Maar als de grootste groep allochtonen van Islamitische afkomst is, is het van belang dat je de verbanden tussen die twee aspecten onderzoekt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef zoalshetis het volgende:
ja maar dan veranderd de discussie meteen zo als je het over een kam scheert. hou het aub bij allochtonen.
Bron?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef Meki het volgende:
[..]
De grootste Nederlandse criminelen zijn Christen en hebben een Christelijke achtergrond
Lees het nieuwsbericht nog even, en zie je fout in.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Donner staat gelijk aan het hele kabinet?
ik kan wel lezen en ik reageer op de reply´s van de users en ook op de jouwequote:Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Lees dan de OP eens of gewoon de kiezen op elkaar.
Ok.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef Meki het volgende:
De grootste Nederlandse criminelen zijn Christen en hebben een Christelijke achtergrond
Fijn dat je zo inhoudelijk op mijn argumenten ingaat.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Haha, veel absurder moet het toch niet worden.
zeg dat maar eerst tegen Mr1982 en daarna op de mijquote:
Ja en... de overheid heeft in al die jaren (lees decenia) deze onderzoeken (bewust) naast zich neergelegd. Tot vandaag !!!, nu worden ze wel publiekelijk besproken (zie Journaal).quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:32 schreef gelly het volgende:
Het CBS publiceert ze al jaren.
in dit geval gaat het om ventjes die niet eens weten hoe een moskee er van binnen uitziet. de ouders valt wel een opvoeding te verwijten, maar of dat typisch islamitisch is...quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar als de grootste groep allochtonen van Islamitische afkomst is, is het van belang dat je de verbanden tussen die twee aspecten onderzoekt.
Dat allochtonen crimineler zijn is een feit. Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit. Wellicht zit daar een verband tussen.
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Datzelfde CBS publiceert die cijfers namelijk ook.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
denk je werkelijk dat de hoeveelheid demografisch achtergestelde allochtonen groter is dan die van autochtonen?
Ook de achtergrond van die cijfers aanpakken zodat je niet met de kraan open dweilt ? Het is niet realitische te denken dat je allochtone criminelen het land kunt uitkieperen, het is niet realistisch te denken door maar hard genoeg te roepen dat allochtonen crimineler zijn dat het probleem dan verdwijnt. Wanneer komt rechts eens een keer met een werkende en realistische aanpak ? Veel geblaat en weinig wol als je het mij vraagt. Je zou kunnen proberen de probleemwijken en opeenhoping van allochtonen aan te pakken, maar ja, dan is de autochtoon ook de bok. Wie wil er nou immers wonen in een probleemwijk.quote:wat blijft er nu nog over dan erkennen en keihard aanpakken?
daar heb je gelijk inquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ok.
Het gaat hier bovendien niet om Nederlanders maar om allochtonen.
Ik zeg niet dat Nederlanders heilig zijn. Dat hebben die twee familiedrama's wel laten zien maar het feit is dat allochtonen veel crimineler zijn dan autochtonen. Dat kan je dus niet weerleggen.
Kijk, en voor dit soort reacties is een onderzoek zoals nu is uitgevoerd dus erg handig. Gewoon eerst fatsoenlijk het bericht lezen en dan blaten (als dat dan nog nodig blijkt).quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Rare definitie van feiten heb je. 1 Miljoen op de 3,6 miljoen ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit.
Het is waarschijnlijker dat ze Atheďst zijn. Hoelang blijven ze nog koploper?quote:De grootste Nederlandse criminelen zijn Christen en hebben een Christelijke achtergrond
Ik denk dat er een verband is tussen een islamitische afkomst en geweld.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
in dit geval gaat het om ventjes die niet eens weten hoe een moskee er van binnen uitziet. de ouders valt wel een opvoeding te verwijten, maar of dat typisch islamitisch is...
ok zijn collega's zijn ook 'geschokt'. Maar zijn ze geschokt omdat ze niet hadden verwacht dat allochtonen crimineler waren, waren ze geschokt omdat omdat ze niet hadden verwacht dat ze zoveel maal crimineler waren of waren ze geschokt omdat hun verwachtingen waarheid blijken te zijn? Ze hadden heus wel door dat allochtonen crimineler zijn, ze laten niet voor niks een onderzoek hierna doen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Lees het nieuwsbericht nog even, en zie je fout in.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:37 schreef HarigeKerel het volgende:
Het staat allemaal in mijn boek!
Allochtonen zijn Nederlanders zover ik weet. Anders heb je het over buitenlanders.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat hier bovendien niet om Nederlanders maar om allochtonen.
deze onderzoek is niet juist ik geloof de ander onderzoek van Heemlandquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kijk, en voor dit soort reacties is een onderzoek zoals nu is uitgevoerd dus erg handig. Gewoon eerst fatsoenlijk het bericht lezen en dan blaten (als dat dan nog nodig blijkt).
die cbs cijfers ken ik niet, wellicht dat jij ze paraat hebt staan in je copy/paste?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Datzelfde CBS publiceert die cijfers namelijk ook.
[..]
Ook de achtergrond van die cijfers aanpakken zodat je niet met de kraan open dweilt ? Het is niet realitische te denken dat je allochtone criminelen het land kunt uitkieperen, het is niet realistisch te denken door maar hard genoeg te roepen dat allochtonen crimineler zijn dat het probleem dan verdwijnt. Wanneer komt rechts eens een keer met een werkende en realistische aanpak ? Veel geblaat en weinig wol als je het mij vraagt. Je zou kunnen proberen de probleemwijken en opeenhoping van allochtonen aan te pakken, maar ja, dan is de autochtoon ook de bok. Wie wil er nou immers wonen in een probleemwijk.
voor altijdquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:43 schreef Demarest het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijker dat ze Atheďst zijn. Hoelang blijven ze nog koploper?
Je gelooft alleen onderzoeken die in jouw voordeel zijnquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:44 schreef Meki het volgende:
[..]
deze onderzoek is niet juist ik geloof de ander onderzoek van Heemland
die lijken wel ok elkaar maar alleen met Marokkanen heeft RTL 4 opgeblazen verhaal gemaakt
Van Gelly zal je geen duidelijk antwoord krijgen: bron China, waar de meeste aziaten vandaan komen heeft als 2de wereld land een gemiddeld IQ van 100. Aangezien intelligentie en criminaliteit een duidelijk verband heeft beantwoord dit jouw vraag denk ik.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:25 schreef Calella het volgende:
[..]
Je leest er al 2 keer zo maar pardoes overheen. [afbeelding]
Dus nog maar een keer:
Allochtonen van Aziatische afkomst hebben net zo'n sociale achterstand. Maar die zijn juist ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken.
Dat heb ik dan gemist denk ik, waar staat dat ? Behalve een open deur staat er feitelijk niks in het bericht.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ben blij dat nu feitelijk is onderbouwd hoe een en ander in elkaar steekt.
Nee dat zijn geen Nederlanders maar allochtonenquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:44 schreef gelly het volgende:
Allochtonen zijn Nederlanders zover ik weet. Anders heb je het over buitenlanders.
Ach hond, ga toch snuffelen!quote:
Ze zijn geschokt!quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.
[..]
Ervan uitgaande dat het volledige onderzoek nog wordt gepubliceerd, zal dat uit de onderzoeksresultaten blijken. De cijfers in het bericht zijn ook niet zomaar verzonnen ofzo. Is dat zo moelijk te begrijpen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist denk ik, waar staat dat ? Behalve een open deur staat er feitelijk niks in het bericht.
kan je wel goed articuleren met al dat haar in je mond?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ach hond, ga toch snuffelen!
Ik word de nieuwe minister-president van dit land!
Een allochtoon is gewoon iemand die in het buitenland geboren is, of 1 van z'n ouders. Het is niet verwarrend hoor. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander, ongeacht hoe jij daarover denkt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee dat zijn geen Nederlanders maar allochtonen
Maar dat is een andere discussie als je het verwarrend vindt gebruik ik wel het woord autochtonen.
In Marokko is het iq 85, in India 81.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Scandum het volgende:
[..]
Van Gelly zal je geen duidelijk antwoord krijgen: bron China, waar de meeste aziaten vandaan komen heeft als 2de wereld land een gemiddeld IQ van 100. Aangezien intelligentie en criminaliteit een duidelijk verband heeft beantwoord dit jouw vraag denk ik.
Tamelijk grote groep dusquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:42 schreef gelly het volgende:
Rare definitie van feiten heb je. 1 Miljoen op de 3,6 miljoen ?
quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je gelooft alleen onderzoeken die in jouw voordeel zijnof die je gunstig uitkomen
Ik ben blij dat nu feitelijk is onderbouwd hoe een en ander in elkaar steekt. Dat we dus niet elkaar met meningen, maar met feiten kunnen bediscussiëren. Maar het lijkt sterk erop dat het nu ook weer niet goed is ....
Je beweerde dat nu duidelijk was hoe alles inelkaar steekt, behalve dat allochtonen relatief vaker crimineel zijn staat er eigenlijk alleen dat ras er niks mee te maken heeft. Vraag me dan af wat je met die opmerking bedoelde.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat het volledige onderzoek nog wordt gepubliceerd, zal dat uit de onderzoeksresultaten blijken. De cijfers in het bericht zijn ook niet zomaar verzonnen ofzo. Is dat zo moelijk te begrijpen?
Jawel hoor, daarnaast komt er static uit mijn vacht wat mijn PC weer om kan zetten in geschreven taal.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
kan je wel goed articuleren met al dat haar in je mond?
Ach volgens de wet ben je idd tamelijk snel een Nederlander. Maar dan houdt die term uitermate weinig in.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef gelly het volgende:
Een allochtoon is gewoon iemand die in het buitenland geboren is, of 1 van z'n ouders. Het is niet verwarrend hoor. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander, ongeacht hoe jij daarover denkt.
quote:
Wat is het nou ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de meeste allochtonen een Islamitische afkomst hebben is ook een feit. Wellicht zit daar een verband tussen.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:51 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Jawel hoor, daarnaast komt er static uit mijn vacht wat mijn PC weer om kan zetten in geschreven taal.![]()
1. Waar blijft je bron?quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef gelly het volgende:
Een tamelijk grote groep dus. Of kan je niet lezen?quote:
Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef gelly het volgende:
quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:51 schreef Meki het volgende:
Maar Bij Allochtonen doen Nederlanders hun ogen open en bij Nederlanders hun ogen weer dicht
ze moeten allebei open blijven
Je dweept nu wel heel erg met dat CBS, ik kan me een aantal topics herinneren dat we dat toch anders moesten zien die cijfers...quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:41 schreef gelly het volgende:
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Datzelfde CBS publiceert die cijfers namelijk ook.
Ja, als je het over 1 miljoen moslims hebt dan lijkt het me wel logisch dat de meesten een islamitische afkomst hebben ... Jij beweerde echter dat de meeste allochtonen islamitisch zijn wat pertinente flauwekul is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een tamelijk grote groep dus. Waarvan de meeste een islamitische afkomst hebben
Sja, ik lees ook wel eens dat het CBS een links overheidsinstituut is, alleen nu even niet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je dweept nu wel heel erg met dat CBS, ik kan me een aantal topics herinneren dat we dat toch anders moesten zien die cijfers...
Nergens heb ik gezegd dat de islamitische cultuur dé oorzaak is. Het zou best weleens een oorzaak zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:55 schreef gelly het volgende:
Maar als de islamitische cutuur de belangrijkste oorzaak is, waarom zijn antillianen dan relatief het meest vertegenwoordigd ? Integratie kan het niet zijn lijkt me. Zal het dan toch een beetje met sociale achtergrond en positie te maken hebben ?
Ze zeggen standaard geschokt te zijn omdat dat hetgene is wat het volk wil horen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
ok zijn collega's zijn ook 'geschokt'. Maar zijn ze geschokt omdat ze niet hadden verwacht dat allochtonen crimineler waren, waren ze geschokt omdat omdat ze niet hadden verwacht dat ze zoveel maal crimineler waren of waren ze geschokt omdat hun verwachtingen waarheid blijken te zijn? Ze hadden heus wel door dat allochtonen crimineler zijn, ze laten niet voor niks een onderzoek hierna doen.
Je geeft geen antwoord.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat de islamitische cultuur dé oorzaak is. Het zou best weleens een oorzaak zijn.
Verschil in ontwikkeling tussen de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
Dat zorgt vroeg of laat voor fricties. Er zijn geen culturen die gelijk aan elkaar zijn dat moet je dus ook niet proberen te doen. Helaas is er lange tijd gedacht dat de multiculturele samenleving het hoogst haalbare is. Dat lijkt me een volkomen verkeerde inschatting.
Ja jij telt waarschijnlijk de westerse allochtonen ook onder de noemer allochtonen. Als je naar de groep niet-westerse allochtonen kijkt vormen moslims de grootste groepquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:56 schreef gelly het volgende:
Ja, als je het over 1 miljoen moslims hebt dan lijkt het me wel logisch dat de meesten een islamitische afkomst hebben ... Jij beweerde echter dat de meeste allochtonen islamitisch zijn wat pertinente flauwekul is.
Antillianen hebben een niet-Westerse afkomst.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:59 schreef gelly het volgende:
Je geeft geen antwoord.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef danni het volgende:
Ik denk dat de cijfers gewoon optelsom van politie-rapporten zijn van
mensen met een alloctone afkomst. Betekent niet dat autochtonen minder crimineel zijn.
Ze worden gewoon minder gepakt, omdat ze niet zo'n ammok maken en opvallen.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef danni het volgende:
mensen met een alloctone afkomst. Betekent niet dat autochtonen minder crimineel zijn.
Ja, erg gek natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja jij telt waarschijnlijk de westerse allochtonen ook onder de noemer allochtonen.
Idd, 1 miljoen op 1,7 miljoen. Maar wat je nu uiteindelijk wil zeggen ?quote:Als je naar de groep niet-westerse allochtonen kijkt vormen moslims de grootste groep
Dit soort opmerkingen lazen we altijd als we de cijfers van het CBS erbij pakten, nu gaat die vlieger dus niet meer op.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef danni het volgende:
Ik vind het niet kloppen om te zeggen dat criminaliteit ras-gebonden is ofzo.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd dat de islamitische cultuur dé oorzaak is. Het zou best weleens een oorzaak zijn.
Verschil in ontwikkeling tussen de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
Dat zorgt vroeg of laat voor fricties. Er zijn geen culturen die gelijk aan elkaar zijn dat moet je dus ook niet proberen te doen. Helaas is er lange tijd gedacht dat de multiculturele samenleving het hoogst haalbare is. Dat lijkt me een volkomen verkeerde inschatting.
Hint : ex-kolonie. Als je de Antillen al niet westers vindt, welk land buiten Nederland dan wel ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Antillianen hebben een niet-Westerse afkomst.
Dat de meeste allochtonen een islamitische achtergrond hebbenquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, erg gek natuurlijk.
[..]
Idd, 1 miljoen op 1,7 miljoen. Maar wat je nu uiteindelijk wil zeggen ?
Ja dus?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef gelly het volgende:
Hint : ex-kolonie. Als je de Antillen al niet westers vindt, welk land buiten Nederland dan wel ?
Mijn God.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat de meeste allochtonen een islamitische achtergrond hebben
Jezus, jij vindt Congo ook België ofzo???quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Hint : ex-kolonie. Als je de Antillen al niet westers vindt, welk land buiten Nederland dan wel ?
Ik gelooof niet in statistiek. cijfers en verhouding-bereken-sommetjes zijn zo goed als de bron zelf is. of de bedenker ervanquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ooit van statistiek gehoord en cijfers naar verhouding berekenen?
Waarom onderken je de feiten niet?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:06 schreef danni het volgende:
Ik vind het niet kloppen om te zeggen dat criminaliteit ras-gebonden is ofzo.
