Wat moet je nou aan met dit soort gasten? :'(quote:Handvol jongeren verpest bezoek voor de rest
Besmuikt gelach in kamp Westerbork
Het probleem in een notendop. Wie wil weten wat er mis is met de multiculturele samenleving, kon dat gisteren zien. Nota bene in kamp Westerbork, het voormalige doorgangskamp in Drenthe.
Een groep van ongeveer 350 Marokkanen bezoekt het kamp met het oog op de aankomende dodenherdenking en het bevrijdingsfeest. Veruit de meesten van hen gedragen zich meer dan gepast. Bij nadering van het terrein zetten ze petjes en mutsjes af en doven ze sigaretten. Met eerbied en respect lopen ze over de velden en luisteren ze naar de verhalen van de voormalige kampbewoners.
Een klein groepje echter trekt joelend en ravottend over het veld, de andere bezoekers in grote ergernis achterlatend. ,,Wat doen die Ali's hier?'' Ongeveer 20 jongens, de capuchons diep over de hoofden getrokken, verpesten het voor de rest. Voorbijgangers lopen snel door, hoewel oudere Marokkanen het stel proberen te corrigeren.
Ook de media worden nogal intimiderend benaderd. Vragen stellen mag niet. En: ,,Als er nu nog één foto wordt gemaakt, dan breek ik je camera in tweeën.'' Terwijl Westerbork-overlevende Joop Waterman zijn verhaal doet (hij werd in 1943 in het kamp geboren), loopt een aantal van de jongens heen en weer en wordt er af en toe besmuikt gelachen. Twee andere jongens klimmen in een boom.
Het begon zo soepel. Tijdens de wandeling van het herinneringscentrum had bijna iedereen nog aangegeven dat dergelijke bezoeken vooral een zegen zijn voor de betrekkingen tussen allochtoon en autochtoon. Mohamed Mallaouch uit Amsterdam denkt dat door het bezoek duidelijk wordt waar Nederlanders bij stilstaan op 4 mei. ,,Als je herdenken tot iets persoonlijks maakt, krijgt het pas echt waarde en inhoud.''
Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen. Ik ben hier in Westerbork om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt over wat er kan gebeuren als mensen aanlopen achter een gek als Adolf Hitler.''
Dat zegt ook Mustafa Cezin van de Turkse Ouderen Bond in Amsterdam. Volgens hem kunnen de huidige minderheden wel wat leren van dergelijke bezoekjes. ,,Ik woon in Nederland en dus is het belangrijk dat ik iets weet van de geschiedenis van dit land.''
Joop Waterman doet ondanks de onrust bij een deel van zijn zijn publiek onverstoorbaar zijn verhaal. Hij verhaalt over zijn terugkeer naar Amsterdam, na de oorlog. ,,In mijn eigen stad werd ik door mensen met de nek aangekeken. Ik vertrouwde niemand meer, ik was erg, erg argwanend. Dat zal jullie bekend in de oren klinken.''
www.ad.nl
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:44 schreef Jett het volgende:
een groepje van 350 marokkanen? en als er nou 1 turk tussen zat?
waarom nou weer allemaal Marokkanen, ik druf te wedde dat er nog 10 andere nationaliteiten tussen zittenquote:
Misschien omdat die 20 die liepen te gallen marokkanen waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:46 schreef Jett het volgende:
[..]
waarom nou weer allemaal Marokkanen, ik druf te wedde dat er nog 10 andere nationaliteiten tussen zitten
waarom melden ze dan alleen de Marokkanen?
Wat een achterlijke redenatie... in het artikel wordt gesproken over "een groep van ongeveer 350 Marokkanen"... moeten wij dan maar gaan gissen of er nog een aantal andere "afkomsten" tussen liepen?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:46 schreef Jett het volgende:
[..]
waarom nou weer allemaal Marokkanen, ik druf te wedde dat er nog 10 andere nationaliteiten tussen zitten
waarom melden ze dan alleen de Marokkanen?
Een groep van ongeveer 350 Marokkanen bezoekt het kamp met het oog op de aankomende dodenherdenking en het bevrijdingsfeest.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Misschien omdat die 20 die liepen te gallen marokkanen waren?
waarom staat er Marokkanen, als het niet allemaal Marokkanen zijn? zet dan allochtonen of wat dan ookquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:50 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wat een achterlijke redenatie... in het artikel wordt gesproken over "een groep van ongeveer 350 Marokkanen"... moeten wij dan maar gaan gissen of er nog een aantal andere "afkomsten" tussen liepen?
Puberende kwajongens misdragen zich niet op een locatie als deze.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Ach, zoeken we weer naar problemen daar waar ze niet zijnNederland begint echt super-zeikland nummer 1 te worden, met stip! Dit zijn gewoon een stel puberende kwajongens, dat ze toevallig Marokkaan zijn is totaal irrelevant
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:36 schreef Toeps het volgende:
Waarom waren ze dan überhaupt mee?
Ik ben het eigenlijk wel een klein beetje met je eens...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Ach, zoeken we weer naar problemen daar waar ze niet zijnNederland begint echt super-zeikland nummer 1 te worden, met stip! Dit zijn gewoon een stel puberende kwajongens, dat ze toevallig Marokkaan zijn is totaal irrelevant
echt respectloos, dan ben je zéker ziek in je hoofdquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Puberende kwajongens misdragen zich niet op een locatie als deze.
Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.
Precies, ze waren respectloos.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:54 schreef Jett het volgende:
[..]
echt respectloos, dan ben je zéker ziek in je hoofd
als het door een Marokkaanse gemeenschap is georganiseerd, dan snap ik het welquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:56 schreef Jereon het volgende:
Volgens mij was het georganiseerd door een marokkaanse gemeenschap oid.
Het is daarom denk ik dat ze het over een groep Marokkanen hebben...
Als er vanuit een voetbalclub iets georganiseerd wordt praten we gemakshalve ook over een groep voetballers... (en niet over 50 voetballers en 1 tenniser)
Ten onrechtequote:Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen. Ik ben hier in Westerbork om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt over wat er kan gebeuren als mensen aanlopen achter een gek als Adolf Hitler.''
dat denk jij maar. bewijs heb je niet omdat het nog nooit is voorgekomen. en geloof me ergaan jaarlijks heel wat keurige witte kindertjesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:57 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ze noemen het ook wel hinderlijke jongeren.
Het aardige van hinderlijke jongeren is dat ze in alle kleuren en smaken geleverd worden.
Ik denk dat de gemiddelde groep 'keurige witte kindertjes' het er niet veel beter af had gebracht.
Die groep was daar op uitnodiging. Logisch dat ze dan weten dat het om Marokkanen gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:50 schreef Jett het volgende:
en ik vind het heel knap, dat je meteen kan zien dat ze marokkaans zijn als ze allemaal hun kapusjon ( of hoe je 't ook schrijven mag ) op hebben
HAHAHAquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:57 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ze noemen het ook wel hinderlijke jongeren.
Het aardige van hinderlijke jongeren is dat ze in alle kleuren en smaken geleverd worden.
Ik denk dat de gemiddelde groep 'keurige witte kindertjes' het er niet veel beter af had gebracht.
Misschien kun je een keer uitleggen wat er zo leuk aan is als mensen zich misdragen en zich zo respectloos uiten?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:56 schreef Lemmeb het volgende:
-
Die hingen tenminste niet in de bomen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
HAHAHA![]()
denk je dat werkelijk
Dan heb je die Lonsdalers, je weet wel dat witte schorriemorrie van de laagste rang, laatst bij Auschwitz zeker niet gezien?
Dat je dan ziek in je hoofd bent, dat ben ik helemaal met je eens. Helaas heb ik het zelf ook zien gebeuren toen ik tijdens de werkweek in Praag daar naar, volgens mij, Theresienstadt was. Dat je je op zo'n moment niet kunt gedragen, en er misselijkmakende grappen over maakt, dat kan ik echt niet begrijpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.
Ik ben zelf ook een Marokkaan, en ik neem het op voor de "goede Marokkanen" die hier weer onder zullen gaan lijden. Ik ben het gewoon zat dat "jankgedrag" in Nederland, over iedere puist wordt wel gezeikt, en nee: ik ga niet erug naar mijn eigen landquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voel jij je weer genoodzaakt om het op te nemen voor een stel kutmarokkanen? waarom toch? zelfs de andere marokkanen noemden ze 'ali's '.
Herinnerings Centrum Westerbork noem ik niet een random puist.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een Marokkaan, en ik neem het op voor de "goede Marokkanen" die hier weer onder zullen gaan lijden. Ik ben het gewoon zat dat "jankgedrag" in Nederland, over iedere puist wordt wel gezeikt, en nee: ik ga niet erug naar mijn eigen land![]()
Dat bedoel ik. Voor zover ik gelezen heb, gedroegen ze zich allemaal fatsoenlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:02 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die hingen tenminste niet in de bomen.
Anders lees je het berichtje even.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:05 schreef Dementor het volgende:
@Bansheeboy
Als je zo'n goede marokkaan bent wordt het dan niet eens tijd dat je de slechte eens gaat corrigeren?
Ja, dat waren vorige jaar ook jonge Marokkaantjes... je zou kunnen zeggen dat ze niet beter weten, maar even met de gummiknuppel langs de benen zou ze wel eens goed kunnen doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:58 schreef Roellio het volgende:
Ik hoop trouwens dat de ME zich voor morgen alvast aan het klaarmaken is.
Vorig jaar was er ook een groepje van enkele tientallen marokkanen die op de Dam met de herdenkingskrans liepen te voetballen.
Dit jaar morgen ze van mij een sniper op de bijenkorf neerleggen!
Voetballen met de kransen ter nagedachtenis aan iedereen die gedood is in de oorlog, of zijn leven voor de vrijheid verloren is bij één van de verschillende krijgsmachten is te ziek voor woorden.![]()
ik ben het gewoon zat dat sommige 'nederlanders' zich niet wensen te gedragen. heel erg zat en velen met mij. ja dat is kut voor de goedbedoelende marokkaan ja. maar hou aub niet het bagatelliserende handje boven het hoofd van die losgeslagenen, dat zal je positie verslechteren namelijk. overigens jammer dat een mod zich geroepen voelde om mijn tekst weg te halen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een Marokkaan, en ik neem het op voor de "goede Marokkanen" die hier weer onder zullen gaan lijden. Ik ben het gewoon zat dat "jankgedrag" in Nederland, over iedere puist wordt wel gezeikt, en nee: ik ga niet erug naar mijn eigen land![]()
Preciesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:06 schreef Dementor het volgende:
Van mij hadden ze de hekken mogen sluiten voor een half jaartje.
Zal ze leren.
Waarom niet? Het zijn juist puberende kwajongens omdat ze dit overal doen, dit soort kattekwaad. En ik vind het persoonlijk erg arrogant als op een locatie als deze dit niet zou mogen. Het is inmiddels zo lang geleden die zieke en tevens verschrikkelijke/onmenselijke taferelen/vergrijpen die daar hebben plaatsgevonden. Het is al langer dan 50 jaar geleden. Er mag nu neem ik aan toch wel een klein beetje over gegrapt worden. Als je de nabestaanden maar niet op de (eventueel erg lange) tenen traptquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet mee eens, zie hierboven.quote:Dan ben je gewoon ziek in je hoofd.
Het gaat mij niet alleen om dit geval.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Er staat toch dat er mensen waren die hen wilden corrigeren of snap je het gewoon niet?
Zo lijkt het erop dat zelfs een 'goede' Marokkaan geen fatsoen in zijn donder heeft !!! Natuurlijk plegen kwajongens streken en natuurlijk letten ze daarbij niet op waar of wat ze precies doen. En natuurlijk gebeurd het in alle volksgroepen, dat er kwajongens rondlopen...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom niet? Het zijn juist puberende kwajongens omdat ze dit overal doen, dit soort kattekwaad. En ik vind het persoonlijk erg arrogant als op een locatie als deze dit niet zou mogen. Het is inmiddels zo lang geleden die zieke en tevens verschrikkelijke/onmenselijke taferelen/vergrijpen die daar hebben plaatsgevonden. Het is al langer dan 50 jaar geleden. Er mag nu neem ik aan toch wel een klein beetje over gegrapt worden. Als je de nabestaanden maar niet op de (eventueel erg lange) tenen trapt
[..]
Niet mee eens, zie hierboven.
Zelfs die 330 'goede' Marokkanen waren al niet in staat die 20 klootzakjes-uit-eigen-club te corrigerenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
20 op de 350... 2 op de 35 marokkanen misdraagt zich gemiddeld op herdenkingsplaatsen! crisis!
da's dus 6% ...6% van de marokkaanse gemeenschap bestaat dus uit respectloze onopgevoede notoire relschoppers. Die conclusie mag je trekken?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
20 op de 350... 2 op de 35 marokkanen misdraagt zich gemiddeld op herdenkingsplaatsen! crisis!
Achjoh, daar moet je gewoon respect voor hebben. In sommige culturen hebben ze niet eens een voetbal dus gebruiken ze maar wat ze voor handen hebben. Respect!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:15 schreef Het_Biertje het volgende:
Voetnballen met kransen valt natuurlijk ook onder 'dit soort' kattekwaad?![]()
Ja inderdaad. Ik weet dat men hier erg graag zwaar aan wil tillen. Maar let maar op, die gasten die dit nu doen zullen over een paar jaar volwassen zijn en wat meer hersen-inhoud krijgen, dan zullen ze hun spijt betuigen en wat genuanceerder reageren. Maar ja, dat willen de meesten liever niet horen. Ze horen veel liever dat Marokkanen joden haten en blij zij met de holocaustquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:15 schreef Het_Biertje het volgende:
Voetnballen met kransen valt natuurlijk ook onder 'dit soort' kattekwaad?![]()
De kans dat jij de lotto wint is inmiddels groter dan de de kans dat dit slechts toevallig weer Marokkanen betreft.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
Net alsof voetballen met kransen getolereerd wordtquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Achjoh, daar moet je gewoon respect voor hebben. In sommige culturen hebben ze niet eens een voetbal dus gebruiken ze maar wat ze voor handen hebben. Respect!!
gelukkig zijn er ook nederlanders die een geschiedenisboekje hebben geschreven voor de jonge marokkaan, zodat hij of zij zich kan vereenzelvigen met de dodenherdenking. gelukkig zijn er ook nederlanders die de forum bus 'nl. nieuw land' hebben bedacht. maar dat allemaal terzijde want we kunnen jullie bloed wel drinken toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik weet dat men erg heel graag zwaar aan wil tillen. Maar let maar op, die gasten die dit nu doen zullen over een paar jaar volwassen zijn en wat meer hersen-inhoud krijgen, dan zullen ze hun spijt betuigen en wat genuanceerder reageren. Maar ja, dat willen de meesten liever niet horen. Ze horen veel liever dat Marokkanen joden haten en blij zij met de holocaust
Ach bepaalde culturen zijn gewoon anders... dat is me wel duidelijk...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:12 schreef Jereon het volgende:
[..]
Zo lijkt het erop dat zelfs een 'goede' Marokkaan geen fatsoen in zijn donder heeft !!!
Wat een conclusie trek je zeg, aan de hand van een trip naar een kamp kan jij berekenen hoeveel "tuig" er zich in de Marokkaanse gemeenschap bevind. Hi-la-risch. Elke onderzoeken zal hier nu op de grond liggen te rollen van het lachen, maar dat begrijp je zelf ook wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:15 schreef err het volgende:
[..]
da's dus 6% ...6% van de marokkaanse gemeenschap bestaat dus uit respectloze onopgevoede notoire relschoppers. Die conclusie mag je trekken?
Lijkt me geen aantal om even te bagatelliseren, 6% van (300.000?) is 18.000 stuks ernstig tuig. Mwah, niks aan de hand toch?
2 op de 35 marokkanen, hmm cultuur?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:19 schreef Kjew het volgende:
[..]
Ach bepaalde culturen zijn gewoon anders... dat is me wel duidelijk...dat ze het zelf niet snappen snap ik eigenlijk wel... een mensenleven is in hun land van oorsprong ook niet bijzonder veel waard... waarom zou je medelijden hebben met iets wat je gewoon bent..
kan jij niet lezen? het gecijfer werd door iemand anders begonnen, helaas bleek het geen sterk argument.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een conclusie trek je zeg, aan de hand van een trip naar een kamp kan jij berekenen hoeveel "tuig" er zich in de Marokkaanse gemeenschap bevind. Hi-la-risch. Elke onderzoeken zal hier nu op de grond liggen te rollen van het lachen, maar dat begrijp je zelf ook wel natuurlijk.
Wishful thinking, waarheid of voor de vorm...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik weet dat men hier erg graag zwaar aan wil tillen. Maar let maar op, die gasten die dit nu doen zullen over een paar jaar volwassen zijn en wat meer hersen-inhoud krijgen, dan zullen ze hun spijt betuigen en wat genuanceerder reageren.
Onzin... het is gewoon tekenend en irritant...quote:Maar ja, dat willen de meesten liever niet horen. Ze horen veel liever dat Marokkanen joden haten en blij zij met de holocaust
Nu begin je het belachelijk te maken, zo bedoel ik het nu ook weer nietquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Maar dat allemaal terzijde want we kunnen jullie bloed wel drinken toch?
Ik kan heel goed lezen, want "dat gecijfer" door de eerste user werd niet doorgetrokken naar de gehele maatschappij.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan jij niet lezen? het gecijfer werd door iemand anders begonnen, helaas bleek het geen sterk argument.
dus als blanke pubertjes met hoofddoekjes voetballen of iets dergelijks, dan is dat ook gewoon maar kwaaijongerij? ik heb marokkanen om veeeeel minder zien ontploffen....quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik weet dat men hier erg graag zwaar aan wil tillen. Maar let maar op, die gasten die dit nu doen zullen over een paar jaar volwassen zijn en wat meer hersen-inhoud krijgen, dan zullen ze hun spijt betuigen en wat genuanceerder reageren. Maar ja, dat willen de meesten liever niet horen. Ze horen veel liever dat Marokkanen joden haten en blij zij met de holocaust
Probleemjongeren... ze moesten verplicht mee.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:36 schreef Toeps het volgende:
Waarom waren ze dan überhaupt mee?
ik zal het je nog sterker vertellen. ik, die volgens mutant een hekel aan moslims en marokkanen heeft, is mede verantwoordelijk voor zowel het geschiedenisboekje als de bus. we doen ons best, maar de glazen worden telkenmale heel hard ingegooit door de eigen groep. en dan is het klote om steeds te lezen dat de raddraaiers een hand boven het hoofd wordt gehouden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu begin je het belachelijk te maken, zo bedoel ik het nu ook weer niet
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:15 schreef err het volgende:
da's dus 6% ...6% van de marokkaanse gemeenschap bestaat dus uit respectloze onopgevoede notoire relschoppers. Die conclusie mag je trekken?
Lijkt me geen aantal om even te bagatelliseren, 6% van (300.000?) is 18.000 stuks ernstig tuig. Mwah, niks aan de hand toch?
6% van het het tuig uit de Marokkaanse gemeenschap!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:53 schreef Loedertje het volgende:
Ook veel allochtone jongeren van het Amsterdamse project Resocialisatie Sen Begeleiding waren onder de indruk. De jongeren hebben een criminele achtergrond.
Ik vind 330 jongeren die wél respect betuigen best een grote groep.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:24 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vind 20 op de 350 bepaald geen kleine groep overigens.
Ik vind 20 op de groep 350 probleemjongeren, zeker een kleine groep.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:24 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vind 20 op de 350 bepaald geen kleine groep overigens.
als je uitgerold bent, weerleg je de cijfers dan even met feiten?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een conclusie trek je zeg, aan de hand van een trip naar een kamp kan jij berekenen hoeveel "tuig" er zich in de Marokkaanse gemeenschap bevind. Hi-la-risch. Elke onderzoeken zal hier nu op de grond liggen te rollen van het lachen, maar dat begrijp je zelf ook wel natuurlijk.
Ja... zo zou het erg kort door de bocht klinken, maar je begrijpt me wel neem ik aan... ik wil echt niet iedere Marokkaan over een kam scheren; er zijn er evengoed genoeg wel ontwikkeld, maar het is gewoon een hardere cultuur, die waarschijnlijk ook hardere denkbeelden met zich meebrengt. Of vind je dat onzin?quote:
niet in deze context. op westerbork denken dat je kan gaan rellen...kom op zeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind 20 op de groep 350 probleemjongeren, zeker een kleine groep.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zal het je nog sterker vertellen. ik, die volgens mutant een hekel aan moslims en marokkanen heeft, is mede verantwoordelijk voor zowel het geschiedenisboekje als de bus. we doen ons best, maar de glazen worden telkenmale heel hard ingegooit door de eigen groep. en dan is het klote om steeds te lezen dat de raddraaiers een hand boven het hoofd wordt gehouden.
Niet! Ze konden kiezen; dat zeiden ze gistern zelf op tv.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:25 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Probleemjongeren... ze moesten verplicht mee.
Ze moesten niet verplicht mee. Er werd wel erg op aangedrongen dat ze toch mee zouden gaan, maar ze zijn niet verplicht.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:25 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Probleemjongeren... ze moesten verplicht mee.
ja jochie. ik kan me je opmerking nog als de dag van vandaag herinneren, je was net mod.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens Mutant? Misschien moet je eens uit je rechtse slachtofferol proberen te stappen. Het is overigens wel grappig om te zien hoe TS de titel van het nieuwsbericht heeft veranderd
De "Cijfers" weerleggen met "feiten"? Volgens mij begrijp je nogsteeds niet wat ik bedoel, je trekt de "cijfers" namelijk door naar de samenleving als geheel, en dat is onmogelijk. Een voorbeeld, ik ben op vakantie in Spanje en zie een groep van 20 Nederlanders, waarvan er zeker 10 zich misdragen. Kan ik nu dan zeggen "zeker 50% van de nederlandse gemeenschap misdraagt zich!"quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:26 schreef err het volgende:
[..]
als je uitgerold bent, weerleg je de cijfers dan even met feiten?
grapjalaba dat je bent.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens Mutant? Misschien moet je eens uit je rechtse slachtofferol proberen te stappen. Het is overigens wel grappig om te zien hoe TS de titel van het nieuwsbericht heeft veranderd
Ontkennen is makkelijk zonder zoekfunctie, iemand betichten van iets dat ie nooit gedaan heeft ookquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja jochie. ik kan me je opmerking nog als de dag van vandaag herinneren, je was net mod.maar ontkennen is makkelijk zonder zoekfunctie.
luister mutant. het zal me worst zijn als je wel of niet toegeeft. ik zal het terzijnertijd wel voor je zoeken, als je het niet snel gaat wissen that is.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontkennen is makkelijk zonder zoekfunctie, iemand betichten van iets dat ie nooit gedaan heeft ook![]()
Er staat zelfs Handvol jongeren. Maar het laat maar eens te meer zien hoe sommige mensen te werk gaan. Mag ik vragen waarom je handvol weggelaten hebt? Is de nuance je te politiek correct?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:31 schreef err het volgende:
[..]
grapjalaba dat je bent.
Loop ff naar de kiosk; kop van het AD: Handvol Marokkanen verpest bezoek Westerbork.
Handvol heb ik achterwege gelaten, maar die conclusie kan je uit de inhoud van het bericht zelf trekken toch? Of vind je dat te moeilijk?
Het draaide hier om probleemjongeren die naar Westerbork gingen. Kunnen we dus eigenlijk concluderen dat maar 6% van de probleemjongeren werkelijk 'onopgevoede notoire relschoppers' is, en die andere 94% eigenlijk best meevalt?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:15 schreef err het volgende:
[..]
Als "goede" Marokkanen zoals jij dit probleem blijven bagatelliseren, maak je het Nederlanders erg moeilijk om te geloven dat er überhaupt nog goede Marokkanen bestaan. Het begint er steeds meer op te lijken dat de goede zich liever bij de slechte aansluiten dan dat ze een beetje loyaliteit aan hun nieuwe vaderland tonen. Misschien is het teveel gevraagd dat jullie iets aan die aso-jongeren *doen*, maar je zou op zijn minst hun gedrag kunnen veroordelen. Als je zelfs dat niet uit je strot krijgt, stuur je er op aan dat op een kwade dag iemand anders voor jou gaat bepalen of jij al dan niet teruggaat naar je eigen land. Dat Nederland je land niet is heb je in ieder geval duidelijk gemaakt.quote:Ik ben zelf ook een Marokkaan, en ik neem het op voor de "goede Marokkanen" die hier weer onder zullen gaan lijden. Ik ben het gewoon zat dat "jankgedrag" in Nederland,[..]
ik heb het over de VOORPAGINAquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat zelfs Handvol jongeren. Maar het laat maar eens te meer zien hoe sommige mensen te werk gaan.
Nee hoor, niet relevant. Bovendien zei ik al eerder dat je dat zelf uit de inhoud van het artikel haalt. Ik beweer toch nergens dat alle marokkanen onrust hebben lopen schoppen?quote:Mag ik vragen waarom je handvol weggelaten hebt? Is de nuance je te politiek correct?
Hij hoeft niets te veroordelen, hij heeft nergens gesteld dat hij het met het gedrag eens is. Daarnaast noem jij het baggetaliseren, ik noem het "niet uitvergroten". Dat is natuurlijk heel wat anders dan het probleem negeren. Er is een probleem, maar niemand negeert deze. Uitvergroten is een optie, echter er is dan een grote kans dat je nuance uit het oog verliest (zie bijv de titel van deze thread). Ik heb niets met aso-jongeren te maken, en ga ze ook niet corrigeren, zeker niet als ik het risico loop om een klap voor mn harses te krijgen. En deze gedachtes heersen niet alleen bij de "goede marokkanen", maar deze gedachtes leven evengoed bij de autochtone hollanders. Tuurlijk wil je er wel iets aan doen, maar je KAN er niets aan doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:35 schreef dvr het volgende:
[..]
Als "goede" Marokkanen zoals jij dit probleem blijven bagatelliseren, maak je het Nederlanders erg moeilijk om te geloven dat er überhaupt nog goede Marokkanen bestaan. Het begint er steeds meer op te lijken dat de goede zich liever bij de slechte aansluiten dan dat ze een beetje loyaliteit aan hun nieuwe vaderland tonen. Misschien is het teveel gevraagd dat jullie iets aan die aso-jongeren *doen*, maar je zou op zijn minst hun gedrag kunnen veroordelen. Als je zelfs dat niet uit je strot krijgt, stuur je er op aan dat op een kwade dag iemand anders voor jou gaat bepalen of jij al dan niet teruggaat naar je eigen land. Dat Nederland je land niet is heb je in ieder geval duidelijk gemaakt.
nee, dat 94% het fatsoen kan opbrengen zich te gedragen bij een herdenking. Dat pleit voor ze, maar betekent niet dat ze "best meevallen". Ze zijn tenslotte in aanraking geweest met de politie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het draaide hier om probleemjongeren die naar Westerbork gingen. Kunnen we dus eigenlijk concluderen dat maar 6% van de probleemjongeren werkelijk 'onopgevoede notoire relschoppers' is, en die andere 94% eigenlijk best meevalt?
dit gaat nbiet om rome dude, dit gaat om westerborkquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:39 schreef kLowJow het volgende:
Alsjeblieft zeg, men neme een groep van 350 probleemjongeren en gaat hiermee naar een herdenkingsdienst. Wat schetst de verbazing... er bevinden zich jongeren binnen de groep die zich misdragen, wel 20 van de 350! Dat is ongehoord, nieuws zelfs!
Sjonge jonge zeg ik heb wel schoolreisjes meegemaakt waar meer (goedopgevoede) jongeren zich misdroegen.
Je beantwoord mijn vraag niet, je stelt een tegenvraag. Beargumenteer alsjeblieft het "niet relevant zijn van dat woord." Ik ga het niet aanpassen omdat ik juist dit als voorbeeld thread wil laten fungeren, van hoe je met woordspelingen (het weglaten van woorden) een heel ander beeld krijgt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:36 schreef err het volgende:
Nee hoor, niet relevant. Bovendien zei ik al eerder dat je dat zelf uit de inhoud van het artikel haalt. Ik beweer toch nergens dat alle marokkanen onrust hebben lopen schoppen?
En als het je zo stoort, pas je het toch lekker aan meneer de moderator?
ik probeer het gedrag tot nu toe constructief te veranderen. helaas is dat écht onmogelijk idd, dus gaan we voor optie twee. opzouten. twee jaartjes terug in de rif zal ze goed doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij hoeft niets te veroordelen, hij heeft nergens gesteld dat hij het met het gedrag eens is. Daarnaast noem jij het baggetaliseren, ik noem het "niet uitvergroten". Dat is natuurlijk heel wat anders dan het probleem negeren. Er is een probleem, maar niemand negeert deze. Uitvergroten is een optie, echter er is dan een grote kans dat je nuance uit het oog verliest (zie bijv de titel van deze thread). Ik heb niets met aso-jongeren te maken, en ga ze ook niet corrigeren, zeker niet als ik het risico loop om een klap voor mn harses te krijgen. En deze gedachtes heersen niet alleen bij de "goede marokkanen", maar deze gedachtes leven evengoed bij de autochtone hollanders. Tuurlijk wil je er wel iets aan doen, maar je KAN er niets aan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |