abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26527060
Een psychopaat pleegt juist geen zelfmoord na zo'n daad.
Een psychoot wel of vaak wel.
De wanhoopdaden van vaders of moeders die er geweest zijn, daar pleegde de vader of moeder erna vrijwel altijd zelfmoord.
Zelfmoord was ws het uitgangspunt en het doden van het hele gezin wordt dan toch vaak gedaan "om hen niet alleen achter te laten".
Daar waar de dader na een wanhoopsdaad als deze geen zelfmoord pleegde was het ofwel mislukt ofwel men durfde of kon het niet meer (ja dat komt dus voor, hè , jezelf niet durven doden), daarna gaf men zichzelf aan, of belden vrienden of familie op om te komen.

Ik weet van geen een wanhoopsdaad als deze waar de dader ermee weg trachtte te komen en 2 weken lang een compleet toneelstuk opvoerde, de eerste week in alle kalmte, de tweede week ongerustheid veinzend en flyers uitdelend, en dan met de ouders en schoonouders thuis afwachten op nieuws.

Maar ms zijn die er wel, ik ken echter alleen maar gevallen van zelfmoord erna of drecte bekentenis aan politie of familie.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26527130
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:48 schreef TheMassive het volgende:

Alle media? Da's mooi, want dan wil ik graag een artikel van je zien waar die zin "boven elke verdenking verheven" in staat.
Ga zelf maar op zoek. (het betrof de allereerste berichtgeving)

succes ermee.

(dat de poltie vrijdag bekend heeft gemaakt dat de man tot afgelopen woensdag daadwerkelijk geen verdachte was is vast ook nergens terug te vinden)
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_26527141
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:53 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat zijn alibi danwel was, en of hij daar zelf voor gezorgd heeft (of hulp heeft gehad).

Hij wil niks loslaten over zijn motief (volgens de berichtgeving dan), misschien had hij een ander en heeft die de gsm/pin gebruikt terwijl hij maandag op zijn werk zat.
Waarom zou hij wel de moorden bekennen maar niet willen zeggen wat zijn motief was.
Ik denk dat als je eenmaal breekt en er sprake was van een wanhoopsdaad dat je dan ook alles eruit gooit.
Dat hij dat niet doet (aannemende dat de berichtgeving klopt) lijkt me dat er meer aan de hand is.

Maar misschien is hij nu compleet heen in de bovenkamer en komt er gewoon niets meer uit.
pi_26527236
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ga zelf maar op zoek. (het betrof de allereerste berichtgeving)

succes ermee.
Euhh, jij roept al een paar keer de term "van elke verdenking verheven", en jij zegt dat het in alle media staat. Het klopt gewoon niet wat je zegt, en als je vandaaruit bepaalde dingen niet begrijpt, dan is het misschien verstandig om die media opnieuw te lezen zodat je dan ziet wat er wel werd gezegd.
pi_26527291
Ik ben het wel eens met Milagro. Dat gedrag wat hij na de moord vertoonde is behoorlijk à la Dutroux .

Echter ik denk niet dat hij dit voor de moord reeds gepland had. Of dat hij de moord uberhaupt gepland had. Het is iets wat pas achteraf gebeurde om z'n eigen hachje te redden.
pi_26527303
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:03 schreef milagro het volgende:
Een psychopaat pleegt juist geen zelfmoord na zo'n daad.
Een psychoot wel of vaak wel.
De wanhoopdaden van vaders of moeders die er geweest zijn, daar pleegde de vader of moeder erna vrijwel altijd zelfmoord.
Zelfmoord was ws het uitgangspunt en het doden van het hele gezin wordt dan toch vaak gedaan "om hen niet alleen achter te laten".
Daar waar de dader na een wanhoopsdaad als deze geen zelfmoord pleegde was het ofwel mislukt ofwel men durfde of kon het niet meer (ja dat komt dus voor, hè , jezelf niet durven doden), daarna gaf men zichzelf aan, of belden vrienden of familie op om te komen.

Ik weet van geen een wanhoopsdaad als deze waar de dader ermee weg trachtte te komen en 2 weken lang een compleet toneelstuk opvoerde, de eerste week in alle kalmte, de tweede week ongerustheid veinzend en flyers uitdelend, en dan met de ouders en schoonouders thuis afwachten op nieuws.

Maar ms zijn die er wel, ik ken echter alleen maar gevallen van zelfmoord erna of drecte bekentenis aan politie of familie.
Niet zozeer een wanhoopsdaad, maar meer een impulsieve actie waarvan hij het achteraf niet zo bedoelde. Het is net een klein jochie die iets gedaan heeft, maar daarna net doet of er niks is gebeurd.
De moorden en zijn acties daarna rijmen totaal niet met elkaar. Heel vreemd.
pi_26527586
Misschien heeft hij het bewust of onbewust op een verdenking afgestuurd,en wide hij dat het uitkwam.
pi_26527968
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:40 schreef TheMassive het volgende:

[..]
Hoe kom je bij het 'boven elke verdenking verheven"? Uit de media, of is die term hier in deze topicsreeks bedacht?
Ik heb Topic 1 even teruggelezen: Het was Cosma-Shiva die deze term op 15 april introduceerde.
daarna is dat door iedereen geciteerd, maar ik heb het terugbladerend in de media van die dagen niet kunnen vinden. Ik denk dus dat het 'boven elke verdenking verheven' op Fok ontstaan is.
pi_26528018
Nee, dat "boven elke verdenking" was wel terug te lezen in verschillende persberichten. Ik ga ze nu niet terugzoeken maar ik weet zeker dat ik het heb gelezen.
pi_26528193
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef emmy het volgende:

[..]

Ik heb Topic 1 even teruggelezen: Het was Cosma-Shiva die deze term op 15 april introduceerde.
daarna is dat door iedereen geciteerd, maar ik heb het terugbladerend in de media van die dagen niet kunnen vinden. Ik denk dus dat het 'boven elke verdenking verheven' op Fok ontstaan is.
Ik weet het wel zeker. Ik heb de berichtgeving op nu.nl nagelezen, de artikelen over dit onderwerp in de haagsecourant nagelezen, en nergens staat de zin "boven elke verdenking verheven". Ik vind die zin dan ook iets impliceren wat in werkelijkheid helemaal niet heeft plaatsgevonden. Het geeft in mijn ogen namelijk aan dat de politie in die tijd van mening was dat de man totaal niks 0,0 te maken had met de verdwijning van de vrouw.
Wat er in nu.nl wel wordt gezegd, is:
[quote]
De politie hoort de echtgenoot uitgebreid, maar hij geldt niet als verdachte, meldde de zegsman. [/.quote]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=510543&c=14
pi_26528206
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:37 schreef Barcelona het volgende:
Nee, dat "boven elke verdenking" was wel terug te lezen in verschillende persberichten. Ik ga ze nu niet terugzoeken maar ik weet zeker dat ik het heb gelezen.
Zoek ze dan eens op, aub.
pi_26528284
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=+boven+elke+verdenking+verheven&meta=

Kijk je in dat topic, zie je swetsenegger het hebben over:
quote:
De man was al VOOR dat alibi boven alle twijfel verheven volgens eerdere berichten
Vervolgens zie je cosma daarop reageren met:
quote:
Is er een specifieke reden waarom de man al voor betreffende alibi boven alle twijfel verheven was?
...
dus vanwaar dat 'boven alle twijfel verheven'?
En vervolgens 3 reacties later komt cosma aan met:
quote:
echtgenoot 'boven elke verdenking verheven' is.
En zo krijg je een zelfverzonnen term
pi_26528460
Gia komt aan met het gegeven dat er een tip was dat de vrouw in een trein gezien was, en gia maakte ervan dat de man daarom "boven elke verdenking was". Vervolgens maakt schwetzenegger daar "boven alle twijfel verheven" en op haar beurt maakt cosma daar "boven elke verdenking verheven" van.
Moeder en kinderen vermist

Ik ben echt benieuwd naar die artikelen waar letterlijk staat dat de man "boven elke verdenking verheven" was.
pi_26528708
ik denk dat OP DAT MOMENT de man niet als verdachte gold
maar 'boven elke verdenking verheven' dat is volgens mij idd hier ontstaan
want zoiets stelligs kan de politie nooit beweren zonder feitelijke informatie.

ach, helaas verandert het niets meer aan deze lugubere zaak.
Het houdt veel mensen bezig.
Echt onvoorstelbaar blijft het.
it's better than yours
pi_26528830
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 21:02 schreef MyMilkshake het volgende:
ik denk dat OP DAT MOMENT de man niet als verdachte gold
maar 'boven elke verdenking verheven' dat is volgens mij idd hier ontstaan
Dat klopt, want anders zou het betekenen dat de politie ervan overtuigd was dat de man op geen enkele wijze schuldig was aan de verdwijning van de vrouw + kinderen, wat achteraf gezien als een grove fout gezien zou kunnen worden.
Maar aangezien de werkelijkheid anders was; de man was op dat moment niet verdacht, is er helemaal geen sprake van -net als roel_jewel constant aankaartte- een grove fout aan de kant van de politie.
En dat stoorde me al de hele tijd in de topics over dit onderwerp.
pi_26530104
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:53 schreef TheMassive het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar die artikelen waar letterlijk staat dat de man "boven elke verdenking verheven" was.
Ik ga nu twijfelen.. , maargoed in ieder geval was hij op dat moment geen verdachte. Natuurlijk is dat wel een verschil met "boven elke verdenking verheven".

Overigens als dat bericht ergens had gestaan, zou het natuurlijk ook een verkeerde interpretatie kunnen zijn van een journalist of een andere slordigheid. Toch weet ik bijna zeker dat ik het gelezen heb en werd in ieder geval dat gevoel gewekt in de pers op dat moment.
pi_26530248
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 21:49 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Ik ga nu twijfelen.. , maargoed in ieder geval was hij op dat moment geen verdachte. Natuurlijk is dat wel een verschil met "boven elke verdenking verheven".

Overigens als dat bericht ergens had gestaan, zou het natuurlijk ook een verkeerde interpretatie kunnen zijn van een journalist of een andere slordigheid. Toch weet ik bijna zeker dat ik het gelezen heb en werd in ieder geval dat gevoel gewekt in de pers op dat moment.
Lees vanaf deze post:

je ziet gia iets roepen, swetsenegger geeft er een draai aan, en je houdt cosma over die zich hier ( Moeder en kinderen vermist ) dingen begint af te vragen.
pi_26530381
Taurus sprak er als eerste over
quote:
Die man wordt uitgesloten als verdachte hoorde ik op 't nieuws gisteren al, dus dat lijkt me geen optie meer

en dan nemen anderen dat over

even later staat er in een krantenartikel
quote:
Er is volgens de politie geen reden om aan te nemen dat hij iets met de vermissing van zijn vrouw en dochters te maken heeft.
pi_26530470
"uitgesloten als verdachte" en "boven elke verdenking verheven" vind ik nog steeds wel 2 verschillende dingen.
Het "boven elke verdenking verheven" komt van gia, die het heeft over boven alle verdenking heeft, vervolgens noemt swetzenegger het over "boven alle twijfel verheven " en neemt cosma het over alszijnde "boven alle verdenking verheven"
Ik draaf erover door...
pi_26530479
Het zou kunnen dat het op fok is ontstaan ja, dat lijkt er nu wel op

Maarja, als je niet verdacht bent ben je in principe boven verdenking verheven.. Alleen dat "elke"maakt verschil.
pi_26530551
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:37 schreef Barcelona het volgende:
Zo zie je maar weer hoe discussies over een onderwerp kunnen verlopen.
pi_26530755
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:01 schreef TheMassive het volgende:
"uitgesloten als verdachte" en "boven elke verdenking verheven" vind ik nog steeds wel 2 verschillende dingen.
Het "boven elke verdenking verheven" komt van gia, die het heeft over boven alle verdenking heeft, vervolgens noemt swetzenegger het over "boven alle twijfel verheven " en neemt cosma het over alszijnde "boven alle verdenking verheven"
Ik draaf erover door...
Swets zegt over het waarom vh verheven zijn boven iedere verdenking :
quote:
Ik zou het niet weten, dat stond in de eerste melding welke ik hierover gelezen heb.
en even daarvoor al
quote:
De man was al VOOR dat alibi boven alle twijfel verheven volgens eerdere berichten.
niet zo vreemd dus met Taurus' opmerking erbij, dat anderen dat overnamen

maar goed, de politie zag de man als mogelijke dader , toen weer niet, later weer wel.
ik ben wel benieuwd wat er nu precies met dat alibi bedoeld wordt, want niemand heeft sinds haar ziekmelding een teken van leven vd vrouw gezien, behalve dan het laatste verzonnen teken van die maandag 07.30.

de man moet dus wel een heel aannemelijk verhaal hebben opgehangen in 1e instantie.
pi_26531057
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Swets zegt over het waarom vh verheven zijn boven iedere verdenking :
[..]

en even daarvoor al
[..]

niet zo vreemd dus met Taurus' opmerking erbij, dat anderen dat overnamen

maar goed, de politie zag de man als mogelijke dader , toen weer niet, later weer wel.
ik ben wel benieuwd wat er nu precies met dat alibi bedoeld wordt, want niemand heeft sinds haar ziekmelding een teken van leven vd vrouw gezien, behalve dan het laatste verzonnen teken van die maandag 07.30.

de man moet dus wel een heel aannemelijk verhaal hebben opgehangen in 1e instantie.
Dit stond in de haagsecourant:
quote:
"Vorige week dinsdagavond zag ik hem nog. Hij rookte voor het politiebureau een sigaretje en stond helemaal te trillen. 'Toen ik thuis kwam', zei hij tegen me, 'waren ze weg. Ik snap er echt niets van. Het is een nachtmerrie'. De oud-werkgever kan het nog steeds niet bevatten dat de 33-jarige Zoetermeerder zijn vrouw Claudia Harteveld (31) en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) heeft vermoord.
http://www.haagschecouran(...)egionieuws!!,00.html

Hij geeft daar dus aan dat hij zelf niet snapt waarom z'n vrouw + kinderen weg waren. Ik denk dus dat z'n verhaal naar de politie eenzelfde strekking had.
pi_26531234
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:21 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Dit stond in de haagsecourant:
[..]

Hij geeft daar dus aan dat hij zelf niet snapt waarom z'n vrouw + kinderen weg waren. Ik denk dus dat z'n verhaal naar de politie eenzelfde strekking had.
dat begrijp ik maar dat noem ik geen alibi dus
pi_26531302
ah, nee, je hebt gelijk.
pi_26531931
Iemand enig idee wanneer de begrafenis is?
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:03:53 #127
71048 Tokay
makes your day!
pi_26532316
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:51 schreef Barcelona het volgende:
Iemand enig idee wanneer de begrafenis is?
Waren er überhaupt rouwadvertenties?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:04:43 #128
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_26532339
vrijdag....................
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:26:46 #129
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_26532993
ik denk besloten kring...
maar waar is opeens die achterlijke reactie nou van je gebleven???
sorry hoor maar beetje misplaatste vraag hier....

ik zal morgen es wat navraag doen over vrijdag en of er verder al wat bekend is...
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:27:45 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_26533018
??? wie zit hier te modden??? ik mis elke x opeens reacties
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 23:34:59 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26533235
BSB kan ondanks waarschuwingen zichzelf toch niet beheersen in dit topic dus krijgt hij daarbij wat hulp.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:39:15 #132
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_26533351
thnx... lag dus niet aan mij....
wat een achterlijke vragen idd, kan die echt niet maken...
maar goed... ik laat t nog wel weten... voor nu weltrusten
pi_26533879
Uit persbericht:
quote:
Toen in de loop van het onderzoek bleek dat het alibi en bepaalde punten in zijn verklaring niet klopten, besloot de politie tot een sporenonderzoek in de woning.
Hoe kan er sprake zijn geweest van een alibi?

Hij beweerd dat ze zijn verdwenen op een moment dat hij zich op zijn werk bevond, dat kan nooit een alibi zijn, de recherche gelooft zo'n man echt niet op zijn woord in dit soort gevallen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-04-2005 00:38:01 ]
pi_26534180
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:01 schreef TheMassive het volgende:

Ik draaf erover door...
Welnee joh.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cosma-Shiva op 27-04-2005 00:23:38 ]
pi_26534888
Ergens lees ik dat de dader drugs gebruikte
welke drugs?
En kun je van drugs zo abnormaal gaan doen?

Oke verder denkend kun je nog denken over de vraag of hij zijn kids misbruikte?
En zijn vrouw die hierachter kwam hem wilde ombrengen bwvs..
en alles keert om?

Of hij vermoord de moeder en de kinderen zien dit
uit angst dat ze iets vertellen..
denkt ie in zijn zieken brein dat zij dan ook maar...?

WHY?
Waarom doet iemand zoiets?
En dan komt het nieuws wederom met een afzwakkend nieuwsbericht als dat dit soort dingen juist minder vaak voorkomen tegenwoordig?
Waarom...is de media ook diegene die ons beinvloed?
Wat denken ze hier nu mee te bereiken? We zijn toch niet achterlijk?
Jah dit soort dingen raakt ons als bevolking maar dit deed het ook toen Pim in koelen bloede werd neergeschoten
of Theo van Gogh
bedoel....het maakt het alles niets minder erg om te zeggen dat het
minder vaak voorkomt..elk geval is al schokkend genoeg....

misschien moeten we ons de oorzaak eens gaan afvragen!
dat wij hier in dit land denken het recht te hebben om
een ander het leven te ontnemen!

Maar anderzijds...
zijn er nog steeds soldaten..van Bush enzo..die dagelijks mensen neerknallen...dus waar ligt een grens..is dat dan minder erg?
Djezus...waar ligt er in feite nog een grens?
Als de bevolking blij is...happy en gelukkig is er geen oorlog of haat en nijd nodig...
maar toch..
We oordelen hier en daar..ons eigen denken op anderen..
maar wie zegt
dat wij dit recht hebben?

Ik vind het enorm schokkend dit soort verhalen
helaas zijn het geen sprookjes
maar werkelijk bestaande zaken

Wat kan dit soort enorme escalaties nu voorkomen?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_26535179
quote:
Op woensdag 27 april 2005 00:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Dat zou ook kunnen...

Komt dit van een ander forum?
pi_26535209
quote:
Op woensdag 27 april 2005 00:56 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen...

Komt dit van een ander forum?
Nee niet van een ander forum...
komt gewoon in me op?
Probeer me ergens een voorstelling te maken van dat brein?
Snap nml niet hoe iemand tot zoiets in staat kan zijn!
denk dat velen dit zich afvragen nu..
het waarom?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 27 april 2005 @ 00:59:23 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26535219
Nog steeds geen officieel motief ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26537506
quote:
Ergens lees ik dat de dader drugs gebruikte
welke drugs?
En kun je van drugs zo abnormaal gaan doen?

Oke verder denkend kun je nog denken over de vraag of hij zijn kids misbruikte?
En zijn vrouw die hierachter kwam hem wilde ombrengen bwvs..
en alles keert om?

WHY?
Waarom doet iemand zoiets?
Ik snap dat je je dingen afvraagt, maar om te gaan roepen dat hij wellicht z'n kinderen misbruikte terwijl je inhoudelijk 0,0 op de hoogte bent vind ik te ver gaan.
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 08:49:16 #140
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26537575
quote:
Op woensdag 27 april 2005 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:

Snap nml niet hoe iemand tot zoiets in staat kan zijn!
Zelfs als hij heel eerlijk zijn echte motief (whatever het ook is) zou vertellen zou je het waarschijnlijk nog niet geloven, gewoon omdat er voor normale mensen nooit geen redenen zijn om je eigen gezin uit te moorden. Hoe en waarom blijven uiteindelijk toch ongrijpbaar.
pi_26538247
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:49 schreef NorthernStar het volgende:
Zelfs als hij heel eerlijk zijn echte motief (whatever het ook is) zou vertellen zou je het waarschijnlijk nog niet geloven, gewoon omdat er voor normale mensen nooit geen redenen zijn om je eigen gezin uit te moorden. Hoe en waarom blijven uiteindelijk toch ongrijpbaar.
Het zou mij iig een beter beeld geven! Nu worden er tig mogelijke scenario's bedacht, daar wordt de familie dan ook telkens mee geconfronteerd. Lijkt me voor hun ook niet echt fijn. Daarom zouden ze (politie/justitie), als de bewijzen rond zijn ed, wat meer kunnen vrijgeven.

Maar goed, inmiddels is de media weer over op de orde van de dag. We zullen waarschijnlijk pas iets horen wanneer de zitting er is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 11:30:16 #142
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26540705
Ik denk dat er geen enkel antwoord is waarna je zegt "Oow, nou snap ik het". Dat bedoelde ik.
pi_26540799
Ik denk niet dat je zulke dingen kan vatten omdat je als gezond mens bepaalde dingen niet kan verrekenen met moord.
pi_26540905
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:35 schreef Chadi het volgende:
Ik denk niet dat je zulke dingen kan vatten omdat je als gezond mens bepaalde dingen niet kan verrekenen met moord.
Ben ik helemaal met je eens.
pi_26541073
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het knap vind dat ie iedereen zo goed om de tuin heeft geleid!
(bedoel er niets mee hoor) Ik vind het alleen gek dat niemand van de familie niet aan de bel heeft getrokken..als je een tijd niets van je dochter of wat het ook mag zijn hoort, tenminste dat is mijn idee hoor..
pi_26541253
quote:
Op woensdag 27 april 2005 11:50 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het knap vind dat ie iedereen zo goed om de tuin heeft geleid!
(bedoel er niets mee hoor) Ik vind het alleen gek dat niemand van de familie niet aan de bel heeft getrokken..als je een tijd niets van je dochter of wat het ook mag zijn hoort, tenminste dat is mijn idee hoor..
Maar wat zou jij doen als je de vader of de moeder of zus of ander familielid van de vrouw was, en de man in kwestie stelt zich op alszijnde radeloos en hulpeloos, en hij zet zich actief in om erachter te komen waarom de vrouw weg is gelopen en waar heen ze weg is gelopen? Je wil er simpelweg niet aan dat die zelfde man die jij jaren kent en waar je jaren op bezoek bent geweest je dochter en kleinkinderen heeft vermoord. Natuurlijk komen diverse scenarios in je op, maar je stapt in mijn ogen niet hard naar de politie met de mededeling dat je het vermoeden hebt dat je schoonzoon erachter zit, vooral niet als de man na verhoren niet meer als verdachte geldt.
pi_26542463
Ik zeg ook niet dat ik het wil of kan snappen. Het gaat mij meer om de beeldvorming. Als iemand zelfmoord pleeg, kan ik er met mijn verstand absoluut niet bij, dat je tot zo'n actie overgaat. Maar als je soms hoort wat de achtergrond was, kan ik ergens wel een inschatting maken, waarom zoiets gebeurd is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_26542949
Ik kan niet zeggen wat ik zou doen...het is een moeilijke situatie...natuurlijk ga je niet gelijk die man verdenken het is familie.....maar ik zou toch na wat ik allemaal al heb gehoord en gelezen mn twijfels hebben...zoals waarom heeft niemand ze eerder gemist...misschien hebben ze dat wel gedaan maar heeft hij ze wat op de mouw gespeld..het is natuurlijk giswerk maar goed ik vond het raar dat niemand ze gemist heeft van 6 april tot 11 april ...en als ik een vermoeden zou hebben zou ik toch een eigen onderzoek starten om hem alsnog uit te sluiten en dergelijken..de politie zit wel eens vaker fout .
pi_26542957
quote:
blaaa
Ben jij dichter in je vrije tijd ofzo? Wat een poetisch stukje..

Qua inhoud is 't alleen een beetje wanhopig overdreven.. Er wordt minder gemoord dan 100en jaren geleden hoor, dat is al 'n hele vooruitgang, niet? Wat ik daarmee zeggen wil is dat levens van anderen afnemen al gebeurt sinds de mensheid bestaat. Dat maakt 't in een beschaafde wereld die wij hebben gecreeerd niet minder erg natuurlijk, maar het is gewoon niet te voorkomen.

En we hoeven al helemaal niet te gaan zoeken naar 'n oorzaak, dat is namelijk gewoon 'de mens'. Niet jij, niet ik, maar die vent die zijn familie heeft omgebracht, dat is de dader, en de enige dader. Er is niet altijd iets om de schuld op af te schuiven.

Dusss deal with it zou ik zeggen.
pi_26543776
quote:
'Auto die gewassen werd, is van mij'

ZOETERMEER | Was de auto die op zondagmiddag 17 april in de gemeenschappelijke parkeergarage aan de Haverakker in Zoetermeer door een vrouw werd gewassen, van de 33-jarige man die ervan wordt verdacht zijn gezin te hebben vermoord of van diens buurman? De buurman is er 'honderd procent' van overtuigd dat het zijn auto en vrouw waren die door een buurtbewoonster zijn gezien. De buurtbewoonster durft er niets meer over te zeggen, sinds ze de recherche op bezoek heeft gehad. "Ik heb gezien wat ik heb gezien", is alles wat ze er nog over kwijt wil. De buurman van de verdachte gelooft er niets van. Hij heeft ook een Opel Astra, zij het geen donkerblauwe maar een grijze. "Mijn vrouw heeft die middag onze auto gewassen en gestofzuigd. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat die mevrouw haar heeft gezien." De buurman gelooft evenmin dat de voordeur van de Hartevelds open stond. Hij vertelt dat onder anderen de vader van de verdachte in die woning was: "In het huishouden van de Hartevelds speelden op dat moment heel andere dingen. Niemand van die familie zal hebben gedacht: 'Ik ga even de auto wassen'." Het signalement dat de getuige opgaf van de poetsende vrouw kwam deels overeen met dat van de buurvrouw.
quote:
Vermoord gezin vrijdag begraven

ZOETERMEER | De vermoorde Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke en Charlotte uit Zoetermeer worden vrijdag in stilte begraven. Voorafgaand aan de begrafenis is er in de Nicolaaskerk aan de Dorpsstraat in Zoetermeer een uitvaartdienst. Deze dienst, die om 11.00 uur begint, is bedoeld voor nabestaanden en kennissen van de slachtoffers en voor de betrokken groepen van de r.-k. basisscholen De Spelevaert in Zoetermeer en 'Maria Bernadette' in Leidschendam. De 5-jarige Marieke was leerlinge van De Spelevaert. Haar moeder gaf les in een kleutergroep van de Maria Bernadette-school. Klasgenootjes van Marieke zullen bij de ingang van de kerk een haag vormen. De kinderen hebben roze ballonnen bij zich met daaraan zelfgemaakte vlinders. Waar moeder en dochtertjes worden begraven is niet bekend. De nabestaanden willen in besloten kring afscheid kunnen nemen.
Een inwoonster van Zoetermeer, Angelique Oranje, is zo geschokt door de dood van Claudia en haar kinderen dat ze vrijdag een stille tocht wil houden: "We zijn deze week gaan kijken bij het huis van de familie Harteveld. Dat was zo indrukwekkend." De tocht begint om 19 uur bij het winkelcentrum Seghwaert en loopt langs het huis van de familie naar het stadhuis. De politie heeft toestemming verleend. Belangstellenden kunnen zich bij de tocht aansluiten.
pi_26545245
quote:
Niemand van die familie zal hebben gedacht: 'Ik ga even de auto wassen'."
Behalve de dader...

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_26546400
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:13 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik kan niet zeggen wat ik zou doen...het is een moeilijke situatie...natuurlijk ga je niet gelijk die man verdenken het is familie.....maar ik zou toch na wat ik allemaal al heb gehoord en gelezen mn twijfels hebben...zoals waarom heeft niemand ze eerder gemist...misschien hebben ze dat wel gedaan maar heeft hij ze wat op de mouw gespeld..het is natuurlijk giswerk maar goed ik vond het raar dat niemand ze gemist heeft van 6 april tot 11 april ...en als ik een vermoeden zou hebben zou ik toch een eigen onderzoek starten om hem alsnog uit te sluiten en dergelijken..de politie zit wel eens vaker fout .
Ik vind het ook wel raar dat niemand even langs is gegaan ofzo, vooral als ze die week ziek is geweest(keelontsteking dacht ik). Maar aan de andere kant kon het ook wel weer zijn dat die man de mensen buiten de deur heeft gehouden met een één of andere reden (Dan zou ie gelijk als verdachte gezien moeten worden) of misschien hadden die mensen zoiets van die zien we wel weer als ze beter is, die willen we geen last bezorgen.
pi_26546763
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ben jij dichter in je vrije tijd ofzo? Wat een poetisch stukje..
Jah ik ben dichter klopt...
Is dat dan zo leesbaar?
pi_26550705
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:45 schreef TheMassive het volgende:

'Auto die gewassen werd, is van mij'

ZOETERMEER | Was de auto die op zondagmiddag 17 april in de gemeenschappelijke parkeergarage aan de Haverakker in Zoetermeer door een vrouw werd gewassen, van de 33-jarige man die ervan wordt verdacht zijn gezin te hebben vermoord of van diens buurman? De buurman is er 'honderd procent' van overtuigd dat het zijn auto en vrouw waren die door een buurtbewoonster zijn gezien. De buurtbewoonster durft er niets meer over te zeggen, sinds ze de recherche op bezoek heeft gehad. "Ik heb gezien wat ik heb gezien", is alles wat ze er nog over kwijt wil. De buurman van de verdachte gelooft er niets van. Hij heeft ook een Opel Astra, zij het geen donkerblauwe maar een grijze. "Mijn vrouw heeft die middag onze auto gewassen en gestofzuigd. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat die mevrouw haar heeft gezien." De buurman gelooft evenmin dat de voordeur van de Hartevelds open stond. Hij vertelt dat onder anderen de vader van de verdachte in die woning was
quote:
De buurtbewoonster herinnerde zich plotseling dat ze op zondag 10 april, één dag voor de vermissing, in de parkeergarage van de Haverakker een voor haar onbekende vrouw zag die met een emmertje sop en een stofzuiger de achterbak van die auto onder handen nam.
pi_26550987
Die data kloppen inderdaad niet.

Overigens lijken die auto's wel sprekend op elkaar.

auto van R

rechts, auto van die buurman

[ Bericht 4% gewijzigd door Barcelona op 27-04-2005 20:51:31 ]
pi_26551219
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:26 schreef Barcelona het volgende:
Die data kloppen inderdaad niet.

Overigens lijken die auto's wel sprekend op elkaar, allebei opel astra.
Nee, en ik denk ook niet dat de buurman met de sprekend gelijkende auto zijn auto én op de 10e én op de 17e stond te soppen.
pi_26552786
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nee, en ik denk ook niet dat de buurman met de sprekend gelijkende auto zijn auto én op de 10e én op de 17e stond te soppen.
In sommige buurtjes is dat heel normaal hoor, elke week je auto, je grote trots, je Opel Astra soppen.
  woensdag 27 april 2005 @ 21:03:26 #158
119529 Sissey
klein en fijn
pi_26553299
Ik leesr net op een ander forum een bericht van een vriendin van R. en C. dat R. altijd zo'n schat was. R. heeft in de week van de vermissing talloze keren op haar bank gezeten en ze hebben geknuffelt...Je moet er toch niet aan denken dat zij in de ogen van een killer heeft gekeken?

Blijkbaar is er toch iets "geknapt" in het hoofd van R. en heeft hij in een opwelling C. en kids vermoord.
Er is nog steeds geen "waarom" en een motief. Er gaan geruchten dat hij een ander had, maar dat wordt eigenlijk meteen de kop ingedrukt.
pi_26553931
welk forum is dat?
pi_26554020
Dat wou ik ook vragen.. mail het anders even.
pi_26556167
dat is het forum van babybrabbel ;-)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 april 2005 @ 22:54:26 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26556255
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:53 schreef TheMassive het volgende:
Gia komt aan met het gegeven dat er een tip was dat de vrouw in een trein gezien was, en gia maakte ervan dat de man daarom "boven elke verdenking was". Vervolgens maakt schwetzenegger daar "boven alle twijfel verheven" en op haar beurt maakt cosma daar "boven elke verdenking verheven" van.

In het allereerste bericht welke verscheen over dit verhaal stond dat er geen enkele reden was om hem als verdachte aan te merken.
  woensdag 27 april 2005 @ 23:40:26 #163
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26557423
Oh, dus de zowel de dader als de buurman van de dader rijden in een Opel Astra. Het is goed mogelijk inderdaad dat de mevrouw die dacht dat de auto werd gesopt van de buurman was en niet van RH. Maar wat doet het er toe, hij heeft toch al bekend? Het is nog maar de vraag of die gast ooit nog op vrije voeten komt en als dat zo is hij weer de kans krijgt een gezinnetje te starten, dan zou ik als familielid van een eventueel door hem geslachtofferd persoon de staat aansprakelijk stellen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 28 april 2005 @ 07:36:17 #164
119529 Sissey
klein en fijn
pi_26561785
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:50 schreef cpcpb het volgende:
dat is het forum van babybrabbel ;-)
Ja klopt.
  donderdag 28 april 2005 @ 07:52:55 #165
119529 Sissey
klein en fijn
pi_26561866
Maar ga nu niet massaal met zijn allen naar babybrabbel. De vrouw in kwestie wil daar haar verhaal kwijt, ga aub niet haar "lastig" vallen met vragen, dat lijkt mij namelijk niet zo gepast.
pi_26562626
nou ja, die vragen worden haar daar ook gesteld.. maar ze weet ook verder niks... het is ze een groot raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren... Ze bevestigde wel het verhaal van mr spliffy dat charlotte en de kinderen bij een camping van zijn ouders zijn gevonden.. Dus tot nu toe geloof ik hem dat hij een ander heeft/had...
pi_26562953
Meestal weet de directe omgeving ook niks. Het lijkt altijd koek en ei tot je op een dag zegt "die!? . "Nee dat is onmogelijk!!" Vaak weten zulke lui het goed te verbloemen en verbergen en alle mensen om zich heen voor de gek te houden.

Was een jaar terug een vrouw in Den Bosch op straat dood gestoken. En die gast kwam vaak bij ons over de vloer samen met zijn vrouw voor onder andere hun problemen te bespreken.
Die man in kwestie was altijd een soort slap lulletje maar ook hardstikke aardig en sociaal en werd totaal niet in staat geacht om zoiets te doen. Maar ja shit happends of zoiets. Begrijp er nog steeds geen moer van deels omdat ik het misschien niet wil begrijpen
pi_26564476
Het is ook niet te begrijpen....er zijn gewoon geen woorden voor. Ben benieuwd wat ze als argument aan gaan voeren als hij voor de rechter moet verschijnen, psychose of ontoerekeningsvatbaar ofzo?
pi_26566914
quote:
'Net of je een eigen familielid hebt verloren'
door René van Leusden

ZOETERMEER | Een brandende kaars, roosjes, wat tekeningen en een foto op een klein schooltafeltje. Ze markeren in het lokaal van de gecombineerde groep 1/2a van de Zoetermeerse basisschool De Spelevaert de plek waar de 5-jarige Marieke Harteveld zat. Juffrouw Priscilla de Zoete pakt de foto en strijkt met haar hand over het glasplaatje, alsof ze het ontdoet van een laagje stof. Een zorgzaam en tegelijk liefdevol gebaar. "Dit is Marieke met de klassenbeer", zegt ze, "alle kinderen krijgen de knuffelbeer een keer thuis te logeren."

Vanaf de foto blikt een meisje vrolijk de wereld in, met een armpje om het pluchen beest. Een lief, rustig en gezellig meisje, dat het leuk vond om te zingen en te dansen, zo beschrijven de leerkrachten haar. De foto is een maand geleden gemaakt, ongeveer twee weken voordat Marieke, haar 3-jarige zusje Charlotte en haar 31-jarige moeder Claudia als vermist werden opgegeven. "De ouders van Marieke", vertelt juffrouw Priscilla, "waren ook omstreeks die tijd nog hier op school voor een tien-minutengesprek". Ze maakt een hulpeloos gebaar en zegt het bijna op fluistertoon: "Er was écht niets vreemds aan de vader te merken. Een volkomen normale man."

Elf dagen lang balanceerde De Spelevaert tussen hoop en vrees over het lot van moeder en dochtertjes. 'Ze zijn in De Efteling', hielden Marieke's klasgenootjes al die tijd vol. Vorige week vrijdag vervloog het laatste sprankje hoop. Na een bekentenis van vader werden de levenloze lichamen in een bos bij de Belgische grens gevonden.
Het slechtst denkbare scenario was werkelijkheid geworden. De Spelevaert was opnieuw getroffen door rampspoed. Ook in de nacht van 6 op 7 januari verloor de school een leerlingetje. De 6-jarige Esmée en haar 3-jarige broertje Ivan waren om het leven gebracht door hun wanhopige moeder, die daarna zelfmoord pleegde.

Hoeveel kan een school verdragen en hoe vangt ze dit op? Directeur Kees van der Aar legt uit, dat de hoeveelheid werk die er op zo'n moment op het schoolteam afkomt, ook voor afleiding zorgt. "Maar het kost heel veel energie. Het is net of je een eigen familielid hebt verloren en je ondanks je verdriet van alles moet regelen."
http://www.haagschecouran(...)na__2682930_,00.html

Niet echt nieuws, maar wellicht toch voor sommige interessant om te lezen.
pi_26566988
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef cpcpb het volgende:
nou ja, die vragen worden haar daar ook gesteld.. maar ze weet ook verder niks... het is ze een groot raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren... Ze bevestigde wel het verhaal van mr spliffy dat charlotte en de kinderen bij een camping van zijn ouders zijn gevonden.. Dus tot nu toe geloof ik hem dat hij een ander heeft/had...
Welk topic is dat dan in babybrabbel, want ik heb het niet kunnen vinden. En nee ik zal niet reageren daar, wil alleen alles lezen over dit drama......
pi_26568621
quote:
Op donderdag 28 april 2005 12:25 schreef sijkweiv het volgende:

[..]

Welk topic is dat dan in babybrabbel, want ik heb het niet kunnen vinden. En nee ik zal niet reageren daar, wil alleen alles lezen over dit drama......
bij forum>algemeen> echtgenoot opgepakt
  donderdag 28 april 2005 @ 22:54:05 #172
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_26583761
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef cpcpb het volgende:
ja ja mrspliffy praat geen onzin...
althans niet over dit soort zaken......
pi_26591280
quote:
Op donderdag 28 april 2005 22:54 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja ja mrspliffy praat geen onzin...
althans niet over dit soort zaken......
Weet je, hoe ze om het leven zijn gebracht?
pi_26591569
Ik ben gisterenavond langs het huis geweest, ik heb er met dik kippenvel gestaan, niet alleen om wat er gebuerd is maar ook door alle reacties, bloemen en beertjes van de mensen..

Ik zou ook wel willen weten wat deze man ze aangedaan heeft...je kan wel blijven gissen over het hoe en wat......maar dat helpt ook verder niet, misschien geven ze het niet vrij maar alleen "wegens persoonlijke redenen" ofzo..
  vrijdag 29 april 2005 @ 10:58:02 #175
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_26591751
Ik krijg kippenvel van de posts op babbybrabbel. Moet erg zijn als Richard een goede vriend was en nog bij je over de vloer kwam terwijl hij ze al had vermoord.

http://www.babybrabbel.net/messages.php?f=alg&tp=3&th=7141
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_26592087
Ik heb het idd gelezen.....
pi_26593353
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:50 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik ben gisterenavond langs het huis geweest, ik heb er met dik kippenvel gestaan, niet alleen om wat er gebuerd is maar ook door alle reacties, bloemen en beertjes van de mensen..

Ik zou ook wel willen weten wat deze man ze aangedaan heeft...je kan wel blijven gissen over het hoe en wat......maar dat helpt ook verder niet, misschien geven ze het niet vrij maar alleen "wegens persoonlijke redenen" ofzo..
Het hoe en waarom zal ongetwijfeld wel uitgebreid besproken worden tijdens de rechtzaak. Daarin verschilt deze zaak tenslotte van veel andere waarbij de vader of moeder het hele gezin vermoord heeft: de dader leeft nog.
pi_26593767
laten we hopen dat hij snel voorgeleid wordt aan de rechter!
pi_26596050
deze zaak vind ik echt vergelijkbaar met het Susan Smit geval in Amerika
helemaal als het waar blijkt te zijn dat er een ander in het spel was.
Susan Smit liet haar kinderen wegrotten in haar auto die ze in een meer gedumpt had, speelde de verdrietige wanhopige moeder en deed
alsof ze van niets wist. Ze wilde van haar kinderen af omdat ze een nieuw leven wilde met een lover. Maar die lover wilde haar kids niet dus dacht ze dat haar kinderen vermoorden de oplossing was.
Deze vader/dader liet zijn kinderen en vrouw wegrotten in het bos.

Het is zo gek, hij slaapt, staat op, doucht, ontbijt, luncht krijgt avondeten, enz. hoe dan ook zijn leven gaat door.
Terwijl zijn vrouw en kinderen ergens in de koeling liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MyMilkshake op 29-04-2005 13:43:35 (de uitvaart is vandaag zie ik net) ]
it's better than yours
pi_26596726
De zaak ken ik ook idd...Nederland begint naar mijn idee zowieso meer op Amerika te lijken !
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:11:11 #181
119851 Tirzah
Mindfucker
pi_26596789
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:03 schreef milagro het volgende:
Dat maakt het inderdaad wel heel eng.
En over een aantal jaar staat die vent weer buiten, hiep hiep hoera voor het Nederlandse rechtssysteem
pi_26597094
Ben benieuwd hoelang die mag zitten en wanner hij dan weer vrijkomt wegens goed gedrag of cellen tekort ....
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:55:09 #183
119529 Sissey
klein en fijn
pi_26597937
Ze zullen het wel op ontoerekeningsvatbaar schuiven...
pi_26598084
dat vermoeden heb ik ook ja kiezen voor de gemakkelijkste weg, de weg van de minste weerstand.
pi_26598716
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:11 schreef Tirzah het volgende:

[..]

Dat maakt het inderdaad wel heel eng.
En over een aantal jaar staat die vent weer buiten, hiep hiep hoera voor het Nederlandse rechtssysteem
Dramaqueen..

Een aantal jaar... Vast.
pi_26598803
ZOETERMEER | Het is vrijdagmorgen. Vandaag worden de 31-jarige vermoorde Claudia Harteveld en haar eveneens om het leven gebrachte dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) in alle beslotenheid begraven. Voorafgaand aan de begrafenis is er een uitvaartdienst in de katholieke Nicolaaskerk aan de Dorpsstraat. Anderhalf uur voor aanvang arriveren de medewerkers van de uitvaartonderneming Moluta reeds bij de kerk om de laatste dingen te regelen. Er lopen ook al brandweerlieden rond, zij zijn hier uit voorzorg. Personeel van de gemeentereiniging heeft opdracht gekregen speciaal voor de begrafenis de Dorpsstraat en het Nicolaasplein waar de mensen die de dienst bijwonen hun auto kunnen parkeren een extra veegbeurt te geven.

De uitvaart had plaats onder grote belangstelling.
(foto Harry Verkuylen)

Een cameraploeg van TV-West installeert zich pal voor de kerk. bij gebrek aan andere plaatjes op dit tijdstip filmt de camerman de cover van het boekje voor de liturgie van de dienst met de afbeelding van drie vlinders. De bekende Zoetermeerse organist Ronald de Jong bespeelt het orgel in de kerk. "Dit is de meest dramatische dienst die ik ooit heb meegemaakt", zegt hij. Het wordt inmiddels druk in de Dorpsstraat, veel mensen gaan al ruim voor aanvang de kerk binnen. Sommigen lopen met bloemen. Langs de gevels van de straat vormen zich rijen belangstellenden. En dan gaan de klokken van de kerktoren luiden. Motoragenten met blauw zwaailicht rijden vanaf het kruispunt Delftsewallen/Leidsewallen de Dorpsstraat in. Dan verschijnt een witte Amerikaanse pick-up vol met bloemen, gevolgd door twee eveneens witte lijkauto's en twee grote witte volgwagens.. Bij de kerk worden eerst de talloze bloemstukken (veel witte en roze rozen) naar binnengedragen. Het publiek langs weerszijden van de straat volgt alles in stilte. De chauffeur van een van de lijkwagens rijdt langzaam achteruit het pleintje voor de kerk op. Hij moet veel manouevreren om de auto op zijn plek te krijgen. De chauffer van de andere auto parkeert er naast. Twee kleine kisten worden de kerk in gedragen, de kist van Claudia volgt. Orgelklanken dwarrelen naar buiten.

http://www.haagschecouran(...)!!__2684762_,00.html

[ Bericht 2% gewijzigd door helmavankuyk op 29-04-2005 15:37:07 ]
pi_26598862
de foto kan ik niet plaatsen maar als je dat dan ziet die witte kisten...1 grote en 2 kleintjes HARTVERSCHEUREND !
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:33:57 #188
3542 Gia
User under construction
pi_26600626
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dramaqueen..

Een aantal jaar... Vast.
Ik ken iemand die met een slagersmes zijn kinderen de nek doorgesneden had. Hij heeft 8 jaar gezeten. Is nu weer getrouwd en heeft weer kinderen.
pi_26602658
Deze man zal jaren in de gloria zitten.. geen twijfel over mogelijk..
die loopt echt niet over 8 jaar weer vrij rond...
pi_26603036
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken iemand die met een slagersmes zijn kinderen de nek doorgesneden had. Hij heeft 8 jaar gezeten. Is nu weer getrouwd en heeft weer kinderen.
In Nederland? Zonder dwangverpleging na die 8 jaar? Geloof er geen zak van, sorry.
pi_26603448
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:55 schreef watchers het volgende:

[..]

Het hoe en waarom zal ongetwijfeld wel uitgebreid besproken worden tijdens de rechtzaak. Daarin verschilt deze zaak tenslotte van veel andere waarbij de vader of moeder het hele gezin vermoord heeft: de dader leeft nog.
het motief, ieder motief is bij voorbaat natuurlijk al volkomen ridicuul maar goed, is nog steeds niet bekend.
is het voor zo iemand nu wijs om te zwijgen, of juist niet... ik bedoel een motief kan een en ander juist alleen nog maar kwalijker maken, en niet per se als verzachtende ( ) omstandigheid gelden.
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:18:35 #192
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_26603449
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

In Nederland? Zonder dwangverpleging na die 8 jaar? Geloof er geen zak van, sorry.
Ik ook niet. Dan zou het ook vast in het nieuws zijn geweest.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_26605488
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet die vrouw het ?
pi_26605513
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:49 schreef cpcpb het volgende:
Deze man zal jaren in de gloria zitten.. geen twijfel over mogelijk..
die loopt echt niet over 8 jaar weer vrij rond...
In Nederland is alles mogelijk hoor. Goede advocaat en hoppa met wat plantsoendienstjes kan hij weer mensen de schrik op het lijf jagen.
pi_26605600
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:18 schreef milagro het volgende:

[..]

het motief, ieder motief is bij voorbaat natuurlijk al volkomen ridicuul maar goed, is nog steeds niet bekend.
is het voor zo iemand nu wijs om te zwijgen, of juist niet... ik bedoel een motief kan een en ander juist alleen nog maar kwalijker maken, en niet per se als verzachtende ( ) omstandigheid gelden.
Uit wat is eigenlijk gebleken dat het hier om 'n man gaat, 'n moordenaar, die gevaarlijk is om bijv. nog 'n paar weken vrij rond te lopen?
Uit wat blijkt dat wanneer deze man los rondloopt op straat, hij zo maar het krankzinnige idee krijgt om nog wat mensen om te leggen?
Ik bedoel, de indruk die ik tot nu toe heb gekregen is dat 't een besloten familiedrama is, en dat die vent gewoon niet spoort. Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't bijvoorbeeld een kille geld-kwestie is ofzo, ik denk dat ie 'niet toerekeningsvatbaar' is, en dat ie 't misschien in 'n opwelling of in 'n psychose heeft gedaan.. Bij zo iemand zou ik niet verwachten dat ie nog meer mensen een kopje kleiner maakt.
Dus kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu bezig is met 'kut ik ben betrapt, wat kan ik beter doen, zwijgen of alles bekennen?'.. Hij heeft zelf bekend, ik denk dat ie zich gewoon d'r bij neer legt. Ik zie 'm niet als 'n gevaarlijke crimineel die geen moeite heeft met mensen pijn doen.
pi_26605653
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

In Nederland is alles mogelijk hoor. Goede advocaat en hoppa met wat plantsoendienstjes kan hij weer mensen de schrik op het lijf jagen.
Ik vind dit een beetje overkomen als 'ik praat gewoon de zeikerds over het strafrechtsysteem na', ik bedoel, hoe kom je aan deze nogal rare informatie.. Is het gegrond, of is dit het typische ik-wil-altijd-zeiken?
pi_26605749
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje overkomen als 'ik praat gewoon de zeikerds over het strafrechtsysteem na', ik bedoel, hoe kom je aan deze nogal rare informatie.. Is het gegrond, of is dit het typische ik-wil-altijd-zeiken?
Ik zie het toch om me heen. Ok hij krijgt 5 jaar cel hooguit 10 jaar. Lekker canal+ en sporten. Wat een straf zeg.
pi_26606023
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zie het toch om me heen. Ok hij krijgt 5 jaar cel hooguit 10 jaar. Lekker canal+ en sporten. Wat een straf zeg.
Oooh je ziet 't om je heen.. ok.

Met de inrichting van die cellen ben ik 't ook vaak niet eens inderdaad. Maar te laag gevangenisstraf bij drievoudige moord heb ik nog nooit gehoord.
  vrijdag 29 april 2005 @ 20:25:56 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26606540
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Chadi, ik heb je hoog zitten. En het respect voor elkander is bij ons erg wederzijds, maar hoe kom je aan deze info? Het lijkte me nl. erg onwaarschijnlijk dat een moordenaar vrijkomt na het schilderen van 2 clubhuisjes en het omkappen van onkruid

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26606777
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Uit wat is eigenlijk gebleken dat het hier om 'n man gaat, 'n moordenaar, die gevaarlijk is om bijv. nog 'n paar weken vrij rond te lopen?
Uit wat blijkt dat wanneer deze man los rondloopt op straat, hij zo maar het krankzinnige idee krijgt om nog wat mensen om te leggen?
Ik bedoel, de indruk die ik tot nu toe heb gekregen is dat 't een besloten familiedrama is, en dat die vent gewoon niet spoort. Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't bijvoorbeeld een kille geld-kwestie is ofzo, ik denk dat ie 'niet toerekeningsvatbaar' is, en dat ie 't misschien in 'n opwelling of in 'n psychose heeft gedaan.. Bij zo iemand zou ik niet verwachten dat ie nog meer mensen een kopje kleiner maakt.
Dus kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu bezig is met 'kut ik ben betrapt, wat kan ik beter doen, zwijgen of alles bekennen?'.. Hij heeft zelf bekend, ik denk dat ie zich gewoon d'r bij neer legt. Ik zie 'm niet als 'n gevaarlijke crimineel die geen moeite heeft met mensen pijn doen.
Als hij nu weer bij zinnen is, zal hij daar best mee bezig zijn, wat het beste is, hoor.
Als hij niet weet waarom hij het gedaan heeft, zou er kans op herhaling kunnen zijn, men kan dan niet vaststellen of het een specifiek gezin gerelateerd iets was.
Als hij wel weet waarom, maar dat een vlaag van paniek of angst was, dan kan dat een verzachtende omstandigheid zijn.
Als hij helemaal niets loslaat, kan er dus ook niet bepaald worden of het koele berekening was (een ander in het spel bijv.) of dat het een vlaag van was.

En al zou er geen sprake van kans op herhaling zijn, boeien, deze man mag van mij levenslang zitten, hij heeft 3 mensen omgebracht, en dat ook nog eens proberen te verbloemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')