Niet echt een positief beeld van... Naast het feit dat ik denk dat er door niet-zigeuners ook wel slecht wordt om gegaan met zigeuners (kijk naar de Balkan) denk ik dat ze dat ook wel deels daan zichzelf hebben te danken. Zoals ik er tegenaan kijk vindt ik ze eigenzinnig/asociaal in de zin van "wij bepalen zelf wel wat we doen" zonder rekening te houden met anderen... verder heb ik er een onbetrouwbaar beeld van... rijden in dikke auto's, zielig doen, op een vol terras (marktplein) 3 minuten viool spelen terwijl op dat zelfde moment een ander rond gaat met de pet en dan direct weer verdwenen zijn (even snel geld vangen...), irritant rozen en speelgoed-troep verkopen op plekken waar veel mensen zijn, etc... Ik zeg niet dat ze er zelf direct wat aan kunnen doen (het is wel een beetje een uitgekotst volk denk ik...) of dat ze allemaal zo zijn... het is alleen het beeld wat ik ervan heb... en dat is helaas
niet positiefBtw: een zigeuner is vaak een kamper, maar een kamper is niet vaak een zigeuner...
Vroeger woonder er bij mij in de buurt een zigeunervrouw, wiens neus was afgebeten door haar man...