Subpop?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:05 schreef Z het volgende:
Op welk label zitten zowel Dressy Bessy als The Apples In Strereo (en nog meer natuurlijk)?
Hey Prepquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:26 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik had het opgezocht, maar dan mag ik het natuurlijk niet meer zeggen![]()
Heuj GLO
ik tweequote:
Die heb ik ook ja...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:43 schreef bigshadow het volgende:
[..]
ik tweemaar die heb jij denk ik ook wel
caesar - Spain
Zangeres zonder naam - Mexico
misschien kan je er wat mee, of iemand anders
Ik snap ook niks van die labels ranja, er wordt nogal gehopt, en per land kan het ook weer verschillen, het was gewoon niet zo'n goede vraag ...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:29 schreef ranja het volgende:
dat is dus niet waar ik die sampler van heb
Dat zou je eventueel van Australia ook kunnen zeggenquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:48 schreef belsen het volgende:Rancid - Ivory coast
Is Amerika geen continent.
Australia is ook een land, Amerika niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:52 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dat zou je eventueel van Australia ook kunnen zeggen![]()
Ik heb 1 reserve, en twee twijfelgevallen: Amerika & Korea
De vraagsteller moet maar kijken wat hij er straks mee doet.
Jouw lijst is iig mooier
OK, alles wat ik niet kende klopt, en Korea wil ik nog wel door de vingers zien, maar Amerika is geen land. Australië wel, en voor twijfelgeval Columbia (moet dat niet Colombia zijn, of spel je dat in het Engels zo?) heeft belsen ruime compensatie.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:54 schreef GLO het volgende:
Ben ik weer. Ff wat twijfelgevallen natrekken.
Columbia schrijf je inderdaad zo in het Engels.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:01 schreef GLO het volgende:
[..]
OK, alles wat ik niet kende klopt, en Korea wil ik nog wel door de vingers zien, maar Amerika is geen land. Australië wel, en voor twijfelgeval Columbia (moet dat niet Colombia zijn, of spel je dat in het Engels zo?) heeft belsen ruime compensatie.
Het ging om de eerste met 10 goed, niet om de mooiste. En ik vind jouw lijst ook mooi hoorquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:06 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Nu wordt 't een chaos... Belsen z'n lijst is mooier, dus hij mag het punt hebben van mij.![]()
Ultieme gok op vraag 2 brengt je zeker in de buurt vh antwoordquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:14 schreef peaceman het volgende:
Geen idee wie het is.. dus ultieme gok op vraag 2: Christina Aquilera
quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:16 schreef peaceman het volgende:
Britney Spears dan?
Fijne ultieme gok was het dan... leidde toch naar het goede antwoordquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:19 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
peaceman +1
Dit is Max Martin. Een Zweed die de meeste singles van Britney heeft geschreven.
Daarnaast heeft hij ook nog even de Backstreet Boys, NSync, Robyn en 5ive erbij geklust. Vandaar dat al die muziek zo op elkaar lijkt![]()
die annie van the greatest hit?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:22 schreef Z het volgende:
En voor Annieheeft hij ook wel eens wat geschreven.
Dungen ?quote:Wie?
vooruit ik ben mild; het is Heikki en idd heb ik het van AMGquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:30 schreef Z het volgende:
Heiki oid? Stonden op de voorpagina van de amg van de week...
Hé ranja, waar ik gister ineens aan moest denken: ken jij The Flatmates?quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:34 schreef ranja het volgende:
Hm, heb ik wel zien staan maar niet echt doorgelezen.
Ik wel zo een poos geleden zo Magneta lane ontdekt en via hun weer Controller.controller... kan best aardig zijn die AMG.
Je ontdekt bands soms op de vreemdste manieren en dat is ook eigenlijk wel zo leuk. Zo ben ik ooit niet naar bands op festivals geweest, die ik nu niet zou willen missen. En andersom natuurlijkquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:34 schreef ranja het volgende:
Hm, heb ik wel zien staan maar niet echt doorgelezen.
Ik wel zo een poos geleden zo Magneta lane ontdekt en via hun weer Controller.controller... kan best aardig zijn die AMG.
Niet zo gek. Ze hebben maar kort bestaan en waren vrij obscuur. Maar wel een van mijn favoriete indiepopbandjes en als je ze hoort vast ook van jou.quote:
Ik vond er, ondanks mijn Zweedse tic, niet zoveel aan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
vooruit ik ben mild; het is Heikki en idd heb ik het van AMG![]()
quote:Echoes of the Shangri Las and Ronettes run through their tunes
..
They never made it to the pop charts, but shortly after their demise, the likes of The Primitives, The Sundays, The Darling Buds, Lush and Elastica did.
Als je op Buy CD klikt kom je op de Cherry Red-site, waar je ook nog een klein stukje audio kunt luisteren. Zegt niet zo veel, maar toch.quote:
Volgens mij wel, Is het goed Z (de muziek dan)? Ik heb het album wel klaar liggen om te luisteren, alleen nog geluid fixxen hierquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:19 schreef bukgeit het volgende:
Achitecture In Helsinki dan?
Houden is een groot woordquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:24 schreef Z het volgende:
Stylusmagazine noemde de muziek twee-progIk vind het wel aardig, maar jij houd van de Fiery Furnaces toch? Dan vind je dit ook wel goed lijkt mij.
bukgeit + 1
Ken uw vijandquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:49 schreef bigshadow het volgende:
Vitalic?
Haha, mooi gesprokenquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:50 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ken uw vijand
Albumtitel schenk ik je: OK Cowboy.
bigshadow +1
Dat is helemaal correct, de vraag was naar aanleiding van een krantenartikel in de Volkskrant van dinsdag. De titel van het stuk luidde "Onder muziekfreaks" en er zaten een paar voorbeeldvragen bij! Dus GLO, trek je conclusies maarquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:55 schreef GLO het volgende:
Bob Dylan
Ik geef het toe: ik ben een nerdquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:57 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Dat is helemaal correct, de vraag was naar aanleiding van een krantenartikel in de Volkskrant van dinsdag. De titel van het stuk luidde "Onder muziekfreaks" en er zaten een paar voorbeeldvragen bij! Dus GLO, trek je conclusies maar
quote:De reden was dat hij speelde met een electrische band!
quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:05 schreef Prep2Fight het volgende:
ja, was dat nou het beruchte new port festival?
Waarschijnlijk zeg ik domme dingen maar rob halford? (die heeft daar toch gezongen?)quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:09 schreef GLO het volgende:
En wie was tussen 1996 en 2003 de zanger van Judas Priest?
Rob Halford was de originele zanger (en homo rockgod), van 1970 tot 1996 en van 2003 tot nuquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:13 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zeg ik domme dingen maar rob halford? (die heeft daar toch gezongen?)
Oke, dan wacht ik nog even op het goede antwoordquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Rob Halford was de originele zanger (en homo rockgod), van 1970 tot 1996 en van 2003 tot nu
M.a.w. de gevaargde zanger was zijn vervanger.
Psiesquote:Op vrijdag 29 april 2005 18:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Eitje. Dat is Tim 'the ripper' Owens.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Volgens mijn vriend moet dit absoluut Zundapp zijn....
De Beastie Boys zijn idd de gezochte smulpapenquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:06 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik weet dat Destiny's Child naar Nederland komt voor de stroopwafels, ik gok dat de Beasty Boys langskomen voor pannenkoeken.
Mooi. Ik had ook niet anders verwachtquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:28 schreef ranja het volgende:
Ik zit nu Flatmates te luisteren GloGewoon via http://www.theflatmates.co.uk/ (hoe moeilijk kan het soms zijn
![]()
Ontzettend lage bitrate maar het klinkt, afgezien van de kwaliteit, wel helemaal als mijn muziek.
Mm, andersom dan hèquote:Erg veel Darling buds![]()
Tweedehands bedoel je? Anders is die shop van Cherry Red ook niet echt heel duur. Zeker niet als je drie cd's tegelijk koopt (voor 25 pond, incl. p & p).quote:Ik denk dat ik de verzamelaar maar ga bestellen (op amazon dan wel).
Weet ik maar DB kende ik eerstquote:
Bij amazon uk is de cd 7.99 + 1.74 (pond). 3 voor 25 klinkt aardig maar dan moet ik er nog 2 bijquote:Tweedehands bedoel je? Anders is die shop van Cherry Red ook niet echt heel duur. Zeker niet als je drie cd's tegelijk koopt (voor 25 pond, incl. p & p).
Ah, zo. Ja, da's waarquote:Op vrijdag 29 april 2005 19:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Weet ik maar DB kende ik eerst
bovendien, veel meer Darling buds dan Primitives en Lush bedoelde ik.
Nee, geen ervaring mee. Ik zie die site nu ook voor het eerst. Maar ze hebben wel heel veel keus aan bijzondere platen, zo te zien. Ik denk dat het sowieso de moeite loont daar 's doorheen te scannen.quote:Bij amazon uk is de cd 7.99 + 1.74 (pond). 3 voor 25 klinkt aardig maar dan moet ik er nog 2 bijAls die aanbieding ook buiten de UK geldt tenminste (ervaring?)
Ik zou het van beide niet weten. Moeten ze verbannen worden naar de OP?quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:56 schreef RoofingBurner het volgende:
Volgens mij waren de pannenkoeken al eerder geweest. Deze waarschijnlijk ook.
Omdat-ie opkwam op een motorquote:Waarom droeg Eddie Vedder bij de MTV Music Awards van 1992 een helm?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gokje.
Omdat de beloofde helikopter niet kwam opdagen.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gokje.
Hij was bang dat zijn haar vlam zou vatten, net als Michael Jackson?quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:18 schreef RoofingBurner het volgende:
Nee het was uit voorzorg. Omdat iemand anders iets was overkomen zullen we maar zeggen.
ik geef 't toe,ik heb dat opgezochtquote:Op vrijdag 29 april 2005 20:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Gokje.
Het had inderdaad te maken met Nirvana, alleen het was voor heel de wereld zichtbaar wat er gebeurde. Legendarische award-show trouwens, die van 1992.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Was er niet een matpartij achter de schermen? Ik meen tussen de Guns 'n' Roses- en de Nirvana-entourage
Bijna goed, het ging alleen niet om Kurt maar om Krist.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:49 schreef ranja het volgende:
Misschien had Kurt iemand geraakt terwijl hij z'n gitaar kapot aan het slaan was ofzo?
O wacht. Die kreeg z'n eigen bas vol in het gezicht toen ie 'm kapotmepte, toch?quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:50 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Bijna goed, het ging alleen niet om Kurt maar om Krist.
Goed genoeg, hij gooide hem omhoog en wilde hem daarna opvangen, dit mislukte en hij kreeg de bas in zijn gezicht waarna hij tegen de vlakte ging.quote:Op vrijdag 29 april 2005 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
O wacht. Die kreeg z'n eigen bas vol in het gezicht toen ie 'm kapotmepte, toch?
Hij heeft volgens mij ook al eens een bas kapotgeslagen waarvan de onderdelen een toeschouwer verwondden. Dat heeft 'm geloof ik een hoop poen gekost.quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:00 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Goed genoeg, hij gooide hem omhoog en wilde hem daarna opvangen, dit mislukte en hij kreeg de bas in zijn gezicht waarna hij tegen de vlakte ging.
Vandaar dat Eddie uit voorzorg een helmpie op deed.
Scrutinizer +1
Ik heb dat wel eens gehoord..... Was het niet in Nijmegen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij ook al eens een bas kapotgeslagen waarvan de onderdelen een toeschouwer verwondden. Dat heeft 'm geloof ik een hoop poen gekost.
Vervolgvraagje: Over de plaats waar Kurt Courtney ten huwelijk gevraagd heeft bestaan veel geruchten. TJ's Nightclub in Newport is er slechts één van. Ook gaat het verhaal dat Kurt in Nederland was toen hij haar telefonisch ten huwelijk vroeg. Waar was Kurt? volgens die legende
Ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:15 schreef ranja het volgende:
Apeldoorn, de Gigant dacht ik.
Niet volgens mijn informatie.quote:Op vrijdag 29 april 2005 21:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens gehoord..... Was het niet in Nijmegen?
Vera iddquote:Op vrijdag 29 april 2005 21:25 schreef cafca het volgende:
Vera?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:30 schreef Scrutinizer het volgende:
The Cure - A Forest
Dat lijkt me heel sterk. De enige keer dat de heren op lowlands waren, was in 1998. Een paar maanden na de release van Hello nasty, waarop deze zin staat.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:24 schreef GLO het volgende:
Ze hadden de lekkernij leren kennen op Lowlands
Volgens de programmeur van Vera zijn ze naar het pannenkoekenschip aan het Schuitendiep geweestquote:Op vrijdag 29 april 2005 23:54 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk. De enige keer dat de heren op lowlands waren, was in 1998. Een paar maanden na de release van Hello nasty, waarop deze zin staat.
Lijkt me goedquote:Op zaterdag 30 april 2005 09:37 schreef Gambolputty het volgende:
Bow Wow Wow - Man Mountain
Aldus. Gisteren in de supermarkt gehoord, en bleef nog al hangen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:19 schreef Berkery het volgende:
Fatal Flowers - Younger Days
Uiteraardquote:Op zaterdag 30 april 2005 09:37 schreef Gambolputty het volgende:
Bow Wow Wow - Man Mountain
Uiteraardquote:Op zaterdag 30 april 2005 11:48 schreef ranja het volgende:
I got you babe
quote:She said, "Eh, I know you and you cannot sing"
I said, "That's nothing - you should hear me play piano"
Met dank aan de Dialectizerquote:When leaves gots fallen
And skies turned t'grey. Slap mah fro!
De night keeps on closin' in on de day
A nightin'ale raps his beat uh farewell
You's betta' hide fo' ha' freezin' hell
On cold win's she's comin'
You's betta' keep movin'
Fo' warmd, ya''ll be longin'. Nightin'ale
Come on plum feel it
Duzn't ya' see it?
You's betta' recon'.
quote:Op zaterdag 30 april 2005 12:57 schreef bartrid het volgende:
californian dreamin'?
Niet bijster orgineel na die vraag van ranja, maar wel juistquote:Op zaterdag 30 april 2005 13:13 schreef bartrid het volgende:
within temptation - ice queen zo te zien....
Is het een vrouw dan...quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
KD Lang?
quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
KD Lang?
quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Michelle Shocked?
Uhm...Koninginnedagquote:Op zaterdag 30 april 2005 13:50 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
..hebben we toch nog een bruggetje met koniningendag
Latifahquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:27 schreef Gambolputty het volgende:
Queen Latifa
Zolang jullie haar naam verkeerd blijven schrijven blijf ik haar foto plaatsenquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Alweer Queen Latifa!!
Zo'n rel wil ik niet weer op m'n geweten hebbenquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef bartrid het volgende:
dan wil ik het punt hebben want ik had het goed gespeld![]()
quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Freddy King?
quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:39 schreef iggy_in_the_house het volgende:
bb king
quote:So dubbed because these three sessions — two from early, one from
— are where the sound known as cool jazz essentially formed,
remains one of the defining, pivotal moments in jazz. This is where the elasticity of bop was married with skillful, big-band arrangements and a relaxed, subdued mood that made it all seem easy, even at its most intricate. After all, there's a reason why this music was called cool; it has a hip, detached elegance, never getting too hot, even as the rhythms skip and jump
Lijkt me toch niet echt een omschrijving van Bitches Brew, om eerlijk te zijn...quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef bartrid het volgende:
bitches brew?
deze week eindelijk gekocht, geweldigquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet echt een omschrijving van Bitches Brew, om eerlijk te zijn...
Ik zou zeggen Birth of the Cool, een andere Miles Davis klassieker.
Nu ik hem nog een keer lees inderdaad nietquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet echt een omschrijving van Bitches Brew, om eerlijk te zijn...
Ik zou zeggen Birth of the Cool, een andere Miles Davis klassieker.
Gil Evansquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:50 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
deze week eindelijk gekocht, geweldig
Je kunt veel zeggen van Bitches Brew, maar "relaxed" hoort daar toch niet echt bij.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:50 schreef bartrid het volgende:
[..]
Nu ik hem nog een keer lees inderdaad niet![]()
quote:The first jazz group to ever record,made history in 1917. They were not the first group to ever play jazz (Buddy Bolden had preceded them by 22 years!), nor was this White quintet necessarily the best band of the time, but during 1917-1923 (particularly in their earliest years) they did a great deal to popularize jazz.
Warm, erg warm...quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:59 schreef iggy_in_the_house het volgende:
iets qua dixieland muziek?
Nee, kwestie van zeer verkeerd lezenquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen van Bitches Brew, maar "relaxed" hoort daar toch niet echt bij.
Laat dat puntje puntje maar weg, hoor. Dit keur ik wel goed.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:02 schreef Scrutinizer het volgende:
puntje puntje Original Dixieland Jazz Band
Kennelijk bijna onherkenbaar zonder baardquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:21 schreef Zanderrr het volgende:
Gerry Mulligan
Wie =quote:As it turned out, many listeners who had come to love jazz as a sophisticated manifestation of popular music were unable to accept the extreme esotericism of the avant-garde; their tastes were rooted in the core elements of "swing" and "blues," characteristics found in abundance in the music of the Jazz Messengers, the quintessential hard bop ensemble led by drummerIn the '60s, '70s, and '80s, when artists on the cutting edge were attempting to transform the music,
continued to play in more or less the same bag he had since the '40s, when his cohorts included the likes of Charlie Parker, Miles Davis, and Fats Navarro. By the '80s, the evolving mainstream consensus had reached a point of overwhelming approval in regard to hard bop: this is what jazz is, and
— as its longest-lived and most eloquent exponent — was its master.
De rest hoefde ik iig niet meer te lezenquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:29 schreef Zanderrr het volgende:
Met de Jazz Messengers in de omschrijving was 't niet zo'n moeilijke vraag, natuurlijk.
Hoopi bonquote:Op zaterdag 30 april 2005 15:44 schreef bigshadow het volgende:
k-liber?
Oei. hier kan men toch wel van een schaampuntje sprekenquote:
Nee, het is een dame!quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Paul de Leeuw?
Max Romeo zingt op dit nummer, en Lee Perry zat achter de knoppen. Van "War Inna Babylon", erg goede reggae-lp.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:26 schreef Gambolputty het volgende:
Hij is toch van Chase the Devil, wat later door The Prodigy gebruikt is?
Nee, zij treed opquote:Op zaterdag 30 april 2005 16:15 schreef webfreak het volgende:
Die was laatst nog op TV.
Gladys (weet niet hoe je 't schrijft) Grace?
Jaja, kijken of er nog groene ballen worden getrokkenquote:Op zaterdag 30 april 2005 16:20 schreef iggy_in_the_house het volgende:
nance
Natuurlijkquote:Op zaterdag 30 april 2005 16:28 schreef Grobbel het volgende:
Twenty 4 Seven
Owkee, wilde het ook al gaan doen. Lullen we deze even vol.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:53 schreef bukgeit het volgende:
Helemaal. Ik zal even een nieuw deel openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |