abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 09:41:43 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635274
Ik denk dat de nieuwe TV-zender 'Tien' van John de Mol keihard gaat floppen.

Redenen: de naam zuigt, en mensen zitten absoluut niet te wachten op nog meer in reclame verzopen bagger. Men is verzadigd op dat gebied, en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

Ook de vergrijzing helpt een handje mee: al die commerciëlen zijn veel te schreeuwerig voor al die bejaarden.

Maar wellicht overschat ik de gemiddelde kijker. Wat denken jullie?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26635284
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:50:34 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26635344
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:51:09 #4
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_26635348
Heel stilletjes hoop ik inderdaad dat het een grote flop wordt. Al die "sterren" die voor het grote geld zijn overgestapt (he Jack Spijkerman ?) komen dan lekker zonder werk te zitten en dan hoop ik dat er geen omroep ze meer wil.

Maar ik vrees dat het een groot succes gaat worden. Het verleden heeft geleerd dat John de Mol weet wat hij doet.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:58:32 #5
111260 Charmian
a little joy
pi_26635411
Maar die naam...die naam doet zo vreselijk naar floppen ruiken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26635478
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
(...) en wil weer fatsoenlijke programma's zien. 'Boer zoekt vrouw', 'Spoorloos' dat soort shit.

"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
  zondag 1 mei 2005 @ 10:05:35 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635504
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:42 schreef Tamea het volgende:
Ze hebben in elk geval het voetbal en dat zal belangrijk zijn. Verder trekken Spijkerman en Linda de Mol toch ook altijd veel kijkers met hun programma's, dus ik geef Tien wel een kans.
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:50 schreef Hare het volgende:
Gaat niet floppen.

Reden: Voetbal

en bekende programma's alleen nu op een andere zender. Mensen willen toch kopspijkers of Barend en van Dorp blijven zien. Waar dat is zal ze weinig uitmaken.
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.

En dan die sterren met hun bekende programma's. Tot nu toe alleen maar ouwe taarten. Spijkerman en Barend en Van Dorp zijn al bijna bejaard. En zo bijzonder zijn hun programma's helemaal niet dat ze niet te vervangen zijn. Een beetje ouwehoeren en een beetje cabaret. Het leuke aan Kopspijkers was juist dat er weinig reclame inzat, wat het geheel een dynamische indruk gaf.

En Linda de Mol is toch ook al ver 'over the hill'? In haar plaats had men véél beter Wendy van Dijk aan kunnen trekken . Maar misschien komt dat nog, al lijkt me dat dan weer complete overkill, Linda en Wendy bij één en dezelfde zender.

Overigens denk ik niet dat 'Tien' ontzettend beroerd bekeken zal worden. Maar gewoon lang niet goed genoeg om al die miljoenen eruit te halen die er nu worden ingepompt. En da's uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:07:49 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635528
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:03 schreef Zpottr het volgende:

[..]

"Boer zoekt hoer" als toetssteen gebruiken gat wel een goede zender opleveren denk ik...
Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
pi_26635549
De Mol stoot zich in het algemeen niet 2 keer aan dezelfde steen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zondag 1 mei 2005 @ 10:11:14 #10
111260 Charmian
a little joy
pi_26635556
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
pi_26635562
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij vond 'Boer zoekt vrouw' niet leuk? Dat mag, het was mijn ding ook niet.

Maar héél veel mensen vonden het wel erg leuk. En Jaspers is ook gewoon erg leuk, net als Van Dijk.
Het punt is dat BzV nauwelijks te onderscheiden is van commerciele relatiebagger, wat mij betreft echt het laagste van het laagste. Voornaamste verschil is het relatieve gebrek aan reclame.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:14:31 #12
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_26635591
Tien zal niet floppen, doordat ze met het voetbal, Linda en BvD een goede 'onderstroom' hebben die genoeg kijkers zal trekken
  zondag 1 mei 2005 @ 10:15:42 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635608
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:11 schreef Charmian het volgende:
Volgens mij is het ook niet voor iedereen bereikbaar. Ik meende te horen dat het op het kanaal van Nickelodeon wordt uitgezonden, hoor vaak genoeg dat mensen Nickelodeon niet kunnen ontvangen. Tis dus de vraag of een aantal programmaraden bereid is de zenderprogrammering om te gooien.
Dat komt er inderdaad ook nog eens bij .
  zondag 1 mei 2005 @ 10:17:55 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26635637
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:18:28 #15
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26635643
Het wordt vast net zo'n succes als TV10 (in de RTL Veronique tijd) en Sport 7. Minimaal.
For great justice!
  zondag 1 mei 2005 @ 10:23:47 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26635714
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:30:23 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_26635784
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:42:42 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26635970
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:23 schreef elcastel het volgende:
Geen idee of het flopt. Maar mensen zijn best gehecht aan Studio Sport. De manier waarop, de arhieven, de presentatoren. Die heeft 10 allemaal niet, het wordt dus voetbal kijken uit pure noodzaak voor velen, zoals je nu al bij SBS en RTL doet. Snel kijken met je oren dicht en daarna snel weer wegzappen. Daar verdien je niet veel mee als 10 zijnde ...

Ik verwacht er niet veel van.
Helemaal mee eensch .

Studio Sport is gewoon een 'lekker' programma. Lekker op je gemak een beetje voetbal kijken, nog een beetje wielrennen, een beetje tennis en je hebt als man het idee jouw portie sport voor die week wel weer gehad te hebben. En allemaal zonder die ellendige, schreeuwerige reclame tussendoor.

Ik denk dat maar heel weinig mensen bereid zijn om voetbal te kijken 'uit pure noodzaak'. Zo belangrijk is dat hele voetbal nu ook weer niet. De echte verslaafden zitten elke week al in het stadion.
pi_26635981
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden. De gewone kijker zal zich irriteren, maar ja.. je krijgt toch de keuze?

P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
  zondag 1 mei 2005 @ 10:47:55 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26636052
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:43 schreef Beathoven het volgende:
50 - 50

Er is al eerder gebleken dat voetbal bij de commercielen niet werkt. In Engeland is het voetbal inmiddels ook weer terug bij de publieken en op TV gebied is dat land wel een goede maatstaaf.

John de Mol zal eerst natuurlijk proberen om het voetbal zo reclamevrij mogelijk te houden zodat het nog een beetje aan studio sport doet denken. Misschien komen er in het begin wel helemaal geen onderbrekingen tijdens de uitzending maar gaandeweg zal hij het toch vol proberen te stoppen met reclame en dan ook "vernieuwende" reclame dus op plaatsen waar je het nu nog niet ziet. (een digitale pepsi fles die vanaf de middenstip verreist e.d.)

Op een gegeven moment (en dat zal misschien over een jaar of 2 zijn) zit er zo-veel reclame in en omheen dat De Mol voor de "ware" voetbalfan een pluspakket zal aanbieden waarin de kijker kan "genieten" van reclamevrije voetbalwedstrijden.
Dit vind ik wel een aardige theorie .

Maar als John de Mol juist het voetbal zoveel mogelijk reclamevrij zal proberen te houden, waar gaat hij dan z'n inkomsten vandaan halen

Of is dit allemaal ingecalculeerd en heeft hij zoveel reserve dat hij het een paar jaar zonder inkomsten uit kan houden? Dat lijkt me toch niet.
quote:
P.s. Jack Spijkerman zal waarschijnlijk een van de in z'n show verfoeide belspelletjes gaan presenteren
Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
  zondag 1 mei 2005 @ 10:51:22 #21
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26636098
Ik vraag me af waarom John de Mol niet in vernieuwende tv durft te investeren. Zoals ik het nu zie heb je straks een tv zender met programma's en presentatoren die eerder op andere zenders waren te zien.

Vanuit dat oogpunt is er helemaal geen nieuwe zender, maar zijn een aantal programma's naar één zender verhuisd. Daar zit ik niet op te wachten als er een nieuwe zender wordt gelanceerd. Ik wil dan ook nieuwe programma's, nieuwe presentatoren, nieuwe concepten etc...

Als ze nou NFL wedstrijden gingen uitzenden... maar ja...
  zondag 1 mei 2005 @ 11:09:35 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26636428
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:30 schreef releaze het volgende:
ik denk niet dat het zal floppen, ze hebben een aantal heel goeie presentatoren en ik vraag me af of ze er nog een soort rtl4 van willen maken.. in dat geval haak ik sowieso af

tien vind ik ook niet echt een flopnaam. ik vind het wel een beetje retro eigenlijk. beter dan "rtl4" or "yorin". Yorin is zo semi-hip, rtl4 is zo..aboeiend.
RTL is gewoon een afkorting hoor.
pi_26636541
Het zal wel een succes worden. Vrij simpel, met zoveel geld wordt er gewoon succes gekocht
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26636607
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik voorspel voor Jack ook een bestaan in de marge. Kopspijkers was leuk, maar niet vanwege Jack.
Daar kan ik je niet gelijk in geven, want Jack was toch een enigzins bijzondere man. Iemand die net zo brutaal en los is in de uitzending zijn niet gemakkelijk te vinden denk ik zo.
pi_26636626
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.

Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:21:15 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26636642
Nee denk het niet

Voetbal heeft die goed aangepakt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26636813
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat komt er inderdaad ook nog eens bij .
Die gooien ze echt wel om, ze hebben heel weinig keuze.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:41:33 #28
111260 Charmian
a little joy
pi_26637077
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Want? Hier heb je een basispakket waar geen enkele commerciele zender zit (die hebben ze er vorig jaar volgens mij allemaal uitgehaald). Betekent dat de mensen toch weer extra moeten betalen willen ze nog iets anders zien, klagen heeft geen zin.
pi_26637125
Hier zitten de commerciële zenders er allemaal bij, in elk geval de "gangbare", de zenders waar mensen weleens naar kijken.

SBS6 kwam er destijds ook snel bij, dat gaat met Tien ook gebeuren. Als er geen plek is in het pakket zenders dan zijn er genoeg zenders die kunnen verdwijnen. TRT en zo...
  zondag 1 mei 2005 @ 11:45:36 #30
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637168
Dus ze hebben voetbal... wat gaan ze de rest van de week eigenlijk uitzenden?
pi_26637198
Spijkerman, Big Brother, Expedition Robinson, Barend en Van Dorp, Linda de Mol, Beau, de presentator van DWHN komt met een dagelijks programma, .....
  zondag 1 mei 2005 @ 11:47:48 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637216
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het succes van RTL is ook begonnen met het binnenhalen van "bejaarde sterren". De Mol heeft nu ook het voetbal binnen weten te halen, dus die gaat gewoon heel erg veel kijkers trekken.
Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.

Nu hebben we RTL4, RTL5, Yorin, Veronica, NET5, SBS6, TMF, MTV, Discovery, enzovoorts, die allemaal tegelijk strijden om de gunst van de kijker.

Volgens mij zit helemaal niemand te wachten op nog zo'n soort zender.
quote:
Ik hoop dat De Mol nu ook nog gaat investeren in vernieuwende programma's. Dat moet kunnen, want een kijkcijfergarantie heeft hij wel met de mensen die hij nu al heeft binnengehaald.
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog de babe waar half Nederland kwijlend op afstemde?

De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:50:33 #33
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637273
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Spijkerman, Big Brother, Expedition Robinson, Barend en Van Dorp, Linda de Mol, Beau, de presentator van DWHN komt met een dagelijks programma, .....
Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.
  zondag 1 mei 2005 @ 11:51:41 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637299
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Mja, dat denk ik op zich ook wel. Maar wellicht scheelt het toch wel wat.
pi_26637337
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar dit zijn heel andere tijden. RTL was de eerste commerciële. Er was toen genoeg ruimte.

Nu hebben we RTL4, RTL5, Yorin, Veronica, NET5, SBS6, TMF, MTV, Discovery, die allemaal tegelijk strijden om de gunst van de kijker.

Volgens mij zit helemaal niemand te wachten op nog zo'n soort zender.
[..]
TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.
quote:
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog zo'n babe waar half Nederland kwijlend op afstemt?
Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.
quote:
De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?

Ik ga er echter wel vanuit dat deze bekende gezichten gewoon goede kijkcijfers zullen behalen.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:00:36 #36
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26637473
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Ik ga nog het meest balen van de reclameblokken tussen de voetbalsamenvattingen. Die zijn nu bij het Engels voetbal op RTL 5 ook al zo irritant.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:00:42 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637478
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

TMF en MTV trekken een heel andere kijkersgroep. Verder zitten mensen inderdaad niet te wachten op nieuwe zenders, maar wel op de programma's van mensen als Jack Spijkerman, Barend en van Dorp en voetbal.
Is de doelgroep van TMF en MTV anders dan die van Kopspijkers? Volgens mij valt dat wel mee. Er is gewoon veel overlap, zo ook bij een zender als Discovery.
quote:
Ja, Barend en Van Dorp halen toch geen verkeerde kijkcijfers. 1,3 mio afgelopen donderdag. Da's niet verkeerd. De publieke omroepen wilden ook maar al te graag belastinggeld verkwanselen om deze heren binnen te halen. Ook Linda de Mol haalt met haar programma's hoge kijkcijfers. Ik vind er niets aan, jij ook niet, maar er zijn hele groepen mensen hier in dit land die er wel naar kijken.
1,3 mio is inderdaad zeker niet verkeerd.

Maar denk je dat de andere commerciële zenders op hun gat blijven zitten? Die programmeren op dat tijdstip (noodgedwongen) wat nieuwe, verfrissende programma's. In elk geval nieuwe gezichten. En eerlijk gezegd denk ik dat dat meer gaat aanslaan, dan al die uitgekwauwde formules en bejaarde koppen.

In elk geval weet ik bijna zeker dat B&vD bij lange na niet de kijkcijfers gaan halen als die ze nu bij RTL4 halen.
quote:
Dat zal de tijd moeten uitwijzen. Gaan mensen ook nog kijken naar die sterren van de publieke omroep als er veel meer reclame tussendoor gaat kijken? Kan Kopspijkers weer op het oude niveau komen?

Ik ga er echter wel vanuit dat deze bekende gezichten gewoon goede kijkcijfers zullen behalen.
Ik moet het echt allemaal nog zien. Vooral die reclame zal voor een grote ergernis zorgen. Kopspijkers met reclame .
  zondag 1 mei 2005 @ 12:01:01 #38
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_26637485
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:17 schreef Pool het volgende:
Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...
  zondag 1 mei 2005 @ 12:02:02 #39
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637547
De doelgroep van TMF en MTV is anders dan Kopspijkers. TMF trekt toch vooral sms-ende pubers, Kopspijkers niet echt, die trekken ook oudere kijkers.

Een vernieuwende formule is altijd maar afwachten of het gaat aanslaan. Hoeveel vernieuwende programma's zijn er al niet geflopt? Natuurlijk zitten er altijd wel wat nieuwe formules tussen die aan blijken te slaan, maar het gros flopt en wordt roemloos van de buis gehaald. Die uitgekauwde kijkcijferkanonnen geven wel een bepaalde garantie. Het is wel leuk dat de commerciële omroepen nu worden gedwongen om met iets goeds te komen om te kunnen concurreren met John de Mol.

Reclame gaat voor ergernis zorgen, het haalt ook de dynamiek uit een programma. Dat ben ik zeker met je eens.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:07:37 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637653
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
Alles met een IQ onder de 100
  zondag 1 mei 2005 @ 12:10:43 #42
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26637721
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alles met een IQ onder de 100
Hmmm... Best een grote doelgroep...
  zondag 1 mei 2005 @ 12:12:18 #43
95998 -DailaLama-
pi_26637759
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Wie is de doelgroep eigenlijk van "Tien"?
De naam geeft de mentale leeftijd al aan. Net als Net 5.
pi_26637795
Net 5, da's toch die kwaliteitszender van Fons?
  zondag 1 mei 2005 @ 12:14:01 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26637796
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De doelgroep van TMF en MTV is anders dan Kopspijkers. TMF trekt toch vooral sms-ende pubers, Kopspijkers niet echt, die trekken ook oudere kijkers.

Een vernieuwende formule is altijd maar afwachten of het gaat aanslaan. Hoeveel vernieuwende programma's zijn er al niet geflopt? Natuurlijk zitten er altijd wel wat nieuwe formules tussen die aan blijken te slaan, maar het gros flopt en wordt roemloos van de buis gehaald. Die uitgekauwde kijkcijferkanonnen geven wel een bepaalde garantie. Het is wel leuk dat de commerciële omroepen nu worden gedwongen om met iets goeds te komen om te kunnen concurreren met John de Mol.

Reclame gaat voor ergernis zorgen, het haalt ook de dynamiek uit een programma. Dat ben ik zeker met je eens.
Tsja, het blijft afwachten natuurlijk.

Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.

En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.

Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.

John de Mol heeft erg hoog ingezet. De vraag is: te hoog?
  zondag 1 mei 2005 @ 12:17:23 #46
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26637875
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:01 schreef WebForce het volgende:

[..]

Dat mag toch niet? Ik dacht dat dat een voorwaarde was van Eredivisie NV...
Klopt.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:19:41 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26637944
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Maar persoonlijk zie ik het vooral als een geldkwestie. Het aantrekken van het voetbal en al die sterren gaat belachelijk veel geld kosten. En dat moet zich wel terug gaan betalen.

En terugbetalen moet in principe via de reclameinkomsten. Maar als mensen ergens juist niet op zitten te wachten, dan is het op meer reclame. Bovendien blijkt TV-reclame volgens onderzoeken ook nauwelijks meer effectief te zijn, mensen zijn afgestompt, reclamemoe en zappen het weg.

Ik denk niet zozeer dat er helemaal niemand naar 'Tien' gaat kijken. Maar gewoon niet genoeg om die bak met geld binnen redelijke termijn terug te verdienen.

Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:21:27 #48
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26638001
Nee hoor, flopt niet.
Ten eerste denk ik dat John de Mol vakkundig genoeg is om die zender goed weg te zetten.
Daarnaast hebben ze een aantal erg goede gezichten gehaald (Beau, Linda, Bridget, Jack) en een paar knallers qua programma's (ER, BB, SS, BvD, "Kopspijkers").
Komt dus helemaal goed met Tien. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_26638024
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is afwachten. De kijkcijfers zullen zeker wel hoog zijn, maar je hebt een goed punt als je zegt of het allemaal genoeg zal zijn om die bak draaiende te houden.... Ik denk van wel, De Mol weet wat hij doet en heeft vast wel wat creatieve manieren om inkomsten te genereren.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:22:53 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26638036
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:19 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik denk dat juist de Mol geknipt is om geld via creatieve manieren weet binnen te krijgen. Ik heb wel vertrouwen in tien.
Het zou inderdaad best kunnen dat hij nog wat achter de hand heeft, een aparte manier om dat geld binnen te slepen.

We zullen zien
  zondag 1 mei 2005 @ 12:23:38 #51
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26638061
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit zijn toch allemaal weinig opmerkelijke programma's? Allemaal zo in te ruilen voor wat anders op een andere commerciële baggerzender.
Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:23:49 #52
95998 -DailaLama-
pi_26638063
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:21 schreef BVO het volgende:
SS
  zondag 1 mei 2005 @ 12:24:27 #53
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26638074
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:23 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ja, ehh, Studio Sport. .
Het voetbal dan. .
  zondag 1 mei 2005 @ 12:26:30 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26638117
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:23 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee hoor, het zijn allemaal programma's die voor hoge kijkcijfers zorgen.
Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
  zondag 1 mei 2005 @ 12:28:18 #55
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_26638165
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat wel. Op dit moment dan. Maar zijn ze opmerkelijk in de zin van 'uniek' en 'niet gemakkelijk in te ruilen voor wat anders'? Nee toch?
Expeditie Robinson wel. . 1,5 miljoen kijkers wekelijks op Net 5, das meer dan de rest daar bij elkaar. .
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het allemaal simpel en makkelijk vermaak is, maar het scoort wél. Als hij op Tien! gewoon een aantal kijkcijferkanonnen zet, komen die kijkers vanzelf wel. Of het nou goed is of niet.
pi_26638167
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wellicht niet, allemaal betwistbaar natuurlijk, maar het is 'n feit dat ze voor hoge kijkcijfers zorgen en daar gaat het om.

Ik ben ook wel uitgekeken op Spijkerman en Linda De Mol, toch blijven er hele volksstammen kijken naar die lui.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:29:52 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26638214
Overigens heb ik een beetje het idee dat mensen bij de naam 'John de Mol' automatisch denken dat alles goed gaat. Maar hij is ook maar een mens.

Heeft Joop van den Ende, die toch ook veel in goud kan laten veranderen, het ook al niet eens geprobeerd met TV10? En werd dat toen ook geen compleet fiasco?

John de Mol is imo geen grootindustrieel zoals Berlusconi .
  zondag 1 mei 2005 @ 12:34:40 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26638320
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:28 schreef BVO het volgende:

[..]

Expeditie Robinson wel. . 1,5 miljoen kijkers wekelijks op Net 5, das meer dan de rest daar bij elkaar. .
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het allemaal simpel en makkelijk vermaak is, maar het scoort wél. Als hij op Tien! gewoon een aantal kijkcijferkanonnen zet, komen die kijkers vanzelf wel. Of het nou goed is of niet.
Is Expeditie Robinson uniek? Is toch gewoon het zoveelste realityprogramma, dat inmiddels ook al 6 seizoenen draait ofzo?

Ik betwist niet zozeer dat het om kijkcijferkanonnen gaat, tenminste op dit moment. Maar ik denk wel dat de andere zenders voor tegenstand gaan zorgen, met nieuwe, vergelijkbare programma's. Maar dan met net een andere, vernieuwende insteek. En dat sommige van die nieuwe programma's weleens beter bekeken zouden kunnen worden dan hun voorouders.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:41:30 #59
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  zondag 1 mei 2005 @ 12:48:32 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26638631
10 heeft straks idd geval het oetbal toch een kijcijfertrekker.

Daarnaast heeft John de Mol als producent natuurlijk ook veel programma's in zijn beheer
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26639085
Ik hoop 't stiekem wel een beetje
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26640456
de Mol heeft zeker publiekstrekkers bij elkaar verzameld. Die verschillende groepen aanspreken.
Zijn zusje heeft hele garen volgelingen met haar programma's, Expeditie Robinson doet het enorm goed bij weer anderen, voetbal, B&vD heeft trouwe kijkers, Beau spreekt weer anderen aan.

Kortom, dankzij de enorme hoeveelheid geld die hij kennelijk achter de hand heeft kan hij investeren in mensen en doelgroepen zonder dat hij nog maar iets gepresteerd heeft met Tien. Dat is puur en alleen mogelijk doordat hij kapitaal heeft, anders zou het onmogelijk zijn.

Gaat het hem lukken?
Ik vrees van wel.
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?

Ik denk dus dat als Tien slaagt, de zender niet op nummer Tien terecht komt
  zondag 1 mei 2005 @ 15:05:19 #63
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_26641147
Neej, ik denk dat het zeket niet gaat floppen, ze hebben goeie en bekende presentatoren, ook nemen ze bepaalde programma's over (barend en van dorp, pulse etc )
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 1 mei 2005 @ 15:28:52 #64
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26641685
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:

Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Ja... Net5 drijft op expeditie Robinson...
  zondag 1 mei 2005 @ 16:24:01 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26642843
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Dat zou ook nog best kunnen .

Het is te hopen dat deze zenders zich niet als makke lammeren naar de slachtbank laten voeren, maar met iets origineels op de proppen komen.
pi_26646248
Dat hoop ik ook, alleen maar goed voor het programmaaanbod op TV.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:10:17 #67
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26646409
Waar ik persoonlijk benieuwd naar ben, is het vernieuwende vermogen van de zender. Tot nu toe koopt John de Mol maar raak. Het zijn aankopen die min of meer gegarandeerd succes betekenen, maar er zit niets eigens van Talpa zelf bij. Of nog niet tenminste.
pi_26646525
Aangezien John de Mol een briljant ondernemer is (kijk alleen al naar de uiterst strategische aankoop van Versatel) gok ik dat 10 een groot succes wordt. De Mol is een soort Abramovich: hij bladert gewoon door de kijkcijferlijst en koopt de grootste publiekstrekkers en kijkcijferkanonnen.

Uiteraard hoop ik stiekem ook dat Spijkerman op straat wordt getrapt zodat hij nergens meer terecht kan, maar dat is weer van een hele andere orde.
pi_26646876
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
  zondag 1 mei 2005 @ 19:40:10 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26647035
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:33 schreef CloudStrife het volgende:
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
Ze moeten zorgen dat ze nog een paar mooie serie's krijgen CSI of 24 scoort ook altijd nog wel redelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 1 mei 2005 @ 20:21:13 #71
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26648012
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.
Nou dat is wel ehel makkelijk gezegd... ik voetbalfan en kijk B&VD en Kopspijkers.. en dan?

Ik denk dat mensen John de Mol onderschatten. Oke ik vind de naam "TIEN" ook echt dramatisch moet ik zeggen, maar een naam wil denk ik niet eens zoveel zeggen. hetzelfde had ik met Net5 ("duh het vijfde net.. pff leker orgineel") en nu weet ik niet anders. Ook heb ik mijn theorie - TIEN is enkel een promotie campagne voor de échte naam - nog niet geheel uitgewisd. Dit aangezien ik denk dat SBS6' klacht - zij registreerden immer al lang geleden TV10 - zeker wel enigzins voor 'problemen' kan gaan zorgen. Yorin was ook niet de naam die het zou worden. Er zou al een hele naam klaar liggen, maar het feit dat ze "ineens" een andere naam moesten vinden zorgde voor grote (gratis) aandacht in de media.

Maargoed.. john heeft maar weinig fouten gemaakt, en ondanks dat ik eht toch ook met angst en beven (vooral het voetbal) tegemoet zie, hoop ik dat hij idd MatchOfTheDay (BBC) als voorbeeld gaat nemen, wat hij al eerder liet blijken.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26648783
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:29 schreef Lemmeb het volgende:
Heeft Joop van den Ende, die toch ook veel in goud kan laten veranderen, het ook al niet eens geprobeerd met TV10? En werd dat toen ook geen compleet fiasco?
Het mislukken van TV10 (#1) is hoofdzakelijk te wijten aan de Nederlandse politiek, die destijds dwars lag. Alleen buitenlandse commerciële zenders waren toegestaan. RTL Veronique (RTL4) mocht alleen in Nederland uitzenden, omdat het vanuit Luxemburg werd uitgezonden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toentertijd werden programma's vanuit Nederland naar Luxemburg gezonden en vanuit Luxemburg via de satelliet weer naar Nederland. En voor de vorm werd er ook nog een Luxemburgs programma uitgezonden (Hei elei kuckelei of zoiets... m'n Luxemburgs is niet meer wat het geweest is ).

Het huidige RTL4 is een verkapte TV10. Succesvolle RTL-programma's als GTST, Rad van Fortuin, The Bold and the Beautiful (en zo'n beetje elke populaire presentator) waren oorspronkelijk voor TV10 bestemd.

Wat John de Mol nu doet is niet meer dan een herhalingsoefening, met het verschil dat commerciële Nederlandse televisie nu toegestaan is.
pi_26648811
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.
pi_26648897
On 21 September 1969, a three-quarter hour television programme in the Luxembourgish language called "Hei Elei, Kuck Elei" (from the libretto of the Luxembourg operetta "Mum Séis") went out for the first time.

This programme, a review with its own editing team produced by the French "Télé-Luxembourg", was broadcast on Sundays until October 1991, when, at the suggestion of the Government, the format was changed to a one-hour daily live programme repeated at intervals until midnight. The programme is watched on average by approximately 70 per cent of Luxembourgish-speaking households. Special events, such as the accession to the throne of the new sovereign in October 2000 and major sporting events, are broadcast live.

In autumn 2001, RTL extended its programmes for Luxembourg to 18 hours and has also offered special youth entertainment programmes since that time.

Under the terms of its franchise, which was last renewed by the Government in 1994, this private station is committed to neutrality and fulfils the public information functions of a public broadcasting corporation. In return, the Government foregoes its franchise fee. As over a third of the country’s 440,000 inhabitants are foreign nationals, the state provides funding for a French translation of the daily TV news programme, which is broadcast simultaneously on the second stereo channel. There are no licence fees for the public.

A number of regional TV channels broadcast programmes by cable and satellite. Under the current regulations, these channels must be financed exclusively through sponsorship contracts. The "Uelzechtkanal", a regional channel in the south, is produced by students. "Nordliicht TV" and the music and youth format "Tango TV" are all private projects. Other projects include a dedicated channel for live broadcasts from the Chamber of Deputies.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:45:02 #75
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26661907
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.
komt nog steeds iedere ochtend om 06.00
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')