Sinds wanneer komt boursin uit Italie?quote:Op woensdag 27 april 2005 09:46 schreef mystique_ het volgende:
Recept uit Italie
[....................]
1 pakje boursin
[....................]
lmaaooquote:Op woensdag 27 april 2005 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sinds wanneer komt boursin uit Italie?![]()
Damn die ga ik morgen eens makenquote:Op woensdag 27 april 2005 09:46 schreef mystique_ het volgende:
Recept uit Italie
Als je wat dichterbij woonde maakte ik je morgen een lasagna schotel onder het genot van een glas wijn en een liveset van In Qontrol 2005quote:Op donderdag 28 april 2005 17:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
honger
Ik zoek het antwoord op deze vraag.quote:Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Maar waar moet die Boursin nou bij in dat eerste recept?
Okay dan doe ik die Boursin wel op een toastje. Bedankt.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat je de boursin wel weg kunt laten. Ik gok dat 'ie door de bechamelsaus moet. Voor kaasliefhebbers lijkt me die hoeveelheid kaas geen probleem. Je maakt ook flink wat saus.
Zoals ik het inschat, zijn dit wel hoeveelheden voor vier flinke eters. Punt is denk ik of je daar wel een geschikte schaal voor hebt (groot genoeg, dus)?quote:Op zondag 20 juli 2008 13:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Okay dan doe ik die Boursin wel op een toastje. Bedankt..
Maar wat vind jij? Kloppen de verhoudingen wel een beetje in het recept.
Het lijkt me nogal een flinke hoeveelheid allemaal en ik heb maar een kleine Tefal oven.
Heb net even gekeken maar heb gelukkig wel twee geschikte ovenschalen.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoals ik het inschat, zijn dit wel hoeveelheden voor vier flinke eters. Punt is denk ik of je daar wel een geschikte schaal voor hebt (groot genoeg, dus)?
Eet smakelijk!quote:Op zondag 20 juli 2008 13:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb net even gekeken maar heb gelukkig wel twee geschikte ovenschalen.
Het is inderdaad allemaal niet groot genoeg, denk ik. Nu ja, ga het wel proberen.
Volgende keer maar een beetje inbinden met commentaar op pakketjes..
Bedankt voor je hulp, Lienekien!
Even pauze weer:quote:Op zondag 20 juli 2008 17:53 schreef Innocence het volgende:
Haha, je hoeft toch alleen
4 stengels selderij
0,5 bosje worteltjes
2 grote uien
2 grote paprika’s
Zoveel meer als in mijn recept is dat ook niet...
Maak anders gelijk een grote pan, gebruik je het de volgende keer als pastasaus (y)
Hier heb ik naar toegeleefd...quote:Bereiding
Snij de selderij, worteltjes, uien, paprika’s en knoflook heel fijn (gebruik anders keukenmachine). Roerbak deze groenten in de wok in ruim olijfolie zo’n 10 minuten totdat ze glazig zijn. Haal de groenten uit de wok en doe deze alvast in een grote hoge pan. Rul het gehakt goed gaar in de wok. Voeg nu het gehakt samen met de met de tomaten, wijn en bouillon bij de groenten. Even goed roeren! Het is nu (als het goed is) een dunne tomatenmassa. Dit moet wel een paar uur heel zachtjes inkoken totdat het een stevige massa geworden is. Houdt het wel in de gaten en zo nu en dan alles goed doorroeren.
*jaloers*quote:Op zondag 20 juli 2008 19:19 schreef sieske het volgende:
ik heb toevallig net op. Ik heb het heel simpel gemaakt, maar het was echt wel lekker, had ik eigenlijk niet verwacht.
Gehakt rul gebakken, 2 al wat oudere paprika's kleingesneden, ui kleingesneden. Alles samen gebakken, 2 potten pastasaus erdoor (piccante en een restje van de Spar), laagje in de schaal, lasagnebladen erover, weer laagje gehaktmengsel, lasagnebladen, nog 'n beetje gehakt en flink mozzarella en parmezaanse kaas. Half uurtje in de oven, glaasje wijn erbij, salade erbij (eventueel) en smakelijk!!
Salutéquote:Op zondag 20 juli 2008 19:27 schreef Stali het volgende:
[..]
*jaloers*
Zo ga ik het voortaan ook doen he.
Ik heb natuurlijk wel een glaasje wijn, dat wel..
Proost.quote:
Ik heb 26 bladen van Grand'Italia... 13 per doosje om precies te zijn.quote:Op zondag 20 juli 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
Lasagna met pasta die je zelf moet voorkoken (bv. DeCecco) smaakt anders/beter dan met de standaard GrandeItalia 40-45 min. Ben je; met enige planning ook stuk sneller klaar.
Ik vind je geweldig, ik zit met een grote glimlach je posts hierover te lezenquote:Op zondag 20 juli 2008 19:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb 26 bladen van Grand'Italia... 13 per doosje om precies te zijn..
Staat niks op van kooktijden... wel makkelijke snelle recepten van binnen 40 minuten klaar.
Wat een ellende dit. Volgens mij eten we hier niet meer voor 23:00 uur..
Beloof dat je nooit zo'n bespottelijk recept zult maken he?quote:Op zondag 20 juli 2008 19:54 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik vind je geweldig, ik zit met een grote glimlach je posts hierover te lezen
Geeft niets dat je laat eet, hopelijk was het het waard!
Zal ik iets bekennen? Ik maak die van Knorr al jaren en ik vind het nog steeds lekker.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:54 schreef Double-U het volgende:
[ afbeelding ]
met een beetje veel extra kaas erop![]()
En hoe snel is die klaar?quote:Op zondag 20 juli 2008 20:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zal ik iets bekennen? Ik maak die van Knorr al jaren en ik vind het nog steeds lekker.
Je moet dat ook gewoon een keer op een zaterdag- of zondagmiddag maken en de saus dan gewoon met pasta eten en de rest invriezen. En dan later een keer lasagne eten met een bakje uit de vriezer.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:08 schreef Stali het volgende:
[..]
En hoe snel is die klaar?
Vijf uur onderweg... dit wil toch helemaal niemand voor zo'n pokkelasagne he..
Die staat van start tot finish wel binnen een uur op tafel. Maar die van jou is vast lekkerder.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:08 schreef Stali het volgende:
[..]
En hoe snel is die klaar?
Vijf uur onderweg... dit wil toch helemaal niemand voor zo'n pokkelasagne he..
Ik heb er tabak van...quote:Op zondag 20 juli 2008 21:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Kan je als noodgreep niet een beetje maizena of aardappelmeel erin mikken?![]()
Dat is het sneller dik. Ik neem tenminste aan dat jullie deze zondag nog willen eten niet niet maandagmorgen pas.
Dit klopt inderdaad.quote:Op zondag 20 juli 2008 21:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh en Stali: houd er even rekening mee dat dit soort saus veeeeeel meer vult dan saus uit een pot of pakje. Je hebt er dus minder van nodig.
Was hij lekker?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:36 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad.
We hebben het gisteravond gegeten. Het rook allemaal heerlijk maar het viel als een baksteen op onze magen.
Veel te machtig maar de smaak was zeer goed. Gisteren nauwelijks werk aan gehad, gewoon laden in een bakblik en nog 45 min. in de oven. Maar dat was me zondagavond echt niet meer gelukt. Helemaal toetertje.quote:
Logistieke problemen: twee dagen staan en we hadden geen bakje meer.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom hebben jullie het niet ingevroren?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Logistieke problemen: twee dagen staan en we hadden geen bakje meer..
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
Mwoah, het lag als een betonbrok op de maag hoor..
Zo en jij kookt voortaan he?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
Mwoah, het lag als een betonbrok op de3 maag hoor..
Voortaan en ik zet dan wel koffie.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Morgen weer een ovenmaaltijd van mij..
Eik is het triest...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat zijn jullie lief zo.![]()
Na twee dagen zou ik het ook niet meer durven trouwens.
Zo ziet mijn favoriete lasagnagerecht er ook ongeveer uit. Alleen gooi ik nog wat kleingesneden zongedroogde tomaatjes door de saus. O ja en het gehakt afblussen met wat rode wijn (klein beetje )quote:Op zondag 20 juli 2008 17:11 schreef Innocence het volgende:
Gehakt
Paar tenen knoflook + uitje gesnipperd.
Gezeefde tomaten
Melk
Bloem
Boter
Lasagnebladen (im neem altijd verdi)
Kaas
Gehakt rul bakken, ui en knoflook erbij en even later ook de gezeefde tomaten. Op smaak brengen met zout en peper. Bechamelsaus maken door de boter te smelten, daar de bloem bij te doen en beetje voor beetje melk toevoegen.
Nu afwisselend lagen tomatensaus, bechamelsaus en lasagnebladen stapelen en tenslotte geraspte kaas erover.
30 a 40 minuten in de oven en klaar!
He, jij doet onderop niet eerst saus maar direct een vel? Hmmm. Ga ik ook eens doen danquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:25 schreef -Mellow- het volgende:
Ik doe het zo:
een stevig deeg maken van bloem, ei en water. Daar dunne vellen van rollen en laten drogen.
Ovenschaal invetten en met bloem bestrooien. Daar een vel deeg op leggen en om en om afwisselen met de saus, waarbij je eindigt met de saus.
ja als je eerst saus doet dan wordt dat lastig opscheppen.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
He, jij doet onderop niet eerst saus maar direct een vel? Hmmm. Ga ik ook eens doen dan.
Oh en hoe lang (en waarom?) laat jij je vellen drogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |