abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26592087
Ik heb het idd gelezen.....
pi_26593353
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:50 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik ben gisterenavond langs het huis geweest, ik heb er met dik kippenvel gestaan, niet alleen om wat er gebuerd is maar ook door alle reacties, bloemen en beertjes van de mensen..

Ik zou ook wel willen weten wat deze man ze aangedaan heeft...je kan wel blijven gissen over het hoe en wat......maar dat helpt ook verder niet, misschien geven ze het niet vrij maar alleen "wegens persoonlijke redenen" ofzo..
Het hoe en waarom zal ongetwijfeld wel uitgebreid besproken worden tijdens de rechtzaak. Daarin verschilt deze zaak tenslotte van veel andere waarbij de vader of moeder het hele gezin vermoord heeft: de dader leeft nog.
pi_26593767
laten we hopen dat hij snel voorgeleid wordt aan de rechter!
pi_26596050
deze zaak vind ik echt vergelijkbaar met het Susan Smit geval in Amerika
helemaal als het waar blijkt te zijn dat er een ander in het spel was.
Susan Smit liet haar kinderen wegrotten in haar auto die ze in een meer gedumpt had, speelde de verdrietige wanhopige moeder en deed
alsof ze van niets wist. Ze wilde van haar kinderen af omdat ze een nieuw leven wilde met een lover. Maar die lover wilde haar kids niet dus dacht ze dat haar kinderen vermoorden de oplossing was.
Deze vader/dader liet zijn kinderen en vrouw wegrotten in het bos.

Het is zo gek, hij slaapt, staat op, doucht, ontbijt, luncht krijgt avondeten, enz. hoe dan ook zijn leven gaat door.
Terwijl zijn vrouw en kinderen ergens in de koeling liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MyMilkshake op 29-04-2005 13:43:35 (de uitvaart is vandaag zie ik net) ]
it's better than yours
pi_26596726
De zaak ken ik ook idd...Nederland begint naar mijn idee zowieso meer op Amerika te lijken !
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:11:11 #181
119851 Tirzah
Mindfucker
pi_26596789
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:03 schreef milagro het volgende:
Ik weet van geen een wanhoopsdaad als deze waar de dader ermee weg trachtte te komen en 2 weken lang een compleet toneelstuk opvoerde, de eerste week in alle kalmte, de tweede week ongerustheid veinzend en flyers uitdelend, en dan met de ouders en schoonouders thuis afwachten op nieuws.
Dat maakt het inderdaad wel heel eng.
En over een aantal jaar staat die vent weer buiten, hiep hiep hoera voor het Nederlandse rechtssysteem
pi_26597094
Ben benieuwd hoelang die mag zitten en wanner hij dan weer vrijkomt wegens goed gedrag of cellen tekort ....
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:55:09 #183
119529 Sissey
klein en fijn
pi_26597937
Ze zullen het wel op ontoerekeningsvatbaar schuiven...
pi_26598084
dat vermoeden heb ik ook ja kiezen voor de gemakkelijkste weg, de weg van de minste weerstand.
pi_26598716
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:11 schreef Tirzah het volgende:

[..]

Dat maakt het inderdaad wel heel eng.
En over een aantal jaar staat die vent weer buiten, hiep hiep hoera voor het Nederlandse rechtssysteem
Dramaqueen..

Een aantal jaar... Vast.
pi_26598803
ZOETERMEER | Het is vrijdagmorgen. Vandaag worden de 31-jarige vermoorde Claudia Harteveld en haar eveneens om het leven gebrachte dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) in alle beslotenheid begraven. Voorafgaand aan de begrafenis is er een uitvaartdienst in de katholieke Nicolaaskerk aan de Dorpsstraat. Anderhalf uur voor aanvang arriveren de medewerkers van de uitvaartonderneming Moluta reeds bij de kerk om de laatste dingen te regelen. Er lopen ook al brandweerlieden rond, zij zijn hier uit voorzorg. Personeel van de gemeentereiniging heeft opdracht gekregen speciaal voor de begrafenis de Dorpsstraat en het Nicolaasplein waar de mensen die de dienst bijwonen hun auto kunnen parkeren een extra veegbeurt te geven.

De uitvaart had plaats onder grote belangstelling.
(foto Harry Verkuylen)

Een cameraploeg van TV-West installeert zich pal voor de kerk. bij gebrek aan andere plaatjes op dit tijdstip filmt de camerman de cover van het boekje voor de liturgie van de dienst met de afbeelding van drie vlinders. De bekende Zoetermeerse organist Ronald de Jong bespeelt het orgel in de kerk. "Dit is de meest dramatische dienst die ik ooit heb meegemaakt", zegt hij. Het wordt inmiddels druk in de Dorpsstraat, veel mensen gaan al ruim voor aanvang de kerk binnen. Sommigen lopen met bloemen. Langs de gevels van de straat vormen zich rijen belangstellenden. En dan gaan de klokken van de kerktoren luiden. Motoragenten met blauw zwaailicht rijden vanaf het kruispunt Delftsewallen/Leidsewallen de Dorpsstraat in. Dan verschijnt een witte Amerikaanse pick-up vol met bloemen, gevolgd door twee eveneens witte lijkauto's en twee grote witte volgwagens.. Bij de kerk worden eerst de talloze bloemstukken (veel witte en roze rozen) naar binnengedragen. Het publiek langs weerszijden van de straat volgt alles in stilte. De chauffeur van een van de lijkwagens rijdt langzaam achteruit het pleintje voor de kerk op. Hij moet veel manouevreren om de auto op zijn plek te krijgen. De chauffer van de andere auto parkeert er naast. Twee kleine kisten worden de kerk in gedragen, de kist van Claudia volgt. Orgelklanken dwarrelen naar buiten.

http://www.haagschecouran(...)!!__2684762_,00.html

[ Bericht 2% gewijzigd door helmavankuyk op 29-04-2005 15:37:07 ]
pi_26598862
de foto kan ik niet plaatsen maar als je dat dan ziet die witte kisten...1 grote en 2 kleintjes HARTVERSCHEUREND !
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:33:57 #188
3542 Gia
User under construction
pi_26600626
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 15:24 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dramaqueen..

Een aantal jaar... Vast.
Ik ken iemand die met een slagersmes zijn kinderen de nek doorgesneden had. Hij heeft 8 jaar gezeten. Is nu weer getrouwd en heeft weer kinderen.
pi_26602658
Deze man zal jaren in de gloria zitten.. geen twijfel over mogelijk..
die loopt echt niet over 8 jaar weer vrij rond...
pi_26603036
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ken iemand die met een slagersmes zijn kinderen de nek doorgesneden had. Hij heeft 8 jaar gezeten. Is nu weer getrouwd en heeft weer kinderen.
In Nederland? Zonder dwangverpleging na die 8 jaar? Geloof er geen zak van, sorry.
pi_26603448
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:55 schreef watchers het volgende:

[..]

Het hoe en waarom zal ongetwijfeld wel uitgebreid besproken worden tijdens de rechtzaak. Daarin verschilt deze zaak tenslotte van veel andere waarbij de vader of moeder het hele gezin vermoord heeft: de dader leeft nog.
het motief, ieder motief is bij voorbaat natuurlijk al volkomen ridicuul maar goed, is nog steeds niet bekend.
is het voor zo iemand nu wijs om te zwijgen, of juist niet... ik bedoel een motief kan een en ander juist alleen nog maar kwalijker maken, en niet per se als verzachtende ( ) omstandigheid gelden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:18:35 #192
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_26603449
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

In Nederland? Zonder dwangverpleging na die 8 jaar? Geloof er geen zak van, sorry.
Ik ook niet. Dan zou het ook vast in het nieuws zijn geweest.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_26605488
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet die vrouw het ?
pi_26605513
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:49 schreef cpcpb het volgende:
Deze man zal jaren in de gloria zitten.. geen twijfel over mogelijk..
die loopt echt niet over 8 jaar weer vrij rond...
In Nederland is alles mogelijk hoor. Goede advocaat en hoppa met wat plantsoendienstjes kan hij weer mensen de schrik op het lijf jagen.
pi_26605600
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:18 schreef milagro het volgende:

[..]

het motief, ieder motief is bij voorbaat natuurlijk al volkomen ridicuul maar goed, is nog steeds niet bekend.
is het voor zo iemand nu wijs om te zwijgen, of juist niet... ik bedoel een motief kan een en ander juist alleen nog maar kwalijker maken, en niet per se als verzachtende ( ) omstandigheid gelden.
Uit wat is eigenlijk gebleken dat het hier om 'n man gaat, 'n moordenaar, die gevaarlijk is om bijv. nog 'n paar weken vrij rond te lopen?
Uit wat blijkt dat wanneer deze man los rondloopt op straat, hij zo maar het krankzinnige idee krijgt om nog wat mensen om te leggen?
Ik bedoel, de indruk die ik tot nu toe heb gekregen is dat 't een besloten familiedrama is, en dat die vent gewoon niet spoort. Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't bijvoorbeeld een kille geld-kwestie is ofzo, ik denk dat ie 'niet toerekeningsvatbaar' is, en dat ie 't misschien in 'n opwelling of in 'n psychose heeft gedaan.. Bij zo iemand zou ik niet verwachten dat ie nog meer mensen een kopje kleiner maakt.
Dus kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu bezig is met 'kut ik ben betrapt, wat kan ik beter doen, zwijgen of alles bekennen?'.. Hij heeft zelf bekend, ik denk dat ie zich gewoon d'r bij neer legt. Ik zie 'm niet als 'n gevaarlijke crimineel die geen moeite heeft met mensen pijn doen.
pi_26605653
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

In Nederland is alles mogelijk hoor. Goede advocaat en hoppa met wat plantsoendienstjes kan hij weer mensen de schrik op het lijf jagen.
Ik vind dit een beetje overkomen als 'ik praat gewoon de zeikerds over het strafrechtsysteem na', ik bedoel, hoe kom je aan deze nogal rare informatie.. Is het gegrond, of is dit het typische ik-wil-altijd-zeiken?
pi_26605749
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje overkomen als 'ik praat gewoon de zeikerds over het strafrechtsysteem na', ik bedoel, hoe kom je aan deze nogal rare informatie.. Is het gegrond, of is dit het typische ik-wil-altijd-zeiken?
Ik zie het toch om me heen. Ok hij krijgt 5 jaar cel hooguit 10 jaar. Lekker canal+ en sporten. Wat een straf zeg.
pi_26606023
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zie het toch om me heen. Ok hij krijgt 5 jaar cel hooguit 10 jaar. Lekker canal+ en sporten. Wat een straf zeg.
Oooh je ziet 't om je heen.. ok.

Met de inrichting van die cellen ben ik 't ook vaak niet eens inderdaad. Maar te laag gevangenisstraf bij drievoudige moord heb ik nog nooit gehoord.
  vrijdag 29 april 2005 @ 20:25:56 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26606540
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Chadi, ik heb je hoog zitten. En het respect voor elkander is bij ons erg wederzijds, maar hoe kom je aan deze info? Het lijkte me nl. erg onwaarschijnlijk dat een moordenaar vrijkomt na het schilderen van 2 clubhuisjes en het omkappen van onkruid

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26606777
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 19:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Uit wat is eigenlijk gebleken dat het hier om 'n man gaat, 'n moordenaar, die gevaarlijk is om bijv. nog 'n paar weken vrij rond te lopen?
Uit wat blijkt dat wanneer deze man los rondloopt op straat, hij zo maar het krankzinnige idee krijgt om nog wat mensen om te leggen?
Ik bedoel, de indruk die ik tot nu toe heb gekregen is dat 't een besloten familiedrama is, en dat die vent gewoon niet spoort. Ik denk eerlijk gezegd niet dat 't bijvoorbeeld een kille geld-kwestie is ofzo, ik denk dat ie 'niet toerekeningsvatbaar' is, en dat ie 't misschien in 'n opwelling of in 'n psychose heeft gedaan.. Bij zo iemand zou ik niet verwachten dat ie nog meer mensen een kopje kleiner maakt.
Dus kan ik me ook niet voorstellen dat hij nu bezig is met 'kut ik ben betrapt, wat kan ik beter doen, zwijgen of alles bekennen?'.. Hij heeft zelf bekend, ik denk dat ie zich gewoon d'r bij neer legt. Ik zie 'm niet als 'n gevaarlijke crimineel die geen moeite heeft met mensen pijn doen.
Als hij nu weer bij zinnen is, zal hij daar best mee bezig zijn, wat het beste is, hoor.
Als hij niet weet waarom hij het gedaan heeft, zou er kans op herhaling kunnen zijn, men kan dan niet vaststellen of het een specifiek gezin gerelateerd iets was.
Als hij wel weet waarom, maar dat een vlaag van paniek of angst was, dan kan dat een verzachtende omstandigheid zijn.
Als hij helemaal niets loslaat, kan er dus ook niet bepaald worden of het koele berekening was (een ander in het spel bijv.) of dat het een vlaag van was.

En al zou er geen sprake van kans op herhaling zijn, boeien, deze man mag van mij levenslang zitten, hij heeft 3 mensen omgebracht, en dat ook nog eens proberen te verbloemen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')