abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26461412
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef zoalshetis het volgende:
ja maar dan veranderd de discussie meteen zo als je het over een kam scheert. hou het aub bij allochtonen.
Maar als de grootste groep allochtonen van Islamitische afkomst is, is het van belang dat je de verbanden tussen die twee aspecten onderzoekt.

Dat allochtonen crimineler zijn is een feit. Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit. Wellicht zit daar een verband tussen.
pi_26461414
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef Meki het volgende:

[..]

De grootste Nederlandse criminelen zijn Christen en hebben een Christelijke achtergrond
Bron?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:40:27 #103
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26461425
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Donner staat gelijk aan het hele kabinet?
Lees het nieuwsbericht nog even, en zie je fout in.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26461428
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Lees dan de OP eens of gewoon de kiezen op elkaar.
ik kan wel lezen en ik reageer op de reply´s van de users en ook op de jouwe
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_26461438
quote:
De grootste Nederlandse criminelen zijn Christen en hebben een Christelijke achtergrond
Ok.
Het gaat hier bovendien niet om Nederlanders maar om allochtonen.
Ik zeg niet dat Nederlanders heilig zijn. Dat hebben die twee familiedrama's wel laten zien maar het feit is dat allochtonen veel crimineler zijn dan autochtonen. Dat kan je dus niet weerleggen.
pi_26461442
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Haha, veel absurder moet het toch niet worden.
Fijn dat je zo inhoudelijk op mijn argumenten ingaat.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_26461444
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bron?
zeg dat maar eerst tegen Mr1982 en daarna op de mij
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:41:18 #108
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26461445
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:32 schreef gelly het volgende:
Het CBS publiceert ze al jaren.
Ja en... de overheid heeft in al die jaren (lees decenia) deze onderzoeken (bewust) naast zich neergelegd. Tot vandaag !!!, nu worden ze wel publiekelijk besproken (zie Journaal).
Het beestje wordt eens bij de naam genoemd.... (goeie ontwikkeling, maar in mijn optiek veel te laat).

En het komt bijna niet meer geloofwaardig over, maar goed in Limburg alsook Brabant zijn deze multi-culturele spanningen al goed zichtbaar in de samenleving nu wordt politiek Den Haag ook eens wakker geschud (dat het maatschappelijk gezien zo niet verder kan).
Doet me weer denken aan dat integratie rapport .... met als conclusie : integratie = best goed gelukt. Terwijl de scheuren al in het maatschappelijke beton zaten.
-- Nee, je leest het goed ik heb geen hoge pet op van Politiek Den Haag noch van Europa --
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:41:23 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26461447
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar als de grootste groep allochtonen van Islamitische afkomst is, is het van belang dat je de verbanden tussen die twee aspecten onderzoekt.

Dat allochtonen crimineler zijn is een feit. Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit. Wellicht zit daar een verband tussen.
in dit geval gaat het om ventjes die niet eens weten hoe een moskee er van binnen uitziet. de ouders valt wel een opvoeding te verwijten, maar of dat typisch islamitisch is...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26461453
Waar blijft de bron van Gelly?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26461454
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
denk je werkelijk dat de hoeveelheid demografisch achtergestelde allochtonen groter is dan die van autochtonen?
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Datzelfde CBS publiceert die cijfers namelijk ook.
quote:
wat blijft er nu nog over dan erkennen en keihard aanpakken?
Ook de achtergrond van die cijfers aanpakken zodat je niet met de kraan open dweilt ? Het is niet realitische te denken dat je allochtone criminelen het land kunt uitkieperen, het is niet realistisch te denken door maar hard genoeg te roepen dat allochtonen crimineler zijn dat het probleem dan verdwijnt. Wanneer komt rechts eens een keer met een werkende en realistische aanpak ? Veel geblaat en weinig wol als je het mij vraagt. Je zou kunnen proberen de probleemwijken en opeenhoping van allochtonen aan te pakken, maar ja, dan is de autochtoon ook de bok. Wie wil er nou immers wonen in een probleemwijk.
pi_26461462
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ok.
Ik zeg niet dat Nederlanders heilig zijn. Dat hebben die twee familiedrama's wel laten zien maar het feit is dat allochtonen veel crimineler zijn dan autochtonen. Dat kan je dus niet weerleggen.
daar heb je gelijk in
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:42:47 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26461479
quote:

[..]

Kijk, en voor dit soort reacties is een onderzoek zoals nu is uitgevoerd dus erg handig. Gewoon eerst fatsoenlijk het bericht lezen en dan blaten (als dat dan nog nodig blijkt).
pi_26461482
quote:

[..]

Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit.
Rare definitie van feiten heb je. 1 Miljoen op de 3,6 miljoen ?
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:43:35 #115
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_26461493
quote:
Het is waarschijnlijker dat ze Atheďst zijn. Hoelang blijven ze nog koploper?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_26461496
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
in dit geval gaat het om ventjes die niet eens weten hoe een moskee er van binnen uitziet. de ouders valt wel een opvoeding te verwijten, maar of dat typisch islamitisch is...
Ik denk dat er een verband is tussen een islamitische afkomst en geweld.

Dat geloof staat bol van het geweld. De oprichter was notabene een gewelddadige vent. Als dat niet genoeg bewijs is dat de wortels gewelddadig zijn en de "plant" uit die wortels dus ook.
pi_26461501
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lees het nieuwsbericht nog even, en zie je fout in.
ok zijn collega's zijn ook 'geschokt'. Maar zijn ze geschokt omdat ze niet hadden verwacht dat allochtonen crimineler waren, waren ze geschokt omdat omdat ze niet hadden verwacht dat ze zoveel maal crimineler waren of waren ze geschokt omdat hun verwachtingen waarheid blijken te zijn? Ze hadden heus wel door dat allochtonen crimineler zijn, ze laten niet voor niks een onderzoek hierna doen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:43:52 #118
89730 Drugshond
pi_26461504
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Allochtonen zijn Nederlanders zover ik weet. Anders heb je het over buitenlanders.
pi_26461513
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kijk, en voor dit soort reacties is een onderzoek zoals nu is uitgevoerd dus erg handig. Gewoon eerst fatsoenlijk het bericht lezen en dan blaten (als dat dan nog nodig blijkt).
deze onderzoek is niet juist ik geloof de ander onderzoek van Heemland
die lijken wel ok elkaar maar alleen met Marokkanen heeft RTL 4 opgeblazen verhaal gemaakt
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:44:53 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26461520
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Datzelfde CBS publiceert die cijfers namelijk ook.
[..]

Ook de achtergrond van die cijfers aanpakken zodat je niet met de kraan open dweilt ? Het is niet realitische te denken dat je allochtone criminelen het land kunt uitkieperen, het is niet realistisch te denken door maar hard genoeg te roepen dat allochtonen crimineler zijn dat het probleem dan verdwijnt. Wanneer komt rechts eens een keer met een werkende en realistische aanpak ? Veel geblaat en weinig wol als je het mij vraagt. Je zou kunnen proberen de probleemwijken en opeenhoping van allochtonen aan te pakken, maar ja, dan is de autochtoon ook de bok. Wie wil er nou immers wonen in een probleemwijk.
die cbs cijfers ken ik niet, wellicht dat jij ze paraat hebt staan in je copy/paste?
pi_26461533
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:43 schreef Demarest het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijker dat ze Atheďst zijn. Hoelang blijven ze nog koploper?
voor altijd
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:46:13 #123
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26461558
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:44 schreef Meki het volgende:

[..]

deze onderzoek is niet juist ik geloof de ander onderzoek van Heemland
die lijken wel ok elkaar maar alleen met Marokkanen heeft RTL 4 opgeblazen verhaal gemaakt
Je gelooft alleen onderzoeken die in jouw voordeel zijn of die je gunstig uitkomen
Ik ben blij dat nu feitelijk is onderbouwd hoe een en ander in elkaar steekt. Dat we dus niet elkaar met meningen, maar met feiten kunnen bediscussiëren. Maar het lijkt sterk erop dat het nu ook weer niet goed is ... .
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:46:34 #124
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_26461567
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:25 schreef Calella het volgende:

[..]

Je leest er al 2 keer zo maar pardoes overheen. [afbeelding]

Dus nog maar een keer:

Allochtonen van Aziatische afkomst hebben net zo'n sociale achterstand. Maar die zijn juist ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken.
Van Gelly zal je geen duidelijk antwoord krijgen: bron China, waar de meeste aziaten vandaan komen heeft als 2de wereld land een gemiddeld IQ van 100. Aangezien intelligentie en criminaliteit een duidelijk verband heeft beantwoord dit jouw vraag denk ik.
I'm nobody's sheep
pi_26461582
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ben blij dat nu feitelijk is onderbouwd hoe een en ander in elkaar steekt.
Dat heb ik dan gemist denk ik, waar staat dat ? Behalve een open deur staat er feitelijk niks in het bericht.
pi_26461595
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
Allochtonen zijn Nederlanders zover ik weet. Anders heb je het over buitenlanders.
Nee dat zijn geen Nederlanders maar allochtonen
Maar dat is een andere discussie als je het verwarrend vindt gebruik ik wel het woord autochtonen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:48:34 #127
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26461606
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:43 schreef Drugshond het volgende:

Debiel
Ach hond, ga toch snuffelen!
Ik word de nieuwe minister-president van dit land!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26461614
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.
[..]
Ze zijn geschokt!
Wat een stelletje juffen zijn die gasten daar in den haag he?
'ooh, Ik ben geschokt'..
Als je zo'n politucs by rayman in de show ziet, zie je pook gewoon dat die gasten niet veel
buiten komen in de echte wereld (daarom hebben ze rapporten nodig..)
Hun leven bestaat uit koffie drinken, veel ouwehoeren om niets. spelen met geld,
en het thuis privé zelf niet beter doen.

Wbt. dat allochtonen vaker veelplegers zijn.
Ik denk dat autochtonen gewoon voorzichtiger zijn en daarvbij heeft een autochtoon
minder een grote bek in vergelijking met zon kutmarokkaan. Als zo'n marroc je iets vraagt raak je al geirriteerd. Hun gedrag valt eerder op.
Dus autochtonen houden eerder de 'schijn' op dan dat ze minder
crimineel zijn.. en vallen gewoon minder op wanneer ze 'niet' op moeten
vallen.
marookanen zijn heel extravert. en ja ze zvertonen snel agressief gedrag.
Maar méér crimineel?

Wat voor vrienden heb IK dan? Ik kom toch ook niet uit een probleemwijk
Ben ik de enige die dit ziet? Ze doen van alles wat verboden is man!
Van graffiti, stelen, tot weet ik ut.

[ Bericht 5% gewijzigd door danni op 23-04-2005 22:00:31 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:49:27 #129
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_26461621
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist denk ik, waar staat dat ? Behalve een open deur staat er feitelijk niks in het bericht.
Ervan uitgaande dat het volledige onderzoek nog wordt gepubliceerd, zal dat uit de onderzoeksresultaten blijken. De cijfers in het bericht zijn ook niet zomaar verzonnen ofzo. Is dat zo moelijk te begrijpen?
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:50:01 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26461634
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Ach hond, ga toch snuffelen!
kan je wel goed articuleren met al dat haar in je mond?
pi_26461640
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee dat zijn geen Nederlanders maar allochtonen
Maar dat is een andere discussie als je het verwarrend vindt gebruik ik wel het woord autochtonen.
Een allochtoon is gewoon iemand die in het buitenland geboren is, of 1 van z'n ouders. Het is niet verwarrend hoor. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander, ongeacht hoe jij daarover denkt.
pi_26461654
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Scandum het volgende:

[..]

Van Gelly zal je geen duidelijk antwoord krijgen: bron China, waar de meeste aziaten vandaan komen heeft als 2de wereld land een gemiddeld IQ van 100. Aangezien intelligentie en criminaliteit een duidelijk verband heeft beantwoord dit jouw vraag denk ik.
In Marokko is het iq 85, in India 81.

Ooit last gehad van straatrovende Indiërs?
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_26461665
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef gelly het volgende:
Rare definitie van feiten heb je. 1 Miljoen op de 3,6 miljoen ?
Tamelijk grote groep dus
pi_26461680
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je gelooft alleen onderzoeken die in jouw voordeel zijn of die je gunstig uitkomen
Ik ben blij dat nu feitelijk is onderbouwd hoe een en ander in elkaar steekt. Dat we dus niet elkaar met meningen, maar met feiten kunnen bediscussiëren. Maar het lijkt sterk erop dat het nu ook weer niet goed is ... .

Nee ik geloof in echte feiten die ik zelf ook meemaak
en natuurlijk plegen Allochtonen meer criminaliteit

maar Bij Allochtonen doen Nederlanders hun ogen open en bij Nederlanders hun ogen weer dicht
ze moeten allebei open blijven
pi_26461681
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat het volledige onderzoek nog wordt gepubliceerd, zal dat uit de onderzoeksresultaten blijken. De cijfers in het bericht zijn ook niet zomaar verzonnen ofzo. Is dat zo moelijk te begrijpen?
Je beweerde dat nu duidelijk was hoe alles inelkaar steekt, behalve dat allochtonen relatief vaker crimineel zijn staat er eigenlijk alleen dat ras er niks mee te maken heeft. Vraag me dan af wat je met die opmerking bedoelde.
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:51:56 #136
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26461688
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef zoalshetis het volgende:

kan je wel goed articuleren met al dat haar in je mond?
Jawel hoor, daarnaast komt er static uit mijn vacht wat mijn PC weer om kan zetten in geschreven taal.
pi_26461693
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef gelly het volgende:
Een allochtoon is gewoon iemand die in het buitenland geboren is, of 1 van z'n ouders. Het is niet verwarrend hoor. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander, ongeacht hoe jij daarover denkt.
Ach volgens de wet ben je idd tamelijk snel een Nederlander. Maar dan houdt die term uitermate weinig in.
pi_26461711
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tamelijk grote groep dus
quote:

[..]

Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit. Wellicht zit daar een verband tussen.
Wat is het nou ?
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:52:44 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26461712
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:51 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Jawel hoor, daarnaast komt er static uit mijn vacht wat mijn PC weer om kan zetten in geschreven taal.
. k zie hem al zitten, die yeti...
pi_26461727
quote:
1. Waar blijft je bron?

2. Als het zo is: de uitgangspositie was toch wel degelijk hetzelfde?
pi_26461732
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:52 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou ?
Een tamelijk grote groep dus. Of kan je niet lezen?
pi_26461757
quote:
Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk.

1. Waar blijft je bron?

2. Als het zo is: de uitgangspositie was toch wel degelijk hetzelfde?

3. De Aiatische allochtonen uit de onderklasse zijn ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken, hoe is dit te verklaren dan volgens jouw theorie?

[ Bericht 30% gewijzigd door Calella op 23-04-2005 22:09:08 ]
pi_26461759
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:52 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou ?
Een tamelijk grote groep dus. Waarvan de meeste een islamitische afkomst hebben
pi_26461771
Maar als de islamitische cutuur de belangrijkste oorzaak is, waarom zijn antillianen dan relatief het meest vertegenwoordigd ? Integratie kan het niet zijn lijkt me. Zal het dan toch een beetje met sociale achtergrond en positie te maken hebben ?
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:55:40 #145
89730 Drugshond
pi_26461784
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:51 schreef Meki het volgende:
Maar Bij Allochtonen doen Nederlanders hun ogen open en bij Nederlanders hun ogen weer dicht
ze moeten allebei open blijven
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:56:27 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_26461804
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef gelly het volgende:
Je dweept nu wel heel erg met dat CBS, ik kan me een aantal topics herinneren dat we dat toch anders moesten zien die cijfers...
pi_26461810
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een tamelijk grote groep dus. Waarvan de meeste een islamitische afkomst hebben
Ja, als je het over 1 miljoen moslims hebt dan lijkt het me wel logisch dat de meesten een islamitische afkomst hebben ... Jij beweerde echter dat de meeste allochtonen islamitisch zijn wat pertinente flauwekul is.
pi_26461833
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je dweept nu wel heel erg met dat CBS, ik kan me een aantal topics herinneren dat we dat toch anders moesten zien die cijfers...
Sja, ik lees ook wel eens dat het CBS een links overheidsinstituut is, alleen nu even niet.
pi_26461844
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:55 schreef gelly het volgende:
Maar als de islamitische cutuur de belangrijkste oorzaak is, waarom zijn antillianen dan relatief het meest vertegenwoordigd ? Integratie kan het niet zijn lijkt me. Zal het dan toch een beetje met sociale achtergrond en positie te maken hebben ?
Nergens heb ik gezegd dat de islamitische cultuur dé oorzaak is. Het zou best weleens een oorzaak zijn.
Verschil in ontwikkeling tussen de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
Dat zorgt vroeg of laat voor fricties. Er zijn geen culturen die gelijk aan elkaar zijn dat moet je dus ook niet proberen te doen. Helaas is er lange tijd gedacht dat de multiculturele samenleving het hoogst haalbare is. Dat lijkt me een volkomen verkeerde inschatting.
pi_26461863
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ok zijn collega's zijn ook 'geschokt'. Maar zijn ze geschokt omdat ze niet hadden verwacht dat allochtonen crimineler waren, waren ze geschokt omdat omdat ze niet hadden verwacht dat ze zoveel maal crimineler waren of waren ze geschokt omdat hun verwachtingen waarheid blijken te zijn? Ze hadden heus wel door dat allochtonen crimineler zijn, ze laten niet voor niks een onderzoek hierna doen.
Ze zeggen standaard geschokt te zijn omdat dat hetgene is wat het volk wil horen.
Ze gooien olie op het vuur. want velen denken nu dat het een heeeel groot probleem is
(in bepaalde steden en gehuchten wel okay maar ala..)

Maw. politici zeggen inhoudelijk weer eens nul komma nul.

[ Bericht 0% gewijzigd door danni op 23-04-2005 22:04:34 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:59:21 #151
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26461891
Het gaat de hele verkeerde kant op, gooi je een stelende Marokkaan op het vuur of gooi je er zand op?!
pi_26461899
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nergens heb ik gezegd dat de islamitische cultuur dé oorzaak is. Het zou best weleens een oorzaak zijn.
Dat zorgt vroeg of laat voor fricties. Er zijn geen culturen die gelijk aan elkaar zijn dat moet je dus ook niet proberen te doen. Helaas is er lange tijd gedacht dat de multiculturele samenleving het hoogst haalbare is. Dat lijkt me een volkomen verkeerde inschatting.
Je geeft geen antwoord.
pi_26461942
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef gelly het volgende:
Ja, als je het over 1 miljoen moslims hebt dan lijkt het me wel logisch dat de meesten een islamitische afkomst hebben ... Jij beweerde echter dat de meeste allochtonen islamitisch zijn wat pertinente flauwekul is.
Ja jij telt waarschijnlijk de westerse allochtonen ook onder de noemer allochtonen. Als je naar de groep niet-westerse allochtonen kijkt vormen moslims de grootste groep
pi_26461983
Ik denk dat de cijfers gewoon optelsom van politie-rapporten zijn van
mensen met een alloctone afkomst. Betekent niet dat autochtonen minder crimineel zijn.
Ze worden gewoon minder gepakt, omdat ze niet zo'n ammok maken en opvallen.
pi_26461991
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef gelly het volgende:
Je geeft geen antwoord.
Antillianen hebben een niet-Westerse afkomst.
Hetzelfde geldt voor moslims

De overeenkomst is dus dat niet-Westerse culturen niet goed samen gaan met een Westerse cultuur.

Ligt waarschijnlijk aan het verschil in ontwikkeling in de loop der jaren.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:04:20 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26462008
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef danni het volgende:
mensen met een alloctone afkomst. Betekent niet dat autochtonen minder crimineel zijn.
pi_26462014
quote:

Ooit van statistiek gehoord en cijfers naar verhouding berekenen?
pi_26462057
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja jij telt waarschijnlijk de westerse allochtonen ook onder de noemer allochtonen.
Ja, erg gek natuurlijk.
quote:
Als je naar de groep niet-westerse allochtonen kijkt vormen moslims de grootste groep
Idd, 1 miljoen op 1,7 miljoen. Maar wat je nu uiteindelijk wil zeggen ?
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:06:51 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_26462059
quote:
Dit soort opmerkingen lazen we altijd als we de cijfers van het CBS erbij pakten, nu gaat die vlieger dus niet meer op.
pi_26462061
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vind het niet kloppen om te zeggen dat criminaliteit ras-gebonden is ofzo.
Wat ik wel vind is dat mensen uit warmere streken vaak agressiever zijn ingesteld.
Maar méér criminieel geloof ik niet.

Méér gepakt dan een autochtone crimineel, dat weer wel.
pi_26462077
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Antillianen hebben een niet-Westerse afkomst.
Hint : ex-kolonie. Als je de Antillen al niet westers vindt, welk land buiten Nederland dan wel ?
pi_26462084
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, erg gek natuurlijk.
[..]

Idd, 1 miljoen op 1,7 miljoen. Maar wat je nu uiteindelijk wil zeggen ?
Dat de meeste allochtonen een islamitische achtergrond hebben
pi_26462102
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef gelly het volgende:
Hint : ex-kolonie. Als je de Antillen al niet westers vindt, welk land buiten Nederland dan wel ?
Ja dus?
Indonesië is ook een kolonie geweest van Nederland. Is Indonesië Westers?
pi_26462110
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat de meeste allochtonen een islamitische achtergrond hebben
Mijn God.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:10:14 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_26462133
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Jezus, jij vindt Congo ook België ofzo???
pi_26462151
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ooit van statistiek gehoord en cijfers naar verhouding berekenen?
Ik gelooof niet in statistiek. cijfers en verhouding-bereken-sommetjes zijn zo goed als de bron zelf is. of de bedenker ervan
niet?
En wat heb je gebruikt om zo'n mooi statistiek te maken ?
cijfers zijn cijfers en het is de context waarin zo'n statistiek wordt gemaakt (met
welke bronnen en criteria) maar voor welke doeleinden zo'n statistische-conclusie
wordt gebruilkt staat vrij.
Er wordt bij zo'n rapport gekeken naar de conclusie in 'woorden'
en niet in cijfers. en zo verwoord conclusie hoeft nog niet zoveel te zeggen.
pi_26462153
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:06 schreef danni het volgende:
Ik vind het niet kloppen om te zeggen dat criminaliteit ras-gebonden is ofzo.
Wat ik wel vind is dat mensen uit warmere streken vaak agressiever zijn ingesteld.
Maar méér criminieel geloof ik niet.

Méér gepakt dan een autochtone crimineel, dat weer wel.
Waarom onderken je de feiten niet?
quote:
Het rapport stelt dat allochtone jongeren vier keer zo vaak een misdrijf plegen als autochtone jeugd. Vooral Marokkaanse jongeren gaan in de fout. Marokkanen van 12- tot 17-jaar komen ruim drie keer zo vaak in aanraking met justitie, en 18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak als hun leeftijdsgenoten. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen en Antillianen ruim twee keer (2,3) zoveel.
Ga anders een keer kijken in de gevangenis en je zult zien dat er verhoudingsgewijs en mss wel absoluut meer allochtonen dan autochtonen in de cel zitten.
pi_26462164
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jezus, jij vindt Congo ook België ofzo???
Ik vraag me sowieso af welke definitie van westers jullie gebruiken. Daar waar de meerderheid blank is ofzo ?
pi_26462180
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:09 schreef gelly het volgende:
Mijn God.
Om je blij te maken
De meeste niet-Westerse allochtonen hebben een Islamitische achtergrond
pi_26462183
quote:
Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk.

1. Waar blijft je bron?

2. Als het zo is: de uitgangspositie was toch wel hetzelfde?

3. De Aziatische allochtonen uit de onderklasse zijn ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken, hoe is dit te verklaren dan volgens jouw theorie?
pi_26462186
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom onderken je de feiten niet?
[..]

Ga anders een keer kijken in de gevangenis en je zult zien dat er verhoudingsgewijs en mss wel absoluut meer allochtonen dan autochtonen in de cel zitten.
Maar wat ik ook zei was dat ik niet vind dat allochtonen per definitie crimineler zijn ingesteld.
Ze worden gewoon meer gepakt..
pi_26462194
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef gelly het volgende:
Ik vraag me sowieso af welke definitie van westers jullie gebruiken. Daar waar de meerderheid blank is ofzo ?
Daar waar de cultuur gebaseerd is op de Romeins-Griekse en joods-christelijke tradities
pi_26462226
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:12 schreef Calella het volgende:

[..]

Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk. [afbeelding]

1. Waar blijft je bron?

2. Als het zo is: de uitgangspositie was toch wel hetzelfde?

3. De Aiatische allochtonen uit de onderklasse zijn ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken, hoe is dit te verklaren dan volgens jouw theorie?
*zucht*

Ik probeer al tamelijk wat keren iets duidelijk te maken dat statistieken zijn gebasserd op
werkelijke feiten. Maar jhet zijn wel feiten die gebasseerd zijn op mensen
die daadwerkelijk zijn gepakt en in de gevangenis zijn gesodemieterd.

Het betekent NIET dat autochtone arische mensen MINDER CRIMINEEL zijn..

hoe komt het dat aziaten minder crimineel zijn??

HAHAHAHA!

Hoe kom je daar bij..
Je weet toch dat deze mensen gewoon niet op willen vallen.
Criminele activiteiten zijn er WEL vollop.
Dat is nogal logisch vind ik zelf, maar waarom de meesten dat niet zien????
pi_26462237
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:

Nou ja, het gevaarlijke van dit soort uitspraken is natuurlijk dat je kunt lezen "allochtonen zitten vaak in de bak". Terwijl 99% niet in de bak zit. Dat merk ik ook een beejte in dit topic... "oh, zie je wel, heb altijd wel geweten en gezegd dat allochtonen niet deugen" terwijl dat natuurlijk slaat als een drol op een drumstel. Vaker wil niet zeggen dat de meerderheid niet deugt.
pi_26462257
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar waar de cultuur gebaseerd is op de Romeins-Griekse en joods-christelijke tradities
Oh, je mag hier ook sex hebben met 10 jarige jongetjes en heksen op de brandstapel gooien ? Waarschijnlijk bedoel je humanistisch, kerk en staat zijn hier gelukkig gescheiden.
pi_26462277
een oplossing is voor Marokkanen

als sommige Marokkanen echt crimineel zijn en niet hier willen wonen dan moet ze maar uitgezet worden ik zie alles en dit is de enige oplossing
pi_26462283
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:12 schreef danni het volgende:
Maar wat ik ook zei was dat ik niet vind dat allochtonen per definitie crimineler zijn ingesteld.
Ze worden gewoon meer gepakt..
Tsja dat is jouw perceptie dan. Ik heb een andere perceptie.

Ze zijn crimineler dan autochtonen dus worden ze ook meer opgepakt.
Als je 10 autochtonen zijn en er worden 4 opgepakt zijn er absoluut idd meer autochtonen die opgepakt worden dan allochtonen maar als er 5 allochtonen zijn en er worden er 3 opgepakt is het verhoudingsgewijs een stuk hoger.
pi_26462296
dat gekldt trowuens voor Turken en Surinamers en Anitllianen
pi_26462324
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:15 schreef gelly het volgende:
Nou ja, het gevaarlijke van dit soort uitspraken is natuurlijk dat je kunt lezen "allochtonen zitten vaak in de bak". Terwijl 99% niet in de bak zit. Dat merk ik ook een beejte in dit topic... "oh, zie je wel, heb altijd wel geweten en gezegd dat allochtonen niet deugen" terwijl dat natuurlijk slaat als een drol op een drumstel. Vaker wil niet zeggen dat de meerderheid niet deugt.
Het is idd onzin om te zeggen dat 99% van de allochtonen in de bak zitten. Dat wordt ook vast niet gezegd door mensen die nadenken.
Maar feit is wel dat verhoudingsgewijs ze toch wel erg crimineel zijn en dan met name Marokkanen. Nee niet alle Marokkanen maar wel veel verhoudingsgewijs

Daar gaat het om en daar zou een oplossing voor gevonden moeten worden.
pi_26462348
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:14 schreef danni het volgende:

[..]

Mensen hebben er op straat geen last van aangezien aziaten vooral elkaar het leven zuur maken en minder opvallende vormen van criminaliteit beoefenen. Aziaten zijn ook minder geneigd naar de politie te stappen uit angst of uit schaamte. Sja, da's het vreemde. Als er 1 groep immigranten niet geďntegreerd zijn, zijn het wel aziaten. Maar ja, men heeft er geen last van dus boeit het niet.
pi_26462358
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef gelly het volgende:
Oh, je mag hier ook sex hebben met 10 jarige jongetjes en heksen op de brandstapel gooien ? Waarschijnlijk bedoel je humanistisch, kerk en staat zijn hier gelukkig gescheiden.
De wortels liggen toch echt in de joods-christelijke tradities.
Dat in de loop der tijd Nederland is geseculariseerd zegt niets over de fundamenten van de Westerse samenleving.
pi_26462366
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:14 schreef danni het volgende:

[..]

*zucht*

Ik probeer al tamelijk wat keren iets duidelijk te maken dat statistieken zijn gebasserd op
werkelijke feiten. Maar jhet zijn wel feiten die gebasseerd zijn op mensen
die daadwerkelijk zijn gepakt en in de gevangenis zijn gesodemieterd.

Het betekent NIET dat autochtone arische mensen MINDER CRIMINEEL zijn..

hoe komt het dat aziaten minder crimineel zijn??

HAHAHAHA!

Hoe kom je daar bij..
Je weet toch dat deze mensen gewoon niet op willen vallen.
Criminele activiteiten zijn er WEL vollop.
Tuurlijk zijn er Aziatische criminelen, teveel zelfs!

Maar nog altijd veel minder dan andere allochtonen van Noord-Afrikaanse afkomst.

Face the facts.
pi_26462370
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar feit is wel dat verhoudingsgewijs ze toch wel erg crimineel zijn en dan met name Marokkanen.
Vooral Antillianen, toch hoor je daar geen hond over. Waarom niet ?
pi_26462378
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja dat is jouw perceptie dan. Ik heb een andere perceptie.

Ze zijn crimineler dan autochtonen dus worden ze ook meer opgepakt.
Als je 10 autochtonen zijn en er worden 4 opgepakt zijn er absoluut idd meer autochtonen die opgepakt worden dan allochtonen maar als er 5 allochtonen zijn en er worden er 3 opgepakt is het verhoudingsgewijs een stuk hoger.
Maar mijn vrienden dan?
Alle blanken (ik incl.) zijn niet meer of minder crimineel dan de allochtone maatjes hoor.
En we worden ook niet beinvloed ofzo.
Het is de eigen keus van mijn vrineden om drugs te gebruiken, minderjarigen te neuken,
graffiti op non-legale plekken te spuiten, zwart te rijden met de trein,
scooters stelen etc..
Dat vinden ze LOL.
pi_26462414
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De wortels liggen toch echt in de joods-christelijke tradities.
Dat in de loop der tijd Nederland is geseculariseerd zegt niets over de fundamenten van de Westerse samenleving.
De huidige samenleving is er ondanks de joods-christelijke traditie, niet dankzij. De fundamentele vrijheden die wij kennen, en ons volgens jou zo superieur maken aan de islam, zijn er niet gekomen door de kerk, maar ondanks. Een paar decennia geleden waren we niet minder achterlijk hoor. Dat vergeten mensen nogal vaak.
pi_26462416
Ik merk wel dat alloctonen eerder geneigd zijn met wapens enzo in contact te komen.
Maar ik noem dat gevaarlijk groot crimineel gedrag. Je hebt ook 'klein-criminele activiteten'.
pi_26462425
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Mensen hebben er op straat geen last van aangezien aziaten vooral elkaar het leven zuur maken en minder opvallende vormen van criminaliteit beoefenen. Aziaten zijn ook minder geneigd naar de politie te stappen uit angst of uit schaamte. Sja, da's het vreemde. Als er 1 groep immigranten niet geďntegreerd zijn, zijn het wel aziaten. Maar ja, men heeft er geen last van dus boeit het niet.
Boeit juist wel, ontzettend zelfs.

Graag ook een bron van deze uitspraak graag: "Als er 1 groep immigranten niet geďntegreerd zijn, zijn het wel aziaten".

En een bron van deze: "Aziaten zijn ook minder geneigd naar de politie te stappen uit angst of uit schaamte".

En als het kan nog die ene bron waar we al een uur op zitten te wachten.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:24:56 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26462435
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef gelly het volgende:

[..]

omdat we daar een band mee hebben denk ik. met het rif hebben we niet zoveel eigenlijk...
pi_26462460
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef gelly het volgende:
Die worden toch ook duidelijk gemeld in het artikel. Maar Marokkanen zijn verhoudingsgewijs nog crimineler.
quote:
Het rapport stelt dat allochtone jongeren vier keer zo vaak een misdrijf plegen als autochtone jeugd. Vooral Marokkaanse jongeren gaan in de fout. Marokkanen van 12- tot 17-jaar komen ruim drie keer zo vaak in aanraking met justitie, en 18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak als hun leeftijdsgenoten. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen en Antillianen ruim twee keer (2,3) zoveel.
Mss wel grappig om te vertellen. Een collega van me heeft een Marokkaanse vriend. Ik heb weleens met hem gesproken over dit onderwerp. Maar hij pakt dat heel lucht op enzo en ergert zich ook aan die Marokkanen die het voor hem verzieken. En voor de rest is er niets mis met die kerel. Hij drinkt bier en je zou niet zeggen dat hij een Marokkaan is. Beetje grapjes maken over zijn primitieve afkomst. Geen enkel probleem.
Om ff Marokkanen in een goed daglicht te zetten
pi_26462496
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:22 schreef danni het volgende:
Maar mijn vrienden dan?
Alle blanken (ik incl.) zijn niet meer of minder crimineel dan de allochtone maatjes hoor.
En we worden ook niet beinvloed ofzo.
Het is de eigen keus van mijn vrineden om drugs te gebruiken, minderjarigen te neuken,
graffiti op non-legale plekken te spuiten, zwart te rijden met de trein,
scooters stelen etc..
Dat vinden ze LOL.
Nergens wordt toch ook beweerd dat blanken of autochtonen heilig zijn?
Het gaat om het feit dat verhoudingsgewijs met name Marokkanen en Antillianen veel crimineler zijn dan autochtonen. Dat in jouw vriendengroep dat niet zo is betekent toch niet dat het landelijk ook zo is.
pi_26462500
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Mja, een live interview voor radio 3FM zou ik maar vast afslaan dan.
pi_26462511
wel geinig dat gelly steeds bepaalde vragen negeerd

stumper
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:29:51 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26462527
staan de somaliërs nog op één? mooi, dan wou ik bijdeze graag hun plaatje even aanvragen: "wij zijn het crimineelstesteste"
pi_26462567
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:23 schreef gelly het volgende:
De huidige samenleving is er ondanks de joods-christelijke traditie, niet dankzij. De fundamentele vrijheden die wij kennen, en ons volgens jou zo superieur maken aan de islam, zijn er niet gekomen door de kerk, maar ondanks. Een paar decennia geleden waren we niet minder achterlijk hoor. Dat vergeten mensen nogal vaak.
Dat is natuurlijk een heel andere discussie.
Elke samenleving heeft een basis nodig. Ik ben helemaal niet streng gelovig ofzo maar heb wel respect voor de waarden, normen en tradities die zijn voortgekomen uit het Christendom en Jodendom.
Het gaat er ook niet om of wij vroeger achterlijker waren dan de islamitische wereld. Europa was een paar honderd jaar geleden idd minder ver ontwikkeld dan het islamitische midden-oosten. Maar na verloop van tijd is het kij gekeerd en hebben wij een enorme ontwikkeling doorgemaakt daar waar de islam is blijven steken.
Dan zijn fricties tussen die twee culturen niet vreemd. Ooit moest de duivel uit de fles komen en dat lijkt na 11 september 2001 te zijn gebeurd.
pi_26462574
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:29 schreef beffelholt het volgende:
wel geinig dat gelly steeds bepaalde vragen negeerd

stumper
Ach ja, Gelly blijft dingen roepen zonder bron, reageert niet op vragen en danni gelooft niks van statistieken.

Goede discussie.
pi_26462580
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:26 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die worden toch ook duidelijk gemeld in het artikel. Maar Marokkanen zijn verhoudingsgewijs nog crimineler.
[..]
1415 Antillianen tegenover 1050 Marokkanen in de bak. 129.000 Antillianen in Nederland, 314.000 Marokkanen. Het klopt dus voor geen meter wat je zegt.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:34:44 #197
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26462622
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:28 schreef TheDon1985 het volgende:

Mja, een live interview voor radio 3FM zou ik maar vast afslaan dan.
pi_26462623
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:32 schreef gelly het volgende:

[..]

1415 Antillianen tegenover 1050 Marokkanen in de bak. 129.000 Antillianen in Nederland, 314.000 Marokkanen. Het klopt dus voor geen meter wat je zegt.
Dat vind ik inderdaad een goed punt. Antillianen zijn verhoudingswijs net zo crimineel als Noord-Afrikanen, maar over Antilianen hoor je veel en veel minder in de media.
pi_26462657
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:34 schreef Calella het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad een goed punt. Antillianen zijn verhoudingswijs net zo crimineel als Noord-Afrikanen, maar over Antilianen hoor je veel en veel minder in de media.
Net zo crimineel ? 3 Keer zo crimineel. Maar antillianen passen niet zo makkelijk in de discussie over integratie en geloof, want ze verschillen qua achtergrond nauwelijks van de Nederlander, zowel cultureel als qua geloof.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2005 22:38:12 ]
pi_26462675
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:32 schreef gelly het volgende:
Ik weet niet waar die cijfers vandaan komen

Maar de cijfers uit dit artikel zeggen iets anders of wellicht zijn jouw cijfers van de hele bevolkingsgroep
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')