar lekker andere mensen erop aankijken die niks met deze jongens te maken hebben. Toe maar. Doe maar. Maak hun levens maar kapot.

Een geringe kennis van de geschiedenis is geen grondoorzaak, het probleem ligt dieper dan dat. Waarom is er zo'n geringe kennis van de Nederlandse (en voor die 3e generatie jongeren vaderlandse) geschiedenis?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:43 schreef Posdnous het volgende:
Zo moeilijk is het niet. Je neemt een cultuur met weinig tot geen geschiedenis en besef van w.o. II en holocaust ----> eerder geneigd tot het ontbreken van respect hiervoor.

ja kloipt... wij trekken altijd lachend en joelend door concentratie-kampen...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:39 schreef Posdnous het volgende:
Weer zo'n klotegroepje dat het verpest voor de rest, het zijn net hooligans.
De vraag is vooral of je het nu als geheel mislukt ziet of niet. Ik neem aan dat de media het wel over de eerste boeg zal gaan gooien.

Het verband is dat deze groep een afspiegeling is van de Marokkaanse gemeenschap als geheel (oud, jong, man, vrouw etcetera). En dus als representatief voor het geheel kan worden gezien. Weliswaar met de nodige voorzichtigheid en reserve natuurlijk, de exacte aantallen hebben we immers niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou vertel eens, show me the lightLeg jij het verband eens (met cijfers dus) tussen deze groep en de samenleving als geheel.

30, ohnee 40 jaar?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Je neemt een cultuur met weinig tot geen geschiedenis en besef van w.o. II en holocaust ----> eerder geneigd tot het ontbreken van respect hiervoor.
Kwestie van tijd enzo.

Ik vraag me af of NorthernStar & co dan ook met het argument "Maar de christenen zijn ook stoutquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:26 schreef Kaalhei het volgende:
Ach, Mutantje sum cuis zullen hier wel weer een slotje op gooien en dan kunnen we op 4 mei een herhaling van zetten zien als onze lieve Marokkaantjes weer kransenpanna hebben gespeeld op de dam.

Je bent hopelijk wel op de hoogte van de gemiddelde vaderlandse geschiedeniskennis onder de gehele bevolking ? Dan schrik je je pas echt dood, mensen van wie de voorouders hier al eeuwen wonen en die niet eens weten wanner WOII plaats vond. Ik denk persoonlijk dat het lagere opledinigspeil in combinatie met afkomst de oorzaak is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:47 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een geringe kennis van de geschiedenis is geen grondoorzaak, het probleem ligt dieper dan dat. Waarom is er zo'n geringe kennis van de Nederlandse (en voor die 3e generatie jongeren vaderlandse) geschiedenis?

De verhouding ouderen-jongeren is niet bekend, evenmin is de sociale verhouding van deze groep niet bekend. Het gaat dan weliswaar om jongeren van "verschillende leeftijd", maar er is niets bekend over de sociaal-economische achtergrond van deze mensen. Komen ze uit probleemwijken? Wat voor opleiding geniet men? Etc etc etc. Daarom kan het geen afspiegeling zijn van een gemeenschap.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het verband is dat deze groep een afspiegeling is van de Marokkaanse gemeenschap als geheel (oud, jong, man, vrouw etcetera). En dus als representatief voor het geheel kan worden gezien. Weliswaar met de nodige voorzichtigheid en reserve natuurlijk, de exacte aantallen hebben we immers niet.
Jij denkt steeds dat het hier alleen om criminele randjongeren gaat, maar dat staat nergens. Ze waren er inderdaad ook, maar ik lees in de OP bijvoorbeeld ook iets over 'oudere Marokkanen'. Bovendien bestaat de Marokkaanse gemeenschap nu eenmaal uit relatief veel jongeren, dus dat klopt ook gewoon.
En autochtone jongeren die naar Salou gaan, waarvan een deel zich misdraagt, kunnen inderdaad niet als een redelijke afspiegeling van de hele autochtone gemeenschap gezien worden. Het gaat hier immers alléén om jongeren.

Opleidingsniveau is meestal omgekeerd evenredig met het fatsoen. De vraag is of het ook een oorzaak is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent hopelijk wel op de hoogte van de gemiddelde vaderlandse geschiedeniskennis onder de gehele bevolking ? Dan schrik je je pas echt dood, mensen van wie de voorouders hier al eeuwen wonen en die niet eens weten wanner WOII plaats vond. Ik denk persoonlijk dat het lagere opledinigspeil in combinatie met afkomst de oorzaak is.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |