quote:Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
(...) en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.
quote:Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef Tamea het volgende:
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.quote:Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef Hare het volgende:
Gaat niet floppen.
Reden: Voetbal
en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:03 schreef Zpottr het volgende:
[..]![]()
"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
Het punt is dat BzV nauwelijks te onderscheiden is van commerciele relatiebagger, wat mij betreft echt het laagste van het laagste. Voornaamste verschil is het relatieve gebrek aan reclame.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.
Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
Dat komt er inderdaad ook nog eens bijquote:Op zondag 1 mei 2005 10:11 schreef Charmian het volgende:
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
Helemaal mee eenschquote:Op zondag 1 mei 2005 10:23 schreef elcastel het volgende:
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...
Ik verwacht er niet veel van.
Dit vind ik wel een aardige theoriequote:Op zondag 1 mei 2005 10:43 schreef Beathoven het volgende:
50 - 50
Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.
John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)
Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden.
Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.quote:P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
RTL is gewoon een afkorting hoor.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:30 schreef releaze het volgende:
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af
tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk.beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
Daar kan ik je niet gelijk in geven, want Jack was toch een enigzins bijzondere man. Iemand die net zo brutaal en los is in de uitzending zijn niet gemakkelijk te vinden denk ik zo.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.quote:
Want? Hier heb je een basispakket waar geen enkele commerciele zender zit (die hebben ze er vorig jaar volgens mij allemaal uitgehaald). Betekent dat de mensen toch weer extra moeten betalen willen ze nog iets anders zien, klagen heeft geen zin.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog de babe waar half Nederland kwijlend op afstemde?quote:Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Spijkerman, Big Brother, Expedition Robinson, Barend en Van Dorp, Linda de Mol, Beau, de presentator van DWHN komt met een dagelijks programma, .....
Mja, dat denk ik op zich ook wel. Maar wellicht scheelt het toch wel wat.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.
Nu hebben we RTL4, RTL5, Yorin, Veronica, NET5, SBS6, TMF, MTV, Discovery, die allemaal tegelijk strijden om de gunst van de kijker.
Volgens mij zit helemaal niemand te wachten op nog zo'n soort zender.
[..]
Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.quote:Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog zo'n babe waar half Nederland kwijlend op afstemt?
Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?quote:De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
quote:Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.![]()
Is de doelgroep van TMF en MTV anders dan die van Kopspijkers? Volgens mij valt dat wel mee. Er is gewoon veel overlap, zo ook bij een zender als Discovery.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.
1,3 mio is inderdaad zeker niet verkeerd.quote:Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.
Ik moet het echt allemaal nog zien. Vooral die reclame zal voor een grote ergernis zorgen. Kopspijkers met reclamequote:Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?
Ik ga er echter wel vanuit dat deze bekende gezichten gewoon goede kijkcijfers zullen behalen.
Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...quote:Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.![]()
Alles met een IQ onder de 100quote:Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
De naam geeft de mentale leeftijd al aan. Net als Net 5.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De doelgroep van TMF en MTV is anders dan Kopspijkers. TMF trekt toch vooral sms-ende pubers, Kopspijkers niet echt, die trekken ook oudere kijkers.
Een vernieuwende formule is altijd maar afwachten of het gaat aanslaan. Hoeveel vernieuwende programma's zijn er al niet geflopt? Natuurlijk zitten er altijd wel wat nieuwe formules tussen die aan blijken te slaan, maar het gros flopt en wordt roemloos van de buis gehaald. Die uitgekauwde kijkcijferkanonnen geven wel een bepaalde garantie. Het is wel leuk dat de commerciële omroepen nu worden gedwongen om met iets goeds te komen om te kunnen concurreren met John de Mol.![]()
Reclame gaat voor ergernis zorgen, het haalt ook de dynamiek uit een programma. Dat ben ik zeker met je eens.
Klopt.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:01 schreef WebForce het volgende:
[..]
Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...
Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.
Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.
En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.
Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.
John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
Dat is afwachten. De kijkcijfers zullen zeker wel hoog zijn, maar je hebt een goed punt als je zegt of het allemaal genoeg zal zijn om die bak draaiende te houden.... Ik denk van wel, De Mol weet wat hij doet en heeft vast wel wat creatieve manieren om inkomsten te genereren.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.
Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.
En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.
Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.
John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
Het zou inderdaad best kunnen dat hij nog wat achter de hand heeft, een aparte manier om dat geld binnen te slepen.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.
Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.
Ja, ehh, Studio Sport.quote:
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?quote:Op zondag 1 mei 2005 12:23 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.
Expeditie Robinson wel.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
Wellicht niet, allemaal betwistbaar natuurlijk, maar het is 'n feit dat ze voor hoge kijkcijfers zorgen en daar gaat het om.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
Is Expeditie Robinson uniek? Is toch gewoon het zoveelste realityprogramma, dat inmiddels ook al 6 seizoenen draait ofzo?quote:Op zondag 1 mei 2005 12:28 schreef BVO het volgende:
[..]
Expeditie Robinson wel.. 1,5 miljoen kijkers wekelijks op Net 5, das meer dan de rest daar bij elkaar.
.
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het allemaal simpel en makkelijk vermaak is, maar het scoort wél. Als hij op Tien! gewoon een aantal kijkcijferkanonnen zet, komen die kijkers vanzelf wel. Of het nou goed is of niet.
Ja... Net5 drijft op expeditie Robinson...quote:Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Dat zou ook nog best kunnenquote:Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Ze moeten zorgen dat ze nog een paar mooie serie's krijgen CSI of 24 scoort ook altijd nog wel redelijkquote:Op zondag 1 mei 2005 19:33 schreef CloudStrife het volgende:
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
Nou dat is wel ehel makkelijk gezegd... ik voetbalfan en kijk B&VD en Kopspijkers.. en dan?quote:Op zondag 1 mei 2005 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.
Het mislukken van TV10 (#1) is hoofdzakelijk te wijten aan de Nederlandse politiek, die destijds dwars lag. Alleen buitenlandse commerciële zenders waren toegestaan. RTL Veronique (RTL4) mocht alleen in Nederland uitzenden, omdat het vanuit Luxemburg werd uitgezonden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toentertijd werden programma's vanuit Nederland naar Luxemburg gezonden en vanuit Luxemburg via de satelliet weer naar Nederland. En voor de vorm werd er ook nog een Luxemburgs programma uitgezonden (Hei elei kuckelei of zoiets... m'n Luxemburgs is niet meer wat het geweest isquote:Op zondag 1 mei 2005 12:29 schreef Lemmeb het volgende:
Heeft Joop van den Ende, die toch ook veel in goud kan laten veranderen, het ook al niet eens geprobeerd met TV10? En werd dat toen ook geen compleet fiasco?
komt nog steeds iedere ochtend om 06.00quote:Op zondag 1 mei 2005 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |