Ik denk dat inderdaad de vooroordelen het ergste zijn inderdaad. Als je samen met een mannelijke vriend naar de film gaat, laat mensen meteen denken dat je op elkaar zal springen. Ik heb veel mannelijke vrienden, ook mannelijke vrienden met de relaties. En daar gebeurd echt niks meer als gewoon lol.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:07 schreef Harry_Sack het volgende:
Stelling: Singles worden anders beoordeeld als zij vriendschappen onderhouden met het andere geslacht
Je zegt het zelf al, het ligt eraan of de partner mee is of nietquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Singles zijn gezelliger om mee uit te gaan dan iemand met een relatie
Zeer vaak wel, vooral als de mannelijke of vrouwelijke partner mee is. Continue aan de ander hangen, minder drinken of minder botte grappen maken. Lang leve andere singles...en dan niet eens voor het vrouwen zoeken.
Ben ik het wel mee eens. Als je met een stelletje weggaat dan hangen die toch veel aan elkaar.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Zeer vaak wel, vooral als de mannelijke of vrouwelijke partner mee is. Continue aan de ander hangen, minder drinken of minder botte grappen maken. Lang leve andere singles...en dan niet eens voor het vrouwen zoeken.
Denk het ook. Hoe dan ook, er is altijd een vorm van gezeikquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
In een relatie kan je nooit helemaal 100% jezelf blijven
Je moet toch altijd wel iets aanpassen aan de ander denk ik. Helemaal je oude leefpatroon volgen kan gewoon niet als je een relatie hebt.
'Jezelf' is altijd al een vaag begrip. Ik ben anders op mn werk dan met vrienden, ik ben met een meisje anders dan met een jongen en ik ben in een relatie anders dan zonder.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Je moet toch altijd wel iets aanpassen aan de ander denk ik. Helemaal je oude leefpatroon volgen kan gewoon niet als je een relatie hebt.
Ik ben heel lang uitgegaan met een vriendin en haar vriend. Dat was vaak wel erg gezellig hoor, maar in zo'n geval is het volgens mij toch een beetje sprake van three is a crowd. Het heeft inderdaad te maken of de partner mee is of niet. Met sommige van mijn vriendinnen die bezet zijn kan ik nog prima stappen, maar dan moeten ze wel hun vriendjes thuislatenquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Stelling:
Wat hij zegt..quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:14 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Jezelf' is altijd al een vaag begrip. Ik ben anders op mn werk dan met vrienden, ik ben met een meisje anders dan met een jongen en ik ben in een relatie anders dan zonder.
Tuurlijk, ik ben wel in grote lijnen mezelf, maar je bent altijd anders bij anderen, dus ook met een relatie.
Onzin, ik doe nog steeds alles waar ik zelf zin in heb.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Daarom moet je er ook maar niet aan beginnenquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:13 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Denk het ook. Hoe dan ook, er is altijd een vorm van gezeik
Daar ben ik het helemaal mee eens. Water bij de wijn doen in bepaalde gevallen: prima. Maar probeer niet de essentie van wie ik ben te veranderen, want dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:20 schreef Christine het volgende:
Maar als ik voor iemand anders dingen zou moeten veranderen die raken aan de essentie van wie ik ben... no thanksDan zoekt 'ie maar een ander!
Wat lief dat je je in mijn achtergrond verdiept hebt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Daarom moet je er ook maar niet aan beginnen
Ik denk dat je in elke relatie compromissen moet sluiten. En dingen als je levensstijl aanpassen etc. sja, in hoeverre hoort dat bij wie je bent? Ik ben niet per sé zoals ik leef. En als je een relatie wil laten werken, zal je altijd consensus (sp?) moeten doen. Maar als ik voor iemand anders dingen zou moeten veranderen die raken aan de essentie van wie ik ben... no thanksDan zoekt 'ie maar een ander!
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nog een stelling:
Mmm, waarom was je ook alweer single?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:19 schreef Pheno het volgende:
[..]
Onzin, ik doe nog steeds alles waar ik zelf zin in heb.
Tuurlijk geen onzin... Je maakt altijd compromissen. Geen sex met anderen bijv. Kan wel lekker doorgaan met rondneuken maar zal ze niet echt blij mee zijn. Maar ook op andere gebieden. Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen anders wordt de ander helemaal overlopen en dat kan nooit goed gaan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.
@ Stelling van het uitgaan: geen idee, ga bijna nooit uit.
In m'n vorige relatie had ik op een gegeven moment alleen nog water over... eens maar nooit weer dus. Enigszins aanpassen is prima, maar dat ging echt veel te ver.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:21 schreef Copycat het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Water bij de wijn doen in bepaalde gevallen: prima. Maar probeer niet de essentie van wie ik ben te veranderen, want dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Met die instelling vind je wel een vriend...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:27 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Onzin. Als ik niet mezelf kan zijn, omdat ik hem anders tegen de borst stoot rot ie maar op.
Als ik aan een pik van een ander zuig dan doe ik dan gewoon of hij dat nou wel of niet wilt!
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:34 schreef Copycat het volgende:
Ik ken het, MSXUser. Heb mezelf ook wel eens letterlijk verloren in een relatie en dat was voor mij ook een kwestie van eens maar nooit meer.
Zeer fout om de post van Sabrina zo maar te veranderen. Vraagt om een ban!quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:33 schreef JoeyT het volgende:
Met die instelling vind je wel een vriend...
En wat betreft het pijpen van anderen vind ik echt niet kunnen!
Op een gegeven moment word je geleefd en dan gaat het echt fout. Door alle stress en spanning zag ik er aan het einde van die relatie ook bijna uit als een junk (onverzorgd, broodmager,...). Als het zo moet, blijf ik wel lekker singlequote:Op vrijdag 29 april 2005 15:34 schreef Copycat het volgende:
Ik ken het, MSXUser. Heb mezelf ook wel eens letterlijk verloren in een relatie en dat was voor mij ook een kwestie van eens maar nooit meer.
Zeur niet zo zeg...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:35 schreef Copycat het volgende:
JoeyT: hou eens op met andermans posts te vernachelen teneinde flauwe grappen te kunnen maken!
Sorry wist niet dat dat een big no no hier was... Maar volgens mij ben jij nog steeds een beetje beledigd omdat ik witte sokken draag...quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeer fout om de post van Sabrina zo maar te veranderen. Vraagt om een ban!
Compromissen of jezelf zijn is volgens mij wel een groot verschil. Het is ook een groot verschil dat ik nu niet rondneuk en als ik een relatie zou hebben doe ik dat dus ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tuurlijk geen onzin... Je maakt altijd compromissen. Geen sex met anderen bijv. Kan wel lekker doorgaan met rondneuken maar zal ze niet echt blij mee zijn. Maar ook op andere gebieden. Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen anders wordt de ander helemaal overlopen en dat kan nooit goed gaan.
Goh wat geinig ben jij.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:33 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Met die instelling vind je wel een vriend...
En wat betreft het pijpen van anderen vind ik echt niet kunnen!
Was een samenloop van heel veel omstandigheden. Voert even te ver om dat hier en nu uitgebreid uit de doeken te doen. Maar ik ging stukje bij beetje mijn eigen grenzen verleggen. Zaken die ik normaal niet okay vond binnen een relatie oogluikend toelaten. Met als ultiem hoogtepunt dat ik een half jaar 'gevangenisweduwe' werd.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.Hoe sluipt dat erin dan? Wat voor consessies moest je telkens doen? welke interesses gingen verloren?
Dat is een vrij langzaam proces, zodat je het in eerste instantie niet doorhebt. Op een gegeven moment ben je net een hond die op commando reageert. Haar wil was wet, punt. Als ik concrete voorbeelden met uitleg moet gaan geven, wordt het echt een te lange post. In het kort komt het er op neer dat ik op een gegeven moment diep in de schulden zat, m'n interesse voor muziek tot een dieptepunt was gedaald (mocht op een gegeven moment zelfs m'n eigen CD's niet eens meer luisteren) en ik eigenlijk meer leefde als een robot.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Dat is me gelukkig nog nooit overkomen.Hoe sluipt dat erin dan? Wat voor consessies moest je telkens doen? welke interesses gingen verloren?
Ah, dat is veel meer heavy dan ik had gedacht! Gevangenisweduwe, neuspoeder...oei. Nu wel weer helemaal in orde neem ik aan? Zelfs het stoppen met roken gaat goed toch?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Was een samenloop van heel veel omstandigheden. Voert even te ver om dat hier en nu uitgebreid uit de doeken te doen. Maar ik ging stukje bij beetje mijn eigen grenzen verleggen. Zaken die ik normaal niet okay vond binnen een relatie oogluikend toelaten. Met als ultiem hoogtepunt dat ik een half jaar 'gevangenisweduwe' werd.
Moet ook hand in eigen boezem steken, want ik was er wel constant bij en liet het zelf gebeuren. Deels ook omdat we samen ook nogal graag aan het neuspoeder zaten. Iets wat ook in die relatie steeds belangrijker werd. En hij noch ik werden daar leukere personen van.
Soms is een passionele liefde niet gezond, en deze was dat zeker niet.
Ik ben niet gestopt met roken, hoorquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Ah, dat is veel meer heavy dan ik had gedacht! Gevangenisweduwe, neuspoeder...oei. Nu wel weer helemaal in orde neem ik aan? Zelfs het stoppen met roken gaat goed toch?
Ik ben niet singlequote:Op vrijdag 29 april 2005 15:29 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Mmm, waarom was je ook alweer single?
Het beste is om sigaretten in 1x te laten staan. Daarvoor moet je erg gemotiveerd zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:56 schreef Copycat het volgende:
Ik ben niet gestopt met roken, hoor.
Ooit, ooit ga ik dat eens proberen, maar nu heb ik de motivatie nog niet.
... herkenbaarquote:Omdat ik zo veranderd was. Nergens interesse in, oppervlakkig als de pest
Als dit al een grap is die te ver gaatquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:42 schreef Copycat het volgende:
Grapjes tussendoor kunnen zeker, maar onthou je daarbij van het veranderen van andermans post. Dat is inderdaad not done!
Ik dacht alquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zeer fout om de post van Sabrina zo maar te veranderen. Vraagt om een ban!
Ah sry, haalde je ff in de war met BEquote:Op vrijdag 29 april 2005 15:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben niet gestopt met roken, hoor.
Ooit, ooit ga ik dat eens proberen, maar nu heb ik de motivatie nog niet.
Maar buiten dat ben ik alweer een jaartje of twee helemaal mezelf. Gelukkig wel. Met wat hulp van buitenaf.
Had het er laatst met mijn beste vriendin over en die vertelde me dat ze op een gegeven moment bijna op het punt stond de vriendschap te laten voor wat het ooit was.
Omdat ik zo veranderd was. Nergens interesse in, oppervlakkig als de pest en was ik niet hyper van de coke dan was ik wel depressief van de kater.
Maar nu ben ik weer hartstikke leuk.
Rot dan op uit dit topicquote:
psst msn doet het dus niet, maar had je denk ik al doorquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:00 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Het beste is om sigaretten in 1x te laten staan. Daarvoor moet je erg gemotiveerd zijn.
[..]
... herkenbaar
Okquote:
conclusies van een pseudo-online-psycholoog zijn toch altijd zo leerrijkquote:Op vrijdag 29 april 2005 16:01 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als dit al een grap is die te ver gaat![]()
Soms een beetje overdreven netjes hiero hoor.
Maar ik zal weer ff ontopic gaan en zal nu eens eerlijk reageren.
Sabrina, je komt onwijs wanhopig over. Volgens mij probeer je via mails met iedereen bevriend te raken en nog lukt dat niet. Je hebt geen vrienden en geen vriend maar zou dat beide graag wel willen. Dus blijkbaar MOET je wel veranderen wil je niet de rest van je leven in eenzaamheid doorbrengen.Het ligt niet bij anderen dat dit je niet lukt, het ligt aan jezelf.
Dus antwoord op de stelling---> Je hoeft jezelf niet te veranderen in een relatie, maar als het keer op keer blijkt dat relaties gedoemd zijn te mislukken moet je toch bij jezelf te rade gaan of het niet gewoon aan jezelf ligt.
Wow, nogal logisch dat dit je een stuk cynischer heeft gemaakt t.a.v. andere relaties. Trek voortaan wat sneller aan de bel he, maar dat heb je al door gelukkig.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:50 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is een vrij langzaam proces, zodat je het in eerste instantie niet doorhebt. Op een gegeven moment ben je net een hond die op commando reageert. Haar wil was wet, punt. Als ik concrete voorbeelden met uitleg moet gaan geven, wordt het echt een te lange post. In het kort komt het er op neer dat ik op een gegeven moment diep in de schulden zat, m'n interesse voor muziek tot een dieptepunt was gedaald (mocht op een gegeven moment zelfs m'n eigen CD's niet eens meer luisteren) en ik eigenlijk meer leefde als een robot.
Dat het zo ver is gekomen, is natuurlijk ook m'n eigen schuld. Ik had veel eerder moeten ingrijpen.
komt me bekend voor uit mijn 1e relatiequote:Op vrijdag 29 april 2005 15:50 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is een vrij langzaam proces, zodat je het in eerste instantie niet doorhebt. Op een gegeven moment ben je net een hond die op commando reageert. Haar wil was wet, punt. Als ik concrete voorbeelden met uitleg moet gaan geven, wordt het echt een te lange post. In het kort komt het er op neer dat ik op een gegeven moment diep in de schulden zat, m'n interesse voor muziek tot een dieptepunt was gedaald (mocht op een gegeven moment zelfs m'n eigen CD's niet eens meer luisteren) en ik eigenlijk meer leefde als een robot.
Dat het zo ver is gekomen, is natuurlijk ook m'n eigen schuld. Ik had veel eerder moeten ingrijpen.
Je kan me wel pseudo-psycholoog noemen maar ik lees alleen maar de feiten voor...quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:14 schreef petitlapin het volgende:
[..]
conclusies van een pseudo-online-psycholoog zijn toch altijd zo leerrijk
sommige mensen hebben gewoon pech, en dat ligt niet altijd aan hen.
dat is waar, maar daarom moet je haar niet beginnen verwijten dat ze wanhopig sociale contacten zoekt. Iedereen wil een leuk sociaal leven, je lijkt het haar te verwijten.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:20 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je kan me wel pseudo-psycholoog noemen maar ik lees alleen maar de feiten voor...
Ook pech hebben ligt aan jezelf. Als iets je niet lukt wat je graag wilt dan moet je het blijkbaar op een andere manier gaan benaderen.
En zoals een wijs man ooit zei---> Geluk heb je niet, geluk dwing je af...!
Nobel van je. Als een internetscharrel al na 2 weken serieus over samenwonen begint dan ren ik denk ik heel hard weg.quote:Op vrijdag 29 april 2005 08:30 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zit met een dillema. Mijn vriendin wil sneller als ik (ze heeft het al over samenwonen) maar ik wil juist rustiger aan doen dit keer vanwege slechte ervaringen met snel gaan uit mijn vorige relatie. Ik ben nu maar een beetje een gulden middenweg aan het vinden zodat het voor ons allebei goed gaat.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:06 schreef WeirdMicky het volgende:
En je bent idd leukMaar goed dat je er helemaal vanaf bent.
Ik was echt precies zo in mijn vorige relatiequote:Op vrijdag 29 april 2005 16:15 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je maar onthoudt dat er genoeg vrouwen bestaan die niet zo dominant zijn.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |