Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.
Ja, ehh, Studio Sport.quote:
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?quote:Op zondag 1 mei 2005 12:23 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.
Expeditie Robinson wel.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
Wellicht niet, allemaal betwistbaar natuurlijk, maar het is 'n feit dat ze voor hoge kijkcijfers zorgen en daar gaat het om.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
Is Expeditie Robinson uniek? Is toch gewoon het zoveelste realityprogramma, dat inmiddels ook al 6 seizoenen draait ofzo?quote:Op zondag 1 mei 2005 12:28 schreef BVO het volgende:
[..]
Expeditie Robinson wel.. 1,5 miljoen kijkers wekelijks op Net 5, das meer dan de rest daar bij elkaar.
.
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het allemaal simpel en makkelijk vermaak is, maar het scoort wél. Als hij op Tien! gewoon een aantal kijkcijferkanonnen zet, komen die kijkers vanzelf wel. Of het nou goed is of niet.
Ja... Net5 drijft op expeditie Robinson...quote:Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Dat zou ook nog best kunnenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Ze moeten zorgen dat ze nog een paar mooie serie's krijgen CSI of 24 scoort ook altijd nog wel redelijkquote:Op zondag 1 mei 2005 19:33 schreef CloudStrife het volgende:
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
Nou dat is wel ehel makkelijk gezegd... ik voetbalfan en kijk B&VD en Kopspijkers.. en dan?quote:Op zondag 1 mei 2005 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.
Het mislukken van TV10 (#1) is hoofdzakelijk te wijten aan de Nederlandse politiek, die destijds dwars lag. Alleen buitenlandse commerciële zenders waren toegestaan. RTL Veronique (RTL4) mocht alleen in Nederland uitzenden, omdat het vanuit Luxemburg werd uitgezonden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toentertijd werden programma's vanuit Nederland naar Luxemburg gezonden en vanuit Luxemburg via de satelliet weer naar Nederland. En voor de vorm werd er ook nog een Luxemburgs programma uitgezonden (Hei elei kuckelei of zoiets... m'n Luxemburgs is niet meer wat het geweest isquote:Op zondag 1 mei 2005 12:29 schreef Lemmeb het volgende:
Heeft Joop van den Ende, die toch ook veel in goud kan laten veranderen, het ook al niet eens geprobeerd met TV10? En werd dat toen ook geen compleet fiasco?
komt nog steeds iedere ochtend om 06.00quote:Op zondag 1 mei 2005 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.![]()
Ik hoop het in ieder geval welquote:Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
Wordt 'Tien' een groot fiasco?
bronquote:Rechter verbiedt John de Mol gebruik van de naam Tien
Uitgegeven: 2 juni 2005 10:14
UTRECHT - John de Mol moet op zoek naar een nieuwe naam voor zijn televisiezender.
De voorzieningenrechter in Utrecht bepaalde donderdag in een kort geding dat Tien te veel lijkt op TV 10, eigendom van SBS.
bronquote:John de Mol gaat op zoek naar nieuwe zendernaam
Uitgegeven: 2 juni 2005 10:14
Laatst gewijzigd: 2 juni 2005 11:58
UTRECHT - John de Mol gaat op zoek naar een andere naam voor zijn nieuwe zender. De kortgedingrechter in Utrecht verbood donderdag de naam Tien. De Mols bedrijf overweegt ook een bodemprocedure tegen de rechterlijke uitspraak, aldus een woordvoerster, maar realiseert zich dat dit veel tijd gaat kosten. De nieuwe zender begint in augustus.
Bij Talpa werd donderdag bijzonder teleurgesteld gereageerd. "We waren overtuigd van ons eigen gelijk. Voor ons is het vonnis onbegrijpelijk, maar de rechter heeft het laatste woord", aldus de woordvoerster van Talpa.
Digitale zender
"Wij zijn buitengewoon verheugd", is de reactie van SBS6. De zender noemt het "niet meer dan terecht" dat de rechter in hun voordeel heeft besloten. "De naam TV 10 wordt nog steeds gebruikt, Veronica en Jetix zenden uit op dat kanaal", zegt de woordvoerder. SBS6 wil tevens de digitale zender TV 10 lanceren, met daarop vooral showbizznieuws.
De zendernaam Tien werd in april bekendgemaakt. John de Mol had daarvoor een wedstrijd uitgeschreven. Koen Jansen uit Tilburg was een van de bedenkers van de naam en ging met een auto naar huis.
Talpa voerde tijdens het kort geding aan dat SBS TV 10 nieuw leven inblies toen John de Mol met de naam Tien op de proppen kwam. Daarvoor zou Talpa van het bestaan niet hebben geweten.
Onzin
SBS' advocaat J. van Manen noemt dat donderdag nog eens onzin. "De algemeen directeur van Talpa heeft destijds voor SBS TV 10 gekocht. Daar was 27 miljoen dollar mee gemoeid, dat zal hij zich toch wel herinneren. Een andere, nu bij Talpa werkzame medewerker, deed jaarlijks de belastingaangifte voor TV 10."
Van Manen stelt dat John de Mol weinig anders te doen staat dan een nieuwe naam te bedenken. "Hoger beroep kost drie maanden, dat duurt lang en tot de nieuwe uitspraak mag de naam Tien niet worden gebruikt", aldus Van Manen.
heeft ook allemaal helemaal geen geld gekost, die hele tien-campagnequote:Op donderdag 2 juni 2005 12:30 schreef Stefkuh het volgende:
Joh dit had meneer Talpa echt allemaal al voorzien hoor.. SBS6 had deze naam al zo lang geleden geregistreerd... dat wisten ze bij Talpa maar dondersgoed.. je krijgt nu een WEL goede naam, hebt met je mega "verzin een naam" campagne al weer een grote groep mensne bereikt en zal de komende tijd weer extra gratis reclame gaan krijgen.
Verander de naam en men is binnen een week de naam Tien vergeten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
heeft ook allemaal helemaal geen geld gekost, die hele tien-campagne.
Je overschat de gemiddelde Nederlander.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:29 schreef BVO het volgende:
[..]
Verander de naam en men is binnen een week de naam Tien vergeten.
Dat John de Mol een nieuwe zender heeft echter niet.
Zo werkt het toch niet helemaal. John de Mol stopt hier echt niet zijn hele eigen kapitaal in. Dan zou hij wel heel erg dom zijnquote:Daarnaast, wat is dat beetje geld nou voor hem...
Ohja die trolquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:37 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Tensen heeft hij al
[afbeelding]
Wie heeft het over vernieuwende televisie?quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ohja die trol
Zitten mensen daar nou op te wachten, als het gaat om vernieuwende televisie?
Waar ergens staat dat tv per se vernieuwend moet zijn?quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wie heeft het over vernieuwende televisie?
Kan me niet voorstellen dat hij dat doet.quote:
Talpa mag 'Tien' kopen voor e.5 mln
NAARDEN SBS Broadcasting heeft Talpa,
het bedrijf van John de Mol,de naam
Tien te koop aangeboden voor 5 miljoen
euro.Dit gebeurde na een rechterlijke
uitspraak waarin bepaald werd dat de
rechten op de naam bij SBS liggen.
Die zender wil binnenkort beginnen met
een digitaal kanaal onder de naam TV10
en heeft de rechten op die naam.Volgens
de rechter lijkt die naam te veel op