Ja, die uitdrukking Hamas Hamas stamt uit de tweede wereldoorlog, waar Marokkanen hand in hand met de IRA uit naam van Groot Duitsland de Engelsen aanvielen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????
De ieren stuurde de duitse piloten die neerstorten vaak terug.... de IRA hielp de duitsers.... die waren tenslotte ook tegen Engeland aan het knokken
Zou me niks verbazen als die Marokanen aan de Duitse kand vochten....
Die uitdrukking Hamas Hamas alle.. etc etc moet toch ergens vandaan komen ?
die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie een van mijn vorige posts m.b.t Nederlanders in Spanje.
maak ze eens duidelijk dat er bijvoorbeeld 77.000 Marokaanse soldaten hebben meegevochten, misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:05 schreef Dementor het volgende:
@Bansheeboy
Als je zo'n goede marokkaan bent wordt het dan niet eens tijd dat je de slechte eens gaat corrigeren?
Ohjaquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Wanneer voetbalfans treinen slopen mag het opeens wel,
3x raden wat ik riep toen men daar op de spoorbaan zittend het hele treinverkeer zat te ontregelen.quote:en vinden we het niet gek dat zelf die 5% van de relschoppers door de overige 95% worden tegen gehouden. Maar bij de marrokaanse gemeenschap moeten ze dat wel opeens doen.
En wat hebben wij met 'Duitse' leerlingen te maken?quote:Ik was trouwenb afgelopen jaar ook in sachenshausen bij berlijn, ook daar kregen schoolklassen (met duitse leerlingen) rondleidingen en ook hier stond ik mij te verbazen over het disrespect wat sommige reljongeren hebben voor zulk soort plaatsen.
Loerdertje, ik mis iets. Wat zeg ik daar verkeerd?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
NS, ZOU JE DEZE KLOON NU KUNNEN VOORDRAGEN VOOR EEN BAN
Nee, is niet iets heel andersquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:58 schreef err het volgende:
[..]
die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.
77.000 @ benelux en frankrijk, daarnaast nog iets van 25.000 in Italie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
maak ze eens duidelijk dat er bijvoorbeeld 77.000 Marokaanse soldaten hebben meegevochten, misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Absinth het volgende:
Poepoe, wat hebben er veel Marokkanen in de oorlog gevochten
Als zij er niet waren geweest, zouden we nu vast en zeker Duits praten![]()
Lonsdale-jongeren in Auschwitzquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:59 schreef raptorix het volgende:
misschien dat ze dan iets meer respect voor het herdenken opbrengen.
De bijdrage was zeker significant, met name in Italie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Absinth het volgende:
Poepoe, wat hebben er veel Marokkanen in de oorlog gevochten
Als zij er niet waren geweest, zouden we nu vast en zeker Duits praten![]()
quote:In het begin van de oorlog werden 30.000 Marokkanen ingezet bij het front in Noord-Frankrijk en België. Om de haven van Antwerpen te verdedigen, lagen er ook troepen in Zeeland. Acht van hen werden krijgsgevangen gemaakt, anderen sneuvelden en werden begraven op het Franse oorlogskerkhof in het Zeeuwse Kapelle-Biezelinge.
Veertien Marokkanen ontkwamen aan de Duitse overmacht door, slechts gekleed in ondergoed, in de Schelde te springen. Na 25 kilometer zwemmen pikte een Nederlander hen op en bood droge kleren en onderdak aan. Na drie dagen keerden de soldaten via België terug naar Frankrijk.
De keuze van de Marokkaanse sultan Mohammed de vijfde om tegen het nazisme te strijden, was volgens Obdeijn helemaal niet zo’n logische. „Nederland en Marokko werkten begin 1600 voor het eerst samen in de strijd tegen Spanje. In Nederland huldigde men toen het principe: De vijand van onze vijand is een vriend.
In de Tweede Wereldoorlog had Marokko dat ook kunnen doen. Het land stond onder Franse protectie, maar in plaats van tegen de Franse bezetter te vechten, schaarde de sultan zich aan de zijde van de Fransen op voorwaarde dat Marokko na de oorlog onafhankelijk zou worden.”
Toen Frankrijk in 1940 capituleerde en een regering kreeg die samenwerkte met de Duitsers, verborgen Marokkaanse soldaten in het Franse leger hun wapens. De sultan weigerde zijn Joodse onderdanen uit te leveren aan de Duitsers.
Marokkanen vochten tegen de Duitsers.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:53 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aan welke kant ?????
De ieren stuurde de duitse piloten die neerstorten vaak terug.... de IRA hielp de duitsers.... die waren tenslotte ook tegen Engeland aan het knokken
Zou me niks verbazen als die Marokanen aan de Duitse kand vochten....
Dat komt van voetbalsupporters.quote:
Die uitdrukking Hamas Hamas alle.. etc etc moet toch ergens vandaan komen ?
Nou ja, dat klopt wel en overal heb je wel rotte appels tussen, het is dan wel vervelend om het steeds in de media te moeten ondervinden dat het steeds marokkanen zijn. Zo krijgen Nederlanders niet echt een positief beeld van Marokkanen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat A) de Marokkaanse groep veel groter is dan de "indische of de Koreanen of de Chinezen"
B) Marokkanen vooral vertegenwoordig zijn in de straatcriminaliteit (zichtbare criminaliteit) en de anderen juist bij "onzichtbare" criminaliteit. (daarom vind er ook af en toe een liquidatie van een chinees plaats)
Ze zijn toch Nederlands?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:38 schreef NorthernStar het volgende:
Je neemt een willekeurige groep marokkaanse jongeren en neemt ze mee naar een plechtige herdenking van iets waar ze echt totaal niks mee hebben
Wat een domme domme vergelijking.quote:En als je denkt dat Nederlanders zo voorbeeldige 'herdenkers' zijn ben je ook aan het kwartetten met drie kaarten. Morgen om acht uur eens door de straten lopen, ben je gelijk genezen.
Ohja. Scheetgeluiden en propjesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vroegaaah zat ik op een school met allemaal witte kindertjes. Op een dag kwamen er overlevenden van WOII bij ons langs. En ook hier werd er besmuikt gelachen, met proppen door de klas gegooid en scheetgeluiden gemaakt.
Precies, bovendien is in bomen klimmen en rondrennen inderdaad wat anders dan de hele boel slopen en mensen verrot slaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:58 schreef err het volgende:
[..]
die vergelijking zou opgaan als 20 marokaanse jochies zelf een reis naar Salou zouden boeken en een deel zich daar misdraagt. In dit geval is het een voor hen georganiseerde trip naar Westerbork. Iets heel anders.
350 marokkanen uit alle lagen (zoals je zelf toegeeft) waarvan 6% zich misdraagt. Bovendien spreekt het AD (toch immer een correcte krant) van de 'multiculturele problemen in een notendop'. Dus zo gek is mijn redenering toch niet. En dan hoef ik nog niet eens met andere verontrustende cijfers aan te komen die dit staven (percentage criminelen onder allochtonenen bijv)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, is niet iets heel andersDie vergelijking maak JIJ namelijk ook, jij trekt het alleen door naar de gehele Nederlandse gemeenschap. Daarom zouden onderzoekers zich kromlachen. Je kunt die cijfers niet zomaar generaliseren.
Wat dat betreft mogen we inderdaad blij zijn dat er geen autochtone varkentjes bij waren om eens even flink te molesterenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies, bovendien is in bomen klimmen en rondrennen inderdaad wat anders dan de hele boel slopen en mensen verrot slaan.
de bres is mede geslagen door de goums, de 2e marokkaanse divisie en de 4e marokkaanse bergdivisie, waardoor de geallieerden door konden stoten naar rome. keerpunt van de oorlog. bovendien hadden ze in corsica ook een niet onbelangrijke slag gewonnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De bijdrage was zeker significant, met name in Italie.
Waarom zou je het niet geloven? Past het niet in je wereldbeeld omdat het autochtone mensen waren?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohja. Scheetgeluiden en propjes. Terwijl mijnheer Cohen zijn kamprelaas stond te doen.
Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten, maar ik geloof er trouwens helemaal niks van.
Hij hoort het inderdaad waarschijnlijk liever niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 13:05 schreef err het volgende:
Ws hoor je het gewoon liever niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |