abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 09:41:43 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635274
Ik denk dat de nieuwe TV-zender 'Tien' van John de Mol keihard gaat floppen.

Redenen: de naam zuigt, en mensen zitten absoluut niet te wachten op nog meer in reclame verzopen bagger. Men is verzadigd op dat gebied, en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

Ook de vergrijzing helpt een handje mee: al die commerciëlen zijn veel te schreeuwerig voor al die bejaarden.

Maar wellicht overschat ik de gemiddelde kijker. Wat denken jullie?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26635284
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:50:34 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26635344
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:51:09 #4
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_26635348
Heel stilletjes hoop ik inderdaad dat het een grote flop wordt. Al die "sterren" die voor het grote geld zijn overgestapt (he Jack Spijkerman ?) komen dan lekker zonder werk te zitten en dan hoop ik dat er geen omroep ze meer wil.

Maar ik vrees dat het een groot succes gaat worden. Het verleden heeft geleerd dat John de Mol weet wat hij doet.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:58:32 #5
111260 Charmian
a little joy
pi_26635411
Maar die naam...die naam doet zo vreselijk naar floppen ruiken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26635478
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
(...) en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
  zondag 1 mei 2005 @ 10:05:35 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635504
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef Tamea het volgende:
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef Hare het volgende:
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.

En dan die sterren met hun bekende programma's. Tot nu toe alleen maar ouwe taarten. Spijkerman en Barend en Van Dorp zijn al bijna bejaard. En zo bijzonder zijn hun programma's helemaal niet dat ze niet te vervangen zijn. Een beetje ouwehoeren en een beetje cabaret. Het leuke aan Kopspijkers was juist dat er weinig reclame inzat, wat het geheel een dynamische indruk gaf.

En Linda de Mol is toch ook al ver 'over the hill'? In haar plaats had men véél beter Wendy van Dijk aan kunnen trekken . Maar misschien komt dat nog, al lijkt me dat dan weer complete overkill, Linda en Wendy bij één en dezelfde zender.

Overigens denk ik niet dat 'Tien' ontzettend beroerd bekeken zal worden. Maar gewoon lang niet goed genoeg om al die miljoenen eruit te halen die er nu worden ingepompt. En da's uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 10:07:49 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635528
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:03 schreef Zpottr het volgende:

[..]


"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26635549
De Mol stoot zich in het algemeen niet 2 keer aan dezelfde steen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zondag 1 mei 2005 @ 10:11:14 #10
111260 Charmian
a little joy
pi_26635556
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26635562
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
Het punt is dat BzV nauwelijks te onderscheiden is van commerciele relatiebagger, wat mij betreft echt het laagste van het laagste. Voornaamste verschil is het relatieve gebrek aan reclame.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:14:31 #12
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26635591
Tien zal niet floppen, doordat ze met het voetbal, Linda en BvD een goede 'onderstroom' hebben die genoeg kijkers zal trekken
  zondag 1 mei 2005 @ 10:15:42 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635608
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:11 schreef Charmian het volgende:
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
Dat komt er inderdaad ook nog eens bij .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 10:17:55 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26635637
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:18:28 #15
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26635643
Het wordt vast net zo'n succes als TV10 (in de RTL Veronique tijd) en Sport 7. Minimaal.
For great justice!
  zondag 1 mei 2005 @ 10:23:47 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26635714
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:30:23 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_26635784
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:42:42 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635970
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:23 schreef elcastel het volgende:
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
Helemaal mee eensch .

Studio Sport is gewoon een 'lekker' programma. Lekker op je gemak een beetje voetbal kijken, nog een beetje wielrennen, een beetje tennis en je hebt als man het idee jouw portie sport voor die week wel weer gehad te hebben. En allemaal zonder die ellendige, schreeuwerige reclame tussendoor.

Ik denk dat maar heel weinig mensen bereid zijn om voetbal te kijken 'uit pure noodzaak'. Zo belangrijk is dat hele voetbal nu ook weer niet. De echte verslaafden zitten elke week al in het stadion.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26635981
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden. De gewone kijker zal zich irriteren, maar ja.. je krijgt toch de keuze?

P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
  zondag 1 mei 2005 @ 10:47:55 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26636052
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:43 schreef Beathoven het volgende:
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden.
Dit vind ik wel een aardige theorie .

Maar als John de Mol juist het voetbal zoveel mogelijk reclamevrij zal proberen te houden, waar gaat hij dan z'n inkomsten vandaan halen

Of is dit allemaal ingecalculeerd en heeft hij zoveel reserve dat hij het een paar jaar zonder inkomsten uit kan houden? Dat lijkt me toch niet.
quote:
P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 10:51:22 #21
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26636098
Ik vraag me af waarom John de Mol niet in vernieuwende tv durft te investeren. Zoals ik het nu zie heb je straks een tv zender met programma's en presentatoren die eerder op andere zenders waren te zien.

Vanuit dat oogpunt is er helemaal geen nieuwe zender, maar zijn een aantal programma's naar één zender verhuisd. Daar zit ik niet op te wachten als er een nieuwe zender wordt gelanceerd. Ik wil dan ook nieuwe programma's, nieuwe presentatoren, nieuwe concepten etc...

Als ze nou NFL wedstrijden gingen uitzenden... maar ja...
  zondag 1 mei 2005 @ 11:09:35 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26636428
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:30 schreef releaze het volgende:
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
RTL is gewoon een afkorting hoor.
pi_26636541
Het zal wel een succes worden. Vrij simpel, met zoveel geld wordt er gewoon succes gekocht
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26636607
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
Daar kan ik je niet gelijk in geven, want Jack was toch een enigzins bijzondere man. Iemand die net zo brutaal en los is in de uitzending zijn niet gemakkelijk te vinden denk ik zo.
pi_26636626
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.

Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:21:15 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26636642
Nee denk het niet

Voetbal heeft die goed aangepakt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26636813
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt er inderdaad ook nog eens bij .
Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:41:33 #28
111260 Charmian
a little joy
pi_26637077
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
Want? Hier heb je een basispakket waar geen enkele commerciele zender zit (die hebben ze er vorig jaar volgens mij allemaal uitgehaald). Betekent dat de mensen toch weer extra moeten betalen willen ze nog iets anders zien, klagen heeft geen zin.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26637125
Hier zitten de commerciële zenders er allemaal bij, in elk geval de "gangbare", de zenders waar mensen weleens naar kijken.

SBS6 kwam er destijds ook snel bij, dat gaat met Tien ook gebeuren. Als er geen plek is in het pakket zenders dan zijn er genoeg zenders die kunnen verdwijnen. TRT en zo...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:45:36 #30
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637168
Dus ze hebben voetbal... wat gaan ze de rest van de week eigenlijk uitzenden?
pi_26637198
Spijkerman, Big Brother, Expedition Robinson, Barend en Van Dorp, Linda de Mol, Beau, de presentator van DWHN komt met een dagelijks programma, .....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:47:48 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637216
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.
Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.

Nu hebben we RTL4, RTL5, Yorin, Veronica, NET5, SBS6, TMF, MTV, Discovery, enzovoorts, die allemaal tegelijk strijden om de gunst van de kijker.

Volgens mij zit helemaal niemand te wachten op nog zo'n soort zender.
quote:
Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog de babe waar half Nederland kwijlend op afstemde?

De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 11:50:33 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637273
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Spijkerman, Big Brother, Expedition Robinson, Barend en Van Dorp, Linda de Mol, Beau, de presentator van DWHN komt met een dagelijks programma, .....
Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 11:51:41 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637299
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
Mja, dat denk ik op zich ook wel. Maar wellicht scheelt het toch wel wat.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26637337
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.

Nu hebben we RTL4, RTL5, Yorin, Veronica, NET5, SBS6, TMF, MTV, Discovery, die allemaal tegelijk strijden om de gunst van de kijker.

Volgens mij zit helemaal niemand te wachten op nog zo'n soort zender.
[..]
TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.
quote:
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog zo'n babe waar half Nederland kwijlend op afstemt?
Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.
quote:
De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?

Ik ga er echter wel vanuit dat deze bekende gezichten gewoon goede kijkcijfers zullen behalen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:00:36 #36
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26637473
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:00:42 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637478
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.
Is de doelgroep van TMF en MTV anders dan die van Kopspijkers? Volgens mij valt dat wel mee. Er is gewoon veel overlap, zo ook bij een zender als Discovery.
quote:
Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.
1,3 mio is inderdaad zeker niet verkeerd.

Maar denk je dat de andere commerciële zenders op hun gat blijven zitten? Die programmeren op dat tijdstip (noodgedwongen) wat nieuwe, verfrissende programma's. In elk geval nieuwe gezichten. En eerlijk gezegd denk ik dat dat meer gaat aanslaan, dan al die uitgekwauwde formules en bejaarde koppen.

In elk geval weet ik bijna zeker dat B&vD bij lange na niet de kijkcijfers gaan halen als die ze nu bij RTL4 halen.
quote:
Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?

Ik ga er echter wel vanuit dat deze bekende gezichten gewoon goede kijkcijfers zullen behalen.
Ik moet het echt allemaal nog zien. Vooral die reclame zal voor een grote ergernis zorgen. Kopspijkers met reclame .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 12:01:01 #38
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26637485
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...
  zondag 1 mei 2005 @ 12:02:02 #39
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637547
De doelgroep van TMF en MTV is anders dan Kopspijkers. TMF trekt toch vooral sms-ende pubers, Kopspijkers niet echt, die trekken ook oudere kijkers.

Een vernieuwende formule is altijd maar afwachten of het gaat aanslaan. Hoeveel vernieuwende programma's zijn er al niet geflopt? Natuurlijk zitten er altijd wel wat nieuwe formules tussen die aan blijken te slaan, maar het gros flopt en wordt roemloos van de buis gehaald. Die uitgekauwde kijkcijferkanonnen geven wel een bepaalde garantie. Het is wel leuk dat de commerciële omroepen nu worden gedwongen om met iets goeds te komen om te kunnen concurreren met John de Mol.

Reclame gaat voor ergernis zorgen, het haalt ook de dynamiek uit een programma. Dat ben ik zeker met je eens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:07:37 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637653
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
Alles met een IQ onder de 100
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 12:10:43 #42
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637721
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alles met een IQ onder de 100
Hmmm... Best een grote doelgroep...
  zondag 1 mei 2005 @ 12:12:18 #43
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26637759
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
De naam geeft de mentale leeftijd al aan. Net als Net 5.
pi_26637795
Net 5, da's toch die kwaliteitszender van Fons?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:14:01 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637796
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De doelgroep van TMF en MTV is anders dan Kopspijkers. TMF trekt toch vooral sms-ende pubers, Kopspijkers niet echt, die trekken ook oudere kijkers.

Een vernieuwende formule is altijd maar afwachten of het gaat aanslaan. Hoeveel vernieuwende programma's zijn er al niet geflopt? Natuurlijk zitten er altijd wel wat nieuwe formules tussen die aan blijken te slaan, maar het gros flopt en wordt roemloos van de buis gehaald. Die uitgekauwde kijkcijferkanonnen geven wel een bepaalde garantie. Het is wel leuk dat de commerciële omroepen nu worden gedwongen om met iets goeds te komen om te kunnen concurreren met John de Mol.

Reclame gaat voor ergernis zorgen, het haalt ook de dynamiek uit een programma. Dat ben ik zeker met je eens.
Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.

Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.

En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.

Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.

John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 1 mei 2005 @ 12:17:23 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26637875
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:01 schreef WebForce het volgende:

[..]

Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...
Klopt.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:19:41 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26637944
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.

Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.

En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.

Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.

John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:21:27 #48
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26638001
Nee hoor, flopt niet.
Ten eerste denk ik dat John de Mol vakkundig genoeg is om die zender goed weg te zetten.
Daarnaast hebben ze een aantal erg goede gezichten gehaald (Beau, Linda, Bridget, Jack) en een paar knallers qua programma's (ER, BB, SS, BvD, "Kopspijkers").
Komt dus helemaal goed met Tien. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_26638024
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.

Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.

En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.

Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.

John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
Dat is afwachten. De kijkcijfers zullen zeker wel hoog zijn, maar je hebt een goed punt als je zegt of het allemaal genoeg zal zijn om die bak draaiende te houden.... Ik denk van wel, De Mol weet wat hij doet en heeft vast wel wat creatieve manieren om inkomsten te genereren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:22:53 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26638036
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.
Het zou inderdaad best kunnen dat hij nog wat achter de hand heeft, een aparte manier om dat geld binnen te slepen.

We zullen zien
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')