Wat ik wel vind is dat mensen uit warmere streken vaak agressiever zijn ingesteld.
Maar méér criminieel geloof ik niet.
Méér gepakt dan een autochtone crimineel, dat weer wel.
Ga anders een keer kijken in de gevangenis en je zult zien dat er verhoudingsgewijs en mss wel absoluut meer allochtonen dan autochtonen in de cel zitten.quote:Het rapport stelt dat allochtone jongeren vier keer zo vaak een misdrijf plegen als autochtone jeugd. Vooral Marokkaanse jongeren gaan in de fout. Marokkanen van 12- tot 17-jaar komen ruim drie keer zo vaak in aanraking met justitie, en 18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak als hun leeftijdsgenoten. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen en Antillianen ruim twee keer (2,3) zoveel.
Ik vraag me sowieso af welke definitie van westers jullie gebruiken. Daar waar de meerderheid blank is ofzo ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jezus, jij vindt Congo ook België ofzo???
Om je blij te makenquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:09 schreef gelly het volgende:
Mijn God.
Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:50 schreef gelly het volgende:
Maar wat ik ook zei was dat ik niet vind dat allochtonen per definitie crimineler zijn ingesteld.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom onderken je de feiten niet?
[..]
Ga anders een keer kijken in de gevangenis en je zult zien dat er verhoudingsgewijs en mss wel absoluut meer allochtonen dan autochtonen in de cel zitten.
Daar waar de cultuur gebaseerd is op de Romeins-Griekse en joods-christelijke traditiesquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef gelly het volgende:
Ik vraag me sowieso af welke definitie van westers jullie gebruiken. Daar waar de meerderheid blank is ofzo ?
*zucht*quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:12 schreef Calella het volgende:
[..]
Je blijft over dingen heenlezen. Het topic gaat ook wel snel natuurlijk. [afbeelding]
1. Waar blijft je bron?
2. Als het zo is: de uitgangspositie was toch wel hetzelfde?
3. De Aiatische allochtonen uit de onderklasse zijn ondervertegenwoordigd in de criminaliteits-statistieken, hoe is dit te verklaren dan volgens jouw theorie?
Nou ja, het gevaarlijke van dit soort uitspraken is natuurlijk dat je kunt lezen "allochtonen zitten vaak in de bak". Terwijl 99% niet in de bak zit. Dat merk ik ook een beejte in dit topic... "oh, zie je wel, heb altijd wel geweten en gezegd dat allochtonen niet deugen" terwijl dat natuurlijk slaat als een drol op een drumstel. Vaker wil niet zeggen dat de meerderheid niet deugt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:11 schreef MrX1982 het volgende:
Ga anders een keer kijken in de gevangenis en je zult zien dat er verhoudingsgewijs en mss wel absoluut meer allochtonen dan autochtonen in de cel zitten.
Oh, je mag hier ook sex hebben met 10 jarige jongetjes en heksen op de brandstapel gooien ? Waarschijnlijk bedoel je humanistisch, kerk en staat zijn hier gelukkig gescheiden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar waar de cultuur gebaseerd is op de Romeins-Griekse en joods-christelijke tradities
Tsja dat is jouw perceptie dan. Ik heb een andere perceptie.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:12 schreef danni het volgende:
Maar wat ik ook zei was dat ik niet vind dat allochtonen per definitie crimineler zijn ingesteld.
Ze worden gewoon meer gepakt..
Het is idd onzin om te zeggen dat 99% van de allochtonen in de bak zitten. Dat wordt ook vast niet gezegd door mensen die nadenken.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:15 schreef gelly het volgende:
Nou ja, het gevaarlijke van dit soort uitspraken is natuurlijk dat je kunt lezen "allochtonen zitten vaak in de bak". Terwijl 99% niet in de bak zit. Dat merk ik ook een beejte in dit topic... "oh, zie je wel, heb altijd wel geweten en gezegd dat allochtonen niet deugen" terwijl dat natuurlijk slaat als een drol op een drumstel. Vaker wil niet zeggen dat de meerderheid niet deugt.
Mensen hebben er op straat geen last van aangezien aziaten vooral elkaar het leven zuur maken en minder opvallende vormen van criminaliteit beoefenen. Aziaten zijn ook minder geneigd naar de politie te stappen uit angst of uit schaamte. Sja, da's het vreemde. Als er 1 groep immigranten niet geďntegreerd zijn, zijn het wel aziaten. Maar ja, men heeft er geen last van dus boeit het niet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:14 schreef danni het volgende:
[..]
Dat is nogal logisch vind ik zelf, maar waarom de meesten dat niet zien????
De wortels liggen toch echt in de joods-christelijke tradities.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:16 schreef gelly het volgende:
Oh, je mag hier ook sex hebben met 10 jarige jongetjes en heksen op de brandstapel gooien ? Waarschijnlijk bedoel je humanistisch, kerk en staat zijn hier gelukkig gescheiden.
Tuurlijk zijn er Aziatische criminelen, teveel zelfs!quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:14 schreef danni het volgende:
[..]
*zucht*
Ik probeer al tamelijk wat keren iets duidelijk te maken dat statistieken zijn gebasserd op
werkelijke feiten. Maar jhet zijn wel feiten die gebasseerd zijn op mensen
die daadwerkelijk zijn gepakt en in de gevangenis zijn gesodemieterd.
Het betekent NIET dat autochtone arische mensen MINDER CRIMINEEL zijn..
hoe komt het dat aziaten minder crimineel zijn??
HAHAHAHA!
Hoe kom je daar bij..
Je weet toch dat deze mensen gewoon niet op willen vallen.
Criminele activiteiten zijn er WEL vollop.
Dat is nogal logisch vind ik zelf, maar waarom de meesten dat niet zien????
Vooral Antillianen, toch hoor je daar geen hond over. Waarom niet ?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar feit is wel dat verhoudingsgewijs ze toch wel erg crimineel zijn en dan met name Marokkanen.
Maar mijn vrienden dan?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tsja dat is jouw perceptie dan. Ik heb een andere perceptie.
Ze zijn crimineler dan autochtonen dus worden ze ook meer opgepakt.
Als je 10 autochtonen zijn en er worden 4 opgepakt zijn er absoluut idd meer autochtonen die opgepakt worden dan allochtonen maar als er 5 allochtonen zijn en er worden er 3 opgepakt is het verhoudingsgewijs een stuk hoger.
De huidige samenleving is er ondanks de joods-christelijke traditie, niet dankzij. De fundamentele vrijheden die wij kennen, en ons volgens jou zo superieur maken aan de islam, zijn er niet gekomen door de kerk, maar ondanks. Een paar decennia geleden waren we niet minder achterlijk hoor. Dat vergeten mensen nogal vaak.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De wortels liggen toch echt in de joods-christelijke tradities.
Dat in de loop der tijd Nederland is geseculariseerd zegt niets over de fundamenten van de Westerse samenleving.
Boeit juist wel, ontzettend zelfs.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Mensen hebben er op straat geen last van aangezien aziaten vooral elkaar het leven zuur maken en minder opvallende vormen van criminaliteit beoefenen. Aziaten zijn ook minder geneigd naar de politie te stappen uit angst of uit schaamte. Sja, da's het vreemde. Als er 1 groep immigranten niet geďntegreerd zijn, zijn het wel aziaten. Maar ja, men heeft er geen last van dus boeit het niet.
omdat we daar een band mee hebben denk ik. met het rif hebben we niet zoveel eigenlijk...quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Vooral Antillianen, toch hoor je daar geen hond over. Waarom niet ?
Die worden toch ook duidelijk gemeld in het artikel. Maar Marokkanen zijn verhoudingsgewijs nog crimineler.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:21 schreef gelly het volgende:
Vooral Antillianen, toch hoor je daar geen hond over. Waarom niet ?
Mss wel grappig om te vertellen. Een collega van me heeft een Marokkaanse vriend. Ik heb weleens met hem gesproken over dit onderwerp. Maar hij pakt dat heel lucht op enzo en ergert zich ook aan die Marokkanen die het voor hem verzieken. En voor de rest is er niets mis met die kerel. Hij drinkt bier en je zou niet zeggen dat hij een Marokkaan is. Beetje grapjes maken over zijn primitieve afkomst. Geen enkel probleem.quote:Het rapport stelt dat allochtone jongeren vier keer zo vaak een misdrijf plegen als autochtone jeugd. Vooral Marokkaanse jongeren gaan in de fout. Marokkanen van 12- tot 17-jaar komen ruim drie keer zo vaak in aanraking met justitie, en 18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak als hun leeftijdsgenoten. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen en Antillianen ruim twee keer (2,3) zoveel.
Nergens wordt toch ook beweerd dat blanken of autochtonen heilig zijn?quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:22 schreef danni het volgende:
Maar mijn vrienden dan?
Alle blanken (ik incl.) zijn niet meer of minder crimineel dan de allochtone maatjes hoor.
En we worden ook niet beinvloed ofzo.
Het is de eigen keus van mijn vrineden om drugs te gebruiken, minderjarigen te neuken,
graffiti op non-legale plekken te spuiten, zwart te rijden met de trein,
scooters stelen etc..
Dat vinden ze LOL.
Mja, een live interview voor radio 3FM zou ik maar vast afslaan dan.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:48 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Ik word de nieuwe minister-president van dit land!
Dat is natuurlijk een heel andere discussie.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:23 schreef gelly het volgende:
De huidige samenleving is er ondanks de joods-christelijke traditie, niet dankzij. De fundamentele vrijheden die wij kennen, en ons volgens jou zo superieur maken aan de islam, zijn er niet gekomen door de kerk, maar ondanks. Een paar decennia geleden waren we niet minder achterlijk hoor. Dat vergeten mensen nogal vaak.
Ach ja, Gelly blijft dingen roepen zonder bron, reageert niet op vragen en danni gelooft niks van statistieken.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:29 schreef beffelholt het volgende:
wel geinig dat gelly steeds bepaalde vragen negeerd
stumper
1415 Antillianen tegenover 1050 Marokkanen in de bak. 129.000 Antillianen in Nederland, 314.000 Marokkanen. Het klopt dus voor geen meter wat je zegt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die worden toch ook duidelijk gemeld in het artikel. Maar Marokkanen zijn verhoudingsgewijs nog crimineler.
[..]
quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:28 schreef TheDon1985 het volgende:
Mja, een live interview voor radio 3FM zou ik maar vast afslaan dan.
Dat vind ik inderdaad een goed punt. Antillianen zijn verhoudingswijs net zo crimineel als Noord-Afrikanen, maar over Antilianen hoor je veel en veel minder in de media.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:32 schreef gelly het volgende:
[..]
1415 Antillianen tegenover 1050 Marokkanen in de bak. 129.000 Antillianen in Nederland, 314.000 Marokkanen. Het klopt dus voor geen meter wat je zegt.
Net zo crimineel ? 3 Keer zo crimineel. Maar antillianen passen niet zo makkelijk in de discussie over integratie en geloof, want ze verschillen qua achtergrond nauwelijks van de Nederlander, zowel cultureel als qua geloof.quote:Op zaterdag 23 april 2005 22:34 schreef Calella het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad een goed punt. Antillianen zijn verhoudingswijs net zo crimineel als Noord-Afrikanen, maar over Antilianen hoor je veel en veel minder in de media.
Ik weet niet waar die cijfers vandaan komenquote:Op zaterdag 23 april 2005 22:32 schreef gelly het volgende:
1415 Antillianen tegenover 1050 Marokkanen in de bak. 129.000 Antillianen in Nederland, 314.000 Marokkanen. Het klopt dus voor geen meter wat je zegt.
quote:Het rapport stelt dat allochtone jongeren vier keer zo vaak een misdrijf plegen als autochtone jeugd. Vooral Marokkaanse jongeren gaan in de fout. Marokkanen van 12- tot 17-jaar komen ruim drie keer zo vaak in aanraking met justitie, en 18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak als hun leeftijdsgenoten. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen en Antillianen ruim twee keer (2,3) zoveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |