Dacht ik wel. Anders beoordeeld in de zin van, bedreigend, op zoek, e.dquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Copycat het volgende:
Kun je die even uitleggen, Harry?
Je bedoelt dat men dan denkt dat je homo bent?quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Stelling: Singles worden anders beoordeeld als zij vriendschappen onderhouden met het andere geslacht
Ik denk dat hij bedoeld dat er dan waarschijnlijk meer achterzit dan vriendschap alleen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Copycat het volgende:
Kun je die even uitleggen, Harry?
Neuh, ik denk dat dat heel snel duidelijk wordt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Je bedoelt dat men dan denkt dat je homo bent?
Precies. Ik vind dat onzin.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:10 schreef thabit het volgende:
Omdat singles toch vaak de optie op meer openhouden en bij bezette mensen die lading er niet is.
Ja en als jij zonder relatie aan zou komen dat nam ik jou niet aan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jij niet, maar als je bij mij met witte sokken aan zou komen solliciteren nam ik je niet aan.Het gaat natuurlijk niet om die witte sokken op zich, maar wel omdat dit mij het gevoel zou geven dat je niet weet hoe het hoort dan wel bewust lak hebt aan dit soort mores. Witte sokken zijn daar een voorbeeld van, maar niet in pak naar sollicitatie komen, weigeren om bij speciale gelegenheden een stropdas te dragen en te snel mensen bij de voornaam aanspreken zijn daar eveneens voorbeelden van.
Uiteraard heb ik het dan hoofdzakelijk over professionele aangelegenheden en niet over relationele zaken. Daarom hoort dit ook niet thuis in dit topic.
Ik mag niet meer slowchatten hier, maar 't blijft toch bij een indruk he?quote:Op vrijdag 29 april 2005 13:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik krijg zolangzamerhand de indruk dat het halve topic met Christine afgesproken heeft.![]()
Is niet mijn ervaring. Heb zelf meer vriendschappen met mensen vh andere geslacht, en niemand heeft daar ooit een probleem van gemaakt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Stelling: Singles worden anders beoordeeld als zij vriendschappen onderhouden met het andere geslacht
Ik merk wel dat er vaak wordt gedacht dat er meer aan de hand is. Ik heb bijvoorbeeld een vriendin waar ik absoluut helemaal niets voor voel, maar toevallig had zij laatst een feestje en was ik twee weken eerder voor de gezelligheid bij haar langsgegaan. Meteen hoorde ik van drie kanten dat ik vast verliefd op haar was enz.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb dat in een relatie gehad. Als ik dan omging met een meid, gewoon vriendschappelijk, dan werd de tegenpartij vreselijk jaloersquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Ja het spijt me want dat komt door jongens als ik... Weet ik veel dat als je je vriendschappelijk laat pijpen ook verkeerd bezig bentquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb dat in een relatie gehad. Als ik dan omging met een meid, gewoon vriendschappelijk, dan werd de tegenpartij vreselijk jaloers
Mee eens... ik heb zelf vrijwel alleen mannelijke vrienden, en met vrijwel allemaal heb ik wel een keer een gesprek gehad over "hem en ik" (ok dat klopt grammaticaal gezien niet, maar je snapt wat ik bedoel). Als je vriendschappen onderhoudt met mensen van het andere geslacht, dan moet je gewoon alletwee altijd duidelijk en eerlijk zijn over je gevoelensquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Klopt als een busquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik denk dat inderdaad de vooroordelen het ergste zijn inderdaad. Als je samen met een mannelijke vriend naar de film gaat, laat mensen meteen denken dat je op elkaar zal springen. Ik heb veel mannelijke vrienden, ook mannelijke vrienden met de relaties. En daar gebeurd echt niks meer als gewoon lol.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Je zegt het zelf al, het ligt eraan of de partner mee is of nietquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Singles zijn gezelliger om mee uit te gaan dan iemand met een relatie
Zeer vaak wel, vooral als de mannelijke of vrouwelijke partner mee is. Continue aan de ander hangen, minder drinken of minder botte grappen maken. Lang leve andere singles...en dan niet eens voor het vrouwen zoeken.
Ben ik het wel mee eens. Als je met een stelletje weggaat dan hangen die toch veel aan elkaar.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Zeer vaak wel, vooral als de mannelijke of vrouwelijke partner mee is. Continue aan de ander hangen, minder drinken of minder botte grappen maken. Lang leve andere singles...en dan niet eens voor het vrouwen zoeken.
Denk het ook. Hoe dan ook, er is altijd een vorm van gezeikquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
In een relatie kan je nooit helemaal 100% jezelf blijven
Je moet toch altijd wel iets aanpassen aan de ander denk ik. Helemaal je oude leefpatroon volgen kan gewoon niet als je een relatie hebt.
'Jezelf' is altijd al een vaag begrip. Ik ben anders op mn werk dan met vrienden, ik ben met een meisje anders dan met een jongen en ik ben in een relatie anders dan zonder.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Je moet toch altijd wel iets aanpassen aan de ander denk ik. Helemaal je oude leefpatroon volgen kan gewoon niet als je een relatie hebt.
Ik ben heel lang uitgegaan met een vriendin en haar vriend. Dat was vaak wel erg gezellig hoor, maar in zo'n geval is het volgens mij toch een beetje sprake van three is a crowd. Het heeft inderdaad te maken of de partner mee is of niet. Met sommige van mijn vriendinnen die bezet zijn kan ik nog prima stappen, maar dan moeten ze wel hun vriendjes thuislatenquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Wat hij zegt..quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Jezelf' is altijd al een vaag begrip. Ik ben anders op mn werk dan met vrienden, ik ben met een meisje anders dan met een jongen en ik ben in een relatie anders dan zonder.
Tuurlijk, ik ben wel in grote lijnen mezelf, maar je bent altijd anders bij anderen, dus ook met een relatie.
Onzin, ik doe nog steeds alles waar ik zelf zin in heb.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Daarom moet je er ook maar niet aan beginnenquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:13 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Denk het ook. Hoe dan ook, er is altijd een vorm van gezeik
Daar ben ik het helemaal mee eens. Water bij de wijn doen in bepaalde gevallen: prima. Maar probeer niet de essentie van wie ik ben te veranderen, want dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:20 schreef Christine het volgende:
Maar als ik voor iemand anders dingen zou moeten veranderen die raken aan de essentie van wie ik ben... no thanksDan zoekt 'ie maar een ander!
Wat lief dat je je in mijn achtergrond verdiept hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Daarom moet je er ook maar niet aan beginnen
Ik denk dat je in elke relatie compromissen moet sluiten. En dingen als je levensstijl aanpassen etc. sja, in hoeverre hoort dat bij wie je bent? Ik ben niet per sé zoals ik leef. En als je een relatie wil laten werken, zal je altijd consensus (sp?) moeten doen. Maar als ik voor iemand anders dingen zou moeten veranderen die raken aan de essentie van wie ik ben... no thanksDan zoekt 'ie maar een ander!
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Mmm, waarom was je ook alweer single?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Onzin, ik doe nog steeds alles waar ik zelf zin in heb.
Tuurlijk geen onzin... Je maakt altijd compromissen. Geen sex met anderen bijv. Kan wel lekker doorgaan met rondneuken maar zal ze niet echt blij mee zijn. Maar ook op andere gebieden. Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen anders wordt de ander helemaal overlopen en dat kan nooit goed gaan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.
@ Stelling van het uitgaan: geen idee, ga bijna nooit uit.
In m'n vorige relatie had ik op een gegeven moment alleen nog water over... eens maar nooit weer dus. Enigszins aanpassen is prima, maar dat ging echt veel te ver.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:21 schreef Copycat het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Water bij de wijn doen in bepaalde gevallen: prima. Maar probeer niet de essentie van wie ik ben te veranderen, want dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Met die instelling vind je wel een vriend...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.
Als ik aan een pik van een ander zuig dan doe ik dan gewoon of hij dat nou wel of niet wilt!
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:34 schreef Copycat het volgende:
Ik ken het, MSXUser. Heb mezelf ook wel eens letterlijk verloren in een relatie en dat was voor mij ook een kwestie van eens maar nooit meer.
Zeer fout om de post van Sabrina zo maar te veranderen. Vraagt om een ban!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:33 schreef JoeyT het volgende:
Met die instelling vind je wel een vriend...
En wat betreft het pijpen van anderen vind ik echt niet kunnen!
Op een gegeven moment word je geleefd en dan gaat het echt fout. Door alle stress en spanning zag ik er aan het einde van die relatie ook bijna uit als een junk (onverzorgd, broodmager,...). Als het zo moet, blijf ik wel lekker singlequote:Op vrijdag 29 april 2005 15:34 schreef Copycat het volgende:
Ik ken het, MSXUser. Heb mezelf ook wel eens letterlijk verloren in een relatie en dat was voor mij ook een kwestie van eens maar nooit meer.
Zeur niet zo zeg...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:35 schreef Copycat het volgende:
JoeyT: hou eens op met andermans posts te vernachelen teneinde flauwe grappen te kunnen maken!
Sorry wist niet dat dat een big no no hier was... Maar volgens mij ben jij nog steeds een beetje beledigd omdat ik witte sokken draag...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeer fout om de post van Sabrina zo maar te veranderen. Vraagt om een ban!
Compromissen of jezelf zijn is volgens mij wel een groot verschil. Het is ook een groot verschil dat ik nu niet rondneuk en als ik een relatie zou hebben doe ik dat dus ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tuurlijk geen onzin... Je maakt altijd compromissen. Geen sex met anderen bijv. Kan wel lekker doorgaan met rondneuken maar zal ze niet echt blij mee zijn. Maar ook op andere gebieden. Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen anders wordt de ander helemaal overlopen en dat kan nooit goed gaan.
Goh wat geinig ben jij.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Met die instelling vind je wel een vriend...
En wat betreft het pijpen van anderen vind ik echt niet kunnen!
Was een samenloop van heel veel omstandigheden. Voert even te ver om dat hier en nu uitgebreid uit de doeken te doen. Maar ik ging stukje bij beetje mijn eigen grenzen verleggen. Zaken die ik normaal niet okay vond binnen een relatie oogluikend toelaten. Met als ultiem hoogtepunt dat ik een half jaar 'gevangenisweduwe' werd.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.Hoe sluipt dat erin dan? Wat voor consessies moest je telkens doen? welke interesses gingen verloren?
Dat is een vrij langzaam proces, zodat je het in eerste instantie niet doorhebt. Op een gegeven moment ben je net een hond die op commando reageert. Haar wil was wet, punt. Als ik concrete voorbeelden met uitleg moet gaan geven, wordt het echt een te lange post. In het kort komt het er op neer dat ik op een gegeven moment diep in de schulden zat, m'n interesse voor muziek tot een dieptepunt was gedaald (mocht op een gegeven moment zelfs m'n eigen CD's niet eens meer luisteren) en ik eigenlijk meer leefde als een robot.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.Hoe sluipt dat erin dan? Wat voor consessies moest je telkens doen? welke interesses gingen verloren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |