abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26639085
Ik hoop 't stiekem wel een beetje
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_26640456
de Mol heeft zeker publiekstrekkers bij elkaar verzameld. Die verschillende groepen aanspreken.
Zijn zusje heeft hele garen volgelingen met haar programma's, Expeditie Robinson doet het enorm goed bij weer anderen, voetbal, B&vD heeft trouwe kijkers, Beau spreekt weer anderen aan.

Kortom, dankzij de enorme hoeveelheid geld die hij kennelijk achter de hand heeft kan hij investeren in mensen en doelgroepen zonder dat hij nog maar iets gepresteerd heeft met Tien. Dat is puur en alleen mogelijk doordat hij kapitaal heeft, anders zou het onmogelijk zijn.

Gaat het hem lukken?
Ik vrees van wel.
Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?

Ik denk dus dat als Tien slaagt, de zender niet op nummer Tien terecht komt
  zondag 1 mei 2005 @ 15:05:19 #63
73546 RaymanNL
Muwhahaa
pi_26641147
Neej, ik denk dat het zeket niet gaat floppen, ze hebben goeie en bekende presentatoren, ook nemen ze bepaalde programma's over (barend en van dorp, pulse etc )
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 1 mei 2005 @ 15:28:52 #64
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26641685
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:

Maar - ik denk dat als hij met Tien overleeft, er zeker een of twee andere commerciele zenders zullen sneuvelen. Wat heeft Net5 voor autentieks wanneer Expeditie Robinson weg is bijvoorbeeld?
Ja... Net5 drijft op expeditie Robinson...
  zondag 1 mei 2005 @ 16:24:01 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26642843
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:27 schreef fayle het volgende:
Dat zou ook nog best kunnen .

Het is te hopen dat deze zenders zich niet als makke lammeren naar de slachtbank laten voeren, maar met iets origineels op de proppen komen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26646248
Dat hoop ik ook, alleen maar goed voor het programmaaanbod op TV.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:10:17 #67
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26646409
Waar ik persoonlijk benieuwd naar ben, is het vernieuwende vermogen van de zender. Tot nu toe koopt John de Mol maar raak. Het zijn aankopen die min of meer gegarandeerd succes betekenen, maar er zit niets eigens van Talpa zelf bij. Of nog niet tenminste.
pi_26646525
Aangezien John de Mol een briljant ondernemer is (kijk alleen al naar de uiterst strategische aankoop van Versatel) gok ik dat 10 een groot succes wordt. De Mol is een soort Abramovich: hij bladert gewoon door de kijkcijferlijst en koopt de grootste publiekstrekkers en kijkcijferkanonnen.

Uiteraard hoop ik stiekem ook dat Spijkerman op straat wordt getrapt zodat hij nergens meer terecht kan, maar dat is weer van een hele andere orde.
pi_26646876
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
  zondag 1 mei 2005 @ 19:40:10 #70
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26647035
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:33 schreef CloudStrife het volgende:
Ik hoop dat het stiekem gigantisch flopt
Al die overlopers geen contract meer
Ze moeten zorgen dat ze nog een paar mooie serie's krijgen CSI of 24 scoort ook altijd nog wel redelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 1 mei 2005 @ 20:21:13 #71
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26648012
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.
Nou dat is wel ehel makkelijk gezegd... ik voetbalfan en kijk B&VD en Kopspijkers.. en dan?

Ik denk dat mensen John de Mol onderschatten. Oke ik vind de naam "TIEN" ook echt dramatisch moet ik zeggen, maar een naam wil denk ik niet eens zoveel zeggen. hetzelfde had ik met Net5 ("duh het vijfde net.. pff leker orgineel") en nu weet ik niet anders. Ook heb ik mijn theorie - TIEN is enkel een promotie campagne voor de échte naam - nog niet geheel uitgewisd. Dit aangezien ik denk dat SBS6' klacht - zij registreerden immer al lang geleden TV10 - zeker wel enigzins voor 'problemen' kan gaan zorgen. Yorin was ook niet de naam die het zou worden. Er zou al een hele naam klaar liggen, maar het feit dat ze "ineens" een andere naam moesten vinden zorgde voor grote (gratis) aandacht in de media.

Maargoed.. john heeft maar weinig fouten gemaakt, en ondanks dat ik eht toch ook met angst en beven (vooral het voetbal) tegemoet zie, hoop ik dat hij idd MatchOfTheDay (BBC) als voorbeeld gaat nemen, wat hij al eerder liet blijken.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26648783
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:29 schreef Lemmeb het volgende:
Heeft Joop van den Ende, die toch ook veel in goud kan laten veranderen, het ook al niet eens geprobeerd met TV10? En werd dat toen ook geen compleet fiasco?
Het mislukken van TV10 (#1) is hoofdzakelijk te wijten aan de Nederlandse politiek, die destijds dwars lag. Alleen buitenlandse commerciële zenders waren toegestaan. RTL Veronique (RTL4) mocht alleen in Nederland uitzenden, omdat het vanuit Luxemburg werd uitgezonden. Ik weet niet hoe het nu is, maar toentertijd werden programma's vanuit Nederland naar Luxemburg gezonden en vanuit Luxemburg via de satelliet weer naar Nederland. En voor de vorm werd er ook nog een Luxemburgs programma uitgezonden (Hei elei kuckelei of zoiets... m'n Luxemburgs is niet meer wat het geweest is ).

Het huidige RTL4 is een verkapte TV10. Succesvolle RTL-programma's als GTST, Rad van Fortuin, The Bold and the Beautiful (en zo'n beetje elke populaire presentator) waren oorspronkelijk voor TV10 bestemd.

Wat John de Mol nu doet is niet meer dan een herhalingsoefening, met het verschil dat commerciële Nederlandse televisie nu toegestaan is.
pi_26648811
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26648897
On 21 September 1969, a three-quarter hour television programme in the Luxembourgish language called "Hei Elei, Kuck Elei" (from the libretto of the Luxembourg operetta "Mum Séis") went out for the first time.

This programme, a review with its own editing team produced by the French "Télé-Luxembourg", was broadcast on Sundays until October 1991, when, at the suggestion of the Government, the format was changed to a one-hour daily live programme repeated at intervals until midnight. The programme is watched on average by approximately 70 per cent of Luxembourgish-speaking households. Special events, such as the accession to the throne of the new sovereign in October 2000 and major sporting events, are broadcast live.

In autumn 2001, RTL extended its programmes for Luxembourg to 18 hours and has also offered special youth entertainment programmes since that time.

Under the terms of its franchise, which was last renewed by the Government in 1994, this private station is committed to neutrality and fulfils the public information functions of a public broadcasting corporation. In return, the Government foregoes its franchise fee. As over a third of the country’s 440,000 inhabitants are foreign nationals, the state provides funding for a French translation of the daily TV news programme, which is broadcast simultaneously on the second stereo channel. There are no licence fees for the public.

A number of regional TV channels broadcast programmes by cable and satellite. Under the current regulations, these channels must be financed exclusively through sponsorship contracts. The "Uelzechtkanal", a regional channel in the south, is produced by students. "Nordliicht TV" and the music and youth format "Tango TV" are all private projects. Other projects include a dedicated channel for live broadcasts from the Chamber of Deputies.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:45:02 #75
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26661907
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hei Elei Kuck Eilei.... dat keek ik zelfs regelmatig.
komt nog steeds iedere ochtend om 06.00
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26661935
Al tijden niet meer gekeken eigenlijk, toch maar weer eens doen.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:36:34 #77
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26663567
quote:
Op zondag 1 mei 2005 09:41 schreef Lemmeb het volgende:
Wordt 'Tien' een groot fiasco?
Ik hoop het in ieder geval wel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 2 mei 2005 @ 14:05:33 #78
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_26666379
Ik hoop van wel (we hebben geen nieuw zender nodig!), maar ik wil gewoon graag BvD blijven kijken. Sorry.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:20:13 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27569048
De naam 'Tien' kunnen ze bij De Mol en co. alvast vergeten :
quote:
Rechter verbiedt John de Mol gebruik van de naam Tien

Uitgegeven: 2 juni 2005 10:14

UTRECHT - John de Mol moet op zoek naar een nieuwe naam voor zijn televisiezender.

De voorzieningenrechter in Utrecht bepaalde donderdag in een kort geding dat Tien te veel lijkt op TV 10, eigendom van SBS.
bron

Ze liggen goed op schema
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:27:14 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')