Hmm dat zijn toch twee verschillende groepen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:26 schreef jiigg het volgende:
zigeuners/woonwagenbewoners wat je maar wilt
Zigeuners zijn een volk. Woonwagenbewoners zijn van oorsprong vaak gewoon Nederlands. Toch een niet al te subtiel verschil.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:34 schreef jiigg het volgende:
Ik zie zigeuners/woonwagenbewoners als gelijk. Ga niet moeilijk doen dat een zigeuner een reiziger is en een woonwagenbewoner in woonwagen leeft op 1 plaats.
Had je portmonee nog?quote:nog nooit een zigeuner gezien, behalve 1 keer een bloedmooi meisje.. dus ehm?
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daarom worden ze ook opgesloten op een kamp zodat de rest van de Nederlanders geen last hebben van die zigeuners en kampers en niet vergiftigd worden en wel normaal gedrag ten toon spreiden
Het schijnt dat je die kunt kopen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:20 schreef Stringer het volgende:
nog nooit een zigeuner gezien, behalve 1 keer een bloedmooi meisje.. dus ehm?
Stap 2: Ik ga het proberen te onderbouwenquote:Wat een onzin.
Wat maakt jou beter dan reizigers?quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Stap 2: Ik ga het proberen te onderbouwen
Generaliseren is jouw beroepquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik bijt geen neus af
Sorry, die schijn kan er richting de buitenwereld wel zijn, maar vind je het erg dat ik daar niet zo in geloof...?quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:38 schreef dribbel79 het volgende:
Aardig volk, family values hoog in het vaandel, wat ik cool vind...
Fout, wanneer ga je stap 2 uitvoeren?quote:Generaliseren is jouw beroep
Nee, kan jij het betwijfelen van die schijn/ mijn interpretatie onderbouwen met (zelf ondervonden) feiten?quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:42 schreef Kjew het volgende:
[..]
Sorry, die schijn kan er richting de buitenwereld wel zijn, maar vind je het erg dat ik daar niet zo in geloof...?
Laat ik het zo zeggen: Ik ken alleen verhalen zigeunergezinnen waar niet naar de kinderen wordt omgekeken, man en vrouw elkaar en kinderen als honden behandelen, kinderen van 7 die op straat lopen te blowen (en dit is geen verhaal, eigen ervaring), agressief en klierig gedrag tegen mensen op straat, etc. Maar wel een kruis om de nek, 20 mariabeelden in huis, etc...quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:24 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Nee, kan jij het betwijfelen van die schijn/ mijn interpretatie onderbouwen met (zelf ondervonden) feiten?
Reyes, de voetballer van Arsenal is ook een zigeuner.quote:Maar die grote flamenco artiesten zijn ook zigeuners dus die theorie gaat dan niet op.
Nee. Taxi.quote:Op zondag 24 april 2005 02:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom kom je er?
Waarschijnlijk niet om de meter stand af te lezen vermoed ik
Zij vormen een maatschappij op zichzelf. In iedere maatschappij heb je tuig, maar omdat zij er apart uit zien vallen zij op.quote:Op zondag 24 april 2005 02:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik kan alleen maar vaststellen dat waar groepen rondtrekkende zigeuners ook verschijnen een sterke stijging in woninginbraken met 'een zeker soort buit' en een grote diversiteit aan oplichtingspraktijken en zakkenrollerij waarneembaar zijn.
De gastvrijheid en het aardige karakter dragen daar niet aan bij en doen daar niet aan af.
Ik heb toch wel de stellige indruk dat de boeven er oververtegenwoordigd zijn. De rondtrekkende zigeuners die mijn woonplaats aandoen vallen vanwege de samenstelling van de bevolking niet op; ze zien er dus helemaal niet apart uit. Het feit dat de plaatselijke koddebeier extra aan de bak kan zegt volgens mij voldoende.quote:Op zondag 24 april 2005 02:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zij vormen een maatschappij op zichzelf. In iedere maatschappij heb je tuig, maar omdat zij er apart uit zien vallen zij op.
Ok, das mooi om te weten. Ik ga slapen, ik ben niet meer helder genoeg geloof ik om de boel goed te interpreteren.quote:Op zondag 24 april 2005 02:32 schreef krakkemieke het volgende:
Ook in zigeuners heb je arme mensen....
Als jij de dingen duidelijker neerzet doe ik dat.quote:Op zondag 24 april 2005 02:33 schreef krakkemieke het volgende:
snap dat dan la guiri..........
optie 8- Ik breek z'n nekquote:Op zondag 24 april 2005 03:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke optie kies je Cultie?
Nee hoor, als ik daar loop en zo'n gladjanus komt me een roos aanbieden voor een euro dan weet ik genoeg.quote:Op zondag 24 april 2005 03:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is niet generaliseren natuurlijk?
Ze hebben een andere beschouwing van "thuis".quote:Op zondag 24 april 2005 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar hoort een zigeuner wel thuis?
En waarop is kapitalisme gebaseerd?quote:Op zondag 24 april 2005 03:32 schreef cultheld het volgende:
Maar ik zeg niet dat alle zigeuners per definitie fout zijn. Maar "de Roos" is een standaard-truc van het roversgilde binnen de zigeuner-gemeenschap.Onlangs was, of all places, Doetinchem nog in het nieuws omdat een paar zigeuner-vrouwen een aantal rozen die een euro per stuk zou moeten kosten voor 100 - 500 euro wisten te slijten.
Je begrijpt mijn post niet. De handen van die vrouwen gingen vliegensvlug richting portemonnee en zo werd er op die dag een paar duizend euro buit gemaakt....quote:Op zondag 24 april 2005 03:36 schreef schvvmert het volgende:
[..]
En waarop is kapitalisme gebaseerd?
Kijk iemand die 't snapt.quote:Op zondag 24 april 2005 04:03 schreef zoalshetis het volgende:
toffe gasten, altijd gezellig en veel viool spelen en leuke dochterjes die dansen. veel zuipen ook.
Dat zijn de aardige.quote:Op zondag 24 april 2005 04:03 schreef zoalshetis het volgende:
toffe gasten, altijd gezellig en veel viool spelen en leuke dochterjes die dansen. veel zuipen ook.
lol. je bedoelt de roos-foto-mannen?quote:Op zondag 24 april 2005 04:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zijn de aardige.De bloemen-bende moet je mijden als de pest.
Hier in Doetinchem (is op Hart van Nederland geweest trouwens) waren van die zigeuner-vrouwen die in café's volwassen mannen van 30+ (die dus geld hebben) lastig vielen met de vraag of ze een roos wilden kopen voor een euro. Dit deden ze telkens net zo lang totdat er gehapt werd om maar van het gezeik af te zijn. Die mannen kochten dus die rozen en die vrouwen verdwenen weer, terwijl die mannen er stuk voor stuk te laat achter kwamen dat ze gerold waren.quote:Op zondag 24 april 2005 04:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. je bedoelt de roos-foto-mannen?
dat verhaal kende ik nog niet. ::)quote:Op zondag 24 april 2005 04:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hier in Doetinchem (is op Hart van Nederland geweest trouwens) waren van die zigeuner-vrouwen die in café's volwassen mannen van 30+ (die dus geld hebben) lastig vielen met de vraag of ze een roos wilden kopen voor een euro. Dit deden ze telkens net zo lang totdat er gehapt werd om maar van het gezeik af te zijn. Die mannen kochten dus die rozen en die vrouwen verdwenen weer, terwijl die mannen er stuk voor stuk te laat achter kwamen dat ze gerold waren.
Zegt dat nu wat over die 30+ kerels of over die zigeuners?quote:Op zondag 24 april 2005 04:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat verhaal kende ik nog niet. ::)
Doetinchem weet je wel.... Daar is geen één kamp met zigeuners in de buurt; Die vrouwen waren waarschijnlijk gewoon op rooftocht.quote:Op zondag 24 april 2005 04:18 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Zegt dat nu wat over die 30+ kerels of over die zigeuners?![]()
Toch kunnen ze na hun rooftocht erg aardig zijn.quote:Op zondag 24 april 2005 04:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Doetinchem weet je wel.... Daar is geen één kamp met zigeuners in de buurt; Die vrouwen waren waarschijnlijk gewoon op rooftocht.
Ik zeg ook niet dat ze onaardig zijn. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met zigeuners, maar ik laat me niet om de tuin leiden door "rozen-trucjes" of andere foefjes.quote:Op zondag 24 april 2005 04:22 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Toch kunnen ze na hun rooftocht erg aardig zijn.![]()
Ok dan hoor je niet bij de doelgroep "potentiele slachtoffers"quote:Op zondag 24 april 2005 04:24 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze onaardig zijn. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met zigeuners, maar ik laat me niet om de tuin leiden door "rozen-trucjes" of andere foefjes.
Interessante link. Ook opvallend hoe neutraal die partijstandpunten uitgelegd zijn. Maareh, die ad's zijn idd prachtigquote:Op zondag 24 april 2005 03:10 schreef cultheld het volgende:
http://www.smo-ov.nl/PDF/HetWiel42002.pdf
Doorsnee zigeunerkrant: Lees die advertenties
Godverdomme, Wesley. Hier ook al.quote:Op zondag 24 april 2005 03:10 schreef cultheld het volgende:
Jij past niet zo goed in mijn plaatje. Misschien moet ik je maar uit mijn plaatje verwijderen.quote:Op zondag 24 april 2005 03:19 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Zigeuners passen niet zo goed in het Europeese plaatje.![]()
Dhuuf, daar help ik je graag bij.quote:Op maandag 25 april 2005 00:46 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Jij past niet zo goed in mijn plaatje. Misschien moet ik je maar uit mijn plaatje verwijderen.
Jij kunt blijkbaar niet eens je eigen bronnen lezen? Da's dus geen zigeunerkrant heino.quote:Op zondag 24 april 2005 03:10 schreef cultheld het volgende:
Doorsnee zigeunerkrant: Lees die advertenties
Met name voor Sinti en Roma.quote:Op maandag 25 april 2005 14:20 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Jij kunt blijkbaar niet eens je eigen bronnen lezen? Da's dus geen zigeunerkrant heino.
Totaal verschillende groepen waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:26 schreef jiigg het volgende:
zigeuners/woonwagenbewoners wat je maar wilt
Volgens mij weet je niet helemaal hoe je iets verkondigt als mening. Alle respect.quote:Op zondag 26 juni 2005 15:39 schreef De_Godlasteraar het volgende:
Mijn mening is niet generaliserend. Het is mijn eigen mening. Als ik zigeuners (geen kampers dus) tuig vind, dan vind ik dat. Dat is mijn mening. En zoals ik al 2 x heb gezegd, daar heb ik een mening voor. Dat jij ze blijkbaar zo graag mag moet je zelf weten, waarschijnlijk wonen ze niet in jou gemeente, en ben je ze voor de rest nog nooit tegengekomen.
Kijk hierboven doe je het goed. Je spreekt vanuit jezelf. Vanuit je eigen ervaring.quote:Ik heb al gezegd waarom ik ze niet mag. In mijn jeugd hebben ze redelijk vaak geprobeerd mijn eigendommen afhandig te maken. Fietsen en scooters stelen is hun favoriete bezigheid. Ook ik ben op de Ramblas geweest, en daar heb ik natuurlijk ook gezien hoe ze heel onschuldig lijken te zijn door bloemetjes proberen te verkopen, maar ondertussen proberen om toeristen te leeg te strippen van camera's, portemonnees, paspoorten en andere kostbare zaken.
En dit bovenstaande stukje is dus weer generaliserend.quote:Roma zijn gewoon crimineel, al honderden jaren worden deze mensen in de gaten gehouden, niet ten onrechte kan ik je vertellen. De cultuur van deze nomaden is gewelddadig en gericht op de eigen groep, alle anderen mogen stikken van ze, en daarom schromen ze het ook niet te stelen wat niet van hen is.
Bamboleooooooooo Bamboleaaaaaaquote:Btw, The gipsy kings kan ik wel waarderen
Afwijkende cultuur?quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:08 schreef desaparacido het volgende:
Ze stelen? Ja. Liegen, bedriegen? Ja. Dat maakt het geen slechte mensen. Het punt is niet dat ze persé slechter of crimineler aangelegd zijn. Het is eerder een kwestie van afwijkende culturele opvattingen: wat mijn is, is dijn, zogezegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |