quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Peter heeft een paar ideetjes over de criminaliteitsbestreiding die andere partijen ook al lang hebben (softdrugs legaliseren bijvoorbeeld) en hij is net als Fortuyn voor de sociale dienstplicht (in mijn ogen een van de slechtste punten van Fortuyn) en dat was het wel een beetje. En op basis van een klein aantal niet uitgewerkte ideeën ga je al een politieke partij oprichten en meedoen met de volgende verkiezingen? Het lijkt me eerder logisch dat je eerst standpunten gaat inemen en dan pas een partij gaat oprichten mocht dat nodig zijn, en niet eerst een partij oprichten en daarna maar zien waar je voor staat en wat je ideeën zullen gaan zijn.
Het grootste deel van de politieke partijen heeft geen idee waar ze voor staan, maar dat lijkt nog tot dusver niemand te hinderen. (Denk aan dingen als tegen voorstellen stemmen waar men bij de verkiezingen voor lijkt te zijn ed.)quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Peter heeft een paar ideetjes over de criminaliteitsbestreiding die andere partijen ook al lang hebben (softdrugs legaliseren bijvoorbeeld) en hij is net als Fortuyn voor de sociale dienstplicht (in mijn ogen een van de slechtste punten van Fortuyn) en dat was het wel een beetje. En op basis van een klein aantal niet uitgewerkte ideeën ga je al een politieke partij oprichten en meedoen met de volgende verkiezingen? Het lijkt me eerder logisch dat je eerst standpunten gaat inemen en dan pas een partij gaat oprichten mocht dat nodig zijn, en niet eerst een partij oprichten en daarna maar zien waar je voor staat en wat je ideeën zullen gaan zijn.
quote:Tenminste als hij het een beetje goed doet in de peilingen, want ook Peter blijft een opportunist: "Mochten prognoses straks uitwijzen dat ik op zes zetels of zo zou uitkomen, dan haak ik alsnog af. Ik wil daadwerkelijk iets bereiken en niet als een splinterpartijtje fungeren." Zes zetels? D66 zou er een moord voor doen...
Ja, hoe wil je in Godsnaam tussen links komen? Met de communistische partij? Zal niet makkelijk gaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:06 schreef Heerlijk_helder_Grolsch het volgende:
Ik vind het, alhoewel er nog geen partij-programma bekend is, een hele slechte zaak dat Peter R de vries zich nu ook op de "hype" die politiek heet stort. Op rechts, want daar kun je hem denk ik wel onder scharen, is eenheid nodig in plaats van versplintering. Je kunt zeggen wat je wil, maar bij links hebben ze dat over het algemeen beter voor elkaar.
quote:Op zondag 1 mei 2005 20:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, hoe wil je in Godsnaam tussen links komen? Met de communistische partij? Zal niet makkelijk gaan.
Ik denk dat de Vries zich niet zal profileren als rechts, om de simpele reden dat Wilders daar al zit. Wat de Vries moet doen is zich boven de links-rechts verdeling opstellen en met een verhaal komen als 'gewoon doen wat goed voor het land is' of zo. Hij heeft iig het grote voordeel dat ie mediageniek is, en dat ie daarnaast wel weet wat hij wel of niet moet zeggen. Alleen Wilting he...quote:Op zondag 1 mei 2005 20:06 schreef Heerlijk_helder_Grolsch het volgende:
Ik vind het, alhoewel er nog geen partij-programma bekend is, een hele slechte zaak dat Peter R de vries zich nu ook op de "hype" die politiek heet stort. Op rechts, want daar kun je hem denk ik wel onder scharen, is eenheid nodig in plaats van versplintering. Je kunt zeggen wat je wil, maar bij links hebben ze dat over het algemeen beter voor elkaar.
Denk ik niet. Hij is een ontzettende workaholic, en in 2 jaar kan je zonder moeite de kennis opdoen die nodig is voor debatten. Bovendien heb ik ook niet zo veel vertrouwen in de andere lijsttrekkers, als het op retorische kwaliteiten aankomt.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:39 schreef pberends het volgende:
In grote debatten zal Peter R. zich enorm moeten gaan instuderen over andere onderwerpen die niet met criminaliteit te maken hebben. En ik denk niet dat hij daar zo makkelijk in is. Dus hij gaat dik verliezen in die debatten.
Wilders en Jan M. boren hem zo de grond in.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Denk ik niet. Hij is een ontzettende workaholic, en in 2 jaar kan je zonder moeite de kennis opdoen die nodig is voor debatten. Bovendien heb ik ook niet zo veel vertrouwen in de andere lijsttrekkers, als het op retorische kwaliteiten aankomt.
Peter voelde zich meer aangetrokken tot de linkse partijen zei ie anders bij BeVDquote:Op zondag 1 mei 2005 20:06 schreef Heerlijk_helder_Grolsch het volgende:
Als ik net lees dat Jan Nagel (toch wel een beetje het brein van de partij) opmerkt in dezelfde vijver als Wilders te willen vissen, denk ik (net als jij) toch dat het een "leefbaar achtige" partij gaat worden, maar dan op rechts.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk dat de Vries zich niet zal profileren als rechts, om de simpele reden dat Wilders daar al zit. Wat de Vries moet doen is zich boven de links-rechts verdeling opstellen en met een verhaal komen als 'gewoon doen wat goed voor het land is' of zo.
Ik vind Wilting zowieso een rare keuze. Als hij nou met Nordholt in zee was gegaan. oke. Maar een politie-voorlichterquote:Hij heeft iig het grote voordeel dat ie mediageniek is, en dat ie daarnaast wel weet wat hij wel of niet moet zeggen. Alleen Wilting he...
Zoiets hoorde ik ook al. In een ander interview (ik dacht in Elsevier, houd me ten goede) stelde hij weer toch wel redelijk naar rechts te neigen. Kortom: niemand weet, op wat oneliners na, welke koers hij wil gaan varen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Peter voelde zich meer aangetrokken tot de linkse partijen zei ie anders bij BeVD
Dat zie ik anders, hij kan beter in het CDA-vijvertje gaan vissen... hij heeft wel iets gereformeerds over zich.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:23 schreef pberends het volgende:
Peter R. hoeft iig geen P.R. adviseur in te huren.
Ik denk dat Peter R. de Vries misschien beter in het PvdA-vijvertje kan vissen, met name de autochtonen die tegen (meer) allochtonen zijn.
dat denk ik ook , en Peper wil niemand meer anders is de kas zo leeg... tochquote:Op zondag 1 mei 2005 22:01 schreef Heerlijk_helder_Grolsch het volgende:
[..]
Zoiets hoorde ik ook al. In een ander interview (ik dacht in Elsevier, houd me ten goede) stelde hij weer toch wel redelijk naar rechts te neigen. Kortom: niemand weet, op wat oneliners na, welke koers hij wil gaan varen.
Misschien zit er wat dat aangaat wel wat in de stelling van Harry mens. Mens Stelde dat de Vries gewoon een "label" is voor de partij van Peper en Nagel, die zich na de verkiezingen terugtrekt.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zou het misschien dezelfde oplossing zijn als Emile Ratelband? Die wilde even- en oneven nummerborden om de beurt tot de snelwegen toe laten.
Daarvoor is hij teveel een drammer (om binnen een paar maanden de handdoek in de ring te gooien).quote:Op maandag 2 mei 2005 18:05 schreef lionsguy18 het volgende:
[quote]Over een paar maanden hoor je er niets meer van.
Ik kan je nu al op een bordje geven dat dat niet gaat werken.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zou het misschien dezelfde oplossing zijn als Emile Ratelband? Die wilde even- en oneven nummerborden om de beurt tot de snelwegen toe laten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |